Tuesday, November 5, 2013

အေရးႀကီးေသာလမ်ားအနက္မွ လတစ္လ


** မုဟရ္ရမြလ္ဟရာမ္

မုဟရ္ရမြလ္ဟရာမ္ ဟုေခၚရျခင္းအေၾကာင္းမွာ  အမိုက္ေခတ္ကာလ (အစၥလာမ္ ျပန္လည္မထြန္းကားမီ)က စစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္ျခင္း၊ သတ္ျဖတ္ျခင္းတို႔သည္ ဤလသို႔ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ ဟရာမ္ျဖစ္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မုဟရ္ရမြလ္ဟရာမ္ဟု ေခၚတြင္ေလသည္။ [ေဂရာစြလ္လိုဂါးသ္ စာ၄၄၅ ]

ဟစ္ဂ်္ရီသကၠရာဇ္၏ ဆယ့္ႏွစ္လတြင္ လတစ္လ၏ အမည္မွာ မုဟရ္ရမ္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ထိုမုဟရ္ရမ္လသည္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ ပထမဦးဆံုး လလည္းျဖစ္ေပသည္။ ကုရ္အာန္ က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မ်ားစြာေသာ ရွရီအသ္၏ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ားကို သတ္မွတ္ ျပဌာန္းရန္အတြက္ တစ္ႏွစ္တြင္ ၁၂ လဟူေသာ အေရအတြက္ သတ္မွတ္သကဲ့သို႔ ထို ၁၂ လအနက္မွ အခ်ဳိ႕ေသာလမ်ား၏ သာပိုျမင့္ျမတ္မႈမ်ားႏွင့္ ထူးျခားမႈမ်ားကိုလည္း တင္ျပထားေပသည္။ ထုိသုိ႔ထူးျခားေသာ လမ်ားတြင္ မုဟရ္ရမ္လ သည္လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။

ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ မိန္႔ထားသည္မွာ - " မုိးႏွင့္ေျမကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အမိန္႔ေတာ္အရ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ရာ၌ ေန၊ လမ်ားကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ အေရအတြက္အားျဖင့္ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္တြင္ (၁၂)လရွိသည္။ ထို႔အနက္ (၄)လသည္ အလြန္႐ိုေသျမတ္ႏိုးရေသာ လမ်ားျဖစ္သည္။ ဤသည္ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ သာသနာေတာ္က ၫႊန္ၾကားျပသေသာ လမ္းစဥ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ " သဖ္စီးရ္ပညာရွင္ အားလံုးက တညီတၫြတ္တည္း မိန္႔ထားသည္မွာ အာယသ္ေတာ္၌ လ ေလးလႏွင့္ပတ္သက္၍ ရိုေသမႈထားရန္၊ ဂရုတစိုက္ရွိရန္ မိန္႔ထားသည္။ ယင္းလမ်ားမွာ ဇြလ္ကအ္ဒဟ္၊ ဇြလ္ဟစ္ဂ်္ဂ်ာ၊ မုဟရ္ရမ္ ႏွင့္ ရဂ်ဗ္လတို႔ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္)ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဟဂ်္သြလ္ဝဒါအ္၏ ခြသ္ဗာတြင္ မိန္႔သည္မွာ " တႏွစ္တြင္ ဆယ့္ႏွစ္လရွိၿပီး ထိုဆယ့္ႏွစ္လ အနက္မွ ေလးလသည္ ထြတ္ျမတ္ေသာလမ်ား ျဖစ္သည္။ ယင္းေလးလအနက္ သံုးလမွာ ဆက္တိုက္ျဖစ္သည္။ ဇြလ္ကအ္ဒဟ္၊ ဇြလ္ဟဂ်္၊ မုဟရ္ရမ္တို႔ ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္လမွာ ရဂ်ဗ္ျဖစ္သည္။ ယင္းလသည္ ဂ်ာမာဒြစ္စာနီယာ ႏွင့္ ရွအ္ဗာန္လ၏ ၾကားတြင္ရွိေပသည္။ " ဤေနရာတြင္ ေလးလ သာလွ်င္ ထြတ္ျမတ္သည္ဟု မိန္႔ျခင္းမွာ က်န္မည္သည့္လတြင္မွ ထြတ္ျမတ္မႈမရွိဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ယင္းလ ေလးလကို အေမွာင္ေခတ္ (အစၥလာမ္ မထြန္းကားမီ) တြင္လည္း ထြတ္ျမတ္သည့္ လမ်ားဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ အရဗ္တို႔သည္ မ်ဳိးႏြယ္တစ္စုႏွင့္တစ္စု စစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္ရာတြင္ စံမတူေအာင္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုလ ေလးလတြင္ စစ္တိုက္ျခင္း၊ သတ္ျဖတ္ျခင္းမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေပသည္။ ယုတ္စြအဆံုး ထိုကာလတြင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ မိမိဖခင္ကို သတ္ေသာသူႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ခဲ့လွ်င္လည္း ထိုသူ႔အား ျပႆနာရွာျခင္း မျပဳေပ။ အခ်ဳိ႕ေသာ အစၥလာမ့္ပညာရွင္မ်ားက ေရးသားသည္မွာ ထိုေလးလ၏ ထြတ္ျမတ္ျခင္းႏွင့္ ျမင့္ျမတ္ျခင္းဟူေသာ အမိန္႔သည္ ေရွးဦးစြာ အိဗ္ရာဟီးမ္ (အလိုင္ဟိစၥလာမ္) ၏ သာသနာတြင္ စတင္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္မွသာ အရဗ္တို႔ထံသို႔ ထိုအစဥ္အလာ ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအတြက္ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုလမ်ား၏ထြတ္ျမတ္မႈ၊ ျမင့္ျမတ္မႈ၏အမိန္႔ကုိ နဂိုအတိုင္း ထားရွိရင္း ထိုလ ေလးလ၏ ထြတ္ျမတ္မႈကိုသာလွ်င္ ဤေနရာ၌ မိန္႔လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ရမႆြန္လ၏ ထြတ္ျမတ္မႈမ်ား၊ ရွအ္ဗာန္လ ႏွင့္ ေရွာက္ဝါလ္လတို႔တြင္ ရုိဇာဟ္ထားျခင္း၏ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားသည္ အာယသ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ရိဝါယသ္(ဆင့္ျပန္ခ်က္)မ်ားတြင္ ရွင္းလင္းစြာ လာရွိထားေပသည္။ အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း၏ ရိဝါယသ္တစ္ပုဒ္တြင္ ရမသြာန္လသည္ မုဟရ္ရမ္လထက္ သာျမတ္ေၾကာင္း တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) က ရွင္းလင္းစြာပင္ ဤသို႔မိန္႔ထားေပသည္။ "  လျမတ္ရမသြာန္၏ေနာက္ အားလံုးထက္အျမတ္ဆံုး႐ိုဇာဟ္မွာ မုဟရ္ရမ္လ၏ ႐ုိဇာဟ္ပင္ျဖစ္သည္။ "

ကၽြႏု္ပ္တို႔အေနျဖင့္ မုဟရ္ရမ္လ၊ အာ႐ႈရာေန႔ တို႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မည္ကဲ့သို႔႐ိုေသသမႈမ်ားထားရွိရမည္။ မည္သည့္ ေအဗာဒသ္မ်ား ျပဳလုပ္ရမည္၊ စသည္တို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆြာေဟေဗရွရီအသ္ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) ၏ လမ္းၫႊန္ျပသမႈကိုသာ ေလ့လာ က်င့္သံုးရမည္။ မုဟရ္ရမ္သည္ လအစမွ အဆံုးထိ ထြတ္ျမတ္မႈ ျမင့္ျမတ္မႈမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ လတစ္လ ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ထိုလ၏ ၁ဝ ရက္၊ အာ႐ႈရာေန႔ျမတ္မွာ ရဟ္မသ္ေတာ္မ်ား၊ ဗရကသ္ေတာ္မ်ား အထူးက်ေရာက္ေသာေန႔ ျဖစ္သည္။ ထုိေန႔၏ ထူးျခား အေရးပါမႈမ်ားေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္  (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္)က အာ႐ႈရာေန႔တြင္ ႐ိုဇာဟ္ထားၾကရန္ တိုက္တြန္းေတာ္မူခဲ့သည္။ အာ႐ႈရာေန႔၏ ႐ိုဇာဟ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) ထံမွ ဆင့္ျပန္ထားေသာရိဝါယသ္မ်ားစြာကို ဟဒီးစ္က်မ္းႀကီးမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဟဇရသ္အိဗ္ေန႔အဗၺားစ္(ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု)သခင္က ရိဝါယသ္ျပဳထားသည္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) သည္ မဒီနာၿမဳိ႕သို႔ ၾကြျမန္းလာေသာအခါ ယဟူဒီတို႔သည္ အာ႐ႈရာ႐ိုဇာထားၾကသည္ကို ေတြ႕ရွိရေလသည္။ ၎တို႔ ရိုဇာထားရျခင္းအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းရာ ဤအာ႐ႈရာေန႔ျမတ္၌ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မူစာ(အလိုင္ဟိစၥလာမ္)အား ဖိရ္ေအာန္အေပၚ အႏုိင္ရရွိမႈကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤအတြက္ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္(ယဟူဒီ) တို႔သည္ ထိုေန႔ကို တန္ဖိုးထားေလးစားသည့္အေနျဖင့္ ႐ိုဇာထားရျခင္းျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာျပေပသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) က မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ " ငါတို႔သည္ မူစာ(အလိုင္ဟိစၥလာမ္)ႏွင့္ နီးစပ္မႈတြင္ အသင္တို႔ထက္ သာပိုေပသည္။ ၎ေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ထိုေန႔တြင္ ႐ိုဇာထားၾကရန္အမိန္႔ေပးေတာ္မူသည္။ " ဟဇရသ္အာအိရွာ(ရသြီယလႅာဟုအန္ဟာ)၏ ရိဝါယသ္တစ္ခုကို အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္းတြင္ ဆင့္ျပန္ထားသည္။ ထိုရိဝါယသ္မွ သိရွိရသည္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) ႏွင့္ ကုရိုက္ရွ္အမ်ဳိးသားတို႔သည္ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္ မက်ေရာက္မီကတည္းက အာ႐ႈရာရိုဇာကို ထားခဲ့ၾကသည္။ ဆက္လက္၍ " မဒီနာၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ၾကြျမန္းလာၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ အာ႐ႈရာရိုဇာ ထားသည္။ အျခားသူမ်ားကိုလည္း ရိုဇာထားၾကရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ ရမသြာန္ရိုဇာ ဖရဇ္ျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ရမသြာန္၏ရိုဇာသာလွ်င္ ဖရဇ္ျဖစ္ေတာ့သည္။ အာရႈရာရိုဇာထားရန္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္အျဖစ္ မရွိေတာ့ေပ။ အၾကင္သူသည္ အာရႈရာရိုဇာကို ထားလိုက ထားႏိုင္ၿပီး၊ မထားလိုပါကလည္း မထားခြင့္ရွိေပသည္။ " (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း) (အစၥလာမ္၏ အစကနဦးပိုင္း၌ ရမသြာန္လတြင္ ရိုဇာထားအား ဖရဇ္အျဖစ္မသတ္မွတ္မီက အာရႈရာေန႔တြင္ ရိုဇာထားရန္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ရမသြာန္၏ အမိန္႔က်ေရာက္ၿပီးေနာက္ အာ႐ႈရာရိုဇာသည္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္အျဖစ္ မက်န္ရွိေတာ့ေပ။) ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတြင္ အဗ္ဒြလႅာဟ္ဗင္န္မူစာ(ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု)၏ ရိဝါယသ္လာရွိသည္မွာ ရစူလြလႅာ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) သည္ အာ႐ႈရာေန႔၏ ရိုဇာကို အျခားေန႔မ်ား၏ ရိုဇာထက္၊ ရမသြာန္လျမတ္၏ ရိုဇာကို အျခားလမ်ား၏ ရိုဇာထက္ သာပို၍ ဦးစားေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတြင္ ဟဇရသ္ဂ်ာဗိရ္ဗင္န္စမုရဟ္ (ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု)၏ ရိဝါယသ္ကို ဆင့္ျပန္ထားသည္မွာ ရစူလြလႅာဟ္ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္) သည္ ကိုယ္တိုင္လည္း အာ႐ႈရာ၏ ရိုဇာကို ထားေတာ္မူသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကိုလည္း ထိုေန႔တြင္ ရိုဇာထားၾကရန္ တိုက္တြန္းေတာ္မူသည္။ ၎ေနာက္ ကၽြႏု္တို႔အား ထိုေန႔တြင္ရိုဇာထားမည္ဟု ဝန္ခံခိုင္းေလသည္။ သို႔ေသာ္ ရမသြာန္လ၏ရိုဇာ ဖရဇ္ျဖစ္ၿပီးေနာက္တြင္ ကိုယ္ေတာ္သည္ အာ႐ႈရာရိုဇာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမိန္႔မေပးေတာ့ေပ။ တားျမစ္ေတာ္မူျခင္းလည္း မရွိေပ။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ထံမွာ အာ႐ႈရာရိုဇာႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သည့္ဝန္ခံခ်က္မွ ယူျခင္းလည္း မရွိေတာ့ေပ။ ေဖာ္ျပပါရိဝါယသ္မ်ားျဖင့္ သိရသည္မွာ အာ႐ႈရာေန႔ျမတ္၏ ရိုဇာသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဝါဂ်ိဗ္၊ ဖရ္ဇ္ေတာ့မဟုတ္ေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ျမတ္နဗီ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္)၏ စြႏၷသ္ေတာ္ ႏွင့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားလွေသာ အမလ္တစ္ခုေတာ့ မုခ်ျဖစ္ေပသည္။

အာ႐ႈရာေန႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ လူတို႔၏အၾကားတြင္ အျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာလည္း ေက်ာ္ၾကားသည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆြဟီးဟ္ရိဝါယသ္မ်ားတြင္ မည္သည့္အေထာက္အထားမွ မေတြ႕ရွိရပါ။ ဥပမာ အာ႐ႈရာေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဂ်ိဗ္ရီးလ္(အလိုင္ဟိစၥလာမ္)၊ မလာအိကာဟ္မ်ား၊ အာဒမ္(အလိုင္ဟိစၥလာမ္) ႏွင့္ အိဗ္ရာဟီးမ္ (အလိုင္ဟိစၥလာမ္)တို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္။ ထိုေန႔၌ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အိဗ္ရာဟီးမ္(အလိုင္ဟိစၥလာမ္)ကို မီးပံုထဲမွ လြတ္ေျမာက္မႈေပးခဲ့သည္။ အာ႐ႈရာေန႔တြင္ အရွင္ျမတ္က ဟဇရသ္အိဒ္ရီးစ္(အလိုင္ဟိစၥလာမ္)ကို အဆင့္အတန္းျမင့္မားမႈခ်ီးျမႇင့္သည္။ အာ႐ႈရာေန႔တြင္ အာဒမ္ (အလိုင္ဟိစၥလာမ္) ၏ ေသာဝ္ဗာကို ကဗူလ္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။ အာ႐ႈရာေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အရရွ္ပလႅင္ေပၚတြင္ ထိုင္ေတာ္မူသည္။ အာ႐ႈရာေန႔တြင္ ကိယာမသ္စတင္ျဖစ္မည္။ ထိုေန႔တြင္ ေရခ်ဳိးေသာသူသည္ ေသျခင္းတရားမွအပ မည္သည့္ေရာဂါမွျဖစ္မည္မဟုတ္။ ယင္းေန႔တြင္ စူရ္မာထဲ့ေသာသူသည္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး မ်က္စိနာျခင္းေဝဒနာကို ခံစားရမည္မဟုတ္ေပ။ ထိုေန႔၌ အၾကင္သူသည္ ေဖ်ာ္ရည္တစ္ငံုတိုက္ခဲ့ပါက ထိုသူသည္ တစ္စကၠန္႔မွ်ပင္ အလႅာဟ္အမိန္႔ကို မဖီဆန္သူကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္မည္။ အာ႐ႈရာေန႔၌ အဟ္ေလဗိုင္သ္မွ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ားကို ဝမ္းဝေအာင္ေကၽြးေမြးပါက ထိုသူသည္ ပြလ္ဆြိရာသ္တံတားမွ လွ်ပ္စီးကဲ့သို႔ ျဖတ္သြားႏုိင္မည္။ အာ႐ႈရာရိုဇာထားပါက ထိုသူ႔၏ ႏွစ္ေလးဆယ္မွဂိုနာဟ္မ်ား ခြင့္လႊတ္ျခင္းခံရမည္။ အၾကင္သူသည္ အာ႐ႈရာညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳလုပ္ပါက မိုးေကာင္းကင္ရွိဗန္ဒဟ္မ်ား အိဗာဒသ္ျပဳသကဲ့သို႔ စဝါးဗ္ရမည္ျဖစ္သည္......။ အစရွိသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ယင္းအေၾကာင္းအရာမ်ားအတြက္ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား မလာထားေသာေၾကာင့္ လူတို႔အၾကား ျဖန္႔ခ်ိျခင္းမွ ေရွာင္ရပါမည္။ (ဤသည္တို႔မွာ ဆြဟီးဟ္ဟဒီးစ္မ်ားတြင္ ခိုင္လံုစြာမပါရွိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္သည္။)


အမ်ားအားျဖင့္ လူတို႔သည္ မုဟရ္ရမ္လ၊ အာ႐ႈရာေန႔တြင္ ဟဇရသ္ဟုစိုင္န္း (ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု) ရွဟီးဒ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္  ထိုလ ထိုေန႔တို႔သည္ ျမင့္ျမတ္ ထူးျမတ္ေနရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ဟဇရသ္ဟူစိုင္န္းသခင္ရွဟီးဒ္ျဖစ္ျခင္းကို အေၾကာင္းခံ၍ မ်ားစြာေသာ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားႏွင့္ အျပစ္ဂုနာဟ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ၾကသည္။ ဤလျမတ္အား ရိုေသသမႈထားျခင္းႏွင့္ ထိုအျပစ္ဂုနာဟ္မ်ားသည္ လံုးဝဆန္႔က်င္ဖက္ပင္ ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ ဟဇရသ္ဟုစိုင္န္း(ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု) ထုိလတြင္ ရွဟီးဒ္ျဖစ္မည္ဟူေသာ ကိစၥရပ္သည္ သီးျခားကိစၥရပ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဤလျမတ္၏ ထြတ္ျမတ္ျခင္းႏွင့္ မည္သို႔မွ် သက္ဆိုင္မႈမရွိေပ။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ အၾကင္လမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အဒဗ္ထားရန္ မိန္႔ထားသည္။ ထို အဒဗ္ဟူသည္မွာ ယင္းလမ်ားတြင္ မိမိကိုယ္ကို ၫႇင္းပမ္းႏွိပ္စက္ျခင္းမျပဳရန္ ေတာင္းဆိုထားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ကုရ္အာန္၏ ေဝါဟာရတြင္ ရွစ္ရ္က္၊ ကုဖုရ္၊ ရွရီအသ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ျပဳျခင္း၊ အလႅာဟ္တားျမစ္ထားေသာအလုပ္မ်ား၊ လုပ္ရပ္မ်ားကိုျပဳျခင္းကို ဇြလ္မ္(ၫႇင္းပမ္းႏိွပ္စက္ျခင္း) ဟု ေခၚသည္။ ထုိဇြလ္မ္ ႏွင့္ ဂုနာဟ္က်ဳးလြန္ျခင္းတို႔သည္ အေျခအေနတိုင္း အခ်ိန္အခါတိုင္း၌ မေကာင္းသည့္အရာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားေသာလမ်ား၌ ယင္းလတို႔၏ ထြတ္ျမတ္ ျမင့္ျမတ္မႈမ်ားကို ေထာက္႐ႈ၍ အထူးတလည္ တားျမစ္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ မုဟရ္ရမ္လျမတ္၌ ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားက်င္းပျခင္း၊ အဲဟ္ေလဗိုင္သ္၏ ရုပ္ပံုမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း၊ ရင္ထုျခင္း၊ ငိုပြဲမ်ားက်င္းပျခင္း၊ အျခားေသာအရာမ်ား၏ အမည္နာမကိုတသ၍ ပြဲမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း၊ အျခားသူမ်ား၏အမည္ျဖင့္ ဖာသိဟာဖတ္ျခင္း အစရွိသည္မ်ားကို စဝါးဗ္ရမည္ဟု မွတ္ယူၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ ထိုအရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးစ္တို႔တြင္ မည္သည့္အေထာက္အထားမွ မပါရွိပါ။ သို႔သာမက ယင္းကဲ့သို႔လုပ္ရပ္မ်ားကို ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးစ္မ်ားတြင္ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာပင္ တားျမစ္ထားပါသည္။ ယင္းလုပ္ရပ္မ်ားသည္ ထိုလကို အရိုအေသမထားျခင္းပင္ျဖစ္ၿပီး အလႅာအရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ " အသင္တို႔ ထိုလမ်ားတြင္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို ၫႇင္းပမ္းႏိွပ္စက္ျခင္းမျပဳၾကလင့္ " ဟူေသာ အမိန္႔ကိုလည္း ဆန္႔က်င္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္)ထံမွ အတိအက် ဆင့္ျပန္ခ်က္လာရွိထားေသာ အမလ္သည္သာလွ်င္ စဝါးဗ္ရရွိရန္ အေၾကာင္းခံျဖစ္မည္။ ထိုအရာမွအပ အျခားေသာ အေျခအျမစ္မရွိသည့္ အမလ္မ်ားကိုျပဳၿပီး စဝါးဗ္ရရွိရန္ေမွ်ာ္ကိုးေနျခင္းသည္ မည္သုိ႔မွ မွန္ကန္မႈမရွိေၾကာင္း အသိေပး ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

(ေမာ္လာနာရွမ္စြလ္ဟက္ ေရးသားေသာ " မာေဟမုဟရ္ရမ္ေအးက္အဟမ္မဟီးနား " ကို အလ္မုဖီးဒ္က ဘာသာျပန္ဆို တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။)