Thursday, September 25, 2014

ဟဂ်္ျပဳျခင္းဆိုင္ရာ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ား (၃)


ဗိုင္သြလႅာဟ္ (ကအ္ဗာေက်ာင္းေတာ္) တြင္ ခစားျခင္း
မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ေရာက္ရွိ၍ တည္းခိုခန္း အစရွိသည္တို႔တြင္ ေနရာထိုင္ခင္း စီစဥ္ၿပီးေနာက္ တက္ႏိုင္ သမွ် အျမန္ဆုံး ဟရမ္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ အခစားဝင္ပါ။
- ဗိုင္သြလႅာဟ္အား ျမင္ေတြ႕သည္ႏွင့္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ခယရိုက်ိဳး၍ ဒိုအာျပဳပါ။ ဤအခ်ိန္သည္ ဒုအာကဗူလ္ျပဳလက္ခံေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။
- အကယ္၍ ဟဂ်္ေဂ်အိဖ္ရာဒ္အတြက္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားပါက ဗိုင္သြလႅာဟ္သို႔ ဝင္ေရာက္ခစားသည္ႏွင့္ သြဝါးေဖကုဒူးမ္ ျပဳလုပ္ပါ။
- အကယ္၍ ဟဂ်္ေဂ်သမသ္သိုအ္ ႏွင့္ ဟဂ်္ေဂ်ကိရားန္၏ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားပါက ဦးစြာပထမ သြဝါးေဖအြမၼရာဟ္ ျပဳလုပ္ပါ။
- ဟဂ်္ေဂ်သမသ္သိုအ္ ျပဳလုပ္သူအတြက္ သြဝါးေဖကူဒူမ္၏ အမိန္႔မရွိေပ။
- ဟဂ်ေဂ်ကိရားန္ ျပဳသူသည္ အြမၼရာဟ္ျပဳၿပီးေနာက္ သြဝါးေဖကူဒူးမ္ ျပဳရမည္။
- ဟဂ်္ေဂ်သမသ္သိုအ္ ျပဳလုပ္သူသည္ သြဝါးေဖအြမၼရာဟ္ ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ အြမၼရာဟ္ ၿပီးေျမာက္ေစရန္အတြက္ ဆြဖာ ႏွင့္ မရ္ဝါအား စအီျပဳရမည္။
- ဟဂ်ေဂ်ကိရားန္ ျပဳသူမွာလည္း ထိုနည္းတူစြာပင္ အြမၼရာဟ္ ျပဳရမည္။
- အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ရမလ္ (လ်င္ျမန္စြာေလွ်ာက္လွမ္းျခင္း) ႏွင့္ အိဇ္ေသြဗာအ္ (အမ်ိဳးသားမ်ား အဲဟ္ရာမ္ျခဳံထည္ကို ညာဘက္ဂ်ိဳင္းမွထုတ္၍ ဘယ္ဘက္ ပုခုံးေပၚတင္ျခင္း) မရွိေပ။ အခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ သြဝါးဖ္ျပဳရာတြင္ အမ်ိဳးသားမ်ားက့ဲသို႔ပင္ ရမလ္ျပဳၾကသည္။ ဤသို႔ျပဳျခင္းမွာ မွားယြင္းသည္။ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။ - သြဝါးဖ္၏အစႏွင့္ အဆုံးသည္ ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္တံုး) အား နမ္း႐ံွဳျခင္းျဖင့္ ျဖစ္သည္။
- ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္ ၏ အေရွ႕ ေအာက္အခင္းေပၚ၌ မူသြားဖ္ (သြဝါးဖ္ျပဳရာေနရာ) တစ္ခုလုံးတြင္ အနက္ေရာင္ျဖင့္ လိုင္းဆြဲထားသည္။ ထိုအနက္ေရာင္ လိုင္းအနားသို႔သြား၍ ဤပံုစံျဖင့္ မတ္တပ္ရပ္ပါ။ ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္သည္ မိမိ၏ညာဘက္တြင္ ရွိေနရမည္။ တဖန္ သြဝါးဖ္၏နိယသ္ကို ဤသို႔ျပဳလုပ္ပါ။ အို အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မသည္ အရွင္ျမတ္၏ သန္႔ျပန္႔လွေသာအိမ္ေတာ္အား သြဝါးဖ္ခုႏွစ္ပတ္ ပတ္ရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ အရွင္ျမတ္၏ ႏွစ္ၿမိဳ႕မႈအတြက္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းကို ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မ အတြက္ လြယ္ကူေစေတာ္မူပါ။
- နိယသ္ျပဳၿပီးေနာက္ ညာဘက္သို႔ေလွ်ာက္ပါ။
- ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္၏ အေရွ႕တည့္တည့္သို႔ ေရာက္လာလွ်င္ မ်က္ႏွာႏွင့္ ရင္ဘက္အား ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္ ဘက္သို႔လွည့္၍ အနက္ေရာင္လိုင္းေပၚ မတ္တပ္ရပ္လိုက္ပါ။ နမားဇ္ဝတ္ျပဳလွ်င္ လက္ေျမႇာက္သက့ဲသို႔ ေျမွာက္၍ " بسم الله الله أكبر ولله الحمد" ရြတ္ဆိုကာ လက္ခ်လိုက္ပါ။
- ထို႔ေနာက္ ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္အား နမ္း႐ွံဳပါ။ နမ္းရွံဳရမည့္ ပုံသ႑န္မွာ အကယ္၍ ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္အထိ ေရာက္ရွိေနပါက မိမိ၏ပါးစပ္အား လက္ႏွစ္ဖက္ၾကားတြင္ ထားပါ။ နမားဇ္တြင္ စဂ်္ဒါဟ္ျပဳသက့ဲသို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ တဖန္ ညႇင္သာစြာျဖင့္ နမ္း႐ွံဳပါ။
- အကယ္၍ လူစုလူေဝးရွိေန၍ ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္အထိ မေရာက္ႏိုင္လွ်င္ အနက္ေရာင္ လိုင္းေပၚတြင္ မတ္တပ္ရပ္ကာ အေဝးမွပင္ လက္ႏွစ္ဖက္အား ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္ ဘက္သို႔မူ၍ (လက္ႏွစ္ဖက္ကို ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္ဘက္သို႔ ဆန္႔ထုတ္ကာ အရိပ္အႁမြက္ျဖင့္) နမ္း႐ွံဳလိုက္ပါ။ စိတ္ထဲတြင္ ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္အား နမ္း႐ွံဳေနသည္ဟု အာရုံျပဳပါ။ နမ္း႐ွံဳခ်ိန္တြင္ ဤဒိုအာရြတ္ဆိုပါ။الله أكبر ﻻ اله إلا الله و الصلوة و السلام على رسول الله
- အေဝးမွ နမ္း႐ွံဳလွ်င္လည္း အနီးမွနမ္း႐ွံဳသက့ဲသို႔ပင္ စဝါးဗ္အျပည့္အဝ ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူအမ်ားၾကားတြင္ တိုးေဝွ႔ျခင္း မျပဳပါႏွင့္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ တက္ႏိုင္သ၍ အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ မေရာေထြးေစရန္ သတိျပဳသင့္သည္။
- နမ္း႐ွံဳျခင္းျပဳၿပီးေနာက္ ခ်က္ခ်င္းပင္ မိမိ၏မ်က္ႏွာ၊ ရင္ဘက္ႏွင့္ ေျခဖဝါးအား ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္၏ ညာဘက္ျခမ္းမွေန၍ ျပန္ေလွ်ာက္ပါ။
- သြဝါးဖ္ျပဳေနခ်ိန္ မိမိအ႐ႈအား ဗိုင္သြလႅာဟ္ေတာ္အား မၾကည့္ေစဘဲ မ်က္လႊာခ်ထားပါ။ အဝိုင္းတြင္သာေလွ်ာက္ေနပါ။
- သြဝါးဖ္တစ္ပတ္ျပဳၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ အနက္ေရာင္လိုင္းေပၚသို႔ ေရာက္လာလွ်င္ တဖန္ျပန္ၿပီး မ်က္ႏွာႏွင့္ ရင္ဘက္အား ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္ ဘက္သို႔မူကာ နမ္း႐ွံဳပါ။ ထိုနည္းအတိုင္းပင္ ခုႏွစ္ပတ္ အျပည့္ျပဳပါ။
- သြဝါးဖ္ခုႏွစ္ပတ္လုံးတြင္ ဝူဇူႏွင့္တကြရွိေနရန္ အေရးႀကီးသည္။ အကယ္၍ ပထမေလးပတ္တြင္ ဝူဇူပ်က္သြားခ့ဲလွ်င္ ဝူဇူျပဳကာ အစမွတဖန္ သြဝါးဖ္ျပဳရမည္။
- အကယ္၍ ပထမေလးပတ္ၿပီးမွ ဝူဇူပ်က္ခ့ဲလွ်င္ ဝူဇူျပဳကာ အစမွျပန္လုပ္လိုက လုပ္ႏိုင္သည္။ မလုပ္လွ်င္လည္း အေၾကာင္းမဟုတ္ေပ။
- သြဝါးဖ္ျပဳေနရင္း ဇိကိရ္၊ သပ္စ္ဗီးဟ္၊ သာသနာ့ေရးရာႏွင့္ မိမိက်က္မွတ္ထားေသာ ဒုအာမ်ား ရြတ္ဆိုႏိုင္သည္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ ဒိုအာသာဖတ္ရန္ အေရးမႀကီးေပ။ သတိထားရမည္မွာ မိမိ၏ ဒုအာဖတ္သံသည္ က်ယ္ေလာင္၍ အျခားသူမ်ား၏ ေအဗာဒသ္တြင္ အေႏွာင့္ယွက္မျဖစ္ေစရေပ။ ယခုေခတ္တြင္ သဝါးဖ္ျပဳခ်ိန္၌ အုပ္စုဖြဲ႕ကာ က်ယ္ေလာင္စြာျဖင့္ ဒုအာမ်ားရြတ္ဆိုၾကသည္။ ဤသည္မွာ လုံးဝမွားယြင္းေသာ ပုံစံျဖစ္သည္။
- သြဝါးဖ္ခုႏွစ္ပတ္လုံး ၿပီးေျမာက္သြားလွ်င္ ဝါေဂ်ဗုသ္သြဝါးဖ္ နမားဇ္ႏွစ္ရကအသ္ ဝတ္ျပဳရန္ အေရးႀကီးသည္။ မကၠ႐ူဟ္အခ်ိန္ ျဖစ္ေနလွ်င္ သြဝါးဖ္ဆက္ျပဳေနပါ။ မကၠ႐ူဟ္အခ်ိန္ ေက်ာ္လြန္ၿပီးမွသာ သြဝါးဖ္မ်ားအားလုံး၏ နမားဇ္မ်ားကို အစဥ္လိုက္ဝတ္ျပဳပါ။
- သြဝါးဖ္နမားဇ္အား မကားေမအိဗ္ရာဟီးမ္၏ အနီးနားတြင္ဖတ္ျခင္းမွာ စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ ပထမရကအသ္တြင္ စူရဟ္ကာဖိ႐ူးန္ ႏွင့္ ဒုတိယရကအသ္တြင္ စူရဟ္အိခ္လားစြ္ ဖတ္ပါ။ အကယ္၍ မကားေမအိဗ္ရာဟီးမ္အနားတြင္ ေနရာမရပါက မည္သည့္ေနရာတြင္မဆို နမားဇ္ဝတ္ျပဳလိုက္ပါ။
- သြဝါးဖ္ျပဳၿပီးေနာက္ မူလ္သဇမ္ (ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္ ႏွင့္ ဗိုင္သြလႅာဟ္၏ တံခါးအၾကား ႏွစ္ကိုက္ခြဲခန္႔တြင္ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္၏ နံရံရွိသည္။) နားတြင္ ဒိုအာေတာင္းခံျခင္း မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ဒိုအာ ကဗူလ္ျဖစ္ေသာ သီးသန္႔ေနရာျဖစ္သည္။
- သြဝါးဖ္ျပဳၿပီးေနာက္ ဇမ္ဇမ္ေရေသာက္သုံးျခင္း မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ ဇမ္ဇမ္ေရ ေသာက္သုံးခ်ိန္တြင္လည္း ဒိုအာေတာင္းခံလွ်င္ ဒိုအာကဗူလ္ ျဖစ္သည္။

ဆြဖာႏွင့္ မရ္ဝါအား စအီျပဳျခင္း
သြဝါးဖ္ျပဳၿပီးေနာက္ စအီျပဳပါက ဟဂ်ေရအတ္စ္ဝဒ္အား နမ္း႐ွံဳၿပီးေနာက္ အနက္ေရာင္လိုင္းတည့္တည့္မွ ေလွ်ာက္သြားပါ။ ယင္းအနက္လိုင္းမွ အနည္းငယ္အကြာေဝးတြင္ ဆြဖာေတာင္၏ ေနရာရွိသည္။
- ဆြဖာေတာင္ေပၚသို႔ ဗိုင္သြလႅာဟ္ေက်ာင္းေတာ္အား ျမင္ႏိုင္ရုံခန္႔သာ တက္ပါ။ ထို႔ထက္ပို၍ အေပၚတက္ျခင္း မကၠ႐ူဟ္ ျဖစ္သည္။
- ဤေနရာတြင္ ဦးစြာပထမ ကိဗ္လဟ္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ စအီ၏ နိယသ္ျပဳပါ။ တဖန္ ဒိုအာေတာင္းသက့ဲသို႔ လက္ေျမႇာက္ပါ။ လက္ေျမႇာက္ၿပီးလွ်င္ ဇိကိရ္ ဒိုအာ အစရွိသည္တို႔ျပဳပါ။ ဤေနရာသည္လည္း ဒိုအာလက္ခံေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ပါဝင္သည္။
- အမ်ားအားျဖင့္ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ နမားဇ္အစတြင္ လက္ေျမႇာက္သက့ဲသို႔ ေျမႇာက္ၾကသည္။ ဤသို႔ မျပဳအပ္ေပ။
- တဖန္ ဆြဖာမွ မရ္ဝါသို႔ သြားပါ။ မရ္ဝါေရာက္လွ်င္ တပတ္ျပည့္သည္။ ဆြဖာတြင္ ျပဳသက့ဲသို႔ပင္ မရ္ဝါတြင္လည္း လက္ေျမႇာက္ကာ ဇိကိရ္ ဒိုအာမ်ားျပဳပါ။
- ဆြဖာႏွင့္ မရ္ဝါၾကားတြင္ မီးစိမ္းေနရာ၌ အမ်ိဳသမီးမ်ားသည္ လွ်င္ျမန္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္းမျပဳရ။ ပုံမွန္ေလွ်ာက္ႏႈန္းအတိုင္းသာ ေလွ်ာက္ပါ။ ေျပးျခင္းလည္းမျပဳရေပ။ အစိမ္းေရာင္တိုင္ အနီးတြင္
ဤဒိုအာရြတ္ဆိုရန္ ဆင့္ျပန္ခ်က္ တစ္ရပ္လာရွိေပသည္။
رب اغفر وارحم إنك أنت الاعزوالاكرم (
အို အလႅာဟ္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ႏွင့္ ဂရုဏာေတာ္ ( မဂ္ဖိရသ္ႏွင့္ ရမသ္ကို) ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ။ မုခ်ဧကန္ အရွင္ျမတ္သည္သာလွ်င္ အရာခပ္သိမ္းအား လႊမ္းမိုးေတာ္မူၿပီး အားလုံးထက္သာပို၍ ရက္ေရာေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္။
- စအီျပဳေနရင္း ဝူဇူပ်က္သြားခ့ဲလွ်င္ ဝူဇူျပန္လုပ္ရန္ မလိုေပ။ အကယ္၍ ဝူဇူျပန္လုပ္ခ့ဲလွ်င္လည္း စအီအား အစမွတဖန္ ျပဳလုပ္ရန္မလိုေပ။ က်န္ရွိေသာစအီအား ဆက္လုပ္ပါ။ စအီအစတြင္ ဝူဇူပ်က္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေနာက္မွပ်က္သည္ ျဖစ္ေစ အမိန္႔တစ္မ်ဳိးတည္းပင္ ျဖစ္သည္။
- စအီျပဳၿပီးလွ်င္ မတ္စ္ဂ်ိဒိဟရာမ္ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း တစ္ေနရာ၌ နဖိလ္ႏွစ္ရကအသ္ ဝတ္ျပဳျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္ ျဖစ္သည္။
- ***မွတ္သားထားရမည္မွာ စအီသည္ ဟဂ်္ သို႔ အြမၼရာဟ္ႏွင့္ တြဲလွ်က္သာ ျပဳခြင့္ရွိသည္။ ဟဂ်္ သို႔ အြမၼရာဟ္ မျပဳလုပ္ဘဲ သီးသန္႔ နဖိလ္စအီ ျပဳခြင့္မရွိပါ။ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ နဖိလ္သြဝါးဖ္ျပဳသက့ဲသို႔ပင္ နဖိလ္စအီလည္း ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဤသုိ႔ျပဳျခင္းသည္ လုံးဝမွားယြင္း၏။
ဆံသျခင္း
စအီျပဳၿပီးေနာက္ ဟဂ်္ေဂ်သမသ္သိုအ္ျပဳလုပ္သူမ်ား ဆံခ်ကာ (အမ်ဳိးသားျဖစ္လွ်င္ ေခါင္းတံုးျခင္း၊ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္လွ်င္ လက္တစ္ဆစ္ ဆံပင္ေအာက္ပိုင္းအား ညႇပ္ျခင္း) အဲဟ္ရာမ္ခၽြတ္လိုက္ပါ။
မတ္စ္အလဟ္အဲဟ္ရာမ္ခၽြတ္ရန္အတြက္ ခင္ပြန္းက ဇနီးအားလည္းေကာင္း၊ ဖခင္မွ သမီးကိုလည္းေကာင္း ဆံပင္လက္တဆစ္ခန္႔ ညႇပ္ေပးခြင့္ရွိသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အခ်င္းခ်င္းလည္း ညႇပ္ေပးႏိုင္သည္။
* မွတ္သားထားရမည္မွာ ဆံသျခင္းမျပဳပ ဲ(ဆံသျခင္းမျပဳသေရြ႕) အဲဟ္ရာမ္၏စည္းကမ္းမ်ား က်န္ေနအုံးမည္။ (အဲဟ္ရာမ္၏ စည္းကမ္းအတိုင္း ေနထိုင္ရမည္။)
* အြမၼရာဟ္ျပဳသူ ဟဂ်္ျပဳသူသည္ က်င့္စဥ္မ်ားအားလုံး ေဆာင္ရြက္ၿပီး၍ ဆံခ်ရန္သာက်န္ေနလွ်င္ မိမိဆံပင္အား ကိုယ္တိုင္လည္းညႇပ္ခြင့္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဆံပင္မညႇပ္မီ လက္သည္း၊ ေျခသည္း အစရွိသည္တို႔ကို မညွပ္ရေပ။ ညႇပ္ခ့ဲလွ်င္ ဒမ္ထိုက္မည္။

အြမၼရဟ္ျပဳၿပီးေနာက္ မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တည္းခိုျခင္း
- အြမၼရဟ္ အျပည့္ဝျပဳၿပီးေနာက္ ဟဂ်္ေဂ်သမသ္သိုအ္ျပဳသူသည္ ဟလာလ္ျဖစ္သြားသည္။ ယခု မကၠဟ္ေရႊၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ တည္းခိုခြင့္ရရွိေနျခင္းကို မဂၤလာတစ္ပါးဟု မွတ္ယူပါ။ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ သြဝါးဖ္ျပဳျခင္း၊ နမားဇ္ ႏွင့္ သိလာဝသ္၊ ဇိကိရ္ အစရွိသည္တို႔အား စြဲၿမဲစြာျပဳေနပါ။ မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ေကာင္းမႈတစ္ခု ျပဳလုပ္ျခင္း၏ အက်ိဳးစဝါးဗ္သည္ အဆ ေပါင္းတစ္သိန္းရရွိမည္ ျဖစ္သည္။
- ဟဂ်္မျပဳလုပ္ခင္ ၾကားကာလအတြင္း နဖိလ္အြမၼရာဟ္မ်ား ျပဳလုပ္လိုက ျပဳႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ရန္အတြက္ မတ္စ္ဂ်ိဒိဟရာမ္ေက်ာင္းေတာ္အျပင္ မတ္စ္ဂ်ိဒိအာေအရွာဟ္ (သို႔မဟုတ္) ဂ်အ္ရာနာဟ္သို႔ သြားရမည္။
မိနာဟ္သို႔ထြက္ခြာျခင္း
ေယာင္မြသ္သရ္ဝီယာဟ္ - ဇိလ္ဟဂ်္လ (၈) ရက္ေန႔ ညမွစ၍ပင္ မိနာဟ္သို႔ ထြက္ခြာသြားရမည္။ ဇိလ္ဟဂ်္လ (၇) ရက္ေန႔ ညေနမွပင္ အဲဟ္ရာမ္ အစရွိသည္တို႔အား အသင့္ျပဳရမည္။ သို႔မွသာ မုအလ္လိမ္မွ စီစဥ္ထားေသာကားမ်ားႏွင့္ မိနာဟ္သို႔ သြားႏိုင္မည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ နားမလည္ အေတြ႕အႀကဳံမရွိသူအတြက္ မုအလ္လိမ္မွ စီစဥ္ေပးထားေသာကားမ်ားမွလြဲ၍ မိနာဟ္သို႔ ေရာက္ရွိရန္ အလြန္ပင္ခဲယဥ္းလွသည္။ သို႔ေသာ္ နားလည္တတ္ကၽြမ္းၿပီး အေတြ႕အႀကဳံရွိသူအတြက္ (၈) ရက္ေန႔ မနက္ဖဂ်ရ္ၿပီးမွ ေအးေဆးစြာ ထြက္ခြာလိုက ထြက္ခြာပါ။
- ဟဂ်္၏အဲဟ္ရာမ္အား မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၌ပင္ မိမိတည္းခိုရာေနရာ၌ ဝတ္ဆင္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ မတ္စ္ဂိ်ဒိဟရာမ္သို႔သြား၍ နိယသ္ႏွင့္ သလ္ဗီယာဟ္ဖတ္လွ်င္ ပိုေကာင္း၏။
- မိနာဟ္သို႔သြားရန္ အဝတ္အစားတစ္စုံ၊ ဖ်ာ(အခင္း) တစ္ခ်ပ္၊ ထီးတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ မုန္႔ေျခာက္ အနည္းငယ္ (ဘီစကြတ္ အစရွိသည္တို႔) ယူေဆာင္သြားပါ။ လိုအပ္သေလာက္သာ ပစၥည္းသယ္ပါ။
- မိနာဟ္တြင္ (၈) ရက္ေန႔မွ (၉)ရက္ေန႔ မနက္အထိေန၍ နမားဇ္ငါးႀကိမ္ဝတ္ျပဳျခင္းသည္ စြႏၷသ္ျဖစ္၏။
- မိနာဟ္တြင္ ယခုလက္ရွိတဲမ်ားမွာ ေခတ္မီစြာေဆာက္လုပ္ထားသည္။ တဲမ်ားတြင္ ေရေအးစက္မ်ားလည္း တပ္ဆင္ထားသည္။ သို႔ေသာ္ တဲအားလုံးမွာ တပုံစံတည္းျဖစ္ေန၍ မိမိတဲအား အမွတ္သားျပဳကာ မွတ္ထားပါ။ မိမိတဲမွ အေဝးသို႔မသြားပါႏွင့္။ ေပ်ာက္သြားႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။ အမည္ကဒ္ျပားအား အၿမဲတေစ မိမိကိုယ္ႏွင့္အတူေဆာင္ထားပါ။
- တဲမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီး/ အမ်ိဳးသားမ်ား မေရာေႏွာေစႏွင့္။ ၾကားတြင္ ကန္႔လန္႔ကာျခားကာ ႏွစ္ပိုင္းခြဲလိုက္ပါ။ ဤအခ်က္သည္ အလြန္အေရးႀကီး၏။
- ဇိလ္ဟဂ်္လ (၉)ရက္ေန႔ ဖဂ်ရ္နမားဇ္အခ်ိန္မွစ၍ (၁၃) ရက္ေန႔ အဆြရ္နမားဇ္အထိ ဖရပ္ဇ္နမားဇ္ၿပီးတိုင္း အမ်ိဳးသားမ်ားမွာ က်ယ္ေလာင္စြာျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ တီးတိုးစြာျဖင့္ တစ္ႀကိမ္ သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ဖတ္ျခင္း ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။
" သက္ဗီေရ သရွ္ရီးက္ " : الله أكبر، الله أكبر، ﻻ إله إلا الله والله أكبر، الله أكبر ولله الحمد
အရ္ဖားသ္ကြင္းျပင္တြင္
မုအလ္လီမ္ကားမ်ားမွ ညထဲကပင္ အရ္ဖားသ္ကြင္းျပင္သို႔ စတင္ေခၚေဆာင္ သြားေလသည္။ သို႔ေသာ္ စြႏၷသ္ေတာ္မွာ ဖဂ်ရ္ဖတ္ၿပီးမွ အရ္ဖားသ္ကြင္းျပင္သို႔ ထြက္ခြာရမည္။
အရ္ဖားသ္သို႔သြားေနခ်ိန္၌ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ သလ္ဗီယာဟ္ တသေနပါ။ အခ်စ္ရူးတစ္ဦးပမာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထံေတာ္ပါးမွ ဂရုဏာေတာ္အား ေမွ်ာ္ကိုးလွ်က္ အရ္ဖားသ္ကြင္းျပင္ဆီသို႔ ခရီးႏွင္ပါ။ ဤေန႔သည္သာလွ်င္ ဟဂ်္က်င့္စဥ္၏ အထူးေန႔ရက္ ျဖစ္ပါသည္။
- အရ္ဖားသ္တြင္ မိမိတည္းခိုရမည့္ ေနရာအား ဦးစြာ စုံစမ္းသိရွိထားလွ်င္ ပိုေကာင္း၏။ အခ်ိဳ႕အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္ မူအလ္လီမ္၏ ကားမ်ားသည္ ကားလမ္းေၾကာင္း ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရ္ဖားသ္တြင္ ဝူကူးဖ္ျပဳ (ေစာင့္ဆိုင္း) ရမည့္အခ်ိန္သည္ အမ်ားအားျဖင့္ ကားေပၚတြင္ ထိုင္လွ်က္ပင္ ကုန္ဆုံးသြားတတ္သည္။ မိမိ၏တည္းခိုရမည့္ေနရာအား ႀကိဳတင္သိရွိထားလွ်င္ အရ္ဖားသ္၌ မည္သည့္ေနရာတြင္မဆို ဆင္းကာ ေျခလွ်င္ျဖင့္ တဲသို႔သြားႏိုင္သည္။ မိနာဟ္မွ Taxi ျဖင့္လည္း လာႏိုင္သည္။
- အရ္ဖားသ္တြင္ နားခိုရမည့္ ဖရပ္ဇ္အခ်ိန္မွာ မြန္းလြဲၿပီးေနာက္ပိုင္းမွ စတင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မြန္းတည့္ခ်ိန္မေရာက္ခင္ကတည္းက ႀကိဳတင္အသင့္ျပင္ ထားသင့္သည္။ သို႔မွသာ ေနာက္ပိုင္းအခ်ိန္မ်ား လစ္ဟင္းေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။
- ေနဝင္ခ်ိန္အထိ အရ္ဖားသ္တြင္ေနရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။
- အရ္ဖားသ္တြင္ ရွိေနခ်ိန္၌ အခ်ိန္ျပည့္ ဒုအာ/ သလ္ဗီယာဟ္ ႏွင့္ အျခားေသာအိဗာဒသ္မ်ားတြင္ ကုန္ဆုံးရမည္။ တန္ဖိုးရွိလွေသာ အခ်ိန္အား ပ်င္းရိမႈမ်ားတြင္ မကုန္ဆုံးေစပါႏွင့္။ ေနမဝင္မီပင္ မုအလ္လီမ္မ်ားသည္ ဟာဂ်ီတို႔အား ကားေပၚသို႔ထိုင္ေစလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ေနဝင္ၿပီးမွသာ ကားမ်ားထြက္ခြာသည္။ ကားေပၚတြင္လည္း ဒုအာ၊ ဇိကိရ္တို႔ ဖတ္ၿမဲဖတ္ေနပါ။
- ေနဝင္သြားေသာ္လည္း အရ္ဖားသ္တြင္ မဂ္ရိဗ္ မဖတ္ရေပ။
မုဇ္ဒလိဖာဟ္သို႔ ထြက္ခြာျခင္း
- ေနဝင္ၿပီးေနာက္ အရ္ဖားသ္မွ မုဇ္ဒလိဖာဟ္သို႔ ထြက္ခြာရမည္။
- မုဇ္ဒလိဖာဟ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မဂ္ရိဗ္ႏွင့္ အိရွာ (နမားဇ္ႏွစ္ႀကိမ္) အား အိရွာအခ်ိန္တြင္ ေပါင္းဖတ္ရမည္။ ဤနမားဇ္ႏွစ္ႀကိမ္အား ေပါင္းဖတ္ျခင္းသည္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္၏။ တဦးတည္းဖတ္သည္ ျဖစ္ေစ။ ေအမာမ္ႏွင့္တကြ ဖတ္သည္ျဖစ္ေစ။
- မုဇ္ဒလိဖာဟ္၏ (ဤ)ညသည္ အလြန္ပင္မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စုံလွေသာ ညျဖစ္သည္။ သာသနာ့ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က ဤညအား ရွေဗကဒရ္ထက္ပင္ မြန္ျမတ္သည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။ ဤညအား အိပ္စက္ျခင္းျဖင့္သာ မကုန္ဆုံးေစႏွင့္။
- မ်ားေသာအားျဖင့္ မုဇ္ဒလိဖာဟ္တြင္ ေကာင္းကင္ေအာက္၌ အကာအရံမ့ဲစြာ မိမိတို႔၏ ဖ်ာအခင္းေပၚ၌သာ ေနရတတ္သည္။ ေသျခာေကာင္းမြန္ေသာ စီမံမႈမ်ားရွိေနေသာ္လည္း ေရအစရွိသည္တို႔၏ နည္းပါးမႈႏွင့္ ႀကဳံရတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရ္ဖားသ္မွပင္ ေရ အစရွိသည္တို႔အား စီစဥ္ထားလွ်င္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္သည္။ စားေသာက္ဖြယ္ရာ အခ်ဳိ႕ကိုလည္း မိမိႏွင့္အတူ ယူေဆာင္လာပါ။
- ဟနဖီမဇ္ဟဗ္ဝင္မ်ားအတြက္ မုဇ္ဒလိဖာဟ္တြင္ နားခိုရမည့္ အဓိကအခ်ိန္မွာ ဇိလ္ဟဂ်္လ ဆယ္ရက္ေျမာက္ေန႔ နံနက္အာရုဏ္ဦးအခ်ိန္မွ ေနထြက္ခ်ိန္၏ ၾကားကာလ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပထမဦးဆံုး အခ်ိန္တြင္ ဖဂ်ရ္နမားဇ္ဝတ္ျပဳ၍ အခ်ိန္ရသေလာက္ မုဇ္ဒလိဖဟ္တြင္ ရွိေနရမည္။ ခယရိုးက်ိဳးစြာျဖင့္ သိလာဝသ္ျပဳျခင္း၊ ဒုအာ ဇိကိရ္ ဒ႐ူးဒ္ဖတ္ျခင္း အစရွိသည္တို႔တြင္ နစ္မြန္းေနပါ။
- မုဇ္ဒလိဖာဟ္၌ရွိစဥ္ ကိဗ္လာဟ္ သတ္မွတ္ရန္ အလြယ္ကူဆုံးနည္းလမ္းမွာ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္၏ အနီးရွိ ေတာင္တစ္လုံးေပၚ၌ အလြန္ျမင့္မားလွသည့္ တာဝါႀကီးတစ္ခု ေဆာက္လုပ္ထားသည္။ ၄င္းတာဝါေပၚတြင္ အျဖဴေရာင္ မီးေခ်ာင္းထြန္းထားသည္။ ဤမီးအား မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၏ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာမွပင္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ညအခါ ကိဗ္လာဟ္ သိရွိႏိုင္ရန္ ဤနည္းလမ္းမွာ အလြယ္ကူဆုံးျဖစ္သည္။ မုဇ္ဒလိဖာဟ္၏ မည္သည့္ေနရာ၌ပင္ ရွိေနပါေစ ဤမီးအားေတြ႕ျမင္၍ ကိဗ္လာဟ္အား သတ္မွတ္လိုက္ပါ။
- မုဇ္ဒလိဖာဟ္တြင္ ႐ွိဳက္သြာန္အား ခဲေပါက္ရန္အတြက္ ၾကနာေစ့ခန္႔ ေက်ာက္စလစ္ခဲမ်ားအား စုေဆာင္းလိုက္ပါ။ ေက်ာက္စလစ္ခဲမ်ား မသန္႔လွ်င္ ေဆးေၾကာ၍ သန္႔စင္လိုက္ပါ။

မုဇ္ဒလိဖာဟ္မွ အျပန္
ဇိလ္ဟဂ်္လ ဆယ္ရက္ေန႔တြင္ မုဇ္ဒလိဖာဟ္မွ မီနာဟ္သို႔ ထြက္ခြာရမည္။ အကယ္၍ သတၱိႏွင့္ အင္အားရွိလွ်င္ မိနာဟ္တြင္ မိမိတည္းခိုရမည့္ေနရာအား ေကာင္းစြာသိရွိထားလွ်င္ အိုမင္းမစြမ္းသူမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အတူမပါလွ်င္ မုဇ္ဒလိဖာဟ္မွ မီနာဟ္အထိ ဘတ္စ္ကားမ်ားျဖင့္ ခရီးႏွင္မည့္အစား လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းက ပိုလြယ္ကူသည္။ အခ်ိန္မ်ားစြာလည္း က်န္မည္ျဖစ္သည္။
ရွဳိက္သြာန္ခဲေပါက္ျခင္း
ဇိလ္ဟဂ်္လ (၁၁/၁၂) ရက္ေန႔ ေနမြန္းလြဲၿပီးေနာက္ ဂ်မရားသ္ သုံးခုလုံးအား ရမီျပဳရမည္။ သို႔ေသာ္ လူမ်ားေသာအခ်ိန္ မသြားပါႏွင့္။ လူနည္းပါး က်ဲသြားသည့္အခ်ိန္၌ ေအးေဆးစြာ ရမီျပဳပါ။
- ေနမြန္းမလြဲမီ ရမီျပဳျခင္းမပိုင္ေပ။ ဤအခ်က္အား သတိျပဳသင့္သည္။
- အိုမင္းမစြမ္းသူႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ညအခါရမီျပဳလွ်င္ မကၠ႐ူဟ္မျဖစ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ညအခါတြင္ ရမီျပဳႏိုင္သူမ်ားသည္ အျခားသူအား မိမိ၏ကိုယ္စား ျပဳခိုင္းခြင့္မရွိေပ။ ဤအခ်က္ကိုလည္း လြန္စြာ သတိထားသင့္သည္။ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ ခိုင္လုံေသာအေၾကာင္းျပခ်က္မရွိဘဲ မိမိ၏ကိုယ္စား အျခားသူအား ရမီျပဳခိုင္းၾကသည္။ ဤသို႔ျပဳခိုင္းသူမ်ား၏ ရမီသည္ အထမေျမာက္ေပ။ ထိုသူမ်ားသည္ ရမီလြတ္သြားသည့္အတြက္ ဒမ္ထိုက္သည္။
- ခဲလံုးအား အဝိုင္းခတ္ထားသည့္အတြင္းသို႔ ဝင္ေအာင္ပစ္ပါ။ အျပင္သို႔မၾကေစရ။
- ဂ်မ္ရာဟ္အြက္ဘာဟ္ ႏွင့္ ဂ်မ္ရာဟ္ဝူစ္သြာအား ရမီျပဳၿပီးေနာက္ ကိဗ္လာဟ္ဘက္သို႔မ်က္ႏွာမူ၍ ဒိုအာေတာင္းျခင္းသည္ မြစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ ဂ်မ္ရာဟ္အြခ္ရာအ္အား ခဲေပါက္ၿပီးေနာက္ ဒိုအာေတာင္းရန္ အမိန္႔မလာရွိေပ။
- မီနာဟ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ရက္မ်ားသည္ အထူးတလည္ ဇိကိရ္ျပဳေနရမည့္ ေန႔ျဖစ္သည္။ ဤကာလအတြင္းတြင္ အမလ္အိဗာဒသ္ကို အထူးအေလးထားျပဳလုပ္ပါ။
- ဇိလ္ဟဂ်္လ (၁၂) ရက္ေန႔ ေနမဝင္မီအလွ်င္ မီနာဟ္မွ မကၠာဟ္သို႔ထြက္ခြာရမည္။
- အကယ္၍ ဇိလ္ဟဂ်္လ(၁၃) ရက္ေန႔ နံနက္အာရုံဦးအခ်ိန္ထိ မီနာဟ္တြင္ ရွိေနလွ်င္(၁၃) ရက္ေန႔၏ ရမီသည္လည္း ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။
မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႕အျပန္ႏွင့္ သြဝါးေဖေဝဒါအ္
- မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ျပန္လာၿပီးေနာက္ ေနရပ္႒ာနီသို႔ ျပန္လိုသူမ်ားသည္ မျပန္မီအလွ်င္ သြဝါးေဖေဝဒါအ္ ျပလုပ္ျခင္းသည္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမ့ဲစြန္႔လႊတ္ခ့ဲလွ်င္ ဒမ္ထိုက္မည္။
- သြဝါးေဖဇီယာရသ္ၿပီးေနာက္ ျပဳခ့ဲေသာနဖိလ္သြဝါးဖ္မ်ားသည္ သြဝါးေဖေဝဒါအ္၏ ကိုယ္စားျဖစ္ႏိုင္သည္။
- တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ သြဝါးေဖေဝဒါအ္ မျပဳလုပ္ဘဲ မီကားသ္မွ အျပင္သို႔ထြက္သြားလွ်င္ ဒမ္ထိုက္မည္။ ဒမ္မွ လြတ္ကင္းႏိုင္မည့္ပုံစံမွာ ဒုတိယတဖန္ အြမၼရာဟ္၏ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္၍ ဟရာမ္သို႔လာပါ။ ဦးစြာအြမၼရာဟ္ ျပဳပါ။ တဖန္ သြဝါးေဖေဝဒါအ္ ျပဳပါ။ သီးသန္႔ သြဝါးေဖေဝဒါအ္အတြက္ အျပင္မွ အြမၼရာဟ္၏ အဲဟ္ရာမ္မဝတ္ဆင္ဘဲ လာျခင္းသည္ မပိုင္ပါ။ ဤမတ္စ္အလဟ္အား ေကာင္းစြာ နားလည္ထားရမည္။
- အမ်ိဳးသမီးသည္ မသန္႔ျဖစ္ေနလွ်င္ သြဝါးေဖေဝဒါအ္ လုပ္စရာမလိုအပ္ေတာ့ေပ။ သြဝါးဖ္ မျပဳလုပ္ပဲ ေနရာ႒ာနီသို႔ ျပန္ခြင့္ရွိသည္။
- မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ေနထိုင္ခြင့္ရသေလာက္အခ်ိန္အား တန္ဖိုးထားပါ။ သြဝါးဖ္ႏွင့္ အြမၼရာဟ္မ်ား မ်ားေျမာင္စြာ ျပဳပါ။ ျပန္ခ်ိန္၌ အလြန္ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမႈျဖစ္ပါ။ ဗိုင္သြလႅာဟ္အား ခြဲခြာရျခင္းအတြက္ ငိုေႂကြးပါ။
((က်မ္းကိုး မစာအိလိမုကလ္မုလုလ္မုဒလ္လလ္
ျပန္ဆုိသူ Shareat Ya Shahadat ))
အလ္မုဖီးဒ္မွ တင္ဆက္သည္။