Friday, October 24, 2014

နမားဇ္မ်ား ျဖည့္စြက္ျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ပညတ္ခ်က္ခ်က္မ်ား


နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္း၏ အေၾကာင္း
((ေမာ္လာနာမုဟမၼဒ္မူစာဆြာဟိဗ္ ဘာသာျပန္မွ ျပန္လည္ေဖာ္ျပသည္))
နမားဇ္သည္ နဗီရစူလ္ (အလိုင္ေဟမြတ္စၥလာမ္) သခင္တိုင္း၏ ရွရီအသ္တြင္ ပါရွိစၿမဲျဖစ္သည္။ အာဒမ္သခင္ (အလုိင္ဟစၥလာမ္) မွ စ၍ အားလံုးေသာ နဗီရစူလ္မ်ား၏ အုမၼသ္မ်ားအေပၚတြင္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါးတြင္ နည္းဥပေဒ သတ္မွတ္မႈသာ ကြဲျပားမႈရွိခဲ့သည္။
ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထံေတာ္တြင္ နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္းသည္ အလြန္ႀကီးက်ယ္ေသာ အဆင့္အတန္းျဖစ္ေလသည္။ မည္သည့္ခဝပ္မႈမွ် အရွင္ျမတ္ထံေတာ္တြင္ နမားဇ္ထက္ပိုမိုႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ အရာမရွိေခ်။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိမိ၏ ဗႏၵာေက်းကၽြန္မ်ားအေပၚ၌ နမားဇ္ဝတ္ျပဳရန္ တစ္ေန႔လွ်င္ ငါးႀကိမ္ ဖရ္ဇ္သတ္မွတ္ထားေလသည္။ ထိုငါးႀကိမ္ဖတ္ရြတ္ျခင္း၌ ႀကီးမားေသာ စဝါးဗ္ကုသိုလ္ရရွိေလသည္။ ထိုငါးႀကိမ္ကို မဖတ္ဘဲ စြန္႔လႊတ္ထားလွ်င္ ႀကီးမားေသာ အျပစ္အကုသိုလ္ျဖစ္ေလသည္။
ဟဒီးဒ္ၾသဝါဒ မိန္႔ခြန္းေတာ္တြင္ လာရွိသည္မွာ အၾကင္သူသည္ ေကာင္းမြန္စြာ ဝုဇူျပဳ၍ အလြန္စိတ္ပါဝင္စားစြာျဖင့္ စနစ္တက် နမားဇ္ဖတ္ရြတ္ပါလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေကယာမသ္ကမာၻ႕တရားစီရင္ေတာ္မူမည့္ေန႔၌ ထိုသူ၏ ေသးငယ္ေသာ မေကာင္းမႈအေပါင္းကို ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာေပးေတာ္မူ၍ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုကို ေပးသနားေတာ္မူအံ့။
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္းသည္ သာသနာ၏ တုိင္ျဖစ္၏။ အၾကင္သူ နမားဇ္ကို ေကာင္းစြာဖတ္လွ်င္ ထိုသူသည္ သာသနာကို တည္ေဆာက္သူမည္၏။ အၾကင္သူသည္ ထိုနမားဇ္ကို စြန္႔လႊတ္ပါမူ သာသနာေတာ္ကို ၿဖိဳဖ်က္သူမည္၏။
ထို႔ျပင္ မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ ေကယာမသ္ေန႔တြင္ အားလံုးေသာအရာ (အမႈကိစၥ) တို႔ထက္ အဦးဆံုး နမားဇ္ကို စစ္ေမးေတာ္မူမည္။ ထို႔ျပင္ နမားဇ္ကို အစဥ္ဖတ္သူတို႔၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ ေျခ လက္ စသည္တို႔တြင္ ေကယာမသ္ေန႔၌ ေနမင္းကဲ့သို႔ လင္းဝင္းေတာက္ပလ်က္ရွိအ့ံ။ နမားဇ္မဖတ္သူတို႔သည္ ထိုစည္းစိမ္မွ လက္မဲ့ျဖစ္ၾကအ့ံ။
ထို႔ျပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ .... နမားဇ္ကို စြဲၿမဲသူတို႔သည္ ေကယာမသ္ေန႔တြင္ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား၊ ရွဟီဒီသာသနာ့အာဇာနည္မ်ား၊ ဝလီသူေတာ္စင္မ်ားႏွင့္ အတူတကြ ေနၾကရအံ့။ နမားဇ္ကို မဖတ္ေသာသူမ်ားသည္ ဖိရ္ေအာင္န္၊ ဟာမာန္၊ ကာရူန္ စေသာ သူယုတ္မာကာဖိရ္မ်ားႏွင့္ အတူေနရအံ့။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ နမားဇ္ကို ဖတ္ၾကရန္ အလြန္အေရးႀကီးေလသည္။ မဖတ္ဘဲ ေနၾကလွ်င္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ဌာနစလံုးတြင္ အဆံုးရွံဳးႀကီး ဆံုးရွဳံးရမည္ ျဖစ္ေလသည္။
ထို႔ထက္ပုိ၍ အဘယ္ဆံုးရွံဳးမႈ ရွိႏိုင္အံနည္း။ နမားဇ္မဖတ္သူတို႔၏ (ဟရွရ္) အဆံုးသည္ ကာဖိရ္မ်ားႏွင့္အတူ ထၾကရေလသည္။ နမားဇ္မဖတ္သူတုိ႔သည္ ကာဖိရ္တို႔ႏွင့္ တန္းတူအထင္ခံရမည္။ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ ခိုလွံဳပါ၏) နမားဇ္မဖတ္ျခင္းသည္ အဘယ္မွ်ပင္ မေကာင္းေသာအရာျဖစ္သနည္း။
နမားဇ္ေဆာက္တည္ရန္ တာဝန္မရွိသူတို႔မွာ ႐ူးသြတ္သူ၊ အရြယ္မေရာက္ေသးေသာ ေယာက်္ားေလးႏွင့္ မိန္းကေလးတို႔မွ က်န္ရွိသူအားလံုးအေပၚတြင္ နမားဇ္သည္ ဖရ္ဇ္ အဓိကတာဝန္ ၊ မလုပ္မေနရတာဝန္ တစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ရာတြင္ သားသမီးမ်ားအား အသက္ ၇ ႏွစ္အရြယ္သုိ႔ေရာက္လွ်င္ မိဘတို႔သည္ နမားဇ္ဖတ္ရန္ အမိန္႔ေပးရမည္။ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္သို႔ေရာက္ေသာ္ နမားဇ္မဖတ္ခဲ့လွ်င္ ရိုက္၍ နမားဇ္ဖတ္ခိုင္းရမည္။
နမားဇ္ကို စြန္႔လႊတ္ရန္ မည္သည့္အခါ မည္သည့္အခ်ိန္မွ် အခြင့္မရွိ။ မည္သည့္နည္းျဖင့္မဆို တက္ႏိုင္သေရြ႕ နမားဇ္ကို မုခ်ဖတ္ကို ဖတ္ရမည္ျဖစ္သည္။
အကယ္၍ နမားဇ္ဖတ္ရန္ ေမ့ေလ်ာ့သြားသျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လံုးဝသတိမရသျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္လြန္သြားမွ မိမိနမားဇ္မဖတ္ရေသးေၾကာင္း သတိရလာေသာ္၊ သို႔မဟုတ္ မ်က္စိမဖြင့္ႏိုင္ေအာင္ မိန္းေမာအိပ္ေပ်ာ္သြားေသာ္လည္းေကာင္း နမားဇ္သည္ ကႆြာျဖစ္သြားလွ်င္ ဤသို႔ေသာအခါမ်ဳိး၌ အျပစ္မျဖစ္ေခ်။ သို႔ရာတြင္ သတိရလွ်င္ရခ်င္း မ်က္စိဖြင့္လွ်င္ ဖြင့္ခ်င္း ဝုဇူျပဳ၍ ခ်က္ခ်င္း ကႆြာနမားဇ္ဖတ္ရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ မကၠရူးဟ္အခ်ိန္ျဖစ္ေနလွ်င္ ေခတၱဆိုင္းငံ၍ အခ်ိန္ေက်ာ္သြားသည္ကို ေစာင့္လိုက္ရမည္။ ဤအတုိင္းပင္ မူးေမ့သတိလစ္သြားသျဖင့္ မဖတ္ရေသးေသာ နမားဇ္မ်ားအတြက္လည္း အျပစ္မရွိေခ်။ သို႔ရာတြင္ သတိျပန္ရလာၿပီးေနာက္ ခ်က္ျခင္းပင္ ကႆြာဖတ္လိုက္ရမည္။
(၁)။ မတ္စ္အလဟ္
အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္သည္ ကေလးေမြးဖြားလ်က္ရွိရာ သားငယ္သည္ အျပင္သို႔မထြက္ေသးဘဲ တဝက္သာထြက္ေနလွ်င္ ဤအခ်ိန္မ်ဳိး၌ပင္ အကယ္၍ သတိမလစ္ဟင္းလွ်င္ နမားဇ္ဝတ္ျပဳရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ေလသည္။ ကႆြာျပဳလုပ္ျခင္း မပိုင္ေခ်။
အကယ္၍ နမားဇ္ဝတ္ျပဳေနလွ်င္ ကေလး၏ အသက္ကို စိုးရိမ္ရေသာ္ နမားဇ္ကို အႆြာျပဳျခင္း ပိုင္၏။ ဤနည္းပင္ ဝမ္းဆြဲလက္သည္တို႔သည္ အကယ္၍ နမားဇ္ဝတ္ျပဳေနလွ်င္ ကေလး၌ ဒုကၡျဖစ္မည္ဟု စုိးရိမ္ရေသာ္ ဤသုိ႔ေသာ္အခ်ိန္မ်ဳိး၌ ဝမ္းဆဲြမသည္လည္း နမားဇ္ကို ကႆြာျပဳျခင္း ပိုင္၏။ သို႔ရာတြင္ ယင္းသူတို႔အားလံုးသည္ ကႆြာကို လွ်င္ျမန္စြာ ဖတ္ၾကရမည္ ျဖစ္ေလသည္။
ကႆြာေဆာက္တည္ျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ မတ္စ္အလဟ္ (ပညတ္ခ်က္) မ်ား
((အလ္မုဖီးဒ္ မွ ဘာသာျပန္သည္။))
(၁) ဖရပ္ဇ္ျဖစ္သည့္ မည္သည့္နမားဇ္ကိုမဆို လြတ္သြားပါက သတိရသည့္အခ်ိန္ ခ်က္ျခင္းပင္ ျဖည့္စြက္လိုက္ရမည္။ အေၾကာင္းမဲ့ ကဇြာျပဳျခင္းကို ၾကန္႔ၾကာေစျခင္းသည္ ဂုနာ (အျပစ္) ထိုက္ေစသည့္ လုပ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။ (အေၾကာင္းမဲ့ဟူသည့္ စာသား၏ ဆိုလိုရင္းမွာ က်န္းမာေရး၊ အသက္အႏၲရာယ္၊ ေသေရး ရွင္ေရး စသည့္ အေရးတႀကီးကိစၥ တစ္စံုတစ္ရာမရွိျခင္းကို ဆိုလုိသည္။ ေလာကီေငြေၾကးရွာေဖြမႈ၌ လံုးပမ္းေနျခင္းႏွင့္ ေရာင္းဝယ္ေရးကိစၥမ်ား၊ စားေသာက္ရန္ ခ်က္ျပဳတ္ရသည့္ ကိစၥမ်ားသည္ သာသနာမွျပဆိုသည့္ ခိုင္လံုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မဟုတ္ေပ။)
တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ နမားဇ္ကဇြာျဖစ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းကဇြာကုိ ခ်က္ျခင္းမျဖည့္စြက္ေပ။ မည္သည့္ေန႔၊ ရက္ ေရာက္မွ ျဖည့္စြက္မည္ဟု သတ္မွတ္၍ ကဇြာျဖည့္ျခင္းကို ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္သည္။ သတ္မွတ္လိုက္သည့္ ေန႔၊ ရက္ မေရာက္မီ ကြယ္လြန္သြားပါက ဂုနာဟ္ ႏွစ္ဆခံရမည္။ တစ္ခုမွာ နမားဇ္ကဇြာျဖစ္ျခင္းအတြက္ ၊ ေနာက္တစ္ခုမွာ ခ်က္ျခင္း ကဇြာျပန္မဖတ္ျခင္းအတြက္ ျဖစ္ေပသည္။
(၂) နမားဇ္မ်ားစြာကို ကဇြာျဖစ္ထားသူသည္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး လွ်င္ျမန္စြာပင္ လြတ္ခဲ့သည့္နမားဇ္မ်ားကို ကဇြာျပဳ ျဖည့္စြက္လိုက္ရမည္။ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္သူ၊ အခ်ိန္ေပးႏိုင္သူျဖစ္ပါက ဇြဲရွိရွိျဖင့္ တစ္ရက္တည္း၊ သို႔မဟုတ္ အခ်ိန္တစ္ခုတည္းမွာပင္ လြတ္ခဲ့သမွ် နမားဇ္အားလံုး၏ ကဇြာကို ဖတ္လိုက္ရမည္။ ဇုဟုရ္အခ်ိန္ေရာက္မွာ ဇုဟုရ္ရဲ႕ ကဇြာ၊ အဆြရ္အခ်ိန္ေရာက္မွာ အဆြရ္ရဲ႕ ကဇြာ စသျဖင့္ အခ်ိန္အတိအက်အတိုင္း ကဇြာျပဳရန္မလိုအပ္ေပ။
အကယ္၍ ႏွစ္ေပါင္း၊ လေပါင္းမ်ားစြာ၏ နမားဇ္မ်ားကို ကဇြာျပဳရမည္ဆိုပါကလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ အျမန္ဆံုး ျပန္လည္ျဖည့္စြက္လိုက္ရမည္။
မိမိအားလပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ (မကၠ႐ူးဟ္ျဖစ္သည့္ ေနထြက္၊ မြန္းတည့္ႏွင့္ ေနဝင္ခ်ိန္ မွအပ) နမားဇ္အမ်ဳိးအစားမ်ားအလိုက္ (ဖဂ်ရ္၊ ဇုဟုရ္၊ အဆြရ္၊ မဂ္ရိဗ္၊ အိယွာ) အခ်ိန္ရလွ်င္ ရသေလာက္ကို သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကဇြာျဖစ္ခဲ့သည့္နမားဇ္မ်ားကို ႏွစ္ရကအသ္၊ ေလးရကအသ္စီ ျပန္လည္ျဖည့္စြက္လိုက္ရမည္။ အကယ္၍ ဤပံုစံျဖင့္လည္း ကဇြာမျပဳႏိုင္ပါက နမားဇ္တစ္ခ်ိန္တြင္ ကဇြာတစ္ႀကိမ္ ေဆာက္တည္လိုက္ရမည္။ ဤသည္မွာ ကဇြာျပဳျခင္း၏ အနိမ့္ဆံုး အဆင့္အတန္းျဖစ္ေပသည္။
(၃) ကဇြာဖတ္ရန္ သီးသန္႔အခ်ိန္ သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေပ။ မိမိအတြက္ အားလပ္သည့္အခ်ိန္ရရွိပါက ဝုဇူျပဳ၍ ကဇြာနမားဇ္မ်ားကို ေဆာက္တည္ရမည္။ မကၠ႐ူးဟ္အခ်ိန္ မျဖစ္ေစရန္သာ သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ အသက္ရွင္ေနသည့္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးသည္ ကဇြာျဖည့္ခြင့္ရွိသည့္ အခ်ိန္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ဆြာေဟေဗသရ္သီးဗ္ (သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ နမားဇ္တစ္ႀကိမ္မွ ကဇြာမျဖစ္ဖူးသူ) သည္ ကဇြာျဖစ္ခဲ့လွ်င္
(၄) အၾကင္သူသည္ နမားဇ္တစ္ႀကိမ္ ကဇြာျဖစ္သြားသည္။ ယင္းကဇြာျဖစ္သည့္ နမားဇ္အလွ်င္ မည္သည့္နမားဇ္မွ် ကဇြာျဖစ္ခဲ့ျခင္း မရွိေပ။ (သို႔မဟုတ္) နမားဇ္မ်ား ကဇြာျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းကဇြာအားလံုးကုိ ျဖည့္စြက္ၿပီးျဖစ္ေပသည္။ ယခုလြတ္သြားသည့္ နမားဇ္တစ္ႀကိမ္ကုိသာလွ်င္ ကဇြာျဖည့္ရန္ က်န္ရွိသည္ဆိုပါက ဦးစြာ လြတ္သြားသည့္ နမားဇ္၏ကဇြာကို ေဆာက္တည္ရမည္။ ၿပီးမွ အဒါ (လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဖတ္ရမည့္နမားဇ္) ကို ေဆာက္တည္ရမည္။ ကဇြာထက္အလ်င္ အဒါကို ေဆာက္တည္လိုက္ပါက အဒါသည္ မပိုင္ေပ။ ကဇြာဖတ္ၿပီးမွသာလွ်င္ အဒါနမားဇ္ကို ဖတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ကဇြာျဖည့္ရမည္ကို လံုးဝ(လံုးဝ) ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့ပါမူ အဒါ သည္ ပုိင္သြားမည္။ မိမိ၏ကဇြာျဖစ္ျခင္းကို သတိရလိုက္သည့္အခါ ကဇြာကိုသာလွ်င္ ဖတ္လိုက္ပါ။ အဒါ၏ အခ်ိန္မကုန္ေသးပါကလည္း ျပန္ဖတ္ရန္မလိုအပ္ေပ။
(၅) အကယ္၍ အဒါနမားဇ္၏အခ်ိန္သည္ အနည္းငယ္မွ်သာ က်န္ေတာ့သည္။ ကဇြာကုိအရင္ဖတ္လိုက္ပါက အဒါအတြက္ အခ်ိန္မက်န္ႏိုင္ေတာ့လွ်င္ ဦးစြာ အဒါကို ဖတ္လိုက္ပါ။ ၿပီးမွ ကဇြာကိုဖတ္ပါ။ (ဤပံုစံသည္ အဒါ၏အခ်ိန္ အလြန္နည္းပါးေနသည့္ အခါမ်ဳိးကို ဆိုလိုသည္။)
(၆) နမားဇ္ ႏွစ္ႀကိမ္၊ သံုးႀကိမ္ (သို႔မဟုတ္) ေလးႀကိမ္မွ ငါးႀကိမ္အထိ ကဇြာျဖစ္သြားသည္။ ထိုနမားဇ္မ်ားမွအပ ထိုသူ႔၏ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ မည္သည့္နမားဇ္မွ် ကဇြာမျဖစ္ခဲ့ေပ။ သုိ႔မဟုတ္ ကဇြာေတာ့ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယင္းကဇြာအားလံုးကိုလည္း ျဖည့္စြက္ၿပီးျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ထိုသူ႔အေနျဖင့္ ယခုလြတ္သြားသည့္ နမားဇ္ (ငါးႀကိမ္ (သုိ႔) ထို႔ထက္နည္းသည့္ နမားဇ္) မ်ားကို ဦးစြာ ျဖည့္စြက္ၿပီးမွသာလွ်င္ အဒါ နမားဇ္ကို ေဆာက္တည္ရမည္။ ယင္းကဇြာကို မေဆာက္တည္မီ အဒါဖတ္ခြင့္မရွိေပ။
ယခု လြတ္သြားသည့္ နမားဇ္မ်ားကို ဤပံုစံျဖင့္ ကဇြာျပဳပါ။ မိမိလြတ္သြားသည့္ နမားဇ္မ်ားအနက္ အရင္ဆံုးကဇြာျဖစ္သည့္ နမားဇ္ကို ဦးစြာျဖည့္စြက္ပါ။ ထို႔ေနာက္ ဒုတိယ ကဇြာျဖစ္သည့္နမားဇ္ကို ဝတ္ျပဳရမည္။ ဤအတိုင္းအစဥ္လိုက္ျဖင့္ ကဇြာအားလံုးကို ဝတ္ျပဳပါ။ ဥပမာ "ဖဂ်ရ္၊ ဇုဟုရ္၊ အဆြရ္၊ မဂ္ရိဗ္၊ အိယွာ" နမားဇ္ငါးႀကိမ္ ကဇြာျဖစ္သြားသည္။ ကဇြာျဖည့္သည့္အခါ အစဥ္လိုက္အတိုင္း အရင္ဆံုးကဇြာျဖစ္သည့္ ဖဂ်ရ္ကို ဖတ္ပါ။ ၿပီးေနာက္ ဇုဟုရ္၊ အဆြရ္၊ မဂ္ရိဗ္၊ အိယွာ တို႔ကို အစဥ္လိုက္ျဖည့္ရမည္။ အကယ္၍ ဖဂ်ရ္ကဇြာကို မဖတ္ဘဲ ဇုဟုရ္၊ အဆြရ္၏ ကဇြာကို ဖတ္လိုက္ပါက မမွန္ေတာ့ေပ။ အစဥ္လိုက္အတိုင္း အစမွ ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ရမည္။
* ဆြာေဟေဗသရ္သီးဗ္ျဖစ္ထားသူသည္ နမားဇ္ ငါးႀကိမ္အထိ ကဇြာျဖစ္လွ်င္ ယင္း၏ သရ္သီးဗ္သည္ မပ်က္ေသးေပ။ အကယ္၍ နမားဇ္ ၆ႀကိမ္အထိ ကဇြာျဖစ္သြားလွ်င္ သရ္သီးဗ္ပ်က္သြားေပသည္။ ထိုသူသည္ ဆြာေဟေဗသရ္သီးဗ္ကဲ့သုိ႔ က်င့္မူရန္ မလိုအပ္ေပ။
(၇) နမားဇ္ ၆ႀကိမ္အထိ ကဇြာျဖစ္သြားပါက ထိုနမားဇ္မ်ား၏ ကဇြာကိုမဖတ္ဘဲ အဒါနမားဇ္ကို ဖတ္ႏိုင္သည္။ နမားဇ္ ၆ႀကိမ္ကို ကဇြာျဖည့္သည့္အခါတြင္လည္း အစဥ္လိုက္အတိုင္း အရင္ဆံုးကဇြာျဖစ္သည့္ နမားဇ္မွ စတင္၍ကဇြာဖတ္ရန္ အေရးမႀကီးေတာ့ေပ။ မိမိျဖည့္စြက္လိုသည့္ နမားဇ္မွ စတင္၍ ဝတ္ျပဳႏိုင္ေပသည္။ အစဥ္လိုက္အတိုင္း ျဖည့္စြက္ရန္လည္း ဝါဂ်ိဗ္မဟုတ္ေတာ့ေပ။
အစဥ္လိုက္အတိုင္း ကဇြာျပဳရန္ မလိုအပ္သူမ်ားႏွင့္ ဆြာေဟေဗသရ္သီးဗ္မျဖစ္သူမ်ား
(၈) ၂ လ သံုးလ (သို႔မဟုတ္) သံုး ေလးႏွစ္အရင္က လူတစ္ဦးသည္ နမားဇ္ ေျခာက္ႀကိမ္ (သို႔မဟုတ္) ထို႔ထက္ပို၍ ကႆြာျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခုအထိ ထိုကႆြာမ်ားကို မဖတ္ရေသးေပ။ ထိုကာလေနာက္ပိုင္းတြင္ နမားဇ္ငါးႀကိမ္ကို မပ်က္မကြက္ဖတ္လွ်က္ရွိသည္။ တခါမွ် ကႆြာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမရွိေပ။ အတန္ၾကာၿပီးမွ နမားဇ္တစ္ႀကိမ္ ကႆြာျဖစ္သြားေသာ္ ထိုပံုစံတြင္ ယခုလြတ္သြားသည့္ ကႆြာအား မဖတ္ေသးဘဲ အဒါနမားဇ္ဖတ္လွ်င္ ပိုင္ေပသည္။ ထိုသူ႔အတြက္ အစဥ္လိုက္အတိုင္း ဖတ္ေနရန္ ဝါဂ်ိဗ္မဟုတ္ေပ။ (ယခင္၏ ကႆြာမ်ားကို မျဖည့္ရေသးသည့္အတြက္ ထိုသူသည္ ဆြာေဟေဗသသရ္သီးဗ္မဟုတ္ေပ။)
(၉) တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ သက္တမ္းတြင္ နမားဇ္ ေျခာက္ႀကိမ္ (သို႔မဟုတ္) ထို႔ထက္ပိုသည့္ နမားဇ္မ်ား ကႆြာျဖစ္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သရ္သီးဗ္ (အစဥ္လိုက္အတိုင္း) ဖတ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္မဟုတ္ေပ။ အကယ္၍ ကႆြာနမားဇ္မ်ားကို အနည္းငယ္စီဖတ္ရင္းျဖင့္ လြတ္ခဲ့သည့္ နမားဇ္အားလံုး၏ ကႆြာကိုျဖည့္ၿပီးျဖစ္မည္။ မည္သည့္နမားဇ္မွ် ကႆြာျပဳရန္မက်န္ေတာ့ေပ။ ယခုတစ္ဖန္ နမားဇ္တစ္ႀကိမ္ျဖစ္ေစ၊ ငါးႀကိမ္ျဖစ္ေစ ကႆြာျဖစ္သြားလွ်င္ သရ္သီးဗ္(အစီအစဥ္)ျဖင့္ ဖတ္ရမည္။ ထိုကႆြာငါးႀကိမ္ကို မဖတ္ေသးဘဲ အဒါနမားဇ္ဖတ္လွ်င္ မပိုင္ေပ။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ဖန္ျပန္၍ နမားဇ္ ေျခာက္ႀကိမ္ ကႆြာျဖစ္သြားလွ်င္ သရ္သီးဗ္မရွိေတာ့ေပ။ ယင္းကႆြာေျခာက္ႀကိမ္ကို မဖတ္ေသးဘဲ အဒါဖတ္လွ်င္ ပိုင္ေပသည္။
(၁ဝ) လူတစ္ဦးသည္ နမားဇ္မ်ားစြာ ကႆြာျဖစ္ထားသည္။ ယင္းနမားဇ္မ်ားကုိ အနည္းငယ္စီ ကႆြာျဖည့္ရင္းျဖင့္ ယခု နမားဇ္ ေလးႀကိမ္၊ ငါးႀကိမ္သာ ျဖည့္ရန္က်န္ေတာ့သည္။ ယင္းက်န္ရွိေနသည့္ ေလး၊ ငါးႀကိမ္ကို အစဥ္လိုက္ျဖည့္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္မဟုတ္ေပ။ မိမိျဖည့္စြက္လိုသည့္ နမားဇ္မွ ဆက္လက္ဖတ္သြားႏိုင္သည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ က်န္ရွိေနသည့္ ကႆြာနမားဇ္ကို မဖတ္မီ ကဒါကိုဦးစြာဖတ္ခြင့္ရွိေပသည္။
ဝိသ္ရ္နမားဇ္ ကႆြာျဖစ္ျခင္း
(၁၁) ဝိသ္ရ္နမားဇ္ ကႆြာျဖစ္သြားမည္။ ထိုကႆြာျဖစ္သြားသည့္ ဝိသ္ရ္မွအပ အျခားမည္သည့္နမားဇ္မွ် ကႆြာျဖစ္ထားျခင္း မရွိလွ်င္ ဖဂ်္ရ္ (အဒါ)မဖတ္မီ ဝိသ္ရ္၏ ကႆြာကို ဦးစြာျဖည့္လိုက္ရမည္။ ဝိသ္ရ္ကႆြာမဖတ္မီ ဖဂ်ရ္အဒါ ဖတ္ခြင့္မရွိေပ။ ဝိသ္ရ္ကႆြာျဖစ္ထားသည္ကို သတိရွိေနပါလွ်က္ ဖဂ်ရ္နမားဇ္ကို အရင္ဖတ္လိုက္ပါကလည္း ဝိသ္ရ္ကႆြာကို ျပန္ဖတ္၍ ၿပီးေနာက္ ဖဂ်ရ္ (အဒါ)နမားဇ္ကို ျပန္လည္ဖတ္ရမည္ျဖစ္သည္။
(၁၂) အိယွာနမားဇ္သာ ဖတ္ၿပီး အိပ္လိုက္သည္။ သဟဂ်္အခ်ိန္ ထ၍ ဝုဇူျပဳၿပီးေနာက္ သဟဂ်္ဂ်ဳဒ္ႏွင့္ ဝိသ္ရ္နမားဇ္တို႔ကို ဖတ္လိုက္သည္။ မနက္ခင္းေရာက္မွ သတိရသည္မွာ ညက အိယွာနမားဇ္ကို ဝုဇူမရွိဘဲႏွင့္ ဖတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ယခု အိယွာ၏ ကႆြာကိုသာ ျပန္ဖတ္လိုက္ရမည္။ ဝိသ္ရ္၏ ကႆြာဖတ္ရန္ မလိုအပ္ေပ။
ဖဂ်ရ္နမားဇ္ ၏ ကႆြာ
(၁၃) ဖရ္ဇ္ႏွင့္ ဝိသ္ရ္နမားဇ္မ်ား၏ ကႆြာကိုသာလွ်င္ ျပန္ဖတ္ရေပသည္။ စြႏၷသ္မ်ားအတြက္ ကႆြာမရွိေပ။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိေန႔၏ ဖဂ်ရ္နမားဇ္ကႆြာျဖစ္သြားခဲ့ပါက ေနမြန္းမတည့္မီ ျပန္ဖတ္လွ်င္ စြႏၷသ္ႏွင့္ ဖရ္ဇ္ ႏွစ္ခုလံုး၏ ကႆြာကို ဖတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ မြန္းတည့္ၿပီးေနာက္မွ ကႆြာျဖည့္လွ်င္ ဖရ္ဇ္ႏွစ္ရကအသ္၏ ကႆြာကို ဖတ္လိုက္ရေပမည္။
(၁၄) ဖဂ်္ရ္အခ်ိန္မွာ အလြန္နည္းပါးစြာ က်န္ရွိေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖရ္ဇ္ႏွစ္ရကအသ္ကိုသာလွ်င္ ဖတ္လိုက္သည္။ စြႏၷသ္မဖတ္ေတာ့ေပ။ သို႔ဆိုလွ်င္ အေကာင္းဆံုးပံုစံမွာ ေနထြက္ၿပီး ၁၅မိနစ္ခန္႔ေနၿပီးသည့္ေနာက္ စြႏၷသ္၏ ကႆြာကို ျပန္ဖတ္လိုက္ပါ။ ေနမြန္းမတည့္မီအရင္ ဖတ္လိုက္ရန္ျဖစ္ပါသည္။ (လက္ရွိေန႔၏ ဖဂ်ရ္ကို ဆိုလိုပါသည္။)
ကႆြာကို ေသာဝ္ဗာျပဳ၍ ရႏိုင္မည္လား ??
နမားဇ္လံုးဝမဖတ္သူသည္ နမားဇ္မ်ား လႊတ္ခဲ့ျခင္းအေပၚ ေသာဝ္ဗာျပဳခဲ့ပါကလည္း ထိုသူ႔အတြက္ သက္တမ္းတေလွ်ာက္လံုး လႊတ္ခဲ့သည့္ နမားဇ္မ်ားကို ကႆြာဖတ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ေသာဝ္ဗာျပဳျခင္းေၾကာင့္ ကႆြာမ်ား မအ္ဖ္မျဖစ္သြားေပ။ သို႔ေသာ္ နမားဇ္မဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိလိုက္သည့္ ဂုနာသည္ မာအ္းဖ္ျဖစ္သြားမည္။ ကႆြာမဖတ္ပဲေနပါက (ကႆြာကို အခ်ိန္ဆြဲျခင္း) ဂုနာ၏ ျပစ္ဒဏ္ကို ျပန္ခံရမည္ျဖစ္သည္။
ကႆြာအတြက္ ဖိဒ္ယဟ္
နမားဇ္အခ်ဳိ႕ ကႆြာျဖစ္သြားသည္။ ယင္းကႆြာကို ဖတ္ရန္ အေျခအေနလည္း မရရွိခဲ့ေပ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေသဆံုးခါနီးတြင္ ဖိဒ္ယဟ္ေပးရန္အတြက္ ဝဆြီယသ္ (မွာတမ္းမႈ) ျပဳသြားရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္ေပသည္။ ဝဆြီယသ္မျပဳခဲ့ပါက ဂုနာထိုက္သည္။
နမားဇ္အတြက္ ဖိဒ္ယဟ္ေပးနည္း
တစ္ရက္တာအတြက္ ဖိဒ္ယာေပးလွ်င္ နမားဇ္ (၆) ႀကိမ္အတြက္ ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ဖရ္ဇ္နမားဇ္ ငါးႀကိမ္ႏွင့္ ဝိသ္ရ္ ဝါဂ်ိဗ္တစ္ႀကိမ္ စုစုေပါင္း နမားဇ္ (၆) ႀကိမ္ျဖစ္ေပသည္။
နမားဇ္တစ္ႀကိမ္အတြက္ ဂ်ဳံ ၁.၇၅ ကီလို/ ျမန္မာအေလးခ်ိန္ျဖင့္ ၁ ပိႆာႏွင့္ ၁ဝ က်ပ္သား ခန္႔ ျဖစ္သည္။ ၎အေလးခ်ိန္ျဖင့္ ဂ်ဳံ (သို႔မဟုတ္) ယင္းအေလးခ်ိန္ဂ်ဳံႏွင့္ ညီမွ်ေသာအဖိုးအခအား ဖိဒ္ယာအတြက္ ေပးရမည္။
(( နမားဇ္တစ္ႀကိမ္အတြက္ ဂ်ဳံ ၁ ပိႆာႏွင့္ ၁ဝ က်ပ္သား ျဖစ္လွ်င္ တစ္ေန႔တာ နမားဇ္စုစုေပါင္း ၆ႀကိမ္အတြက္ ၆ ပိႆာႏွင့္ ၆ဝ က်ပ္သား (သို႔မဟုတ္) ယင္းအေလးခ်ိန္ႏွင့္ ညီမွ်ေသာ တန္ဖိုးေငြကို ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။)
ဗဟစ္ရွ္သီးေဇဝရ္က်မ္းမွ ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္ ...။
(အလ္မုဖီးဒ္)
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။