Monday, September 22, 2014

အမ်ဳိးသမီးမ်ားဟဂ်္ျပဳလုပ္ရာတြင္ သတိျပဳရမည့္ အခ်က္မ်ား


ဟဂ်္ျပဳလုပ္မည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအားလံုး ဟဂ်္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို လြယ္ကူစြာဖတ္႐ႈေလ့လာႏိုင္ရန္ အာေလမာတစ္ပါးမွ ဘာသာျပန္ဆိုထားသည့္ "အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဟဂ်္၏ပညတ္ခ်က္မ်ား" ကို စုစည္းၿပီးတင္ျပလိုက္ပါသည္။
ဟဂ်္ျပဳလုပ္မည့္သူမ်ားႏွင့္ ျပဳခြင့္မရေသးသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအားလံုးအေနျဖင့္ ယင္းပညတ္ခ်က္မ်ားကို ေသခ်ာစြာ သိရွိနားလည္ထားရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္ဖတ္ရံုျဖင့္ တင္းတိမ္မေနဘဲ ခနခန ဖတ္ရွဳထားပါရန္ ပန္ၾကားလိုပါသည္။
((အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဘာသာျပန္သူမိသားစု၊ အလ္မုဖီးဒ္မိသားစုဝင္မ်ားအပါအဝင္ ဖတ္ရွဳသူမုစလ္မာန္အားလံုးကို ဟဂ်္ေဂ်မဗ္ရူးရ္ျပဳလုပ္ႏိုင္ခြင့္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ။ ထို႔ျပင္ ဟဂ်္ျပဳမည့္သူအားလံုး၏ ဟဂ်္ကိုလည္း အရွင့္အသနားေတာ္ျဖင့္ ကဗူလ္ျပဳေတာ္မူပါ အာမီးန္))

ဗိစ္မိလႅာဟိရ္ရဟ္မားန္နိရ္ရဟီးမ္
ေအာက္၌ေဖာ္ျပမည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ သီးသန္႔ျဖစ္သည္။

(၁) အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ခ်ဳပ္ထားေသာအဝတ္အထည္ ဝတ္ဆင္ျခင္း ပိုင္သည္။
(၂) အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ သလ္ဗီယာ ရြတ္ဆိုရာ၌ ျဖည္းျဖည္းႏွင့္ တိုးတီးစြာရြတ္ဆိုရမည္။
(၃) ကိုယ္မသန္႔ေသာကာလ (ဟိုက္ဇ္(ရာသီလာေနျခင္း)၊ နိဖားစ္(ကေလးေမြးဖြားၿပီးေနာက္ ေသြးဆင္းေနျခင္း) တြင္ ဒုအာႏွင့္ သလ္ဗီယာရြတ္ဆို၍ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိသည္။
(၄) ဦးေခါင္းရွိဆံပင္မ်ားအား အဝတ္စတစ္ခုျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားသင့္သည္။ သို႔မွသာ ဆံပင္ကၽြတ္မည္မဟုတ္ေပ။ ဤသို႔ ဆံပင္ကို အဝတ္ပိုင္းျဖင့္ခ်ည္ေႏွာင္ထားျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။
(၅) ဆြဖာႏွင့္ မရ္ဝါေတာင္အား စအီေျပးခ်ိန္တြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ မီးစိမ္းႏွစ္ခုၾကားတြင္ ေျပးရန္မလိုအပ္ေပ။ (သာမန္သာ ေလွ်ာက္လွမ္းရမည္။)
(၆) အဲဟ္ရာမ္ခၽြတ္ေသာအခါ ဆံပင္၏ေအာက္ဆံုးမွ လက္တစ္ဆစ္ခန္႔သာ ညႇပ္ျခင္းသည္ လံုေလာက္ေပသည္။
(၇) ကုိယ္မသန္႔ေသာအေျခအေနမ်ဳိးတြင္ သြဝါးဖ္မွလြဲ၍ က်န္ရွိေသာ ဟဂ်္၏ရုကူန္မ်ားအားလံုးကို ျပဳပိုင္သည္။
(၈) ဇိလ္ဟဂ်္လ (၁၁)ရက္၊ (၁၂)ရက္ေန႔မ်ားတြင္ မသန္႔ရွင္းပါက သြဝါးေဖဇိယာရသ္ကို သန္႔ျပန္႔သြားခ်ိန္အထိ ဆိုင္းငံထားလိုက္ပါ။ ဒမ္ေပးေဆာင္ရန္ မလိုအပ္ေပ။
(၉) ဂ်ိဒ္ဒဟ္ (သုိ႔မဟုတ္) မကၠဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ေရာက္ရွိၿပီးမွ ခင္ပြန္း (သို႔မဟုတ္) မိမိႏွင့္အတူလိုက္လာသည့္ မဲဟ္ရမ္တစ္ဦးဦး ေသဆံုးသြားသည္။ သုိ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းမွ သြလားက္ေပးလိုက္ပါက လက္ရွိအေျခအေနအတိုင္းျဖင့္ ဟဂ်္၏ ရုကူန္မ်ားအား ဆက္လက္ျပဳပိုင္သည္။
(၁ဝ) အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ျပန္လည္ထြက္ခြာမည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ကုိယ္မသန္႔ရက္မ်ားျဖစ္လာပါက သူမအေပၚတြင္ သြဝါးေဖဝိဒါအ္၏ တာဝန္မရွိေတာ့ေပ။
(၁၁) အိစ္သိြဗာအ္ေခၚ အဲဟ္ရာမ္၏ၿခံဳထည္အား ညာဘက္ဂ်ဳိင္းေအာက္မွထုတ္၍ ဘယ္ဖက္ပုခံုးေပၚတင္ျခင္းသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ မလိုအပ္ေပ။ (မလုပ္ေဆာင္ရေပ။)
(၁၂) အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ သြဝါးဖ္၏ ပထမသံုးပတ္တြင္ ရမလ္(ေအာင္ႏိုင္သူပံုစံျဖင့္ ရင္ေကာ့၍ ျမန္ျမန္သြက္သြက္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္း) ျပဳရန္မလိုအပ္ေပ။

အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အဲဟ္ရာမ္

(၁) အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အဲဟ္ရာမ္ႏွင့္ ဟဂ်္ျပဳလုပ္ပံုသည္လည္း အမ်ဳိးသားမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကြာျခားခ်က္မွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ခ်ဳပ္ထားေသာ အဝတ္အစားမ်ား ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိသည္။ ဦးေခါင္းႏွင့္ ဆံပင္မ်ားကို ဖံုးအုပ္ထားရန္လည္း အေရးႀကီးပါသည္။ မ်က္ႏွာကိုသာ အဝတ္စမထိေစရပါ။
(၂) အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ေျခအိတ္၊ လက္အိတ္ ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိသည္။ မဝတ္လွ်င္ ပိုေကာင္းသည္။ လက္ဝတ္၊ လက္စားမ်ားလည္း ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိသည္။
(၃) ဟိုက္ဇ္(ဓမၼတာ)ျဖစ္ေနခ်ိန္ႏွင့္ နိဖားစ္(မီးတြင္းေသြး) ဆင္းေနခ်ိန္တြင္လည္း အဲဟ္ရာမ္ရံုခြင့္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဤအေျခအေနတြင္ နဖိလ္ႏွစ္ရကအသ္ မဖတ္ရေပ။
(၄) ဟိုက္ဇ္ႏွင့္ နိဖားစ္ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ နမားဇ္ဖတ္ပိုင္ခြင့္မရွိသည့္အတြက္ ဝုဇူျပဳလုပ္၍ (သုိ႔မဟုတ္) ေရခ်ဳိး၍ ကိဗ္လဟ္ဖက္သို႔ မ်က္ႏွာမူ၍ သလ္ဗီယာရြတ္ဆိုလိုက္ရမည္။
(၅) ဦးေခါင္းအား ဖံုးအုပ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ႏွာႏွင့္ အဝတ္စ မထိရေပ။ ဦးေခါင္းမွအဝတ္စအား တြဲလ်ားခ်ထားျခင္းက ပိုေကာင္း၏။
(၆) အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္၌ ဦးေခါင္းေပၚတြင္ ပုဝါအေသးတစ္ထည္ ခ်ည္ထားသင့္သည္။ သို႔မွသာ ဆံပင္ေပၚမည္မဟုတ္ေပ။ ဤသုိ႔ပုဝါအေသးခ်ည္ထားရန္ အမိန္႔သည္ ပရ္ဒါ၏ အမိန္႔တြင္ အက်ဳံးဝင္သည္။ နဖူးဆံစမွ ဆံပင္မ်ားႏွင့္ ဦးေခါင္းတစ္ခုလံုးရွိဆံပင္မ်ား ဖံုးအုပ္ေနရန္အတြက္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ပုဝါအေသးခ်ည္ထားျခင္းသည္ အဲဟ္ရာမ္၏ အမိန္႔ထဲမွမဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အကယ္၍ ဦးေခါင္းေပၚသြားမည္ဆိုပါက ဒမ္ အစရွိသည္မ်ား ေပးေဆာင္ရန္မလိုအပ္ေပ။ ပုဝါခ်ည္ထားျခင္းသည္ သူစိမ္းအမ်ဳိးသားမ်ားေရွ႕တြင္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ေသြးသားအရင္းမဟုတ္သည့္ သူစိမ္းအမ်ဳိးသားမ်ားေရွ႕တြင္ ဆံပင္မ်ားေပၚေနျခင္း၊ ဦးေခါင္းေပၚေနျခင္းတို႔သည္ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။
(၇) အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဦးေခါင္းထက္ရွိပုဝါသည္ အဲဟ္ရာမ္တြင္အက်ဳံးမဝင္သည့္အတြက္ ေရခ်ဳိးခ်ိန္ (သို႔မဟုတ္) ဝုဇူျပဳခ်ိန္တြင္ ခၽြတ္လိုက္ပါက ဒမ္မထိုက္ေပ။ ဤသို႔ပုဝါခ်ည္ထားျခင္းျဖင့္ ဆံပင္လည္း မကၽြတ္ေတာ့ေပ။
(၈) ရာသီပန္းပြင့္ေနခ်ိန္ႏွင့္ မီးယပ္ေသြးဆင္းေနခ်ိန္တြင္ သြဝါးဖ္လွည့္ျခင္း/ စအီေျပးျခင္းႏွင့္ / နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္းမွလြဲ၍ ဟဂ်္၏က်န္ရွိသည့္က်င့္စဥ္မ်ားအားလံုးျပဳပိုင္သည္။ အကယ္၍အဲဟ္ရာမ္မဝတ္ဆင္မီအလွ်င္ မသန္႔ျဖစ္သြားပါက ေရခ်ဳိး၍ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ၿပီး သြဝါးဖ္/ စအီ/ နမားဇ္မွလြဲ၍ က်န္က်င့္စဥ္မ်ားအားလံုး ျပဳလုပ္ပါ။
(၉) အမ်ဳိးသမီးသည္ သလ္ဗီယာအား က်ယ္ေလာင္စြာမဖတ္ရေပ။ မိမိၾကားႏုိင္ေလာက္သည့္ အသံျဖင့္သာရြတ္ဆိုရမည္။
(၁ဝ) အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္ လက္တြင္ဒန္းဆိုးလိုက္ပါက ဒမ္ေပးေဆာင္ရမည္။
(၁၁) အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္ အစားအေသာက္ခ်က္ျပဳတ္ေသာေၾကာင့္ အေမႊးအမွ်င္မ်ားေလာက္ကၽြမ္းပါက ဆြဒ္ကဟ္ေပးရမည္။ အကယ္၍ ေရာဂါေၾကာင့္ (သို႔မဟုတ္) အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာအေျခအေနမ်ဳိးတြင္ ေလာင္ကၽြမ္းခဲ့ပါက ဒမ္မထိုက္ေပ။
(၁၂) အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ရန္အတြက္ အထူးသီးသန္႔အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္ရန္ မလိုအပ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ထားေသာ အဝတ္အထည္မ်ားအား ေန႔စဥ္ဝတ္ဆင္သကဲ့သို႔ပင္ ဝတ္ဆင္ႏိုင္သည္။ မည္သည့္အေရာင္ပင္ျဖစ္ပါေစ ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိသည္။ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ အဲဟ္ရာမ္တြင္ မ်က္ႏွာမဖံုးအုပ္ျခင္းႏွင့္ လက္အိတ္မဝတ္ဆင္ျခင္းက ပိုေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ သူစိမ္းအမ်ဳိးသားမ်ားေရွ႕တြင္ မ်က္ႏွာအား အရာတစ္ခုခုျဖင့္တားဆီးထားရမည္။ အဝတ္စျဖင့္ လက္အားဖံုးအုပ္ျခင္းသည္လည္း ပိုင္ေပသည္။
(၁၃) အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ရန္အတြက္ ဂုစုလ္ျပဳ(ေရခ်ဳိးျခင္း)သည္ စြႏၷေသမုအကၠဒဟ္ ျဖစ္သည္။ ဝုဇူျပဳျခင္းသည္လည္း စြႏၷသ္၏ ကိုယ္စားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေရခ်ဳိးျခင္းမွာ သာျမတ္ေပသည္။ ဤသို႔ေရခ်ဳိးလိုက္ျခင္းသည္ သာသနာ့အမိန္႔အရ မသန္႔သည့္အေျခအေနမွ သန္႔သြားသည့္သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼတာလာေနခ်ိန္ႏွင့္ မီးတြင္းေသြးဆင္းေနခ်ိန္တို႔တြင္ ေရခ်ဳိးၿပီး အဲဟ္ရမ္ဝတ္ဆင္သင့္ေပသည္။ (က်န္းမာေရး၏ အေျခအေနကိုလည္း သတိျပဳရေပမည္။)
(၁၄) အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္တြင္ နိကာဟ္ျပဳျခင္း ပိုင္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဲဟ္ရာမ္သည္ နိကာဟ္ပိုင္ျခင္းအား အတားအဆီးျဖစ္ေစေသာအရာမဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ အခန္းအပ္၍ အတူေနခြင့္မရွိေသးေပ။
(၁၅) အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္တြင္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းမပိုင္သကဲ့သို႔ပင္ ယင္းအေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေစႏိုင္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားလည္း မပိုင္ေပ။ ဟရာမ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ - နမ္းျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ပူးကပ္ေနျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။

အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ရမည့္ ပံုစံ

အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ရန္အတြက္ ခ်ဳပ္ထားေသာ အဝတ္စားမ်ားကို ခၽြတ္ရန္မလိုအပ္ေပ။ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ အဲဟ္ရာမ္မွာ ဦးေခါင္းဖုံးအုပ္ျခင္းႏွွင့္ မ်က္ႏွာ ေဖၚထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ (ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ သီးသန္႔ေခါင္းခ်ည္ပုဝါတစ္မ်ိဳးအား အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ဦးေခါင္းတြင္ ခ်ည္ေႏွာင္ၾကသည္။ ထိုပုဝါအား အဲဟ္ရာမ္တြင္ပါဝင္သည္ဟု မွတ္ယူေနၾကသည္။ ဤသို႔မွတ္ယူျခင္းသည္ မွာယြင္း၏။ ဤေခါင္းခ်ည္ ပုဝါသည္ အဲဟ္ရာမ္၌မပါဝင္ေပ။)

* အဲဟ္ရာမ္အသင့္ျပဳၿပီးပါက မကၠ႐ူဟ္အခ်ိန္မဟုတ္ခ့ဲလွ်င္ အဲဟ္ရာမ္နိယသ္ျဖင့္ နဖိလ္ႏွစ္ရကအသ္ ဝတ္ျပဳပါ။ ပထမရကအသ္တြင္ စူရာဟ္ဖာေသဟဟ္ႏွင့္ ဒုတိယရကအသ္တြင္ စူရာဟ္အိခ္လားစြ္ ဖတ္ျခင္းမွာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္သည္။ 
* အမ်ိဳသမီးသည္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ခ်ိန္၌ ကိုယ္မသန္႔ျဖစ္ေနလွ်င္ နမားဇ္ဝတ္မျပဳဘဲ နိယသ္ျပဳ၍ သလ္ဗီယာဟ္ ရြတ္ဆိုကာ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္လိုက္ပါ။
* ထို႔ေနာက္ ဟဂ်္၏အမ်ိဳးစားသုံးမ်ိဳး (အိဖ္ရာဒ္/ ကိရာန္/ သမသ္သိုအ္)အနက္ မည္သည့္အမ်ိဳးစား ဟဂ်္ျပမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားမည္။ ဥပမာ
အိဖ္ရာဒ္္ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ထားလွ်င္ ဤဒိုအာရြတ္ဆိုပါ။ "اللهم إني أريد الحج فيسرلي و تقبله مني " (အို အလႅာဟ္ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မ ဟဂ်္သီးသန္႔ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ၄င္းဟဂ်္အား ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မ အတြက္ လြယ္ကူေစေတာ္မူပါ။ လက္ခံေတာ္မူပါ။) 
အကယ္၍ "ကိရာန္" ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ထားလွ်င္ ဤဒိုအာရြတ္ဆိုပါ။ "اللهم إني أريد الحج والعمرة فيسرهما لي وتقبله مني (အို အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မသည္ ဟဂ်္ႏွင့္အြမၼရဟ္ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးျပဳရန္ ရည္ရြယ္ထားပါသည္။ ၄င္းအား ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မ အတြက္လြယ္ကူေစေတာ္မူပါ။ လက္ခံေတာ္မူပါ။)
အကယ္၍ "သမသ္သိုအ္" ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ထားလွ်င္ ဤသို႔ရြတ္ဆိုပါ။ "اللهم إني أريد العمرة فيسر لي وتقبلها مني (အို အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး အြမၼရာဟ္ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ၄င္းအားလြယ္ကူေစပါ။ လက္ခံေတာ္မူပါ။) ယခုအခါ အမ်ားစုမွာ "ဟဂ်္ေဂ်သမသ္သိုအ္" ျပဳၾကသည္။ ဤတြင္ လြယ္ကူမူလည္းရွိသည္။ 
(ဟဂ်္တြင္ အမ်ဳိးအစားသံုးခုရွိသည္။ ၁/ ကိရာန္ (အဲဟ္ရာမ္ တစ္ခုတည္းျဖင့္ အုမၼရာႏွင့္ ဟဂ်္ကို တဆက္တည္းျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ၂/ သမသ္သုအ္ (အုမၼရာအတြက္ အဲဟ္ရာမ္ သီးသန္႔ျဖစ္သည္။ ဟဂ်္အတြက္ အဲဟ္ရာမ္သီးသန္႔ျဖစ္သည္။) ၃/ ကိရာန္ (အုမၼရာမပါဝင္ဘဲ ဟဂ်္သီးသန္႔ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။)
* ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသမီးသည္ တီးတိုးစြာျဖင့္ သုံးႀကိမ္ "သလ္ဗီယာဟ္" ရြတ္ဆိုရမည္။
" သလ္ဗီယာဟ္ " : لبيك اللهم لبيك، لبيك ﻻشريك لك لبيك، إن الحمد والنعمة لك والملك، ﻻشريك لك
အဓိပၸာယ္။ (အသင့္ေရာက္ရွိပါၿပီ။ အို အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မ ေရာက္ရွိပါၿပီ။ ေရာက္ရွိပါၿပီ။ အသင္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ တုဖက္ႏႈိင္းယွဥ္ဖြယ္ရာမရွိ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မ ေရာက္ရွိပါၿပီ။ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳျခင္းအေပါင္းႏွင့္ နိအ္မသ္အေပါင္းတို႔သည္ အရွင္ျမတ္အတြက္သာ ျဖစ္သည္။ အရွင္ျမတ္ႏွင့္ တုဖက္ႏႈိင္းယွဥ္ဖြယ္ရာမရွိ။)
* နိယသ္ႏွင့္တကြ သလ္ဗီယာဟ္ဆိုၿပီးေနာက္ ယခု မုဟ္ရီမ္ (အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားသူ) အစစ္အမွန္ ျဖစ္သြားေပသည္။ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္တြင္ လိုက္နာရမည့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားအားလုံး က်င့္သုံးရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ မွတ္သားထားရမည္မွာ အဲဟ္ရာမ္အတြက္ နိယသ္တခုတည္းသာ လုံေလာက္သည္မဟုတ္။ သလ္ဗီယာဟ္တခုတည္းျဖင့္လည္း မလုံေလာက္ေပ။ သလ္ဗီယာဟ္ႏွင့္ နိယသ္ တၿပိဳင္တည္းျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။
* သလ္ဗီယာဟ္ ဆိုျပီးေနာက္ မိမိေတာင္းလိုေသာဒိုအာကို ေတာင္းခံပါ။ ေအာက္ပါဒိုအာ ေတာင္းျခင္းမွာ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ "اللهم إني أسألك رضاك و الجنة و أعوذ بك من غضبك والنار " (အလႅာဟြမၼ အင္န္နီ အပ္စ္အလုက ရိႆြာက ဝလ္ဂ်ႏၷသ ဝအအူးဇုဗိက မင္န္ဂႆြဗိက ဝပ္န္ နားရ္) အို အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မသည္ အရွင္ျမတ္၏ ႏွစ္ၿမိဳ႕မႈႏွင့္ ဂ်ႏၷသ္သုခဘုံအား လိုလားေတာင့္တပါသည္။ ၄င္းေနာက္ အရွင္ျမတ္၏ အမ်က္္ေဒၚသႏွင့္ ဂ်ဟႏၷမ္ အပါယ္ငရဲဘုံမွ ခိုလုံမႈေတာင္းခံပါ၏။
* အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ျပီးသည္ႏွင့္ ဟလာလ္ျဖစ္ေသာ အရာမ်ားအနက္မွ အခ်ိဳ႕အရာမ်ားသည္ ဟရာမ္ျဖစ္သြားေပသည္။ ဥပမာ အေမႊးအႀကိဳင္ သုတ္လိမ္းျခင္း/ ဆံပင္/ လက္သည္း ေျခသည္း ညႇပ္ျခင္း/ မ်က္ႏွာဖုံးအုပ္ျခင္း/ သန္းသတ္ျခင္း/ တိရိစာၦန္အမဲလိုက္ျခင္း/ ဇနီးသည္ႏွင့္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္း/ (သို႔) အရွက္မ့ဲေသာစကားမ်ားေျပာဆိုျခင္း အစရွိသည္တို႔ ျဖစ္သည္။
* ဟဂ်္ေဂ်သမသ္သိုအ္ ျပဳလုပ္မည္ဆိုလွ်င္ မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ သြဝါးဖ္ မစတင္မီအလွ်င္ သလ္ဗီယာဟ္ရြတ္ဆိုျခင္းအား ရပ္ဆိုင္းလိုက္ပါ။
* ဟဂ်္ေဂ်အိဖ္ရာဒ္ ႏွင့္ ဟဂ်္ေဂ်ကိရာန္ တြင္ သလ္ဗီယာဟ္အား ဇိလ္ဟဂ်္လ (၁ဝ) ရက္ေန႔ကို ဂ်မ္ရာဟ္အြက္ဗာဟ္ (႐ွဳိက္သြာန္အႀကီးအား ခဲေပါက္ျခင္း) ၏ ရမီလုပ္သည္အထိ ရြတ္ဆိုေနရမည္။
* သလ္ဗီယာဟ္ရြတ္ဆိုရမည့္ အခ်ိန္အခါတိုင္းတြင္ အႀကိမ္ေရမ်ားစြာႏွင့္ စိတ္ဓါတ္တက္ႂကြစြာ၊ စိတ္အားထက္သန္စြာျဖင့္ ဆိုျမဲဆိုေနရမည္။ ရြတ္ဆိုေနခ်ိန္တြင္ အဓိပၸါယ္အား အာရုံစူးစိုက္ေနရမည္။ အခ်စ္ရူးတစ္ဦးသည္ မိမိ၏ေက်းဇူးရွင္သခင္၏ ထံပါးတြင္ ဖရိုဖရဲျဖစ္ကာ ေလွ်ာက္သြားေနသည္ဟု အာရုံျပဳပါ။

အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အဲဟ္ရာမ္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ မတ္စ္အလဟ္မ်ား

အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္အဲဟ္ရာမ္အေပၚမွ မစဟ္ျပဳလုပ္ျခင္း ပိုင္ပါသလား။
အေမး။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ေခါင္းၿခံဳသည့္ပုဝါအား ေသခ်ာတိက်စြာ ၿခံဳလိုက္သည့္အခါ ဆံပင္ေပၚေနျခင္း၊ ဦးေခါင္းအစိတ္အပုိင္းမ်ား ေပၚေနျခင္းတို႔ လံုးဝမရွိေပ။ ယင္းၿခံဳထည္အား ခဏခဏခၽြတ္ရန္လည္း မလြယ္ကူလွသည့္အတြက္ ထိုၿခံဳထည္ပုဝါအေပၚမွပင္ မစဟ္ျပဳလုပ္လွ်င္ ပိုင္ပါသလား။
အေျဖ။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ဦးေခါင္းေပၚတြင္ခ်ည္ထားေသာ ပုဝါအေသးသည္ အဲဟ္ရာမ္တြင္ မပါဝင္ေပ။ ဤပုဝါအေသးခ်ည္ရသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဆံပင္မ်ား ႐ႈပ္ေထြးျခင္းမျဖစ္ရန္ႏွင့္ ဆံပင္မကၽြတ္ေစရန္ ျဖစ္သည္။ ဤပုဝါအေသးအား မခၽြတ္ဘဲမစဟ္ျပဳခြင့္မရွိ။ ပုဝါကိုခၽြတ္၍ ဦးေခါင္းေပၚ၌မစဟ္ျပဳရန္ အေရးၾကီးလွသည္။ ပုဝါမခၽြတ္ဘဲ ပုဝါေပၚမွ မစဟ္ျပဳလုပ္ခ့ဲပါက ဝူဇူမပိုင္ေပ။ ဝူဇူမပိုင္သည့္အတြက္ နမားဇ္လည္း အထမေျမာက္ေပ။ သြဝါးဖ္/ ဟဂ်္/ အြမၼရဟ္ မည့္သည့္လုပ္ရပ္မွ ပိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ဦးေခါင္းေပၚ မစဟ္ျပဳျခင္းသည္ ဖရပ္ဇ္တာဝန္ျဖစ္သည္။ မစဟ္မပိုင္ပါက ဝူဇူလည္း ပိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ (ထို႔ေၾကာင့္ ပုဝါအျပည့္ၿခံဳထားသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ မစဟ္ျပဳပါက ပုဝါအတြင္းသုိ႔ လက္ထည့္၍ မစဟ္ျပဳလုပ္ရမည္။ မစဟ္တြင္သတိျပဳရမည့္အခ်က္မွာ ဦးေခါင္းကိုမစဟ္ျပဳျခင္းျဖစ္ရမည္။ တြဲလ်ားက်ေနသည့္ ဆံပင္မ်ားကို မစဟ္ျပဳျခင္း မျဖစ္ေစရေပ။ ပုဝါအေသး၏ အတြင္းအထိ လက္ထည့္၍ ဦးေခါင္းကုိ မစဟ္ျပဳလုပ္ရေပမည္။)

မတ္စ္အလဟ္
အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ဟဂ်္ကာလအတြင္း ဦးေခါင္းတြင္ ပုဝါအေသးခ်ည္ထားျခင္းအား အဲဟ္ရာမ္တြင္ပါဝင္သည္ဟု ထင္မွတ္ေနၾကသည္။ဤသည္ မွားယြင္းသည္။တစိမ္းအမ်ိဳးသားမ်ားမွ
ဦးေခါင္းႏွင့္ မ်က္ႏွာအားပရ္ဒါဟ္ျပဳရမည္မွာ သီးသန္႔ဖရပ္ဇ္ တာဝန္ျဖစ္သည္။ဆံပင္မ်ားကၽြတ္မည္ကို စိုးရိမ္၍ ပုဝါခ်ည္ျခင္းသည္ ပိုင္ပါသည္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္တြင္ မ်က္ႏွာေဖၚထားခြင့္ရွိပါသလား။
(၁) အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္တြင္ မ်က္ႏွာဖုံးအုပ္ခြင့္မရွိေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ပရ္ဒါဟ္မ့ဲေနထိုင္ရမည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ တက္ႏိုင္သေရြ႕ ပရ္ဒါဟ္ျပဳျမဲျပဳေနရေပမည္။ Cap ဦးထုပ္ေဆာင္း၍ ဦးထုပ္ေပၚမွ နိကာဗ္ခ်ည္ကာ ပရ္ဒါဟ္လုပ္ႏိုင္သည္။ မ်က္ႏွာအား အဝတ္စျဖင့္မထိေစရန္သတိျပဳရမည္။ သို႔မဟုတ္ပါက အမ်ိဳးသမီးသည္ ယပ္ေတာင္ အစရွိသည္တို႔အား (ကိုင္)ေဆာင္ထားကာ အမ်ဳိးသားမ်ားရွိေသာေနရာတြင္ မိမိ၏ မ်က္ႏွာကို အကာအကြယ္ျပဳလိုက္ပါ။ ဟဂ်္၏ ရွည္လွ်ား၍ လူမ်ားလွေသာခရီးစဥ္တြင္ အမ်ိဳးသမီးသည္ အျမဲပရ္ဒါဟ္ျပဳလုပ္ရန္ခက္ခဲမည္မွာမုခ်ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း တက္ႏိုင္သေရြ႕ ပရ္ဒါဟ္ျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ျပဳေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္ေပသည္။
(၂) အမ်ဳိးသမီးသည္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ဆင္ထားခ်ိန္၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္အခ်ိန္ (သို႔မဟုတ္) ေလျဖင့္လြင့္ကာ မ်က္ႏွာအေပၚသုိ႔ ဗုရ္ကအ္/ နိကာဗ္/ ဦးေခါင္းၿခံဳထည္/ ပုဝါ အစရွိသည္တို႔ ထိသြားပါက တစ္နာရီအတြင္းဆိုလွ်င္ စြံပလြန္သီး ဆြအ္တစ္ဝက္ (၆ဝ)က်ပ္သား ဆြဒ္ကာဟ္ေပးရန္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထိလာပါက စြန္ပလြံလက္တစ္ဆုပ္ ဆြဒကာဟ္ေပးရမည္။

က်မ္းကိုး // မစာအိလိမုကမ္မိလုလ္မုဒလ္လလ္
ဘာသာျပန္ဆိုသူ :: Shareat Ya Shahadat

အလ္မုဖီးဒ္
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။