Saturday, March 21, 2015

ပညာရွိႏွင့္ ပညာမဲ့ျခားနားမႈ


အၾကင္သူသည္ အဆိပ္၏ဂုဏ္သတၱိကို သိနားလည္မႈမရွိခဲ့ေသာ္ အဆိပ္ကို ဆင္ျခင္ကင္းမဲ့စြာ သံုးစြဲမည္ျဖစ္၏။ အဆိပ္၏အႏၲရာယ္ကို သိရွိနားလည္သူသည္ ၎ကိုမသံုးစြဲမွီ မိမိအသက္ကို မုခ်ဆံုးရွဳံးေစႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္မႈ ရွိေနသျဖင့္ ထိုအဆိပ္ကို မည္သည့္အခါမွ် သံုးစြဲမည္မဟုတ္ေပ။

ထို႔အတူ ေက်ာက္မ်က္ရတနာအေၾကာင္း နားမလည္သူ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ စိန္တစ္တံုးက်ေနပါက ၎ကို အေလးထားအာရံုျပဳမည္မဟုတ္ေပ။ စိန္အေၾကာင္း နားလည္သူူကသာ ၎၏တန္ဖိုးကိုေပး၍ အမိအရ ဝယ္ယူမည္ျဖစ္သည္။ ဤသူႏွစ္ဦးသည္ အျမင္ျခင္းတူညီၾကေသာ္လည္း ျခားနားမႈရွိ၏။ တစ္ဦးေသာသူသည္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ၏ပညာကို မသင္ခဲ့ရသျဖင့္ စိန္၏တန္ဖိုးကို မသိႏိုင္။ အျခားပုဂၢိဳလ္မွာ စိန္၏တန္ဖိုးကိုသိ၍ ေကာင္းစြာဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိ၏။

ထိုသို႔ပင္ အရဗီစာေပမတတ္ေသာပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ မည္မွ်စာသားေကာင္း၍ ရသေျမာက္ေသာ အရဗီစာအုပ္ကိုျဖစ္ေစ ၎စာအုပ္မွ စာသားမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ္ လွည့္၍ပင္ၾကည့္မည္မဟုတ္ပါ။ ထိုသုိ႔ပင္ အဂၤလိပ္စာေပကို မတတ္ကၽြမ္းသူ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ မည္မွ်အႏွစ္သာရရွိေသာ အဂၤလိပ္စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုျဖစ္ေစ၊ ၎စာအုပ္မွ စာသားမ်ားကိုျဖစ္ေစ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ္ ထိုသူသည္ ယင္းစာအုပ္ကို စကၠဴအညံ့စားထက္ပို၍ တန္ဖိုးထားမည္မဟုတ္ေပ။ ဤသို႔ ျခားနားမႈရွိျခင္းကို ျပသလိုသည့္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ဤသုိ႔ရွင္းျပထားေတာ္မူေပသည္။

هل يستوى الذين يعلمون والذين ﻻيعلمون ○
[ဟလ္ ယဆ္သဝိလ္ လဇီးမ ယအ္လမူးန ဝလ္လဇီးန လာယအ္လမူးန္]
ပညာရွိႏွင့္ ပညာမဲ့တို႔ႏွစ္ဦးသည္ အဘယ္မွာတူညီႏိုင္ပါအံ့နည္း။

အမွန္မွာ လံုးဝမတူညီႏိုင္ေပ။ အသိပညာရွိေသာသူသည္ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကို ခဲြျခားႏိုင္၍ အသိပညာမဲ့သူသည္ အေကာင္းအဆိုးကို မခြဲျခားႏိုင္ေပ။

ပမာျပဳရေသာ္ ေမာ္ေတာ္ကားဒရိုက္ဘာတစ္ဦးသည္ စက္သံကိုၾကားရံုမွ်ျဖင့္ မိမိ၏ကား စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းသည္၊ မခ်ဳိ႕ယြင္းသည္ကို တပ္အပ္ေသခ်ာသိျမင္ႏိုင္၏။ အကယ္၍ ခ်ဳိ႕ယြင္းေၾကာင္းသိပါလ်က္ အခ်ိန္မွီမျပဳျပင္ခဲ့ေသာ္ စက္သည္ မုခ်မီးထေတာက္ႏိုင္ၿပီး လိုရာခရီးသို႔မေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း နားလည္ထားေပသည္။

အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္ကဲ့သုိ႔ ေမာ္ေတာ္ကားအေၾကာင္းနားမလည္သူက ကားကိုတက္၍ ေမာင္းႏွင္လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ မုခ်ေသေဘးအႏၲရာယ္မွ လြတ္ကင္းႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ သုိ႔သာမက လမ္းသြားလမ္းလာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုပင္ အႏၲရာယ္ျဖစ္သြားႏိုင္ေပသည္။

ထို႔အတူ ကၽြမ္းက်င္ေသာဆရာဝန္တစ္ဦးသည္ ေဝဒနာရွင္တစ္ဦး၏ ေသြးေၾကာကိုစမ္းသပ္ရံုမွ်ျဖင့္ အတြင္းေရာဂါသည္ မည္သည့္ေရာဂါျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပႏိုင္၏။ ၎က ထိုသုိ႔သိရွိၿပီးေသာေရာဂါကို အခ်ိန္မွီကုသမႈမျပဳခဲ့ေသာ္ ယင္းေဝဒနာရွင္သည္ အသက္ဆံုးရွံဳးသြားႏိုင္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပတတ္ေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ေဒါက္တာရမ္းကုျဖစ္ေနပါက မည္သည့္အေျခအေနမ်ဳိးဆိုက္ေရာက္သြားႏိုင္သည္ကုိ စဥ္းစားၾကည့္ရွဳၾကေလကုန္။

ပညာေရးစနစ္သည္လည္း ဤနည္းအတိုင္းပင္ျဖစ္၏။ ပညာတတ္ေျမာက္ထားျခင္းျဖင့္ စူးစမ္းေလ့လာႏိုင္၏။ ရွာေဖြႏိုင္၏။ တီထြင္ႀကံဆႏိုင္၏။ ေလာကီေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာစလံုးတြင္ အရွင္၏ႏွစ္သက္ရာျဖစ္ေစေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ အက်ဳိးထူးတို႔ကုိ က်င့္သံုးႏိုင္၏။ ေဆာက္တည္ႏိုင္၏။ မိမိအရွင္က တားျမစ္ထားေသာ အမိုက္တရားအကုသိုလ္မ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္၏။ ေတာ္လွန္ႏိုင္၏။ စင္စစ္လူသားတိုင္းသည္ အသိပညာမရွိခဲ့ေသာ္ အေကာင္းအဆိုးဟူေသာ အင္အားစုႏွစ္ခုကို မခြဲျခားမသိျမင္ႏိုင္ေပ။

ဤအင္အားႏွစ္ခုကို ခဲြျခားသိျမင္ႏိုင္ရန္ အရွင့္ဘက္ေတာ္မွ ညႊန္ျပထားသည့္ ပညတ္ခ်က္မ်ား ပညာရပ္မ်ားျဖင့္ အကူအညီရယူႏိုင္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုလမ္းစဥ္ႏွစ္ခုကို သိရွိၾကေစရန္ ကမာၻဦးဖခင္အာဒမ္သခင္မွစ၍ ေနာက္ဆံုးေပၚထြန္းေတာ္မူခဲ့ေသာ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္အထိ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားကို ေစလႊတ္၍ ရွဳိက္သာန္၏ ဒုစရိုက္အေမွာင္လမ္းစဥ္မွ ေရွာင္ကြင္းေစခဲ့ၿပီး အရွင္ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးေတာ္မူေသာ လမ္းစဥ္ကို စြဲျမဲစြာ က်င့္သံုးေစခဲ့သည္။

သို႔ရွိရာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ထိုလမ္းစဥ္ျဖင့္ မိမိ၏ဝိညာဥ္ကို သန္႔ရွင္းထက္သန္ေစၿပီး မိမိအရွင္အား အစဥ္မျပတ္ ခဝပ္ျခင္း၊ တမ္းတအားထားျခင္းတို႔ႏွင့္ ေနထိုင္ၾကရမည္။ ကမာၻသူ ကမာၻသားမ်ားကုိလည္း အရွင့္အမိန္႔ေတာ္မ်ားကုိ ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားျခင္း၊ ျပန္ဆိုေရးသားျခင္း သင္ၾကားျဖန္႔ျဖဴးျခင္း စသည္တို႔ကို ျပဳၾကရေပမည္။

لقدمن الله علي المؤمنين اذبعث منهم رسوﻻمن انفسهم يتلواعليهم اياته ويزكيهم ويعلمهم الكتاب والحكمة
[လကဒ္ မန္နလႅာဟု အလ္လလ္မုအ္မိနီးန အိဇ္ဗအစ မင္(န)ဟြမ္(မ) ရစူးလန္ မင္(န)အန္ဖုဆိဟင္မ္ ယသ္လူအလိုင္ဖ္ဟင္မ္ အာယားသိဟီ ဝယူဇက္ကီးဟင္မ္ ဝယုအလ္ လိမုဟုမုလ္ကိသားဗ ဝလ္ဟိက္မဟ္]

မုအ္မင္န္မ်ားအေပၚ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေက်းဇူးဂရုဏာျပဳထားေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၎တို႔ထဲမွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ရစူလ္အျဖစ္ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ ၎ရစူလ္သည္ အရွင့္အမိန္႔ေတာ္ (အမွန္တရား၏ ပညတ္ခ်က္) မ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၍ ဒုစရိုက္မႈမ်ားကို ေရွာင္ကြင္းေစေတာ္မူခဲ့သည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကိုလည္း သင္ၾကားျပသ၍ နစ္နာဆံုးရွံဳးေစမည့္လမ္းမ်ားမွ ကယ္တင္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

ထိုတမန္ေတာ္တို႔၏ အေမြစားမ်ားကား အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ၎တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ဆိုထားေပသည္။

إِنَّمَا يَخْشَى ٱللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ ٱلْعُلَمَٰٓؤُا۟
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အမွန္တကယ္ ေၾကာက္ရြံရိုေသၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ အာလင္မ္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ (၃၅:၂၈)

ထို႔သို႔ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား အေကာင္းဘက္သို႔ ေရာက္ရွိလာေစရန္ လမ္းညႊန္ေပးေစခဲ့ျခင္းသည္ ထိုအရွင္၏ ဂရုဏာတရားပင္ျဖစ္ေလသည္။

(ေမာ္လာနာကမၼရြဒ္ဒီးန္ ဦးသန္းေမာင္(ဂ်ာမိအီ) ဘာသာျပန္ထားသည့္ "အစၥလာမ့္ပညာေရး" စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာကို အလ္မုဖီးဒ္က ျပန္လည္တင္ဆက္သည္။)