Sunday, March 15, 2015

အစၥလာမ့္ပညာေရး ၁


ယခုတင္ဆက္မည့္ အေၾကာင္းအရာသည့္ အစၥလာမ့္ပညာေရး အမည္ရွိ စာအုပ္မွ သာသနာ့ပညာသင္ယူရန္ အေရးၾကီးျခင္းႏွင့္ ထူးျမတ္မႈမ်ား၊ တမန္ေတာ္ေခတ္ ဆြဟာဗဟ္၊ သာဗိအီးန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေခတ္တိုင္းရွိ သာသနာ့ပညာလည္ပတ္ခဲ့ပံု စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဤစာအုပ္သည္ ျမန္မာျပည္ မႏၲေလးတိုင္းရွိ ေမာ္လာနာကမၼရြတ္ဒီးန္ ဦးသန္းေမာင္(ဂ်ာမိအီ) ဘာသာျပန္ဆိုထားသည့္ အလြန္ဖတ္ေကာင္းသည့္ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစာအုပ္မွတဆင့္ ျပန္လည္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အင္န္ရွာအလႅာဟ္ အခန္းဆက္ပံုစံျဖင့္ ေန႔စဥ္တင္ဆက္သြားပါမည္။ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း ၃မိနစ္ခံမွ် အခ်ိန္ေပးကာ တင္ဆက္သည့္ အခန္းမ်ားကို ဖတ္ရွဳၾကပါရန္ ေျပာလိုပါသည္။ အရွင့္အသနားေတာ္ျဖင့္ သာသနာ့ပညာကို သင္ယူရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္သြားပါမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အီမာန္ရွင္တိုင္းအား သာသနာ့အသိပညာ သင္ယူခြင့္ႏွင့္ ျပန္လည္ပို႔ခ်ႏိုင္ခြင့္တို႔ကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ။ အာမီးန္ (အလ္မုဖီးဒ္)

အဖြင့္စကား
ဤစာအုပ္သည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံမွ ေမာ္လာနာအိဒ္ရီးစ္(အန္ဆြာရီ) ေရးသားျပဳစုထားသည့္ ဟမားရီးသအ္လီးမ္ ဟူေသာက်မ္းစာကို ကၽြႏ္ုပ္က အစၥလာမ့္ပညာေရး အမည္ျဖင့္ ဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ က်မ္းျပဳရွင္က မိမိက်မ္းစာတြင္ သာသနာ့ပညာသင္ယူျခင္း၏ ျမင့္ျမတ္မႈႏွင့္ ပညာ၏ အေရးပါမႈတို႔ကို အေလးေပးျပဆိုထား၏ ။
အစၥလာမ္ကလည္း ပညာ၏ ျမင့္ျမတ္မႈႏွင့္ အေရးပါမႈတို႔ကို ေဖာ္ျပရာတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ျမတ္ထံ ပထမဦးစြာခ်ေပးေတာ္မူခဲ့သည့္ (အိက္ရအ္) ဖတ္ေလာ့။ ထို႔ေနာက္ (အလႅမဗိလ္ကလမိ) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေရးမွတ္ျခင္းကို သင္ျပခဲ့ေတာ္မူခဲ့သည္ဟူေသာ အာယသ္ေတာ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဖတ္ျခင္းႏွင့္ အတူ ေရးမွတ္ျခင္းကို အထူးျပဆိုထားသည့္ အမိန္႔ေတာ္မ်ားေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္က မုစ္လင္မ္တိုင္း ပညာသင္ယူၾကရန္ ဖရ္ဇ္တာဝန္ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ဆိုခဲ့ေလသည္။
သို႔ပါ၍ ကၽြႏ္ုပ္သတိေပးလိုသည္မွာ မည္သူမဆို ပညာကို သင္ယူၾကပါ။ သင္ေပးၾကပါ။ မွတ္သားထားၾကပါ။ ၿပီးလွ်င္ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကပါဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။
အားလံုးမုစ္လင္မ္ သိျမင္အဆံုး က်င့္သံုးႏိုင္ၾကပါေစ။
((ေမာ္လာနာကမၼရြဒ္ဒီးန္ ဦးသန္းေမာင္ (ဂ်ာမိအီ) ၂၈ - လမ္း၊ ရတနာပံုအိုးဘိုဗလီဝင္း၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕))

အိလ္မ္ဟူသည္
အရာဝတၳဳတစ္ခု၏ အရင္းခံဇစ္ျမစ္ကို သိရွိနားလည္ျခင္း၊ ခြဲစိတ္ေဝဖန္တတ္ျခင္း၊ ယံုၾကည္မႈထားရွိျခင္းကုိ အရဗီစာေပ၌ အိလ္မ္ ပညာဟု ေခၚဆိုေပသည္။ အိလ္မ္၏ အမ်ားကိန္းသည္ အုိ႔လူမ္ ျဖစ္၏။ အိလ္မ္၏ ဂုဏ္ထူးဝိေသသႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို အာလင္မ္ ပညာရွိသုခမိန္ဟု ေခၚဆိုၾကေပသည္။
အာလင္မ္၏ အမ်ားကိန္းသည္ အိုလမာျဖစ္၏။ အာလိမုဒ္ဒီးန္ သာသနာ့ပညာရွင္ဟူသည္ သာသနာ၏ အရင္းခံအဆီအႏွစ္မ်ားကို ဂဃနဏနားလည္သိကၽြမ္းၿပီး ထိုသာသနာအေပၚ စြဲျမဲစြာ ယံုၾကည္က်င့္သံုးသူကို ေခၚဆိုၾက၏။ သာသနာ့ပညာႏွင့္ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို သိကၽြမ္းနားလည္မႈရွိၿပီး ၎အေပၚယံုၾကည္မႈ မရွိပါက ထိုသူကို အာလိမုဒ္ဒီးန္ သာသနာ့ပညာရွင္ဟု မေခၚဆိုႏိုင္ေပ။
အလားတူ သာသနာ့ပညာႏွင့္ ပညတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ ယံုၾကည္ေလးစားမႈရွိၿပီး သာသနာ့အဓိကအဆီအႏွစ္မ်ားကို မသိနားမလည္ပါမူ ၎ကိုလည္း အာလိမုဒ္ဒီးန္ သာသနာ့ပညာရွင္ဟု မေခၚဆိုႏိုင္ေပ။ (အလ္မြန္ဂ်ိဒ္ - စာ ၃၆)
အထက္ပါ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ေထာက္ရွဳျခင္းအားျဖင့္ အာလင္မ္တစ္ပါးျဖစ္ရွိရန္အတြက္ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို အရဗီသိပၸံေက်ာင္းမ်ား၌ စနစ္တက်သြားေရာက္သင္ယူရမည္။ ဆရာသမားတစ္ဦးဦးထံ အႏြံအတာခံ၍ ဆရာႏွင့္ လက္ပြန္းတတီး ေနထိုင္ဆည္းပူးရမည္။ မိမိစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လံုးဝစြန္႔လႊတ္၍ ေက်ာင္းတတ္သင္ယူရမည္။ ၎တို႔ေဆာင္းေပးေသာ ေဘာင္းထုတ္ကို ခံယူမွ အာလင္မ္ျဖစ္မည္ဟူ၍ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိေၾကာင္း သိျမင္ႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသုိ႔ေသာနည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ သာသနာ့ပညာကို သင္ယူဆည္းပူသူတို႔အား သို႔လဗာ ေက်ာင္းသားဟူ၍ ေခၚဆိုထိုက္ေသာ္လည္း ၎ကို ပံုေသမမွတ္ယူအပ္ေပ။
ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ မိမိဝမ္းစာကိုရွာေဖြေနရ၏။ အေမာေျဖအပန္းေျဖ အနားယူခ်ိန္မ်ားလည္းရွိ၏။ ထုိသူသည္ ယင္းအားလပ္ခ်ိန္မ်ားမွ  အခ်ိန္ပိုအနည္းငယ္ထုတ္၍ သာသနာ့ပညာမ်ားကို အပတ္တကုတ္ၾကိဳးစားသင္ယူခဲ့၏။ ၎သူကိုပင္ သို႔လဗာ ေက်ာင္းသားဟူ၍ ေခၚဆိုႏိုင္၏။ သို႔သာမက .... ထိုသူသည္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး ရရွိအ့ံေသာ ပညာအဆင့္အတန္းႏွင့္ ပညာ့အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ားကိုလည္း ထပ္တူထပ္မွ်ရရွိႏိုင္ေပသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္က အစၥလာမ္သာသနာ့သေဘာတရားတြင္ မိမိတို႔အေရာင္းအဝယ္လုပ္ငန္းမ်ားကို စြန္႔လႊတ္၍ ပညာသင္ယူမွသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ရွိႏိုင္သည္။ အာလိမုဒ္ဒီးန္ သာသနာ့ပညာရွင္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္သည္။ ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို လံုးဝမထားရွိခဲ့ေပ။
ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ သာဝကၾကီးမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမိုင္းမွာ ထင္ရွားစြာရွိေနေပၿပီ။ မ်ားစြာေသာ စြဟာဗဟ္သခင္ၾကီးမ်ားသည္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားျခင္းႏွင့္ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးျခင္းဟူေသာ အလုပ္ကိုလုပ္ကိုင္၍ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းျပဳေနခဲ့ၾကေပသည္။
အထူးသျဖင့္ မုဟာဂ်ိရ္မ်ားသည္ ကုန္သည္မ်ားျဖစ္ၾက၍ အန္စြာရီမ်ားသည္ လယ္သမားမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ထိုသုိ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအလုပ္ကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လံုးပမ္းေနၾကရေစကာမူ နမားဇ္ကို ဖရ္ဇ္ပညတ္ခ်က္တာဝန္တစ္ရပ္အျဖစ္ မွတ္ယူသကဲ့သို႔ သာသနာ့ပညာရွာေဖြဆည္းပူးျခင္းကိုလည္း ဖရ္ဇ္တာဝန္တစ္ရပ္ဟု မွတ္ယူထားၾကေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စြဟာဗဟ္သခင္ၾကီးမ်ားတြင္ မည္သူမွ် ပညာမဲ့မျဖစ္ခဲ့ၾကေပ။
တမန္ေတာ္ျမတ္ ဝဖါးသ္ ကြယ္လြန္ၿပီးသည့္ေနာက္ ထိုပညာတတ္ စြဟာဗဟ္သခင္ၾကီးမ်ားသည္ မိမိတို႔ပညာအရညအခ်င္းႏွင့္ မိမိတို႔ေနရာေဒသမ်ားတြင္ အာလင္မ္ပညာရွင္မ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ၾကေပသည္။ တစ္ခ်ိန္က ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္လက္ထပ္ေတာ္တြင္ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို သင္ယူခဲ့ၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားဟု ဆိုရေပမည္။
အကယ္၍ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ထိုစဥ္က သာသနာ့ပညာရပ္မ်ား သင္ယူျခင္း သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္းကို သီးသန္႔အဖြဲ႕အစည္း အသင္းအပင္းတစ္ခု၊ သို႔မဟုတ္ လူတစ္စု လူတန္းစားတစ္ရပ္၏ တာဝန္သာျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူ၍ လြတ္လြတ္ကင္းကင္း ေနထိုင္ခဲ့ပါမူ ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔ထံသို႔ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ား ဤသုိ႔က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေရာက္ရွိရန္ အလြန္ခဲယဥ္းလွေပသည္။
အေၾကာင္းဆိုရေသာ္ ေႏွာင္းေခတ္ရွိ အပ္စြ္ဟာဗိစြတ္ဖဟ္ ဦးေရသည္ စြဟာဗဟ္မ်ား၏ အေရအတြက္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ေသာ္ ဂ်ဳံေစ့ႏွင့္ ဆားပြင့္ပမာ ျခားနားနည္းပါးေနေၾကာင္း ေတြ႔ရေပမည္။ အပ္စြ္ဟာဗိစြတ္ဖဟ္မ်ားတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ားကို အမ်ားဆံုးဆင့္ျပန္ပို႔ခ်ႏိုင္ခဲ့သူမွာ အဗူဟိုရိုင္ရာရသီြယလႅာဟုအန္ဟု တစ္ဦးတည္းသာလွ်င္ ရွိခဲ့၏။ သခင္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဟဒီးဒ္ၾသဝါဒေတာ္ေပါင္း ေျခာက္ေထာင္ခန္႔ကို တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ပို႔ခ်ေပးႏိုင္ခဲ့ေလသည္။
အိမာမ္ဗိုခါရီသခင္ၾကီးပင္ စြဟီးဟ္ဟဒီးစ္ေတာ္ေပါင္း တစ္ေသာင္းခန္႔ကို အာဂံုေဆာင္ႏုိင္ခဲ့၏။ ၎ျပင္ အျခားဟဒီးစ္ေတာ္ေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း ကိုယ္တိုင္စုေဆာင္းေရးသားထားေပသည္။ ဤမွ် မ်ားျပားလွေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကို အဘယ္မွရရွိခဲ့ပါသနည္း။ စဥ္းစာၾကည့္ၾကေလကုန္။
သာဝကႀကီးအြမၼရ္(ရသီြ)သခင္က ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ (အဝါလီ) မဒီနာဟ္ၿမိဳ႕အနီးတဝိုက္မွ ေက်းရြာေလးတြင္ေနထိုင္ခဲ့စဥ္က တစ္ေနကုန္အလုပ္ခြင္၌သာ ရွိေနခဲ့၏။ အန္စြာရီေနာင္ေတာ္မ်ားက တမန္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ ထံ ဝင္ေရာက္ခစားၿပီး သင္ယူမွတ္သားခဲ့ၾကေသာ သာသနာ့ပညတ္ေတာ္မ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္က ထပ္ဆင့္သင္ယူက်က္မွတ္ခဲ့ရေလသည္။ တစ္ဖန္ကၽြႏ္ုပ္ကလည္း တမန္ေတာ္ျမတ္ထံ တစ္လွည့္ျပန္ခ်ဥ္းကပ္၍ ပညတ္ေတာ္မ်ားကို ဆည္းပူးသင္ယူခဲ့ၿပီး အန္စြာရီမ်ားအား တစ္ဆင့္သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးခဲ့ပါသည္။ (ဗိုခါရီက်မ္း)
သာဝကၾကီး အလီဗင္န္ဇူရ္အာ(ရသီြ)သခင္က ဖြင့္ဆိုခဲ့ပါသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္မကြယ္လြန္မီ ကုိယ္ေတာ္သည္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္ၿပီး ပညာအရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သူေတာ္စင္သာဝကေပါင္း တစ္ေသာင္းေက်ာ္ခန္႔ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ၎ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔သည္ အစၥလာမ္လူထုၾကီးအား ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကို အဆက္မျပတ္သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့ပါသည္။ အကယ္၍ အပ္စြ္ဟာဗိစြတ္ဖဟ္မ်ားသာ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို သင္ယူဆည္းပူး၍ အဆံုးသတ္ခဲ့ပါလွ်င္ ဤရာေပါင္းအနည္းငယ္မွ်ရွိေသာ အပ္စြ္ဟာဗိစြတ္ဖဟ္မ်ားက ထိုတစ္ေသာင္းေက်ာ္ခန္႔ရွိေသာ ဆြဟာဗဟ္မ်ားကို အာလင္မ္ပညာရွင္မ်ားအဆင့္သို႔ ေရာက္ေအာင္ အဘယ္သို႔ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ပါအံ့နည္း။
တမန္ေတာ္ျမတ္ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ဆြဟာဗဟ္ၾကီးမ်ား၏ သာသနာ့ပညာပို႔ခ်ေရးအဖြဲ႔ဝင္မ်ားသည္ ဌာနအသီးသီး၌ ရွိေနခဲ့ၾကသည္။ ထိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ မ်ားစြာေသာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ အပ္စြ္ဟာဗိစြတ္ဖဟ္မ်ား မဟုတ္ၾကေပ။

((အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ေရွ႕အခန္းတြင္ စြဟာဗဟ္တို႔၏ ပညာေရးပို႔ခ်ရာ ဌာနမ်ား အေၾကာင္းကို တင္ဆက္ပါမည္။))