Sunday, March 15, 2015

ဆြဟာဗဟ္တို႔၏ ပညာပို႔ခ်ရာ ဌာနမ်ား


ဆြဟာဗဟ္တို႔၏ ပညာပို႔ခ်ေရးဌာနမ်ား

မဒီနဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ သာသနာ့ပညာမ်ားပို႔ခ်ေပးခဲ့သည့္ ထက္ေပၚေက်ာ္ၾကားေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းၾကီး (၅) ေက်ာင္းရွိခဲ့ေပသည္။
ပထမ အႀကီးက်ယ္ဆံုးႏွင့္ အခမ္းအနားဆံုးေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ အာအိရွဟ္(ရသြီ) သခင္မႀကီး၏ ေက်ာင္းေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ အာအိရွဟ္(ရသြီ) သခင္ႀကီးသည္ ပညာအရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သာသနာ့သုခမိန္ သူေတာ္စင္ႀကီးတစ္ပါးျဖစ္၏။ သခင္မသည္ (၉)ႏွစ္တိုင္တိုင္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ေျမာက္သားေတာ္အျဖစ္ ရွိေနခဲ့၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ သခင္ႀကီး၏ သက္ေတာ္မွာ ၁၈ ႏွစ္မွ်သာ ရွိေနပါေသးသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ေျမာက္သားေတာ္အျဖစ္ရွိေနစဥ္ တမန္ေတာ္ျမတ္ထံမွ နက္နဲသိမ္ေမြ႕လွသည့္ မ်ားစြာေသာ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို ဆည္းပူးသင္ယူခဲ့ေပသည္။
သာဝကႀကီးအဗူမူစာ (ရသီြ) သခင္က ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ ဆြဟာဗဟ္အခ်ဳိ႕တို႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ဖသာဝါ ဓမၼသတ္စီရင္ထံုးႏွင့္ နက္နဲေသာ မတ္စ္အလဟ္ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ေျဖရွင္းေပးရာတြင္ နားမလည္ႏိုင္သည့္ အခက္အခဲမ်ား ရွိေနခဲ့ၾက၏။ ၎ကို အာအိရွဟ္ (ရသြီ) သခင္မၾကီးထံ တင္ျပေလွ်ာက္ထားလွ်င္ သခင္မႀကီးက ယင္းအေျဖမ်ားကို လြယ္လင့္တကူ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ (မိရွ္ကားသ္က်မ္း)
ဒုတိယအႀကီးဆံုး  ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ ဇုိင္ဒ္ဗင္န္ဆာဗိသ္သခင္ႀကီး၏ ေက်ာင္းေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ၎ပညာရွိႀကီးသည္ အစီးအနင္းျဖင့္ သြားလာေလ့ရွိ၏။ ထိုအစီးအနင္းကို အဗ္ဒုလႅာဟ္အိဗ္ႏုအဗၺါးစ္သခင္ကဲ့သို႔ေသာ ဟဒီးစ္ပါရဂူႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ကပင္ ေလးစားရိုေသစြာျဖင့္ သိမ္းဆည္းေပးရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ၎ပုဂၢိဳလ္ကြယ္လြန္၍ ေျမႏွံသၿဂဳႋလ္ေသာအခါ အိဗ္ႏုအဗၺါးစ္သခင္က ပညာသည္ေနာင္တြင္ ဤသို႔ဤႏွယ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပမည္။ ယေန႔ ပညာ၏ အႀကီးမားဆံုးေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုမွာ ေျမသို႔ျမဳပ္ႏွံသၿဂဳႋလ္လိုက္ရေလၿပီ ဟု ေၾကကြဲဝမ္းနည္းစြာျဖင့္ ေျပာဆိုခဲ့ေလသည္။
ထို႔အတူ ဟဒီးစ္ပါရဂူႀကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္သခင္ကလည္း ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အာလင္မ္ပညာရွင္ႀကီးတစ္ပါး ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေလၿပီဟု ယူႀကံဳးမရ ဝမ္းနည္းစြာ ေျပာဆိုခဲ့ေလသည္။
တတိယေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာ ဟဒီးစ္ပါရဂူၾကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္သခင္၏ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးပင္ျဖစ္သည္။ သခင္ၾကီးထံ ပညာသင္ယူေနၾကေသာ တပည့္ေပါင္းမွာ (၆ဝဝ) ခန္႔ ရွိေပသည္။
စတုတၳေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာ ဂ်ာဗိရ္ဗင္န္အဗ္ဒုလႅာဟ္သခင္၏ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးျဖစ္ပါသည္။ သခင္ၾကီး၏ အထူးသီးသန္႔သင္ၾကားပို႔ခ်ရာဌာနသည္ မတ္စ္ဂ်ိဒီနဗဝီ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ျဖစ္တြင္ျဖစ္သည္။
ပဥၥမေက်ာင္းေတာ္မွာ အဗူစအီးဒ္ခူရ္ရာမီသခင္၏ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးပင္ျဖစ္သည္။
ဆ႒မေက်ာင္းေတာ္မွာ သာဝကၾကီး အုမရ္သခင္၏ သားေတာ္ အဗၺဒုလႅာဟ္သခင္၏ ေက်ာင္းေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ သခင္သည္ ႏွစ္ေပါင္း (၆ဝ) တုိင္တိုင္ သာသနာ့ပညာမ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့ေလသည္။

ဗစြရဟ္ျမိဳ
ဗစြရဟ္ၿမိဳ႕တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္အား အထူးဝတ္ၾကီးဝတ္ငယ္ျပဳစုခဲ့ရေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ၾကီး အနတ္စ္သခင္က (၁၁) ႏွစ္တိုင္တိုင္ သာသနာ့ပညာကို ျဖန္႔ျဖဴးပို႔ခ်ေပးခဲ့ပါသည္။

ဟမ္(စြ)ၿမိဳ႕
ဟမ္(စြ)ၿမိဳ႕သည္ ဆီးရီးယားႏိုင္ငံ၏ မ်က္ႏွာဖံုးၿမိဳ႕ကေလးတစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး မအာဇ္ဗင္န္ဂ်ဗလ္သခင္ ေနထိုင္ရာၿမိဳ႕လည္း ျဖစ္သည္။
တစ္ေန႔တြင္ အုမရ္ (ရသီြ) သခင္အား လူထုၾကီးက မိမိ၏အရိုက္အရာဆက္ခံႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ထားပါရန္ ေလွ်ာက္ထားၾကစဥ္ အုမရ္ (ရသီြ) သခင္က အကယ္၍ မအားဇ္ဗင္န္ဂ်ဗလ္သခင္ (ရသီြ) သည္ ယခုအခ်ိန္ အသက္ထင္ရွားရွိေနပါက ၎ကို ကၽြႏ္ုပ္၏ခလီဖာ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္မည္ျဖစ္သည္ဟု ေလးစားစြာ ဂုဏ္ျပဳေျပာဆိုခဲ့ေလသည္။
အဗူမုစ္လင္မ္ေခါင္လာနီသခင္ (ရဟ) က ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဟမ္(စြ)ၿမိဳ႕၏ ဂ်ာမိဗလီၾကီးတစ္ခုသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဗလီ၏ အသက္ (၃ဝ) ခန္႔ရွိ ဆြဟာဗဟ္ရြယ္တူမ်ား ဝန္းရံလွ်က္ ၎တို႔အလယ္တြင္ လုလင္ပ်ဳိတစ္ဦးက ထိုင္၍ သာသနာ့ပညာမ်ား ျဖန္႔ျဖဴးေနသည္ကို ျမင္ခဲ့ရသည္။ ဆြဟာဗဟ္အသီးသီးသည္ ၎လုလင္ပ်ဳိအား မတ္စ္အလဟ္ႏွင့္ ဖသာဝါဓမၼသတ္မ်ားကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားေနၾက၏။ ကၽြႏ္ုပ္က ထိုလုလင္ပ်ဳိအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းစံုစမ္းၾကည့္ေသာအခါ မအားဇ္ (ရသြီ) ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရေလသည္။

ဒမိရွ္(က္)ၿမိဳ႕
ဒမိရွ္(က္)ၿမိဳ႕တြင္ အဗူဒရ္ဒါအ္(ရသြီ)သခင္ႀကီးကိုယ္တိုင္ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးခဲ့၏။ သခင္ႀကီးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္လက္ထက္ေတာ္၌ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တစ္အုပ္လံုးကို အာဂံုေဆာင္က်က္မွတ္ႏိုင္ခဲ့ေလသည္။
သခင္ႀကီး သြားလာေသာအခါ အေနာက္မွ မ်ားစြာေသာ တပည့္တို႔ လိုက္ပါလွ်က္ရွိၾက၏။ ဤသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသူတို႔က ဘုရင္မင္းျမတ္တစ္ပါး ကိုယ္ရံေတာ္မ်ားစြာ ၿခံရံလွ်က္ တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေနသည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ေလသည္။

မကၠဟ္ၿမိဳ႕
မကၠဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ သာသနာ့ပညာကို သူေတာ္စင္ႀကီး အိဗ္ႏူအဗၺားစ္သခင္က သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့၏။ သခင္သည္ က်မ္းစာမ်ား ေရးသားျပဳစုရာ၌ အထူးကၽြမ္းက်င္မႈရွိေသာေၾကာင့္ ၎အား ဗဟ္ရုလ္အိလ္မ္ ပညာ့ပင္လယ္ဟူေသာ ဘြဲ႕ျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳေခၚေဝၚခဲ့ၾကေလသည္။ သခင္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အနက္ဖြင့္ဆိုရာ၌ အထူးကၽြမ္းက်င္ၿပီး အရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္ဝေသာ ပညာရွင္ႀကီးတစ္ပါး ျဖစ္ေပသည္။
တစ္ေန႔၌ တမန္ေတာ္ျမတ္ဆြလ္လလ္လားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္သည္ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ရန္ ႂကြသြားေတာ္မူစဥ္ အိဗ္ႏူအဗၺားစ္(ရသီြ) သခင္က မိမိ၏အသိတရားျဖင့္ ခြက္တလံုးတြင္ ေရထည့္၍ ရိုေသေလးစားစြာ တမန္ေတာ္ျမတ္အား ဆက္သေတာ္မူေလသည္။ ထိုစဥ္ တမန္ေတာ္ျမတ္က ကုိယ္လက္သန္႔စင္ၿပီးခ်ိန္တြင္ အို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ဤပုဂၢိဳလ္အား က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္သည့္ပညာရပ္မ်ား ေပးသနားေတာ္မူပါဟု ဆုေတာင္းေပးခဲ့ေလသည္။

မိစြစ္ရ္ၿမိဳ႕
အဗ္ဒုလႅာဟ္ဗင္န္အမရ္ဗင္န္အာစြ္(ရသြီ)သခင္သည္ မိစြစ္ရ္ၿမိဳ႕သားတစ္ဦးျဖစ္၍ ၎ၿမိဳ႕၌ပင္ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးေပးခဲ့သည္။ ၎သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္လက္ထက္၌ မ်ားစြာေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္တို႔ကို က်က္မွတ္၍ က်မ္းစာတစ္ေစာင္အျဖစ္ စုေဆာင္းေရးသားႏိုင္ခဲ့ေသာ သုေတသီႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ေပသည္။

အႏွစ္ခ်ဳပ္
စြဟာဗဟ္သခင္မ်ား၏ ပညာသင္ယူျခင္း သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္းအေၾကာင္းမ်ားကို ဤသုိ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပျခင္းအားျဖင့္ သိေလာက္ေပၿပီ။ သို႔တေစ ထိုေခတ္ထိုအခါက စနစ္တက် သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့ေသာ ေက်ာင္းမ်ား မရွိခဲ့ေပ။ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားလည္း ဤသို႔မထြန္းကားၾကေသးပါ။ ထိုေခတ္က ထိုစနစ္ျဖင့္ အစၥလာမ္သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့ေသာ အႀကီးဆံုးေသာ ဌာနႀကီးမွာ မဒီနဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။

ထိုၿမိဳ႕သည္ အစၥလာမ္ဘုရင္မ်ား စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ေနရာေဒသပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ား၊ ယူနီဗာစတီေက်ာင္းမ်ား၊ အေျခခံေက်ာင္းေလးမ်ားဟူ၍ သီးျခားအေဆာက္အဦးမ်ား မရွိခဲ့ေပ။ ၎ျပင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္စာရင္းကိုလည္း ယခုကဲ့သုိ႔ စနစ္တက် စီစဥ္ထားျခင္း မျပဳခဲ့ၾကေပ။

ထိုေခတ္တြင္ အာအိရွာသခင္မႀကီးႏွင့္ အဗူဟုရိုင္ရာသခင္ႀကီးတို႔သည္ မိမိတို႔ေနထိုင္ရာေဒသမ်ားမွေန၍ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့ၾကေလသည္။

ဂ်ာဗိရ္သခင္ႀကီးကလည္း မတ္စ္ဂ်ိဒီနဗဝီ ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မွေန၍ ပို႔ခ်ေပးခဲ့၏။ အခ်ဳိ႕မုစ္လင္မ္တို႔သည္ မိမိတို႔အရည္အေသြးအလိုက္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕နယ္၊ ရပ္၊ ရြာေဒသမ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားေပးသူ ဆရာအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕တို႔သည္ ပညာသင္ယူသူ စာသင္သားအျဖစ္လည္းေကာင္း ရွိခဲ့ၾကေပသည္။ ထို႔အတူ သာဗိအီန္မ်ား၏ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္လည္း အထက္နည္းအတိုင္းရွိခဲ့ၾကသည္ကို ေဖာ္ျပထားေပသည္။

ရွဳိက္ခ္ ဆရာသခင္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားသည္ ဗလီ သို႔မဟုတ္ ကြင္းျပင္ႀကီးမ်ားတြင္ စုေဝးၾကၿပီး သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို ပို႔ခ်ေပးခဲ့ၾကေပသည္။ သင္တန္းသားတစ္စုတြင္ လူဦးေရေပါင္း ေလးေသာင္းခန္႔ရွိ၏။ အခ်ဳိ႕အုပ္စုတြင္ တစ္သိန္းေက်ာ္ခန္႔ တက္ေရာက္သင္ယူေလ့ရွိၾကေပသည္။

သို႔ရွိရာ ထိုေခတ္၌ သာသနာ့ပညာပို႔ခ်ရာ သင္တန္းမ်ားသို႔ တက္ေရာက္လာၾကေသာ အုပ္စုတစ္စုတြင္ ေရးမွတ္ၾကသူမ်ား၏ ကေလာင္ႏွင့္ မွင္အိုးမ်ားကို မွန္းဆတြက္ခ်က္ရေသာ္ ေလးေသာင္းေက်ာ္ခန႔္ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ၾကားနာသူမ်ား၏ အေရအတြက္သည္ မည္မွ်မ်ားျပားမည္ကို မွန္းဆ၍ မရေပ။

ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေခတ္တြင္ ပညာသင္ယူေနၾကေသာ လူထုႀကီးတစ္ရပ္လံုးသည္ ၎တို႔ကဲ့သို႔ သာသနာ့ပညာႏိုးၾကားမႈ၊ ဇြဲလံုလတက္ၾကြမႈ၊ စိတ္ဓါတ္ၾကံခိုင္မႈရွိၾကမွာသာ သာသနာ့ပညာပို႔ခ်ေရးသင္တန္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ မေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈပန္းတိုင္သို႔ တက္လွမ္းႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ေသာ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးရာတြင္ လိုသည္ထက္ပို၍ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပို႔ခ်ေပးႏိုင္မွသာ သာသနာ့အဆီအႏွစ္မ်ားကိုလည္း စိတ္အာရံုျပည့္ ေဖာ္ၾကဴးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

အကယ္၍ သာသနာ့ပညာသင္ယူျခင္းသည္ သီးသန္႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ တာဝန္သာျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ သာသနာ့ပညာသင္ယူရန္ မိမိတို႔အလုပ္အကိုင္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္၍ ေက်ာင္းတတ္ၾကရမည္ဟု သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားခဲ့ပါလွ်င္ သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ရွိေနေသာ တပည့္တို႔၏ စားဝတ္ေနေရးကို ဆရာတစ္ဦးတည္းက မည္သို႔တာဝန္ယူႏိုင္ပါမည္နည္း။

သို႔ပါ၍ ေအာက္ေဖာ္ျပမည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ စိတ္ဆႏၵတြင္ လံုေလာက္ေသာ အေထာက္အထားတစ္ခုျဖစ္မည္ ထင္၍ တင္ျပလိုက္ေပသည္။
စိုလိုင္မံဗင္န္ဟရဗ္(ရသြီ)သခင္ႀကီးသည္ ဘဂၢဒါဒ္ၿမိဳ႕၌ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့၏။ ၎၏တပည့္ေပါင္း ေလးေသာင္းခန္႔ရွိ၏။ ခလီဖဟ္မာမြန္ရရွီးဒ္သည္ပင္ ၎၏သင္တန္းသုိ႔ မပ်က္မကြက္ တက္ေရာက္ေလ့ရွိခဲ့ေပသည္။ မာမြန္ရရွီးဒ္သည္ အစၥလာမ္ႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုးေသာ ဧကရာဇ္မင္းျမတ္ႀကီးတစ္ပါးျဖစ္၏။ ဤသို႔ တုိင္းျပည္တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ စိုလုိင္မံဗင္န္ဟရဗ္(ရသြီ) သခင္ႀကီး၏ သင္တန္းသို႔ တက္ေရာက္သင္ယူခဲ့သည္ကို ေထာက္ရွဳလွ်င္ ၎တို႔၌ သာသနာေရးစိတ္ဓာတ္ မည္မွ်တက္ၾကြသည္ မည္မွ်ျပင္းထန္သည္ကို တိုင္းတာ၍ မရႏုိင္ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သာသနာေရးပညာႏိုးၾကားမႈစိတ္ဓါတ္သည္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စိတ္ဓါတ္ကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ၾကရေပမည္။

သို႔ေသာ္ ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေခတ္တြင္ ဥစၥာပစၥည္းအနည္းငယ္မွ် စုေဆာင္းခ်မ္းသာလာခဲ့ေသာ္ သာသနာ့ပညာသင္ယူရန္ ရွက္ေၾကာက္ေနၾက၏။ ေအာက္တန္းက်သည္ဟု မွတ္ယူေနၾက၏။ သာသနာ့ပညာအနည္းငယ္တတ္ေျမာက္သြားလွ်င္လည္း ဆက္လက္သင္ယူရန္ ရွက္ေနၾကေပသည္။အစိုးရဌာနမ်ား၊ ရံုးကႏၷားမ်ားတြင္ အမႈထမ္းေဆာင္ရမည္ဆိုပါက မည္သည့္ပညာမ်ဳိးကိုမဆို လိုသည္ထက္ပို၍ ႀကိဳစားအားထုတ္ၾကသည္မွာ လံုးဝရွက္ေၾကာက္ျခင္း မရွိၾကေတာ့ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မုစ္လင္မ္မ်ားတြင္ ဤသို႔ ကုမရေသာ ေရာဂါဆိုးစြဲကပ္ေနသည္မွာ ဆိုးဝါးလွေပသည္။

ပညာဟူသည္ ဆံုးခန္းမရွိေသာ ပင္လယ္၊ သမုဒၵရာတို႔ႏွင့္ တူ၏။ ထိုသုိ႔ေသာပညာမ်ားကို ရရွိၾကရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တိုင္း အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး၊ ပ်ဳိ/အိုမေရြး အာလင္မ္၊ ဂ်ာဟိလ္မျခား၊ ကုန္သည္မ်ား လယ္ယာလုပ္သားမ်ား၊ အလုပ္ၾကမ္းႏွင့္ လက္ေအာက္ခံလုပ္သားမ်ား၊ ဝန္ထမ္းအရာရွိမ်ား စသည့္ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီးတို႔သည္ အေသြးအေရာင္၊ အဆင့္အတန္းမခြဲျခားပဲ သာသနာ့ပညာကို လံုးပမ္းအားထုတ္ဆည္းပူးၾကရန္ အထူးလိုအပ္ လွေပသည္။ ဤသို႔ေသာ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ားကို အေလးထားသင္ယူ၍ ဆင့္ပြားပို႔ခ် ျဖန္႔ျဖဴးေပးႏိုင္ၾကရန္ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္ပိုထုတ္ၾကရမည္။

သာသနာ့ပညာကို တတ္သိနားလည္ၿပီး ေလးစားလိုက္နာၾကသည့္ အာလင္မ္မ်ားထံခ်ဥ္းကပ္၍ နာယူမွတ္သားၾကရမည္။ အၿမဲတေစ အိပ္ယာမဝင္မီ ငါးမိနစ္အခ်ိန္ခန္႔မွ်ျဖစ္ေစ ဖတ္ရွဳၾကရမည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေန႔စဥ္ စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္း၊ အိပ္ျခင္းႏွင့္ အလုပ္ဝင္အလုပ္ဆင္းခ်ိန္တို႔တြင္ အခ်ိန္ကို ကန္႔သတ္၍ သီးျခားသတ္မွတ္ထားသကဲ့သို႔ သာသနာ့ပညာသင္ယူရန္အတြက္ မိမိအေပၚ၌ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္ကို ဖရ္ဇ္တာဝန္တစ္ရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကရမည္။
အေၾကာင္းကား တမန္ေတာ္ျမတ္က ----------
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
{သြလဗုလ္ အိလ္မိ ဖရီးဒြသြန္ အလာကုလ္လိ မုစ္လိမင္န္ ဝမုစ္လိမဟ္}
မုစ္လင္မ္အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတိုင္းအေပၚ သာသနာ့ပညာဆည္းပူးသင္ယူရန္ (ဖရ္ဇ္) မျပဳမေနရတာဝန္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားေပသည္။

ေမာ္လာနာကမၼရြဒ္ဒီးန္ဦးသန္းေမာင္(ဂ်ာမိအီ) ဘာသာျပန္သည့္ အစၥလာမ့္ပညာေရး စာအုပ္ပါအေၾကာင္းအရာကို အလ္မုဖီးဒ္မွ ျပန္လည္တင္ဆက္သည္။