Saturday, March 21, 2015

သာသနာ့ပညာသင္ယူျခင္း၏ အက်ဳိး


(၁) တမန္ေတာ္ျမတ္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ طلب العلم فريضة على كل مسلم
[သြလဗုလ္ အိလ္မိ ဖရီးဒြသူန္ အလာကုလ္လိ မုစ္လိမင္န္ ဝမုစ္လိမဟ္]
(အိဗ္ေနမာဂ်ဟ္က်မ္း)
သာသနာ့ပညာသင္ယူျခင္းသည္ မုစ္လင္မ္တိုင္းအေပၚ၌ ဖရ္ဇ္တာဝန္ျဖစ္၏။
ဆိုလိုသည္မွာ သာသနာ့ပညာရပ္ႏွင့္ သုတအသြယ္သြယ္ကိုဆည္းပူးျခင္းသည္ မုစ္လင္မ္တိုင္းအေပၚ၌ ဟဂ်္တာဝန္ ဇကားသ္တာဝန္မ်ားကဲ့သို႔ မလုပ္မေနရ ဖရ္ဇ္တာဝန္ပင္ျဖစ္သည္။

(၂) အၾကင္သူသည္ သာသနာ့ပညာရွာေဖြရန္အတြက္ အိမ္မွထြက္ခြာလွ်င္ အိမ္သို႔ျပန္မေရာက္မခ်င္း (ဂ်ိဟားဒ္) သာသနာ့စစ္ပြဲဆင္ႏႊဲေသာ သူရဲေကာင္းမ်ားရရွိသည့္ အက်ဳိးစဝါးဗ္ကို ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ (သိရ္မီဇီ)
ဆိုလိုသည္မွာ မည္သူမဆို သာသနာ့ပညာသင္ယူရန္ ေက်ာင္းသုိ႔သြားမည္။ မိမိၿမိဳ႕ရြာမ်ားကိုစြန္႔၍ တစ္ႏိုင္ငံတစ္ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ေနရာ တစ္ေဒသသို႔ သြားေရာက္သင္ယူမည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္က်မ္းေတာ္မ်ားကို ျပန္ဆိုေဟာၾကားေသာ ဗလီမ်ားသို႔ သြားေရာက္တရားနာမည္ဆိုပါက ထိုသုိ႔သြားေရာက္ၾကားနာသင္ယူရာမွ မိမိအိမ္သို႔ ျပန္၍ မေရာက္မခ်င္း ၾကာေညာင္းခဲ့ေသာ အခ်ိန္ စကၠန္႔ မိနစ္ နာရီ ရက္ လ ႏွစ္ ကာလမ်ားအတြက္ ရရွိသည့္ အက်ဳိးစဝါးဗ္ကို မိမိ၏ (နာမာအိအအ္မာလ္) ကိုယ္က်င့္တရားမွတ္တမ္းတြင္ ဤသူသည္ အရွင့္လမ္း၌ ဂ်ိဟားဒ္ျပဳခဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္း အရွင္ျမတ္က သက္ဆိုင္ရာ ဖရိရွ္သာဟ္တို႔အား ေရးမွတ္ထားေစေတာ္မူမည္။
ေန႔စဥ္ တစ္မနက္ သို႔မဟုတ္ တစ္ညေနခန္႔ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္က်မ္းေတာ္မ်ားမွ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၏ ေဟာၾကားပို႔ခ်ခ်က္တို႔ကို သြားေရာက္၍ နာၾကားေသာသူမ်ား သုိ႔မဟုတ္ တရားက်မ္းဂန္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ရြတ္ဖတ္ေနသူမ်ားသည္ ေန႔စဥ္ ဂ်ိဟားဒ္၏အက်ဳိးကုိ ရယူေနၾကရသူမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ အဘယ္မွ်ဝမ္းသာစရာေကာင္းပါသနည္း။ အဘယ္မွ် နဖူးစာထူးကဲလွပါသနည္း။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကကုန္။

(၃) တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ မိမိကိုယ္ကို သာသနာ့ပညာရွာေဖြစည္းပူးသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားလွ်င္ ထိုသူသည္ မိမိက်ဴးလြန္မိခဲ့ေသာ ဒုစရိုက္အျပစ္ငယ္မ်ားကို (ကဖၹာရာဟ္) ေခ်ဖ်က္လိုက္မည္ ျဖစ္၏။
အလိုသေဘာမွာ သာသနာ့ပညာဆည္းပူးသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ရရွိသည့္အက်ဳိးစဝါးဗ္မ်ားသည္ ထိုအျပစ္မ်ားကုိ ေခ်မႈန္းေဖ်ာက္ဖ်က္လိုက္သည္မွာ ပိန္းရြက္ေပၚမွ ေရစက္ေရေပါက္မ်ား ေလ်ာက်သြားသည့္ႏွယ္ ကင္းစင္သြားေပသည္။

(၄) တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ မုအ္မင္န္မ်ား၏ ဝမ္းဗိုက္သည္ အသက္ငင္ခ်ိန္ေရာက္သည့္တိုင္ သာသနာ့ပညာျဖည့္စြမ္းျခင္းကို တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမႈ မရွိၾကေပ။ ကြယ္လြန္ၿပီးခ်ိန္တြင္လည္း ဂ်ႏၷသ္၌ စံျမန္းရေပမည္။ (သိရ္မီဇီက်မ္း)
ဆိုလိုသည္မွာ အၾကင္သူသည္ အၿမဲတေစ သာသာနာ့ပညာကို ရွာေဖြဆည္းပူသူျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဂ်ႏၷသ္၏မဂၤလာသတင္းကို သိေနရသူျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဤသို႔ပညာရွာေဖြသူတို႔အား အီမာန္ရွိသူအျဖစ္ႏွင့္ ရုပ္သိမ္းမည္ဟူေသာ အသိျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေပးထားေတာ္မူ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာကို ျမတ္ႏိုးၾကေသာ သူေတာ္စင္အခ်ဳိ႕တုိ႔သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ သာသနာ့ပညာကို သင္ယူလွ်က္ရွိၾက၏။ ဤသည္မွာ သာသနာ့ပညာသင္ယူရေသာ အက်ဳိးစဝါးဗ္၏ အဟုန္ေၾကာင့္ မိမိသည္ အစၥလာမ္ဘဝႏွင့္ ကြယ္လြန္လိုသျဖင့္ မိမိသက္တမ္းကို သာသနာ့ပညာေရး၌သာ အားျပဳလံုးပမ္းေနျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ယခုေခတ္၌ လူသားတို႔၏ တီထြင္ႀကံဆမႈမ်ားသည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ဒီေရအလားတိုးတက္လ်က္ရွိေပရာ သာသနာ့ပညာျပန္႔ပြားေရးအတြက္ လြယ္ကူေသာ နည္းလမ္းတု႔ိမွာလည္း မ်ားစြာရွိေနေပသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အသင္သည္ သာသနာ့ပညာကို အမွန္တကယ္တတ္ေျမာက္ရန္ လိုလားသူျဖစ္ပါက အသင္ေနထိုင္ရာၿမိဳ႕တြင္ မည္သည့္ေနရာ အရပ္၌ ရွိသည္ျဖစ္ေစ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္က်မ္းေတာ္မ်ား ပို႔ခ်ရာဌာနသို႔ ေန႔စဥ္သြားေရာက္ ၾကားနာသင္ယူရေပမည္။

အသင္ေနထိုင္ရာေဒသတြင္ သာသနာ့ပညာသင္ယူပို႔ခ်မႈမရွိပါက ပို႔ခ်ႏိုင္မည့္ သင္တန္းမ်ားကို စီစဥ္ရေပမည္။ ယင္းသို႔မစီစဥ္ႏိုင္ပါက က်မ္းစာမ်ားတတ္ကၽြမ္းၿပီး တရားမွန္လိုက္စားသည့္ သာသနာ့ပညာရွင္တစ္ပါးထံ ခ်ဥ္းကပ္လွ်က္ ေန႔စဥ္မွန္မွန္ သာသနာ့ပညတ္ခ်က္မ်ားကို တစ္ပိုဒ္စီသင္ယူက်က္မွတ္ရမည္။ ဤတြင္ တစ္ပါတ္ၾကာေသာ္ ပညတ္ခ်က္ (၇) ပိုဒ္ ရရွိ၍ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေျမာက္ခ်ိန္တြင္ ပညတ္ခ်က္ေပါင္း (၃၆ဝ) တတ္ေျမာက္ထားသည့္ အာလင္မ္တစ္ပါးျဖစ္သြားႏိုင္ေပသည္။

ဤသုိ႔လည္း မတတ္ႏိုင္ပါက ေန႔စဥ္ သာသနာ့ပညတ္ခ်က္ သို႔မဟုတ္ က်င့္စဥ္တစ္ခုစီကို ျဖစ္ေစ၊ ဟဒီးစ္ေတာ္တစ္ပိုဒ္စီကိုျဖစ္ေစ ဘာသာျပန္ဆိုထားေသာ သာသနာ့စာေပ တစ္အုပ္အုပ္ကိုျဖစ္ေစ ဖတ္ရွဳရမည္။


(၅) တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ သာသနာ့ပညာကို ဆည္းပူးရန္ ႀကိဳးစားသူသည္ ႀကိဳးစားမႈေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္ အက်ဳိးစဝါးဗ္ႏွစ္ခုရရွိမည္။ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္ အက်ဳိးစဝါးဗ္တစ္ခုရရွိမည္ ျဖစ္သည္။ (ဒါရိမီက်မ္း)

သို႔ျဖစ္ေပရာ မည္သည့္အခ်ိန္အခါမ်ဳိး၌ပင္ျဖစ္ေစ၊ ပညာရွာေဖြေရးအတြက္ အၿမဲလုံးပမ္းေနရမည္။ ပညာရွာေဖြေနစဥ္ အသက္ဆံုးရွံဳးသြားသည္ရွိေသာ္ အလြန္နဖူးစာေကာင္းသည့္ ကံထူးရွင္တစ္ဦးဟူ၍ ေရးမွတ္မည္ျဖစ္သည္။
မည္သူသည္ သာသနာ့ပညာ သို႔မဟုတ္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို သင္ယူရန္အတြက္ သင္တန္းပို႔ခ်ရာဌာနမ်ား၊ ဗလီမ်ား ေက်ာင္းမ်ားသို႔ သြားသည္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ သင္တန္းပိတ္ထားသျဖင့္ မသင္ခဲ့ရေသာ္ ထိုသူသည္ အက်ဳိးစဝါးဗ္တစ္ခု ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ၾကားနာသင္ယူခဲ့ရသည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးစဝါးဗ္ႏွစ္ခု ရရွိမည္ျဖစ္သည္။

(၆) ဟဇရသ္အာအိရွဟ္သခင္မက တမန္ေတာ္ျမတ္၏ မိန္႔ခြန္းေတာ္ကို တင္ျပခဲ့သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကုိယ့္ေတာ့္အား ဝဟီျဖင့္ အသိေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ သာသနာ့ပညာ ဆည္းပူးရွာေဖြရန္ ခရီးထြက္သူအတြက္ ဂ်ႏၷသ္၏လမ္းကို ငါအရွင္လြယ္ကူစြာ ျပေပးေတာ္မူမည္။ ထိုသူ၏စကၡဳႏွစ္ကြင္းမွ အလင္းကိုႏႈတ္သိမ္းခံရလွ်င္ စကၡဳႏွစ္ကြင္းအစား ဂ်ႏၷသ္ကိုေပးေတာ္မူမည္။ သာသနာ့ပညာအေပၚ အာရံုျပဳ က်ဳိးပမ္းျခင္းသည္ မ်ားစြာေသာ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္းထက္ ပို၍ျမတ္သည္ဟု တမန္ေတာ္ျမတ္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ (ဗိုင္ဟကီက်မ္း)

(၇) မအာဇ္ဗင္န္ဂ်ဗလ္(ရသြီ)သခင္က တမန္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ မိန္႔ခြန္းေတာ္ကို တင္ျပသည္မွာ အို .... လူသားအေပါင္းတို႔ သာသနာ့ပညာကို ဆည္းပူးသင္ယူၾကကုန္။ အရွင့္အတြက္ သာသနာ့ပညာကို သင္ယူရျခင္းသည္ အလြန္အက်ဳိးမ်ားလွ၏။ သာသနာ့ပညာကို ရြတ္ဆိုဖတ္အံျခင္းသည္ ႀကီးက်ယ္ေသာ သပ္စ္ဗီဟ္ကို ရြတ္ဆိုတန္းတေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ သာသနာ့ပညာအေပၚ အေမးအေျဖျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ႀကီးမာေသာ ဂ်ိဟာဒ္ တရားေသာစစ္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲေနျခင္းျဖစ္၏။ သာသနာ့ပညာကို ရွာေဖြျခင္းသည္ ႀကီးက်ယ္ေသာအိဗာဒသ္ကုိ ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္၏။ သာသနာ့ပညာကို သင္ၾကားေပးျခင္းသည္ ႀကီးမားေသာ စြဒကဟ္ အလွဴဒါနႀကီးတစ္ခု ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္၏။ လူသားတို႔သည္ ပညာျဖင့္သာ အျမင့္ဆံုးေသာ အဆင့္အတန္းကို ရယူႏိုင္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ (မုစ္သြရိဖ္က်မ္း။ တြဲ - ၁။ စာ - ၂ဝ)

(၈) အဗူဒရ္သခင္က တမန္ေတာ္ျမတ္၏ မိန္႔ခြန္းေတာ္ကို တင္ျပသည္မွာ သာသနာ့ပညာဆည္းပူးရန္အတြက္ ခရီးထြက္သူအေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဂ်ႏၷသ္၏လမ္းကို အစားေပးေတာ္မူမည္။ ဖရိရွ္သဟ္မ်ားကလည္း မိမိတို႔ေတာင္ပံမ်ားကို ထိုသူသြားရာလမ္း၌ ခင္းေပးေတာ္မူမည္။ ယင္းအာလင္မ္မ်ားအတြက္ မိုးေျမတစ္ခြင္သာမက သမုဒၵရာေရတစ္ျပင္လံုးမွ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အဖန္ဆင္းခံအေပါင္းတို႔ကလည္း ၎သူလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာမႈရေစရန္ အျမဲဆုေတာင္းေပးေနၾကမည္ျဖစ္သည္။

အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသည္ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား၏ အေမြစားမ်ားျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ဆူဖီသူေတာ္စင္မ်ားထက္ပင္ ျမင့္ျမတ္ၾက၏။ ပံုေဆာင္ရေသာ္ လျပည့္ညဥ့္၌ လင္းဝင္းေတာက္ပေနၾကသည့္ ၾကယ္တာရာမ်ားထက္ ဆကဲပို၍ ထိန္ဝင္းသာယာလွ်က္ရွိေသာ လမင္းႀကီးကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းကား တမန္ေတာ္မ်ားသည္ ေရႊေငြဥစၥာ ရတနာမ်ားကုိ အေမြမေပးခဲ့ၾကေပ။ သာသနာ့ပညာမ်ားကိုသာ မွ်ေဝေပးခဲ့ၾက၏။ သုိ႔ျဖစ္ရာ သာသနာ့ပညာမ်ားကို သင္ယူရရွိခဲ့ေသာသူသည္ တမန္ေတာ္မ်ားထံမွ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္သည့္ အလြန္ႏွစ္လို႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ အေမြေဝစုႀကီးကို ရယူလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ဆိုခဲ့ေလသည္။ (သိရ္မီဇီ + အိဗ္ႏူမာဂ်ဟ္က်မ္း)

(၉) တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ အသင္တို႔သည္ (ဖရာအိႆြ္) အဓိကလိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္ က်င့္စဥ္မ်ားကို ဆည္းပူးၾကေလာ့။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကိုလည္း သင္ယူၾကေလာ့။ အျခားသူမ်ားကိုလည္း သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေလာ့။ အေၾကာင္းကား ကၽြႏ္ုပ္၏ သက္တမ္းသည္ စိတ္ခ်၍မရေတာ့ေပ။ (သိရ္မီဇီက်မ္း)

(၁ဝ) တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ အသင္တို႔သည္ လူသားမ်ားအတြက္ စိမ္းလန္းစုိေျပေစသည့္ ပညာ၏ စမ္းေခ်ာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ေလာ့။ လူသားတို႔တြင္ အမွန္တရားကို ရယူႏုိင္သည့္ ဓမၼဗိမာန္မ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ေလာ့။ အိမ္မ်ား၌အိပ္စက္ရာတြင္ ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕ၿပီး စည္းစိမ္ရွိေသာ ေမြ႕ယာမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ေလာ့။ ညဥ့္နက္အေမွာင္ သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္တြင္ ႏိုး၍ အရွင့္ထံက်ဳိးငဲ့ဆုေတာင္းရေသာ အရသာကို ျမည္းစားႏိုင္ၾကသည့္ အေမွာင္၏မီးအိမ္မ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ေလာ့။ အသင္တို႔၏ စိတ္ကုိ သစ္လြင္သန္႔ရွင္းေစမည့္ အဝတ္အထည္မ်ားကို ေဟာင္းႏြမ္းဖာေထးျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ ရွိေနလိုသူမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ေလာ့။ အထက္ေဝဟင္အာကာခြင္၌ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားရသူမ်ားအျဖစ္ ရွိေစၿပီး ပထဝီတစ္ခြင္ေအာက္ေျမျပင္၌ တိမ္ျမဳပ္ဖံုးကြယ္ေနသူမ်ားအျဖစ္ ရွိၾကကုန္ေလာ့။

ေလာက၌ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလိုမႈမရွိေသာသူသည္ တစ္ပါးသူထံလက္မျဖန္႔ဘဲ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးျဖင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကသူတို႔အား မိုးေကာင္းကင္ရွိ ဖရိရွ္သဟ္မ်ားက ဤသူသည္ အရွင့္ဗႏၵဟ္သူေတာ္စင္ျဖစ္ေၾကာင္း လက္ၫႈိးထိုးခံရသူအျဖစ္ ရွိၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ (ဂ်မအြလ္ဖဝါအိဒ္က်မ္း)

ဤအနည္းငယ္မွ်ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကုိ ၾကည့္ရွဳသံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ လူတိုင္းသည္ သာသနာ့ပညာသင္ယူရန္ မည္မွ်အေရးႀကီးေၾကာင္း မွန္းဆႏိုင္ေပၿပီ။ အေၾကာင္းကား နမားဇ္ေဆာက္တည္ရာ၌ သာသနာ့ပညာကို တိက်မွန္ကန္စြာ မိမိအေနျဖင့္ တတ္ေျမာက္ထားျခင္းမရွိလွ်င္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ နမားဇ္၏တာဝန္ကိုေက်ပြန္ရန္ မည္သို႔ျဖစ္ႏိုင္ပါအံ့နည္း။ အလားတူ ရိုဇဟ္၏အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ နားမလည္ခဲ့ေသာ္ ရိုဇဟ္၏ မွန္ကန္ေသာတာဝန္ကို မည္သို႔ခ်ႏိုင္ပါအံ့နည္း။ ဤသို႔ပင္ မိမိထံတစ္ရာထက္ပိုေသာ ေငြေၾကးမ်ားရွိထားသူ ေရႊေငြလက္ဝတ္ရတနာမ်ား စုေဆာင္းရရွိထားသူသည္ ဇကားသ္၏ပညတ္ခ်က္ကို သိနားလည္မႈမရွိခဲ့ေသာ္ မည္သူ႔ကို ဇကားသ္ေပးထိုက္၊ မေပးထိုက္ မည္သူသည္ ဇကားသ္စားပိုင္၊ မစားပိုင္ မည္သူ႔ကိုေပးလွ်င္တာဝန္က် မက် မည္၍ မည္မွ် အခ်ဳိးက်ေပးရမည္ကို နားလည္သိရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

အိမ္ေထာင္ျပဳရာ၌လည္း လင္ဝတ္၊ မယားဝတ္မ်ား မည္သို႔ရွိသည္။ မည္သည့္အခ်ိန္အခါမ်ဳိးတြင္ သြလားက္ကြာရွင္းမႈ ျပဳထိုက္၊ မျပဳထိုက္ မည္သည့္အခါမ်ဳိးတြင္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း ပုိင္၊ မပိုင္ စသည့္အေရးႀကီးလိုအပ္ေသာ အိမ္ေထာင္ေရးက႑မ်ားမွာ ဖရ္ဇ္တာဝန္ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဤသည္တို႔မွာ သာသနာ့ပညာတတ္ေျမာက္ထားမွသာ သိႏုိင္မည္ျဖစ္ေပသည္။

ထိုသုိ႔ပင္ ကုန္သည္တစ္ဦးသည္လည္း ေရာင္းဝယ္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို နားလည္ထားမွသာ မည္သို႔ေရာင္းလွ်င္ ပိုင္မပိုင္ဟူသည္ကုိ သိရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

အုမၼရ္သခင္သည္ ေစ်းမွကုန္သည္မ်ားကို ၾကာပြတ္ႏွင့္ရိုက္၍ ေရာင္းဝယ္ေရးပညာကို သင္ယူေစခဲ့၏။ စီးပြားေရးပညာကုိ နားမလည္ပါက ေစ်းေရာင္းျခင္း မျပဳၾကကုန္ႏွင့္။ ထို႔သို႔နားမလည္ဘဲ ေရာင္းဝယ္မႈျပဳပါက မတရားေသာ အတိုးအျမတ္ႏွင့္ ဟရာမ္ကိုက်ဴးလြန္စားသံုးမိသူမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကမည္ဟု သတိေပးမိန္႔ဆိုခဲ့ေလသည္။

ထိုသုိ႔ စီးပြားေရးအမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ားကို မသိနားမလည္လွ်င္ ရွာေဖြရရွိသမွ်ေသာ အက်ဳိးအျမတ္တို႔သည္ ဟရာမ္ျဖစ္မျဖစ္ ဟလာလ္စစ္စစ္ကို သိႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ဤနည္းတူ (ကီနာ) ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္း၊ (ဟစဒ္) မလိုတမာအမုန္းထားျခင္းတို႔ကို အေကာင္းဟူ၍ ယူဆမွတ္ထင္ျခင္းတို႔သည္လည္း ဟရာမ္ျဖစ္၏။ ထိုအခ်က္အလက္မ်ားကို ခြဲျခားသိရွိရန္ (ဖရ္ေဇအိုင္န္) အေရးႀကီးေသာ တာဝန္ပင္ ျဖစ္၏။ သို႔ပါ၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ (ဂ်ာဟိလ္)မသိနားမလည္ျခင္းဟူေသာအခ်က္ကို ဖယ္ရွားၿပီး (အိလင္မ္) အသိပညာကုိ သင္ယူရန္ အလြန္အေရးႀကီးလွေပသည္။

(ေမာ္လာနာကမၼရြဒ္ဒီးန္ ဦးသန္းေမာင္(ဂ်ာမိအီ) ဘာသာျပန္ထားသည့္ "အစၥလာမ့္ပညာေရး" စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာကို အလ္မုဖီးဒ္က ျပန္လည္တင္ဆက္သည္။)