Thursday, July 16, 2015

အီးဒ္တြင္ ရရွိေသာ ဆုလာဘ္မ်ားႏွင့္ ေျခာက္လံုးရိုဇာအေၾကာင္း


ဤလင့္မွ ရွဲေပးႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/almufeed.mm/posts/796480357139222:0

အီးဒ္ည၌ မဂ္ဖိရသ္ (ခြင့္လႊတ္ျခင္း) ရရွိမႈ 
အဗူဟုရိုင္ရာသခင္(ရသြီ) ထံမွ ဆင့္ျပန္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလုိင္းဟိဝစလႅမ္က ရမ္ဇာန္၏ ေနာက္ဆံုးည၌ အုမၼေသမုဟမၼဒီယာ (ဤအုမၼသ္) ကို ခြင့္လႊတ္မႈ၊ (ဂ်ဟႏၷမ္မွ) လြတ္ၿငိမ္းခြင့္တို႔ကို ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္မူ၏ ..... ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ထိုအခါ အဗူဟုရိုင္ရာသခင္က အို ကိုယ္ေတာ္ အဲ့ဒီေနာက္္ဆံုးညဆိုသည္မွာ ကဒရ္ညကို ဆိုလိုပါသလားဟု ေမးျမန္းရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က မဟုတ္ပါ။ (ကဒရ္ကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္။ ဤထူးျမတ္မႈ ခ်ီးျမႇင့္မႈတို႔သည္ ရမ္ဇာန္၏ ေနာက္ဆံုးအတြက္ သီးသန္႔ျဖစ္၏။) ဤသို႔ ခြင့္လႊတ္မႈ၊ လြတ္ၿငိမ္းမႈတို႔ ရရွိျခင္းသည္ ျပဳလုပ္ရန္ တာဝန္အပ္ႏွင္းထားသည့္ အလုပ္ကို ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ခ်ီးျမႇင့္ရျခင္းျဖစ္၏ ..... ဟု မိန္႔ၾကားရွင္းျပေတာ္မူသည္။
ရမ္ဇာန္၏ ေနာက္ဆံုးညတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တာဝန္ေပး သတ္မွတ္ျပဌာန္းသည့္ ရမ္ဇာန္တစ္လလံုး ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းဟူသည့္ အလုပ္ကုိ လူသားက ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္အတြက္ အထူးဆုလာဘ္ျဖစ္သည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ခြင့္လႊတ္မႈရရွိျခင္းႏွင့္ ဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ၿငိမ္းမႈရရွိျခင္းတို႔ကို ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္မူ၏။
ဤအီးဒ္ညကို မိုးေကာင္းကင္အထပ္မ်ားတြင္ လိုင္လသြလ္ဂ်ာအိဇာ ဆုလာဘ္ခ်ီးျမႇင့္သည့္ညဟု ေခၚဆိုေလသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွ ခ်ီးျမႇင့္သည့္အရာမ်ားတြင္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းဟူသည့္ ဆုလာဘ္ကို ရရွိလိုက္ျခင္းထက္ သာပိုေကာင္းမြန္သည့္အရာ အဘယ္မွာပင္ ရွိေသးႏိုင္ပါအံ့နည္း။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ေသၿပီးတဖန္ျပန္ရွင္ျခင္းႏွင့္ ကဗရ္၏ အဇားဗ္ စဝါးဗ္တို႔ကို လက္ခံယံုၾကည္ထားသူျဖစ္သျဖင့္ ယင္းကာလတို႔တြင္ ခံရမည့္ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွ ခြင့္လႊတ္ေပးျခင္းခံရသည္ဟူသည့္ ဆုလက္မွတ္ကို ရရွိပိုင္ဆိုင္လိုက္သူအဖို႔ အင္မတန္ ဖူးစာထူးသူပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔အတူ အလႅာဟ္၏ ခြင့္လႊတ္ျခင္းဟူသည့္ ဆုသည္လည္း အင္မတန္အဖိုးထိုက္တန္သည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း အာခိရသ္တြင္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႕ျမင္ရေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္ျမတ္ခ်ီးျမႇင့္သည့္ ဆုလာဘ္ကို ရေအာင္ယူႏိုင္သူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရေပမည္။

အီးဒ္ညမ်ားတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳလွ်င္ မည္သည့္အရာ ရရွိမည္နည္း
ရစူလြလႅာဟ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က မည္သူမဆို အီးဒ္ႏွစ္အီးဒ္၏ ညမ်ားတြင္ အက်ဳိးကုသိုလ္ရရွိရန္ ရည္စူး၍ မအိပ္မေန အိဗာဒသ္ျပဳခဲ့ေသာ္ လူအမ်ား စိတ္ၫႈိးႏြမ္းေနၾကမည့္ ကိယာမသ္ေန႔တြင္ ထိုသူ၏ စိတ္ႏွလံုးမွာ ၫႈိးႏြမ္းမည္မဟုတ္ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားသည္။ သေဘာမွာ (ကိယာမသ္၏) ပူပင္ဒုကၡခံစားရေသာအခါ လူတို႔၏စိတ္ႏွလံုးမ်ား အားငယ္ၫႈိးႏြမ္းေနသည့္ အခါမ်ဳိး၌ ထိုသူ၏ စိတ္ႏွလံုးမွာ ရႊင္လန္းစြာ ရွိေပမည္။ သို႔မဟုတ္ ဆူရ္(ခရာ)မႈတ္သည့္ေန႔တြင္ လူအမ်ားတို႔၏ ဝိဉာဥ္မ်ား သတိလစ္ေနသည့္အခ်ိန္ ထို (အီးဒ္ႏွစ္ညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳ)သူ၏ ဝိဉာဥ္မွာ သတိလစ္မည္မဟုတ္ ဟူသည့္ သေဘာလည္း ျဖစ္ေပသည္။
ကိယာမသ္ေန႔၏ ျပင္းထန္မႈသည္ ေၾကာက္ခမန္းလိလိပင္ ျဖစ္၏။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာအေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေပၚမည့္အခ်ိန္ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ ဟရွ္ရ္၏ အေျခအေနသည္လည္း ျပင္းထန္လွေပသည္။ ကမာၻေပၚတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသက္ရွင္ေနစဥ္ အနည္းငယ္ေသာ အသံဗလံမ်ားကိုပင္ ရင္တုန္ပန္းတုန္ျဖစ္ေနၾကသည္။ စိုးထိတ္ေနၾက၏။ ထိုကိယာမသ္ ထိုဟရွရ္၏ အေျခအေန မည္မွ်ျပင္းထန္မည္ကို အနည္းငယ္ေလး စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ပင္ သိႏိုင္သည္။ ထိုသို႔ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ျပင္းထန္မႈမ်ား ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ အီးဒ္၏ ညမ်ား၌ အိဗာဒသ္ျပဳထားသူ၏ စိတ္သည္ အနည္းငယ္မွ ေၾကာက္ရြံစိုးထိတ္မႈ မျဖစ္ဘဲ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးစြာရွိမည္ဟု ဆိုထားျခင္းမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အထူးခ်ီးျမႇင့္မႈတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမာၻ၏ အခ်ိန္အနည္းငယ္ တစ္ညတာခန္႔မွ်ကို အလႅာဟ္ႏွစ္သက္ရန္အတြက္ အိဗာဒသ္ျပဳၾကဖို႔ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က အထက္ပါဟဒီးစ္ကို ... ထို (အီးဒ္ႏွစ္ညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳ)သူ၏ ႏွလံုးသာသည္ ေလာကီ၏ ပ်က္စီးသြားမည့္ ရုပ္ဝတၳဳမ်ားအေပၚ ႏွစ္သက္စြဲလန္းေနျခင္း ျဖစ္ေပၚမည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုသုိ႔ေသာအရာမ်ားကို စြဲလန္းႏွစ္သက္ျခင္းသည္ အမွန္ပင္ ႏွလံုးသားမ်ား ေသေစ၏။ ထို႔ျပင္ ၎သူသည္ မေကာင္းေသာ ေသျခင္းမွ ထိန္းသိမ္းမႈ ရရွိမည္ .....  ဟု ဖြင့္ဆိုမိန္႔ၾကားထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔အက်ဳိးထူးမ်ား ျပည့္ေနသည့္ ညဥ့္မ်ားကို အလဟႆကိစၥမ်ားျဖင့္ မျဖဳန္းတီးဘဲ အက်ဳိးရွိမည့္အရာမ်ားတြင္ အသံုးခ်ရမည္ ျဖစ္၏။
ဟဒီးစ္ေတာ္တစ္ရပ္ လာရွိ၏။ ည ငါးညကို မအိပ္ဘဲ အိဗာဒသ္ျပဳေသာသူအဖို႔ ဂ်ႏၷသ္ရရွိရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ထို ည ငါးညမွာ ......
[၁] လိုင္လသြသ္ သရ္ဝီယဟ္ (ဇိလ္ဟဂ်္လ ၈ရက္ ည)
[၂] လိုင္လသြလ္ အရဖဟ္ (ဇိဟဂ်္လ ၉ရက္ ည)
[၃] လိုင္လသြန္ နဟရ္ (ဇိဟဂ်္လ ၁ဝရက္၊ အီဒြလ္အႆြ္ဟာည)
[၄] အီဒြလ္ ဖိသိရ္ (ရမ္ဇာန္လျမတ္ကုန္ဆံုးသည့္ ေနာက္ဆံုးည)
[၅] ရွေဗဗရာအသ္ (ရွအ္ဗာန္ ၁၅ရက္ ည) တို႔ျဖစ္သည္။
အစၥလာမ့္ဓမၼသတ္ပညာရွင္တို႔ထံတြင္လည္း အီးဒ္ည ႏွစ္ညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္၏ ထူးျမတ္မႈရရွိေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားၾကေပသည္။ အျခားအဆိုတစ္ရပ္တြင္ ......
[၁] ေသာၾကာည၊ [၂] အီဒြလ္ဖသိရ္ည၊ [၃] အီဒြလ္အႆြ္ဟာည၊ [၄] ရဂ်ဗ္လဆန္းည ႏွင့္ [၅] ရွအ္ဗာန္ ၁၅ရက္ ညတို႔သည္ ေတာင္းဆုျပဳျခင္းမ်ားကို အထူးလက္ခံမႈျပဳေသာ ညမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။
ယခု ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ အီဒြလ္ဖိသိရ္၏ ညကို အနီးဆံုးရရွိပိုင္ဆိုင္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး အီးဒ္ညမ်ားတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ႏွစ္ၿမိဳ႕ေတာ္မူေသာ က်င့္ေဆာင္မႈမ်ား၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းျဖင့္သာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ႏွစ္ဌာနအတြက္ သုခခ်မ္းသာကို ရွာေဖြအပ္ေပသည္။ သို႔မွသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အီးဒ္ေန႔သည္ မဂၤလာအတိျဖစ္ေသာ အီးဒ္ေန႔ျဖစ္ေပမည္။ အီးဒ္ညတြင္ အိဗာဒသ္ ခဝပ္မႈျပဳျခင္းႏွင့္ နဖိလ္မ်ား ေဆာက္တည္ျခင္းတို႔သည္ မုစ္သဟဗ္၏ အက်ဳိးထူးကို ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သီးသန္႔သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားသည့္ ခဝပ္မႈမ်ဳိးမရွိသျဖင့္ မိမိတို႔ စိတ္ထက္သန္ရာပံုစံျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အိဗာဒသ္ျပဳကာ အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ား ရယူႏိုင္ေပသည္။ အိဗာဒသ္တြင္ နဖိလ္နမားဇ္ဖတ္ျခင္း၊ ညျဖစ္သည့္အတြက္ သဟဂ်္ဂၽြဒ္ဖတ္ျခင္း၊ ဆြလာသြသ္သပ္စ္ဗီဖတ္ျခင္း၊ ဇိကိရ္၊ ဒ႐ူးဒ္၊ အိစ္သိဂ္ဖာရ္၊ ကုရ္အာန္သိလာဝသ္ျပဳျုခင္းမ်ား ႏွင့္ ဒုအာဆုေတာင္းမႈျပဳျခင္းတု႔ိ အားလံုး အက်ဳံးဝင္ေပသည္။

အီးဒ္ညကို လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးၾကျခင္း
က်က္သေရမဂၤလာႏွင့္ ေကာင္းခ်ီးအေပါင္းတို႔ျဖင့္ အထူးျပည့္စံုေနေသာ အီးဒ္ကဲ့သို႔ ညထူးညျမတ္၏ အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့မႈျပဳထားသူတို႔သည္ အမွန္တကယ္ ကံဆိုးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တကယ္ျဖစ္ရမည္မွာ ထိုညျမတ္မ်ား၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွစ္ၿမိဳ႕ေတာ္မူေသာ ေကာင္းမႈမ်ား၌သာ ေမြ႕ေလ်ာ္၍အခ်ိန္ကုန္ေစရမည္သာ ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ ျဖစ္စဥ္မွာ အိဗာဒသ္ျပဳေကာင္းမႈပြားရမည့္အစား မိသားစုႏွင့္အတူ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား၏ အစီအစဥ္မ်ားတြင္ ပါဝင္ေနၾကသည္။ မိသားစုႏွင့္ မိတ္ေဆြမ်ားကို အိဗာဒသ္ျပဳရန္ တိုက္တြန္းေျပာၾကားဖို႔ ေဝးစြ။ ကိုယ္တိုင္ပင္ မေကာင္းမႈအတြင္း သက္ဆင္းနစ္မြန္းေန၏။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ တမန္ေတာ္မႏွစ္ၿမိဳ႕သည့္ အမႈကိစၥတုိ႔ကို အျခားေန႔ရက္မ်ား၌ က်ဴးလြန္ျခင္းသည္ပင္ ႀကီးေလးေသာ ဒုစရိုက္မႈျဖစ္ပါလွ်င္ အီးဒ္ကဲ့သို႔ ျမင့္ျမတ္သည့္ည၌ က်ဴးလြန္ျခင္းမွာ အဘယ္မွ်ပင္ ျပစ္မႈပိုႀကီးသြားသည္ကို အထူးေျပာျပရန္ မလိုေတာ့ပါ။ ျပစ္မႈဒုစရိုက္ကို အထင္ေသးျခင္းသည္ (ဆိုလိုသည္မွာ ဒါေလးပဲလုပ္တာပါကြာ၊ မကၠ႐ူပါကြာ၊ ရုပ္ရွင္ကို နည္းနည္းပဲၾကည့္တာပါ ... အျပစ္ခံရလည္း နည္းနည္းေပါ့ ... စသျဖင့္) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အထင္ေသးျခင္း (အရွင့္၏ ႀကီးက်ယ္ျမတ္ထြတ္မႈ၊ အရာရာကို ပိုင္စိုးႏိုင္နင္းအုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ဂုဏ္အင္ႏွင့္ အရွင္ေပးမည့္ ျပစ္ဒဏ္တို႔ကို မေၾကာက္ျခင္း အထင္အျမင္ေသးျခင္း) ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ဤသို႔ထူးကဲလွသည့္ ညျမတ္၌ အိဗာဒသ္ခဝတ္မႈဘက္သို႔ အာ႐ံုမရွိဘဲ အီးဒ္မနက္ဝတ္ဆင္ရမည့္ ဝတ္ေကာင္းစားလွမ်ားဘက္သို႔ အာရံုေရာက္ေနသည္။ ထိုအရာမ်ားကို ဆင္ယဥ္ခ်ယ္သေနၾကသည္။ အမ်ားစုသည္ အီးဒြလ္ဖိသိရ္၏ည၌ စားေသာက္စရာမ်ားခ်က္ျပဳတ္သည့္ အေရးမႀကီးသည့္အလုပ္ကို အထူးအေလးထားေဆာင္ရြက္ေနၾကၿပီး အီဒြလ္အႆြ္ဟာတြင္မူ ကုရ္ဗာနီ၏ သားေကာင္ေနာက္သို႔လိုက္ေနၾက၏။ သက္ဆိုင္ေနရာမ်ား ရရွိၿပီးပါကလည္း ဝိုင္းဖြဲ႕ကာ စကားေဖာင္စီးေနၾကျပန္သည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ထိုည၏ထူးကဲျမင့္ျမတ္ေသာ အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ား ရရွိပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ ေကာင္းမႈပြားရမည္ကို မသိနားမလည္ဘဲ လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးရျခင္းမ်ဳိးလည္း ရွိေပသည္။ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္မ်ားသည္လည္း ထိုသို႔ေသာညမ်ားတြင္ လူေသေကာင္ပမာ တေခါေခါႏွင့္ အိပ္ေမာၾကေနၾက၏။ အိပ္ျခင္းသည္လည္း အိဗာဒသ္ဟု ဆိုကာ အိပ္ေနၾက၏။ အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုတို႔သည္လည္း ထိုညတြင္ ဒန္းဆိုးျခင္းဟူသည္ ဝတၱရားေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနၾကရေပသည္။ သနားဖြယ္ပင္။ အီးဒ္တြင္ ဒန္း မရွိလည္း အီးဒ္ျဖစ္၏။ အာခိရသ္တြင္မူ အမလ္မပါ ပါက လူတကာထံမွ လက္ျဖန္႔လိုက္ေတာင္း၍ ရမည္မဟုတ္ပါ။ စာ႐ႈသူတို႔အေနျဖင့္ ဤသို႔ျမင့္ျမတ္ထူးကဲလွသည့္ ညျမတ္အေၾကာင္းသိရွိၿပီးပါက ထိုသို႔လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးၾကသူမ်ားအတြင္း မပါဝင္ေစရန္၊ အရွင္ျမတ္ထံမွ ရရွိသည့္အထူးအခြင့္အေရးကို ပိုင္ႏိုင္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရေပမည္။ ပမာတစ္ခုျပမည္။ တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္းမ်ားသာ ေရာင္းခ်ေသာ ေစ်းဝယ္စင္တာႀကီးတစ္ခုတြင္ ..... မည္သည့္ည၏ ၆နာရီမွ မနက္၄နာရီအထိ မည္သူမဆို လာေရာက္၍ မည္သည့္ပစၥည္းကိုမဆို ႏွစ္သက္သေလာက္ ယူငင္ႏိုင္သည္။ တန္ေၾကးကိုလည္း သံုးပံုတစ္ပံုသာ ေပးရမည္ဟု ေၾကျငာထားသည္။ လူအခ်ဳိ႕သည္ အားႀကိဳးမာန္တက္ စ၍ ခြင့္ေပးသည့္အခ်ိန္မွ ပိတ္သည့္အခ်ိန္အထိ တစ္ညလံုး တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္းမ်ားကို ယူငင္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာမူ စသည့္အခ်ိန္၌သာ လာၿပီး ပစၥည္းတစ္ခုယူလိုက္သည္။ မနက္ပိတ္ခါနီးလာ၍ ေနာက္ပစၥည္းတစ္ခု ယူသည္။ ထိုသူ႔အဖို႔ ပစၥည္းႏွစ္ခုသာ ရသည္။ ပထမအုပ္စုကေတာ့ တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္းမ်ားစြာကို တန္ဖိုးသက္သာစြာျဖင့္ မ်ားစြာပိုင္ဆိုင္သြားသည္။ အသင္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္အုပ္စုဝင္ ျဖစ္လိုပါသနည္း။ လူ႔ဗီဇမွာ သက္သက္သာသာႏွင့္ ေပါမ်ားစြာရျခင္းကို ႏွစ္သက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ကမာၻ႔၏ ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ေငြေၾကးတို႔အတြက္ အသင့္တြင္ ႀကိဳးပမ္းလိုစိတ္ရွိလွ်င္ တစ္ခုလုပ္လွ်င္ ဆယ္ခုရမည့္ အာခိရသ္အတြက္ ပို၍ပင္ ေသာကထားကာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အားထုတ္ရေပမည္။

ေန႔ႏွင့္ ည မည္သည္က သာပိုထူးျမတ္ပါသနည္း
ညသည္ ေန႔ထက္ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားစြာေၾကာင့္ ထူးျမတ္ရပါသည္။
(၁) ညမ်ားအနက္ ည တစ္ညသည္ လေပါင္းတစ္ေထာင္ထက္ သာပိုထူးျမတ္၏။ သို႔ေသာ္ ေန႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ထိုကဲ့သို႔ ေဖာ္ျပခ်က္ မပါရွိပါ။
(၂) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ တစ္အုပ္လံုးသည္ ေလာင္ေဟမဟ္ဖူးဇ္ ထိန္းသိမ္းထားသည့္ေက်ာက္စာမွ မိုးေကာင္ကင္ ပထမထပ္သို႔ ခ်ေပးသည့္အခ်ိန္မွာလည္း ညအခ်ိန္ျဖစ္၏။ ေန႔အခ်ိန္မဟုတ္ပါ။
(၃) ညဥ့္၏ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ (သံုးပံု တစ္ပံု) သို႔ေရာက္တိုင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိုးေကာင္းကင္ ပထမထပ္သို႔ ဆင္းသက္ႂကြျမန္းေတာ္မူ၏။
(၄) တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅာဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ကို ေကာင္းကင္ဘံုခရီးသို႔ ေခၚေဆာင္သြားသည့္အခ်ိန္မွာလည္း ညခ်မ္းအခ်ိန္သာ ျဖစ္၏။
(၅) ညသည္ အနားယူအိပ္စက္သည့္အခ်ိန္ျဖစ္၍ ညအခ်ိန္၌ တိရိစာၦန္မ်ားကို ဇဗာျပဳျခင္း မကၠရူျဖစ္ရျခင္းမွာလည္း ညကို အေၾကာင္းခံ၍သာ ျဖစ္၏။
(၆) ညခ်မ္းအခ်ိန္ ခရီးသြားပါက ခရီးတြင္က်ယ္သည္ဟု တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅာဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က မိန္႔ေႁခြေတာ္ မူထားသည္။
(၇) ည၏ ထူးျမတ္မႈေၾကာင့္ပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလုိင္းဟိဝစလႅမ္က ရန္သူမ်ားကို ညအခ်ိန္ ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္ျခင္း ျပဳေတာ္မမူေခ်။

အီးဒ္၏ ေန႔အခ်ိန္
((ရမ္ဇာန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း မိန္႔ေႁခြထားသည့္ ဟဒီးစ္ေတာ္၌ ပါဝင္သည္မွာ) အီးဒ္ေန႔ မိုးလင္းေသာအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားကို ၿမိဳ႕၊ ရြာတိုင္းသို႔ ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ေကာင္းကင္တမန္တို႔သည္ ကမာၻေျမသို႔ဆင္းသက္လာၾကၿပီး လမ္းႀကီးလမ္းငယ္ အသြယ္သြယ္တို႔၏ ထိပ္တြင္ရပ္ၾကေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဂ်င္န္ႏွင့္ လူသားတို႔မွအပ အျခားအဖန္ဆင္းခံအားလံုး ၾကားၾကရသည့္အသံျဖင့္ အို မုဟမၼဒ္ ဆြလႅလႅာဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ အုမၼသ္အေပါင္းတို႔ ရက္ေရာေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္သို႔ ဝင္ေရာက္ခစားၾကကုန္။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္အတိုင္းထက္အလြန္ ခ်ီးျမႇင့္ ေပးသနားေတာ္မူ၏။ ႀကီးမားလွစြာေသာ ျပစ္မႈကို ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူ၏ .... ဟု ေႂကြးေက်ာ္ၾကသည္။
ထုိ႔ေနာက္ လူတုိ႔ အီဒ္ဂါသို႔ထြက္လာၾကေသာအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေကာင္းကင္တမန္တို႔အား မိမိတို႔အလုပ္တာဝန္ကို ၿပီးစီးေအာင္ေဆာင္ရြက္ေသာ အလုပ္သမားအား မည္သို႔အစားေပးရမည္နည္း ဟု ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ေကာင္းကင္တမန္တို႔က အို .... ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႔၏ အရွင္သခင္ ၎တို႔၏ လုပ္ခကို အျပည့္ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူျခင္းသာလွ်င္ ၎အား အစားေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္ ... ဟု ေလွ်ာက္ထားေျဖၾကားေလသည္။ ထိုအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သို႔ျဖစ္လွ်င္ အို ေကာင္းကင္တမန္အေပါင္းတို႔ အမွန္ပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၎တို႔အား ရမ္ဇာန္လ၏ ရိုဇာႏွင့္ သရာဝီတို႔၏အစား အက်ဳိးကုသိုလ္အျဖစ္ ငါအရွင္ျမတ္၏ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈႏွင့္ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာေပးမႈကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူလိုက္ၿပီး အသင္တို႔အား သက္ေသထားေတာ္မူသည္ ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ထို႔ျပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူတို႔ကို ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အို ငါအရွင္ျမတ္၏ ေက်းကၽြန္အေပါင္းတုိ႔ ငါအရွင္ျမတ္ထံပါး၌ ေတာင္းခံၾကေလာ့။ ငါအရွင္ျမတ္၏ ဂုဏ္ေတာ္၏ ကစမ္၊ ငါအရွင္ျမတ္၏ တန္ခိုးေတာ္၏ ကစမ္၊ အသင္တုိ႔သည္ ယေန႔မိမိတို႔၏ ဤအစုအေဝး၌ မိမိတို႔၏ အာခိရသ္တမလြန္အေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အသနားခံေတာင္းခံၾကသည္ကို ငါအရွင္ျမတ္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူမည္။ သို႔ရာတြင္ ေလာကီ (ကမာၻေပၚတြင္ ရွင္သန္ေနစဥ္၏) အေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတာင္းခံသည္ရွိေသာ္ အသင္တုိ႔၏ အက်ဳိးရလဒ္အတြက္ ၾကည့္႐ႈေတာ္မူမည္။ ငါအရွင္ျမတ္၏ ဂုဏ္ေတာ္၏ ကစမ္၊ အသင္တုိ႔သည္ ငါအရွင္ျမတ္ဘက္သို႔ အာ႐ံုျပဳသမွ် ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တုိ႔၏ ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈကို ဖံုးအုပ္ေတာ္မူမည္။ ငါအရွင္ျမတ္၏ ဂုဏ္ေတာ္၏ ကစမ္၊ ငါအရွင္ျမတ္၏ တန္ခိုးေတာ္၏ ကစမ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား ကာဖိရ္မ်ားေရွ႕ေမွာက္ဝယ္ အရွက္တကြဲျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေတာ္မူမည္မဟုတ္။ ယခုေသာ္ကား အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ေနအိမ္မ်ားသို႔ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာမႈ ေပးသနားျခင္းကို ရရွိသူမ်ားအျဖစ္ႏွင့္ ျပန္ၾကေလာ့။ အသင္တုိ႔သည္ ငါအရွင္ျမတ္အား ေက်နပ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တုိ႔အေပၚ၌ ေက်နပ္ေတာ္မူေလၿပီ။
ထိုအခါ ေကာင္းကင္တမန္တို႔သည္ အဖ္သာရ္ျပဳေသာေန႔ (အီဒြလ္ဖိသိရ္)တြင္ ဤအုမၼသ္အေပၚခ်ီးျမႇင့္သည္မ်ားမ်ားကို ျမင္၍ ဝမ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကကုန္သည္။

အထက္ပါ ဟဒီးစ္မွပင္ အီးဒ္၏ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ခ်ီးျမႇင့္မႈမ်ားကို ၿပီးျပည့္စံုစြာ သိရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အီးဒ္၏ ေန႔အခ်ိန္တြင္လည္း စားေသာက္ေပ်ာ္ပါးမႈ၌သာ နစ္မြန္းမေနရဘဲ သူ႔အခ်ိန္ႏွင့္သူ နမားဇ္မ်ားကို ေဆာက္တည္ၾကရေပမည္။ အမ်ားအားျဖင့္ အီးဒ္တြင္ အိမ္မ်ားသုိ႔လည္ပတ္ရင္း လမ္းခရီး၏ က်န္႔ၾကာမႈမ်ားေၾကာင့္ ဇုဟုရ္ အစြရ္နမားဇ္မ်ား ကဇြာျဖစ္သြားရသည္။ မဂ္ရိဗ္ႏွင့္ အိရွာသည္လည္း တစ္ေနကုန္ပင္ပမ္းထားျခင္းေၾကာင့္ အေညာင္းမိကာ အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကေလသည္။ အခ်ဳိ႕ မိတ္ကပ္ဖ်က္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ေနၾကသည္။ အလြန္ဝမ္းနည္းဖြယ္ပင္။ အီးဒ္တြင္ အရွင္ျမတ္မွ အျပစ္ခြင့္လႊတ္ေပးသည္ဟု ဆိုျခင္းက ယေန႔တစ္ေနကုန္ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ၾကဟု ခြင့္ေပးေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ အီးဒ္လ ျမင္သည္ႏွင့္ ရမ္ဇာန္တစ္လလံုးပိတ္ေနသည့္ ႐ႈိက္သာန္တီဗီကို ဖြင့္ၿပီး ဇိနာအမႈမ်ားျပည့္ႏွက္ကာ ရြံရွာဖြယ္ရာမ်ားအတိျဖစ္သည့္ သီခ်င္မ်ား၊ ရုပ္ရွင္မ်ားကို စတင္ဖြင့္လိုက္ၾကသည္။ အိႏၵိယသီခ်င္းမ်ားကုိပင္ အခ်ဳိ႕ကလည္း မုစ္လင္မ္ သီခ်င္းဟုေခၚသည္က ရွိေသး၏။ မွတ္ထားပါ။ အစၥလာမ္တြင္ အတီး၊ အမႈတ္၊ ကခုန္ျခင္းမရွိသလို ၎အရာတို႔သည္ မုစ္လင္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္လည္း မဟုတ္။အခ်ဳိ႕ကလည္း ဗရကသ္သေဘာျဖင့္ ကိရာအသ္ဖြင့္ထားသည္။ တစ္ဖက္တြင္မူ ကိုယ္တိုင္က လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ အတင္းေျပာ စကားမ်ားျခင္းမ်ားျပဳေနၾကသည္။ ကုရ္အာန္ဖြင့္ထားလွ်င္ နားစိုက္ေထာင္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ ထို႔အတူ အီးဒ္တြင္ အရက္ေသစာေသာက္စားျခင္းမ်ား၊ မေတာ္မေလ်ာ္ေသာ အေပ်ာ္က်ဴးျခင္းမ်ားျဖင့္ အစၥလာမ့္အလွအပျဖစ္ေသာ အီးဒ္ကို ညစ္ေထးေအာင္ျပဳျခင္းသည္ မုစ္လင္မ္တို႔ကိုယ္တိုင္ မိမိအစၥလာမ္ကို  သိကၡာခ်ပစ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္၏။ အရက္၊ ေလာင္းကစား၊ ရုပ္ရွင္၊ သီခ်င္း၊ မေကာင္းမႈအေပါင္းသည္ ရမ္ဇာန္တြင္လည္း မျပဳၾကသကဲ့သုိ႔ ရမ္ဇာန္ၿပီးေနာက္တြင္လည္း ေရွာင္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းမေကာင္းမႈတုိ႔သည္ ရမ္ဇာန္တြင္ ဟရာမ္ျဖစ္သလို ရမ္ဇာန္ၿပီးေနာက္တြင္လည္း ဟရာမ္အျဖစ္ႏွင့္သာ ဆက္လက္တည္ရွိေနၿပီး က်ဴးလြန္ေဖာက္ဖ်က္သူအဖို႔ သတ္မွတ္ျပစ္ဒဏ္ကို က်ခံရမည္သာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မုစ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ အစၥလာမ့္အလွအပမ်ားကို ထိန္းသိမ္းသူျဖစ္ၾကပါ။ ဖ်က္ဆီးသူမ်ား မျဖစ္ၾကပါႏွင့္။

အီးဒ္ေန႔တြင္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အရာမ်ား
အီးဒ္ေန႔မ်ားတြင္ ေအာက္ပါအရာမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ စြႏၷသ္ သို႔မဟုတ္ မုစ္သဟဗ္၏ ထူးျမတ္ရွိသည္။ အစၥလာမ့္ညႊန္ၾကားမႈႏွင့္ အညီ တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းမႈျပဳျခင္း၊ နမားဇ္မဖတ္မီ ေရခ်ဳိးသန္႔စင္ျခင္း၊ မစ္ဝါးက္တိုက္ျခင္း၊ အေကာင္းဆံုးအဝတ္ကို ဝတ္ဆင္ျခင္း၊ အေမႊးအႀကိဳင္လိမ္းျခင္း၊ ေစာစီးစြာ အိပ္ယာထျခင္း၊ အီဒဂါသို႔ ေစာလ်င္စြာ သြားျခင္း၊ အီးဒ္ (အီဒြလ္ဖိသိရ္၏) နမားဇ္ဖတ္ရန္ မသြားမီ အခ်ဳိတစ္ခုခု စားသံုးျခင္း၊ အီးဒ္နမားဇ္ထက္အလွ်င္ ဖိသ္ရာေပးျခင္း၊ အီဒဂါသို႔သြား၍ နမားဇ္ဖတ္ျခင္း၊ လမ္းတစ္ခုမွသြား၍ အျပန္တြင္ အျခားတစ္လမ္းမွ ျပန္လာျခင္း၊ ေျခလွ်င္ေလွ်ာက္သြားျခင္း၊ လမ္းတြင္ အီးဒ္၏ သကၠဗီရ္ျဖစ္ေသာ အလႅာဟုအကၠဗရ္ အလႅာဟုအကၠဗရ္ လာအိလားဟ အိလ္လႅားဟု ဝလႅားဟုအကၠဗရ္၊ အလႅာဟုအကၠဗရ္ ဝလိလ္လားလိလ္ဟမ္ဒ္ ကို တိုးတီးစြာ ဖတ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပသည္။

အီးဒ္ဟု အမည္တြင္ရျခင္းအေၾကာင္း
လျမတ္ရမ္ဇာန္ကုန္ၿပီး ေရွာက္ဝလ္လပထမရက္ကို အီဒြလ္ဖိသိရ္ ဟု ေခၚသည္။ အီးဒ္ဟူသည္ အရဗီစကားလံုး ေအာင့္ဒ္ဟူသည့္ ပုဒ္မွ ဆင္းသက္လာသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ အဖန္တလဲလဲ ျပန္လာျခင္းဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဤေန႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ထံ အဖန္တလဲလဲ ႏွစ္စဥ္ေရာက္ရွိလာေပသည္။ ထို႔ျပင္ အရဗ္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ စုစည္းမႈတိုင္းကိုလည္း အီးဒ္ဟု ေခၚဆိုသမုတ္ေလ့ရွိၾကသည္။

အီးဒ္ရက္သည္ မည္သည့္အခ်ိန္မွ စတင္ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသနည္း
အီးဒ္သည္ ပထမဆံုး ဟိဂ်္ရီခုႏွစ္မွ စတင္ခဲ့သည္။ ဟဒီးစ္ေတာ္၌ လာရွိသည္။ အနတ္စ္သခင္ (ရသြီ)က ဆင့္ျပန္မိန္႔ဆိုသည္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလုိင္းဝစလႅမ္သည္ မကၠဟ္ၿမိဳ႕မွ မဒီနာသို႔ ဟစ္ဂ်္ရသ္ျပဳ ေရႊ႕ေျပာင္းေတာ္မူလာသည္။ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ေဒသခံ မဒီနာၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားသည္ ပြဲေတာ္ရက္ႏွစ္ရက္ က်င္းပေလ့ရွိၾကၿပီး ယင္းပြဲေတာ္ရက္မ်ားတြင္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားအား ႏွစ္စဥ္ဆင္ႏႊဲေလ့ရွိၾကသည္။
ဤသည္ကို ေတြ႕ေသာအခါ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က အသင္တို႔က်င္းပသည့္ ဤပြဲေတာ္ႏွစ္ရက္သည္ မည္သို႔ပါနည္း။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆင္ႏႊဲရပါသနည္း ဟု ေမးျမန္းရာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ထံ အစၥလာမ္မေရာက္လာမီ ေရွးယခင္ေခတ္ကာလမ်ားကပင္ ဤပြဲေတာ္မ်ားကို အစဥ္အလာတစ္ရပ္အေနျဖင့္ က်င္းပလာခဲ့ၾကသည္ ဟု ေျဖၾက၏။
ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္က အသင္တို႔၏ ဤပြဲေတာ္ႏွစ္ရက္အစား ထိုထက္သာလြန္ေကာင္းျမတ္သည့္ ရက္ႏွစ္ရက္ကို သတ္မွတ္ေပးေတာ္မူလိုက္သည္။ ၎မွာ အီဒြလ္အႆြ္ဟာႏွင့္ အီဒြလ္ဖိသိရ္ ဟူ၍ ျဖစ္၏.....ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။

အစၥလာမ္တြင္ ေပ်ာ္ျခင္း၏ အထိမ္းအမွတ္သည္ နမားဇ္ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ ဝမ္းနည္းျခင္း၏ အထိမ္းအမွတ္သည္လည္း နမားဇ္ပင္ျဖစ္သည္။ သေဘာမွာ အစၥလာမ့္၏ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ဝမ္းနည္းျခင္းတို႔အတြက္ လူတို႔တီထြင္ထားသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ကစားခုန္စားမႈမ်ားႏွင့္ အသံဗလံအစံုျမည္သည့္ ပစၥည္းကိရိယာတို႔ျဖင့္ ႀကိဳဆိုေနရန္ မလိုအပ္ေခ်။ ႏွစ္ဌာနအက်ဳိးရွိေစမည့္ တိုေတာင္းလြယ္ကူ ရိုးရွင္းလွသည့္ နမားဇ္ဆိုသည့္ အရာျဖင့္ ႀကိဳဆိုသမႈျပဳသလို ဝမ္းနည္းရသည္မ်ားအတြက္လည္း ယင္းနမားဇ္ကိုပင္ ေဆာက္တည္ၾကရပါသည္။

မုစ္လင္မ္တို႔အတြက္ အလႅာဟ္ဖက္မွခ်ီးျမႇင့္ ဆုလာဘ္မ်ားသည္ ေရတြက္မကုန္ႏိုင္ဖြယ္ပင္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ရဂ်ဗ္မွာ စတင္ကာ ရွအ္ဗာန္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ရမ္ဇာန္တြင္ အဆံုးသတ္သည္။ ထိုကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္မွ ေတာင္းဆုျပည့္သည့္ညမ်ား၊ ခြင့္လႊတ္မႈမ်ားေပးသည့္ ကာလမ်ား၊ ငရဲမွ ထုတ္ေပးျခင္းမ်ား၊ ဂ်ႏၷသ္သုခဥယ်ာဥ္ကို စံျမန္းရန္ အခြင့္အေရးရရွိမည့္ ေကာင္းမႈလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား တစ္စစခ်ီးျမႇင့္လာလိုက္သည္မွာ ယခု အီးဒ္သို႔ပင္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေပၿပီ။ ထိုအီးဒ္ကို ၾကည့္ပါ။ ညအခ်ိန္ ေန႔အခ်ိန္ ႏွစ္ခုစလံုးတြင္ ေတာင္းဆုမ်ား လက္ခံေပးမည္။ ခြင့္လႊတ္မႈမ်ား လြတ္ၿငိမ္းခြင့္မ်ားေပးမည္ဟူသည့္ မဟာအခြင့္အေရးမ်ားကို အတိုင္းအဆမဲ့ ထပ္မံခ်ီးျမႇင့္ေနျပန္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ကတိ၊ အရွင္ျမတ္၏ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းမ်ားသည္ မည့္သည့္ကာလ မည္သည့္ေဒသဟူ၍ ခြဲျခားထားျခင္းမရွိသလို ေပးမည္ဟု မိန္႔သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔အထိ ကိယာမသ္ေန႔အထိ ေပးမည္ပင္ျဖစ္သည္။ ေပးေနမည္သာ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ...... သို႔ေသာ္ ထို..ထိုေသာ အက်ဳိးထူးမ်ားကို ျပည့္ျပည့္ဝမရဘဲ လိုတာမရ ရတာမလို အရွက္တကြဲအက်ဳိးနည္း ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေပါ့ေလ်ာ့ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေနသည္ကို သတိျပဳကာ အထူးျပဳျပင္ ဆင္ျခင္သင့္လွေပသည္။

ေျခာက္လံုးရိုဇာထားျခင္းအေၾကာင္း
အဗူအိုက္ယူးဗ္အန္ဆြာရီသခင္ (ရသြီ)ထံမွ ဆင့္ျပန္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ မိ္န္႔သည္မွာ အၾကင္သူသည္ ရမ္ဇာန္လ၏ ရိုဇာကိုထားမည္။ ရမ္ဇာန္လကုန္ၿပီးေနာက္ အီးဒ္လျဖစ္သည့္ ေရွာက္ဝလ္တြင္ နဖိလ္ရိုဇာေျခာက္လံုးကို ဆက္လက္ထားမည္ဆိုပါက (ဤနည္းအတိုင္း ႏွစ္စဥ္က်င့္ေဆာင္သြားလွ်င္) ထိုသူသည္ တစ္သက္လံုး ရိုဇာထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပသည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေကာင္းမႈတစ္ခုအစားတြင္ ဆယ္ဆခ်ီးျမႇင့္မည္ဟု မိန္႔ထားသည္။ ရမ္ဇာန္ရိုဇာ ၃ဝ ထားလွ်င္ ၎သည္အစားသည္ ၃ဝဝ ျဖစ္မည္။ နဖိလ္ေျခာက္လံုးသည္ ၆ဝျဖစ္မည္။ ေပါင္းလွ်င္ ၃၆ဝရသည္။ တစ္ႏွစ္တြင္ ရက္ေပါင္း ၃၆ဝ ရွိသည္ျဖစ္၍ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ရိုဇာထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပသည္။ ဤပံုစံအတိုင္း လူတစ္ေယာက္ ရမ္ဇာန္တိုင္းႏွင့္ ေျခာက္လံုးရိုဇာကို တြဲစပ္သြားပါက ထိုသူသည္ အသက္ရွင္သေရြ႕ ေန႔စဥ္ရိုဇာေစာင့္ထိန္းသကဲ့သို႔ အက်ဳိးကုသိုလ္ကို ရရွိသြားမည္ ျဖစ္၏။ စြဗ္ဟာနလ္လာ ၃၆ရက္ အလႅာဟ္အတြက္အခ်ိန္ေပးကာ အလႅာဟ္အမိန္႔နာခံလိုက္လွ်င္ အလႅာဟ္က ၃၆ဝ၊ တစ္ႏွစ္စာအတြက္ လစာ (ကုသိုလ္) ေပးလိုက္သည္။ ကမာၻ၏ အလုပ္အကိုင္မ်ားတြင္​ တစ္လႏွင့္ ေနာက္ေျခာက္ရက္လုပ္ၿပီး တစ္ႏွစ္စာလခေပးသည္မ်ား ရွိတတ္ပါသလား။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူလွေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိမိ၏ ေက်းဇူးအသနားေတာ္ျဖင့္ ထိုမွ်ကာလေလးအတြက္ တစ္ႏွစ္စာ ကုသိုလ္ကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူေနေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအက်ဳိးထူးကို မုစ္လင္မ္ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတုိင္း ရယူရန္ ႀကိဳးပမ္းရေပမည္။ ကိယာမသ္ေန႔၌ ဖရဇ္တာဝန္မ်ား စစ္ေဆးသည့္အခါ ေပါ့ေလ်ာ့မႈမ်ားႏွင့္ ေလ်ာ့နည္းမႈမ်ား ရွိေနခဲ့ပါက နဖိလ္အိဗာဒသ္တို႔ျဖင့္ ျဖည့္စြက္မည္ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ဖရဇ္တြင္ ေပါ့ေလ်ာ့မႈမရွိပါက နဖိလ္မွ ကုသိုလ္မ်ား သီးသန္႔ရရွိကာ ဂ်ႏၷသ္၏ သုခခ်မ္းသာမ်ားကို ထပ္မံခံစားရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နဖိလ္မ်ားကို နဖိလ္ပါဟူ၍ အေတြးမထားဘဲ နဖိလ္သည္ နဖိလ္ျဖစ္၏။ အက်ဳိးထူးလွ၏ဟု မွတ္ယူကာ က်င့္သံုးရေပမည္။
မွတ္သားဖြယ္တစ္ခုမွာ ရမ္ဇာန္သည္ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးရက္ ျဖစ္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဆယ္ဆျဖစ္သည့္ ၃ဝဝမွာ ၂၉ဝျဖစ္သြားမည္လား။ ရမ္ဇာန္သည္ ၂၉ျဖစ္ခဲ့လွ်င္လည္း ၃ဝဟုသာ ေရတြက္၍ ကုသိုလ္ကို အျပည့္ခ်ီးျမႇင့္မည္ ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ မုစ္လင္မ္၏ ရင္တြင္းဝယ္ ၂၉ရက္ေန႔ လမျမင္ခဲ့ေသာ္ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ရိုဇာထားမည္ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အျပည့္အဝပင္ ရွိေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လ၏ ရက္အေရအတြက္ေလ်ာ့နည္းသြားေသာလည္း ကုသိုလ္အက်ဳိးတြင္ ေလ်ာ့နည္းမည္မဟုတ္ပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အျပည့္အဝခ်ီးျမႇင့္မည္သာ ျဖစ္၏။

ေျခာက္လံုးရိုဇာကို ....
အခ်ဳိ႕ ရမ္ဇာန္တစ္လလံုးရိုဇာရသူကသာ ေျခာက္လံုးထားရမည္ဟု အယူထားသည္။ ဤသည္မွာ မွား၏။ မည္သူမဆို ထားႏုိင္သည္။ ထို႔အတူ နဖိလ္ေျခာက္လံုးရိုဇာကို ေရွာက္ဝလ္တစ္လလံုးအတြင္း မည္သည့္ရက္မဆို ထားႏိုင္ေပသည္။ အီးဒ္ႏွင့္ ကပ္ေနသည့္ ေျခာက္ရက္ကိုထားမွ ရိုဇာေျခာက္လံုးျဖစ္သည္မဟုတ္ပါ။ သတိျပဳရမည္မွာ ေရွာက္ဝလ္အတြင္း ျဖစ္ရမည္။ မက်န္းမာသူမ်ား၊ အင္အားနည္းသူမ်ားအေနျဖင့္ ဆက္တိုက္ ေျခာက္လံုးမထားႏိုင္ကလည္း ရက္ျခား၍ ျဖစ္ေစ၊ မိမိအစဥ္ေျပသလို ေရွာက္ဝလ္အတြင္း ထားလိုက္လွ်င္ ျဖစ္၏။ အီးဒ္ၿပီး ေနာက္တစ္ရက္ကပ္ေနသည့္ေန႔မွ စထားမွ ေျခာက္လံုးျဖစ္သည္မဟုတ္ပါ။ ထို႔အတူ ေရွာက္ဝလ္တစ္လလံုးအတြင္း နဖိလ္တစ္လံုးသာထားၿပီး ေျခာက္လံုး၏ အက်ဳိးကုသိုလ္ကိုလည္း ရမည္မဟုတ္ပါ။ နဖိလ္ေျခာက္လံုးကို အျပည့္ထားရေပမည္။

ေျခာက္လံုးရိုဇာႏွင့္ ကဇြာ
ရမ္ဇာန္အတြင္း ပ်က္ကြက္ခဲ့သည့္ ရိုဇာမ်ားကို ကဇြာျပန္ျဖည့္ျခင္းသည္ သပ္သပ္ျဖစ္၏။ နဖိလ္၏ ေျခာက္လံုးက သပ္သပ္ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ခုေရာခြင့္မရွိပါ။

ကဇြာရိုဇာႏွင့္ နဖိလ္ရိုဇာ
ကဇြာရိုဇာအတြက္ ရည္စူးမႈ နိယသ္ကို ညကတည္းက ျပဳရန္ အေရးႀကီးသည္။ စဲဟ္ရီကတည္းက မိမိသည္ ပ်က္ခဲ့သည့္ ရိုဇာကို ျပန္ျဖည့္ေၾကာင္း ရည္စူးရမည္။ ကဇြာ၏ နိယသ္ႏွင့္အတူ နဖိလ္နိယသ္ ေရာျပဳခြင့္မရွိပါ။ နဖိလ္ရိုဇာတြင္မူ မနက္ေရာက္သည့္အခ်ိန္မွ ရည္စူးမႈျပဳလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ထိုနဖိလ္ထားသည့္အခ်ိန္ ကဇြာပါျဖည့္ပါသည္ဟု ေရာ၍ ရည္စူးလို႔မရပါ။ နဖိလ္ရိုဇာကို ေစာင့္ရင္းတစ္ဝက္ျဖင့္ ပ်က္သြားပါကလည္း ထိုနဖိလ္ကို ျပန္ျဖည့္ရန္ အေရးႀကီးပါသည္။

မုစ္လင္အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးတိုင္းသည္ မိမိတုိ႔၏ အီးဒ္မ်ား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ခ်ီးျမႇင့္မႈမ်ားႏွင့္ အစၥလာမ့္၏ အမိန္႔မ်ားကို သိရွိႏိုင္ရန္၊ ဗဟုသုတရေစရန္၊ လိုက္နာႏိုင္ရန္ရည္ရြယ္ တင္ဆက္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မုစ္လင္မ္တိုင္း ရရွိမည့္ ကုသိုလ္အက်ဳိးႏွင့္ ဆုလာဘ္မ်ားကို လက္လႊတ္မခံဘဲ အမိအရ ရယူက်င့္သံုးၾကပါ ..... လို႔ တိုက္တြန္းရင္းျဖင့္ အဆံုးသတ္လိုက္ပါသည္။

[သုဟ္ဖာေအခဝါသီးန္၊ ဖဇာအိေလရမ္ဇာန္ႏွင့္ ထူးကဲျမင့္ျမတ္ေသာ ညမ်ားႏွင့္နဖိလ္နမားဇ္မ်ား စာအုပ္တို႔ကို ကိုးကား၍ တင္ဆက္ပါသည္။]

အလ္မုဖီးဒ္
ရမ္ဇာန္/ ၂၉/ ေယာင္မုလ္ဂၽြမ္အဟ္/ ဟိဂ်္ရီ ၁၄၃၆

အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။