Sunday, June 12, 2016

အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ ရိုဇဟ္ အသိပညာ


အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ အေျခအေနတိုင္းအတြက္ ျပဌာန္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား သီးျခားစီရွိပါသည္။ အမ်ဳိးသားတို႔အတြက္ အမ်ဳိးသားအေလ်ာက္၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ အမ်ဳိးသမီးအေလ်ာက္ အမိန္႔မ်ားအား လိုက္နာရာတြင္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားရွိပါသည္။ အမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးဟု ကြာျခားသြားကတည္းကပင္ ၎တို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ဖြဲ႕စည္းပံု ခံႏိုင္ရည္အင္အား စသည္မ်ားလည္း ကြဲျပားသြားေပသည္။ အေပၚယံအသြင္သ႑ာန္မ်ား ျခားနားသလို အတြင္းပိုင္းခႏၶာျဖစ္တည္မႈတြင္လည္း အနည္းငယ္ျခားနားၾကသည္။ အစၥလာမ့္အမိန္႔မ်ားသည္ ယင္းသို႔ကြာျခားမႈအား ကြာျခားမႈအတိုင္းရွိေစ၍ ပညတ္ခ်က္တို႔အား အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီး သီးျခားစီ သတ္မွတ္ေပးထားသည္။ သို႔ေသာ္ မြစ္လင္မ္တို႔အတြင္းမွပင္ အသိဥာဏ္နည္းသူတို႔က ယင္းကြာျခားမႈၾကီးအား တစ္မ်ဳိးတည္းျဖစ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသည္။ လြယ္ကူမႈအား ခက္ခဲေစရန္ ႀကိဳးစားေနျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အဲဟ္ေလစြႏၷသ္ ၀လ္ဂ်မာအသ္တြင္ လြယ္ကူမႈအား လြယ္ကူမႈအတိုင္းထား၍ အမ်ဳိးသားတို႔အတြက္ ပညတ္ခ်က္အား အမ်ဳိးသားတို႔အတြက္ အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ ပညတ္ခ်က္အား အမ်ဳိးသမီးတုိ႔အတြက္ သီးျခားစီ ခြဲျပထားသည္။ ခံႏိုင္ရည္ရွိသူအား ခံႏိုင္ရွိသည္မွ်သာ တာ၀န္ေပးထားပါသည္။ ယခု အမ်ဳိးသမီးတို႔ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရတြင္ ေတြ႕ႀကံဳ႕ရမည့္ က်န္းမာေရးပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အမ်ဳိးသမီးပိုင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ ရွရီအသ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအား Shareat Ya Shahadat မွ စုစည္းေရးသားထားၿပီး ခ်စ္ပရိတ္သတ္တို႔ ေလ့လာမွတ္သားႏိုင္ရန္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ ပညာရွာေဖြဆည္းပူးသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖတ္ရွဳမွတ္သားပါ၊ ရွရီအသ္ႏွင့္အညီ က်င့္သံုးႏိုင္ရန္ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေလ့လာၾကပါရန္ ပန္ၾကားပါသည္။ (အလ္မုဖီးဒ္)

(၁) ရာသီေသြးႏွင့္ မီးတြင္းေသြးေပၚေနသူတို႔သည္ နမားဇ္ ဝတ္ျပဳျခင္း၊ ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းျခင္းမ်ား မပိုင္ပါ။ ကြာျခားခ်က္မွာ နမားဇ္သည္ လုံးဝ မုအားဖ္ ျဖစ္သြားသည္။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ နမားဇ္ ကဇြာဖတ္ရန္ တာဝန္မရွိ။ သို႔ေသာ္ ရိုဇာသည္ မုအားဖ္ မျဖစ္ေပ။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ ကဇြာထားရမည္။ ေရာဂါေသြးေပၚေနသူ အမ်ိဳးသမီးသည္ နမားဇ္လည္း ဝတ္ျပဳရမည္။ ရိုဇာလည္း ေစာင့္ထိန္းရမည္။ မဖတ္ဘဲေနခြင့္၊ ရိုဇာမထားဘဲေနခြင့္ မရွိပါ။
မွတ္ခ်က္။ အကယ္၍ ဖရဇ္နမားဇ္ ဝတ္ျပဳရင္း ရာသီေသြး ေပၚလာခဲ့လၽွင္ ၄င္းနမားဇ္သည္ မုအားဖ္ ျဖစ္သြားသည္။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ ကဇြာမလိုေပ။ သို႔ေသာ္ စြနၷသ္၊ နဖိလ္ နမားဇ္ ဝတ္ျပဳေနရင္း ရာသီေသြးေပၚလာခဲ့လၽွင္ ကဇြာတာဝန္ ထိုက္ပါသည္။

(၂) ဖရ္ဇ္ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းၿပီးေနာက္ ေန႔အခ်ိန္တြင္ ရာသီေသြးေပၚလာျခင္း
ရိုဇာေစာင့္ထိန္းေနစဥ္ ရာသီေသြး ေပၚလာလၽွင္ ရိုဇာ ပ်က္ျပယ္သြားသည္။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ ကဇြာတာဝန္ ထိုက္သည္။ ထို႔အတူ နဖိလ္ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းေနစဥ္ ေသြးေပၚလာလၽွင္လည္း ရိုဇာပ်က္၍ ကဇြာထိုက္ပါသည္။ (မစာေအေလမုကမ္ေမေလ မူဒလ္လလ္က်မ္း)

(၃) ေန႔အခ်ိန္တြင္ သန္႔ျပန္႔သြားျခင္း
ရမႆြာန္လတြင္ ေန႔အခ်ိန္၌ ရာသီေသြး ၿပီးဆုံး၍ သန္႔သြားလၽွင္ စားေသာက္ျခင္း မပိုင္ေတာ့ပါ။ အိဖ္သြာန္ခ်ိန္ထိ ရိုဇာထားသူကဲ့သို႔ ေနရန္ ဝါဂ်ိဗ္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဤရက္အား ရိုဇာရသည့္ရက္ဟု မသတ္မွတ္ပါ။ ၎ရက္အတြက္ပါ ကဇြာ ျပန္ထားရမည္။

(၄) ညအခ်ိန္တြင္ သန္႔ျပန္႔သြားျခင္း
၁။ ဆယ္ရက္ဆယ္ည ရာသီေသြးေပၚၿပီးေနာက္ စဟ္ရီခ်ိန္ မကုန္မီ ေသြးရပ္သြားသည္။ စဲဟ္ရီကုန္ခ်ိန္ႏွင့္ ေသြးရပ္သြားခ်ိန္ၾကားတြင္ الله أكبر တႀကိမ္ ရြတ္ဆိုရုံမၽွပင္ အခ်ိန္မရလိုက္လၽွင္လည္း ထိုေန႔၏ရိုဇာကို ေစာင့္ထိန္းရန္ ဝါဂ်ိဗ္ ျဖစ္၏။
၂။ ဆယ္ရက္ဆယ္ညထက္ နည္း၍ ရာသီေသြးေပၚၿပီးေနာက္ စဟ္ရီခ်ိန္ မကုန္မီ ေသြးရပ္သြားသည္။ ထိုသို႔ ေသြးရပ္သြားခ်ိန္ႏွင့္ စဲဟ္ရီကုန္ခ်ိန္ၾကားတြင္ ျမန္ဆန္စြာ ေရခ်ဳိးရန္မွ် အခ်ိန္ရွိမည္။ သို႔ေသာ္ ေရခ်ဳိးၿပီးေနာက္ الله أكبر တႀကိမ္ ရြတ္ဆိုရန္ပင္ အခ်ိန္မရွိေတာ့လၽွင္လည္း ထိုေန႔၏ ရိုဇာကို ေစာင့္ထိန္းရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ေရခ်ိဳးရန္ အခ်ိန္မီလၽွက္ႏွင့္ ေရမခ်ိဳးျဖစ္ပါကလည္း ရိုဇာ နိယသ္ျပဳလိုက္ပါ။ မနက္မွ ေရခ်ိဳးပါ။ (အထက္ပါအေျခအေနႏွစ္ရပ္လံုးတြင္ ထိုေန႔၏ရိုဇာကို ေစာင့္ထိန္းရန္ တာ၀န္ရွိသည္။)
၃။ ေသြးရပ္ခ်ိန္ႏွင့္ စဲဟ္ရီကုန္ခ်ိန္ၾကားတြင္ ေရခ်ိဳးရန္မၽွပင္ အခ်ိန္မမီလၽွင္ ထိုေန႔အတြက္ ရိုဇာ၀ါဂ်ိဗ္မျဖစ္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔တာလုံး စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္းလည္း မျပဳပိုင္ေပ။ ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းသူကဲ့သို႔ပင္ ေနထိုင္ရမည္။ ကဇြာျပန္ထားရပါမည္။
မွတ္ခ်က္။ ေရခ်ိဳးရန္ အခ်ိန္မီသည္ဟု ဆိုရာ၌ ထိုအခ်ိန္၌ပင္ ခ်က္ခ်င္း ေရခ်ိဳးရမည္ဟု ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ။ အျမန္ဆံုး ေရခ်ဳိးႏိုင္သည္ခန္႔ အခ်ိန္ရျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နံနက္ခ်ိန္မွ ေရခ်ိဳးလၽွင္လည္း ပိုင္သည္။ ရိုဇာ တြင္ မည္သို႔မွ ဆုံး႐ွံဳးမႈ မျဖစ္ေပ။ ဝါေျဖခ်ိန္မေရာက္ခင္ မိနစ္ပိုင္း အလိုတြင္ပင္ ေသြးေပၚလာလၽွင္လည္း ထိုေန႔၏ ရိုဇာမွာ ပ်က္ျပယ္သြားမည္။စြနၷသ္ ရိုဇာ ျဖစ္ေစ။နဖိလ္ ရိုဇာ ျဖစ္ေစ။ ကဇြာျပန္ ထားရမည္။

(၅) အမ်ိဳးသမီး အဟ္သိလာမ္ ျဖစ္ျခင္း
အမ်ိဳးသမီးသည္ ေန႔အခါ၌ အိပ္ေပ်ာ္၍ အိမ္မက္ေၾကာင့္ ေရခ်ိဳးရန္ တာဝန္ထိုက္သြားလၽွင္လည္း ရိုဇာ မပ်က္ပါ။

(၆) ဂ်နာဗသ္ျဖစ္ေနသူသည္ ေရမခ်ိဳးပဲ ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းျခင္း အမိန္႔
ညအခ်ိန္၌ ေရခ်ိဳးရန္ တာဝန္ထိုက္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ညတြင္ေရမခ်ိဳးဘဲ နံနက္မွ ေရခ်ိဳးလၽွင္လည္း ရိုဇာ ပိုင္သြားမည္။ အကယ္၍ တစ္ေနကုန္ ေရမခ်ိဳးဘဲ ေနခဲ့လၽွင္လည္း ရိုဇာမပ်က္ပါ။သို႔ေသာ္ ဂိုနာဟ္ ထိုက္မည္။
မွတ္ခ်က္။ ေရမခ်ိဳးရေသးလၽွင္လည္း ရိုဇာ နိယသ္ျပဳလုပ္ရမည္။

(၇) ရိုဇာေစာင့္ထိန္းလၽွက္ ခင္ပြန္းႏွင့္အတူ လဲေလ်ာင္းျခင္း
ဇနီးေမာင္ႏွံအတူ လဲေလ်ာင္းျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ျခင္း ထိေတြ႕ျခင္း၊ နမ္းျခင္းမ်ား ျပဳပိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိသူက ယင္းလုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာမႈ ျဖစ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ရလၽွင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ကိစၥမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း မကၠရူဟ္ ျဖစ္၏။

(၈) ရိုဇာဟ္​၏အ​ေျခအ​ေန၌ ႏႈတ္​ခမ္​းျခင္းနမ္း​ျခင္​းဆိုင္​ရာ ပညတ္​ခ်က္​
သုတ္​ရည္ထြက္​သြားမည္​ သို႔မဟုတ္ မိမိကိုယ္​ကိုယ္ ထိန္​းသိမ္​းႏိုင္​စြမ္​းမရွိ​ေလာက္​​ေအာင္​ ရသာအာရံု ျပင္​းထန္​သြားမည္​။ ထိုမွတဖန္​ ​ေပါင္​းသင္​းဆက္​ဆံသည္​့အဆင့္​့ထိ ​ေရာက္​ရွိသြားမည္​ကို စိုးရိမ္​ရပါက ဇနီး​ေမာင္​ႏွံ ​ေပြ႕ဖက္​ျခင္​းျဖစ္​​ေစ နမ္​း​ျခင္​းျဖစ္​​ေစ မကၠရူးဟ္​ျဖစ္​သည္​။ ထိုသို႔​ေသာအ​ေျခအ​ေနမ်ား ျဖစ္​​ေပၚမည္ကို မစိုးရိမ္​ရလွ်င္​ မကၠရူးဟ္​မျဖစ္​​ပါ။ သို႔​ေသာ္​ ႏႈတ္​ခမ္​းအားစုပ္​ယူ နမ္းျခင္​းႏွင္​့ အရွက္​အဂၤါအခ်င္​းခ်င္​း ထိကပ္​ျခင္​းတို႔ျဖင့္ သုတ္ထြက္သြားမည္၊ ေပါင္းသင္းမႈ ျပဳမိသြားမည္ဟု မစိုးရိမ္ရလွ်င္လည္း ရိုဇဟ္​၏ အ​ေျခအ​ေန၌ ယင္းသို႔ျပဳျခင္း မကၠရူးဟ္​ျဖစ္​၏။ ႏႈတ္​ခမ္​းစုပ္​ယူနမ္​း႐ွဳိက္​ရင္​း ဇနီးက ခင္​ပြန္​း၏တံ​ေတြးကို 
(သို႔မဟုတ္​)ခင္​ပြန္​းက ဇနီး၏ တံ​ေတြးကိုမ်ိဳခ်လိုက္​ပါက ရိုဇာပ်က္​သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ကဇြာႏွင္​့အတူ ကဖၹာရဟ္​ပါ ထိုက္​ပါမည္​။
(၉) ကိုယ္လက္ ႏီွးေႏွာျခင္း(လင္မယားေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း)
အမ်ိဳးသားႏွင့္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာခ်ိန္ အမ်ိဳးသား၏ အဂၤါသည္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ကြမ္းသီးလံုးခန္႔ ဝင္သြားလၽွင္ ရိုဇာ ပ်က္ျပယ္သြားမည္။ ႏွစ္ဦးလုံးသည္ ကဇြြာႏွင့္အတူ ကဖၹာရာဟ္ပါ ထိုက္ပါမည္။ သုတ္ထြက္သည္ ျဖစ္ေစ။ မထြက္သည္ ျဖစ္ေစ။ ထို႔အတူ အမ်ိဳးသားသည္ အမ်ိဳးသမီး၏ အေနာက္လမ္းေၾကာင္းတြင္ ဆက္ဆံရာ အရွက္အဂၤါမွာ အေနာက္လမ္းေၾကာင္းတြင္းသို႔ ကြမ္းသီးလံုးခန္႔မၽွ ဝင္ေရာက္သြားလၽွင္လည္း ရိုဇာပ်က္သြားၿပီး ႏွစ္ဦးလုံးေပၚ ကဇြာႏွင့္အတူ ကဖၹာရာဟ္ပါ ထိုက္ပါသည္။
မွတ္ခ်က္ ။ ကဖၹာရာဟ္ ဟူသည္မွာ ႏွစ္လဆက္တိုက္(တစ္ရက္မပ်က္) ရိုဇာထားရျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ အေနာက္လမ္းေၾကာင္း၌ ဆက္ဆံျခင္းသည္ ရြံရွာဖြယ္ရာ လုပ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

*ကဖၹာရဟ္​
ကဖၹာရဟ္​ဟူသည္​မွာ က်ဴးလြန္​မိေသာအျပစ္​၏ ေလ်ာ္ေၾကးအျဖစ္ သတ္​မွတ္​ထား​ေသာ အစၥလာမ့္ပညတ္​ခ်က္​ျဖစ္​သည္​။

*ရမ္​ဇန္​လရိုဇဟ္​၏ကဖၹာရဟ္​ 
ေယဘုယ်အားျဖင္​့ ရမ္​ဇန္​လ၏ရိုဇဟ္​​ေစာင္​့ထိန္​း​ေနရင္​း ရိုဇဟ္​ပ်က္​​ေစ​ေသာအမႈကိစၥ တစံုတစ္​ခုအား သိလ်က္​ (ရည္​႐ြယ္​၍) က်ဴးလြန္​ျခင္​းျဖင္​့ ကဖၹာရဟ္​ထိုက္​သည္​။
ကဖၹာရဟ္​ အစား​ေပး​ေလ်ာ္​သည္​့ နည္​း( ၃ )နည္​းရွိသည္​။ (က) ကြၽန္​တစ္​ဦးအားသူ​ေကာင္​းျပဳျခင္​း၊ (ခ) ႏွစ္​လဆက္​တိုက္​ ရိုဇဟ္​​ေစာင္​့ထိန္​းျခင္​း၊ (ဂ) သူဆင္​းရဲ အေယာက္ ၆၀အား မနက္​ ည ထမင္​း ႏွစ္နပ္​ ဝမ္​းဝ​ေအာင္​ ​ေကၽြး​ေမြးျခင္​းတို႔ျဖစ္​သည္​။ ယခု​ေခတ္​တြင္ ကြၽန္​ ​ေရာင္​းဝယ္​သည့္စနစ္ မရွိ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ကဖၹာရဟ္​ ထိုက္​သူသည္္​ ႏွစ္လဆက္​တိုက္​ ရိုဇဟ္​​ေစာင္​့ထိန္​းရမည္​။ ႏွစ္လဆက္​တိုက္​ ရိုဇဟ္​​ေစာင္​့ထိန္​းရန္​ အားအင္မရွိပါက သူဆင္​းရဲအေယာက္ ၆၀အား ထမင္​းႏွစ္နပ္​​ ေကြၽး​ေမြးရမည္​။

(၁၀) အဓမၼ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း
အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအား အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္၊ ေမ့ေမ်ာေနခ်ိန္၊ ႐ူးသြပ္ေနခ်ိန္တို႔တြင္ ေပါင္းသင္းလိုက္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ အတင္းအဓမၼေပါင္းသင္းခံရျခင္းတို႔ျဖစ္ပါက အမ်ဳိးသမီး၏ရိုဇဟ္ ပ်က္သြားမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ေသာ အမ်ဳိးသမီးအတြက္ ပ်က္သြားေသာ ရိုဇဟ္တစ္လံုး၏ ကဇြာသာ ထားရပါမည္။ ကဖၹါရဟ္တာ၀န္မထိုက္ပါ။ ေပါင္းသင္းသူ အမ်ဳိးသားသည္ ကဇြာအပါအ၀င္ ကဖၹါရဟ္၏တာ၀န္ပါ ရွိမည္။

(၁၁) ရိုဇာဟ္ေစာင့္ထိန္းထားစဥ္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္ျခင္း
ေမး။ အမ်ိဳးသမီးသည္ အိဖ္သြာရ္ျပဳၿပီးေနာက္ ေရာဂါအေျခအေနေၾကာင့္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္သည္။ သို႔မဟုတ္ ရိုဇာဟ္ရွိလွ်က္ျဖင့္ ေဆးထည့္သည္။ ရွရီအသ္အရ မည္သို႔ အမိန္႔ရွိပါသနည္း။
ေျဖ။ ရိုဇာဟ္မေစာင့္ထိန္းမီ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္ျခင္းျဖင့္ ရိုဇာဟ္ မပ်က္ပါ။ သို႔ေသာ္ ရိုဇာဟ္ထားလ်က္ႏွင့္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္လၽွင္ ရိုဇာဟ္ ပ်က္သြားပါသည္။
သိမွတ္ဖြယ္။ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ မိန္​းမကိုယ္​အတြင္​းပိုင္​းသည္​ ဝမ္​းဗိုက္​ႏွင္​့တိုက္ရိုက္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ရိုဇဟ္​ထားေနစဥ္ ခႏၶာကိုယ္​အတြင္​းသို႔ ​ေရစက္​မ်ားထည္​့လွ်င္ ရိုဇဟ္​ပ်က္​​ေၾကာင္​း ပညာရွင္​မ်ားအားလံုးက တညီတၫြတ္​တည္း မိန္​႔ထားသည္​။ အမ်ိဳးသားမ်ားမွာမူ အရွက္​အဂၤါႏွင္​့ ဝမ္​းဗိုက္​သည္​ တိုက္​ရိုက္​ဆက္​ေနျခင္းမရွိဘဲ ၾကားခံ ကပ္​ပယ္​အိတ္မွတဆင္​့ သြားလာ၊ စီးဆင္​း​ေသာ​ေၾကာင္​့ အမ်ိဳးသားမ်ားရိုဇဟ္​​ေစာင္​့ထိန္​း​ေနရင္​း အရွက္​အဂၤါအတြင္​းသုိ႔ ေရစက္မ်ား ထည္​့လ်ွင္​ ဟနဖီ​ဖိကဟ္ပညာရွင္​ႀကီးမ်ားအနက္​ ​အိမာမ္အဗူနီဖဟ္​ႏွင္​့ အိမာမ္မုဟမၼဒ္​တို႔၏ အဆိုအရ ရိုဇဟ္မပ်က္ပါ။

(၁၂) ရိုဇဟ္​​ေစာင္​့ထိန္​း​ထားစဥ္​ ဆရာ၀န္​အား ကိုယ္​၀န္​ျပျခင္​းႏွင္​့ လက္​​ေခ်ာင္​းထည္​့သြင္​းျခင္​း
ကိုယ္​ဝန္​​ေဆာင္​ကာလ အစပိုင္​းရက္​မ်ား၌ ကိုယ္​ဝန္​အ​ေျခအ​ေနကို ၾကည္​့ရန္​ ဆရာ၀န္​အမ်ိဳးသၼီး/ သားဖြားဆရာမ/ လက္​သည္​တို႔က လက္​အိတ္​စြပ္​၍ျဖစ္​​ေစ၊ တခါတရံ လက္​အိတ္​မပါဘဲျဖစ္​​ေစ အမ်ိဳးသမီးခႏၶာကိုယ္အတြင္​းသုိ႔ လက္​​ေခ်ာင္​းထိုးသြင္​း၍ စမ္​းသပ္​​ေလ့ရွိသည္​။ ထိုအခါ၌ ဆရာ၀န္​မ၏ လက္​​ေခ်ာင္​း​ေပၚ၌ ထိုးသြင္​းမႈ မျပဳမီ ​ေရ အစရွိသည္​့ စြတ္​စိုမႈတစံုတရာ မရွိလွ်င္​ ရိုဇဟ္မပ်က္​​ပါ။ အကယ္​၍ စြတ္စုိေသာ လက္​​ေခ်ာင္​းအား ထိုးသြင္​းခဲ့ျခင္​းျဖစ္​လ်ွင္​ ရိုဇဟ္​ပ်က္​သြား​ပါမည္​။ ထိုနည္​းတူ အမ်ိဳးသၼီးကိုယ္​တိုင္​ျဖစ္​​ေစ၊ ခင္​ပြန္​း​ေယာက်္​ားက ထိုးသြင္​းလ်ွင္​ျဖစ္​ေစ အမိန္​႔ပညတ္​ခ်က္​မွာ အတူတူပင္​ျဖစ္​၏။ သို႔​ေသာ္​ သတိျပဳရမည့္ အေျခအေနတစ္ခုမွာ ​ေျခာက္​​ေသြ႕​ေသာ လက္​​ေခ်ာင္​းအား တစ္ႀကိမ္​တည္​းထိုးသြင္​းၿပီး ျပန္​ထုတ္​လိုက္​လွ်င္​ ရိုဇဟ္​မပ်က္​​ေသာ္​လည္​း ​လက္​​ေခ်ာင္း တစ္ခုလံုး(သို႔မဟုတ္​) အစိတ္​အပိုင္​း အနည္​းငယ္​အား ထုတ္​ၿပီး ျပန္​လည္​ထိုးသြင္​းလိုက္​လ်ွင္​မူ ရိုဇဟ္​ပ်က္​သြားမည္။ တင္​ျပပါအ​ေျခအ​ေနမ်ား၌ ကဇြာသာလ်ွင္​တာဝန္​ထိုက္​ၿပိး ကဖၹာရဟ္​မထိုက္​​ပါ။ အမ်ိဳးသၼီး၏ရိုဇဟ္​သာလ်ွင္​ပ်က္​ၿပီး ခင္​ပြန္​းအမ်ိဳးသား၏ ရိုဇဟ္​မပ်က္​​ပါ။ (ေမာ္​လာနာရဖ္​အသ္​ကာ​ေစမီ၏ မစာ​ေအ​ေလ့ရိုဇဟ္​က်မ္​း၌ ဒုရ္​​ေရမုခ္​သားရ္​၊ ဗဟရွ္​သီး​ေဇဝရ္​ႏွင္​့ အဟ္​စႏုလ္​ဖသာဝါ က်မ္​းကိုးမ်ားျဖင္​့ ေဖာ္ျပထားသည္​ကို ​ေကာက္​ႏႈတ္​တင္​ျပျခင္​းျဖစ္​ပါသည္​။)

(၁၃) ကိုယ္​ဝန္​​ေဆာင္​အမ်ိဳးသမီးႏွင္​့ ရိုဇဟ္​
၁။ ရိုဇဟ္​​ေစာင္​့ထိန္​းျခင္​းျဖင္​့ မိမိကိုယ္​တိုင္​ (သို႔မဟုတ္​) က​ေလးအား တစံုတရာေသာ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္​​ေစမည္​ဟု အခိုင္အမာ ယူဆရသည္။ (ယင္းသို႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္အတိုင္း လက္ေတြ႕ ႀကံဳရသည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကံဳရသည္ျဖစ္ေစ) ရိုဇာမေစာင့္ထိန္းဘဲ ေနခြင့္ရွိသည္။
၂။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သည္ ရိုဇာထားရင္း မိမိ (သို႔) ကေလးငယ္၏ အသက္အား စိုးရိမ္ရလၽွင္ ရိုဇာဖ်က္လိုက္ျခင္း ပိုင္သည္။ ထိုပံုစံအားလံုး၌ ကဇြာသာလၽွင္ တာဝန္ထိုက္သည္။

(၁၄) မီးဖြားခါနီးနာက်င္မူေၾကာင့္ ရိုဇာဖ်က္လိုက္ျခင္း
ေမး။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သည္ မီးဖြားခါနီး အလြန္ကိုက္ခဲေနေသာေၾကာင့္ ရိုဇာထားျပီးေနာက္ ဖ်က္လိုက္သည္။ တဖန္ ထိုေန႔ေနမဝင္မီ ကေလးေမြးလိုက္သည္။ တရားေတာ္အရ အမိန္႔ မည္သုိ႔ရွိပါသနည္း။
ေျဖ ။ အကယ္၍ ထိုအေျခေန၌ ရိုဇာမဖ်က္ခဲ့ေသာ္ ကေလး (သို႔) အမ်ိဳးသမီး၏ အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္ရသည္ဟု အခိုင္အမာ ယူဆရလၽွင္ ရိုဇာ ဖ်က္ခြင့္ရွိသည္။ ကဇြာသာဝါဂ်ီဗ္ျဖစ္၍ ကဖၹာရာဟ္ မထိုက္ပါ။ ေဖာ္ျပပါ အေျခအေနမဟုတ္ဘဲ ရိုဇာဖ်က္ခဲ့လၽွင္ ဂိုနာဟ္ထိုက္သည္။ ကဖၹာရာဟ္ ဝါဂ်ီဗ္ထိုက္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း အႏၲရာယ္ရွိေသာအေျခေနမဟုတ္ဘဲ ရိုဇာဖ်က္ၿပီးေနာက္ ထိုေန႔ ေနမဝင္မီပင္ ကေလးေမြးဖြားလိုက္လွ်င္ ကဖၹာရာဟ္ တာဝန္မရွိေတာ့ပါ။

(၁၅) မီးေနသည္ႏွင့္ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနေသာအမ်ိဳးသမီး
ေမး။ မီးေနသည္(ကေလးေမြးထားေသာအမ်ဳိးသမီး)၊ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ ရိုဇာမထားႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ဖိဒ္ယာဟ္ ေပးလိုက္လၽွင္ ပိုင္ပါသလား။
ေျဖ။ ေဖာ္ျပပါ ပုံစံတြင္ ဖိဒ္ယာဟ္ ေပးျခင္းျဖင့္ မလုံေလာက္ပါ။ ဖိဒ္ယာဟ္ေပးၿပီးေနာက္က်န္းမာေရး ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ၿပီး ရိုဇာထားရန္ တက္စြမ္းႏိုင္လွ်င္ ပ်က္ခဲ့ေသာ ရိုဇာမ်ားအား ကဇြာျပန္ထားရမည္။ (ေမာ္လာနာရဖ္အသ္ကာေစမီ၏ မစာေအေလ့ရိုဇဟ္က်မ္း၌ အာလမ္ဂီးရ္၊ ဗဟရွ္သီးေဇဝရ္၊ အဟ္စႏုလ္ဖသာဝါ၊ ဖသာဝါဒါရုလ္အုလူးမ္က်မ္းမ်ား၏ အကိုးအကားျဖင့္ တင္ျပထားသည္ကို ျပန္လည္တင္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။)

(၁၆) ႏို႔တိုက္မိခင္က ရိုဇဟ္မထားျခင္း
ေမး။ အဟာရစာ မစားတက္ေသးေသာ ႏို႔စို႔ကေလးငယ္၏မိခင္အတြက္ ရမႆြာန္လျမတ္တြင္ ရိုဇဟ္ထားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္အမိန္႔ မည္သို႔ရွိပါသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိခင္က ရိုဇဟ္ထားလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကေလးငယ္အတြက္ ႏို႔မလုံေလာက္ပါ။ ကေလးငယ္မွာ ဆာေလာင္ေနရသည္။
ေျဖ။ မိခင္၏ ရိုဇဟ္ထားျခင္းေၾကာင့္ မိခင္(သို႔)ႏို႔စို႔ကေလးသည္ ဆာေလာင္မႈဒဏ္ မခံႏိုင္ျဖစ္ေနလွ်င္ မိခင္က ရိုဇဟ္မထားဘဲ ေနခြင့္ရွိသည္။ ေနာက္မွ ကဇြာျပန္ထားရမည္။ (အားပ္ေကမစာအိလ္ ေအာင္ရ္ အြန္းကာဟလ္)

(၁၇) ႏို႔တိုက္ေကၽြးျခင္းျဖင့္ မိခင္၏ရိုဇဟ္ ပ်က္၊ မပ်က္
ေမး။ ႏို႔တိုက္ေကၽြးျခင္းျဖင့္ မိခင္၏ ရိုဇဟ္ႏွင့္ ဝူဇူ ပ်က္ပါသလား။
ေျဖ။ ရိုဇဟ္ႏွင့္ ဝူဇူ ႏွစ္ခုလုံး မပ်က္ပါ။ (မစာေအေလ့ရိုဇဟ္၊ ေမာ္လာနာရဖ္အသ္ ကာေစမီ၊ ဖသာဝါဒါရုလ္အူလူးမ္ႏွင့္ ရဒ္ဒုလ္မုဟ္သားရ္က်မ္းတို႔အား ကိုးကားသည္။)

(၁၈) ရိုဇဟ္ထားလ်က္ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးျခင္း
ေမး။ ရိုဇဟ္ထားလ်က္ ႏွတ္ခမ္းနီဆိုးျခင္း ပိုင္ပါသလား။
ေျဖ ။ ပိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ပါးစပ္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ရလၽွင္ မကၠရူဟ္ျဖစ္သည္။

(၁၉) ရိုဇာဟ္ထားလ်က္ ကေလးငယ္အား အစာ ဝါးေကၽြးျခင္း
မိမိပါးစပ္ျဖင့္ အစာဝါး၍ ကေလးငယ္အား ေကၽြးေမြးျခင္း မကၠရူဟ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မျဖစ္မေန ဝါးေကၽြးရမည့္ အေျခေနႀကဳံရလၽွင္ မကၠရူဟ္မျဖစ္ပါ။ ဝါးေကၽြးျခင္းပိုင္ရန္အတြက္အနား၌ ဟိုင္းဇ္ (သို႔မဟုတ္) နိဖားစ္ ျဖစ္ေနသူ၊ ရိုဇဟ္မေစာင့္ထိန္းသူမ်ား မရွိရပါ။ ဤသို႔ေသာ္သူမ်ားရွိေနပါလ်က္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းသူမိခင္က ဝါးေကၽြးခြင့္ မရွိပါ။ထိုနည္းတူစြာ အစာေပ်ာ့ေပ်ာ့ႏွင့္ ႏို႔ အစရွိသည္တို႔ မရႏိုင္ေသာ အေျခေနျဖစ္ရမည္။ ရရွိႏိုင္ပါက ဝါးေကၽြးခြင့္မရွိ။

(၂၀) ဝါးေကၽြးရင္း မေတာ္တဆ အစာလုတ္မ်ိဳမိျခင္း
ရိုဇဟ္ထားလ်က္ အျခားသူအား အစာေကၽြးရန္ ဝါးေနရင္း မ်ိဳခ်မိလၽွင္ ကဇြာသာ ဝါဂ်ီဗ္ထိုက္မည္။ ကဖၹာရာဟ္မထိုက္ပါ။

(၂၁) ႏႈတ္လၽွာျဖင့္ ျမည္းစမ္း၍ ေထြးထုတ္လိုက္ျခင္း
ျမည္း၍ ေထြးထုတ္လိုက္လွ်င္ ရိုဇဟ္မပ်က္ပါ။ သို႔ေသာ္ မလိုအပ္ဘဲ ျပဳလုပ္လၽွင္ မကၠရူဟ္ထိုက္သည္။ ခင္ပြန္းက အလြန္ေဒါသႀကီးသူျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အစားအေသာက္တြင္ ဆားအေပါ့၊ အငန္ ျဖစ္သြားလၽွင္ မိမိအား စိတ္ဆိုးမည္ကို စိုးရိမ္ရလၽွင္ ျမည္းစမ္းခြင့္ ရွိသည္။ မကၠရူဟ္မျဖစ္ပါ။

(၂၂) ရာသီေသြးေပၚေနသူသည္ ရမ္ဇာန္လ၌ စားေသာက္ျခင္း
ေမး။ အမ်ိဳးသမီးသည္ ရမ္ဇာန္လျမတ္၌ ရာသီေသြးေပၚေနေသာေၾကာင့္ ရိုဇဟ္ မေစာင့္ထိန္းဘဲ ေန႔အခ်ိန္၌ စားေသာက္ျခင္း ပိုင္ပါသလား။
ေျဖ။ ပိုင္သည္။သို႔ေသာ္ အမ်ားသူငွာ ေရွ႕ေမွာက္၌ မစားေသာက္ရပါ။

(၂၃) ရာသီမလာရန္ ေဆးေသာက္ တားျခင္း
ယခုေခတ္ အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုတို႔သည္ ရမႆြာန္လတြင္ ရိုဇာကဇြာမျဖစ္ရန္ႏွင့္ ကဒရ္ညျမတ္ (အျခားေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မ်ား)တြင္ အိဗာဒသ္မ်ားျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ဟု ရည္ရြယ္၍ ဓမၼတာမဆင္းေစရန္ တားေဆးမ်ား သုံးစြဲၾကသည္။ ထိုလုပ္ရပ္သည္ လုံးဝမွားယြင္းၿပီး က်န္းမာေရးကိုလည္း ထိခိုက္ေစႏိုင္သည္။ ဦးစြာပထမက်န္းမာေရးထိခိုက္ေစေသာ အေၾကာင္းရာမ်ားအားတင္ျပပါမည္။ ထိုးေဆးမ်ားသုံးစြဲပါက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္လာမည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရာသီပုံမမွန္ျခင္း ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ ေခါင္းကိုက္ေဝဒနာရွင္မ်ား သံုးစြဲပါက ေရာဂါအေျခေန ပိုဆိုးရြားသြားႏိုင္သည္။ခႏၶာကိုယ္တြင္ ေရဓါတ္မ်ားလာမည္။ စိတ္ေဝဒနာရွင္မ်ား လုံးဝမသုံးစြဲသင့္ပါ။ ေသာက္ေဆးကိုလည္း မလိုအပ္ပါက မသုံးစြဲသင့္ပါ။ ဤအခ်က္မ်ားအား စာေရးသူ၏ ဘာဘီ D.R Aishah Rayaan(Dubai) ၏ ေျပာျပခ်က္ ျဖစ္သည္။ ယခု အစၥလာမ့္အမိန္႔ကို တင္ျပပါမည္။ အစၥလာမ္သည္ လူသား၏ က်န္းမာေရးကို ဦးစားေပး ေထာက္ထားမႈရွိေသာ ဘာသာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားမ်ားအား မႏိုင္ဝန္ မထမ္းခိုင္းပါ။ လူသားမ်ား လုပ္ႏိုင္ေသာ အီဗာဒသ္မ်ားကိုသာ လုပ္ရန္ ဖရဇ္တာဝန္ အျဖစ္ ျပ႒ာန္းေပးထားသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကﻻيكلف الله نفسا اﻻ وسعها အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားအား ၄င္းတတ္ႏိုင္သည္ခန္႔သာ တာဝန္ေပးေတာ္မူ၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားသည္။ မိမိကိုယ္ခႏၶာအား အဓမၼေစခိုင္း၍ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းကို တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုတိုင္ တားထားေတာ္မူ၏။ ဆြဟာဗီအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ သဟဂ်္ဂၽြဒ္အခ်ိန္ အိပ္မငိုက္ေစရန္ မိမိ၏ဆံပင္အား တိုင္ျဖင့္ခ်ည္္ထားေၾကာင္း တမန္ေတာ္ျမတ္ သိေသာအခါ ထိုသုိ႔မလုပ္ရန္ တားျမစ္လိုက္၏။ ထိုနည္းတူ ဆြြဟာဗဟ္တစ္ပါးသည္ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ရိုဇာထား၍ ညစဥ္ညတိုင္း နမားဇ္ဝတ္ျပဳ၍ေနသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ထိုဆြဟာဗဟ္အားလည္း တားျမစ္ခ့ဲသည္။ ေဖၚျပခ့ဲေသာ ကုရ္အာန္အာယသ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားအရ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ရမႆြာန္ရိုဇာမပ်က္ေစရန္ႏွင့္ ညထူးညျမတ္မ်ားတြင္ အိဗာဒသ္လုပ္ရန္ရည္ရြယ္၍ တားေဆးမ်ားသံုးစြဲျခင္းသည္လည္း မျပဳလုပ္ရမည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ရပါသည္။ လုံးဝမပိုင္၊ ဟရာမ္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ေပ။ ယင္းကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းတြင္ ပုံစံႏွစ္မိ်ဳးရွိသည္။ (၁) ရာသီေသြး မေပၚခင္ကတည္းကပင္ ႀကိဳတင္ ေဆးသုံးစြဲကာ ေသြးမေပၚေအာင္ တားဆီးျခင္း။ (၂) ရာသီေသြးေပၚျပီးကာမွ ေဆးသုံးစြဲ၍ ရပ္တန္႔ေစျခင္း။ ပထမပုံစံမွာ ေသြး လုံးဝေပၚျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ပိုင္ သြားမည္။ ဒုတိယပုံစံမွာ ေသြးေပၚျပီးကာမွ ရပ္တန္႔ေစသည့္အတြက္ အၿမဲေသြးေပၚေလ့ရွိေသာ ရက္မ်ား၏ နမားဇ္၊ ရိုဇာဟ္မ်ား မပိုင္ပါ။ ထိုေန႔မ်ား၏ ရိုဇာဟ္တို႔အား ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ရန္ ဝါဂ်ီဗ္ျဖစ္သည္။ သဘာဝအား လြန္ဆန္ၿပီး မိမိက်န္းမာေရးအား ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားအား သံုးစြဲ၍ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ျခင္းသည္ မည္သို႔မွအက်ိဳးမရွိပါ။ (ထိုသို႔ျပဳလုပ္ရန္လည္း အမိန္႔မေပးထားပါ။ ထို႔အတူ ယင္းသုိ႔ ျဖစ္ေပၚေနၾကအရာအား တားဆီးၿပီး အိဗာဒသ္ျပဳလုပ္လွ်င္ ပိုျမတ္၏ဟုလည္း မိန္႔ထားျခင္းမ်ဳိးမရွိပါ။ အရွိအတိုင္းသာ အမိန္႔နာခံရန္ ခိုင္းထားျခင္း ျဖစ္၏။) ထို႔ေၾကာင့္ သဘာဝအတိုင္းပင္ ျဖစ္ေလ့ရွိတတ္ေသာ ရာသီလာျခင္းအား မတားဆီးဘဲ အမလ္အီဗာဒသ္မ်ား ျပဳလုပ္ပါရန္ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။

(၂၄) ေဆးထိုးျခင္းဆိုင္ ပညတ္ခ်က္
ေဆးထိုး ေဆးသြင္း အစရွိသည္တို႔သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အခါသမယတြင္ မရွိခ့ဲသလို မုဂ်္သဟစ္ဒ္ ပညတ္ခ်က္မ်ား ေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့သည့္ အီမာမ္ႀကီးမ်ား၏ ေခတ္ကာလတြင္လည္း မရွိခ့ဲပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအေျခအေနအတြက္ ဟဒီးစ္မရရွိသည့္အတြက္ ဖိကဟ္၏ အေျခခံဥပေဒသမ်ားအား ေထာက္႐ွဳ၍ ကိယားစ္ေခၚ ခ်ိန္ထိုးသံုးသပ္မွသာ ရွရ္အီအမိန္႔ ျပဌာန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ယင္းအေျခအေနအတြက္ အရွင္းလင္းဆုံးဥပမာမွာ လူတစ္ေယာက္ကို ကင္း၊ ေႁမြကိုက္လိုက္ပါက အဆိပ္သည္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ပ်ံႏွံ႔သြားသည္မွာ အထင္အရွား ျဖစ္သည္။ ေႁမြဆိပ္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဦးေႏွာက္အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိတတ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာအဆိပ္ရွိ သတၱဝါမ်ားကိုက္ျခင္းျဖင့္ အကိုက္ခံရသည့္ေနရာမွာ ေယာင္ကိုင္းသြားတတ္၏။ သေဘာမွာ အဆိပ္သည္ အတြင္းသို႔ ေရာက္သြားျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္ ဖိကာဟ္ပညာရွင္မ်ားကမွ ရိုဇာဟ္ပ်က္သည္ဟု မသတ္မွတ္ခ့ဲပါ။ ဤသည္မွာ ေဆးထိုးအပ္၏ အထင္ရွား အေပၚလြင္ဆုံး ပမာျဖစ္သည္။ အထက္တင္ျပပါ အခ်က္အရဆိုလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း မည္သည့္အရာ ဝင္ေရာက္သည္ျဖစ္ပါေစ ရိုဇာဟ္မပ်က္ေပ။ ရိုဇာဟ္ပ်က္ရန္ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ လိုအပ္သည္။ (၁) ထိုးသြင္းလိုက္ေသာအရာသည္ အစာအိမ္ သို႔မဟုတ္ ဦးေႏွာက္အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိရမည္။ (၂) ထိုသို႔ေရာက္ျခင္းမွာလည္း တိုက္ရိုက္ လမ္းေၾကာင္းမွ ျဖစ္ရမည္။ တိုက္ရိုက္လမ္းေၾကာင္းမွအပ အျခားလမ္းေၾကာင္းမ်ားျဖင့္ အစာအိမ္ႏွင့္ ဦးေႏွာက္တြင္းသို႔ ေဆးဝါးေရာက္ပါက ရိုဇာဟ္မပ်က္ေပ။ ေဆးထိုးသြင္းျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံး၏ အစိတ္ပိုင္းမ်ားအတြင္းသို႔ ေဆးဝါးမ်ား ေရာက္သြားသည္ မွန္ေသာ္လည္း တိုက္ရိုက္လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွ မဟုတ္ဘဲ ေသြးေၾကာမ်ားမွတဆင့္ ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္အတြက္ ရိုဇာဟ္ကို ထိခိုက္မႈ မျဖစ္ပါ။ ပမာအားျဖင့္ လူတစ္ဦးသည္ ပူအိုက္ေသာရာသီတြင္ ရိုဇာဟ္ထားလ်က္ ေရေအးျဖင့္ ေရခ်ိဳးလိုက္ပါက ေရငတ္ေျပသြားသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေခၽြးေပါက္ေလးမ်ားမွတဆင့္ အတြင္းသို႔ ေရေရာက္ရွိသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ရိုဇာဟ္ပ်က္သည္ဟု မသတ္မွတ္ထားပါ။ အထက္ေဖၚျပပါ ဥပမာအရ ဂလူးကိုးဇ္သြင္းျခင္းျဖင့္လည္း ရိုဇာဟ္မပ်က္ပါ။ ဂလူကိုးဇ္သြင္းျခင္းသည္ ခႏၶာကိုယ္အား အစာက့ဲသို႔ပင္ အင္အားမ်ား ရရွိသည္ျဖစ္ပါေသာ္လည္း အဘယ့္ေၾကာင့္ ရိုဇာဟ္မပ်က္ပါသနည္းဟု ေမးလာလ်ွင္ အရွင္းလင္းဆုံးအေျဖမွာ အင္အားျပည့္ျဖိဳးသြားျခင္းသည္ ယတိျပက္ ရိုဇာဟ္ ပ်က္ေစေသာ အခ်က္မဟုတ္ပါ။ အေအးဓါတ္ ရရွိသြားျခင္းျဖင့္ ရိုဇာဟ္မပ်က္သက့ဲသို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ တိုက္ရိုက္လမ္းေၾကာင္းမ်ားျဖင့္ အစာအိမ္ႏွင့္ ဦးေႏွာက္တြင္းသို႔ ေဆးဝါးေရာက္မွသာ ရိုဇာဟ္ပ်က္ေစသည္။ ေဆးထိုး ေဆးသြင္းျခင္းမွာ ထိုက့ဲသို႔ မဟုတ္သည့္အတြက္ ရိုဇာဟ္မပ်က္ပါ။ အင္အားျပည့္ျဖိဳးသြားေသာ္လည္း ရိုဇာဟ္မထိခိုက္ေပ။ ေခြးကိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ေဆးထိုးလွ်င္လည္း ရိုဇာဟ္ မပ်က္ပါ။ 

(၂၅) ရိုဇဟ္ထားလ်က္ ေဆးထိုးျခင္း၊ အားေဆးသြင္းျခင္း၊ ေသြးသြင္းျခင္း
ေဆးထိုးအပ္ျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းသို႔ ထိုးသြင္းေသာေဆးဝါးမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ အေၾကာမ်ား၏လမ္းေၾကာင္းမွသာ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ႏွလုံး သို႔မဟုတ္ အစာအိမ္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ပါသည္။ထိုက့ဲသို႔ လမ္းေၾကာင္းမ်ားသည္ ေဆးဝါး၏မူရင္းလမ္းေၾကာင္းမ်ား မဟုတ္သလို ဖိကာဟ္ပညာရွင္မ်ားထံတြင္လည္း ၄င္းလမ္းေၾကာင္းမ်ားအား အစာႏွင့္ေဆးဝါးလမ္းေၾကာင္းဟု မေခၚၾကပါ။ဖိကဟ္ပညာရွင္တုိ႔က ထိုပုံသ႑ာန္မ်ားတြင္ ရိုဇာဟ္မပ်က္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။ အနာႏွစ္မ်ဳိးတြင္ ေဆးဝါးထည့္သြင္းျခင္းျဖင့္ ရိုဇာဟ္ပ်က္ေစသည္။ အာမၼဟ္ႏွင့္ ဂ်ာေအဖာဟ္တို႔ ျဖစ္သည္။ အာမၼဟ္ဆိုသည္မွာ ဦးေႏွာက္အတြင္းပိုင္းထိ ထိခိုက္ထားေသာ ဦးေခါင္းဒဏ္ရာ ျဖစ္သည္။ ေဆးကိုလည္း ၎ဒဏ္ရာ လမ္းေၾကာင္းမွသာ ထိုးသြင္းသည္။ ဂ်ာေအဖာဟ္ဆိုသည္မွာ အစာအိမ္အတြင္းထဲထိ ေရာက္ရွိေနေသာဒဏ္ရာ ျဖစ္သည္။ ၎ဒဏ္ရာ လမ္းေၾကာင္းမွပင္ ေဆးဝါး ထိုးသြင္းသည္။ ဤဒဏ္ရာ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးသည္ အစာအိမ္ႏွင့္ ဦးေႏွာက္ အတြင္းသို႔ တိုက္ရိုက္ ေဆးဝါးထိုးသြင္းရာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားက့ဲသို႔ ျဖစ္သြားေပသည္။ ဤပုံစံမွာ ရိုဇာဟ္ ပ်က္ေစသည္။ ထိုပုံသ႑ာန္ ႏွစ္မ်ိဳးမွလြဲ၍ အျခားဒဏ္ရာမ်ားတြင္ ေဆးဝါး သြင္းျခင္းျဖင့္ ရိုဇာဟ္မပ်က္ေပ။အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေဆးထိုးအပ္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ေဆးဝါးျဖစ္ေစ၊ ေသြးျဖစ္ေစ သြင္းျခင္းျဖင့္ ရိုဇာဟ္မပ်က္ပါ။ အေၾကာေဆးသြင္းျခင္းသည္လည္း ထိုနည္းတူစြာပင္ ျဖစ္သည္။ အစာအိမ္ သို႔မဟုတ္ ဦးေႏွာက္သို႔ တိုက္ရိုက္ေရာက္ေစေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားမဟုတ္သည့္အတြက္ ရိုဇာဟ္မပ်က္ပါ။ (မစာအီေလ မူကမ္မီေလမူဒလ္လလ္က်မ္းမွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

ဤတြင္ အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ ရိုဇဟ္ဆိုင္ရာ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ား ၿပီးဆံုးပါၿပီ။

ေရးသူ၊ ဟာဖိဇြဟ္၊ အာလိမဟ္ Shareat Ya Shahadat
အလ္မုဖီးဒ္က ထပ္္ဆင့္ေဖာ္ျပပါသည္။

စာသားေကာ္ပီယူသူမ်ား Credit အျပည့္ကူးပါ။ အေယာင္မေဆာင္ပါႏွင့္။ မူရင္းကို ေလးစားပါ။ 
အလ္မုဖီးဒ္