Tuesday, November 26, 2013

ပန္းေသး (တရုတ္အႏြယ္မုစ္လင္မ္) အမ်ဳိးသားမ်ားဆင္းသက္လာပံုသမိုင္းအက်ဥ္း - ၄

ပန္းေသး (တရုတ္အႏြယ္မုစ္လင္မ္) အမ်ဳိးသားမ်ားဆင္းသက္လာပံုသမိုင္းအက်ဥ္း - ၄
*************************************************************
၆။ မန္ခ်ဴးေတာ္လွန္ေရး ႏွင့္ ပန္လံုပန္းေသးမ်ား
==========================
** ဤေနရာ၌ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္ မေဟသီမဂၢဇင္း အမွတ္ ၃၁ မွ (ဦး) ရည္စိန္ ေရးသားခဲ့ေသာ “ ပန္လံုပန္းေသးတို႔၏သမုိင္းျဖစ္စဥ္အက်ဥ္း ” ကို ေဖာ္ျပျခင္းက ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္သည္ထင္၍ အရိွအတိုင္း ျပန္လည္ေရးသားတင္ျပပါသည္။ **

ျမန္မာတို႔က တရုတ္မုစ္လင္မ္မ်ားကို ပန္းေသး ဟုေခၚၾကသျဖင့္၊ တရုတ္မုစ္လင္မ္တို႔ကလည္း ထိုအမည္ကို လက္ခံၾကသည္။ တရုတ္မုစ္လင္မ္ သို႔မဟုတ္ ပန္းေသးတို႔အနက္ အခ်ဳိ႕က မိမိကိုယ္ကို ပန္လံုပန္းေသးမ်ားဟု ေခၚတြင္ၾက၏။
(က) ထိုသူတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ပန္လံု ဟူေသာေဒသကို အစြဲျပဳ၍ ပန္လံုပန္းေသးဟု ေခၚေ၀ၚလာၾကပါသနည္း။
(ခ) သူတို႔ သို႔မဟုတ္ သူတို႔၏ဘိုးေဘးမ်ားသည္ ပန္လံုေဒသမွာ ေနထိုင္ခဲ့ဖူးသျဖင့္ ပန္လံုကိုအစြဲျပဳ၍ ပန္လံုပန္းေသးဟု ေခၚတြင္လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေတြးထင္ႏိုင္ဖြယ္ရိွ၏။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔ သို႔မဟုတ္ သူတို႔၏ဘိုးေဘးမ်ားသည္ အဘယ္သို႔ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ပန္လံုေဒသသို႔ေရာက္လာၾကပါသနည္း။
(ဂ) သူတို႔၏ဘိုးေဘးမ်ားသည္ မည္သည့္အခါ၌ ပန္လံုသို႔ ေရာက္လာခဲ့ပါသနည္း။
(ဃ) သူတို႔၏ဘိုးေဘးမ်ားသည္ ပန္လံုသို႔ေရာက္မလာမီ မည္သည့္ေဒသမွာ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့ပါသနည္း။

ပန္လံုပန္းေသးတို႔၏သမိုင္းျဖစ္စဥ္ကို သိသူ မမ်ားေခ်။ ယခုဤေနရာ၌ သူတို႔၏သမိုင္းျဖစ္စဥ္ကိုေဆြးေႏြးရန္ ရည္ရြယ္သည္။ အစဥ္အလာစကားအရ သူတို႔၏ဘိုးေဘးမ်ားသည္ တရုတ္ မင္မင္းဆက္ ေနာက္ဆံုးဧကရာဇ္ ယုန္လီႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္မႈရိွေၾကာင္း သိရ၏။ မင္မင္းဆက္ Ming Dynasty သည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၃၆၈ ခုႏွစ္မွတက္လာ၍ ခရစ္ႏွစ္ ၁၆၆၂ ခုႏွစ္၌ လံုး၀ ပ်က္သုဥ္းသြားခဲ့သည္။ ယုန္လီသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၆၄၇-၁၆၆၂ အတြင္း ထင္ရွားေသာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ ယုန္လီ သည္ ျမန္မာရာဇ၀င္က်မ္းလာ ရံုလွီဥတည္ဘြား ပင္တည္း။ အိမ္နိမ့္စံစဥ္ ေကြ႕မင္းသား ဟူေသာဘြဲ႕ကို ခံယူသည္။

မင္မင္းဆက္ေနာက္ဆံုးဧကရာဇ္ ယုန္လီ
------------------------------------------
ခရစ္ႏွစ္ ၁၆၆၄ ခုႏွစ္၌ အေရွ႕ေျမာက္ဖက္မွ မန္ခ်ဴးတို႔သည္ တရုတ္ႏိုင္ငံကို စတင္စိုးမိုးလာေနၿပီျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ မင္မင္းဆက္အဆက္အႏႊယ္မ်ားသည္ မိမိတို႔အေပၚသစၥာခံသူမ်ားကို စုရံုး၍ တရုတ္ႏိုင္ငံေတာင္ဖက္ကမ္းေျခတစ္ေလွ်ာက္၌ ဆက္လက္ေနထိုင္ၾကသည္။ မန္ခ်ဴးတပ္ဖြဲ႕ ႏွင့္ မင္မင္းဆက္အေခ်ာင္သမားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ တရုတ္အမတ္မ်ားအခ်ဳိ႕ႏွင့္စစ္သူႀကီးအခ်ဳိ႕တို႔ ဦးစီးသည့္တပ္ဖြဲ႕တို႔သည္ မင္မင္းဆက္အဆက္အႏြယ္ေနထိုင္ရာသို႔ ဆက္လက္တိုက္ခိုက္လာရာ မင္မင္းအဆက္အႏြယ္တို႔ဘက္မွာ တစ္ပြဲၿပီးတစ္ပြဲ အေရးနိမ့္လာသည္။ ေနာက္ဆံုး၌ ေကြ႕မင္းသားကို ဧကရာဇ္အျဖစ္ နန္းတင္လိုက္သည္။ ေကြ႕မင္းသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၆၄၇ ခုႏွစ္၌ ဧကရာဇ္ဘြဲ႕ကို ခံယူ၏။ သို႔ရာတြင္ မန္ခ်ဴးတို႔ကို တန္ျပန္စစ္ထိုးႏိုင္စြမ္း မရိွေခ်။ ဆက္လက္အေရးနိမ့္လာသည္။ တရုတ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ကမ္းရိုးတန္းေဒသမွအေနာက္ဖက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ခြာလာ၏။ ခရစ္ ၁၆၇၉ ခုႏွစ္၌ ဧကရာဇ္ယုန္လီသည္ ယူနန္နယ္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ထိုအခါ မန္ခ်ဴးတို႔အေပၚ သစၥာခံယူေသာ မင္မင္းဆက္စစ္သူႀကီးေဟာင္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ၀ူစန္းေကြ႕သည္ ဧကရာဇ္ယုန္လီကို အရွင္ဖမ္းမိရန္ ႀကံရြယ္သျဖင့္ ယုန္လီေရာက္သြားရာသုိ႔ အၿမဲတေကာက္ေကာက္လိုက္လာသည္။

ဧကရာဇ္ယုန္လီကိုပုန္ကန္ေသာ အင္အားစုလည္း ႀကီးမားလာမႈေၾကာင့္ ယုန္လီသည္ ခရစ္ ၁၆၅၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၂ ရက္၌ ဗန္းေမာ္သို႔ေရာက္လာေတာ့၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏိုင္ငံေရးခိုလႈံခြင့္ေတာင္းသည္။ ျမန္မာမင္း ပင္းတလဲမင္းလည္း ယုန္လီေနာက္လိုက္အေျခြအရံမ်ားအား ဗန္းေမာ္မွာ လက္နက္ခ်ေစၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသုိ႔၀င္ေရာက္လာေစရန္ခြင့္ျပဳလိုက္၏။ ထိုႏွစ္ဇြန္လ ၂၇ ရက္၌ ယုန္လီသည္ အေျခြအရံအခ်ဳိ႕ႏွင့္အတူ စစ္ကိုင္းသို႔ေရာက္သည္။ ေလွစီးခြင့္မရသူမ်ားက ကုန္းလမ္းျဖင့္ ၀င္လာရ၏။ ဧကရာဇ္ယုန္လီသည္ စစ္ကိုင္း၌ ႏွစ္ႏွစ္ခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔သာေနလိုက္ရသည္။ မန္ခ်ဴးအစိုးရ၏အလိုေတာ္ရိျဖစ္လာသူ ၀ူစန္းေကြ႕သည္ ခရစ္ ၁၆၆၂ ခုႏွစ္၊ ဇႏၷ၀ါရီလ ၂၀ ရက္၌ ယခု မႏၱေလးအနီးရိွ ေအာင္ပင္လယ္အရပ္မွာ တပ္ခ်ကာ ျမန္မာမင္းထံမွ ယုန္လီကိုေတာင္းေတာ့သည္။ ျမန္မာမင္းက မလႊဲသာသျဖင့္ ေပးအပ္လိုက္ရ၏။ ထိုအခါက ျမန္မာမင္းသည္ ပင္းတလဲမင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ညီေတာ္ ျပည္မင္း ျဖစ္ေနေလၿပီ။

ယုန္လီသည္ စစ္ကိုင္း၌ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေနထိုင္ခဲ့ေၾကာင္း အထက္၌ဆိုခဲ့၏။ ျမန္မာတို႔ဖက္က ယုန္လီကို လက္ခံခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေတာ္ဒုကၡေရာက္ခဲ့သည္။ ယုန္လီ၏သစၥာကိုခံယူေသာ စစ္သူႀကီး ႏွစ္ဦးသည္ ယုန္လီအား စစ္ကိုင္းမွ ကယ္တင္ထုတ္ယူရန္ဟူေသာအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ စစ္သည္အၾကြင္းအက်န္မ်ားကိုစုရံုး၍ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲသို႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။ ျမန္မာတပ္ဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မိေတာ့သည္။ ျမန္မာတပ္ဖြဲ႕က ထိုတရုတ္တပ္ဖြဲ႕ကို တိုက္ထုတ္လိုက္၏။ ေနာက္ဆံုး၌ တရုတ္စစ္သူႀကီးႏွစ္ဦးစလံုး၏တပ္ဖြဲ႕သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဆုတ္ခြာသြားရ၏။ Kung Chang Wang ဘြဲ႕ခံ Pai Wen Hsuan သည္ ယူနန္နယ္သို႔ဆုတ္ခြာသြားၿပီး မန္ခ်ဴးတပ္ဖြဲ႕အား အညံ့ခံ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ မွန္နန္းရာဇ၀င္က်မ္းလာ “ကုန္ဆင္၀င္”ပင္တည္း။ အျခားစစ္သူႀကီးတစ္ဦးကား Tsin Wang ဘြဲ႕ခံ Li Ting Kuo ျဖစ္သည္။ မွန္နန္းရာဖ၀င္က်မ္း၌ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို “အံသီ၀င္” ဟုေခၚသည္။ Li Ting Kuo သည္ ပဲခူးဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ရွမ္းျပည္နယ္ဖက္သို႔ ျပန္တက္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ နယ္ျခားေဒသမွာ ကြယ္လြန္သြားေတာ့၏။ ျမန္မာမင္း ျပည္မင္းသည္ ခရစ္ ၁၆၆၂ ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီ ၂၂ ရက္၌ ၀ူစန္းေကြ႕အား ယုန္လီမိသားစုကို အပ္လိုက္သည္။ ဇႏၷ၀ါရီ ၂၈ ရက္၌ ၀ူစန္းေကြ႕သည္ ယုန္လီမိသားစုကို ေဆာင္ယူၿပီး ယူနန္နယ္သို႔ ထြက္ခြာသြား၏။ ယူနန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ခြန္မင္းသို႔ေရာက္ေသာ္ မန္ခ်ဴးဧကရာဇ္ Shun Chih ၏ အမိန္႔အရ ယုန္လီတို႔သားအဖႏွစ္ဦးကို ပီကင္း(ေပက်င္း)သို႔မပို႔လိုက္ေတာ့ဘဲ ခြန္မင္းၿမိဳ႕မွာ အဆံုးစီရင္ေစသည္။ ၀ူစန္းေကြ႕က ကမ္က်ီေမာ္အရပ္ရိွ ေစ်းထဲမွ ယုန္လီသားအဖႏွစ္ဦးကို ေလးႀကိဳးျဖင့္ လည္ပင္းအားရစ္ပတ္ၿပီး ညွစ္သတ္လိုက္သည္။

ယုန္လီ၏ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ား “ေကြ႕”
---------------------------------------------
တရုတ္တပ္ဖြဲ႕မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔၀င္ေရာက္ဖူးေၾကာင္း၊ ျမန္မာတပ္ဖြဲ႕၏တိုက္ခိုက္မႈကိုခံရေၾကာင္း အထက္တြင္ ဆိုခဲ့၏။ ယုန္လီမိသားစုကို ၀ူစန္းေကြ႕ဖမ္းဆီးသြားၿပီးေနာက္ တရုတ္တပ္အၾကြင္းအက်န္မ်ားႏွင့္ယုန္လီေနာက္လိုက္ အေျခြအရံမ်ား၊ အရာရိွမ်ားတို႔သည္ တရုတ္ႏိုင္ငံအတြင္းဖက္သို႔ ျပန္သြားသူမ်ားရိွသကဲ့သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း၌ ဆက္လက္ေနထိုင္သူမ်ားလည္းရိွသည္။ ျမန္မာရာဇ၀င္မွတ္တမ္းမ်ားလာ
ေကြ႕ဂုဏၰအိမ္ သည္ တရုတ္ႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ျပန္မသြားဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ဆက္လက္ေနထိုင္သူတို႔၏ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း က်န္ရစ္ေနသူမ်ားထဲ၌ အခ်ဳိ႕က စဥ့္ကိုင္အရပ္မွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕က ေညာင္ေရႊမွ ဇင္းမယ္တစ္ေလွ်ာက္သို႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕က ၀ နယ္မွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕က ပဲခူးတစ္၀ိုက္မွာေသာ္ လည္းေကာင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ကာေနထိုင္လာၾက၏။ ယုန္လီအိမ္နိမ့္စံစဥ္က ေကြ႕မင္းသားျဖစ္ေၾကာင္း အထက္၌ေဖာ္ျပခဲ့၏။ ျမန္မာႏို္င္ငံ၌ က်န္ရစ္ေနသူမ်ားကို ေကြ႕က်ား (ေကြ႕ မိသားစု၊ ေကြ႕ မ်ဳိးတူစု)ဟု ေခၚတြင္လာေတာ့သည္။ ယုန္လီႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးမေတာ္စပ္ေသာ္လည္း မန္ခ်ဴး၏လက္ေအာက္ခံအျဖစ္မေနလိုေသာေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း၊ မင္မင္းဆက္ကို လြမ္းဆြတ္တသမိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ယုန္လီ အိမ္နိမ့္စံခ်ိန္က ေကြ႕မင္းသားဘြဲ႕ ခံယူခဲ့ျခင္းေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း ထိုအေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ေကြ႕ ဟူေသာ လူမ်ဳိးအမည္သည္ ျမန္မာရာဇ၀င္မွတ္တမ္း၌ ေပၚလာသည္။ လ၀ ေဒသတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားကို ေကြ႕လ၀၊ ရွမ္းျပည္မွာေနထိုင္သူမ်ားကို ေကြ႕ရွမ္း၊ ပဲခူးအနီး၌ေနထိုင္သူမ်ားကို ေကြ႕ကရင္ စသည္ျဖင့္ ျမန္မာရာဇ၀င္မွတ္တမ္းမ်ား၌ ေရးသားထားသည္။ မင္မင္းဆက္ေႏွာင္းေခတ္ တနည္းအားျဖင့္ ၁၆ ရာစုဦးပိုင္းအခါ၌ တရုတ္ျမန္မာနယ္ျခားေဒသတြင္ ပန္းေသးမ်ား ရိွေနေၾကာင္း တရုတ္မွတ္တမ္းတစ္ေစာင္၀ယ္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အႀကီးအကဲ တိုက္ခုန္းခုန္း ႏွင့္ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္း
---------------------------------------------
မင္မင္းဆက္ေနာက္ဆံုးဧကရာဇ္ ယုန္လီ၏ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါအနက္ အႀကီးအကဲ ႏွစ္ဦးရိွ၏။ တိုက္ခုန္းခုန္း Tai Kung Kung ႏွင့္ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္း chaen Hsiang Dung
(၀ါ) ခ်ိန္ဖုမာ ျဖစ္ၾက၏။ တိုက္ခုန္းခုန္းသည္ ပန္းေသး ျဖစ္၍ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္၏။ ယုန္လီဧကရာဇ္ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးလည္း တရုတ္ျပည္သို႔ ျပန္သြားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယုန္လီအသတ္ခံရေသာအခါ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ မိမိတို႔ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ားႏွင့္အတူ ျပန္ထြက္လာရာ (ယခု)ကိုးကန္႔နယ္အတြင္းသို႔ ေရာက္ရိွလာ၏။ နမ္ရွမ္းေမာ္ (၀ါ) နမ့္ဟမ္ေမာ္ အရပ္၌ အေျခခ် ေနထိုင္လာသည္။ နမ္ရွမ္းေမာ္သည္ ရွမ္းစကားျဖင့္ “ခန္းေျခာက္ေသာေရတြင္း” ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ မား မ်ဳိးႏြယ္ပန္းေသးတစ္ဦးအား သိႏၷီေစာ္ဘြားထံသို႔လည္းေကာင္း၊ အ၀(အင္း၀)ေနျပည္ေတာ္ရိွ ျပည္မင္းထံသို႔လည္းေကာင္း ေစလႊတ္၍ ကိုးကန္႔နယ္ေျမတြင္ ေနထိုင္ခြင့္ျပဳရန္ တင္ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ျမန္မာမင္း ျပည္မင္းကလည္း ေနထိုင္ခြင့္ ေပးသနားေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ သိႏၷီေစာ္ဘြားမွတဆင့္ ျမန္မာမင္းထံ လက္ေဆာင္ပ႑ာဆက္သရသည္ ဟူ၏။

တိုက္က်ားက်ဳိက္ ႏွင့္ ခ်ိန္ၾကားေပါက္
--------------------------------------
ကိုးကန္႔ေဒသ နမ့္ဟန္ေမာ္အရပ္မွာ ေနထိုင္ခြင့္ရလာၿပီးေနာက္ တိုက္ခုန္းခုန္းႏွင့္ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ တိုက္က်ားက်ဳိက္ၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္၏။ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္းႏွင့္ေနာက္လိုက္မ်ားက ခ်ိန္ၾကားေပါက္ကို တည္ေထာင္ေနထိုင္၏။ ခ်ိန္ၾကားေပါက္သည္ တိုက္က်ားက်ဳိက္ႏွင့္အလွမ္းမေ၀းေသာေနရာ၌ တည္ရိွသည္။ တိုက္က်ားက်ဳိက္၏ေလးဖက္ေလးတန္တြင္ က်ဳံးႀကီးရိွသည္။ ၿမိဳ႕တြင္း၌ ရိွေသာ ဗလီေမွ်ာ္စင္သည္ ေပေပါင္း ၅၀ ခန္႔ ျမင့္မားသည္။ (ယခုေသာ္ ၿမိဳ႔ရိုးအုတ္ျမစ္သာ က်န္ေတာ့၏။ က်ဳံးအတြင္း၌လည္း ေရမရိွေတာ့ေခ်။) တိုက္က်ားက်ဳိက္သည္ ပန္းေသးတို႔၏အခ်က္အခ်ာေဒသျဖစ္သလို ခ်ိန္ၾကားေပါက္သည္လည္း ကိုးကန္႔ေဒသ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အခ်က္အခ်ာေဒသျဖစ္သည္။ ၄င္းေနာက္ ေရာေႏွာေနထိုင္လာၾကရာမွ ပန္းေသးတို႔သည္ စင္းက်ဳိက္၊ ယွင့္ဟိုင္၊ မုကြာက်ဳိက္၊ မာလီပါး စေသာ အနီး၀န္းက်င္မွ ရြာႀကီးရြာငယ္မ်ားသို႔ ျပန္႔ႏွံ႔ေနထိုင္လာၾကသည္။ လူဦးေရ တိုးပြားလာသည္ႏွင့္အမွ် အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ငါးေထာင္ခန္႔ရိွေၾကာင္း အစဥ္အလာ လူႀကီးသူမတို႔က ေျပာျပၾကသည္။

ပန္းေသး ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သင့္ျမတ္စြာယွဥ္တြဲေနထိုင္ၾကျခင္း
----------------------------------------------------------------------
ဘာသာအယူ၀ါဒ မတူၾက၍ ပန္းေသးမ်ားက တိုက္က်ားက်ဳိက္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ခ်ိန္ၾကားေပါက္ ဟူ၍ ခြဲျခားကာ ေနထိုင္လာၾကေသာ္လည္း နယ္ေျမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾက၏။ ဘာသာေရးပဋိပကၡ မျဖစ္ခဲ့ဖူးေခ်။ ပန္းေသးႏွင့္ကိုးကန္႔ေဒသဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ သင့္ျမတ္စြာအတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေသာေၾကာင့္ နယ္ေျမေအးခ်မ္း၍ စီးပြားတိုးတက္လာၾကေတာ့သည္။

ယန္က်ဲယ္ အေရးအခင္း ေပၚလာျခင္း
-------------------------------------
တိုက္ခုန္းခုန္း ႏွင့္ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္းတို႔သည္ မ်ဳိးတူ Clans အသီးသီးကိုဦးေဆာင္၍ ကိုးကန္႔နယ္ နမ့္ဟန္ေမာ္ေဒသအတြင္း ေအးခ်မ္းစြာေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ၃-၄ ႏွစ္အၾကာတြင္ ယန္က်ဲယ္ Yang Jieh အမည္ရိွသူတစ္ဦးသည္ တရုတ္ႏိုင္ငံယူနန္နယ္မွ ထြက္ေျပးလာ၏။ တိုက္ခုန္းခုန္း ႏွင့္ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္းတို႔ႏွစ္ဦးထံတြင္ ခုိလႈံခြင့္ေတာင္း၏။ ယန္က်ဲယ္သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႏွင့္ စစ္ေရးပညာ၌ ကၽြမ္းက်င္သူျဖစ္သျဖင့္ မၾကာမီပင္ အႀကီးအကဲႏွစ္ဦး၏အားကိုးရေသာ လက္ရံုတစ္ဆူ ျဖစ္လာကာ ကိစၥအ၀၀ကို ေဆာင္ရြက္ေစသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ နယ္ေျမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာသည္ ယန္က်ဲယ္၏လက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း ေရာက္သြား၏။ ၄င္းသည္ ပါးနပ္သူျဖစ္သည့္အတိုင္း ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါတို႔ကို စုရံုးသည္။ ထို႔ေနာက္ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္းထံ သြားေရာက္ၿပီး တိုက္ခုန္းခုန္းကို ဖယ္ရွားရန္ လႈံ႕ေဆာ္၏။ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုအႀကံကို လက္မခံ။ မိမိအႀကံမေအာင္ျမင္ႏိုင္မွန္းသိသြားေသာ ယန္က်ဲယ္သည္ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ားျဖင့္ ပုန္ကန္ေတာ့၏။ ခ်ိန္ရွဲန္းတုန္း၏မိသားစုမ်ား၊ ေနာက္လိုက္မ်ားကိုပါ သုတ္သင္လိုက္သည္။ ခ်ိန္မိသားစုတြင္း ကေလးထိန္းတစ္ဦးမွ ခ်ိန္မ်ုဳိးႏြယ္ကေလးတစ္ဦးကို ေပြ႕ခ်ီကာ အသက္ေဘးမွလြတ္ေအာင္ ကိုးကန္႔နယ္ တုန္က်န္းၿမိဳ႕ ေျမာက္ဖက္ရိွ က်န္းကန္းရြာသို႔ေရာက္ကာ ၄င္း၌ မ်ဳိးတူစုမ်ားျဖင့္ ေပါင္းေနခဲ့ၾကသည္။ ယခု ေမၿမိဳ႕(ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕) စီလမ္း၊ အမွတ္ ၇၄ ၌ ေနထိုင္သူ ခ်ိန္ၾကားဟြာသည္ ထိုကေလး၏အဆက္အႏြယ္တည္း။

ယန္က်ဲယ္၏ပုန္ကန္မႈကိုၾကားသိသည္၌ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ေနေသာ တိုက္ခုန္းခုန္းသည္ မိမိ၏ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ားျဖင့္ တိမ္းေရွာင္ခဲ့သည္။ တိမ္းေရွာင္သူမွန္သမွ်ကို ယန္က်ဲယ္၏ေနာက္လိုက္မ်ားက လိုက္လံသုတ္သင္ၾကသည္။ ပန္းေသးမ်ားသာမက ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားစြာတို႔လည္း ေသေၾကခဲ့ၾကရသည္။ တုိက္ခုန္းခုန္းသည္ ေျပးလႊားတိမ္းေရွာင္ရင္း ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ သူ၏သားသံုးဦးသည္လည္း အစာအိမ္ေရာဂါျဖင့္ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ေသဆံုးကုန္သည္။ မ်ဳိးဆက္ မက်န္ရစ္ခဲ့ေခ်။ သို႔တည္းမဟုတ္ အဆက္အႏြယ္မ်ားမွာ အသက္ေဘးေၾကာင့္ အျခားမ်ဳိးႏြယ္စုအမည္မ်ား ခံယူကာ တိမ္းေရွာင္ေနခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ေကာင္းေပမည္။ ၄င္းကို ထုတ္ေဖာ္၀ံ့သည့္တိုင္ေအာင္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား မွတ္မိခ်င္မွမွတ္မိေပေတာ့မည္။

ျပန္လည္ေအးခ်မ္းလာျခင္း
-----------------------------
ယန္က်ဲယ္၏ရမ္းကားမႈေၾကာင့္ အရပ္ရပ္သို႔တိမ္းေရွာင္ၾကသျဖင့္ ကိုးကန္႔မာလီပါးနယ္၌ လူသူမရိွသေလာက္ နည္းပါးကုန္သည္။ ယန္က်ဲုယ္သည္ အႀကီးအကဲျဖစ္သြားသည့္အခါ တိမ္းေရွာင္သူမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ေစ့စပ္ေရးျပဳ၏၊ ကိုးကန္႔နယ္သို႔ျပန္လာၾကရန္ ေဖ်ာင္းဖ်၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပန္းေသးမ်ားသည္ တိုက္က်ားက်ဳိက္သို႔လည္းေကာင္း၊ အျခားသူမ်ားသည္ အိုင္လာ၊ ခ်ားေဟာ္ ႏွင့္ မာလီပါးသို႔ ေရာက္လာျပန္သည္။
ယန္က်ဲယ္ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ တို္က္က်ားက်ဳိက္၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာသည္ ပန္းေသးတို႔လက္ထဲ ျပန္ေရာက္လာသည္။ မား မ်ဳိးႏြယ္မွပန္းေသးတစ္ဦး(အမည္ရင္း မသိရေတာ့)မွ ယင္းနယ္ပယ္၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကိုဆက္ခံသည္။ ပန္းေသးတို႔၏လူအင္အားႏွင့္ဓနအင္အားမ်ားသည္ အျခားသူတို႔ထက္ ေတာင့္တင္းေသာေၾကာင့္ အာဏာျပန္လည္ရယူႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆရ၏။ ကိုးကန္႔နယ္တစ္ခုလံုးကိုမူ ယန္မ်ဳိးႏြယ္စုက အုပ္ခ်ုဳပ္သည္။ အခြန္အတုပ္မ်ားကို ယခင္အတိုင္း သိႏၷီေစာ္ဘြားမွတဆင့္ ဆက္သၾကသည္။



တင္ျပသူ ဂ်ဴလုိင္ရဲရင့္

( ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ )

အလ္မုဖီးဒ္