Friday, July 19, 2013

အိအ္သိကားဖ္၏ မစာအိလ္ႏွင့္ ဖဇြာအိလ္မ်ား


* အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ျခင္း၏ ဖဇီလသ္
အၾကင္သူက စိတ္ေစတနာျဖဴစင္စြာျဖင့္ (ျပစားရန္ နိယသ္မပါဘဲ) ရမႆြာန္လျမတ္၏ ေနာက္ဆံုး ၁၀ ရက္တြင္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ခဲ့ပါက အလႅာဟ္အရွုင္ျမတ္သည္ ၎က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ ဂိုနာဟ္အားလံုးကို ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာ ေပးေတာ္မူမည္။ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူအား ဟဂ်္ႏွစ္ႀကိမ္ အြမ္ရာႏွစ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္သည့္ စ၀ါးဗ္ကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူမည္။ (ဗိုင္ဟကီ)
ရက္ေပါင္း ၄၀ အစၥလာမ့္ေဒသအား ကင္းေစာင့္သည့္ စ၀ါးဗ္ရရွိမည္။ အၾကင္သူသည္ အစၥလာမ့္ေဒသအား ရက္ေပါင္း ၄၀ ကင္းေစာင့္ခဲ့ပါက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၎၏ အျပစ္ဂိုနာဟ္မ်ားအား မအ္ဖ္ျပဳေတာ္မူမည္။ ထိုသူသည္ ေမြးကင္းစ ကေလးတစ္ဦးပမာ ျဖစ္သြားေပမည္။

အၾကင္သူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ နွစ္သက္ရန္အတြက္ တစ္ရက္အိအ္သိကားဖ္ထိုင္လွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထိုသူႏွင့္ဂ်ဟႏၷမ္၏ အၾကားတြင္ မိုးႏွင့္ေျမ၏ ကြာျခားမႈထက္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ေသာ တံတိုင္းႀကီးသံုးခု ကာဆီးေပးေတာ္မူမည္။ (သြဗ္ရာနီ)

မြတ္စလ္မာန္ညီေနာင္တစ္ဦး၏ လိုအပ္ခ်က္ အခက္အခဲအား လိုက္လံကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသည္ ၁၀ ႏွစ္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ျခင္းထက္ပိုေသာ စ၀ါးဗ္ကို ရရွိေစသည္။ (သြဗ္ရာနီ)

စကားနည္းျခင္းသည္ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖစ္သည္။
အအိပ္နည္းျခင္းသည္ အိဗာဒသ္ျဖစ္သည္။
အစားနည္းျခင္းသည္က်န္းမာျခင္းျဖစ္သည္။
လူတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာမႈ ေလ်ာ့နည္းျခင္းသည္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈပင္ျဖစ္သည္။
အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူသည္ အိအ္သိကားဖ္၌ရွိေနစဥ္ စကၠန္႔တိုင္း မိနစ္တိုင္း ေအဗာဒသ္ျပဳေနေၾကာင္း ေရးမွတ္ျခင္းခံရသည္ ၎၏အိပ္စက္ျခင္း စားေသာက္ျခင္းႏွင့္ လႈပ္ရွားျခင္း စသည္မ်ားပင္ ေအဗာဒသ္၌ အပါဝင္ျဖစ္သည္။
* အိအ္သိကားဖ္ ဆိုင္ရာ မတ္စ္အလာမ်ား
အိအ္သိကားဖ္ ၏ မူရင္း အဓိပၸါယ္မွာ အရာတစ္ခုခုကို ၿမဲၿမံစြာ ဆုပ္ကိုင္ျခင္း၊ မိမိ၏ နဖ္စ္(စိတ္)ကို ထိုအရာေပၚတြင္ စုစည္းေစျခင္း ျဖစ္သည္။
ရွရီအသ္တြင္ အိအ္သိကားဖ္ကို အိအ္သိကားဖ္၏ နိယသ္ႏွင့္တကြ ရိုဇာဟ္ထားၿပီး ဗလီတြင္ေနထိုင္ျခင္းကို သံုးႏႈန္းသည္။ အိအ္သိကားဖ္ သံုးမ်ဳိးရွိသည္။ (၁) ၀ါဂ်ိဗ္ (၂) စြႏၷသ္ (၃) နဖိလ္(မြတ္စ္သဟဗ္)
၁။ ၀ါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည့္ အိအ္သိကားဖ္
နဇရ္ကိုးထားသည့္ အိအ္သိကားဖ္ျဖစ္သည္။ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းလွ်င္၊ အလုပ္ကိစၥေအာင္ျမင္လွ်င္၊ (သို႔မဟုတ္) မည္သည့္အေၾကာင္းကိစၥမဆို မိမိဆႏၵအတိုင္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့လွ်င္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္မည္ဟု ရည္စူးလိုက္ပါက ၎သူအတြက္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ရန္ ၀ါဂ်ိဗ္ျဖစ္သြားသည္။

အကယ္၍ နဇရ္ကိုးရာတြင္ ရက္မည္မွ် အိအ္သိကားဖ္ထိုင္မည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ပါက မိမိ သတ္မွတ္ထားသည့္ အတိုင္း ျပည့္၀ေအာင္ျပဳလုပ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ တစ္ရက္၊ တစ္ပတ္၊ တစ္လ မည္မွ်ပင္ ရည္စူး၍ ကိုးသည္ျဖစ္ေစ မိမိရည္စူးထားသည့္အတိုင္း ျပည့္၀ေအာင္လုပ္ေဆာင္ရန္ ၀ါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ၀ါဂ်ိဗ္ ျဖစ္ေသာ အိအ္သိကားဖ္တြင္ ရိုဇာဟ္ပါထားရန္ ၀ါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။

၂။ စြႏၷသ္ျဖစ္သည့္ အိအ္သိကားဖ္
ရမႆြာန္လျမတ္၏ ေနာက္ဆံုး ၁၀ ရက္တြင္ထိုင္သည့္ အိအ္သိကားဖ္ ျဖစ္သည္။ စြႏၷသိမုအကၠဒဟ္ အလလ္ကိဖာယာ ျဖစ္သည္။ (ဆိုလုိသည္မွာ) ရပ္ကြက္ဗလီတြင္ အနည္းဆံုး ႏွစ္ဦး သံုးဦး အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ျခင္းျဖင့္ ရပ္ကြက္တြင္ရွိေသာ မြစ္လင္မ္အားလံုးဘက္မွပါ တာ၀န္ေက်သြားသည္။ အကယ္၍ တစ္ဦးမွ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ျခင္း မရွိပါက ရပ္ကြက္တစ္ခုလံုးရွိ မြတ္စလ္မာန္မ်ားအေပၚ စြႏၷသိမုအကၠဒဟ္ကို စြန္႔လႊတ္ျခင္း၏ ျပစ္ဒဏ္ထိုက္မည္။ ဤအိအ္သိကားဖ္တြင္လည္း ရိုဇာဟ္ထားရန္ အေရးႀကီးသည္။

၃။ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္သည့္ အိအ္သိကားဖ္
မြတ္စ္သဟဗ္ အိအ္သိကားဖ္အတြက္ ရုိဇာဟ္ထားရန္ အေရးမႀကီးပါ။ တစ္ေန႔လံုး အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ရန္လည္း မလိုအပ္ေပ။ အလ်င္းသင့္သလို အိအ္သိကားဖ္၏ နိယသ္ျပဳႏိုင္ေပသည္။ ဥပမာ ဗလီအတြင္းသို႔ ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္ အိအ္သိကားဖ္၏ နိယသ္ပါျပဳလိုက္ျခင္း၊ ဂ်ာေအနမာဇ္အေပၚသို႔ မတ္တပ္ရပ္လိုက္သည့္အခါ အိအ္သိကားဖ္၏ နိယသ္ပါျပဳလိုက္ျခင္း၊ ဤသည္တို႔မွာ မြတ္စ္သဟဗ္ အိအ္သိကားဖ္ျဖစ္ၿပီး စ၀ါးဗ္လည္းရရွိမည္ျဖစ္သည္။ ရုိဇာဟ္ထားရမည့္ရွရသ္ (စည္းကမ္းခ်က္) မပါရွိပါ။

* ၀ါဂ်ိဗ္ ႏွင့္ စြႏၷသ္အိအ္သိကားဖ္၏ မစာအိလ္မ်ား
- အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သည့္ ဗလီသည္ နမားဇ္ ၅ ႀကိမ္ ဂ်မာအသ္ႏွင့္တကြ ၀တ္ျပဳသည့္ဗလီ ျဖစ္ရမည္။
- အိအ္သိကားဖ္၏ နိယသ္ျဖင့္ ထိုင္ျခင္းျဖစ္ရမည္။ မည္သည့္နိယသ္မွ်မပါဘဲ ဗလီတြင္ ေနထိုင္ပါက အိအ္သိကားဖ္ အထမေျမာက္ပါ။ (အိအ္သိကားဖ္ အတြက္ နိယသ္အေရးႀကီးသည္။)
- အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူအတြက္ ဇနီးႏွင့္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံခြင့္မရိွ။ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။ ေန႔အခ်ိန္၊ ညအခ်ိန္၊ ေမ့၍ျဖစ္ေစ၊ သိလွ်က္ႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ မနီထြက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မထြက္သည္ျဖစ္ေစ အေျခအေနတိုင္းတြင္ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သည္။
- ဇနီးအား နမ္းလိုက္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ဖက္လိုက္ ျခင္းေၾကာင့္ မနီထြက္သြားပါက အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သည္။ မနီမထြက္ပါက အိအ္သိကားဖ္ မပ်က္ပါ။
- ပ်က္သြားေသာ အိအ္သိကားဖ္အား ကဇြာျပန္ျဖည့္ရန္ ၀ါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။
- အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူသည္ ရွရီအသ္ (သို႔မဟုတ္) ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အတြက္ အေရးႀကီးလိုအပ္ခ်က္မရွိဘဲ သိလွ်က္ျဖစ္ေစ၊ ေမ့ေလ်ာ့၍ျဖစ္ေစ ဗလီမွ အျပင္သို႔ထြက္လိုက္ပါက အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သည္။ မုအ္သကိဖ္ (အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သူ)သည္ မိမိအိအ္သိကားဖ္ထိုင္သည့္ဗလီမွ အျပင္သို႔ ထြက္ျခင္းသည္ မပိုင္ပါ။ ေန႔ ည အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာတြင္သာ ေနရမည္ျဖစ္သည္။
- ေရခ်ဳိးရန္ ၀ါဂ်ိဗ္ထိုက္သြားျခင္း၊ အိစ္သိန္ဂ်ာလုပ္ရန္ ႏွင့္ ၀ူဇူျပဳရန္ လိုအပ္လာသည့္ အခါတြင္ လိုအပ္သည့္အခ်ိန္ခန္႔မွ်သာ မိမိအိအ္သိကားဖ္ထိုင္သည့္ ေနရာမွ အျပင္သို႔ထြက္ရမည္။
- မိမိ၏ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ေနရသည္။ ထိုေရာင္း၀ယ္ေနျခင္းကို မျပဳလုပ္ပါက အိမ္တြင္ရွိေသာ ဇနီး၊ သားသမီးတို႔အတြက္ အိမ္စရိတ္အခက္ခဲရွိမည္။ ကိုယ္စားခိုင္းရန္လည္း လူမရွိပါက ဗလီအတြင္းမွပင္ေန၍ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ဗလီအတြင္းသို႔ ေရာင္း၀ယ္သည့္ပစၥည္းမ်ား ယူေဆာင္လာခြင့္ မရွိ။ ဤပံုစံသည္ ကိုယ္တိုင္မလုပ္လွ်င္ လုပ္မည့္သူ မရွိ၊ ကိုယ္စားလွယ္မရွိ၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမည့္သူမရွိ၊ စသည့္အေျခအေနမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက မလိုအပ္ပဲ အေရာင္းအ၀ယ္စကားေျပာခဲ့လွ်င္ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သည္။
- အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္သည့္အခ်ိန္ ေကာင္းမြန္သည့္စကားမ်ား၊ ဘာသာေရးကိစၥရပ္မ်ားကိုသာလွ်င္ ေျပာဆိုရမည္။ လံုး၀စကားမေျပာဘဲ ေနျခင္းကို စ၀ါးဗ္ရသည္ဟု မွတ္ယူ၍ ႏႈတ္ဆိတ္စြာေနပါက မကၠ႐ူဟ္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ မွတ္ယူျခင္းမရွိပါက တိတ္ဆိတ္စြာေနျခင္းသည္ မကၠ႐ူဟ္ မထိုက္ပါ။ (ႏႈတ္လွ်ာ၏ ဂိုနာဟ္မ်ားမွ ေရွာင္ရွားရန္အတြက္ တိတ္ဆိတ္စြာေနျခင္းသည္လည္း အိဗာဒသ္ပင္ျဖစ္သည္။)
- လိုအပ္ခ်က္မရွိဘဲ ဗလီမွ အျပင္သို႔ တစ္မိနစ္စာခန္႔မွ် ထြက္ခဲ့လွ်င္လည္း ၎၏ အိအ္သိကားဖ္ ပ်က္သည္။
- ေန႔အခ်ိန္အတြက္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္မည္ဟု ရည္စူးလွ်င္ ၎အတြက္ ထိုေန႔၏ညတြင္ပါ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရမည္။
- ၃ ရက္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္မည္ဟု ကိုးထားလွ်င္ ဆက္တိုက္ထိုင္ရန္ ရည္စူးသည္ျဖစ္ေစ မရည္စူးသည္ျဖစ္ေစ ၃ ရက္ဆက္တိုက္ ထိုင္ရမည္။
- အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူသည္ နမားဇ္၊ ဇိကိရ္၊ သိလာ၀သ္၊ ဒိုအာ၊ မ်ားတြင္ နစ္မြန္းေနရပါမည္။ အစၥလာမ့္အသိပညာမ်ား ဆည္းပူးျခင္း၊ ျပန္လည္သင္ၾကားေပးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အိအ္သိကားဖ္မပ်က္ပါ။
- အမ်ဳိးသမီးမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔အိမ္၏ နမားဇ္ဖတ္သည့္ ေနရာ (သို႔မဟုတ္) သီးသန္႔ေနရာတစ္ခု ျပဳလုပ္၍ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ႏိုင္ပါသည္။ အိမ္၏ ကိစၥမ်ားကို လိုအပ္ပါက လိုအပ္သည္ခန္႔မွ် စီမံခန္႔ခြဲမႈ ျပဳႏိုင္ပါသည္။ အပိုစကားမ်ားေျပာျခင္း၊ မလိုအပ္ပဲ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ေနရာမွ အျပင္သို႔ထြက္ျခင္း၊ ဟိုင္းဇ္၊ နိဖားစ္ ေသြးဆင္းလာျခင္း၊ မိမိ၏ ခင္ပြန္းႏွင့္ အတူေနလိုက္ျခင္း၊ တို႔ေၾကာင့္ အိအ္သိကားဖ္ ပ်က္သည္။
ဟိုင္းဇ္၊ နိဖားစ္ ႏွင့္ အျခား အိအ္သိကားဖ္ပ်က္ေစသည့္ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္သြားေသာ အိအ္သိကားဖ္ကို ျပန္ျဖည့္ရမည္ျဖစ္သည္။ ေရာဂါေသြးေၾကာင့္ အိအ္သိကားဖ္မပ်က္ပါ။
အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့ေသာ မတ္စ္အလာမ်ားသည္ ၀ါဂ်ိဗ္ ႏွင့္ စြႏၷသ္ အိအ္သိကားဖ္ အတြက္ျဖစ္ပါသည္။
(ကူဒူရီက်မ္း)
အႏွစ္ခ်ဳပ္
အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ခြင့္ရွိသူ၏ အရည္အခ်င္းမ်ားကား မြတ္စ္လင္မ္ ျဖစ္ရမည္၊ အသိညဏ္ရွိသူျဖစ္ရမည္၊ အိအ္သိကားဖ္နိယသ္ျပဳရမည္ ဂ်မာအသ္ျဖစ္ေသာ ဗလီ၌ျဖစ္ရမည္။

- စြႏၷသ္ႏွင့္ ဝါဂ်ိဗ္ အိအ္သိကားဖ္တြင္ ရုိဇာႏွင့္တကြထိုင္ရမည္ သံဝါသျပဳမႈမွသန္႔ရွင္းၿပီးျဖစ္ရမည္။

- အမ်ိဳးသမီးသည္ ခင္ပြန္း၏ခြင့္ျပဳခ်က္ရွိရမည္။ ဟိုက္ဇ္၊ ေနဖါးစ္မွ သန္႔ရွင္းသူျဖစ္ရမည္။

- အကယ္၍အမ်ိဳးသမီးမ်ား အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ေနစဥ္ ဓမၼတာရာသီေပၚလာလ်ွင္ အိအ္သိကားဖ္မွ ထြက္လိုက္ရမည္။ (၎ကို ျဖည့္စြက္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္)

- အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိမိတို႔အိမ္အတြင္း နမားဇ္ဝတ္ျပဳသည့္ေနရာတြင္ အိအ္သိကားဖ္ နိယသ္ျပဳ၍ ထိုင္ရ၏။ အိစ္သိင္န္ဂ်ာသြားျခင္းႏွင့္ လိုအပ္၍၀ူဇူျပဳရျခင္းမွအပ အျခားမည္သည့္ကိစၥအတြက္မွ် ထိုေနရာမွ ထြက္သြားခြင့္မရွိပါ။ အိမ္ေရွ႕ခန္း သို႔မဟုတ္ အိမ္အတြင္းရွိ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ားသို႔လည္း သြားခြင့္မရွိပါ။

- အိမ္တြင္းနမာဇ္ဝတ္ျပဳရန္ သီးသန္႔ေနရာ သတ္မွတ္ထားျခင္းမရိွလွ်င္ အိအ္သိကားဖ္ မထိုင္မီ သီးသန္႔ေနရာသတ္မွတ္ၿပီး ထိုင္ႏိုင္ပါသည္။

- အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ေနစဥ္ ဧည့္သည္ႏွင့္ေတြ႕ရန္ ဧည့္ခန္းသို႔ထြက္၍ စကားစျမည္မေျပာရ (ဤသို႔ေျပာလိုက္ပါက အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သည္။)

- ခ်က္ျပဳတ္ခန္းထဲ၀င္၍ ခ်က္ျပဳတ္ျခင္းမျပဳရ။ သို႔ေသာ္ မိမိအိအ္သိကားဖ္ထိုင္ေနရာမွ အိမ္မႈကိစၥမ်ားကို ၫႊန္ၾကားႏိုင္သည္။)

- အိအ္သိကားဖ္ နီယသ္ျပဳ၍ ထိုင္သူအားလံုးကို စြႏၷသ္ေတာ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ လက္ခံကဗူလ္ျပဳေသာ အိအ္သိကားဖ္မ်ိဳး ထိုင္ႏိုင္စြမ္းေပးသနားေတာ္မူပါေစ။ အာမီးန္။

Cradite. အလ္မုဖီးဒ္ (http://aaitee.blogspot.com) မွ ေရးသားသည္။