Tuesday, July 16, 2013

ဟဒီးစ္ေတာ္(၄၀)

တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ ၾသဝဒေတာ္မ်ားသည္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအဖို႔ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေရးၾကီးဆံုးေသာ ၾသဝဒေတာ္မ်ားျဖစ္၏။
မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအေနႏွင့္ ယင္းၾသဝဒေတာ္မ်ားကို အာဂံုေဆာင္ထားျခင္း၊ လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းႏွင့္
သူတစ္ပါးတို႔အား သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္းတို႔မွာ အတိုင္းမရွိ ထူးျမတ္လွေပသည္။

၁။ အၾကင္ သူသည္ေဆြမ်ဳိးျဖတ္က ငါအရွင္သည္လည္း ၎ႏွင့္အဆက္ျဖတ္ေတာ္မူမည္၊
ဟု၍ျဖစ္၏။ ( သစ္ရ္မိဇီက်မ္း )


၂။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က အမ်ဳိးဆက္ေသာသူ၏ အသက္သည္ ရွည္လ်ား၏။ ( ဗုခါရီက်မ္း၊ မြတ္စလင္မ္က်မ္း )

၃။ ႏွစ္ေပါင္းငါးရာအကြာအေဝးမွပင္ ရႏိုင္သည့္ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံု၏ ေမႊးရနံ႔မ်ားကို ေဆြမ်ဳိးျဖတ္သူ၊
ရႈရႈိက္ခံစားရလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့၏။ ( သြဗရာနီက်မ္း )

၄။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က မိဘႏွစ္ပါးတို႔အား ေကြ်းေမြးျပဳစု၊ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ စြလာသ္ဝတ္ျပဳျခင္း၊
စိြယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ ဟဂ်္ႏွင့္အြန္ရဟ္တို႔ကို ျပဳလုပ္ျခင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ လမ္းေတာ္၌ စစ္ပြဲဆင္ႏြဲျခင္း၊
စသည့္က်င့္စဥ္မြန္တို႔ထက္သာ၍ျမတ္၏။( အဗူဟအ္လာက်မ္း၊ သြဗရာနီးက်မ္း )

၅။ မိခင္၏ဝတၱရားသည္ ဖခင္၏ဝတၱရားထက္ ႏွစ္ဆပို၏။( အစ္ဗ္ႏုမနီးအ္က်မ္း )
မိဘတို႔သည္ မိမိတို႔ အသက္ထင္ရွားရွိစဥ္ ကာလ၌ သားသမီးတို႔အားေပးကမ္းလိုေသာ္ သားသမီးအားလံုး၊
အညီအမွ်ခြဲေဝေပးၾကရမည္ ဟုမိန္ေတာ္မူခဲ့၏။ ( သြဟာဝီက်မ္း )

၆။ အိမ္နီးခ်င္းတို႔၏ ဝတၱရားမွားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က ကိယာမသ္ ကမာၻ့တရားခြင္ေန႔တြင္ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား၏
ဝတၱရားမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း ဦးစြာေမးျမန္း စစ္ေၾကာျခင္းကို ခံရေပမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မႈခဲ့သည္။ ( သြဗရာနီက်မ္း )

၇။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ ဘာသာေရးကို အထူးေလးစား ကိုင္းရႈိင္းသူျဖစ္ပါလ်က္ ၎၏ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားက ၎ကို
မေက်နပ္ၾက မလိုလားၾကသျဖင့္၊ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးသည္ ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲသို႔ လားရမည့္သူျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာေတာ္မူခဲ့၏.....( အစ္ဗ္ႏု အဗီ ရႈိင္ဗဟ္က်မ္း )


၈။ မြတ္စလင္မ္ဟူသည္ မိမိ၏လက္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အျခားမြတ္စလင္မ္တို႔ကို
ဒုကၡမေပးသူျဖစ္၏။ ( သစ္ရ္မိဇီက်မ္း )

၉။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က အလီသခင္အား အို-အလီ၊ စြစ္ဒီးကီးန္ အမွန္တရား ထာဝရ လက္ကိုင္ထားသည့္
သူေတာ္စင္တို႔၏ အဆင့္အတန္းကို လိုလားပါက သင္သည္ မိမိႏွင့္ေဆြမ်ဳိးျဖတ္သူႏွင့္၊ ေဆြမ်ဳိးဆက္ပါ။
အသင့္အား ညႇင္းပန္းႏိွပ္စက္သူႏွင့္ ေကာင္းစြာဆက္ဆံပါ။ အသင့္အားမေကာင္းျပဳသူအား အသင္က
အေကာင္းျပဳပါ။ ဟုမိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့။ ( မြတ္စ္နဒ္ အဟ္မဒ္က်မ္း )

၁၀။ မိမိၾကဳိင္ႏွစ္သက္သည္မ်ားကို သူတစ္ပါးအတြက္လည္းၾကဳိင္ႏွစ္သက္ရမည္။ အေၾကာင္းမွာ ဟဒီးဆ္ေတာ္၌
ဤသို႔ေသာအရည္အခ်င္းရွိသူသည္ အီမန္ႏွင့္တကြ ကြယ္လြန္ေသဆံုးပါက ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲမွ လြတ္ျငိမ္းခြင့္
ရရွိမည္ဟု သတင္းေကာင္းလာရွိ၏။ ( မြတ္စလင္မ္က်မ္း )

၁၁။ ၾကီးသူကိုေလးစားပါ။ ငယ္ရြယ္သူကို ၾကင္နာသနားပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က အၾကင္လုလင္ပ်ဳိသည္
သက္ၾကီးယ္အိုတစ္ဦးဦးကို ေလးစားဂုဏ္ေပးခဲ့ေသာ္ ထိုသူသက္ၾကီးရြယ္အို ျဖစ္သည့္အခါတြင္ ၎အား
ေလားစားၾကည္ညိဳမည့္သူ တစ္ဦးဦး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဖန္ဆင္းေတာ္မူမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဤဟဒီးစ္ၾသဝါဒေတာ္က သက္ၾကီးရြယ္အိုအား ေလးစားသူသည္ အသက္ရွည္စြာ ေလာက၌ ေနထိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဖၚညြန္းထားသည္။( သစ္ရ္မိဇီက်မ္း )

၁၂။ လူတိုင္းႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ျပဳံးျပဳံးရႊင္ရႊင္ ဆက္ဆံရမည္။ အေၾကာင္းမွာ ဤသို႔ ျပဳံးခ်ဳိစြာ ဆက္ဆံသူသည္
ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲမွလြတ္ျငိမ္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈကို ရရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) က သတင္းေကာင္းပါေတာ္မူခဲ့၏။ ( အစ္ဗ္ႏု ဟစ္ဗၺားန္က်မ္း၊ ဗိုင္ဟကီက်မ္း )

၁၃။ စကားအပို႔အယူးလုပ္သူ(ကုန္းေခ်ာ၊ကုန္းတိုက္သူ)တို႔၏စကားကို မည္သည့္အခါမွ နားမေထာင္ေလႏွင့္။
၎တို႔သည္ ကုန္းေခ်ာ ကုန္းတိုင္လုပ္ကာ မြတ္စလင္မ္ႏွစ္ဦးၾကား ေသြးကြဲေအာင္ျပဳျခင္း သာျဖစ္သျဖင့္
ထိုလုပ္ဆိုးေၾကင့္ ၎တို႔၏ သာသနာေရးလည္ပ်က္စီးရ၏။ ေလာကုတၱရာတြင္ ဂ်ဟႏၷမ္ ထဲသို႔လားၾကရန္
ဖန္တီးေဆာင္ရြက္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ ( ဗုခါရီက်မ္း၊ မြတ္စလင္မ္က်မ္း )

၁၄။ မိမိသည္မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ႏွင့္ မသင့္ျမတ္သျဖင့္ စကားမေျပာဘဲ သံုးရက္ထက္ပို၍
မေနအပ္ မေနပိုင္။ (ဗုခါရီက်မ္း၊ အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း၊ နစာအီက်မ္း )

၁၅။ မိမိသည္ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးအား ခြင့္လႊတ္ခဲ့ေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကိယာမသ္ ကမာၻ႔တရားခြင္ေန၌
မိမိ၏အမွားမ်ားကို ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူလိမ့္မည္။ ( အစ္ဗ္ႏု ဟစ္ဗၺားန္က်မ္း )

၁၆။ လူတို႔၏အဆင့္အတန္းကို ေထာက္ရႈလ်က္ ဆက္ဆံမႈ ျပဳသင့္၏။ ဆိုလိုသည္မွာ ေလာကီ အသိုင္းအဝိုင္းမွ
ဂုဏ္သေရရွိ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးဦး မိမိထံလာေရာက္သည့္အခါ ၎အား ဂုဏ္ေပးကာ ဆက္ဆံသင့္သည္။
တစ္ခါတြင္ ေလာကီအသိုင္းဝိုင္းမွ လူခ်မ္းသာတစ္ဦး ေရာက္လာသည့္အခါ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က
မိမိ၏ ျခဳံေစာင္ေတာ္ကို အဆိုပါပုဂၢဳိလ္ထိုင္ေစရန္ ခင္းေပးေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က
အသင္တို႔ထံသို႔ လူအဖြဲ႔အစည္တစ္ခုမွ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး လာေရာက္သည့္အခါ ၎အား ေလးစားစြာ
ဂုဏ္ျပဳခ်က္ဆက္ဆံၾကကုန္..ဟုမိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ (ဗတ္ဇ္ဇာရ္က်မ္း၊အစ္ဗ္ႏုခုဇိုင္မဟ္က်မ္း၊သြဗရာနီက်မ္း၊
အစ္ဗ္ႏုအဒီက်မ္း၊ဟာကင္မ္က်မ္း )

၁၇။ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ အျပစ္အနာအဆာမ်ားကို မထုတ္ေဖၚေလႏွင့္ သူတစ္ပါး၏ အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္သူသည္
ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုသို႔ ဝင္ေရာက္ရမည္ျဖစ္၏ ( သြဗရာနီက်မ္း )

၁၈။ သူတစ္ပါး၏ ေနာက္ကြယ္အတင္းမေျပာရ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အျပစ္အနာဆာကိုလည္ မေလ့လာမစူးစမ္းရ
မွတ္သားသင့္သည့္ အခ်က္မွာ သူတစ္ပါး၏ အျပစ္အနာဆာကို ထုတ္ေဖၚသူ၏အျပစ္အနာအဆာမ်ားကို
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကလည္း နက္ျဖန္ထုတ္ေဖၚေတာ္မူလိမ့္မည္။ ( အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း )

၁၉။ ေအာက္တန္းက်ေစေတာ္မူလိမ့္မည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သိကၡာက်ေစေတာ္မူလွ်င္ ထိုသူသည္
မည္သည့္အခါမွ သိကၡာ ရွိႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။ ( ဗုခါရီက်မ္း )

၂၀။ မြတ္စလင္မ္မ်ားတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ ၾကဳိးစားရမည္။ ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒေတာ္၌
လာရွိသည္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မြတ္စလင္မ္တို႔အား တစ္ခုခုေပးကမ္းရာတြင္
ခ်က္ခ်င္းမေပးကမ္ဘဲ ဆိုငံံ့၍ ေပးေတာ္မူေလ့ရွိ၏ ထိုေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္မွာ
ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေတာင္းခံသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား ခ်က္ခ်င္းမေပးကမ္းျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သင္တ႔ိုသည္
လာေရာက္ေတာင္ခံသူအား ေပးကမ္းပါရန္ ထိုသူဖက္မွ အသနားခံႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ ထိုသို႔အသနားခံျခင္းျဖစ္သည္
သင္တို႔သည္ ေကာင္းျမတ္သည့္စကားကို ဆိုကာအက်ဳိးဆဝါးဗ္ရယူၾကရန္ ကြ်ႏု္ပ္ဆိုင္းငံ့လ်က္ အခြင့္ေပး
ျခင္းျဖစ္၏။ ( အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း )

၂၁။ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ကိုျဖည့္ဆည္းေပးရန္
ၾကဳိးစားအားထုတ္ျခင္းမွာ အက်ဳိးရွိသည့္ ကိစၥရပ္ျဖစ္၏။ သင္တို႔၏ ၾကဳိးစားမႈသည္ ထိေရာက္သည္ျဖစ္ေစ
မထိေရာက္သည္ျဖစ္ေစ အက်ဳိးဆဝါးဗ္ရ၏။ ဟဒီးဆ္ ၾသဝါဒေတာ္တြင္ ဤသို႔ မြတ္စလင္မ့္လိုအပ္ခ်က္ကို
ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းသည္ တစ္ႏွစ္လံုး အိအ္သိကာဖ္ ထိုင္ရာတြင္ ရရွိမည့္ အက်ဳိးဆဝါးဗ္ထက္သာ၍ျမတ္၏
ဟုလာရွိေပသည္။ ( ဟာကင္မ္က်မ္း )

၂၂။ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႔ဆံုသည့္အခါတိုင္း မိမိကဦးစြာစလင္မ္ေမတၱာပို႔သ၍ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရမည္။
ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒေတာ္၌လာရွိသည္မွာ မြတ္စလင္မ္ႏွစ္ဦး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္သူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ရဟ္မသ္
ကရုဏာေတာ္၏အဆေပါင္း ခုနစ္ဆယ္အနက္ ေျခာက္ဆယ္ကိုးဆကို ရရွိျပီး က်န္တစ္ဆကိုသာ က်န္သည့္
မြတ္စလင္မ္က ရရွိျခင္းျဖစ္၏။ ( ဟကီးမ္သစ္ရ္မိဇီက်မ္း )

၂၃။ မြတ္စလင္မ္ညီေနာင္တစ္ေယာက္ေယာက္ ၎၏အိုးအိမ္တြင္ မရွိသည့္အခါမ်ဳိးတြင္ ၎၏ ဂုဏ္သိကၡာ သို႔မဟုတ္
ပစြည္း ဥစြာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဆံုးရႈံးမႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေတာ့မည့္အခါ ၎ဆံုးရႈံးနစ္နာမႈကို ပေပ်ာက္ေအာင္ ျပဳျခင္းျဖင့္
၎အားကူညီေစာင္မပါ ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒေတာ္၌ လာရွိသည္မွာ တစ္ေနရာရာတြင္ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးဦး၏
ဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းေနျပီဟု ယူဆရပါက အဆိုပါ မြတ္စလင္မ္အား ကူညီေစာင္မသူအား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က
လိုအပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ကူညီေစာင္မေတာ္မႈလိမ့္မည္။( အဟ္မဒ္က်မ္း၊ အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း )

၂၄။ ဆိုးသြမ္းသူးမ်ား၏ ရန္မွ ေရွာင္ၾကည္ရန္အတြက္ ၎တို႔အား ပ်ဴငွာစြာ ဆက္ဆံျခင္းျပဳရမည္။
ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒေတာ္၌ လာရွိသည္မွာ ျဖစ္သည့္နည္းႏွင့္ မိမိသိကၡာကို ေစာင့္စည္းျခင္းသည္
စြဒကဟ္အလႉဒါနမည္၏။ ( ဒါရိကြသ္နီက်မ္း၊ ဟာကင္မ္က်မ္း )

၂၅။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါသူမ်ားႏွင့္ အမ်ားဆံုး လက္ပြန္းတတီးေနထိုင္ပါ။ ဥစြာခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသူမ်ားႏွင့္
ေရာေႏွာေနထိုင္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ထံေတာ္ပါးတြင္
အို..ေမြးျမဴဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာအရွင္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးအား အသက္ရွင္လ်က္ ေနထိုင္သည့္ကာလႏွင့္
ကြယ္လြန္ေသဆံုးသည့္ ကာလတို႔တြင္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္အေျခအေနျဖင့္ ထားေတာ္မႈပါ ေနာင္တမလြန္တြင္ ရွင္ျပန္ထရမည့္အခါတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ားထဲမွ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးအား ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထေစေတာ္မႈပါ
ဟုဆုေတာင္းေတာ္မႈခဲ့၏။ ( အစ္ဗ္ႏု မာဂ်ဟ္က်မ္း၊ ဟာကင္မ္က်မ္း )

၂၆။ မိမိကသာသနာ့စကားရပ္တစ္ခုခု သာသနာ့အသိပညာတစ္ခုခု ပိုခ်ေပးႏိုင္မည့္ ပုဂၢဳိလ္အနီးတြင္ အတက္ႏိုင္ဆံုးထိုင္ပါ။
သို႔မဟုတ္ မိမိကသာသနာ့စကားရပ္တစ္ခုခု သာသနာ့ပညာတစ္ရပ္ရပ္ကို သင္ယူဆည္းပူႏိုင္မည့္ပုဂၢဳိလ္အနီးတြင္ထိုင္ပါ။
ဆိုလိုသည္မွာ သာသနာ့အက်ဳိးကိုေရွးရႈ၍ သာသနာကိုျဖန္႔ျဖဴသူ သို႔မဟုတ္ ဆည္းပူးသူအျဖစ္ ရပ္တည္ပါ။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ေမ့ေလ်ာ့ေနသူမ်ားႏွင့္ ေဝးေဝးေနပါ အေၾကာင္းမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က
မေကာင္းေသာ္မိတ္ေဆြ၊ မေကာင္းေသာ္အေပါင္းအသင္းႏွင့္အတူ ေနထိုင္ျခင္းထက္ တစ္ဦးခ်င္ေနျခင္ကသာ၍ျမတ္၏။
တစ္ဖန္ တစ္ဦးတည္းေနထိုင္ျခင္းထက္ မိတ္ေဆြေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေနထိုင္ျခင္းက သာ၍ျမတ္၏။
ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့၏။ ( ဗိုင္ဟကီက်မ္း )

၂၇။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ဤသို႔အမန္႔ရွိခဲံသည္ ရာစုမ်ားနက္ အေကာင္းဆံုးရာစုသည္ ငါ၏ရာစု ၎ေနာက္လာေသာ ရာစု၊ ၎ေနာက္ လာေသာရာစု ျဖစ္သည္။ ( ဗုခါရီက်မ္း )

၂၈။ ဟဇရသ္မုအာဇ္ ဗင္န္ဂ်ဗလ္(ရသြ)သခင္ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ သခင့္အား ယီမင္န္ႏိုင္ငံသို႔
တရားသူၾကီးခန္႔အပ္ေစလႊတ္ခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ေတာ္က သခင့္အားဤသို႔ ေမးျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္ အသင္သည္အဘယ္သို႔
တရားစီရင္မည္နည္း သခင္က က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ျဖင့္စီရင္မည္ဟုေျဖၾကားသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က အကယ္၍ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္မပါရွိခဲ့လွ်င္ ဟုေမးျမန္းေတာ္မူရာ
သခင္က ရစူလြလႅာဟ္၏စြႏၷသ္ေတာ္ျဖင့္ ဟုေျဖၾကားေတာ္မူသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကအကယ္၍ စြႏၷသ္ေသရစူလ္တြင္လည္း မေတြ႕ရွိခဲ့လွ်င္ ဟုေမးျမန္းေတာ္မူရာ သခင္က ထိုအခါ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏ေတြေခၚဆင္ျခင္မႈျဖင့္
အိဂ်သိဟာဒ္ျပဳစီရင္မည္ ဤသည္တြင္ တြန္႔တိုျခင္းျဖစ္ေစမည္မဟုတ္ ဟုေျဖၾကားသည္။
ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က ဟဇရသ္မုအာဇ္ ဗင္န္ဂ်ဗလ္(ရသြ)သခင္၏ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္ လက္ျဖင့္ပုတ္ကာ
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ရႊက္ရ္ျပဳေက်းဇူးတင္၏။ ထိုအရွင္သခင္သည္ အလႅာရစူလ္၏သံတမန္ကို အလႅာဟ့္ရစူလ္ေက်နပ္သည့္ကိစၥ၏
အစြမ္းခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူခဲ့သည္ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ ( အဗူဒါဝူးဒ္-သိရ္မိဇီ-မြတ္စ္နေဒအဟ္မဒ္ က်မ္း )

၂၉။ ဟဇရသ္ အဗူဟုရိုင္ရဟ္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟု)ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အမိန္႔ရွိေေတာ္မူသည္။ ဒြႏၷယာေလာကသည္
မုအ္မင္န္မ်ားအဖို႔ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားသဖြယ္ျဖစ္၍ ကာဖစ္ရ္ျငင္းပယ္သူမ်ားအဖို႔မူ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုသဖြယ္ျဖစ္ေပသည္။( မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း )

၃၀။ ဟဇရသ္ အုဗာဒဟ္ဗင္န္ဆြာမိသ္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟု)က အမိန္႔ရွိခဲ့သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္။
အၾကင္သူသည္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားအေပၚ ဂုဏ္ေပးေလးစားမႈမရွိ၊ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ငယ္ရြယ္သူးမ်ားအေပၚတြင္လည္း
သနားၾကင္နာမႈမရွိသည့္အျပင္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ အာလင္မ္ ပညာရွင္မ်ား၏ ဟပ္က္ တာဝန္ဝတၱရားကို နားမလည္ခဲ့လွ်င္
ထိုသူသည္ ငါ၏အြမၼသ္ထဲမွ မဟုတ္ေခ်။ ( တြဗ္ရာနီက်မ္း )

၃၁။ ဟဇရသ္ အမ္ရ္ဗင္န္ေအာင္ဖ္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟု)က တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ကို ဤသို႔ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။
ဒီးန္သာသနာေတာ္သည္ အစပထမက သူစိမ္းတရံစာ ကဲ့သို႔ရွိခဲ့၏။ မၾကာမီကာလတြင္း မူလအစကကဲ့သို႔ပင္ သူစိမ္းပမာျပန္ျဖစ္သြားေပမည္။ သို႔ရွိရာ အၾကင္မြတ္စ္လင္မ္မ်ားတြက္မူ သတင္းေကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္ အၾကင္သူတို႔သည္။
ဒီးန္သာသနာအတြက္ေၾကာင့္ပင္ သူစိမ္းကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ျခင္းခံရေပလိမ့္မည္။ ဤသူမ်ားသည္ ငါတမန္ေတာ္၏ က်င့္စဥ္မ်ားကို
မွန္ကန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးမည္ျဖစ္သည္ ၎က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္မ်ားအား ငါတမန္ေတာ္မရွိသည့္ေနာက္ လူအမ်ားက ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ၾကျပီးျဖစ္သည္။ ( သစ္ရ္ေမဇီက်မ္း )

၃၂။ ဟဇရသ္ အနတ္စ္ဗင္န္မာလစ္က္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟု)က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္။
လြယ္ကူမႈမ်ားကို ဖန္တီးပါ။ ခက္ခဲမႈကို မဖန္တီးၾကပါႏွင့္၊ လူအမ်ားအား ႏွစ္သိမ့္ေက်နပ္ေစပါ. ရြံရွာမုန္းတီးမႈကို မျဖစ္ေပၚၾကေစႏွင့္။ ( မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း )

၃၃။ ဟဇရသ္ အဗ္ဒြလႅာဟ္ဗင္န္အုမရ္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟု)က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ (အေရးၾကီးသည့္
စကားျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အေသခ်ာနားေထာင္၍ ဂရုျပဳေစရန္ အလိုငွာ) ကြ်ႏု္ပ္၏ ပခံုးအားကိုင္၍ အသင္သည္ ဤေလာက၌ ခရီးသည္တစ္ဦးပမာ သို႔မဟုတ္ ခရီးသြားတစ္ဦးပမာေနထိုင္ေလကုန္ ဟု အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္။( ဗုခါရီက်မ္း)

၃၄။ ဟဇရသ္ အာေအရွဟ္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟာ)က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ကြ်န္မ၏ အိမ္ေတာ္၌
ဤသို႔ဒိုအားျပဳခဲ့ေပသည္ အို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၊ မည္သူ႔မဆို ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏ အြမၼသ္သားမ်ားအေပၚ၌ ( ဒြႏၷယာ၊အာခိရသ္)
အေရးကိစၥလုပ္ငန္းမ်ားထဲမွ မည္သည့္ကိစၥမ်ားအတြက္ပင္ျဖစ္ေစ၊ အမီရ္အျဖစ္ ခန္႔အပ္တာဝန္ေပးျခင္းခံရရာ ထိုသူသည္
လူအမ်ားအာ ၾကပ္တည္းမႈ ဒုကၡပင္ပန္း ဆင္းရဲမႈမ်ားျဖစ္ေစခဲ့လွ်င္ အရွင္ျမတ္ကလည္း ထိုသူအား ဒုကၡပင္ပန္းဆင္းရဲမႈမ်ားထဲ၌
ထားရွိေတာ္မူပါ။ ၎ေနာက္ အၾကင္သူသည္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏ အြမၼသ္မ်ား၏ မည္သည့္အေရးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမီရ္အျဖစ္
ခန္႔အပ္ျခင္းခံရရား ထိုသူသည္ လူအမ်ားႏွင့္ ယုယၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံခဲ့လွ်င္မူ အရွင္ျမတ္ကလည္း ထိုသူအားယုယၾကင္နာစြာျဖင့္ ဆက္ဆံေပးသနာေတာ္မူပါ။ ( မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း)

၃၅။ ဟဇရသ္ အြေမၼဟုစိုင္န္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟာ)သခင္မ ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္။ အကယ္၍ အသင္တို႔အေပၚ၌ ႏွာေခါင္း၊ နားရြက္ပ်က္၊ အသားမဲကြ်န္ကိုပင္ အမီရ္ခန္႔အပ္ခဲ့ ထိူသူသည္ အလႅာဟ္(စြဗ္ဟာနဟူဝသအာလာ)၏ က်မ္းေတာ္ျဖင့္
ဆိုလိုသည္မွာ အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္တိုင္းသာ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံခဲ့လွ်င္ အသင္တို႔ ထိုသူ၏ အမိန္႔ကို
နားေထာင္ၾက၊ နာခံလိုက္ၾကေလာ့၊၊ ( မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း )

၃၆။ ဟဇရသ္ အနတ္စ္ဗင္န္မာလစ္က္(ရဒြိယလ္လာဟုအန္ဟု)က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္။
အမီရ္၏စကားကို နားေထာင္ၾက၊ နာခံက်င့္သံုးၾကေလာ့။ အကယ္၍ သင္တို႔အေပၚ၌ ဟဗ္ရွီ(လူမဲ)ကြ်န္ပင္ အမီရ္ျဖစ္ပါေစ၊
ထိုသူ၏ ဦးေခါင္းသည္ ပမာဆိုေသာ္(ေသးငယ္ရာ၌ စပ်စ္ေျခာက္သီးကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ေနပါေစ။ ( ဗုခါရီက်မ္း )

၃၇။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား အေမႊမ္းတင္လိုလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္အထင္အရေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ ဒီအရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့သူပဲ ဟုေျပာဆိုသင့္သည္။ ( ဗုခါရီက်မ္း-မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း)

၃၈။ သင့္အေနႏွင့္ သင့္မိတ္ေဆြအား အေမႊမ္းတင္လိုက္ျခင္းမွာ ၎၏လည္ဂုတ္ကို လွီးျဖတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ( ဗုခါရီက်မ္း-မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း)

၃၉။ အၾကင္ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ မိမိက ေဒါသအေလ်ာက္ ေျပာဆိုအေရးယူႏိုင္သည္ ဇနီး သား သမီး
လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားအေပၚ မိမိ၏ေဒါသကို ခ်ဳပ္တည္းကာ အေရးမယူအျပစ္မေပးဘဲေနပါက
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၎၏ႏွလံုးသားကို အီမန္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈတို႔ျဖင့္
ျဖည့္ေပးသနားေတာ္မူ၏။ ( သစ္ရ္မိဇီက်မ္း )

၄၀။ လူတို႔ေသာက္သံုး၍ မ်ဳိခ်သည့္အရာမ်ားနက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အႏွစ္သက္ဆံုးေသာအရာသည္
ေဒါသကို မ်ဳိခ်ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ( အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း-အဟ္မဒ္က်မ္း )

မြတ္စလင္မ္တိုင္း ဟဒီးဆ္၏အေရးပါးမူကို ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ျပီး အရွိတရားကို အသိတရားႏွင့္ေပါင္းစပ္၍ အမွန္တရားကိုလက္ခံက်င့္သံုးကာ မြတ္စလင္မ္ဘဝသရုပ္ကို ပီျပင္စြာထုဆစ္ႏုိင္ၾကပါေစ။(အာမီးန္)


New Sky ၏ ဖဘ စာမ်က္ႏွာမွ ရွယ္ပါသည္။ 

အလ္မုဖီးဒ္