Monday, July 22, 2013

အိအ္သိကားဖ္ အေၾကာင္း


အိအ္သိကားဖ္ အေၾကာင္း
ရမႆြာန္လ၏ ေနာက္ဆံုးဆယ္ရက္တြင္ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အရာတို႕ကို အဆက္ျဖတ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အိမ္ေတာ္၌ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ျခင္းကို “အိအ္သိကားဖ္” ဟုေခၚ၏။ အိအ္သိကားဖ္ျပဳရန္ အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္မွာ ရမႆြာန္လ၏ ေနာက္ဆံုးဆယ္ရက္ျဖစ္၏။ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူသည္ ေန႕ေရာ ညပါ ဗလီထဲတြင္ေနထိုင္ရ၏။ က်င္ႀကီး၊ က်င္ငယ္စြန္႕လိုေသာ္ ဗလီအျပင္သို႕ ထြက္ခြင့္ရွိ၏။ ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း မိမိ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ေသာေနရာ ဗလီအတြင္းသို႕ ခ်က္ခ်င္းျပန္၀င္ရ၏။ အခ်ဳပ္မွာ မိမိခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးႏွင့္ အခ်ိန္အားလံုးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ၀တ္ျပဳဆည္းကပ္ရန္ ပံုအပ္ထားျခင္းျဖစ္၏။

အိအ္သိကားဖ္၏ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား
(၁) အိအ္သိကားဖ္ ထုိင္ျခင္းျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း မေတြ႕ဆံုရျခင္း၊ ေစ်းသို႕မသြားမလာရျခင္းေၾကာင့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အကုသိုလ္တို႕မွ လြတ္ကင္းသြား၏။
(၂) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ႏွစ္ၿမိဳ႕မႈအတြက္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ အိမ္ေတာ္၌ လာေရာက္တည္းခိုေနထိုင္ျခင္းသည္ အိဗာဒသ္ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ အိအ္သိကားဖ္ရက္မ်ားတြင္ အခ်ိန္အားလံုးအတြက္ စ၀ါးဗ္အက်ဳိးရရွိ၏။ အိပ္စက္ေနလွ်င္လည္း အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း၏ အက်ဳိးစ၀ါးဗ္ကို ရရွိေနမည္ျဖစ္၏။
(၃) အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူသည္ အခ်ိန္တိုင္း “ဂ်မာအသ္”ႏွင့္ ဆြလာသ္၀တ္ျပဳျခင္းတို႕ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေတာင့္တေနျခင္းေၾကာင့္ အခ်ိန္ျပည့္ ဆြလာသ္၀တ္ျပဳျခင္း၏ အက်ဳိးစ၀ါးဗ္ကိုရ၏။
(၄) အိအ္သိကားဖ္အေျခအေနမွာ မလာအိကာ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား၏ အေျခအေနႏွင့္ အလားတူျဖစ္၏။
(၅) ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အိမ္ေတာ္ပင္ျဖစ္ေပရာ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္သူကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အိမ္နီးနားခ်င္းျဖစ္႐ံုသာမက ထိုအရွင့္အိမ္ေတာ္၌ ဧည့္သည္ေတာ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
(၆) အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ေနေသာရက္မ်ားတြင္ လူမမာကိုသြားေရာက္ေမးျမန္းျခင္း၊ အိမ္နီးနားခ်င္းကို ေစ်းမွပစၥည္း၀ယ္ေပးျခင္း၊ လူမမာအားျပဳစုျခင္း၊ ဂ်နာဇဟ္၌ပါ၀င္ျခင္းႏွင့္ ဗလီအျပင္သို႕ထြက္၍ ေဆာင္ရြက္ရေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဟူသမွ်ကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မရွိေတာ့ေပ။ သို႕ေသာ္ ယင္းကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႕ကို ပထမကတည္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ေနေသာအခါ၌ ယင္းေကာင္းမႈမ်ားကို မျပဳလုပ္ရေသာ္လည္း အက်ဳိးစ၀ါးဗ္ကိုမႈ ရရွိေပမည္။
(၇) အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စြႏၷသ္ေတာ္ကို က်င့္သံုးရာလည္းေရာက္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္လလံုး အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ေတာ္မူ၍ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္ ရက္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ေတာ္မူခဲ့၏။ သို႕ေသာ္ ရမ္ႆြာန္လေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္တြင္ ကိုယ္ေတာ္သည္ ထာ၀စဥ္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ေတာ္မူေလ့ရွိျခင္းေၾကာင့္ အစၥလာမ့္ပညာရွင္မ်ားက ရမ္ႆြာန္လ ေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္တြင္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္းသည္ “စြႏၷသ္ မုအကၠဒဟ္” ျဖစ္ေၾကာင္း အမိန္႕ရွိၾက၏။

မွတ္ခ်က္
ရမႆြာန္လေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္၌ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္းသည္ စြႏၷသ္ မုအကၠဒဟ္ အလလ္ကိဖာယဟ္ ျဖစ္၏။ တစ္ရပ္ကြက္လံုးရွိ မြတ္စလင္မ္မ်ားအနက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပင္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” မထိုင္ခဲ့ေသာ္ အားလံုးတြင္ တာ၀န္ရွိ၏။ ၁၀-ရက္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္းသည္ အခ်ိန္ျပည့္ အိဗာဒသ္ျပဳေနျခင္းျဖစ္ေပရာ ယင္း ၁၀-ရက္ အတြင္း၌ ကဒရ္ညႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ေသာ္ ယင္းည၏ အလြန္ႀကီးမားေသာ အက်ဳိးစ၀ါဗ္ကိုလည္း ရရွိေပမည္။

အိအ္သိကားဖ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လာရွိေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ား

ဟဒီးစ္ေတာ္ (၁) -း-
နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ကြယ္လြန္ေတာ္မူသည္အထိ ရမ္ႆြာန္လျမတ္၏ ေနာက္ဆံုး (၁၀)ရက္တြင္ “အိအ္သိကားဖ္” ထိုင္ေတာ္မူေလ့ရွိခဲ့ေၾကာင္း ထို႕ျပင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ ၾကင္ရာေတာ္မ်ားသည္ ကိုယ္ေတာ္၏ ေနာက္တြင္ “အိအ္သိကားဖ္” ထိုင္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္းကို အာအိရွာ (ရသြီ႕)သခင္မက ေျပာျပ၏။

ရွင္းလင္းခ်က္ (က) -း-
ရမ္ႆြာန္လျမတ္၏ ေနာက္ဆံုး (၁၀)ရက္တြင္ “အိအ္သိကားဖ္”ထိုင္ျခင္းမွာ ကြယ္လြန္ေတာ္မူသည္ အထိ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) အစဥ္အၿမဲက်င့္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ က်င့္စဥ္တစ္ရပ္ျဖစ္၏။ သို႕အတြက္ ေၾကာင့္ ယင္း“အိအ္သိကားဖ္”သည္ “စြႏၷသ္ မုအကၠဒဟ္” ျဖစ္၏။ ထိုအခ်ိန္က မ်ားစြာေသာ ဆြဟာဗီသာ၀က တို႕သည္ “အိအ္သိကားဖ္” မထိုင္ခဲ့ေပ။ သို႕ရာတြင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) သည္ မႏွစ္ၿမိဳ႕ျခင္းလည္း မရွိခဲ့ေပ။ သို႕ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္သည္ ေပၚလြင္ထင္ရွား၏။ (၁) “အိအ္သိကားဖ္” ထုိင္ျခင္းမွာ “၀ါဂ်ိဗ္” မဟုတ္ေပ။ (၂) “အိအ္သိကားဖ္”ထိုင္ျခင္းသည္ စြႏၷသ္ မုအကၠဒဟ္ အလလ္ကိဖာယဟ္ ျဖစ္သည္။ ယင္းစြႏၷသ္၏ သေဘာမွာ အခ်ဳိ႕ကက်င့္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ အျခားသူမ်ားအေပၚမွာလည္း တာ၀န္ေက်ပြန္သြား၏။

ရွင္းလင္းခ်က္ (ခ) -း-
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) ၏ ၾကင္ရာေတာ္မ်ားသည္ မိမိတို႕အိမ္မ်ားတြင္ “အိအ္သိကားဖ္”ထိုင္ခဲ့ၾက၏။ ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဟဒီးစ္ေတာ္၌ အက်ယ္တ၀င့္ မလာရွိေပ။ သို႕ေသာ္ ၾကင္ရာေတာ္မ်ားသည္ ဗလီ၌ “အိအ္သိကားဖ္” ထိုင္ရန္ စီစဥ္ၾကေသာအခါ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ၎တို႕အားတားျမစ္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း အမ်ဳိးသမီးမ်ား ဗလီ၌ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္းကို မႏွစ္သက္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း အျခားဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားတြင္ လည္းလာရွိ၏။ (မိရ္ကားသ္ မြလႅာအလီ ကာရီက်မ္း) သို႕အတြက္ေၾကာင့္ ဓမၼသတ္ ပညာရွင္မ်ားက အမ်ဳိးသမီး မ်ားအဖို႕ အိမ္၌ “အိအ္သိကားဖ္” ထိုင္ျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္ ျဖစ္သည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ရန္အတြက္ မိမိတို႕ခင္ပြန္ထံမွ အခြင့္ေတာင္းခံရန္ အေရးႀကီးသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း အမိန္႕ရွိၾက၏။

ဟဒီးစ္ေတာ္ (၂) -း-
နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) သည္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ေတာ္မူစဥ္ မက်န္းမာသူမ်ားကို ေမးျမန္ေတာ္မူ ေလ့ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ကိုယ္ေတာ္သည္ မိမိသြားရင္းရပ္နားဆုိင္းငံ့ျခင္း ျပဳေတာ္မမူဘဲ လူမမာအား အေျခအေနကို ေမးျမန္းေလ့ရွိခဲ့ေၾကာင္း အာအိရွာ (ရသြီ႕)သခင္မက ေျပာျပ၏။

ရွင္းလင္းခ်က္ -း-
ဟဒီးစ္ေတာ္၌ (ဖယမုရ္႐ုကမာဟု၀)ဟူေသာ စကားလံုးလာရွိ၏။ ထို႕ေနာက္ (ဖလာယုဟရ္ရိဂ်္ ) ဟူေသာ စကားလံုးလာရွိ၏ ယင္းစကားလံုးမ်ား၏ သေဘာမွာ ၾကြျမန္းေတာ္မူစဥ္ ေမးျမန္းေတာ္မူသည္။ ယင္းကိစၥအတြက္ ရပ္နားဆိုင္းငံ့ျခင္း ျပဳေတာ္မမူဟူ၍ ျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ “အိအ္သိကားဖ္” ထိုင္သူသည္ က်င္ႀကီး၊ က်င္ငယ္စြန္႕ရန္ထြက္လွ်င္ လူမမာအား ေမးျမန္းရန္ေသာ္လည္းေကာင္း ဂ်နာဇာဆြလာသ္၌ ပါ၀င္ခြင့္ရလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆိုင္းငံ့ရပ္နားျခင္း မျပဳရလွ်င္ လူနာကိုေမးပိုင္ခြင့္ ဂ်နာဇာဆြလာသ္၌ ပါ၀င္ခြင့္ရွိ၏။ သို႕မဟုတ္လွ်င္ ျပဳပိုင္ခြင့္မရွိဟု အိမာမ္ႀကီး(၄)ပါးတို႕က အမိန္႕ရွိၾက၏။ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္သူ၌ လူမမာအား ေမးျမန္းရန္ႏွင့္ ဂ်နာဇာဆြလာသ္ အတြက္ ဗလီအျပင္သို႕ ထြက္ခြင့္မရွိပါ။ ထြက္လွ်င္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ပ်က္သြား၏။

ဟဒီးစ္ေတာ္ (၃) -း-
အိဗ္ႏုအဗၺါးစ္ (ရသြီ႕)သခင္က နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ မိန္႕ၾကားခ်က္ကို ဤသို႕ေျပာျပ၏။ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္သူမွာ မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္မ်ားမွ ၾကဥ္ေရွာင္သူျဖစ္သည္သာမက( အျပင္၌ ) အျခားေကာင္းမႈမ်ား ျပဳသူတို႕ကဲ့သို႕ အက်ဳိးစ၀ါးဗ္ကိုလည္းရရွိ၏။

ရွွင္းလင္းခ်က္ -း-
“ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္သူသည္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ေၾကာင့္ အျခားကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႕ကို ျပဳႏိုင္ျခင္းမရွိေခ်။ ဥပေမာ လူမမာကိုသြားေရာက္ေမးျမန္းျခင္း မျပဳႏိုင္ေခ်၊ ဂ်နာဇာဆြလာသ္၌ သြားေရာက္ပါ၀င္ျခင္းမျပဳႏိုင္ေခ်၊ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခြင့္လည္းမရေပ၊ အိမ္သူအိမ္သား၊ သားသမီးတို႕ႏွင့္ေတြ႕ဆံု၍ ၎တို႕၏ေက်နပ္မႈကိုလည္းျပဳႏိုင္ျခင္းမေရွိေခ်၊ စင္စစ္ေသာ္ကား ယင္းကိစၥအားလံုးသည္ ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားပင္ျဖစ္ၾက၏။ သို႕ျဖစ္ေပရာ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ေၾကာင့္ ယင္းကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႕ကို မျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္သူအား ထိုေကာင္းမႈမ်ား၏ အက်ဳိးစ၀ါးဗ္မ်ားကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူ၏။

အိအ္သိကားဖ္၏ ထူးျမတ္မႈမ်ား -း-
(၁) ရမ္ႆြာန္လ၏ ေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္တြင္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္သူမ်ားမွာ ဟဂ်္ႏွင့္အြမၼရဟ္ ႏွစ္ႀကိမ္ျပဳေသာ အက်ဳိးစ၀ါးဗ္ကို ရရွိမည္ဟု ဟဒီးစ္ေတာ္တြင္လာရွိ၏။
(၂) အၾကင္သူသည္ ယံုၾကည္စြာ အက်ဳိးစ၀ါးဗ္ကို ေမွ်ာ္ကိုးလ်က္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္၏။ ထိုသူမွာ မိမိ၏ ယခင္ (ေသးငယ္ေသာ) အျပစ္ငရဲမ်ားအတြက္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရေပသည္ဟု ဟဒီးေတာ္တြင္လာရွိ၏။

အိအ္သိကားဖ္ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ပညတ္ေတာ္မ်ား -း-
ပညတ္ေတာ္ (၁) -း-
“ အိအ္သိကားဖ္ ” ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အခ်က္သံုးခ်က္ အေရးႀကီး၏။ (၁) ဂ်မာအသ္ျဖင့္ဆြလာသ္၀တ္ ေသာ ဗလီ၌ေနထိုင္ျခင္း၊ (၂) “ အိအ္သိကားဖ္ ” ၏ နီယသ္ျပဳ၍ ေနထိုင္ျခင္း၊ နီယသ္ရည္စူးမႈမျပဳဘဲ ေနထိုင္ ျခင္းကို “ အိအ္သိကားဖ္ ” ဟုမေခၚေပ။ နီယသ္ ရည္စူးခ်က္ တရား၀င္အံ့ေသာငွာ နီယသ္ျပဳသူသည္ မြတ္စလင္မ္ျဖစ္ရန္ႏွင့္ အသိဥာဏ္ရွိသူျဖစ္ရန္မွာလည္းအေရးႀကီးသည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ရွိျခင္းႏွင့္၊ မြတ္စလင္မ္ျဖစ္ျခင္းတို႕သည္လည္း နီယသ္ျပဳျခင္း၌ အက်ဳံး၀င္၏။ (၃) (ဟိုင္းဇြ္) ေခၚ ဓမၼတာရာသီေသြး ေပၚျခင္း၊ မီးေနေသြးေပၚျခင္း၊ ႏွင့္ သံ၀ါသမႈေၾကာင့္ ေရခ်ဳိးရန္ထိုက္ေနျခင္းမ်ားမွ ကင္းရွင္းရမည္။

ပညတ္ေတာ္ (၂) -း-
 အထူးျမတ္ဆံုးေသာ “ အိအ္သိကားဖ္ ”မွာ ကအ္ဗဟ္ေက်ာင္းေတာ္၌ထိုင္ေသာ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ျဖစ္သည္။ ထို႕ေနာက္ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)၏ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၌ ထိုင္ေသာ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ျဖစ္သည္။ ထို႕ေနာက္ ဗိုင္သြလ္မုကဒၵပ္စ္၏ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၌ထိုင္ေသာ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ျဖစ္သည္။ ထို႕ေနာက္ ဂ်မာအသ္ျဖင့္ ဆြလာသ္၀တ္ျပဳေနေသာ ဂ်ာေမ့အ္ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၌ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္း၊ အကယ္၍ ရပ္ကြက္တစ္ခုတြင္ ဂ်မာအသ္ျဖင့္ ဆြလာသ္၀တ္ေသာ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ (၂)လံုးရွိခဲ့ေသာ္ ဂ်မာအသ္ျဖင့္ ဆြလာသ္၀တ္ျပဳသူမ်ားေသာ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၌ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္းသည္ သာပို၍ျမတ္ေပသည္။

ပညတ္ေတာ္ (၃) -း-
“ အိအ္သိကားဖ္ ” သည္ (၃) မ်ဳိးရွိ၏။ ၎တို႕မွာ (၁) ၀ါဂ်ိဗ္ အိအ္သိကားဖ္၊ (၂) စြႏၷသ္ မုအကၠဒဟ္ အိအ္သိကားဖ္၊ (၃) မြတ္စ္သဟဗ္ အိအ္သိကားဖ္ တို႕ျဖစ္ေလသည္။ ကိုးထားေသာ“ အိအ္သိကားဖ္ ” သည္ ၀ါဂ်ိဗ္ျဖစ္၏။ ဥပမာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က မိမိသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ရည္စူး၍ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ပါမည္။ သို႕မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ မည္သည့္အလုပ္ကိစၥ အထေျမာက္လွ်င္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ပါမည္ဟု ကိုးျခင္း။

ရမ္ႆြာန္လေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္တြင္ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္းသည္ စြႏၷသ္ မုအကၠဒဟ္ျဖစ္သည္။ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) သည္ အၿမဲ “အိအ္သိကားဖ္ ”ထိုင္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္းခိုင္လံုေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္တြင္ လာရွိ၏။ သို႕ေသာ္ ယင္းစြႏၷသ္မုအကၠဒဟ္မွာ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ အျခားသူတို႕ အေပၚ၌လည္း တာ၀န္ေက်ပြန္သြား၏။

ရမ္ႆြာန္လေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္မွ အပ ရမ္ႆြာန္ ပထမ ၁၀-ရက္၌ျဖစ္ေစ၊ ဒုတိယ ၁၀-ရက္၌ျဖစ္ေစ၊ အျခားမည္သည့္လတြင္ျဖစ္ေစ၊ “ အိအ္သိကားဖ္ ” ထိုင္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္၏။

ပညတ္ေတာ္ (၄) -း-
၀ါဂ်ိဗ္ ျဖစ္ေသာ “ အိအ္သိကားဖ္” တြင္ ႐ိုဇဟ္သည္အေရးႀကီး၏။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္လွ်င္ ထိုသူအေပၚ၌ ႐ိုဇဟ္ေစာင္ထိန္းရန္လည္း အေရးႀကီး၏။ ထိုသူကအကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းျပဳမည္မဟုတ္ဟု နီယသ္ရည္စူးေသာ္လည္း ႐ိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ တာ၀န္ရွိေပမည္။ ထို႕ေၾကာင့္တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ညအခ်ိန္တြင္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ရန္ နီယသ္ျပဳခဲ့လွ်င္ မွန္ကန္မည္ မဟုတ္ေပ။ အခ်ီးႏွီးပင္ျဖစ္မည္။ အေၾကာင္းမွာ ညအခ်ိန္တြင္ ႐ိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္း မျပဳရေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ အကယ္၍ေန႕ႏွင့္ည ႏွစ္ခုစလံုးကို နီယသ္ျပဳခဲ့ေသာ္ သို႕မဟုတ္ ရက္အနည္းငယ္အတြက္ နီယသ္ျပဳခဲ့လွ်င္ ညလည္းပါ၀င္သြားမည္ျဖစ္၍ ည၌လည္း အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရန္အေရးႀကီးအံ့။ အကယ္၍ တစ္ေန႕တည္းအတြက္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရန္ကိုးထားလွ်င္ ညပါ၀င္မည္မဟုတ္ေပ။ သက္သက္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရန္အတြက္ သီးသန္႕႐ိုဇဟ္ထားရန္မလိုေပ။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ႐ိုဇဟ္ထား သည္ျဖစ္ေစ ယင္း႐ိုဇဟ္သည္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရန္အတြက္လည္း လံုေလာက္ေပသည္။

ဥပမာ အၾကင္သူသည္ ရမ္ႆြာန္လ၌ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရန္ ကိုးခဲ့လွ်င္ ရမ္ႆြာန္လ၌ ထားေသာ ႐ိုဇဟ္သည္ ယင္းအိအ္သိကားဖ္ အဖို႕လည္းလံုေလာက္ေပသည္။ သို႕ေသာ္ယင္း ႐ိုဇဟ္မွာ ၀ါဂ်ိဗ္႐ိုဇဟ္ျဖစ္ ေပမည္။ နဖိလ္အျဖစ္ထားေသာ ႐ိုဇဟ္မွာ လံုေလာက္မည္မဟုတ္ေပ။ ဥပမာ အၾကင္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ သည္ နဖိလ္႐ိုဇဟ္ထား၏။ ထို႕ေနာက္ထိုသူသည္ ထိုေန႕၌ပင္ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရန္ကိုးခဲ့လွ်င္ ပိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ အကယ္၍ အၾကင္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ရမ္ႆြာန္ တစ္လလံုး အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ရန္ ကိုးၿပီးေနာက္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ရမ္ႆြာန္လ၌ အိအ္သိကားဖ္ မထိုင္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ၎၏အစား အျခားမည္သည့္လ၌မဆို အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ခဲ့ေသာ္ တာ၀န္ေက်ပြန္သြားေပမည္။ သို႕ရာတြင္ ယင္း အိအ္သိကားဖ္ တြင္လည္း ဆက္တိုက္ ႐ိုဇဟ္ထားရန္ လိုအပ္ေပမည္။

ပညတ္ေတာ္ (၅) -း-
စြႏၷသ္ျဖစ္ေသာ အိအ္သိကားဖ္မွာ ႐ိုဇဟ္ႏွင့္ပင္ ျပဳရေသာေၾကာင့္ ယင္း အိအ္သိကားဖ္အတြက္ ႐ိုဇဟ္ကိုလည္း စည္းကမ္းခ်က္အေနျဖင့္ သတ္မွတ္ရန္ မလိုေခ်။

ပညတ္ေတာ္ (၆) -း-
မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္ေသာ အိအ္သိကားဖ္အတြက္ ႐ိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရမည္ဟူေသာ စည္းကမ္းခ်က္မရွိေခ်။

ပညတ္ေတာ္ (၇) -း-
၀ါဂ်ိဗ္ အိအ္သိကားဖ္မွာ အနည္းဆံုးတစ္ေန႕ျဖစ္ႏိုင္၏။ ထို႕ထက္ပို၍ နီယသ္ျပဳသမွ် ျဖစ္ႏိုင္၏။ စြႏၷသ္ အိအ္သိကားဖ္၏ အခ်ိန္ပိုင္းမွာ ရမ္ႆြာန္လ ေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္ျဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စြႏၷသ္ အိအ္သိကားဖ္ကို ရမ္ႆြာန္လ၏ ေနာက္ဆံုး ၁၀-ရက္တြင္ ထိုင္ရေသာေၾကာင့္ပင္။ နဖိလ္ အိအ္သိကားဖ္ အတြက္ အခ်ိန္ ပိုင္းျခား သတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိေခ်။ တစ္မိနစ္ သို႕မဟုတ္ ထို႕ထက္ေလ်ာ့နည္း ၍လည္း အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ခြင့္ရွိ၏။

ပညတ္ေတာ္ (၈) -း-
အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ေနစဥ္ ႏွစ္မ်ဳိးေသာ အလုပ္ကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္၏။ ၀ါဂ်ိဗ္ အိအ္သိကားဖ္ ႏွင့္ စြႏၷသ္ အိအ္သိကားဖ္ တို႕တြင္ ယင္းအလုပ္ႏွစ္မ်ဳိးအား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အိအ္သိကားဖ္ ပ်က္သြားေပမည္။ ယင္း အိအ္သိကားဖ္တို႕ကို ျပန္၍ကဇြာျဖည့္ရေပမည္။ မြတ္စ္သဟဗ္ အိအ္သိကားဖ္ ျဖစ္လွ်င္မူကား ၿပီးဆံုးသြားေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ မြတ္စ္သဟဗ္ အိအ္သိကားဖ္ အတြက္ အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္ခ်က္မရွိသျဖင့္ ျပန္၍ကဇြာျဖည့္ရန္လည္း တာမရွိေသာေၾကာင့္ပင္။ ပထမ အလုပ္မွာ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ေနေသာေနရာမွ အေၾကာင္းမဲ့အျပင္ထြက္ျခင္း၊ အေၾကာင္းဟူသည္ သဘာ၀အရျဖစ္ေစ၊ တရားေတာ္အရျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး အက်ဳံး၀င္၏။ ဥပမာ - က်င္ႀကီး၊ က်င္ငယ္စြန္႕ျခင္း၊ ေရခ်ဳိးရန္ တာ၀န္ရွိျခင္း၊ ထမင္းပုိ႕မည္သူမရွိလွ်င္ စားေသာက္ရန္ ထြက္ျခင္းတို႕သည္ သဘာ၀အရ လိုအပ္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားတြင္ ပါ၀င္၏။ ရွရီအသ္တရားေတာ္အရ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ဥပမာ ဂ်ဴမုအာ ဆြလာသ္ ၀တ္ျပဳရန္ ထြက္ျခင္း။

ပညတ္ေတာ္ (၉) -း-
မိမိ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ေသာ ဗလီမွတရား၀င္ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ အျပင္သို႕ထြက္လွ်င္ ကိစၥၿပီးေသာအခါ ဆိုင္းငံ့ျခင္းမျပဳရေခ်။ ထို႕ျပင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ဗလီအနီးအနားတြင္ ကိစၥကိုၿပီး ေျမာက္ေစရမည္။

ပညတ္ေတာ္ (၁၀) -း-
မိမိ အိအ္သိကားဖ္ ထိုင္ေသာ ဗလီကို ေမ့ေလ်ာ့၍ပင္ တစ္မိနစ္ သို႕မဟုတ္ ထို႕ထက္ေလ်ာ့နည္း၍ စြန္႕လႊတ္ခြင့္မရွိေပ။

ေရးသားသူ >> အလ္အဗ္ဒ္ စလာမသြလႅာဟ္ (ဟကီမီ - မုဟမၼဒီ)
အလ္မုဖီးဒ္