Saturday, May 16, 2015

အစၥလာမ္သာသနာ၏ ဝုဇူအေၾကာင္း


အစၥလာမ္သာသနာ၏ အထင္ကရ အမွတ္အသားမ်ားတြင္ ဝုဇူသည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္သလို ဝုဇူသည္ အစၥလာမ္၏ ထူးျခားမႈတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။ အစၥလာမ္တြင္ တစ္ေန႔ငါးႀကိမ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္မႈျပဳရန္ သတ္မွတ္မႈျပဳထားသည္။ ထိုသုိ႔ ငါးႀကိမ္ဆည္းကပ္ျခင္းကို သန္႔ရွင္းမႈႏွင့္တကြ ျပဳလုပ္ရန္လည္း ပညတ္ထားေပသည္။ အစၥလာမ့္၏ သန္႔ရွင္းမႈဟူသည္ လွပစြာ ဝတ္စားဆင္ယဥ္ျခင္း၊ အေမႊးအႀကိဳင္မ်ားသုတ္လိမ္းကာ ခ်ယ္သျခင္းကို ဆိုလိုသည္မဟုတ္။ ခႏၶာကိုယ္အား သတ္မွတ္ထားသည့္ စံၫႊန္းႏွင့္အညီ ကုိယ္လက္ ေဆးေၾကာသန္႔စင္မႈျပဳျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ဆည္းကပ္မႈမျပဳမွီ ကိုယ္လက္ ေဆးေၾကာသန္႔စင္မႈျပဳရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိမိ၏ က်မ္းေတာ္ျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္တြင္ မိန္႔ထားေပသည္။ ထိုသို႔ ခႏၶာကိုယ္အား သတ္မွတ္စံၫႊန္းႏွင့္အညီ ေဆးေၾကာသန္႔စင္ျခင္းကို " ဝုဇူ" ဟု ေခၚေပသည္။

ဝုဇူ၏ လုိအပ္ခ်က္သည္ တစ္ေန႔ငါးႀကိမ္ ဆည္းကပ္ျခင္းအျပင္ အျခားေသာ အစၥလာမ့္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္လည္း ဝုဇူႏွင့္တကြျပဳလုပ္ရန္ မိန္႔ထားသည္။ အစၥလာမ့္၏ ထူးျခားမႈတစ္ခုမွာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈကို အထူးဦးစားေပးထားျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ၾကည့္ပါ !!! အစၥလာမ္သာသနာဝင္ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးတြင္ တစ္ေန႔ငါးႀကိမ္ မျပဳမေနရေဆာက္တည္မႈ ရွိသည္။ ယင္းငါးႀကိမ္သည္လည္း ေန႔ပိုင္းတစ္ခုတည္းတြင္ စုထားျခင္းမဟုတ္သလို ည၏အခ်ိန္တစ္ခုတည္းတြင္ စုထားျခင္းလည္း မဟုတ္ေပ။ တစ္ေန႔တာ၏ အခ်ိန္မ်ား အပိုင္းလိုက္တြင္ ငါးႀကိမ္ေဆာက္တည္ဆည္းကပ္မႈကို ျပဳလုပ္ရန္ အမိန္႔ေပးထားေပသည္။ တစ္ေန႔တာ၏ ေန႔ဦးယံ၊ ေန႔လည္၊ ညေန၊ ေနဝင္၊ မိုးခ်ဳပ္ တို႔တြင္ မျပဳမေနရေဆာက္တည္မႈ(ဆြလားသ္) ကို ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ဆည္းကပ္ ေဆာက္တည္ရန္အတြက္ မုစ္လင္မ္သည္ တစ္ေန႔တြင္ အနည္းဆံုးငါးႀကိမ္ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ျခင္းအမႈကို ျပဳေနရမည္ ျဖစ္သည္။

မုစ္လင္မ္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ထိုငါးၾကိမ္အတြက္ သန္႔ရွင္းမႈမရွိဘဲ ေဆာက္တည္ခြင့္ လံုးဝမရွိေပ။ ထိုနည္းတူ ယင္းသို႔ငါးႀကိမ္အျပင္ အျခားေသာ ကုသိုလ္အက်ဳိးရမည့္ ဆြလားသ္ေဆာက္တည္ ဆည္းကပ္မႈမ်ားလည္း ရွိေနေသး၏။ ငါးႀကိမ္ေဆာက္တည္ရန္ ငါးႀကိမ္သန္႔စင္မႈ ျပဳရမည္။ အျခားေသာ အစၥလာမ့္အမႈကိစၥတို႔တြင္လည္း ထိုဝုဇူသန္႔စင္မႈကို ေတာင္းဆိုထားသည္ဆိုလွ်င္ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ သန္႔စင္မႈဝုဇူကိုျပဳကာ အစဥ္ပင္ သန္႔ရွင္းေနမည္ ျဖစ္ေပသည္။ အစၥလာမ္သာသနာသည္လည္း ထုိုသို႔ အစဥ္သန္႔ရွင္းေနျခင္းကို သာပို ဦးစားေပးထားေပသည္။

ယင္းသို႔ သတ္မွတ္စံၫႊန္းႏွင့္အညီ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ေဆးေၾကာျခင္း ဝုဇူသည္ သန္႔စင္ရံုသက္သက္မဟုတ္ဘဲ ေနာင္တမလြန္တြင္ အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ားျပားစြာရမည့္ အေၾကာင္းခံတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ယခု ယင္းဝုဇူျပဳျခင္းျဖင့္ ရရွိမည့္ အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ားကို ေဖာ္ျပမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ဝုဇူျပဳေနသည့္ မုစလ္မာန္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ျပဳေနသည့္ဝုဇူသည္ မည္သို႔အက်ဳိးရလဒ္မ်ားေပးမည္ကို သိရွိထားပါလွ်င္ ပို၍ပင္ စိတ္ထက္သန္မႈ၊ ၾကည္ႏူးမႈႏွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ပို၍သိရွိမႈတို႔ကုိ ရရွိလာေပမည္။

 (၁) သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာ ေနထိုင္ျခင္းသည္ အီမာန္၏ ထက္ဝက္ျဖစ္၏။
 (၂) ဝုဇူျပဳသည့္အခါတြင္ ေဆးေၾကာရသည့္အစိတ္အပိုင္းတို႔မွ က်ဴးလြန္ထားသည့္ ျပစ္မႈအေသးစားတို႔သည္ ဝုဇူေရႏွင့္အတူ ပါသြားေပသည္။
 (၃) က်န္းမာေရး အနည္းငယ္ခ်ဳိ႕ယြင္းေနမည္။ သို႔မဟုတ္ ရာသီဥတု ေအးစက္ေနမည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္လည္း ဝုဇူကို စြႏၷသ္၊ မုစ္သဟဗ္မ်ားပါဂရုစိုက္၍ ေသခ်ာစြာျပဳလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုသုိ႔ေသာသူ၏ အျပစ္ဂုနာဟ္မ်ားကို ခြင့္လႊတ္ေပးေတာ္မူမည္။ ဂ်ႏၷသ္တြင္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားမႈကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူမည္။
 (၄) အၾကင္သူသည္ ဝုဇူကို ေသခ်ာက်နစြာ ဂရုစိုက္၍ (ဆိုလုိသည္မွာ မကၠရူဟ္မ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ စြႏၷသ္မ်ား မုစ္သဟဗ္မ်ားကို ဂရုတစိုက္ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္၏) ျပဳလုပ္လွ်င္ ၎ဝုဇူႏွင့္အညီ ထိုသူ႔၏ ျပစ္မႈအေသးစားမ်ားသည္ ခြင့္လႊတ္မႈကို ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။
 (၅) ကိယာမသ္ (ကမာၻ႕တရားခြင္)ေန႔တြင္ ဝုဇူျပဳထားသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ လင္းဝင္းေတာက္ပေနမည္။ အုမၼသိမုဟမၼဒီယာမ်ားထဲမွ ဂ်ႏၷသီမ်ားကို ဂ်ႏၷသ္သို႔ဝင္ရန္ ေခၚသည့္အခါ ဟရွရ္ေန႔၏ လူထုၾကားထဲမွ ဝုဇူ၏အစိတ္အပိုင္းမ်ား လင္းဝင္းလ်က္ ထြက္လာၾကေပမည္။ ထိုသုိ႔ လင္းဝင္းေတာက္ပေနျခင္းကို သာပို၍ မ်ားျပားလိုလွ်င္ ဝုဇူ၏အမလ္ကို ဂရုတစိုက္ျဖင့္ စြဲၿမဲစြာျပဳလုပ္ပါ။
 (၆) ဝုဇူျပဳရာတြင္ ေဆးေၾကာရသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ ဂ်ႏၷသ္ေရာက္သည့္အခါ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာတု႔ိျဖင့္ စီခ်ယ္ကာ အလွဆင္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။
 (၇) ဝုဇူ၏ စြန္နသ္၊ မုစ္သဟဗ္တို႔ကို ဂရုစိုက္၍ ေသခ်ာတိက် ေကာင္းမြန္စြာျပဳလုပ္လွ်င္ ၎၏ဂရုစိုက္မႈ၊ တိက်မႈတို႔ႏွင့္အညီ ဝုဇူအစိတ္အပုိင္းမ်ားကို အလွဆင္ယဥ္ ျပဳေပးမည္ ျဖစ္၏။
 (၈) ဝုဇူကို အေကာင္းဆံုးျပဳသည္ႏွင့္ အညီ အလွဆင္ေပးမႈကိုလည္း အေကာင္းဆံုး ျပဳေပးမည္ ျဖစ္သည္။
 (၉) ဝုဇူျဖင့္ အစဥ္အၿမဲေနႏိုင္ျခင္းသည္လည္း မုအ္မင္န္၏ အရည္အခ်င္းမ်ားတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ေပသည္။
 (၁ဝ) ဂ်ႏၷသ္၏ ေသာ့တံသည္ နမားဇ္ျဖစ္ၿပီး နမားဇ္၏ ေသာ့တံသည္ ဝုဇူျဖစ္သည္။
 (၁၁) အၾကင္သူသည္ ေကာင္းမြန္ေသခ်ာစြာ ဝုဇူျပဳၿပီး ေကာင္းကင္ဖက္သို႔ ၾကည့္၍ " အရွ္ဟဒု အလ္လားအိလားဟ အိလ္လလ္လားဟု ဝဟ္ဒဟူ လာရွရီးကလဟူ ဝအရွ္ဟဒုအန္န မုဟမၼဒန္ အဗ္ဒုဟူ ဝရစူးလုဟူး" ကို ရြတ္ဖတ္လွ်င္ ထိုသူ႔အတြက္ ဂ်ႏၷသ္၏တံခါး ရွစ္ေပါက္ဖြင့္ေပးလိုက္ၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာတံခါးမွ ဝင္ေရာက္ခြင့္ ခ်ီးျမႇင့္ခံရေပမည္။
 (၁၂) အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ကုိယ္မသန္႔ျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္လည္း ဝုဇူျဖင့္ ေနထိုင္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေပသည္။
 (၁၃) ကုိယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္မ်ားႏွင့္ ႏို႔တိုက္မိခင္တို႔သည္ အၿမဲပင္ ဝုဇူျဖင့္ေနထိုင္သင့္သည္။ အေက်ာ္အေမာ္အာလင္မ္ပညာရွင္ၾကီးမ်ား၊ သူရဲေကာင္းမ်ား၊ သူေတာ္စင္မ်ား၏ မိခင္မ်ားသည္ ႏို႔တိုက္ကာလတြင္ အစဥ္ပင္ ဝုဇူျဖင့္ ႏို႔တိုက္ေကၽြးခဲ့ၾကေပသည္။

 ဝုဇူမွ က်န္ရွိေသာေရကို ေသာက္သံုးျခင္း 
သိရ္မီဇီက်မ္း၌ အဗူဟိုက္ယားဟ္သခင္ထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္တစ္ရပ္ လာရွိေပသည္။ သခင္က ေျပာသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဟဇရသ္အလီ(ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု) ၏ ဝုဇူျပဳပံုကို ေတြ႕ျမင္ခဲ့သည္။ ဟဇရသ္အလီ(ရသြီ)သည္ မိမိ၏ လက္ႏွစ္ဖက္ကို စင္ၾကယ္စြာေဆးေၾကာသည္။ ထို႔ေနာက္ သံုးႀကိမ္ ႏႈတ္က်င္းသည္။ သံုးႀကိမ္ ႏွာေခါင္းေဆး၏။ ၿပီးေနာက္ မိမိ၏ မ်က္ႏွာကို သံုးႀကိမ္၊ လက္တံေတာင္ဆစ္အထိ သံုးႀကိမ္ေဆးေၾကာ၍ ဦးေခါင္းကုိ တစ္ႀကိမ္ မစဟ္ျပဳသည္။ ၎ေနာက္ ေျခေထာက္ႏွစ္ဖက္ကို ေျခမ်က္စိအပါအဝင္ သံုးႀကိမ္ေဆးေၾကာသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိဝုဇူျပဳရာမွ က်န္ရွိေသာေရကို မတ္တပ္ရပ္၍ ေသာက္လိုက္သည္။ ၿပီးေနာက္ ဟဇရသ္အလီ(ရသြီ)က ကၽြႏ္ုပ္အေနျဖင့္ လူတို႔အား နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ ဝုဇူျပဳခဲ့ပံုကုိ ျပသရသည္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္ပါသည္ ဟု မိန္႔ေလသည္။

ဝုဇူမွ က်န္ရွိေသာေရကုိ ေသာက္ျခင္းတြင္ အေၾကာင္းႏွစ္ရပ္ ရွိေပသည္။ တစ္ခုမွာ ထိုေရသည္ ဗရ္ကသ္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ေရျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ခြက္ထဲမွ လက္ႏႈိက္ကာ ေရယူ၍ ဝုဇူျပဳထားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအေၾကာင္းမွာ မတ္တပ္ရပ္၍ ေသာက္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ဗရ္ကသ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာေရ၏ ေကာင္းမြန္သည့္ စူးရွမႈတို႔သည္ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုးသို႔ ပ်ံႏွံေရာက္ရွိသြားေပသည္။ ဥပမာ ဇမ္ဇမ္ေရအနည္းငယ္ျဖစ္ပါက မတ္တပ္ရပ္၍ ေသာက္သည္။ သို႔မွသာ ဇမ္ဇမ္ေရ၏ အရည္အေသြးႏွင့္ ဗရကသ္တုိ႔သည္ တစ္ကုိယ္လံုးသုိ႔ ပ်ံႏွံေရာက္ရွိ သြားမည္ျဖစ္၏။ ယခုအခါသမယတြင္ လူတို႔သည္ လိုတာ၊ ေရပိုက္ေခါင္းတို႔ျဖင့္ ဝုဇူျပဳေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ ပထမအေၾကာင္းခံမရရွိေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယအေၾကာင္းခံျဖစ္သည့္ မတ္တပ္ရပ္၍ ေသာက္သံုးျခင္းေတာ့ က်န္ရွိေနေပေသး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝုဇူျပဳၿပီးပါက ေရအနည္းငယ္ကို မတ္တပ္ရပ္၍ ေသာက္သံုးသင့္ပါသည္။

 မအိပ္စက္မီ ဝုဇူျပဳျခင္း 
ဟဇရသ္ဗုရာအ္ဗင္န္အာဇစ္ဗ္ (ရသြီ)သခင္က ေျပာသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က ကၽြႏ္ုအား မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အသင္အိပ္စက္ရန္ အိပ္ယာသို႔မသြားမီ နမားဇ္ေဆာက္တည္ရန္အတြက္ ဝုဇူျပဳသကဲ့သို႔ ဝုဇူျပဳပါ။ ဝုဇူျပဳၿပီးမွ အိပ္စက္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စြန္နသ္ေတာ္တစ္ပါးပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အိပ္စက္ခါနီး ဝုဇူျပဳရန္ ဖရ္ဇ္၊ ဝါဂ်ိဗ္မဟုတ္ေသာ္လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မအိပ္စက္မီ ဝုဇူျပဳရန္ မိန္႔ထားေတာ္မူေပသည္။

 ဝုဇူျဖင့္ အစဥ္ၿမဲေနျခင္း၏ အက်ဳိးရလဒ္ 
နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က ဟဇရသ္ဗိလာလ္ (ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု) အား ေမးသည္မွာ အို ... ဗိလာလ္ အသင္သည္ မည္သည့္က်င့္ေဆာက္တည္မႈကို ျပဳဘိသနည္း။ အသင့္ဖိနပ္၏ အသံကို ငါကိုယ္ေတာ္ ဂ်ႏၷသ္တြင္ ၾကားခဲ့ရသည္။ ဗိလာလ္သခင္က အေျဖေပးေလွ်ာက္ထားသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး ဝုဇူျဖင့္ အၿမဲေနပါသည္။ ဝုဇူအသစ္ျပဳတိုင္း သဟိယသုလ္ဝုဇူ ဆြလားသ္ကို ေဆာက္တည္ပါသည္။

 ဝုဇူျဖင့္ (အစၥလာမ့္၏ သန္႔ရွင္းျခင္းဟူသည့္ အမိန္႔အတြင္း) ေနျခင္းကုိ အေလးထားခဲ့ၾကသူမ်ား 
 (၁) အိမာမ္ဗုခါရီ (ရဟ)သည္ မိမိ၏ဆြဟီးဟ္က်မ္းတြင္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကို မေရးမီွ ဦးစြာ ေရခ်ဳိးသန္႔စင္မႈ ျပဳသည္။ ထို႔ေနာက္ နဖိလ္ႏွစ္ရကအသ္ ေဆာက္တည္ၿပီး ေရးမည့္ဟဒီးစ္ေတာ္၏ မွန္ကန္တိက်ခိုင္လံုမႈ ရွိ၊ မရွိႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အိစ္သိခါရဟ္ျပဳလုပ္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္မွ ထိုဟဒီးစ္ေတာ္ကို မိမိ၏ ဆြဟီးဟ္က်မ္းတြင္ ေရးသြင္းေလသည္။ ထိုလုပ္ရပ္၏ ဗရ္ကသ္မဂၤလာျဖင့္ ဆြဟီးဟ္ဗုခါရီက်မ္းကို ယေန႔ ကမာၻ႕ေနရာအႏွံအျပားရွိ အစၥလာမ္သာသနာ့ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ ေက်ာင္းသင္ရိုးညႊန္းတန္းအျဖစ္ ထည့္သြင္းျပဌာန္းထားေပသည္။

 (၂) မစ္ရွ္ကာသုလ္မဆြာဗီးဟ္က်မ္းရွင္သည္ က်မ္းစာမ်ားကို ျပဳစုသည့္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုးႏွင့္ ဟဒီးစ္၊ ဖိကဟ္တို႔ကို သင္ၾကားေပးရာတြင္ အၿမဲပင္ ဝုဇူျဖင့္ ေနထိုင္ကာ က်မ္းစာေရးသားျခင္းႏွင့္ ပို႔ခ်ျခင္းတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

 (၃) ရွမ္စုလ္အအင္မ္မဟ္ စရခ္စီ ဟလ္ဝါနီ(ရဟ)သခင္က မိန္႔သည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္ထံတြင္ အိလ္မ္အသိပညာတစ္ခုခု တိုးလာပါက ထိုသုိ႔အသိတိုးျခင္းကို အိလ္မ္အား ဂုဏ္ေပးမႈေၾကာင့္ ရရွိျခင္းျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ မည္သည့္က်မ္းစာအုပ္ကိုမွ ဝုဇူမရွိဘဲ ကိုင္တြယ္မႈ မျပဳပါ။

 (၄) ရွမ္စုလ္အအင္မ္မဟ္ စရခ္စီ(ရဟ)သည္ ၂၃ႏွစ္ကာလအထိ ေလလည္သည့္ေရာဂါ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း မည္သည့္အခါတြင္မွ ဝုဇူမရွိဘဲ က်မ္းစာအုပ္ကို ကိုင္တြယ္ျခင္းမရွိေပ။ တစ္ခါက စာေလ့လာရင္း ဝုဇူအႀကိမ္ေပါင္း ၇ဝခန္႔မွ် ျပဳလုပ္ခဲ့ရသည္။ ထိုသို႔ အိလ္မ္ေလ့လာရာတြင္ ဝုဇူကိုအေလးထားရျခင္း၏ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္မွာ အိလ္မ္သည္ ႏူရ္လင္းဝင္ေတာက္ပသည့္အရာ ျဖစ္သလို ဝုဇူသည္လည္း ႏူရ္ပင္ျဖစ္သည္။ အိလ္မ္ကို ဝုဇူျဖင့္ ဆည္းပူးသည့္အခါ အိလ္မ္၏ႏူရ္သည္ ဝုဇူ၏ ႏူရ္ျဖင့္ သာပိုလင္းဝင္းေတာက္ပလာေပသည္။

 (၅) ဟဇရသ္ေမာ္လာနာ အန္ဝရ္ရွားဟ္ ကရွ္မီရီ (ရဟ)မိန္႔သည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔အထိ သာသနာ့၏မည္သည့္စာေပ၊ စာအုပ္ကိုမွ် ဝုဇူမရွိဘဲ ကိုင္တြယ္ေလ့လာျခင္း မရွိခဲ့ပါ။

 (၆) အိမာမ္မာလိက္ (ရဟ)သည္ သာသနာ့ပညာကို အင္မတန္ ဂုဏ္ေပးကာ ရိုေသမႈထားေလသည္။ ဟဒီးစ္သင္ၾကားသည့္အခါတြင္ ဝုဇူျပဳၿပီး သင္ၾကားရာေနရာသို႔ ႂကြခ်ီလာ၏။ ဒါရီကို ၿဖီးသင္ထားသည္။ အေကာင္းစားေရေမႊးကို လိမ္းက်ံသည္။ ထိုင္သည့္အခါတြင္လည္း ဂုဏ္ေပးေလးစားမႈအျပည့္ျဖင့္ ထိုင္ကာ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကို ပို႔ခ်၊ သင္ၾကားေလသည္။ လူတို႔က ထုိသို႔ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကို ဂုဏ္ေပးမႈျပဳရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းရာ ျမတ္နဗီဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ ေရႊႏႈတ္ေတာ္လာ မိန္႔ၾကားမႈမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဤသို႔ ဂုဏ္ေပးေလးစားမႈျပဳျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေျဖေတာ္မူသည္။

 (၇) စုလ္သြားန္မဟ္မူးဒ္ ဘုရင္သည္ သပ္က္ဝါေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းႏွင့္ စိတ္႐ိုင္းကို ခ်ဳိးႏွိမ္ႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ရစူလြလႅာဟ္ဆြလႅလႅားဟ္ဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္အား ခ်စ္ၾကည္ျမတ္ႏိုးမႈသည္ လႊမ္းမိုးလ်က္ရွိေပသည္။ ဘုရင္သည္ မိမိ၏ႏႈတ္လွ်ာတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အမည္ကိုင္ျခင္းကိုပင္ အင္မတန္ဂရုတစိုက္ႏွင့္ ေလးစားစြာျဖင့္ ေျပာဆိုသည္။ ဘုရင္၏ နန္းရင္းဝန္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးအမည္မွာ မုဟမၼဒ္ျဖစ္ေလသည္။ ဘုရင္ကလည္း ထိုအမည္နာမျဖင့္သာ ကုိင္တြယ္ေခၚဆိုသည္။ သို႔ေသာ္တစ္ေန႔တြင္ ဘုရင္က ၎အား သာဂၽြဒ္ဒီးန္ (သာသနာ့မကိုဋ္သရဖူ) ဟူေသာ အမည္ကိုကိုင္တြယ္၍ စကားေျပာေလသည္။

၎ပုဂၢဳိလ္သည္ နန္းတြင္းတာဝန္မ်ားၿပီးဆံုး၍ အိမ္ျပန္လာၿပီးေနာက္ သံုးရက္တိုင္တိုင္ ဘုရင့္ထံပါး မသြားေတာ့ေပ။ ဘုရင္က အိမ္သို႔ အေခၚလႊတ္ကာ နန္းတြင္းသို႔ မလာရသည့္အေၾကာင္းအရင္းအား ေမးျမန္းေလသည္။ ထိုအခါ ၎ပုဂၢဳိလ္က အေျဖေပး ေလွ်ာက္တင္သည္မွာ ဘုရင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္အား အၿမဲပင္ မုဟမၼဒ္အမည္ျဖင့္ ကိုင္တြယ္ကာ ေျပာဆိုမႈျပဳေလသည္။ ထိုေန႔က အစဥ္ျပဳေနၾကႏွင့္ ဆန္႔က်င္ကာ သာဂၽြဒ္ဒီးန္ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ေခၚေဝၚေျပာဆိုခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္အေနျဖင့္ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ စိတ္တြင္း၌ စဥ္းစားသည္မွာ ဘုရင္အေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္အား တစ္ခုခုစိတ္ဆိုးျခင္း ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရင့္ထံပါး အခစားဝင္ကာ မ်က္ႏွာမျပဝန္႔ေတာ့ပါ။ ဤသံုးရက္တြင္လည္း ပူေဆြးေသာက ျဖစ္ေနရပါသည္။

ထိုအခါ ဘုရင္ စုလ္သြာန္မဟ္မူးဒ္က ..... ကၽြႏ္ုပ္အေနျဖင့္ အသင့္အား မည္သုိ႔မွ် စိတ္ဆိုးျခင္း၊ ၿငိဳျငင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ထိုေန႔က သာဂၽြဒ္ဒီးန္ဟု ေခၚလိုက္ရျခင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဝုဇူမရွိသည့္ အေျခအေနေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္အေနျဖင့္ မုဟမၼဒ္ဟူသည္ အမည္အား ဝုဇူမဲ့ ကိုင္တြယ္ေျပာဆိုရန္ ရွက္ရြံလွပါသည္ ဟု မိန္႔ၾကားေလသည္။

ထိုေခတ္ကာလရွိ ဘုရင္၏ ဂုဏ္ေပးေလးစား ရုိေသမႈသည္ အဘယ္မွ်ပင္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မား၍ အ့ံဖြယ္ေကာင္းသည့္ အေျခအေနပင္ ျဖစ္ပါသနည္း။ ဝုဇူမဲ့ျဖင့္ အမည္ကိုင္ျခင္းကိုပင္ အရိုအေသတန္သည္၊ ရိုေသမႈကင္းမဲ့ရာေရာက္သည္ဟု မွတ္ယူထားသည္။ ျမတ္နဗီ၏ အမည္နာမကို ဝုဇူျဖင့္ကိုင္တြယ္ရန္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးမႈႏွင့္ ဂုဏ္ေပးေလးစားမႈတို႔ ေပါင္းစပ္သြားသည့္အခါ အရွိန္အဝါသည္ လႊမ္းမိုးသြားေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဘုရင္သည္ ျမတ္နဗီ၏ အမည္နာမကို ဝုဇူမဲ့ျဖင့္ ကိုင္တြယ္ေျပာဆိုျခင္း မရွိခဲ့ေပ။

 အရွိန္အဝါ သက္ေရာက္ေစေသာ ဝုဇူ 
ဖကီးဟ္အဗုလ္လိုက္စ္ (ရဟ)သည္ မိမိ၏ဖခင္ထံမွ ဆင့္ျပန္သည္မွာ တစ္ခါက ဟဇရသ္အုမရ္ (ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု)သည္ ကအ္ဗဟ္ဂိလားဖ္အစ ဝယ္ယူရန္ ဆြဟာဗဟ္တစ္ပါးကုိ မိဆ္ရ္(အီဂ်စ္)သို႔ ေစလႊတ္လိုက္သည္။ ရွာမ္(ဆီးရီးယား) ႏိုင္ငံမွ ျဖတ္သြားစဥ္ လမ္း၌ ရာဟိဗ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါး၏ အိဗာဒသ္ျပဳရာအေဆာင္ကို ျမင္သျဖင့္ ဆြဟာဗဟ္သည္ ေတြ႕ဆံုႏႈတ္ဆက္ရန္ ၎ထံသုိ႔ သြားေလ၍ တံခါးေခါက္လိုက္သည္။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ တံခါးလာဖြင့္၍ ေတြ႕ဆံုႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ ဆြဟာဗဟ္က ရာဟိဗ္အား အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ တံခါးဖြင့္ရသည့္အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းရာ ရာဟိဗ္က ေျပာသည္မွာ ... အသင္လာသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေဝးမွပင္ ျမင္ေနပါသည္။ အသင့္ကုိ ျမင္ကတည္းက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ထဲတြင္ ၾသဇာအဏာရွိသည့္ ဘုရင္တစ္ပါးကို ျမင္သကဲ့သို႔ အရွိန္အဝါမ်ဳိးကို ခံစားရသည္။ စိတ္တြင္း၌ ေၾကာက္ရြံမႈလည္း ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝုဇူျပဳကာ နမားဇ္ဖတ္သည္။ ၿပီးမွ တံခါးလာဖြင့္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသုိ႔ျပဳရျခင္းမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဟဇရသ္မူစာ အလိုင္ဟစၥလာမ္အား မိန္႔သည္။ အသင္သည္ ဘုရင္တစ္ပါးပါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိုးရိမ္မႈ၊ ထိတ္လန္႔မႈတစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ဝုဇူျပဳပါ။ အိမ္သူ၊ အိမ္သားတို႔ကိုလည္း ဝုဇူျပဳခိုင္းပါ။ ဝုဇူရွိေနသူသည္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထိန္းသိမ္းမႈတြင္ ရွိေပသည္။

 ဟဇရသ္႐ႈိက္ခုလ္ဟဒီးစ္ ေမာ္လာနာဇကရီယာ (ကန္ေဒဟ္လဝီ) ရဟမသုလႅာဟ္အလိုင္း ၏  ဝုဇူႏွင့္တကြ သင္ခန္းစာမ်ားကို သင္ယူခဲ့ျခင္းအေၾကာင္း 
ဟဇရသ္႐ႈိက္ခ္ ေမာ္လာနာဇကရီယာ (ရဟ) က မိန္႔သည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တြင္ မုဟမၼဒ္ဟစံန္(မရ္ဟူးမ္) အမည္ရွိ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးရွိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ငယ္ဘဝတြင္ ၎ထက္ ေကာင္းမြန္၍ သူငယ္ခ်င္းပီသသူ အျခားတစ္ေယာက္ မေတြ႕ခဲ့ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွစ္ဦးတြင္ ဘယ္ေသာအခါမွ ဝုဇူမဲ့ျဖင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားကို ဆရာအေရွ႕တြင္ သင္ယူျခင္း၊ စာအ့ံျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ပါဟု သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခု ျပဳထား၏။ ထိုနည္းတူ ဟဒီးစ္မ်ား လြတ္သြားျခင္းလည္း မရွိေစရေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွစ္ဦးသည္ သင္ခန္းစာသင္ယူခ်ိန္တြင္ ပုဆစ္တုပ္၍ ထိုင္ၾကသည္။ တခါတရံ ဝုဇူျပဳရန္ လိုအပ္လာပါက တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တံေတာင္ျဖင့္ တို႔ထိ၍ ထသြားလိုက္သည္။ ထိုအခါ ကၽြႏ္ုပ္က ဆရာအား ဤသင္ခန္းစာတြင္ ေမးျမန္းရန္ ရွိသည္ဟု ေျပာကာ သင္ခန္းအေရွ႕မတက္ေစေပ။ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ျပန္လာသည္အထိ ထိုအတိုင္း (စာရွင္းျပမႈတြင္) ရွိေနသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ထိုနည္းအတုိင္း ျပဳလုပ္သည္။ ထုိသုိ႔ျဖင့္ တစ္ခါက ဖသ္ဟုလ္ကဒီးရ္က်မ္းတြင္ ဤသို႔ေရးထားသည္ဟု ေျပာ၍ ကၽြႏ္ုပ္က ေမးျမန္းမႈတစ္ခု စတင္လိုက္သည့္အခါ ဖခင္ျဖစ္သူက အသင့္၏ ဖသ္ဟုကဒီးရ္ပါအေၾကာင္းအရာကို ခနဆိုင္းထားၿပီး အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို အရင္နားေထာင္ပါဟု ဆိုကာ ေျပာျပေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္ဖခင္သည္ စာသင္သည့္အခါတြင္ လကၤာမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေျပာျပေလ့ရွိေပသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္သူငယ္ခ်င္းလည္း သင္ခန္းစာမ်ားကို အျပည့္အဝရရွိခဲ့ေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္လည္း မိမိ၏ ဓေလ့ကို အစဥ္ျပဳခဲ့သည္မွာ ေျခာက္လပတ္စာေမးပြဲအထိ ဖခင္၏ထံမွ သင္ယူခြင့္ရရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ ဟဇရသ္ေမာ္လာနာ ခလီးလ္အဟ္မဒ္ (ရဟ)ထံတြင္ က်မ္းစာအုပ္၏ အဆံုးအထိ ဆက္လက္ဆည္းပူး ခြင့္ရရွိခဲ့သည္။ မုဟမၼဒ္ဟစံန္ (မရ္ဟူးမ္) ၏ စာအေရးအသားသည္လည္း အင္မတန္ေကာင္းမြန္ခဲ့ေပသည္။

အစၥလာမ့္၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအနက္မွ ထူးျခားၿပီး ခ်စ္ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ေလာကတြင္ ရွင္ေနစဥ္အတြင္းႏွင့္ ေနာင္တမလြန္သို႔ ေရာက္ၿပီးေနာက္တြင္လည္း ထူးျခားသည့္ အက်ဳိးရလဒ္မ်ားကို ေပးမည့္ က်င့္စဥ္မ်ားတြင္ ဝုဇူသည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဝုဇူျဖင့္ အစဥ္အၿမဲေနျခင္းသည္ အင္မတန္ေကာင္းမြန္သည့္ အက်င့္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေနသူအျဖစ္ အၿမဲရွိေနေပမည္။ အသက္ထြက္သည့္အခ်ိန္အခါတြင္လည္း ေကာင္းေသာအသက္ထြက္ျခင္းကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးမည့္ က်င့္စဥ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဝုဇူျပဳထားသူအနီးသို႔ လူသားတို႔၏ ရာသက္ပန္ရန္သူျဖစ္ေသာ ႐ႈိက္သြာန္သည္ မခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပစ္မႈမ်ားမွေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ရန္၊ ကိယာမသ္တြင္ လင္းဝင္းမႈရရွိရန္ႏွင့္ ဂ်ႏၷသ္တြင္ အဆင့္မ်ားကုိ တိုးျမႇင့္ေပးမည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထိန္းသိမ္းမႈကို အစဥ္ရရွိမည့္၊ ဂ်ႏၷသ္ရရွိေစသည့္ အမလ္ျဖစ္သည့္ ဝုဇူကို မုစ္လ္မာန္ ကေလး လူႀကီး အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးအားလံုး အစဥ္အၿမဲျပဳလုပ္ၾကပါဟု တိုက္တြန္းေျပာၾကားရင္း အဆံုးသတ္လိုက္ပါသည္။

(မဇြာဟိရုလ္ဟတ္က္ဂ်ဒီးဒ္၊ သြလဗားသ္ေကးလိေအး သရ္ဗီယသီး ဝါေကအားသ္ တို႔မွ ေကာက္ႏႈတ္ တင္ဆက္ပါသည္။)
အလ္မုဖီးဒ္
ရဂ်ဗ္/ ၂၇/ ေယာင္မုလ္အဟဒ္/ ဟစ္ဂ်္ရီ ၁၄၃၆

*** သတိေပးခ်က္ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာအား ကူးယူပါက စာသားအျပည့္အစံုႏွင့္တကြ အလ္မုဖီးဒ္မွ ကူးယူေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပပါ။ မိမိမလုပ္သည္ကို လုပ္သေယာင္ မေဆာင္ပါႏွင့္။ ***

အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။