Thursday, May 14, 2015

အဆိုးဝါးဆံုးႏွင့္ အက်ဳိးမဲ့ပညာ (၂)


 ၁၁။ ဇိယာဒ္ဗင္န္ဟုဇိုင္ရ္(ရႆြိ)သခင္က ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ တစ္ေန႔တြင္ သာဝကႀကီးအုမရ္သခင္ (ရသြီ) က အို ဇိယာဒ္ အစၥလာမ့္အေျခခံအုတ္ျမစ္မ်ားအား မည္သည့္အရာက ၿဖိဳဖ်က္သည္ကုိ အသင္သိပါသေလာဟု ေမးျမန္းခဲ့၏။ ကၽြႏု္ပ္က မသိေၾကာင္းေလွ်ာက္တင္ရာ အုမရ္သခင္ (ရသြီ) က မိန္႔သည္မွာ ..... သံုးမ်ဳိးေသာအရာသည္ အစၥလာမ့္မ႑ိဳင္မ်ားကို ၿဖိဳဖ်က္ပစ္ေလသည္။
(၁) အာလင္မ္မ်ား၏ တိမ္းေခ်ာ္မႈ။
(၂) မုနာဖိက္မ်ားသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ အျငင္းပြားေနျခင္း။
(၃) အယူလြဲမွားေသာ ဘုရင္မ်ား၏ အာဏာစက္ လႊမ္းမိုးျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ (ဒါရိမီက်မ္း)

အုမရ္သခင္ (ရသြီ) ၏မိန္႔ခြန္းတြင္ အုတ္ျမစ္ဟူသည္ အစၥလာမ့္မ႑ိဳင္ႀကီးငါးခုကုိသာ ဆိုလိုေပသည္။ အာလင္မ္မ်ား၏ တိမ္းေခ်ာ္မႈကား သာသနာ့ပညာမ်ားကို တတ္ေျမာက္ထားၾကေသာ အာလင္မ္တို႔သည္ ပ်င္းရိပ်င္းတြဲမႈတို႔ေၾကာင့္ သဗ္လိဂ္ သာသနာ့ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈလႈပ္ရွားေရးလမ္းစဥ္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ၾကလွ်င္ ၎မ႑ိဳင္ႀကီး ငါးခုသည္ ရွင္သန္ထက္ျမတ္မႈမရွိေတာ့ဘဲ ရွဳပ္ေထြးမႈအႏၲရာယ္မ်ားသာ ေရာျပြန္းလာၾကမည္ျဖစ္သည္။

မုနာဖိက္မ်ား၏ အျငင္းပြားျခင္းဆိုရာ၌ မုနာဖိက္တို႔သည္ ကလိမဟ္(လာအိလာအိလႅလႅာဟု)ကို ရြတ္ဆိုၾကၿပီး မိမိတို႔သည္ တင္းျပည့္အစၥလာမ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံေျပာဆိုၾကမည္။ ၎တို႔စိတ္တြင္းဝယ္ အမွားလမ္းစဥ္မ်ား တရားသစ္တီထြင္ၾကံဆမႈမ်ားျဖင့္ ဖံုးအုပ္လႊမ္းၿခံဳလွ်က္ ရွိေနၾကမည္။ ထိုအမွားလမ္းစဥ္ႏွင့္ ဗိဒ္အသ္တရားသစ္တီထြင္သူမ်ားကို ပ်ဳိးေထာင္ရွင္သန္ေစရန္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ယူဆခ်က္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ၾသဝါဒေတာ္မ်ားကို မသိနားမလည္ဘဲ လြယ္လင့္တကူ ထင္သလို အဆိုအမ်ဳိးမ်ဳိးထုတ္ကာ မွားယြင္းေသာအေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ယွဥ္ျပေျပာဆိုၾကေပမည္။
အမွန္စင္စစ္ ထိုသူမ်ားသည္ လမ္းမွားသူမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ၎ျပင္ အမွားအယြင္းႏွင့္ အေျခအျမစ္မရွိေသာ အကိုးအကားမ်ားကို တင္ျပသူတို႔သာ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ သို႔သာမက က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ အက်ယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားကို မွားယြင္းစြာ ျပန္ဆိုထုတ္ႏႈတ္၍ လူထုအား တင္ျပေဟာၾကားကာ လမ္းမွားသို႔ တြန္းပို႔ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ အုမရ္သခင္ (ရသြီ) ျမြက္ဆိုခဲ့သည့္ ဤျဖစ္လတၱံေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားသည္ ယခုေခတ္လူသားမ်ားႏွင့္ တစ္လံုးခ်င္း တစ္ပိုဒ္ခ်င္း အံ့ဝင္ဂြင္က် တိုက္ဆိုင္ကိုက္ညီေနေပသည္။

 ၁၂။ အဗူဒရ္ဒါအ္သခင္ (ရသီြ)က ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ ကိယာမသ္ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေရွ႕ေတာ္ဝယ္ အဆိုးရြားဆံုးအဆင့္၌ရွိသူသည္ မိမိပညာအေပၚ က်င့္သံုးျခင္းမျပဳခဲ့သူပင္ ျဖစ္သည္။ (ဒါရိမီက်မ္း)

 ၁၃။ ဟစန္သခင္ (ရသီြ) က ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ ပညာသည္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏
ပထမအမ်ဳိးသည္ စိတ္ႏွလံုးသား၏ နက္ရွဳိင္းေသာ ေနရာအထိ အနယ္ထိုင္ၿပီး အက်ဳိးျပဳေသာပညာျဖစ္၏။ ဒုတိယအမ်ဳိးအစားမွာ ႏႈတ္လွ်ာအေပၚ၌သာ ရွိ၏။ ၎သည္ စိတ္ႏွလံုးအတြင္းသို႔ ဝင္သြားေသာအခ်ိန္၌လည္း (အမလ္) က်င့္သံုးလိုက္နာမႈမရွိသည့္ အက်ဳိးမဲ့ပညာပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ေသာပညာသည္ အာဒမ္အလိုင္ဟိစၥလာမ္၏ သားေျမးတို႔အေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေထာက္ကြက္ပင္ျဖစ္သည္။ (ဒါရိမီက်မ္း)
ရွဳိက္ခ္အဗ္ဒြလ္ဟတ္က္ (မုဟဒီးဆ္) ေဒလဝီသခင္ႀကီးက ေရးသားခဲ့သည္မွာ အက်ဳိးျပဳပညာဟူသည္ ထိုသို႔ေသာ ပညာ့ေရာင္ျခည္ျဖင့္ စိတ္ႏွလံုးကို လင္းဝင္းေတာက္ပေစၿပီး ယင္းစိတ္ႏွလံုးအား အေႏွာက္အယွက္အတားအဆီးျပဳေသာ အရာဟူသမွ်ကို ဖယ္ရွားပေပ်ာက္သြားေစသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အဆိုးေရွာင္၍ အေကာင္းေဆာင္ရန္မ်ားကို ထိုပညာရပ္၏စြမ္းရည္ျဖင့္ ရွင္းလင္းစြာ ခဲြျခားသိျမင္ႏိုင္ေပသည္။

အက်ဳိးျပဳပညာသည္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။
 (၁) အိလ္မုမုအာမိလဟ္ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးမွာသာ ရရွိႏိုင္ေသာပညာ
 (၂) အိလ္မုမုကာရွိဖဟ္ က်င့္သံုးမႈ၏အက်ဳိးရလဒ္ကို အလိုအေလ်ာက္ ရရွိႏိုင္ေသာပညာတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိဗႏၵာဟ္မ်ားအနက္ ထိုက္တန္သူတို႔၏ႏွလံုးသားဝယ္ သာသနာ့ပညာကို ကိန္းဝပ္ေစေတာ္မူ၏။ ထိုသုိ႔ေသာပညာသည္ ၎သူအား (ဆြာဟိဗိကရွ္ဖ္) အသိအျမင္ေပါက္သူတစ္ဦးျဖစ္သြားျခင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျပဳပညာဟု ေခၚဆုိၾကပါသည္။
ဒုတိယအမ်ဳိးမွာ ႏႈတ္လွ်ာေပၚမွ ပညာဟူ၏။ ၎သည္ က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္မ်ားအေပၚ ပညာ၏အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမရွိ။ စိတ္ကိုလည္း လင္းဝင္းေစျခင္းမျပဳႏိုင္။ ထိုသုိ႔ေသာပညာရပ္ကို အသံုးမဝင္ အခ်ည္းအႏွီးအက်ဳိးမဲ့ပညာဟု ေခၚဆိုၾကေပသည္။

 ၁၄။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ သာသနာ့ပညာကို ေလာကီအေပၚ လံုးပမ္းရယူလိုေသာဆႏၵျဖင့္ သင္ယူလွ်င္ ထိုသူသည္ ကိယာမသ္ေန႔၌ ဂ်ႏၷသ္၏ရန႔ံကိုပင္ ရွဳရွိဳက္ရမည္မဟုတ္ေပ။ (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း/ မုစ္နဒ္အဟ္မဒ္က်မ္း/ အိဗ္ႏုမာဂ်ဟ္က်မ္း)

 ၁၅။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ သာသနာ့အေၾကာင္းခ်င္းရာမ်ားကို ေမးျမန္းလာသူအား တတ္သိနားလည္ပါလွ်က္ ေျဖၾကားရွင္းလင္းျပဆိုျခင္းမျပဳဘဲ သိုဝွက္ဖံုးကြယ္ထားလွ်င္ ကိယာမသ္ေန႔၌ထိုသူ႔ကို အရွင္ျမတ္က မီးပါးခ်ပ္ႀကိဳး တပ္ဆင္ေပးေတာ္မူအ့ံ။
 ၁၆။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ သာသနာ့ပညာျဖင့္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားအေပၚ ႀကီးက်ယ္ေက်ာ္ေစာလိုျခင္း၊ ပညာမဲ့သူမ်ားၾကားဝယ္ ပညာ့အစြမ္းျပလိုျခင္း၊ သာသနာ့ပညာျဖင့္ လူထုကို ေနာက္လိုက္ပုဂၢဳိလ္စြဲမ်ားအျဖစ္ ျပဳလုိေသာဆႏၵထားရွိျခင္း စေသာသေဘာတို႔ျဖင့္ ပညာသင္ယူခဲ့လွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၎အား ဂ်ဟႏၷမ္ထဲသို႔ ခ်ေစေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။ (သိရ္မီဇီက်မ္း)
 ၁၇။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို မိမိစိတ္ထင္ရာဘာသာျပန္ဆိုျခင္း အက်ယ္ဖြင့္ဆိုျခင္းမ်ားျပဳလွ်င္ ထိုသူသည္ ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲသို႔ ဝင္ေရာက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ (မိရွ္ကားသ္က်မ္း)
 ၁၈။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ အို ..... လူအေပါင္းတို႔ သင္တို႔သည္ ငါ၏ၾသဝါဒေတာ္မ်ားကို စည္းကမ္းမဲ့ေျပာဆိုေဟာၾကားျခင္းမွ ေရွာင္ရွားၾကကုန္ေလာ့။ ငါ၏ၾသဝါဒျဖစ္ေၾကာင္းကို အမွန္တကယ္စိစစ္၍ တိက်ခိုင္လုံမႈရွိမွာသာ ေဟာၾကားပို႔ခ်ၾကေလာ့။ မည္သူမဆုိ ငါ့အားယံုၾကည္ပါလွ်က္ ငါ၏ၾသဝါဒေတာ္မ်ားကို လုပ္ႀကံေျပာဆိုလွ်င္ ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲဘံုသို႔ ဝင္ေရာက္ရမည္ျဖစ္သည္။ (သိရ္မီဇီက်မ္း)

 ၁၉။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ ပညာမဲ့တစ္ဦးအား မွားယြင္းေသာ (မတ္စ္အလဟ္) တရားက်င့္စဥ္တစ္ခုကို သင္ျပလွ်င္ ထိုအမွားသည္ သင္ျပသူ၏တာဝန္သာျဖစ္သည္။ (အဗူဒါဝူးဒ္)

 ၂ဝ။ ကဖိလ္ဗင္န္အိယားဇ္သခင္ (ရသီြ)က ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ သူေဌးသူၾကြယ္မ်ားႏွင့္ ပူးတြဲသြားလာေနေသာ အာလင္မ္သည္ အဆိုးဝါးဆံုးေသာ အာလင္မ္ျဖစ္၏။ အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားႏွင့္အတူ ဝင္ထြက္သြားလာေနေသာ သူေဌးသူၾကြယ္သည္ အေကာင္းဆံုးေသာ ဓနရွင္ပင္ျဖစ္သည္။

 ၂၁။  အာလင္မ္မ်ားသည္ ယခုေခတ္ အုမၼသ္သားမ်ားအတြက္ ဆရာဝန္မ်ားပင္ျဖစ္၏။ ဒြႏၷယာ၏ ဥစၥာပစၥည္းသည္ ဤအုမၼသ္သားမ်ား၏ ေရာဂါျဖစ္၏။ ဆရာဝန္ကုိယ္တိုင္က ေရာဂါရယူေနလွ်င္ ထိုဆရာဝန္သည္ လူထုအား မည္သို႔ကုစားႏိုင္မည္နည္း။ ထို႔အတူ ဒြႏၷယာကိုမက္ေမာေနေသာ အာလင္မ္သည္ အုမၼသ္၏ေရာဂါကို မည္သို႔ကုသႏိုင္မည္နည္း။

 ၂၂။ အိမာမ္ေအာင္ဇာအီသခင္ (ရဟ)က မိန္႔ဆိုခဲ့သည္။ (နဝါဒီးစ္)က အိုအရွင္ ကာဖိရ္မ်ား၏ နံေစာ္ေသာအနံ႔ႏွင့္ ပုပ္သိုးေသာအန႔ံဆိုးတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ဦးေႏွာက္ကို ပ်က္စီးေစပါသည္ဟု အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ ေလွ်ာက္ထားေတာ္မူမည္။ ဤအေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အိုလမာဆိုးမ်ား၏ ဝမ္းဗိုက္မွ ဆိုးဝါးေသာအန႔ံသည္ ထိုအနံထက္ပင္ ပို၍နံေစာ္သည္ဟူ၏။
 ၂၃။ အနတ္စ္သခင္(ရသီြ)က တမန္ေတာ္ျမတ္၏ မိန္႔ခြန္းေတာ္ကို တင္ျပသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္၏အုမၼသ္သားမ်ားမွ အိုလမာဆိုးတို႔၏ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္မ်ား ပ်က္စီးဆံုးရွံဳးၾကပါေစ။ အၾကင္သူတို႔သည္ သာသနာ့ပညာကို အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သာသနာ့ပညာျဖင့္ ေလာကီစည္းစိမ္ကို အျမတ္ထုတ္ၾကသည္။ အိုးအရွင္ ထိုအိုလမာဆိုးတို႔၏ စီးပြားေရးတြင္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ျခင္း ျပဳေပးေတာ္မမူပါႏွင့္ဟု ေတာင္းဆုျပဳခဲ့ေလသည္။ (မုစ္သြရိဖ္က်မ္း)
အလ္မုဖီးဒ္
ရဂ်ဗ္/ ၂၅/ ေယာင္မုလ္ ဂ်ဳမုအဟ္/ ဟစ္ဂ်္ရီ ၁၄၃၆

(ေမာ္လာနာကမၼရြဒ္ဒီးန္ ဦးသန္းေမာင္(ဂ်ာမိအီ) ဘာသာျပန္ထားသည့္ "အစၥလာမ့္ပညာေရး" စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာကို အလ္မုဖီးဒ္က ျပန္လည္တင္ဆက္သည္။)

 *** သတိေပးခ်က္ 
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာကို ကူးယူလွ်င္ စာသားအျပည့္အစံု မူရင္းက်မ္းရွင္ ဘာသာျပန္သူႏွင့္ အလ္မုဖီးဒ္၏ Link ကိုပါ ထည့္သြင္းကူးယူပါ။ မိမိလိုသေလာက္ကူးယူးၿပီး ကိုယ္ပိုင္နာမည္တပ္ေနသူမ်ားကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ မိမိမလုပ္သည္ကို လုပ္သေယာင္ေဆာင္ထားသျဖင့္ ထိုသုိ႔ေသာသူတို႔သည္ လိမ္လည္ မုသားဆိုသူပင္ျဖစ္၏။***

အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။