Sunday, May 31, 2015

ရွအ္ဗာန္လႏွင့္ ရွဗ္ေဗဗရာအသ္ညအေၾကာင္း


 လူသားကုိ အလႅာဟ္ဖန္ဆင္းရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ 
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လူသားမ်ားအား ကမာၻေပၚသို႔ တာဝန္မဲ့၊ အလကားသက္သက္ ေစလႊတ္လိုက္ျခင္းမဟုတ္ေပ။ တစ္ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံသို႔ ျပန္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ လူသားသည္လည္း ကမာၻေပၚတြင္ ရွင္သန္ေနစဥ္ စားဖို႔ ဝတ္ဖို႔ အိပ္ဖို႔ ေနဖို႔ ထိမ္းျမားဖို႔သာ အာရံုထားမည္ဆိုပါက တိရိစာၦန္ႏွင့္ မည္သုိ႔မွ် ကြာျခားမည္မဟုတ္ပါ။ လူသားျဖစ္သည့္အတြက္ ထူးျခားမႈရွိရမည္ .....။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုထူျခားမႈ လူသားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကမာၻေပၚသို႔ ေစလႊတ္လိုက္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အေျဖေပးမိန္႔ထားသည္မွာ .... လူသား၊ ဂ်င္န္တို႔ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အိဗာဒသ္ျပဳ ခဝပ္ဆည္းကပ္ရန္အတြက္ ျဖစ္ေပသည္။ လူသားအေနျဖင့္ ကမာၻေပၚတြင္ အသက္ရွင္ေနသေရြ႕ အလႅာဟ္ႏွစ္ၿမိဳ႕သည့္ အလႅာဟ္မိန္႔ထားသည့္အရာမ်ားကို က်င့္သံုးလုပ္ေဆာင္ေနရေပမည္။
ကမာၻေပၚတြင္ ရွင္သန္စဥ္ ကုိယ့္သေဘာႏွင့္ကုိယ္ ေနခ်င္သလိုေနခဲ့ေပမဲ့ သခ်ဳႋင္းအတြင္း စံျမန္းရသည့္အခါမွာေတာ့ အလႅာဟ္သေဘာအတိုင္း ေနရမည္ပင္ ျဖစ္၏။

 ကဗရ္တစ္ခုမွ ျပန္ရွင္ထလာမည့္ လူဦးေရႏွင့္ အလႅာဟ္၏ဖန္ဆင္းမႈ 
ကိယာမသ္ေန႔ ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထရာတြင္ သခ်ဳႋင္းတစ္ခုမွ ေသသူေပါင္း ၇ဦးမွာ ၇ဝအထိ ျပန္လည္ထြက္လာၾကမည္။ လူသား၏ ကိုယ္ခႏၶာသည္ သခ်ဳႋင္းထဲသုိ႔ေရာက္သည့္အခါတြင္ တစ္ကိုယ္လံုး ပုပ္ပြကာ ေျမႀကီးမွစားသြားမည္။ ခႏၶာကိုယ္ရွိ မည္သည့္အစိတ္အပိုင္းမွ က်န္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွ ၿမီးေညာင္းရိုးတစ္ခုကို ခ်န္ထားမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အဆိုပါအရိုးမွ လူ႔တစ္ကိုယ္လံုးကို ကိယာမသ္ေန႔၌ ျပန္လည္ျဖစ္ေစေတာ္မူေပမည္။

 ကိယာမသ္တြင္ ဝက္၏အေနာက္မွ ဝင္ရမည့္သူမ်ား 
ကိယာမသ္ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အီမာန္ရွင္ မုစ္လင္မ္တို႔၏ အမလ္မ်ားအနက္ အရင္ဆံုး နမားဇ္ကို စစ္ေမးေတာ္မူမည္။ ထိုသို႔ ကမာၻ႕တရားခြင္ ဟရွရ္သို႔ အဖန္ဆင္းခံမ်ား အုပ္စုလုိက္ အတန္းလိုက္ ဝင္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ အဖန္ဆင္းခံအားလံုးတြင္ ဝက္သတၱဝါသည္ ေနာက္ဆံုးမွ ဝင္ရမည္။ ထိုအခါ ဝက္က ေလွ်ာက္ထားမည္မွာ အို ... အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးကို အလႅာဟ္ကဖန္ဆင္းလို႔ ဝက္ျဖစ္ရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ့ဆႏၵေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတာမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးကို ဘာ့ေၾကာင့္ အားလံုးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမွ ဝင္ေစရတာပါလဲ။ ထိုအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဝက္သတၱဝါအား အသင့္၏ အေနာက္တြင္ အဖန္ဆင္းခံက်န္ရွိပါေသးသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူမည္။ ဝက္၏ အေနာက္တြင္ နမားဇ္လႊတ္သူ၊ နမားဇ္မေဆာက္တည္သူတို႔ ရွိေနေပမည္။ ကမာၻတြင္ အသက္ရွင္စဥ္ နမားဇ္ကို မေလးစား မေဆာက္တည္သူတို႔၏ ဟရွရ္သည္ ဝက္၏အေနာက္တြင္ ေနရမည္ ျဖစ္၏။

 မ်က္ျမင္မွ အကန္းဘဝသို႔ 
ကိယာမသ္ေန႔တြင္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အသက္ရွင္စဥ္က မ်က္စိႏွစ္လံုး အလင္းေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဟရွရ္တြင္ အကန္းအျဖစ္နဲ႔ ရွင္ျပန္ထရမည္။ ထိုအခါ ၎သူက အို ..... အလႅာဟ္ ! ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးသည္ ကမာၻတြင္ရွင္စဥ္က မ်က္စိျမင္သူျဖစ္ပါသည္။ ယခု အဘယ့္ေၾကာင့္ မ်က္ကန္းအျဖစ္ႏွင့္ ျပန္ထရပါသနည္း။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွ ျပန္လည္မိန္႔မည္မွာ ကမာၻတြင္ ရွင္စဥ္က အသင့္ကို ဦးေႏွာက္၊ မ်က္စိ၊ အသိဉာဏ္ အားလံုးကိုေပးထားပါလ်က္ အလႅာဟ္ရဲ႕အမိန္႔ေတြ အသင့္ေရွ႕ေရာက္လာတာကို အသင္က မသိခ်င္ေယာင္ (မျမင္ခ်င္ေယာင္၊ ကန္းခ်င္ေယာင္)ေဆာင္ေနခဲ့တဲ့အတြက္ အသင့္ကို အကန္းအျဖစ္နဲ႔ ရွင္ျပန္ထေစျခင္း ျဖစ္သည္။ 

 အစၥလာမ္သည္ မွန္ကန္သည့္ သာသနာျဖစ္ျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု 
အဗၺာစီယာမင္းဆက္မ်ားအနက္မွ မင္းတစ္ပါးျဖစ္ေသာ ဟာ႐ူးန္ရရွီးဒ္ဘုရင္၏ လက္ထက္တြင္ ျဖစ္သည္။ ဘုရင္ႀကီးသည္ မွန္ကန္တိက်သည့္ မင္းတစ္ပါးျဖစ္သည့္အျပင္ သာသနာ့ပညာႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားကို အလြန္ဂုဏ္ေပးေလးစားသည့္ ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ေပသည္။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ပညာရွင္မ်ားကို ဖိတ္ၾကားကာ သာသနာ့ပညာရပ္မ်ား ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲကို စည္းကားစြာ ဘုရင့္နန္းေတာ္အတြင္း က်င္းပသည္။ တိုင္းျပည္အႏွံရွိ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္သည့္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚကာ ေဆြးေႏြးမႈျပဳေလသည္။ ထိုထဲတြင္ ဘာသာမဲ့ပညာရွင္တစ္ဦးလည္း ပါဝင္သည္။ သူသည္လည္း အင္မတန္ထူးခၽြန္ကာ အစၥလာမ့္ပညာမ်ားကို တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ေအာင္ တတ္သိထားသူျဖစ္သည့္အျပင္ သမၼာက်မ္း၊ ဘိုင္ဘဲလ္က်မ္းတို႔ကိုပါ အထူးကၽြမ္းက်င္ေလသည္။ ဘုရင္ႀကီးသည္ ေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္သည့္ အခ်ိန္တိုင္း ၎ပုဂၢဳိလ္ကိုပါ ေခၚယူေဆြးေႏြးေလသည္။ ၎သည္လည္း အေက်အလည္ေဆြးေႏြးႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ ဘုရင္အေနျဖင့္ ၎ကို မုစ္လင္မ္တစ္ဦးျဖစ္ေစခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ မိမိတတ္စြမ္းႏိုင္သည့္ ကိစၥရပ္မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္တိုင္း သာသနာ့ဖလွယ္ပြဲသို႔ သူ႔ကိုဖိတ္ေခၚ၍ ပါဝင္ေစခဲ့သည္။ 

တစ္ရက္တြင္ ထိုပညာရွင္က ဘုရင္ႀကီးကို စလာမ္ေမတၱာပို႔သေလသည္။ ဘုရင္က ဝမ္းေျမာက္စြာ စလာမ္၏အေျဖေပးၿပီး ေမးလိုက္သည္။ ဘာလဲ မုစ္လင္မ္ျဖစ္သြားၿပီးလား။ ထိုအခါ ၎ပုဂၢဳိလ္က ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရင္ႀကီး ကၽြန္ေတာ္ အစၥလာမ္ကိုလက္ခံၿပီး မုစ္လင္မ္ျဖစ္သြားပါၿပီဟု ျပန္ေျဖ၏။ ဘုရင္စဥ္းစားသည္မွာ ဤသို႔ေသာသူမ်ဳိး အစၥလာမ္လက္ခံလာျခင္းမွာ သာမာန္ေတာ့မျဖစ္ႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆက္လက္၍ပင္ ဘယ္လိုအေၾကာင္းကိစၥေၾကာင့္ အစၥလာမ္ကို လက္ခံျဖစ္သြားတာလဲဟု ေမးျမန္းလိုက္သည္။ ထိုအခါ ေျပာျပသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပန္းပုဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သစ္သားမ်ားကို လွပစြာ ပန္းပုထြင္းတတ္သူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ခရစ္ယာန္ေတြရဲ႕ က်မ္းစာထဲက စာပိုဒ္လွလွေလး သံုး၊ ေလးခုေလာက္ကို ရွာေဖြထုတ္ယူၿပီး အလြန္လွပေသသပ္တဲ့ သစ္သားပန္းပုန႔ဲထြင္းထုၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းေဆာင္ကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ပို႔ေပးလိုက္တယ္။ အဲ့ဒီ့လို ပို႔ေပးၿပီး ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ မနက္ကပို႔လိုက္တာ ညေနအထိ၊ ေနာက္တစ္ေန႔အထိ ဘာမွထူးျခားမႈ ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။ ဒါန႔ဲ ကၽြန္ေတာ္က ယဟူဒီေတြရဲ႕ က်မ္းစာထဲကေန စာပိုဒ္တိုတိုလွလွ သံုး၊ ေလးခု ရွာေဖြထုတ္ယူလိုက္တယ္။ အဲ့ဒီ့စာပိုဒ္ေလးေတြကို လွပစြာ ပန္းပုထြင္းၿပီး ယဟူဒီေတြရဲ႕ ေက်ာင္းေဆာင္ကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ပို႔ေပးလိုက္တယ္။ သူတို႔ထံကလည္း ဘာမွထူးျခားမႈျပန္မလာခဲ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုး ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ထဲက အာယသ္အလွေလးေတြကို ရွာေဖြထုတ္ယူတယ္။ လွပေသသပ္စြာ ပန္းပုထြင္းၿပီး မုစ္လင္မ္ေတြရဲ႕ ဗလီကိုေပးလိုက္တယ္။ မနက္က ေပးလိုက္တယ္။ ညေနကို ကၽြန္ေတာ္ထံ အဲ့ဒီ ပန္းပုကားခ်ပ္ေတြ ျပန္လာေပးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ျပန္ေပးရတာလဲလို႔ ေမးေတာ့ အသင္ေရးထားတာ အမွားေတြပါတယ္။ အဲဒီအမွားေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ လွေနပါေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္မခံဘူးလို႔ ေျပာသြားတယ္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘာသာတိုင္းရဲ႕ က်မ္းစာကို အမွားေရးၿပီးဘဲ ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီအမွားကို အစၥလာမ္တစ္ခုကပဲ လက္မခံဘဲ ျပန္ပို႔ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီသာသနာက အမွန္တကယ္စစ္မွန္တိက်တဲ့ သာသနာ့ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ယံုၾကည္သြားပါတယ္။ ဆိုၿပီး မိမိရဲ႕ အစၥလာမ္ျဖစ္လာခဲ့ပံုကို ဘုရင္ႀကီးအား ေျပာျပသည္။ 

 ရွအ္ဗာန္လျမတ္အေၾကာင္း 
ရွအ္ဗာန္လသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလုိင္းဟိဝစလႅမ္၏ လျဖစ္သည္။ ရွအ္ဗားန္ဟူသည္ ဦးဂ်ဳိႏွစ္ခု (ညာဘက္ဂ်ဳိႏွင့္ ဘယ္ဘက္ဂ်ဳိ) ၏အလယ္ေနရာကို ေခၚဆိုေပသည္။

ရွအ္ဗာန္စကားလံုးတြင္ ရွီးန္၊ အိုင္းန္၊ ဗာ၊ အလိဖ္၊ ႏူးန္တို႔ ပါဝင္သည္။
ရွီးန္ = ရွရဖ္ (ျမင့္ျမတ္မႈ)
အိုင္းန္ = အိဇ္ဇသ္ (ဂုဏ္သိကၡာ)
ဗာ = ဗရ္ကသ္ (ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ တိုးပြားမႈရွိျခင္း)
အလိဖ္ = အုလ္ဖသ္ (ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈ)
ႏူးန္ = နဂ်ားသ္ (လြတ္ေျမာက္မႈ)

ဆိုလုိသည္မွာ အၾကင္သူသည္ ရွအ္ဗာန္လျမတ္တြင္ အိဗာဒသ္ျပဳခဲ့ေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲမွ နဂ်ားသ္ လြတ္ေျမာက္မႈကို ခ်ီးျမႇင့္၍ အရွင့္၏ အုလ္ဖသ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈ ရရွိမည္။ ထိုသူ႔အတြက္ ဗရ္ကသ္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ တိုးပြားမႈတို႔ကို သတ္မွတ္ေပးမည္။ အိဇ္ဇသ္ ဂုဏ္သိကၡာကိုရရွိကာ ထိုသို႔ေသာသူအတြက္ ရွရဖ္ ျမင့္ျမတ္သည့္ အဆင့္အတန္းကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူေပမည္။

ရွအ္ဗာန္လသည္ မိုးရြာေတာ့မည့္ တိမ္တိုက္ၾကီးတစ္ခုသ႑ာန္ႏွင့္ တူေပသည္။ မိုးရြာခါနီး မိုးတိမ္တို႔သည္ ေကာင္းကင္ေပၚဝယ္ အံု႔ဆိုင္းညႇဳိ႕မိႈင္းေနၿပီး မိုးရြာခ်ိန္တန္လာသည့္အခါ တေဝါေဝါႏွင့္ အလွ်ံပယ္ရြာခ်ေလေတာ့သည္။ ထိုအတိုင္းပင္ ရွအ္ဗာန္လတြင္ ျပဳက်င့္ခဲ့ေသာေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားႏွင့္ ေတာင္းဆုဒုအာတို႔သည္ တိမ္တိုက္ပမာရွိေနၿပီး ရမ္ဇာန္လျမတ္တြင္ ယင္းတိမ္တိုက္မွ ရဟ္မသ္၊ မဂ္ဖိရသ္တို႔ကို မိုးပမာ ရြာသြန္းမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ား၌ မိန္႔ထားသည္မွာ ရမ္ဇာန္မွာ ႏွလံုးသားကို ဘယ္လိုစင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္သလဲ ထိုအတိုင္းပင္ ရွအ္ဗာန္ေရာက္လာသည့္အခါတြင္လည္း မိမိႏွလံုးသားကို စင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္ပါ။

ရွအ္ဗာန္လသည္ အားလံုးထက္ ျမင့္ျမတ္ေသာ လျဖစ္သည္။ ဤလသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ လျဖစ္သည္။ (ရဂ်ဗ္သည္ အလႅာဟ္၏ လျဖစ္သည္။ ရွအ္ဗာန္သည္ တမန္ေတာ္၏ လျဖစ္ၿပီး ရမ္ဇာန္သည္ အုမၼသ္၏ လျဖစ္ေပသည္။)
ရွအ္ဗာန္လတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္သည္ ရိုဇာမ်ားစြာ ထားေတာ္မူသည္။
ရွအ္ဗာန္လကို ျမင့္ျမတ္သည့္ လႏွစ္လက ၿခံရံထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤလတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မဂ္ဖိရသ္ခြင့္လႊတ္မႈျပဳေပးသည္။ (ဤလတြင္ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ ဗရာအသ္ညျမတ္သည္လည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။)

 ရွဗ္ေဗဗရားအ္သ္ည 
ယင္းည၌ လူသားတို႔၏ ၿပီးခဲ့သည့္တစ္ႏွစ္တာကာလ၏ က်င့္ေဆာင္တည္မႈမ်ားကို အလႅာဟ္ထံအပ္ႏွံကာ ဆန္းစစ္မႈျပဳသလုိ လာမည့္တစ္ႏွစ္တာအတြက္ ခန္႔ခြဲမႈမ်ားကို ျပဳေပသည္။

ရွဗ္ ဟူသည္ ဖာရစီဘာသာျဖင့္ ညဥ့္ကို ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဗရာအသ္သည္ အရဗီဘာသာျဖစ္၍ အဓိပၸါယ္မွာ ေဝငွေသာ၊ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးေသာ ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕ လိုင္းလသုလ္ဗရာအသ္ ဟူ၍လည္း ေခၚဆိုၾကေပသည္။

ဗရာအသ္ညတြင္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေမြးဖြားမလဲ၊ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္အသက္ရွင္မလဲ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေသဆံုးၾကမလဲ၊ ဘယ္သူေတြ ကြယ္လြန္ၾကမလဲ၊ လာမည့္ႏွစ္အတြက္ ရိုဇီရိကၡာ ဘယ္ေလာက္ယူမလဲ ဆိုသည္တို႔ကုိ သတ္မွတ္ေပသည္။ လူတစ္ဦးတိုင္းအတြက္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ရိုဇီမည္မွ်ရမည္ကို သတ္မွတ္ေပးသည္။
(ဗရားအသ္ညဟူသည္ ရွအ္ဗာန္လ၏ အလယ္ရက္ျဖစ္ေသာ ၁၅ရက္ညဥ့္ျဖစ္ပါသည္။)
၁၄ရက္ေန႔ ေနဝင္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိုးေကာင္းကင္ ပထမ (ကမာၻႏွင့္ အနီးဆံုးမိုးေကာင္းကင္)သို႔ ဆင္းသက္လာေတာ္မူၿပီး .....
အို ... ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းကၽြန္တို႔ !! အသင္တို႔ထဲမွာ အျပစ္ေတြကေန ေသာဝ္ဗာျပဳမည့္သူ ရွိသလား။ ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္သူ ရွိသလား။ ငါအရွင္ျမတ္ ခြင့္လႊတ္ေပးမည္။
အသင္တို႔ ရုိဇီရိကၡာေတြကို လိုခ်င္ၾကသလား။ ငါအရွင္ျမတ္ ရိုဇီခ်ီးျမႇင့္ေပးမည္။
အသင္တို႔ ဒုကၡေတြမွာ ရွိေနၾကသလား။ သုခခ်မ္းသာကို ေပးမည္ ...... ဟု ေမးျမန္း ေႂကြးေၾကာ္ေတာ္မူေပမည္။

ဗရားအ္သ္ညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းပါက အင္မတန္ကုသိုအက်ဳိးရရွိမည္ဟု ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။

 အလႅာဟ့္ခြင့္လႊတ္မႈကို ရလိုလွ်င္ ဤ (၉)ခ်က္မွ ေရွာင္ရွားၾက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လူသားမ်ားႏွင့္ အနီးကပ္ဆံုးေနရာသို႔ ဆင္းသက္လာကာ အျပစ္မ်ားကို ခြင့္လႊတ္ေပးမည္ဟု မိန္႔ၾကားေနသည့္အတြက္ လူသားအေနျဖင့္ ေအာက္ပါ (၉)ခ်က္တြင္ ပါဝင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမည္။ အၾကင္သူတြင္ ယင္း (၉)ခ်က္အနက္ တစ္ခ်က္မဆို ရွိေနပါက ထိုသူ႔၏ အမွားဝန္ခ်မႈႏွင့္ ေတာင္းဆုဒုအာတို႔ကို လက္ခံျခင္းမျပဳေပ။

(၁) ဂ်ာဒူ အေမွာင့္ပေယာဂျပဳသူ၊ ျပဳခိုင္းသူ
(ဂ်ာဒူ အေမွာင့္ပေယာဂျပဳျခင္းသည္ (ဟတ္က္ကုလ္အိဗာဒ္) အဖန္ဆင္းခံ၏ ရပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ၎၏ အခြင့္အေရးကို လုယူသူ ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးသူ ျဖစ္သည္။ သူမ်ားပ်က္စီးေအာင္လုပ္လွ်င္ ကိယာမသ္တြင္ ထိုသူ႔အျပစ္မ်ားကို မိမိကယူရမည္ျဖစ္ၿပီး မိမိ၏ ကုသိုလ္မ်ားကို ထိုသူ႔အား ေပးအပ္လိုက္ရမည္။)
 ဂ်ာဒူ အေမွာင့္ပေယာဂျပဳျခင္းမွ ကာကြယ္မႈရရွိရန္ က်င့္စဥ္တစ္ရပ္ 
အာယသုလ္ကုရ္စီ တစ္ႀကိမ္၊ ကုလ္ေလးပုဒ္ (စူရဟ္ ကာဖိ႐ူးန္၊ အိခ္လားဆြ္၊ ဖလပ္က္၊ နားစ္)တို႔ကို တစ္ႀကိမ္စီ (သံုးႀကိမ္ဖတ္ႏိုင္က ပိုေကာင္း၏) ဖတ္ၿပီး ဒုအာေတာင္းသည့္သ႑ာန္ လက္ျဖန္႔၍ မႈတ္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္အေရွ႕ပိုင္းတစ္ခုလံုး (ေခါင္းမွ ေျခအဆံုးအထိ) ကို သပ္ခ်လိုက္ပါ။ ထို႔ေနာက္ ပထမအတုိင္း ဒုတိယတစ္ႀကိမ္ဖတ္ပါ။ လက္ကိုမႈတ္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ေနာက္ေက်ာဘက္တစ္ခုကို သပ္ခ်ပါ။ (အေရွ႕အတြက္ တစ္ေခါက္ဖတ္မႈတ္၊ အေနာက္အတြက္ တစ္ေခါက္ဖတ္ မႈတ္) အမ်ဳိးသမီးမ်ား ကိုယ္မသန္႔သည့္ကာလတြင္ အာယသ္မ်ားကို ျဖတ္၍ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုကာလတြင္လည္း ျပဳက်င့္ပါ။
(၂) အရက္ေသာက္သူ
(လူအခ်ဳိ႕သည္ ရမ္ဇာန္လတြင္ အရက္ေရွာင္လိုက္သည္။ အခါၾကီးရက္ႀကီးဟု သတ္မွတ္သည့္ကာလမ်ားတြင္ အရက္ေရွာင္လိုက္သည္။ အမွန္မွာ အစၥလာမ္ကိုလက္ခံထားသည့္ အီမာန္ရွင္အတြက္ အရက္သည္ အသက္ရွင္ခ်ိန္မွာ ေသသည္အထိ အခ်ိန္တိုင္းတြင္ ဟရာမ္ လံုးဝမျပဳပိုင္သည့္ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ တစ္ရက္ တစ္မနက္ တစ္လအတြက္ သတ္မွတ္ထားျခင္းမဟုတ္။ ရာသက္ပန္အတြက္ သတ္မွတ္ထားျခင္း ျဖစ္၏။)
(၃) ဇိနာအမႈက်ဴးလြန္သူ
(ယေန႔တြင္ ဇိနာကို ဇိနာဟု မသတ္မွတ္ေတာ့ပါ။ ရင္းႏွီးျခင္း၊ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ ကူညီျခင္း၊ သူ႔ခံစားခ်က္ေတြကို ကိုယ္ကနားလည္ေပးေနတာ၊ သူ႔အက်င့္ကိုယ့္အက်င့္ သိေအာင္ ေနာက္ေတာ့ ယူမွာေပါ့ ဟူသည့္ ပ်ားရည္ေလာင္းထားေသာ ခ်ီးတြင္းထဲတြင္ လူတိုင္းနစ္မြန္းေနၾကသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ ထိန္းသိမ္းေတာ္မူပါေစ။)
(၄) ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ထားသူ
(၅) မိဘကို ေစာ္ကားသူ
(မိခင္၏ ေျခဖဝါးေအာက္တြင္ ဂ်ႏၷသ္ရွိၿပီး ယင္းဂ်ႏၷသ္၏ ေသာ့တံသည္ ဖခင္ျဖစ္သည္။)
(၆) ဂံုးေခ်ာသူ
(ႏွစ္ဖက္ခၽြန္၊ ဟိုတစ္မ်ဳိး ဒီတစ္မ်ဳိးေျပာသူ။ အေပ်ာ္သေဘာျဖင့္ပင္ ထိုအရာမ်ားကို ျပဳလုပ္ခြင့္မရွိပါ။)
(၇)ကပ္ေစးႏွဲသူ
(သူေတာ္စင္ပင္ ျဖစ္ပါေစ ေစးႏွဲ၊ တြန္႔တုိသူသည္ အလႅာဟ္၏ ရန္သူပင္ ျဖစ္သည္။ ရက္ေရာ၊ ေပးကမ္းသူသည္ ဖာစိက္ပင္ ျဖစ္လင့္ကစား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မႈကို ရရွိသူ ျဖစ္သည္။ ဤေနရာ၌ ဖာစိက္ဟူသည္ နမားဇ္ကို သူ႔အခ်ိန္ႏွင့္သူ မေဆာက္တည္သူကို ဆိုလို၏)
(၈) မနာလိုဝန္တိုစိတ္ရွိသူ
(မနာလိုဝန္တိုစိတ္ရွိသူသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မွ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈကို မရရွိပါ။ အျခားသူတစ္ဦးကို မနာလိုျဖစ္ကာ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ႀကံစည္ရင္းျဖင့္ပင္ ကိုယ္တိုင္ေလာင္ကၽြမ္းေနေပသည္။)
(၉) မုစလ္မာန္ညီေနာင္အခ်င္းခ်င္း ၃ရက္ထက္ပိုၿပီး မေခၚမေျပာဘဲ ေနသူ
(အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ မေခၚမေျပာျဖစ္ေနပါက ျပန္ေခၚနည္းတစ္ခုမွ မိမိဖက္မွ ဦးစြာ စလာမ္ေမတၱာပို႔သလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။)
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ား ရွိေနပါက ထိုသို႔ေသာသူ၏ ေတာင္းဆုမ်ားကို လက္ခံမည္မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ရင္းအမွန္ျဖင့္ မိမိ၏ လုပ္ရပ္မ်ားကို ေရွ႕ဆက္မလုပ္ေတာ့ပါဟု ေသာဝ္ဗဟ္ျပဳ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ကာ ထိုသုိ႔ေသာ ျပစ္မႈမ်ားကို ေနာက္ေနာင္တြင္ မက်ဴးလြန္ေတာ့ပါဟု ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ရပါမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုသူ၏ေသာဝ္ဗဟ္ကို လက္ခံေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။

 ဗရားအ္သ္ညတြင္ ေကာင္းမႈတည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိမည့္အက်ဳိးကုသိုလ္ 
ဟဇရသ္ အနတ္စ္ဗင္န္မာလိက္ (ရသြီ)က မိန္႔သည္မွာ အၾကင္သူသည္ ဗရားအ္သ္ညတြင္ ဒ႐ူးဒ္တစ္ႀကိမ္ဖတ္ပါက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အလြန္ႀကီးမားေသာ ဖရိရွ္သဟ္တစ္ပါးကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူမည္။ ယင္းဖရိရွ္သဟ္၏ ဦးေခါင္းသည္ အရရွ္ေအာက္တြင္ ရွိေနၿပီး ေျခေထာက္မွာ ေျမခုႏွစ္ထပ္ေပၚတြင္ ရွိမည္။ အရရွ္၏ အေရွ႕တြင္ အင္မတန္ႀကီးမားေသာ ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္ရွိေပမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ယင္းဖရိရွ္သဟ္ႀကီးအား အဆိုပါေရကန္အတြင္း ေရဆင္းခ်ဳိးၿပီး ခါလိုက္လွ်င္ ထြက္လာေသာ ေရစက္၊ ေရေပါက္မ်ားႏွင့္ အညီ ဖရိရွ္သာမ်ားဖန္ဆင္းကာ ထိုဒ႐ူးဒ္ဖတ္သူ လူသားအတြက္ အိစ္(စ)သိဂ္ဖာရ္ ျပဳေပးေနၾကမည္ ျဖစ္၏။ (ဤသည္မွာ ဒ႐ူးဒ္တစ္ႀကိမ္ေၾကာင့္ ရရွိမည့္ စဝါးဗ္ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ ေကာင္းမႈအမလ္မ်ားကို က်င့္ေဆာက္တည္ကာ ကုသုိလ္အတြက္ ေလာဘထားရမည္ ျဖစ္၏။)

ေရာင္ႆြသုလ္ အဖ္ကားရ္အမည္ရွိ က်မ္း၌ ပါရွိသည္မွာ ... တစ္ခါက အီစာ အလိုင္းဟိစၥလာမ္သည္ လမ္းေလွ်ာက္သြားေနရင္း ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီး တစ္တံုးကိုေတြ႕ေလသည္။ တမန္ေတာ္အီစာ အလိုင္းဟိစၥလာမ္က အံ့ၾသစြာျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ဤအရာသည္ မည္သုိ႔ေသာ ေက်ာက္တံုးပါနည္းဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အသင္ လက္ျဖင့္ညႊန္လိုက္ပါ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္သည္။ လက္ျဖင့္ ညႊန္လိုက္သည့္အခါ အက္ကြဲသြားကာ အထဲတြင္ အဖိုးအိုတစ္ဦး နမားဇ္ဖတ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ အဖိုးအို၏ မ်က္ခံုးေမႊးသည္ပင္ ေအာက္သို႔က်ေနေပသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေက်ာက္တံုးအတြင္း၌ပင္ ရိုဇီခ်ီးျမႇင့္ကာ အိဗာဒသ္ျပဳခြင့္ေပးထားေလသည္။ အီစာနဗီသည္ အဖိုးအိုနမားဇ္ၿပီးသည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းကာ ဤသို႔အိဗာဒသ္ကို ႏွစ္ဘယ္ေလာက္အၾကာမွ ျပဳလုပ္ေနပါသနည္းဟု ေမးျမန္းရာ အဖိုးအိုက ႏွစ္ေပါင္းေလးရာ (၄ဝဝ) ရွိၿပီဟု ျပန္ေျဖေလ၏။ (အလႅာဟ္ဟုအပ္က္ဗရ္) အီစာနဗီအေနျဖင့္ အင္မတန္အံ့ၾသကာ အဖိုးကေတာ့ အလႅာဟ္ထံပါး တာဝန္ေက်ပြန္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ပဲ။ ႏွစ္ေပါင္းေလးရာရဲ႕အိဗာဒသ္ဆိုတာ နည္းတဲ့အရည္အခ်င္းမွ မဟုတ္တာဟု ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုေလသည္။ ထိုအခါ အဖိုးအိုက အသင္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ဤမွ်မခ်ီးမြမ္း အထင္မႀကီးပါႏွင့္။ ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ရဲ႕ အုမၼသ္က ရွေဗဗရားအ္သ္ကဲ့သို႔ ညမ်ဳိးမွာ နဖိလ္နမားဇ္ႏွစ္ရကအသ္ဖတ္ပါက ဤႏွစ္ေလးရာအိဗာဒသ္ထက္ပင္ သာျမတ္ပါသည္ .... ဟု ေျဖၾကား ေျပာဆိုခဲ့ေလသည္။

ထိုသို႔ ထူးျမတ္ကာ ဗရ္ကသ္မ်ားခ်ီးျမႇင့္ထားသည့္ ညထူး ညျမတ္ကို ကၽြႏ္ုပ္အေနႏွင့္ ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသုိ႔ေသာ ကုသိုလ္အက်ဳိးမ်ားကို ခ်ီးျမႇင့္သည့္ ညျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိၿပီးေနာက္တြင္ အမလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို ေသခ်ာစြာျပဳလုပ္ရေပမည္။

 ေပးကမ္း၊ ခ်ီးျမႇင့္မႈမ်ား ျပည့္ႏွက္ေနသည့္ ညျမတ္တြင္ က်င့္ေဆာက္တည္ဖြယ္ရာမ်ား 
ရွေဗဗရားအ္သ္သည္ ၁၄ရက္ေန႔မဂ္ရိဗ္ၿပီးသည္ႏွင့္ စတင္ဝင္ေရာက္ၿပီျဖစ္ၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိုးေကာင္းကင္ပထမထပ္သို႔ ဆင္းသက္ကာ မိမိ၏ ေက်းကၽြန္မ်ားကို ခ်ီးျမႇင့္ေပးကမ္းမႈမ်ား ျပဳေတာ္မူေပသည္။ ထိုသို႔ေသာညျမတ္တြင္ ဒုအာ၊ ဇိကိရ္၊ သိလာဝသ္၊ နဖိလ္နမားဇ္မ်ားကို အခ်ိန္ျပည့္ က်င့္ေဆာက္တည္ေနျခင္းသည္ အင္မတန္ေကာင္းမြန္ကာ စဝါးဗ္ကုသိုလ္ မ်ားစြာရရွိမည့္ အေၾကာင္းခံလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္းဆုဒုအာမ်ားကုိ လက္ခံမည့္ ညျမတ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ေရွးဆရာသခင္ႀကီးမ်ားမွ ေကာင္းမႈက်င့္ေဆာက္တည္နည္းမ်ား ဆုေတာင္းမႈကို လက္ခံျခင္းခံရမည့္ နည္းလမ္းအား ညႊန္ျပခဲ့သည္မ်ားလည္း ရွိေပသည္။

 မဂ္ရိဗ္ႏွင့္ အိရွာအ္၏ ၾကားအခ်ိန္တြင္ စူရဟ္ယာစီးန္ကို နိယသ္ရည္စူးခ်က္ ျပဳလုပ္ၿပီးဖတ္ျခင္း 
ေအာက္ပါ ရည္စူးခ်က္တစ္ခုတိုင္းအတြက္ စူရဟ္ယာစီးန္တစ္ေခါက္စီ (စုစုေပါင္း ၄ႀကိမ္) ဖတ္ပါ။
(၁) အသက္ရွည္ရန္
(၂) ေဘးဗလာ၊ ဒုကၡအေပါင္းႏွင့္ ေရာဂါဘယမ်ား ေဝးကြာရန္
(၃) ဟလာလ္ ရိုဇီရိကၡာ ေပါမ်ားႂကြယ္ဝရန္
(၄) မိမိ၏ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္သည္ ေကာင္းေသာအျဖစ္ႏွင့္ အသက္ထြက္ရန္၊ အီမာန္ႏွင့္တကြ ကမာၻမွ ခြဲခြါခြင့္ရရွိရန္။
ရည္စူးမႈတစ္ခုအတြက္ စူရဟ္ယာစီးန္တစ္ႀကိမ္ဖတ္ၿပီးတိုင္း ယံုၾကည္ခ်က္အျပည့္ျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အမွန္ပင္လက္ခံမည္ဟု မွတ္ယူကာ ေတာင္းဆုျပဳပါ။
မိမိ၏ ၿပီးခဲ့သည့္တစ္ႏွစ္စာရင္းကို အလႅာဟ္ယူေနသည့္အခ်ိန္၊ လာမည့္တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးအတြက္ သတ္မွတ္ေပးေနသည့္အခ်ိန္တြင္ မိမိ၏လိုလားခ်က္မ်ားကုိ ငိုငိုၿပီး ေတာင္းခံပါ။ အလႅာဟ္လက္ခံမည္ဟူသည့္ ယံုၾကည္ခ်က္အျပည့္ျဖင့္ ဆုမြန္ဒုအာျပဳပါ။

 ကြယ္လြန္သူမ်ားအေပၚ အီစြာေလစဝါးဗ္ ပို႔သပါ။ 
အီစြာေလစဝါးဗ္ကို မိမိအိမ္မွပင္ ပို႔သမႈ ျပဳႏိုင္ပါသည္။ စူရဟ္ယာစီးန္ ဖတ္ၿပီး စဝါးဗ္ပို႔သပါ။
ဟဇရသ္အလီ (ရသြီ)က အမိန္႔ရွိသည္မွာ အၾကင္သူသည္ စူရဟ္အိခ္လားဆြ္ (ကုလ္ဟုဝလ္ လားဟု အဟဒ္) ၁၁ႀကိမ္ဖတ္ၿပီး စဝါးဗ္ပို႔သမည္ဆိုလွ်င္ ကဗရ္ရွိသူအားလံုး၏ အရည္အတြက္ႏွင့္အညီ ကုသိုလ္စဝါးဗ္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျပန္လည္ခ်ီးျမႇင့္မည္။

ဟဇရသ္အနတ္စ္သခင္ မိန္႔သည္မွာ အၾကင္သူက စူရဟ္အိခ္လားဆြ္ (ကုလ္ဟုဝလ္ လားဟု အဟဒ္) ၁၁ႀကိမ္ဖတ္ၿပီး စဝါးဗ္ပို႔သမည္ဆိုလွ်င္ ကဗရ္၌ အဇားဗ္ျပစ္ဒဏ္ခံေနရသူမ်ား ရွိပါက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ျပစ္ဒဏ္ကို ေလွ်ာ့ေပးေတာ္မူမည္ျဖစ္၏။

ထို႔အတူ စူရဟ္ဖာသိဟဟ္ ႏွစ္ႀကိမ္ဖတ္ပါက ကုရ္အာန္ တစ္ခသမ္၏ ကုသိုလ္ရမည္။ စူရဟ္အိခ္လားဆြ္ (ကုလ္ဟုဝလ္ လားဟု အဟဒ္) သံုးႀကိမ္ဖတ္လွ်င္ ကုရ္အာန္တစ္ခသမ္၏ စဝါးဗ္ရမည္။ ထို႔အတူ စူရဟ္သကာစုရ္ (စူရဟ္အမွတ္ ၁ဝ၂)၊ စူရဟ္မုလ္က္ (စူရဟ္အမွတ္ ၆၇)၊ စူရဟ္အလိဖ္လာမ္(မ)မီးမ္ စဂ်္ဒဟ္ (စူရဟ္အမွတ္ ၃၂) တို႔ကို အီစြာေလစဝါးဗ္႔ပို႔သရာတြင္ ဖတ္ရြတ္ပါက ေကာင္းမြန္ပါသည္။

 ဆြလာသုသ္ သပ္စ္ဗီးဟ္ ဖတ္ပါ 
ဆြလာသုသ္ သပ္စ္ဗီးဟ္နမားဇ္သည္ အင္မတန္အက်ဳိးကုသိုလ္ႀကီးမားမ်ားျပားေသာ နဖိလ္နမားဇ္ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ မိမိသက္တမ္း တေလွ်ာက္လံုးတြင္ အနည္းဆံုး တစ္ႀကိမ္ဖတ္ႏိုင္ခဲ့ရမည္။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ၊ တစ္လတစ္ခါ၊ တစ္ပတ္တစ္ခါ ဖတ္ႏိုင္ပါက အေကာင္းဆံုးပင္ ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ကုသိုလ္ေျမာက္ျမားစြာရမည့္ ညဥ့္မ်ားတြင္ ထိုသို႔ေသာ နဖိလ္နမားဇ္ကို အထူးေဆာက္တည္သင့္ပါသည္။ ထို႔အတူ အျခားေသာ နဖိလ္မ်ားစြာကိုလည္း ေဆာက္တည္ရမည္ျဖစ္သည္။

တတ္စြမ္းသေလာက္ ကုရ္အာန္သိလာဝသ္ကုိ မ်ားစြာျပဳရမည္ ျဖစ္၏။
မိမိႏိုင္သေလာက္ ဆြဒကဟ္ ခိုင္ရားသ္ အလွဴဒါနျပဳပါ။
ဇိကိရ္၊ ဒ႐ူးဒ္မ်ားစြာျပဳလုပ္ပါ။ စုဗ္ဟာနလႅာဟ္၊ အလ္ဟမ္ဒုလစ္လ္လာဟ္၊ စုဗ္ဟာနလ္လာဟိ ဝဗိဟမ္ဒိဟီ စုဗ္ဟာနလ္လားဟိလ္ အဇြီးမ္ စသည္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ပါ။ (စုဗ္ဟားနဟူသည့္ စာလံုးသည္ အင္မတန္ထူးျမတ္မႈရွိသည့္ စာလံုးပင္ျဖစ္ပါသည္။)

 ဗရားအ္သ္ညတြင္ မျပဳလုပ္ရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ား 
- အမ်ဳိးသားျဖစ္ေစ၊ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္ေစ အုပ္စုလိုက္ ဂ်မာအသ္ျဖင့္ နဖိလ္နမားဇ္ဖတ္ျခင္း မျပဳလုပ္ရပါ။
- ရိုတီဖီးရားမုန္႔၊ စြစ္ကီဖီးရားမုန္႔တို႔ကုိ ျပဳလုပ္ရမည္ဟူ၍ မရွိပါ။
- ဗရားအ္သ္ညျမတ္တြင္ အိမ္၌ ဖေယာင္းတိုင္မ်ား၊ မီးလံုးမ်ားကုိ အျပည့္ထြန္းညႇိျခင္း မျပဳလုပ္ရပါ။ ထိုလုပ္ရပ္တို႔သည္ အစၥလာမ္ႏွင့္ မသက္္ဆိုင္ပါ။
- ေသသူမ်ားသည္ ထိုညတြင္ ျပန္လာသည္ဟု ယံုၾကည္ကာ ၎တို႔၏ အဝတ္အစားမ်ားကို ထုတ္ထားျခင္း၊ ျပသသည့္ပံုစံျပဳျခင္းတို႔ လံုးဝမလုပ္ရပါ။ ထိုယံုၾကည္မႈကိုလည္း မထားရပါ။

ဖသာဝါဗဇ္ဇာဇီယာက်မ္း၌ လာရွိသည္မွာ အၾကင္သူက သူေတာ္စင္ေတြရဲ႕ ဝိညာဥ္ မိမိထံကိုလာတယ္ဟု ယူဆလွ်င္ ယင္းအေၾကာင္းအရာသည္ ရွရီအသ္တြင္ လံုးဝမရွိသည့္ ကိစၥရပ္ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ေသာ္သူ၏ အီမာန္ပ်က္ေစသည္အထိပင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔အတူ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ ဗရ္ဇခ္ေလာကသို႔ေရာက္ျပီးေနာက္ ဝိညာဥ္ေတြက လူ႔ေလာကသို႔ ေနာက္ျပန္လာရန္ အေၾကာင္းမရွိဟု မိန္႔ၾကားထားပါသည္။ သက္ရွိလူ႔ေလာကဖက္မွ ကုသိုလ္ေပးပို႔ျခင္းသာ ရွိေပသည္။

 ဗရားအ္သ္ညတြင္ ......... 
အမ်ဳိးသားမ်ားအေနျဖင့္ အိရွာအ္နမားဇ္ျပီးပါက မိမိအိမ္သုိ႔ျပန္လာၿပီး နဖိလ္အိဗာဒသ္မ်ားျပဳလုပ္ကာ ဖတ္ရြတ္ျခင္းက ပိုေကာင္းသည္။ 

တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္သည္ မိမိအိမ္ႏွင့္ ဗလီ ကပ္လ်က္ရွိေသာ္လည္း အိမ္၌ပင္ အိဗာဒသ္ျပဳေတာ္မူေပသည္။ အဘယ္မွ် နီးကပ္သနည္း ဆိုေသာ္ တမန္ေတာ္ဗလီအတြင္း အိအ္သိကားဖ္ထိုင္စဥ္ ဦးေခါင္း၌ ဆီထည့္လိုသည့္အခါ ျပတင္းေပါက္မွပင္ အိမ္ခန္းအတြင္း ဦးေခါင္းထည့္လိုက္ၿပီး ဟဇရသ္အာအိရွဟ္သခင္မမွ ဆီထည့္ေပးေလသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ထိုမွ် နီးကပ္စြာရွိသည္။ တမန္ေတာ္၏ အိမ္သည္ အဘယ္မွ် က်ဥ္းသနည္းဆိုေသာ္ တမန္ေတာ္ နမားဇ္ဖတ္သည့္အခါ စဂ်္ဒဟ္ျပဳရန္အတြက္ ဟဇရသ္အာအိရွဟ္သခင္မ၏ ေျခေထာက္ကို တို႔လိုက္သည္။ သခင္မက ေျခေထာက္ကို ရုတ္လိုက္၍ ကုိယ္ေတာ္စဂ်္ဒဟ္ျပဳေတာ္မူေပသည္။ ထိုမွ်က်ဥ္းေသာအိမ္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္တြင္ က်ယ္ဝန္းေသာ ဗလီႏွင့္ နီးကပ္စြာရွိေနေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္သည္ အိမ္သုိ႔သြား၍ နဖိလ္အိဗာဒသ္မ်ား ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားအေနျဖင့္လည္း အိရွာအ္ဆြလားသ္ျပီးပါက အျပင္တြင္မေနဘဲ မိမိအိမ္သုိ႔ျပန္၍ အိဗာဒသ္ျပဳသင့္လွသည္။ အိမ္ရွိအမ်ဳိးသမီးမ်ားလည္း အားတတ္မည္။ ထို႔အတူ မိမိအိဗာဒသ္ျပဳေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္၍ က်န္သူမ်ားလည္း အိဗာဒသ္ျပဳခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာေပမည္။

 ဒုကၡမွ သုခသို႔ 
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မုစ္လင္မ္ကိုေပးသည့္ ဒုကၡသည္ အစားေခ်သည့္ ဒုကၡျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အီမာန္ရွင္အား အသက္ႏႈတ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ျပစ္မႈအေပါင္းမွ သန္႔ရွင္းေနသည့္အျဖစ္ကို လိုလားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္အျပစ္မ်ားကုိ စင္ၾကယ္ရန္ အသက္ရွင္ေနစဥ္ ဒုကၡျဖင့္ ေဆးေၾကာလိုက္သည္။ မုစ္လင္မ္၏ ေဘးဗလာသည္ အျပစ္မ်ားမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရမည့္ နိအ္မသ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဒုကၡဟူသည္ မုစ္လင္မ္အတြက္ စမ္းသပ္မႈတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဟဇရသ္အနတ္စ္သခင္က တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ကို မည္သူသည္ စမ္းသပ္မႈအခံရဆံုးျဖစ္သနည္း ဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ ကိုယ္ေတာ္က နဗီတမန္ေတာ္မ်ားသည္ စမ္းသပ္မႈအခံရဆံုးေသာသူမ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ သာသနာ့အဆင့္အတန္း ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ ထိုအဆင့္အတန္းႏွင့္ အညီ စမ္းသပ္မႈကို ခံစားရမည္ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူေပသည္။
ဗရားအ္သ္ညျမတ္တြင္ အလႅာဟ္ကုိယ္ေတာ္တိုင္ ဒုကၡထဲမွရွိေနသလား ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သုခခ်ီးျမႇင့္မည္ဟု ေမးျမန္းေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ္မွ်သနားၾကင္နာသည့္ အရွင္ျမတ္ပင္ ျဖစ္ဘိသနည္း။ သာမာန္အေျခအေနအရ ဒုကၡသည္ပင္ သုခအတြက္ေပးျခင္းျဖစ္သလို ဒုကၡကိုမခံစားဘဲ သုခကို တိုက္ရိုက္ခံစားခြင့္ခ်ီးျမႇင့္ရန္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေက်းကၽြန္တို႔ႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာသို႔ ဆင္းသက္ခါ ေမးျမန္းေနေပသည္။ ထို႔သို႔ေသာ အခြင့္အေရးထူးကို လက္လြတ္မခံဘဲ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းတိုင္းမွ လြတ္ေျမာက္မႈရရန္ ဆုေတာင္းမႈျပဳရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
 မုစ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ ....... 
- အခ်ိန္ျဖဳန္းသူျဖစ္ေနျခင္းမွ ေရွာင္ပါ။ မိမိ၏ သက္တမ္းကို ေသျခင္းတရားမေရာက္ခင္ တန္ဖိုးထားပါ။
- အလုပ္ခ်ိန္ထဲမွ တန္ဖိုးႀကီးညတြင္ ကုသိုလ္မ်ားသည့္ ေကာင္းမႈမ်ားျပဳရန္ အခ်ိန္ထုတ္ပါ။
- ႏုပ်ဳိခ်ိန္ကို အိုမင္းမစြမ္း မျဖစ္ခင္အလ်င္ တန္ဖိုးထားပါ။
- အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေပးကမ္းမႈတြင္ ေပးသည့္အခ်ိန္ရွိသလို ယူသည့္အခ်ိန္လည္း ရွိပါသည္။ အရွင္ေပးကမ္းေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ရရွိသည့္နိအ္မသ္ကို စည္းကမ္းရွိစြာ တန္ဖိုးထား သံုးစြဲရမည္။
- က်န္းမာသန္စြမ္းေနသည့္အခ်ိန္ကို နာမက်န္း၊ အိပ္ထာထဲလဲျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္ခင္ တန္ဖိုးထားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ျမင့္ျမတ္လသည့္လ၌ ျမင့္ျမတ္သည့္ ညဥ့္ျမတ္ကို အမလ္အိဗာဒသ္ ဒုအာ ဇိကိရ္အျပည့္ျဖင့္ ကုန္ဆံုးႏိုင္ရန္ ၾကိဳးစားပါ။ ထို႔သုိ႔ေသာ ညမ်ဳိးတြင္ အိပ္ေနျခင္း၊ ဂိမ္းေဆာ့ေနျခင္း၊ မလိုလားအပ္သည့္ စကားလက္ဆံုက်မႈမ်ား ျဖစ္ေနျခင္းတို႔ကုိ လံုးဝမျပဳသင့္ပါ။ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ အင္တာနက္ၾကည့္ျခင္းကုိလည္း တတ္ႏိုင္ပါက ပိတ္ထားပါ။ မုစ္လင္မ္တို႔အတြက္ လက္ေတြ႕၏ အမလ္မ်ားျဖင့္သာ ေအာင္ႏိုင္မႈကို ရယူႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကိယာမသ္ေန႔တြင္ မိမိ၏ အမလ္စာရင္းလွပေကာင္းမြန္ရန္ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားမွသာ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိမည္ျဖစ္ပါသည္ ဟု ေျပာရင္းျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။
--။--။--။--

အထက္ပါအေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ၂၄ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ မစီးဒီးခါန္းမတ္စ္ဂ်ိဒ္၌ ေဟာၾကားခဲ့သည့္ တရားေတာ္အား စာသားပံုစံ ျပန္လည္တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သတိေပးခ်က္။ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာကို ကူးယူလွ်င္ အလ္မုဖီးဒ္မွ ကူးယူေၾကာင္း ထည့္သြင္းေရးသားပါ။ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ မိမိလိုသေလာက္ ကူးယူျခင္း လံုးဝခြင့္မျပဳပါ။ မိမိ မလုပ္သည့္အရာကို လုပ္သေယာင္ေဆာင္ျခင္းသည္ လိမ္လည္မႈျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီးန္ျဖန္႔ခ်ိလိုလွ်င္လည္း မွန္ကန္သည့္ နည္းလမ္းျဖင့္သာ ျဖန္႔ခ်ိပါ။ စာသားကူး၍ အမည္ေျပာင္းတပ္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ဳိး မျပဳပါႏွင့္။

အလ္မုဖီးဒ္
ရွအ္ဗာန္/ ၁၃/ ေယာင္မုလ္အဟဒ္/ ဟစ္ဂ်္ရီ ၁၄၃၆


Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။