Friday, June 7, 2013

ေကာင္းျမတ္ေသာ စာရိတၱ ရေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ (၂)


၀ိညာဥ္(စာရိတၱ)၏ အဂၤါရပ္မ်ား
ျပင္ပဆိုင္ရာ ရုပ္၌ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားရွိသကဲ့သို႔ ၀ိညာဥ္(စာရိတၱ) ကိုလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေအာက္ပါအတိုင္းအစိတ္အပိုင္းေလးခု ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူထား၏။
(၁) အသိပညာ၏ စြမ္းပကား
(၂) ေဒါသ၏ စြမ္းပကား
(၃) တဏွာရာဂ၏ စြမ္းပကား
(၄) မွ်တျခင္း၏ စြမ္းပကား

ေဖၚျပပါ စြမ္းပကားေလးမ်ိဳးတို႔သည္ နည္းလည္းမနည္း မ်ားလည္းမမ်ားဘဲ မွ်တစြာျဖင့္ အေနေတာ္ ျဖစ္ေနပါက ယင္းသို႔မွ်တသည့္ စြမ္းပကားပိုင္ရွင္အား ေကာင္းျမတ္ေသာ စာရိတၱရွင္ဟု ေခၚဆိုအသိမွတ္ျပဳႏိုင္၏။ ဤသို႔မဟုတ္ဘဲ မ်ားျပားသည့္ စြမ္းပကားကမ်ားျပီး နည္းပါးသည့္ စြမ္းပကားက နည္းပါးသည္ ဆိုပါက ယင္းသို႔ေသာ စာရိတၱရွင္အား ေကာင္းျမတ္ေသာ စာရိတၱရွင္ဟု ေခၚဆိုမွတ္တမ္းတင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူေသာ စြမ္းပကားမ်ားသည္ လိုအပ္သည့္အတိုင္းအတာထက္ နည္းလည္းမနည္း၊ မ်ားလည္းမမ်ားရန္ အထူးလိုအပ္ေပသည္။ လိုအပ္သည္ထက္ ေလ်ာ့နည္းေနလွ်င္၊
သို႔မဟုတ္လိုအပ္သည္ထက္မ်ားျပားေနလွ်င္၊ ယင္းသို႔ေသာ စြမ္းပကားရွင္အား စာရိတၱမြန္ျမတ္သူဟု မေခၚႏိုင္ေပ။ခႏၶာ ကိုယ္အစိတ္အပိုင္းမ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ေျပျပစ္မွသာလွ်င္ ေခ်ာေမာလွပသူဟုေခၚႏိုင္ေပသည္။ အကယ္၍ ခႏၶာကိုယ္၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မေျပျပစ္ဘဲရွိေနပါက  ေခ်ာေမာလွပသူဟူ၍ ေခၚႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ထိုနည္းအတိုင္းပင္ ေဒါသစြမ္းပကားရွိအပ္သည္ထက္ နည္းေနျပီး တဏွာရာဂ စြမ္းပကားသည္ လိုအပ္သည္ထက္ မ်ားေနလွ်င္ ယင္းသို႔ေသာ စြမ္းပကားရွင္အား စာရိတၱေကာင္းျမတ္သူဟူ၍ မေခၚႏိုင္ေပ။

ေကာင္းျမတ္ေသာစြမ္းပကားဟူသည္
ေကာင္းျမတ္၍ မွ်တေသာ ပညာစြမ္းပကား ဟူသည္မွာ ေအာက္ပါအရည္အခ်င္းမ်ားရွိေနျခင္းကို ေခၚ၏။
(၁) စကားအရာတြင္ အမွန္ႏွင့္အမွားကို ခြဲျခားသိႏိုင္ျခင္း၊
(၂) ယံုၾကည္ခ်က္ပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ အမွန္ႏွင့္အမွားကို ခြဲျခားႏိုင္ျခင္း၊
(၃) က်င့္စဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးကို ခြဲျခားသိႏိုင္ျခင္း။
ေဖာ္ျပပါ အရည္အခ်င္းမ်ားကို ဟစ္က္မသ္ အသိပညာ ၾကြယ္၀ျခင္းဟုေခၚ၏။ ဤအရည္အခ်င္းမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္းဖြင့္ဆိုထားေတာ္မူ၏။
"အၾကင္သူသည္ ဟစ္က္မသ္ ဥာဏ္အေျမာ္ကို ရရွိထားပါက ၄င္းသည္ ေကာင္းျခင္းအျဖာျဖာကို ရရွိထားျခင္းျဖစ္၏။"

စင္စစ္ အသိညာၾကြယ္၀ျခင္းသည္ ဗရ္ကသ္ ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာ အျဖာျဖာတို႔၏ အရင္းအျမစ္ျဖစ္၏။
ေကာင္းျမတ္ေသာစြမ္းပကားႏွင့္ တဏွာရာဂစြမ္းပကား
ေကာင္းျမတ္၍ မွ်တေသာ ေဒါသစြမ္းပကားႏွင့္ တဏွာရာဂ စြမ္းပကားဟူသည္မွာ ေအာက္ပါအရည္အခ်င္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္စံုျခင္းကိုေခၚ၏။
(၁) ယင္းစြမ္းပကား ႏွစ္ရပ္လံုးသည္ အသိဥာဏ္ပညာႏွင့္ ရွရီအသ္ တရားေတာ္ႏွင့္ ကိုက္ညီစြာရွိျခင္း၊
(၂) ယင္းစြမ္းပကားႏွစ္ရပ္လံုးကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးထားသည့္ သားလိုက္ေခြးတစ္ေကာင္ကဲ့သို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ျခင္း၊ ရွရီအသ္ တရားေတာ္ႏွင့္ကိုက္ညီေသာေနရာမ်ိဳးတြင္ ယင္းတို႔ကို အသံုးခ်ႏိုင္ျပီး၊ ရွရီအသ္ တရားေတာ္ႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာေနရာမ်ိဳးတြင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ျခင္း။

မွ်တျခင္းစြမ္းပကား
မွ်တျခင္းစြမ္းပကားသည္ အသိဥာဏ္၏ ေရွ႕ေျပးျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ေဒါသစြမ္းပကား၊ တဏွာရာဂ စြမ္းပကားတို႔ကို အသိဥာဏ္၏ အမိန္႔ေစခိုင္းခ်က္အတိုင္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားေလ့ရွိ၏။ ေဒါသစြမ္းပကားႏွင့္ တဏွာရာဂ စြမ္းပကားတို႔ကလည္း မွ်တျခင္း စြမ္းပကားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေစခိုင္းခ်က္အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾက၏။

ေဖာ္ျပပါစြမ္းပကားမ်ားသည္ အပိုအလိုမရွိ စြမ္းေဆာင္ၾကျပီး စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရသည့္အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိသည့္အခါ ေကာင္းျမတ္ေသာစြမ္းပကားမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ယင္းသို႔ေကာင္းျမတ္သည့္ စြမ္းပကားရွင္လူသားကို ေကာင္းျမတ္ေသာစာရိတၱရွင္ ဟူ၍ေခၚႏိုင္၏။
မွ်တေသာေဒါသစြမ္းပကားႏွင့္ ယင္း၏ရလဒ္
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မွ်တေသာ ေဒါသစြမ္းပကားကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးေတာ္ မူျပီး၊ ယင္းသို႔မွ်တသည့္ ေဒါသစြမ္းပကားကို သူရသတၱိႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းဟုေခၚ၏။

မွ်တေသာ ေဒါသစြမ္းပကား(သူရသတၱိ)ေၾကာင့္-
(၁) ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ျခင္း၊
 (၂) သနားတတ္ျခင္း၊
 (၃) သတၱိရွိျခင္း၊
 (၄)ဥာဏ္ပညာထက္ျမတ္ျခင္း၊
 (၅) သည္းခံျခင္းတရားထားရွိျခင္း၊
 (၆) စြဲစြဲျမဲျမဲ လုပ္ေဆာင္တတ္ျခင္း၊
 (၇) ေဒါသကို တိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္း၊
 (၈) အေျမာ္အျမင္ၾကီးျခင္း။ ဟူသည့္ ရလဒ္ေကာင္းမ်ားရရွိႏိုင္သည္။
လိုအပ္သည္ထက္ပိုေသာ ေဒါသႏွင့္ ယင္း၏ရလဒ္
ေဒါသစြမ္းပကားသည္ လိုအပ္သည့္ အတိုင္းအတာထက္ ပိုပါက ယင္းသို႔ပိုသည့္ေဒါသကို မိုက္မဲျခင္း၊ အရွက္အၾကာက္ကင္းမဲ့ျခင္းဟုေခၚ၏။ ဤသို႔ေသာေဒါသကို အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ႏွစ္သက္ေတာ္မမူေပ။

လိုအပ္သည္ထက္ပိုေသာ ေဒါသေၾကာင့္-
(၁) အေျမာ္အျမင္ကင္းမဲ့ျခင္း၊
(၂) ၾကြား၀ါစိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚျခင္း၊
(၃) ေဒါသူပုန္ထျခင္း၊
(၄) မိမိကိုယ္မိမိ အထင္ၾကီးျခင္း (စိတ္ၾကီး၀င္ျခင္း)
(၅) မာန္မာန ေထာင္လႊားျခင္း ဟူသည့္ရလဒ္ဆိုးမ်ားေပၚေပါက္ ႏုိင္သည္။
လိုအပ္သည့္အတိုင္းအတာမွ် ေဒါသမရွိျခင္းႏွင့္ ယင္း၏ရလဒ္
လိုအပ္သည့္ အတိုင္းအတာမွ် ေဒါသမရွိကလည္း မေကာင္းေပ။ ယင္းသို႔ေသာအေျခအေနကို သတၱိမရွိျခင္းဟုေခၚ၏။ ယင္းအေျခအေနကိုလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွစ္သက္ေတာ္မမူေပ။

လိုအပ္သည့္အတိုင္းအတာမွ် ေဒါသမရွိျခင္းေၾကာင့္-
(၁) ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ ရွိျခင္း၊
(၂) ေအာက္တန္းက်ျခင္း၊
(၃) မခံခ်င္စိတ္ေပ်ာက္ဆံုးျခင္း၊
(၄) စိတ္ယုတ္မာျခင္း စသည့္ မေကာင္းေသာ ရလဒ္မ်ားျဖစ္ေပၚတတ္၏။
တဏွာရာဂ စြမ္းပကားကို မွ်တစြာသံုးျခင္းႏွင့္ ယင္း၏ရလဒ္
တဏွာရာဂ စြမ္းပကားကို မွ်တစြာ အသံုးျပဳျခင္းကို မေကာင္းမႈ ျပစ္မႈဒုစရိုက္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟု ေခၚ၏။ ဒုစရိုက္ လုပ္ငန္းမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းကို အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ကႏွစ္သက္ေတာ္မူ၏။

ရာဂစြမ္းပကားကို တရားမွ်တစြာအသံုးျပဳျခင္းေၾကာင့္-
(၁) ရက္ေရာျခင္း၊
(၂) အရွက္တရားရွိျခင္း၊
(၃) သည္းခံျခင္းတရားရွိျခင္း၊
(၄) ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ျခင္း၊
(၅) အျပစ္ဒုစရိုက္မ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(၆) ေလာဘစိတ္ပေပ်ာက္ျခင္း၊
(၇) သူတပါးအားကူညီတတ္ျခင္း ဟူသည့္ ရလဒ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ေပၚႏိုင္သည္။

တဏွာရာဂကို မမွ်မတသံုးစြဲျခင္းႏွင့္ ယင္း၏ရလဒ္
တဏွာရာဂ စြမ္းပကားကို မမွ်မတ အသံုးျပဳျခင္းေၾကာင့္-
(၁) ေလာဘၾကီးျခင္း၊
(၂) သူတပါးအၾကိဳက္ လိုက္ေျပာျခင္း၊
(၃) သူေဌးသူၾကြယ္မ်ား ေရွ႕တြင္ ေအာက္တန္းက်ျခင္း၊
(၄) သူဆင္းရဲမ်ားအားေသးသိမ္သည့္ အၾကည့္ျဖင့္ၾကည့္ျခင္း၊
(၅) အရွက္တရားကင္းမဲ့ျခင္း၊
(၆) ျဖဳန္းတီးျခင္း၊
(၇) ျပစားျခင္း၊
(၈) သေဘာထားေသးျခင္း၊
(၉) ေယာက်ၤားမပီသျခင္း၊
(၁၀) မနာလို၀န္တိုျခင္း ဟူသည့္ ရလဒ္ဆိုးမ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္၏။

မွ်တေသာဥာဏ္ပညာ စြမ္းပကားႏွင့္ယင္း၏ရလဒ္
ဥာဏ္ပညာစြမ္းပကားသည္ မွ်တစြာရွိေနျခင္းျဖင့္-
(၁) ေတြးေတာၾကံဆတတ္ျခင္း၊
(၂) စီမံခန္႔ခြဲတတ္ျခင္း၊
(၃) ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမက္ျခင္း၊
(၄) အၾကံေကာင္းေပးတတ္ျခင္း၊
(၅)ကိစၥရပ္တိုင္း၌ စိတ္ပါ၀င္စားျခင္း၊ ထက္ျမက္ျခင္းဟူသည့္ ရလဒ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ေပၚတတ္၏။

တရားမမွ်တေသာ ဥာဏ္ပညာစြမ္းပကားႏွင့္ ယင္း၏ရလဒ္
ဥာဏ္ပညာစြမ္းပကားသည္ တရားမွ်တစြာ ရွိမေနဘဲ လိုအပ္သည့္ အတိုင္းအတာထက္ ပိုျခင္းျဖင့္-
(၁) လွည့္ျဖားျခင္း၊
(၂) ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္း၊
(၃) ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္းဟူသည့္ ရလဒ္ဆိုးမ်ား ေပၚေပါက္ႏိုင္၏။
အသိပညာစြမ္းပကားသည္ လိုအပ္သည့္အတိုင္းအတာထက္ နည္းပါးျခင္းျဖင့္-
(၁) ဥာဏ္ထိုင္းျခင္း၊
(၂) အသိဥာဏ္မဲ့ျခင္း၊
(၃) သူတပါး၏ လွည့္စားခံရျခင္း ဟူသည့္ ရလဒ္ဆိုးမ်ားျဖစ္ေပၚႏိုင္၏။

အလယ္အလတ္က်င့္ထံုး အေကာင္းဆံုး
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ အထက္ပါစြမ္းပကားတို႔သည္ တရားမွ်တသည့္ အတိုင္းအတာတြင္း၌ ရွိခဲ့ေသာ္ အဆိုပါစြမ္းပကားရွင္အား ေကာင္းျမတ္ေသာ စာရိတၱရွင္ ဟုေခၚႏိုင္သည္။ အဆိုပါစြမ္းပကားသည္ လိုေနလွ်င္ေသာလည္းေကာင္း၊ ပိုေနလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း စာရိတၱ ေကာင္းျခင္းမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။
"ခိုင္းရြလ္ အုမူးရိ ေအာင္စသြဳဟာ" က်င့္စဥ္မ်ားအနက္ အေကာင္းဆံုးသည္ အလယ္အလတ္ က်င့္စဥ္ျဖစ္၏။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က" ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ျဖစ္ေလာက္ေအာင္လည္း လက္ကို လည္ကုပ္ႏွင့္ ခ်ည္ေႏွာင္မထားေလႏွင့္၊ ျဖဳန္းတီးျခင္းျဖစ္ေလာက္ေအာင္လည္း လက္မဖြာႏွင့္ "ဟုမိန္႔ေတာ္မူထား၏။
တစ္ဖန္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က" ငါအရွင္ျမတ္၏ ဗန္ဒဟ္ေက်းကၽြန္မ်ားသည္ ျဖဳန္းတီးျခင္းကိုလည္း မျပဳ၊ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္းကိုလည္းမျပဳဘဲ အလယ္အလတ္တန္း အေျခအေနကိုသာ လက္ကိုင္ျပဳ၏" ဟု မိန္႔ေတာ္မူထား၏။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား အထက္ပါ၀ိညာဥ္၏ စြမ္းပကားမ်ားကို မွ်တစြာအသံုးျပဳႏိုင္သည့္ ေသာက္ဖီးက္ ေပးသနားေတာ္မူပါေစ။ အာမီးန္။
အစၥလာမ္ႏွင့္သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ မွ မူရင္းအတိုင္း ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။

အလ္မုဖီးဒ္ (Al-Mufeed)
google တြင္ရွာရန္ အလ္မုဖီးဒ္ ဟုရိုက္၍ရွာပါ။
Web: http://aaitee.blogspot.com
Email: haroonrangoni@gmail.com

ေန႔စဥ္ အစၥလာမ့္ သအ္လီမ္မ်ားကို မိမိဖုန္းတြင္ ဖတ္ရႈလိုပါက Simple Islam apk ဖိုင္ကို Install 
လုပ္ထားပါ။