မြန္သခဗ္
အဟာဒီးဆ္က်မ္းမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။
လာယအ္နီမွေ၀းစြာေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
က႑ (ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား)
(တမန္ေတာ္ျမတ္၏
နာမေတာ္ေနာက္တြင္ ဆြလႅလႅာဟု အလိုင္းဟိ ၀စလႅာမ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ၊ ဆြဟာဗဟ္ အမည္ေနာက္တြင္
ရသြီယလႅာဟုအန္႔ဟု ဟူ၍လည္းေကာင္း ေမတၱာပို႔သပါ။)
၁။ အက်ိဳးမရွိေသာ
စကားမ်ားကိုစြန္႔လႊတ္
ဟဇရသ္ အဗူဟုရိုင္ရဟ္က
ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္။ လူသားအဖို႔ အစၥလာမ္ သာသနာ၏ ေကာင္းျခင္းမ်ားႏွင့္
ျပည့္စံုျခင္း ရရွိရန္မွာ ၎သူသည္ အလဟႆ အခ်ည္းအႏွီးအက်ိဳးမရိွေသာ အလုပ္၊ အက်ိဳးမရွိေသာ
စကားမ်ားကို စြန္႔လႊတ္မွသာျဖစ္သည္။
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ ဆိုလိုသည္မွာ မလိုအပ္ေသာ စကားမွေရွာင္ျခင္း၊ အခ်ည္းအႏွီးအလုပ္မွ
ေ၀းကြာေအာင္ေနျခင္းသည္ အီမာန္ျပည့္စံုမႈ၏ လကၡဏာႏွင့္ အစၥလာမ္၏ လွပတင့္တယ္မႈ ျဖစ္သည္။
၂။ ဂ်ႏၷသ္ရရန္
ကတိျပဳ
ဟဇရသ္ စဟလ္ဗင္န္စအဒ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္မွာ အၾကင္သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္အား မိမိ၏
ေမးရိုးႏွစ္ခုၾကားမွ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းႏွင့္ ေပါင္ႏွစ္ခုၾကားမွ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းအား
ထိန္းသိမ္းရန္ တာ၀န္ယူလွ်င္ (ဆိုလိုသည္မွာ မိမိႏႈတ္လွ်ာႏွင့္ အရွက္အဂၤါကို လြဲမွားစြာ
အသံုးမခ်ရန္ ကတိျပဳလွ်င္) ကၽြႏု္ပ္သည္ ထိုသူအဖို႔ ဂ်ႏၷသ္ရရန္ တာ၀န္ယူေလသည္။
၃။ ႏႈတ္လွ်ာကို
ေကာင္းစြာထိန္းသိမ္းပါ
ဟဇရသ္ ဟာရိစ္ဗင္န္ဟိရွားမ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုဆြဟာဗီက တမန္ေတာ္ျမတ္အား ကၽြႏု္ပ္ကို စြဲျမဲစြာ ဆုပ္ကိုင္ထားရန္
သာသနာ၏ အခ်က္အလက္ တစ္ခုခုကို ညႊန္ျပေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္ထားရာ တမန္ေတာ္ျမတ္က မိမိ ႏႈတ္လွ်ာကို
ညႊန္ျပ၍ အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္မွာ ၎ကို ေကာင္းစြာထိန္းသိမ္းပါ။
၄။ အေကာင္းဆံုးေသာ
က်င့္စဥ္
ဟဇရသ္ အဗူဂ်ဳဟိုင္ဖဟ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္က ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား အလႅာဟ္ ထံေတာ္ပါးတြင္ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ
အမလ္က်င့္စဥ္သည္ အဘယ္အရာပါနည္းဟု ေမးျမန္းေတာ္မူရာ အားလံုးက အေျဖမေပးဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာ
ေနၾကသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္က အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္။ အေကာင္းဆံုးေသာ က်င့္စဥ္သည္ မိမိ၏ႏႈတ္လွ်ာကို
ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖစ္သည္။
၅။ အစၥလာမ္သာသနာ၏
အႏွစ္သာရကို မသိႏိုင္
ဟဇရသ္ အနတ္စ္ဗင္န္မာလစ္က္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ ဗႏၵဟ္ေက်းကၽြန္သည္ မိမိႏႈတ္လွ်ာကို
ေကာင္းစြာ မထိန္းသိန္းႏိုင္သေရြ႕ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္၏ အႏွစ္သာရကို မသိႏိုင္ (မရႏိုင္ေသး)
ေခ်။
၆။ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ရာလမ္း
ဟဇရသ္ အြတ္က္ဗဟ္ဗင္န္အာမစ္ရ္
က အမိန္႔ရွိသည္မွာ ကၽြႏု္ပ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ အား ေမးေလွ်ာက္ေတာ္မူသည္။ အို တမန္ေတာ္
လြတ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ရာ လမ္းသည္ မည္သို႔နည္း။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္က အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္။
မိမိ၏ ႏႈတ္လွ်ာကို ထိန္းသိမ္းပါ။ မိမိအိမ္မွ အေရးအေၾကာင္း ကိစၥမရိွဘဲ အလဟသ အျပင္သို႔မထြက္ေလႏွင့္။
မိမိ က်ဴးလြန္မိခဲ့ေသာ အျပစ္ဂိုနာဟ္မ်ားအတြက္ ငိုေနပါ။
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ မိမိ၏ ႏႈတ္လွ်ာကို ထိန္းသိမ္းပါဟု ဆိုရာတြင္ ၎ႏႈတ္လွ်ာကို
လြဲမွားစြာ အသံုးမျပဳရန္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ေနာက္ကြယ္အတင္းေျပာျခင္း၊ ကုန္းေခ်ာျခင္း၊ အလဟႆ
အက်ိဳးမရွိေသာ စကားေျပာျခင္း၊ မလိုအပ္ဘဲ စကားေျပာျခင္း၊ သတိထားဆင္ျခင္မႈ မျပဳဘဲ စကားအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာျခင္း၊
အရွက္အေၾကာက္ ကင္းမဲ့ေသာ စကားမ်ားေျပာျခင္း၊ ျပႆနာ ရွာေသာစကားမ်ားေျပာျခင္း၊ လူႏွင့္
တိရစာၦန္မ်ားကို က်ိန္ဆဲျခင္း၊ ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း ကဗ်ာ၊ လကၤာမ်ား သီဆိုေနျခင္း၊
သေရာ္ ပ်က္ရယ္မႈျပဳျခင္း၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္သတင္းကို ေဖာ္ေကာင္လုပ္ျခင္း၊ မုသားကတိေပးျခင္း၊
မုသား ကစမ္က်ိန္ဆိုျခင္း၊ စကားႏွစ္ခြေျပာျခင္း၊ အေၾကာင္းမဲ့ လူတစ္ဖက္သားအား ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊
အေၾကာင္းမဲ့ ေမးျမန္းျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။
၇။ အစိတ္အပိုင္းႏွစ္ခု
ဟဇရသ္ အဗူဟုရိုင္ရဟ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အၾကင္သူ၏
ေမးရိုးႏွင့္ ေပါင္ႏွစ္ခုၾကားမွ အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို မေကာင္းမႈမ်ားမွ ထိန္းသိမ္းေပးလွ်င္
(ဆိုလိုသည္မွာ ႏႈတ္လွ်ာႏွင့္ အရွက္အဂၤါျဖစ္သည္) ထိုသူသည္ ဂ်ႏၷသ္ထဲသို႔ ၀င္ေရာက္ရေစမည္။
၈။ ေကာင္းေသာစကားမွလြဲ၍
ဟဇရသ္ အဗူစအီဒ္ခြဒ္ရီ
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ လူတစ္ဦးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ထံပါး ခစား၍ ယာရစူလလႅာဟ္ ကၽြႏု္ပ္အား ဆံုးမစကား ျမြက္ၾကားေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္ထားသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္က
ဆံုးမစကား အခ်ိဳ႕ ျမြက္ၾကားေတာ္မူသည္။ ၎အထဲမွ တစ္ခုသည္ ဤသို႔ျဖစ္သည္။ မိမိႏႈတ္လွ်ာကို
ေကာင္းေသာစကားမွ လြဲ၍ အျခားမည္သို႔ေသာ စကားမ်ိဳးကို မေျပာမိရန္ ထိန္းသိမ္းပါ။ ဤသို႔အားျဖင့္
အသင္သည္ ရိႈင္သြာန္ မိစာၦေကာင္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္လိမ့္မည္။
၉။ အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္
ဟဇရသ္ အဗူစအီဒ္ခြဒ္ရီ
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္မွာ လူသားသည္ နံနက္ခင္းသို႔ ေရာက္လာလွ်င္
၎၏ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းအားလံုးက ႏႈတ္လွ်ာကို အႏူးအညြတ္ ရိုက်ိဳးစြာျဖင့္ စကားဆိုသည္။ အသင္သည္
ကၽြႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အရွင္ျမတ္အား ေၾကာက္ရြံ႕ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏
အေျခအေနမ်ားသည္ အသင္ႏွင့္ပတ္သက္ေနသည္။ အကယ္၍ အသင္သည္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေနလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္လည္း
မွန္ကန္စြာ ရိွေနလိမ့္မည္။ အကယ္၍ အသင္သည္ လြဲမွားခၽြတ္ေခ်ာ္သြားလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္လည္း
အသင္ႏွင့္အတူ လြဲမွားခၽြတ္ေခ်ာ္သြားၾကလိမ့္မည္။ (၎ေနာက္ လြဲမွားမႈ၏ အစားေပးျခင္းကို
ခံၾကရလိ္မ့္မည္။)
၁၀။ သပ္က္၀ါႏွင့္
ကိုယ္က်င့္သီလ
ဟဇရသ္ အဗူဟုရိုင္ရဟ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္အား မည္သည့္အမလ္ေၾကာင့္ လူအမ်ား ဂ်ႏၷသ္သို႔ ၀င္ေရာက္ရမည္နည္းဟု
ေမးေလွ်ာက္ရာ တမန္ေတာ္ျမတ္က အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ သပ္က္၀ါ (အလႅာဟ္ အား ေၾကာက္ရြံ႕မႈ)
ႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ကိုယ္က်င့္သီလ တို႔ျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကားေတာ္မူသည္။ ၎ေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္
အား မည္သည့္အမလ္ေၾကာင့္ လူအမ်ားဂ်ဟႏၷမ္သို႔ လားရမည္နည္းဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ ႏႈတ္လွ်ာႏွင့္
အရွက္အဂၤါတို႔၏ မွားယြင္းစြာ သံုးစြဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကားေတာ္မူသည္။
၁၁။ ဂ်ႏၷသ္သို႔
၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္
ဟဇရသ္ ဗရာအ္ဗင္န္အာဇိဗ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ ေက်းေတာသား တစ္ဦးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ထံပါး ၀င္ေရာက္ခစားျပီး ယာရစူလလႅာဟ္
ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ဂ်ႏၷသ္သို႔ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ မည္သည့္ အမလ္ကို ျပဳက်င့္ရမည္ကို
ညႊန္ျပေတာ္မူပါ ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ တမန္ေတာ္ျမတ္ က အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ အမလ္မ်ားကို ေျဖၾကားေတာ္မူပါသည္။
ယင္းတို႔အထဲတြင္ ေက်းကၽြန္မ်ားကို သူေကာင္းျပဳျခင္း၊ အေၾကြးတင္ေနေသာသူ၏ ေၾကြးမ်ားကို
ဆပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ၎၏တာ၀န္ကို ေပါ့ပါးေအာင္ ကူညီေပးျခင္း၊ မိမိတိရစာၦန္၏ ႏို႔ျဖင့္ အျခားသူမ်ား
အက်ိဳးခံစားေစရန္ေပးျခင္း၊ ၎အျပင္ အျခားအလုပ္မ်ားကိုလည္း ညြန္ျပေတာ္မူျပီးေနာက္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္။
အသင္သည္ ဤသည္မ်ားကို မျပဳက်င့္ႏိုင္ပါက အနည္းဆံုးအားျဖင့္ မိမိႏႈတ္လွ်ာကို ေကာင္းမြန္ေသာ
စကားမ်ားမွလြဲ၍ အျခားမည္သည့္ စကားမွ် မဆိုမိရန္ ထိန္းသိမ္းထားပါ။
၁၂။ ေကာင္းေသာစကားသာေျပာဆိုပါ။
ဟဇရသ္ အတ္စ္၀ဒ္ဗင္န္အဆြ္ရမ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ သခင္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ထံပါး ၀င္ေရာက္ခစားျပီး ကၽြႏု္ပ္အား ဆံုးမစကားျမြက္ၾကားပါဟု
ေလွ်ာက္ထားရာ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ မိမိလက္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းပါ။ (ဆိုလိုသည္မွာ လက္ျဖင့္
အျခားသူတစ္ပါးအား ဒုကၡမျဖစ္ႏွင့္) ကၽြႏု္ပ္က ေလွ်ာက္ထားသည္။ မိမိလက္ကိုပင္ မထိန္းႏိုင္လွ်င္
အျခားမည္သည့္အရာကို ထိန္းႏိုင္ဦးမည္နည္း။ လက္ကိုေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ပါသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္က
မိမိႏႈတ္လွ်ာကို ေကာင္းစြာထိန္းသိ္မ္းပါ။ ထိုအခါ ကၽြႏု္ပ္က မိမိႏႈတ္လွ်ာကို ေကာင္းစြာ
မထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါက အျခားမည္သည့္ အရာကို ထိန္းႏိုင္ဦးမည္နည္း။ (သေဘာက မိမိႏႈတ္လွ်ာကို
ထိန္းထားႏိုင္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားသည္) ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္က မိမိလက္မ်ားကို ေကာင္းေသာ
လုပ္ငန္းမ်ား၌သာ အသံုးခ်ပါ။ မိမိႏႈတ္လွ်ာျဖင့္ ေကာင္းေသာစကားမ်ားကိုသာ ေျပာပါ။
၁၃။ ႏႈတ္လွ်ာ၏
အာၾကမ္းလွ်ာၾကမ္းမႈ
ဟဇရသ္ အတ္စ္လမ္
က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ ဟဇရသ္ အဗူဗကရ္ သည္ မိမိႏႈတ္လွ်ာကို ဆြဲကိုင္ေနသည္ကို ဟဇရသ္ အုမရ္က
ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ အလႅာဟ့္ရစူလ္၏ ခလီဖဟ္၊ အသင္ ဤအမႈကို အဘယ္ေၾကာင့္ ျပဳေနပါသနည္းဟု ေမးျမန္းရာ
ဟဇရသ္ အဗူဗကရ္ က ဤႏႈတ္လွ်ာသည္ပင္လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္အား ပ်က္စီးေစမည့္ အမႈကိစၥမ်ား၌ နစ္မြန္းေစရန္
ဆြဲေခၚေလ့ရွိသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ ႏႈတ္လွ်ာ၏ မေကာင္းေျပာဆိုမႈ
(အာၾကမ္းလွ်ာၾကမ္းမႈ) ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ျခင္း မျပဳသည့္ ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းဟူ၍
မရွိေခ်။
၁၄။ အစၥသစ္ဂ္ဖာရ္
ဟဇရသ္ ဟုဇိုင္ဖဟ္
က အမိန္႔ရွိသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ မိမိႏႈတ္လွ်ာျဖင့္ မိမိအိမ္သူ အိမ္သားမ်ားကို မ်ားစြာ
မေကာင္း ေျပာဆိုေလ့ ရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ထံပါး၌ ကၽြႏု္ပ္၏
ႏႈတ္လွ်ာသည္ ကၽြႏု္ပ္ကို ဂ်ဟႏၷမ္သို႔ ဆြဲခ်သြားမည္ကို အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕ေနပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ
တမန္ေတာ္ျမတ္က အသင္သည္ အစၥသစ္ဂ္ဖာရ္ (ေတာင္းပန္မႈ) ကို မည္သည့္ေနရာ၌ ထားလိုက္သနည္း။
(ဆိုလိုသည္မွာ အစၥသစ္ဂ္ဖာရ္ အဘယ္ေၾကာင့္ မျပဳသနည္း) ဤသို႔ျဖင့္ အသင္၏ ႏႈတ္လွ်ာ၏ ျပဳျပင္မႈရႏိုင္မည္။
ကၽြႏု္ပ္ကိုယ္တိုင္သည္ ေန႔စဥ္ အစၥသစ္ဂ္ဖာရန္(၁၀၀) ဖတ္ေလ့ရွိသည္။
၁၅။ နဖူးစာေကာင္းျခင္းႏွင့္
နဖူးစာဆိုးျခင္း
ဟဇရသ္ အဒီဗင္န္ဟာသင္မ္
က အမိန္႔ရွိသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ လူသားအဖို႔ နဖူးစာေကာင္းျခင္းႏွင့္
နဖူးစာဆိုးျခင္းသည္ ထိုသူ၏ ေမးရိုးႏွစ္ခုၾကားတြင္ရွိသည္။ (ဆိုလိုသည္မွာ ႏႈတ္လွ်ာကို
ေကာင္းမြန္မွန္ကန္စြာ အသံုးျခင္းသည္ နဖူးစာေကာင္းျခင္းႏွင့္ႏႈတ္လွ်ာကို လြဲမွားစြာ
အသံုးခ်ျခင္းသည္ နဖူးစာဆိုးျခင္း၏ အေၾကာင္းခံ မ်ားျဖစ္သည္။)
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အထက္ပါ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္စြမ္း ေသာင္ဖီးက္
ေပးသနားေတာ္မူပါေစ ။ အာမီးန္။
(မြန္သခဗ္
အဟာဒီးဆ္က်မ္းမွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပသည္)
အလ္မုဖီးဒ္ (Al-Mufeed)
Web:
http://aaitee.blogspot.com
Email:
haroonrangoni@gmail.com
ေန႔စဥ္ အစၥလာမ့္
သအ္လီမ္မ်ားကို မိမိဖုန္းတြင္ ဖတ္ရႈလိုပါက Simple Islam apk ဖိုင္ကို Install
လုပ္ထားပါ။