Saturday, October 5, 2013

ကုရ္ဘာနီ ၊ ဟဂ်္ နဲ႔ ဇြလ္ဟဂ်္လ ( ၁၀ ) ရက္ .. အပိုင္း 2


ကုရ္ဘာနီ ၊ ဟဂ်္ နဲ႔ ဇြလ္ဟဂ်္လ ( ၁၀ ) ရက္ .. အပိုင္း 2

****************************************

ဒီေန႔ထူးနဲ႔ ပတ္သက္ပီး တတိယအမလ္တစ္ခုက သကၠဗီးရ္သရွ္ရီးက္ဖတ္ျခင္း ျဖစ္တယ္ ။ အရ္ဖသ္ေန႔ရဲ ႔ နံနက္ဖဂ်ရ္နမာဇ္အခ်ိန္ကစပီး ( ၁၃ ) ရက္ေန႔ အဆြရ္အခ်ိန္အထိျဖစ္တယ္ ။ ဒီသကၠဗီးရ္ကို နမာဇ္ပီးတိုင္း အသံက်ယ္စြာ တစ္ႀကိမ္ဖတ္ျခင္း ဝါဂ်စ္ဗ္ျဖစ္တယ္ ။ သကၠဗီးရ္က " အလႅာဟ္ဟိုအက္ဂ္ဗရ္ အလႅာဟ္ဟိုအက္ဂ္ဗရ္ လာေအလာဟာ အိလႅလႅာဟို ဝလႅာဟိုအက္ဂ္ဗရ္ အလႅာဟ္ဟိုအက္ဂ္ဗရ္ ဝလိလႅာဟိလ္ဟမ္ " ဒီသကၠဗီးရ္ကို အသံတိုးတိုးေလးဖတ္ျခင္းဟာ စြႏၷသ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တယ္ ။ ဒီေခတ္က ေျပာင္းျပန္ေခတ္ ဒိုအာကို တိုးတိုးေတာင္းခိုင္းတဲ႔ေနရာမွာ အလွဴရွင္ေတြ အိမ္ရွင္ေတြ သေဘာက်ေအာင္ အသံက်ယ္က်ယ္ဖတ္ၾကတယ္ ။ ကုရ္အာန္ထဲမွာ အမိန္႔ရွိထားတယ္ ။ " တိုးညင္းစြာလည္းေကာင္း က်ဳိ ႔ငဲ့စြာျဖင့္ အရွင္ျမတ္ကို တမ္းတၾကပါေလ ။ ၎ ဆုမြန္ဒိုအာျပဳၾကပါ " .. တဲ့ ။

ဒါေၾကာင့္ အမ်ားအားျဖင့္ ဒိုအာလုပ္ၾကတဲ႔အခါမွာ အသံက်ယ္က်ယ္မဟုတ္ဘဲ အသံတိုးတိုးေလးနဲ႔ ဒိုအာလုပ္ျခင္းက ပိုပီး မြန္ျမတ္တယ္ ။ တခ်ဳိ ႔ေသာ အသံက်ယ္က်ယ္ဒိုအာလုပ္ရမယ့္ ေနရာေတြမွာေတာ့ အသံက်ယ္က်ယ္ဒိုအာလုပ္ျခင္းက မြန္ျမတ္ပါတယ္ ။ ဒိုအာကဗူလ္ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုက ဒရူးဒ္ဖတ္ျခင္းျဖစ္တယ္ ။ သို႔ေသာ္ သကၠဗီးရ္သရွ္ရီးက္ကိုေတာ့ အသံက်ယ္က်ယ္ဖတ္ခိုင္းတဲ့ေနရာမွာ တခ်ဳိ ႔က ေလသံေတာင္ မထြက္ေတာ့ဘူး ။ စိတ္ထဲကပဲ ဖတ္လိုက္ၾကတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ ဒီသကၠဗီးသရွ္ရီးက္ကို အသံက်ယ္က်ယ္ဖတ္ခိုင္းတာဟာ အစၥလာမ္သာသနာရဲ ႔ ခမ္းနားထယ္ဝါမႈကို ေဖၚက်ဴးဖို႔ျဖစ္တယ္ ။

နမာဇ္ပီးတာနဲ႔ ဒီသကၠဗီးရ္ကို ဗလီထဲ ဟိန္းသြားေအာင္ ဖတ္သင့္တယ္ ။ ဒီလိုပဲ အီဒြလ္အသြဟာေန႔မွာ အိမ္ကေနဗလီကို လာေနတဲ႔အခ်ိန္မွာလည္း ဒီသကၠဗီးရ္ကို အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ဖတ္ပီးလာျခင္း စြႏၷသ္ျဖစ္တယ္ ။ အီဒြလ္ဖိသစ္ရ္နမာဇ္အတြက္ အိမ္ကထြက္လာတဲ႔အခ်ိန္မွာေတာ့ တိုးတိုးပဲ ဖတ္သင့္တယ္ ။ ရွရီအသ္မွာေတာ့ အဲဒီလို သတ္မွတ္ပီး တခ်ဳိ ႔ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ မြတ္စ္တဟဗ္အျဖစ္သတ္မွတ္ၾကတယ္ ။ အရ္ဖါသ္ေန႔ နံနက္ဖဂ်ရ္က ( ၅ ) ရက္တိုင္ ( ၁၃ ) ရက္ေန႔ ညေန အဆြရ္အခ်ိန္အထိ ဖတ္ရမယ္ ။ ဒီတာဝန္ေတြကို အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစု မသိၾကတာလည္း ရွိေသးတယ္ ။ တခ်ဳိ ႔က သိေတာ့သိတယ္ ။ ဖတ္ရမယ့္ အခ်ိန္က်ေတာ့ ေမ့ေနၾကတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသကၠဗီးရ္ကို စာရြက္ေပၚေရးပီး နမာဇ္ဖတ္မယ့္ေနရာမွာ အျမဲခ်ိတ္ထားသင့္တယ္ ။ ဒါမွ စလာမ္လွည့္တာနဲ႔ ျမင္ပီး ဖတ္ဖို႔ သတိရသြားမယ္ ။

အလြန္မြန္ျမတ္လွတဲ့ ဇြလ္ဟဂ်္လ ( ၁၀ ၊ ၁၁ ၊ ၁၂ ) ဒီ သံုးရက္အတြင္းမွာ အလြန္မြန္ျမတ္လွတဲ့ ကုရ္ဘာနီ ဆိုတဲ့ အမလ္ကိုလုပ္ရမယ္ ။ ဒီသံုးရက္မွလဲြပီး တျခားရင္ေတြမွာလုပ္ရင္ ကုရ္ဘာနီမျဖစ္ေတာ့ဘူး ။ ဆဝါဗ္မရေတာ့ဘူး ။ ဒီအခ်က္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သားေကာင္ကို ဇဗဟ္လုပ္တိုင္း ကုရ္ဘာနီမေခၚဘူး ။ တနည္းအားျဖင့္ သာသနာမွာ တင္ျပထားတဲ႔ မြန္ျမတ္တဲ့အမလ္ေတြဆိုတာက ပင္ကိုယ္က မြန္ျမတ္တာ မဟုတ္ဘူး ။ အဲဒီ အမလ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ အရွင္ျမတ္ရဲ ႔ အမိန္႔ေတာ္ေတြကသာ မြန္ျမတ္တာ ၊ အက်ဳိးရွိတာ ။

ဒါေၾကာင့္ အရ္ဖါသ္ ကြင္းျပင္နဲ႔ ရဟ္မသ္ေတာင္ေတာ္ဟာ တႏွစ္ပတ္လံုး တည္ရွိတယ္ ။ အဲဒီေနရာဟာ ဇြလ္ဟဂ်္လ ( ၉ ) ရက္ေန႔ တရက္ပဲ မြန္ျမတ္တာ ။ က်န္တဲ့ရက္ေတြမွာ အဲဒီကြင္းျပင္မွာ တေနကုန္ ရပ္ေနလည္း ႏွမ္းေစ့ခန္႔ ဆဝါဗ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာရဲ ႔အႏွစ္သာရက " နာခံျခင္းသက္သက္သာ " ျဖစ္တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာမွာ ေအာင္ျမင္မႈရခ်င္ရင္ အလႅာဟ္ နဲ႔ အလႅာဟ့္ရစူလ္ရဲ ႔ အမိန္႔ေတာ္နဲ႔ က်င့္စဥ္မ်ားအေပၚ နာခံက်င့္သံုးလိုက္ပါ ။ အဲဒီမွာပဲ ေအာင္ျမင္မႈရမယ္ ။ ဒီဟဂ်္ရဲ ႔အမလ္ေတြက လူေတြကို ဒီအရည္အခ်င္းေတြ ေပးေနတယ္ ။ ဥပမာ - ေမနာမွာရွိတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ကို လူေတြအားလံုးက ဝိုင္းပီး ခဲနဲ႔ေပါက္ေနၾကတယ္ ။ ဒါကို ဦးေႏွာက္နဲ႔စဥ္းစားရင္ ဘယ္လိုမွ အဓိပၸါယ္ေဖာ္လို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး ။ ဒီအမလ္ကို နာခံျခင္းတခုကိုပဲ အရင္းျပဳပီး လုပ္လိုက္ ။ အဲဒီထဲမွာ ျပဳျပင္မႈ ရသြားမယ္ ။ ဆဝါဗ္ရသြားမယ္ ။ ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္သြားမယ္ ။

ဒီလိုပဲ တျခားအမလ္ေတြကလည္း လူေတြရဲ ႔ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြ ရင္ထဲမွာ စဲြၿငိေနတဲ့ အေတြးအထင္ေတြဆိုတဲ့ ဗြသ္ရုပ္ထုေတြကို ရိုက္ခ်ဳိးေနတာပဲ ။ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ရင္ထဲမွာ ပင္ကိုယ္အစဲြအျဖစ္နဲ႔ လက္ခံသတ္မွတ္ထားတယ္ ။ ဒီလိုဆိုပိုေကာင္းတာေပါ့ ။ ဒီလိုဆို ပိုသင့္ေတာ္တာေပါ့ ။ " ဆိုတဲ့ မိမိအေတြးနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေကာင္းျခင္းေတြ အားလံုးကို ပယ္ဖ်က္ခိုင္းလိုက္တာပဲ ။ ေကာင္းျခင္းေတြ အားလံုးဟာ အရွင့္အမိန္႔နာခံျခင္းထဲမွာပဲ ရွိတယ္ " ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ဦးေႏွာက္ထဲ ရင္ထဲ သြတ္သြင္းေပးတဲ့ အမလ္ျဖစ္တယ္ ။

" ကုရ္ဘာနီ " ဆိုတဲ့ စကားလံုးက " ကရီးဗ္ " ဆိုတဲ့ စကားလံုးကေနလာတာ ။ " ကရီးဗ္ " ဆိုတာ " နီးကပ္ျခင္း " ကို ေခၚတာ ။ ဒါေၾကာင့္ " ကုရ္ဘာနီ " ရဲ ႔အဓိပၸါယ္က " ဒီအမလ္ကို အေၾကာင္းခံပီး အရွင္ျမတ္နဲ႔ နီးကပ္မႈကို ရရွိသြားျခင္း " ျဖစ္တယ္ ။ ဒီကုရ္ဘာနီက လူေတြကို အရွင္ျမတ္ရဲ ႔ အမိန္႔နာခံျခင္းကို သာသနာလို႔ ေခၚတဲ့အေၾကာင္း သင္ေပးေနတာ ။ ဒါေၾကာင့္ အမိန္႔ေတာ္က်လာပီး ဆိုတဲ့ေနာက္ ဘာဆင္ေျခမွ မေပးနဲ႔ ။ ဘာေစာဒကမွမတက္ပဲ ဦးညႊတ္နာခံလိုက္ရမယ္ ။ ဒါကိုပဲ သာသနာလို႔ ေခၚတယ္ ။

မုဖ္သီ သကီး ဗယာန္မွေကာက္ႏုတ္ တင္ျပပါသည္။

Tiny Cherry

အလ္မုဖီးဒ္