Wednesday, September 9, 2015

အနည္းငယ္စားေသာက္ျခင္း၏ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား


မိမိတို႔၏ မိတ္ေဆြမ်ားကို ဤလင့္မွ ျပန္ရွဲေပးႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/almufeed.mm/posts/820634784723779:0

* ဗိုက္အျပည့္ စားေသာက္ျခင္းအေၾကာင္း 
ဗိုက္အျပည့္စားေသာက္ျခင္းသည္ ရွဳိက္သာန္၏လွည့္ကြက္ ျဖားေယာင္းမႈမ်ားထဲတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္၏။ ဗိုက္အျပည့္စားျခင္းျဖင့္ တဏွာကာမစိတ္ကို ထႂကြေစသည္။ ဤ တဏွာကာမတည္းဟူေသာ ရာဂသည္ ရွဳိက္သာန္၏ လက္နက္ႀကီးတစ္ခုပင္ျဖစ္ေပသည္။

တစ္ေန႔ အိဗ္လီးစ္မိစာၦေကာင္သည္ တမန္ေတာ္ယဟ္ယာ အလုိင္ဟိစၥလာမ္ထံသို႔ လူေယာင္ေဆာင္၍ ေရာက္ရွိလာ၏။ ထို႔ေနာက္ ရွဳိက္သာန္က ေျပာသည္မွာ ..... ကၽြႏ္ုပ္သည္ တဏွာကာမျဖင့္ လူသားမ်ားကို ဖ်က္ဆီး၏။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ယဟ္ယာ အလုိင္ဟိစၥလာမ္က.... အသင္ ကၽြႏ္ုပ္ကိုလည္း တဏွာကာမစိတ္ျဖင့္ ဖ်က္ဆီးရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ဘူးပါသေလာ ဟု ေမးလိုက္သည္။ အိဗ္လီးစ္က အေျဖေပးသည္မွာ အသင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤကဲ့သို႔အခြင့္အေရးအမ်ားအျပားကို ႀကံဳခဲ့၏။ အသင္သည္ ဗိုက္အျပည့္စားၿပီး စည္းစိမ္ယစ္မူးလွ်က္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ နမားဇ္ႏွင့္ဇိကိရ္ မျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ေပ။
တမန္ေတာ္ယဟ္ယာ အလုိင္ဟိစၥလာမ္က ထပ္ေမးသည္မွာ .... ကၽြႏ္ုပ္ကို တျခား မည္သည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ဖ်က္ဆီးရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ပါသနည္း။ ရွဳိက္သာန္က အေျဖေပးသည္မွာ အသင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဆုိပါကိစၥကိုသာလွ်င္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၎အျပင္ တျခားမည္သည့္ကိစၥကိုမွ် မျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။
ထိုအခ်ိန္ပင္ တမန္ေတာ္ယဟ္ယာအလိုင္ဟိစၥလာမ္သည္ ကစမ္က်ိန္ဆို၍ ကၽြႏ္ုပ္ယခုမွစ၍ ေနာင္တြင္ မည္သည့္အခါမွ် ဗိုက္ျပည့္ဝေအာင္ စားေသာက္မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ ... ဟု ေျပာဆိုလိုက္သည္။ ရွဳိက္သာန္သည္ ဤက်ိန္ဆိုတိုင္တည္မႈ စကားရပ္ကိုၾကားၿပီးေနာက္ နဖူးထုလ်က္ေျပာဆိုသည္မွာ .... ကၽြႏ္ုပ္သည္ ယေန႔မွစ၍ မည္သည့္မုစ္လင္မ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ဆံုးမမႈျပဳမည္မဟုတ္ေတာ့ပါ။

* သိမွတ္ဖြယ္ 
အစားမ်ားမ်ားစားျခင္းျဖင့္ ရွဳိက္သာန္၏ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္ရန္ ေထာက္အကူရရွိသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မ်ားမ်ားစားျခင္းျဖင့္ လူသားသည္ တဏွာစိတ္ျဖစ္ေပၚလာသည္။ တဏွာစိတ္လႊမ္းမိုးလာေသာအခါ ရွဳိက္သာန္သည္ တစ္ခ်ိန္လံုးတိုက္ခိုက္ႏႈိးေဆာ္ေနမည္။ " ဒီလို " လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္လိုက္ပါ။ " ဤလို " လုပ္ရပ္မ်ဳိးကို လုပ္လိုက္ပါ၊ ဟူေသာ အေတြးအေခၚအမ်ဳိးမ်ဳိးကို စိတ္အတြင္း ထည့္သြင္းေလသည္။ ထိုအေတြးမ်ားျဖင့္ အႀကီးမားဆံုးအျပစ္ကို က်ဴးလြန္လိုက္ၾကသည္။ တစ္ႀကိမ္ ႀကိမ္တြင္ ၎တဏွာစိတ္ေၾကာင့္ လူသားသည္ လံုးဝ ပ်က္ဆီးသြားေလေတာ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အစားေလာဘႀကီးျခင္း၊ အစားကိုမက္ေမာျခင္းတို႔မွ ေရွာင္ရမည္။ အစၥလာ့မ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ သူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားက အစားမက္ေမာျခင္းေၾကာင့္ ဆံုးရွဳံးနစ္နာမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။

* ဗိုက္အျပည့္စားေသာက္ျခင္း၏ ဆံုးရွံဳးမႈ အႏၲရာယ္မ်ား 
ပညာရွင္ႀကီးေအဘာသြန္သခင္က ဗိုက္အျပည့္စားျခင္း၏ ဆံုးရွံဳးမႈမ်ားကို ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
(၁) ဗိုက္အျပည့္စားျခင္းေၾကာင့္ ႏွလံုးသားထဲတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေၾကာက္သည့္စိတ္ ထြက္သြား၏။
(၂) ႏွလံုးသားထဲတြင္ အဖန္ဆင္းခံအခ်င္းခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈစိတ္၊ သနားၾကင္နာေသာစိတ္၊ ေလ်ာ့နည္းေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္၏။ အျခားသူမ်ားကိုလည္း မိမိကဲ့သို႔ပင္ ဗိုက္ဝသူမ်ားဟု အထင္လြဲမွားေနမည္။
(၃) ဗိုက္အျပည့္စားျခင္းျဖင့္ ထိုင္းမႈိင္းမႈ၊ ပ်င္းရိမႈမ်ား လႊမ္းမိုးေနၿပီး နမားဇ္ အစရွိေသာခဝပ္မႈမ်ားတြင္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေပၚေစသည္။
(၄) တမလြန္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စကားရပ္မ်ား၊ တရားစကားမ်ားႏွင့္ ေကာင္းေသာစကားရပ္မ်ား ၾကားရေသာ္လည္း ႏွလံုးသားတြင္ ႏူးညံ့မႈမျဖစ္လာသည့္အျပင္ မည္သည့္ခံစားခ်က္မွလည္း ရွိမည္မဟုတ္ေတာ့ေပ။
(၅) ဗိုက္အျပည့္စားေသာက္ျခင္းျဖင့္ အျခားသူမ်ားအား ဆံုးမတရားခ်မည္ဆိုလွ်င္လည္း အျခားသူမ်ား၏ ႏွလံုးသားမ်ားအေပၚ မည္သည့္အက်ဳိးအာနိသင္မွ် သက္ေရာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။
(၆) ဗိုက္အျပည့္အဝ စားေသာက္ျခင္းျဖင့္ ကိုယ္ခႏၶာ၌ ေရာဂါေဝဒနာ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚေစတတ္၏။
[အစၥလာမ့္ရွဳေထာင့္ ဂ်င္ရွဳိက္သာန္ေလာက စာအုပ္]

* မ်ားစြာစားေသာက္ျခင္းႏွင့္ အစားေကာင္းမ်ားကိုသာ ရမၼက္ထားျခင္း 
အလြန္အက်ဴးစားေသာက္ျခင္းႏွင့္ ဝမ္းဗိုက္အျပည့္စားေသာက္ျခင္းတို႔သည္ ဒုစရိုက္မ်ား၏ ေရေသာက္ျမစ္ပင္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ မ်ားစြာစားေသာက္လိုက္ျခင္းေၾကာင္း ကာမစိတ္ကို ႏိုးႂကြေစႏိုင္၏။ ကာမစိတ္ႏိုးႂကြလာပါက ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြရန္ အလိုဆႏၵျဖစ္ေပၚရေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ရမၼက္ဆႏၵမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းရာ၌ ဥစၥာပစၥည္းမရွိဘဲ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ၎ေနာက္ ရာထူးရာခံကို လိုလားတပ္မက္သူ ျဖစ္လာေပမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရာထူးရာခံမရွိဘဲ ဥစၥာပစၥည္းရွာေဖြရန္ ခဲယဥ္းလွ၏။ ထိုသို႔ ပစၥည္းဥစၥာႏွင့္ ရာထူးအဆင့္အတန္းကို တပ္မက္သူ ျဖစ္သြားပါက မာန္မာနေထာင္လႊားမႈ၊ ျပစားမႈ၊ မနာလိုဝန္တိုမႈႏွင့္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ စိတ္မ်ားသည္ တစ္ၿပိဳင္တည္း စိတ္ႏွလံုးအတြင္းသုိ႔ ဝင္ေရာက္ကိန္းေအာင္းလာေပေတာ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား၌ ဆာေလာင္စြာေနျခင္းက ပို၍ ထူးျမတ္မႈရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ မိန္႔သည္မွာ လူသားတို႔အဖို႔ရာ ျပည့္ေအာင္ျဖည့္ရန္ ဝမ္းဗိုက္မွလြဲ၍ အျခားေသာ အဆိုးရြားဆံုး ခြက္ေယာက္ဟူ၍ မရွိေခ်။ (သမုဒၵရာဝမ္းတစ္ထြာဟူသည့္ ဆိုရုိးကဲ့သို႔ သမုဒၵရာ တစ္ခုလံုးကို တစ္ထြာခန္႔မွ်သာရွိသည့္ လူသား၏ဝမ္းဗိုက္အတြင္း ထည့္မည့္ဆိုပါကလည္း ယင္းဝမ္းဗိုက္သည္ ျပည့္ႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္ေခ်။) လူသားမ်ားအေနႏွင့္ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္အတြက္ အနည္းငယ္မွ်သာ စားေသာက္ျခင္းသည္ လံုေလာက္ေပသည္။ ထို႔ထက္ပို၍ စားေသာက္လိုပါက ဝမ္းဗိုက္ကို သံုးပိုင္းသတ္မွတ္လိုက္ရမည္။ တစ္ပိုင္းမွာ အစား၊ ေနာက္တစ္ပိုင္းမွာ ေရ၊ က်န္ရွိေသာအပိုင္းကို အသက္႐ႈရန္အတြက္ ေနရာခ်န္လွပ္ထားရမည္။

* အနည္းငယ္စားေသာက္ရာမွ ရရွိေသာ အက်ဳိးထူးမ်ား 
ဆာေလာင္စြာေနျခင္းႏွင့္ အနည္းငယ္မၽွသာ စားေသာက္ျခင္းတြင္ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ အက်ဳိးထူး ေျမာက္ျမားစြာရွိပါသည္။ ၎တို႔အနက္မွ အေရးပါအရာေရာက္ေသာ အခ်က္အလက္အခ်ဳိ႕ကို တင္ျပပါမည္။ ေနာင္တမလြန္၏ ေကာင္းက်ဳိးတရားမ်ားကို ရရွိႏိုင္ရန္အတြက္လည္း ယင္းအခ်က္အလက္မ်ားက အေထာက္အကူျပဳေပမည္။

[၁] ႏွလံုးသားအတြင္း စင္ၾကယ္မႈရွိၿပီး အသိတရားအာရံုကို ပြင့္လင္းေစသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဝမ္းဗိုက္အျပည့္ စားပိုးနင့္ေအာင္ စားေသာက္ျခင္းျဖင့္ ပ်င္းရိမႈကို ျဖစ္ေပၚေစၿပီး အသိဉာဏ္ကို ထံုထိုင္းေစသည္။ ထို႔ျပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သိရွိရမည့္ အသိတရားမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားရေပသည္။ (အလႅာဟ္ကိုသိျခင္းဟူသည့္ ရသအာရံုကို ေႏွာင့္ေႏွးေစသည္။)

[၂] ႏွလံုးသားတြင္ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့မႈ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အျပင္ ဆုေတာင္းမႈျပဳရာ၌လည္း ရသအာရံုကို ခံစားရရွိေပသည္။
ဝမ္းဗိုက္ဟာေနမွသာ မိမိ၏အရွင္သခင္ေရွ႕ဝယ္ အသနားခံျခင္းႏွင့္ ဒုအာေတာင္းဆိုရာတြင္ ထူးကဲေသာ အရသာကို ခံစားရရွိေပမည္။ ထို႔ျပင္ ရိုေသေၾကာက္ရြံ႕မႈႏွင့္ ႐ို႕က်ဳိးမႈတို႔ကိုလည္း ျဖစ္ေပၚေစမည္။

[၃] စိတ္၏ ဆိုးသြမ္းမႈကို ခ်ဳပ္တည္း အႏိုင္ရရွိမည္။ တစ္နည္း .... ေမ့ေလ်ာ့မႈ၏ တံခါးေပါက္ ပိတ္သြား၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္သို႔ အသိအာရံုလွည့္လာမည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ထံသို႔ ေလာကႏွင့္ ေလာက၏စည္းစိမ္အလံုးစံုကို အပ္ႏွံေသာအခါ ကိုယ္ေတာ္သည္ လက္ခံေတာ္မူျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ထို႔ေနာက္ ကိုယ္ေတာ္သည္ တစ္ရက္စားေသာက္၍ ႐ွဳကုရ္ျပဳ ေက်းဇူးသိၿပီး၊ တစ္ရက္အငတ္ေနျခင္းျဖင့္ ဆြဗရ္ခႏၲီတရားကို ရယူမည္ဟု အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေလၽွာက္တင္လိုက္သည္။

[၄] ေနာင္တမလြန္၏ ျပစ္ဒဏ္မ်ားႏွင့္ ဒုကၡ၏ဒဏ္ကို ဤေလာက၌လည္း အနည္းငယ္ ျမည္းစမ္းသိရွိရသည္။ သို႔မွသာ ယင္းျပစ္ဒဏ္မ်ား၏ဒုကၡႏွင့္ စိတ္ဆင္းရဲရမည္မ်ားကို သတိရ၍ ေၾကာက္ရြံေနမည္။ ထို႔ျပင္ လူသားအတြက္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းထက္ပို၍ ဒုကၡခံစားရေသာအရာ တျခားမရွိေခ်။
ဆာေလာင္ေနျခင္းျဖင့္ အလႅာဟ္ေပးမည့္ျပစ္ဒဏ္အား အခ်ိန္တိုင္းလိုလိုပင္ သိရွိခံစားေနရေသာေၾကာင့္ အျပစ္ဒုစရိုက္မ်ားဘက္သို႔ အာရံုမျပဳဝံ့ေတာ့ေခ်။

[၅] ေလာကကို လိုလားသည့္ ရမၼက္အားလံုး ေလ်ာ့နည္းသြားေပမည္။
ဤသို႔ စိတ္၏အလိုရမၼက္မ်ား မက်န္ရွိေသာအခါ ေလာကကုိ ခ်စ္ခင္တြယ္တာေသာ စိတ္သည္လည္း ႏွလံုးသားမွ ထြက္သြားေပမည္။ မုအ္မင္န္တို႔၏ မိခင္ႀကီး အာေအရွာသခင္မက ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္မရွိသည့္ေနာက္ ပထမဦးဆံုး နည္းသစ္ထြင္ျခင္းမွာ ဗိုက္အျပည့္ စားေသာက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္... ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားသည္။ ဝမ္းဗိုက္အျပည့္စားလိုက္ေသာအခါတြင္ ၎သူ၏ စိတ္သည္ ေလာကဘက္သို႔ ဆြဲေဆာင္မႈ ျပဳေလေတာ့သည္။

[၆] အစားနည္းသြားျခင္းျဖင့္ အအိပ္လည္းနည္းသြားမည္။
ဝမ္းဗိုက္အျပည့္စားေသာက္ျခင္းကို မက္ေမာသူသည္ မ်ားစြာအိပ္စက္ျခင္းကိုလည္း မက္ေမာသူ ျဖစ္သည္။ အလြန္အက်ဴးအိပ္စက္ျခင္းျဖင့္ သက္တမ္းကို ဆိတ္သုဥ္းေစၿပီး ခဝပ္မႈျပဳရာ၌လည္း ပ်င္းရိေပါ့ေလ်ာ့လာေပမည္။
အဗူဆိုလိုင္မာန္ ဒရာနီသခင္က မိန္႔ခဲ့သည္မွာ .... ဝမ္းဗိုက္အျပည့္ စားေသာက္သူတို႔တြင္ ေအာက္ပါဆိုးက်ဳိး ေျခာက္ခု စြဲကပ္သြားေပသည္။
(က) ဝတ္ျပဳမႈမ်ား၌ စိတ္အာရံုစူးစိုက္မႈ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္သြားျခင္း၊
(ခ) အသိဉာဏ္ ေမွးမွိန္ထံုထိုင္းသြားျခင္း၊
(ဂ) အဖန္ဆင္းခံမ်ားအေပၚ သနားၾကင္နာစိတ္ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္း၊
(ဃ) အစာအိမ္ေလးလံ၍ ထိုင္းမႈိင္းျခင္း၊
(င) စိတ္၏ အလိုရမၼက္မ်ား တိုးပြားလာျခင္း၊
(စ) အိမ္သာသို႔ မၾကာခဏသြားရျခင္း ..... တို႔ျဖစ္ေပသည္။

[၇] ေလာက၏ စည္းစိမ္မ်ားအေပၚထားရွိေသာ ေသာကမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားေပမည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အနည္းငယ္စားေသာက္ျခင္းႏွင့္ ဆာေလာင္စြာေနျခင္း၏ အေလ့အထကို ရရွိသူသည္ ေလာကအေပၚတြင္ ဝိသမေလာဘ ခင္တြယ္မက္ေမာေနျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ အနည္းငယ္မွ်ေသာအရာေပၚ၌သာ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္သြားေပသည္။

* စားေသာက္ျခင္း၏ အတိုင္းအတာ 
လူအမ်ားစု၌ ဝမ္းဗိုက္အျပည့္စားေသာက္ေလ့ရွိေသာ အက်င့္အမူ ရွိေနၾကသည္။ ယင္းအက်င့္ကို တစ္ႀကိမ္တည္းတြင္ အၿပီးစြန္႔လႊတ္လိုက္ရန္ ခဲယဥ္းလွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိစားေနက် အစားအစာအနက္မွ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အစားတစ္လုပ္စီ ေလွ်ာ့စားသြားပါက တစ္လအတုိင္းအတာ ျပည့္ေသာအခါ ထမင္းတစ္ပန္းကန္စာခန္႔ ေလ်ာ့နည္းသြားေပမည္။ ထိုသုိ႔အေလ့အက်င့္ရရွိသြားေသာအခါ (၁) စားေသာက္ရမည့္ အတုိင္းအတာ (၂) စားရမည့္အခ်ိန္ (၃) အစားအေသာက္အမ်ဳိးအစား ... ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးပိုင္းျခားထားေသာအရာမ်ားဘက္သို႔ ထပ္မံ၍ အာရံုျပဳရေပမည္။

* (၁) စားေသာက္ရမည့္အတိုင္းအတာ 
ပထမအဆင့္ (အေကာင္းဆံုးအဆင့္) စစ္ဒီကီးန္ သစၥာဝါဒီမ်ား၏ အစားအေသာက္အတိုင္းအတာ ျဖစ္၏။ အလိုသေဘာမွာ အသက္ရွင္ေနႏိုင္ရန္သာ သို႔မဟုတ္ ဦးေႏွာက္မွတ္ဉာဏ္၏ အင္အား ေလ်ာ့နည္းမႈမျဖစ္ႏိုင္ရန္သာ စားေသာက္ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ထို႔ထက္ အနည္းငယ္ပို၍ စားေသာက္ျခင္းမွာ ဝမ္းဗိုက္ျပည့္စားေသာက္ျခင္းႏွင့္ တူေပမည္။ စဟလ္သပ္(စ)သရီသခင္က မိန္႔သည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္ထံပါး၌ ဆာေလာင္ျခင္းေၾကာင့္ အားနည္းစြာထိုင္၍ ဝတ္ျပဳေသာနမားဇ္သည္ ဝမ္းဗိုက္အျပည့္စားေသာက္၍ အားအင္ေတာင့္တင္းစြာ မတ္တပ္ရပ္ဝတ္ျပဳေသာ နမားဇ္ထက္ ပို၍ထူးျမတ္ေပသည္။

အလယ္အလတ္တန္းစား စားေသာက္ေသာအတိုင္းအတာမွာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း (၂၂)က်ပ္ခြဲသား စားေသာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အုမရ္သခင္ႏွင့္ ဆြဟာဗာႀကီးမ်ား စားေသာက္ေသာ အတုိင္းအတာမွာ အပတ္စဥ္ ေျပာင္းဆန္တစ္ပိႆႏွင့္ တစ္ဆယ္က်ပ္သားသာ ျဖစ္ၿပီး ထို႔ထက္ပို၍ မစားေသာက္ေပ။

အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ စားေသာက္ေသာ အတိုင္းအတာမွာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ၅၅က်ပ္သား အေလးခ်ိန္ခန္႔မွ် စားေသာက္ပါ။ အကယ္၍ ထို႔ထက္ပို၍ စားေသာက္ပါက ဝမ္းဗိုက္၏ေက်းကၽြန္ ျဖစ္သြားေပမည္။

သတိျပဳရမည္မွာ စားေသာက္ရာတြင္ လူတို႔၏စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ အေျခအေနမ်ားမွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တူညီမႈမရွိၾကေခ်။ သို႔ျဖစ္၍ အားလံုးအတြက္ အတုိင္းအတာတစ္ခုတည္းကိုသာ သတ္မွတ္၍ မရႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အားလံုးအတြက္ ခ်င့္ခ်ိန္အပ္ေသာ နည္းဥပေဒတစ္ရပ္မွာ မွန္ကန္ေသာ ဆာေလာင္မႈျဖစ္ေပၚလာပါက စားေသာက္ရန္လက္လွမ္း (စားရန္ျပင္ဆင္)ၿပီး စိတ္အာသီသမျပည့္မီအလ်င္ လက္ကိုဖယ္လိုက္ရမည္။ (စားျခင္းကို ရပ္တန္႔လိုက္ရမည္။)
မွန္ကန္ေသာ ဆာေလာင္မႈ၏ အမွတ္အသားမွာ ထမင္းပန္းကန္ ေရွ႕သို႔ေရာက္လာသည္ႏွင့္ ၎ကို ဟင္းမပါဘဲ စားေသာက္ရန္ ဆႏၵျဖစ္ေပၚေနရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထမင္းခ်ည္းသက္သက္ ဟင္းမပါဘဲ စားေသာက္ရန္မွာ လူတိုင္းအဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ အကယ္၍ မိမိစိတ္မွ ထိုသို႔ထမင္းခ်ည္းသက္သက္ စားရန္ ဝန္ေလးမႈျဖစ္ေပၚလာပါက ဤသည္ စစ္မွန္ေသာ ဆာေလာင္ျခင္း မဟုတ္ေသးေပ။ လူ၏စိတ္ဆႏၵသည္ ဝမ္းဗိုက္အျပည့္စားၿပီးေနာက္တြင္လည္း သစ္သီးဝံလံအဖြယ္ဖြယ္ကို ထပ္မံစားသံုးလိုေသာစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာကာ လွ်ာအရသာခံရန္အတြက္ ထပ္ေတာင္းေနေပမည္။

* (၂) စားေသာက္ရမည့္ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ 
အျမင့္ဆံုးအဆင့္မွာ သံုးရက္ဆက္တုိက္ အငတ္ခံ၍ စတုတၳေျမာက္ရက္မွသာ စားေသာက္ရမည္။ အဗူဗကၠရ္သခင္သည္ ေျခာက္ရက္ဆက္တိုက္ အစာခံ၍ ေနေလ့ရွိသည္။ ထို႔ျပင္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားသည္ ရက္ေပါင္း ေလးဆယ္တိတိ အစာေရစာမစားဘဲ ေနထိုင္တရားက်င့္ၾကသည္။ မည္သူမဆို ရက္ေပါင္းေလးဆယ္တိုင္ေအာင္ အစာေရစာမစားဘဲ အငတ္ခံမည္ဆိုပါက ဖရစ္ရွ္သာေကာင္းကင္တမန္မ်ားႏွင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္ရာမ်ားအနက္မွ အရည္အခ်င္းတစ္ခုခုအား ရရွိေပမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႔အရည္အခ်င္းမ်ဳိး ရရွိႏိုင္ရန္မွာ လူတိုင္းအဖို႔ မလြယ္ကူလွေပ။ သို႔ျဖစ္၍ တျဖည္းျဖည္းအစာခံႏိုင္ရန္ အက်င့္ျပဳလုပ္ေပးရမည္။

အလယ္အလတ္တန္းစား အဆင့္မွာ ႏွစ္ရက္ အစာငတ္ခံ၍ တစ္ရက္စားေသာက္ရမည္။

အနိမ့္ဆံုးအဆင့္မွာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း တစ္ႀကိမ္သာလွ်င္ စားေသာက္ရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မနက္၊ ည ႏွစ္ႀကိမ္စားျခင္းျဖင့္ ဆာေလာင္ျခင္းဟူေသာ ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။

* (၃) စားေသာက္ရမည့္ အစားအစာ အမ်ဳိးအစား 
အဆင့္အျမင့္ဆံုးအစာမွာ ဂ်ဳံျဖင့္ျပဳလုပ္ထားသည့္ မုန္႔ခ်ပ္ကို ဟင္းရည္ႏွင့္အတူ စားေသာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္မွာ ဆန္ၾကမ္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္မုန္႔ခ်ပ္ကို ဟင္းရည္မပါဘဲ စားသံုးျခင္းျဖစ္သည္။

* တရားက်င့္ေသာပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ အရသာရွိေသာအရာမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း 
တရားအားထုတ္က်င့္ႀကံေသာ အာဗစ္ဒ္ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ ဟင္းလ်ာကုိမဆိုေလႏွင့္၊ ရွိရွိသမွ်ေသာ ရသာဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ စိတ္၏အလိုရမၼက္မ်ားမွ ေရွာင္ရွားၾကသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က မိန္႔ခဲ့သည္မွာ ...... ငါတမန္ေတာ္၏ ေနာက္လိုက္သားမ်ားအနက္ အဆုိးရြားဆံုးေသာသူတို႔မွာ ၎တို႔၏ကိုယ္ခႏၶာမ်ားသည္ တန္ဖိုးႀကီးေသာအဝတ္အစားႏွင့္ အရသာအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေသာ အစားအစာတို႔ျဖင့္ ရမၼက္ႀကီးပြား စားေသာက္ႀကီးထြားခဲ့သည့္ ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာသူမ်ားသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အစားအစာမ်ားႏွင့္ အေရာင္အဆင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေသာ အဝတ္အထည္မ်ားဘက္သို႔သာ အာရံုအၿမဲရွိေနၾကသည္။ စကားအရာမွာကား ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္စကားလံုးမ်ားျဖင့္ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုၾကေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ဟူ၍ မည္သည့္အလုပ္မွ် မျပဳလုပ္ၾကေခ်။
[အိမာမ္ဂဇာလီသခင္ႀကီး၏ ကမာၻေက်ာ္ ဝိဉာဥ္အထူးကုက်မ္း]

* ကုသိုလ္လည္းရ လူလည္းလွ 
အစားေလွ်ာ့စားရန္ နည္းစနစ္တစ္ခုမွာ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖစ္သည္။ ရိုဇာျဖင့္ စိတ္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို အထူးပင္ခ်ဳိးႏွိမ္ႏိုင္ေပသည္။ အစၥလာမ္တြင္ ရိုဇာဟူသည္ ရမ္ဇာန္တစ္လတည္း ေစာင့္ထိန္းရသည္မဟုတ္ပါ။ ရမ္ဇာန္၏ ရိုဇာသည္ ဖရဇ္ျဖစ္ၿပီး အျခားေသာလတိုင္း အပတ္တိုင္းတြင္လည္း ရိုဇာမ်ားေစာင့္ထိန္းႏိုင္ေသးသည္။ ထို႔အတူ ျဖည့္စြက္ရန္ရွိသည့္ ရိုဇာမ်ားကိုလည္း ရမ္ဇာန္မဟုတ္သည့္ အျခားလမ်ားေရာက္မွ ျဖည့္စြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရိုဇာေစာင့္ျခင္းျဖင့္ တစ္ဖက္တြင္ ကုသိုလ္လည္းရမည္။ စိတ္၏ ေလာဘရမၼက္၊ လွ်ာအရသာခံျခင္းတို႔ကို တျဖည္းျဖည္းခ်ဳိးႏွိမ္သြားႏိုင္မည္။ ထို႔အတူ အစားေလွ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ လူလည္းလွလာမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ရိုဇာသည္ က်န္းမာေရးကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစၿပီး အစာအိမ္ကို အားျဖစ္ေစပါသည္။ ဖရဇ္ရိုဇာအျပင္ နဖိလ္ရုိဇာမ်ားစြာကိုပါ ေစာင့္ထိန္းသြားမည္ဆိုပါက တမလြန္တြင္ ကုသိုလ္မ်ားစြာကိုလည္း အဆင္သင့္ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ေလာက၏ ႏႈတ္အရသာခံလိုမႈကို အနည္းငယ္ေလွ်ာ့ခ်ရံုျဖင့္ ဂ်ႏၷသ္၏ စမ္းေရမ်ားကို ေသာက္သံုးခြင့္ရမည့္ အထူးအခြင့္အေရးလည္း ျဖစ္ေပသည္။

* နဖိလ္ရိုဇာမ်ား 
အပတ္စဥ္ တနလၤာေန႔ႏွင့္ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ နဖိလ္ရိုဇာေစာင့္ထိန္းႏိုင္သည္။ အရဗီလတုိင္း၏ အလယ္ရက္မ်ားျဖစ္ေသာ ၁၃၊ ၁၄၊ ၁၅ သံုးရက္ကို အၿမဲရိုဇာေစာင့္ထိန္းႏိုင္ပါသည္။ ၎သံုးရက္ကို အိုက္ယာေမဗီးဇ္ဟု ေခၚသည္။ ဇိလ္ဟဂ်္လ၏ တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ ကိုးရက္ေန႔အထိ (ရိုဇာကိုးလံုး) နဖိလ္ရိုဇာေစာင့္ထိန္းႏိုင္သည္။ အင္မတန္မွ ထူးျမတ္၍ ကုသိုလ္လည္း ရရွိပါသည္။ မုဟ္ရမ္လတြင္ အာ႐ွဳရာရက္အပါအဝင္ ရိုဇာႏွစ္လံုးေစာင့္ထိန္းႏိုင္သည္။ ရဂ်ဗ္၊ ရွအ္ဗာန္လမ်ားတြင္ နဖိလ္ရိုဇာမ်ားစြာကို ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သည္။ ဤနဖိလ္ရိုဇာမ်ားကို တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုယ္တိုင္လည္း ေစာင့္ထိန္းခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ့္စြႏၷသ္တစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္က်င့္သံုးျခင္း၊ နဖိလ္ကုသိုလ္ရရွိျခင္း၊ အစားေလွ်ာ့ျခင္း၏ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားကုိ ရရွိျခင္းအျပင္ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာတြင္လည္း အထူးေကာင္းမြန္မႈ ရရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစားေလွ်ာ့စားျခင္းကို ကုသိုလ္လည္းရ လူလည္းလွမည့္ပံုစံျဖင့္ က်င့္သံုးကာ ႏွလံုးသားအတြင္းမွ အလႅာ့ဟ္ကို သိျမင္ႏိုင္မည့္ ႏူရ္မ်ားရရွိရန္ ျပဳလုပ္ၾကပါဟု ေျပာရင္းျဖင့္ အဆံုးသတ္လိုက္ပါသည္။

** ဆာမွစား၊ နည္းနည္းစား၊ ျဖည္းျဖည္းစား၊ ဝါးစား **

အလ္မုဖီးဒ္
ဇိလ္ကအ္ဒါ/ ၁၉/ ေယာင္မုလ္ဂၽြမ္အာ/ ဟီဂ်ရီ ၁၄၃၆


အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။