Tuesday, September 8, 2015

တဏွာစိတ္အေၾကာင္း


မိမိတို႔၏ မိတ္ေဆြမ်ားကို ဤလင့္မွ ရွဲေပးႏိုင္သည္။
https://www.facebook.com/almufeed.mm/posts/817478041706120:0

ႏွလံုးသားအတြင္းသို႔ ရွဳိက္သာန္ဝင္သည့္ သူခိုးတံခါးေပါက္မ်ားအနက္မွ တံခါးတစ္ခုမွာ တဏွာပင္ျဖစ္ေပသည္။ တဏွာဟူသည္ လူ၏ပင္ကိုယ္တြင္ ပါရွိေသာ စိတ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ ေဒါသစိတ္၊ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ မနာလိုမႈ၊ စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္းႏွင့္ ေမထံုမွီဝဲျခင္း စသည္တို႔သည္လည္း လူတြင္ပါရွိၿပီးသား စိတ္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ရွဳိက္သာန္သည္ လူသား၏ ပင္ကုိယ္တြင္ပါရွိေသာ ယင္းစိတ္တို႔ကို မ်ားျပားျပင္းထန္လာေအာင္ လွံဳေဆာ္ ႏႈိးဆြေပးေလသည္။ လူသားတြင္ ထိုရွဳိက္သာန္၏ ထိုးဆြမႈကို ခံႏိုင္ရည္ရွိေသာ ကာကြယ္ေဆးမ်ား မွီဝဲထားျခင္း၊ မိမိ၏ စိတ္ကို ရွဳိက္သာန္၏ရန္ျပဳမႈမွ လံုၿခံဳစြာကာထားေပးႏိုင္သည့္ ခံတပ္တို႔မရွိခဲ့ပါမူ ယင္းလူသားသည္ စိတ္၏ျပင္းထန္မႈကို ထိန္းကြပ္မထားႏိုင္ေတာ့ဘဲ အမွား၏ ေမွာင္မိုက္ေသာလမ္းသို႔ မ်က္ကမ္းပမာ တိုးဝင္သြားေလေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သခင္ မႏွစ္ၿမိဳ႕၊ တားျမစ္ထားသည့္ ျပစ္မႈမ်ားကို က်ဴးလြန္ေလေတာ့သည္။

ရွဳိက္သာန္၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လူသား၏ ႏွလံုးသားအတြင္းသို႔ အီမာန္မေရာက္ရန္ႏွင့္ ႏွလံုးသားအတြင္း ရွိၿပီးသား အီမာန္ကို ထုတ္ယူရန္ျဖစ္သည္။ ရွဳိက္သာန္က မိမိရည္ရြယ္ခ်က္ျပည့္ဝရန္ နည္းမ်ဳိးစံုသံုး၍ လူသားကို ဖ်က္ဆီးေႏွာက္ယွက္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကလည္း ကမာၻဦးအစက်မ္းမွ ေနာက္ဆံုးက်မ္းခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္အထိ ရွဳိက္သာန္သည္ အသင္လူသားတို႔၏ ႀကီးမားေသာအထူးရန္သူႀကီးပင္ ျဖစ္၏ဟု အထပ္ထပ္အခါအခါ သတိေပးထားသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္မွ ေရြးခ်ယ္ေစလႊတ္ေသာ တမန္ေတာ္တိုင္းသည္လည္း ဤရွဳိက္သာန္၏ ရန္ျပဳမႈ နည္းအသြယ္သြယ္တို႔ကို လူသားတုိ႔သတိျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ ေဖာ္ေဆာင္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။ ရွဳိက္သာန္၏ ရန္ျပဳေႏွာင့္ယွက္မႈတို႔ကို ဆန္႔က်င္၍ အလႅာ့ဟ္အခ်စ္ကို ရရွိသြားသည့္ သူေတာ္စင္မ်ားကလည္း က်န္သူတို႔ စံစားႏိုင္ရန္အလို႔ငွာ ေဆးနည္းမ်ား၊ ကာကြယ္နည္း၊ ခုခံနည္းမ်ားကို က်မ္းအသြယ္သြယ္တို႔တြင္ ေရး၍တဖံု၊ သိသမွ်ကို ေျပာ၍တလွည့္ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ရလဒ္ေကာင္းထြက္ရန္ နည္းလမ္းမ်ား ခ်ျပေပးခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ငမိုက္သား ကၽြႏ္ုပ္တို႔မွာမူ မ်က္ကန္း တေစၧမေၾကာက္ဆိုသကဲ့သို႔ပင္ မည္မွ်ပင္ႀကီးက်ယ္သူတုိ႔က မည္သုိ႔ပင္ေျပာေနပါေစ ၾကားရစကား နားဝတြင္သာထား၍ ႏွလံုးမမူ အာရံုမစိုက္ စံုလံုးကန္းေနၾကသည္မွာ ယေန႔အထိပင္။

ရွဳိက္သာန္က မိမိအဓိကလိုလားသည့္ အီမာန္မဝင္ရန္ႏွင့္ အီမာန္ထြက္ရန္အခ်က္ႏွစ္ရပ္ကို ျပဳမူရန္အတြက္ လူ႔ခႏၶာကိုယ္၏ အဓိကအစိတ္ပိုင္းျဖစ္ေသာ ႏွလံုးသားကို အသံုးခ်ထားေပသည္။ ႏွလံုးဟူသည္ ေလာကီ ေလာကုတၱရာႏွစ္ခုစလံုးအတြက္ အဓိကပင္ျဖစ္သည္။ ႏွလံုးက်န္းမာ လူခ်မ္းသာပင္ျဖစ္ေပသည္။ ႏွလံုးက်န္းမာျခင္းဟူသည္ ေလာက၏ က်န္းမာေရးသာမကဘဲ ေလာကုတၱရာအတြက္ပါ က်န္းမာမွာသာလွ်င္ စစ္မွန္သည့္ ခ်မ္းသာျခင္းမည္ေပသည္။ ေလာကတြင္ ႏွလံုးက်န္းမာရန္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ရွိရွိသမွ် ဓနေငြေၾကးအကုန္ေပး၍ ေဆးရံုအစံုသို႔ လိုက္လံျပသေနၾကသည္။ ဓာတ္စာမ်ား မွီဝဲ၏။ ေလာကီ၏ ႏွလံုးေရာဂါႏွင့္ မတည့္သည့္အစာဆိုလွ်င္ မည္မွ်ပင္ အသက္ထြက္ေအာင္ ႏွစ္သက္ေနပါေစ။ အသက္ရွည္ရန္ လံုးဝမထိမတို႔ေတာ့ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေမ့ေနသည္မွာ ေလာက၏ ႏွလံုး မည္သုိ႔ပင္က်န္းမာ၍ မည္မွ်ပင္အသက္ရွည္ေနပါေစ။ တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္က်လွ်င္ေတာ့ျဖင့္ ယင္းႏွလံုးသည္ မုခ်ရပ္သြားမည္သာျဖစ္၏။ ေလာကုတၱရာ၏ ႏွလံုးမွာမူကား အဆံုးမရွိေသာ သက္တမ္းတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသက္တမ္းတြင္ ရရွိမည့္ႏွလံုးသည္ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ေနရန္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ မည္မွ်ကုသၿပီးပါသနည္း။ ေလာကုတၱရာ၏ ႏွလံုးအတြက္ မည္သည့္အထူးကု၊ ေဆးခန္း၊ ေဆးဝါးမ်ား၊ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္တုိ႔ကို လိုက္နာက်င့္သံုးၿပီးပါသနည္း။ ေလာကုတၱရာ၏ ႏွလံုးအတြက္ အားေဆးကို အဘယ္မွ်ေသာက္သံုးၿပီးပါသနည္း......။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ မဟာေက်းဇူးေတာ္မ်ားအနက္မွ ေက်းဇူးတစ္ရပ္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မျမင္ရသည့္ ေလာကုတၱရာသည္ မည္သို႔ရွိမည္ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေျပာျပထားသည္။ ယင္းေလာကုတၱရာအတြက္ မည္သို႔ေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တို႔က အသံုးဝင္၍ အဘယ္သို႔ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈတို႔က အသင့္၏ ေလာကုတၱရာကို အက်ည္းတန္ေစမည္တုိ႔ကိုလည္း အေသးစိတ္ပင္ မိန္႔ထားေပးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ရမည့္ ေလာကုတၱရာကို မိမိတုိ႔၏လုပ္ရပ္တို႔ျဖင့္ အက်ည္းတန္ေစသလား သို႔မဟုတ္ လွပေနေစသလားဆိုသည္ကို ကုိယ္တိုင္ဆင္ျခင္သင့္လွေပသည္။ ဤဆင္ျခင္မႈက အသင့္၏ေလာကုတၱရာ တစ္နည္း မနက္ျဖန္ဘာျဖစ္မည္ကိုမသိသည့္ အသင့္၏အနာဂတ္ကို အထူးပင္အက်ဳိးျပဳေပလိမ့္မည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က လူ၏ခႏၶာကိုယ္တြင္ အသားတံုးတစ္တံုးရွိသည္။ ထိုအသားတံုးက အလႅာဟ္ခ်စ္စိတ္ေၾကာက္စိတ္ျဖင့္ အီမာန္အေပၚတြင္ မွန္ကန္စြာရွိေနပါက ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးသည္လည္း မွန္ကန္မႈ၏လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ရွိေနမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုအသားတံုး ပ်က္စီးသြားပါက ခႏၶာကိုယ္သည္လည္း ပ်က္စီးသြားမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းအသားတံုးသည္ ႏွလံုးသားပင္ ျဖစ္ေပသည္ ဟု မိန္႔ၾကားထားသည္။ သေဘာမွာ လူတြင္ အဓိကမွာ ႏွလံုးသားျဖစ္ၿပီး လူသား၏ ေအာင္ျမင္ျခင္းႏွင့္ ပ်က္စီးဆံုးရွဳံးျခင္း၏ တံခါးေပါက္သည္လည္း ဤႏွလံုးသားပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာ႐ႈသူအေနျဖင့္ မိမိႏွလံုးသားသည္ မွန္ကန္မႈ၏ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ အဘယ္မွ်ေရာက္ရွိၿပီးသနည္းကို သက္ဆိုင္ရာ ဝိဉာဥ္ကုဆရာဝန္ထံသြား၍ ျပသေမးျမန္းရေပမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတြင္းစိတ္ထားဆိုင္ရာေရာဂါကို အျပင္ခႏၶာကိုယ္ကု သမားေတာ္ျဖင့္ ျပသ၍မရပါ။

လူသား၏ ပင္ကိုယ္ဗီဇတြင္ ေဒါသ၊ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ တဏွာတို႔သည္ နဂိုကတည္းက ပါဝင္ၿပီးသားျဖစ္ေပရာ ယခုရွဳိက္သာန္ကလည္း ထိုစိတ္ထားမ်ားကိုပင္ ၎ဝင္ေရာက္ရာ တံခါးေပါက္အျဖစ္ အသံုးခ်မည္ဟုဆိုေနျပန္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ ဗီဇတြင္ရွိေသာ စိတ္မ်ားကို အၿပီးတိုင္ ႏွိမ္နင္းလိုက္ရမည္ေလာဟု အေတြးေပၚစရာပင္။ ထိုသို႔မဟုတ္ပါ။ အၿပီးတုိင္ ႏွိမ္နင္းရန္လည္း မလိုအပ္ပါ။ ယင္းစိတ္တို႔မွ ေတာင္းဆိုလိုက္သည့္ အလိုဆႏၵတို႔ကုိ မမွန္ေသာေနရာတြင္ အသံုးမျပဳရန္သာ အေရးႀကီး၏။ ဝိဉာဥ္အထူးကုသမားေတာ္ႀကီး ေမာ္လာနာထာနဝီသခင္က ... စ႐ိုက္ဆိုးမ်ားကုိ ေဖ်ာက္ရန္အဓိကမဟုတ္။ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းရန္သာ အဓိကျဖစ္သည္ဟု အမိန္႔ရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းစိတ္ထားမ်ား ရွိေနျခင္းက ေကာင္းျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္၍ ၎တို႔ကို ေနရာမွန္တြင္ မသံုးတတ္ျခင္းကသာ မေကာင္းျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အထက္ပါစိတ္ထားမ်ားကုိ ေကာင္းသည့္ေနရာတြင္ အသံုးခ်ျခင္းဟူသည္မွာ ပမာအားျဖင့္ ေဒါသကုိ မေကာင္းမႈက်ဴးျခင္း၊ အလႅာဟ္အမိန္႔ဖီဆန္ျခင္း၊ စစ္တိုက္ျခင္းစသည္တို႔၌သာ အသံုးခ်မည္။ မေကာင္းမႈေရွာင္ျခင္းတြင္ ေလာဘထားမည္။ တဏွာကို နိကာျဖင့္သာအသံုးခ်မည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ယင္းဗီဇတို႔သည္ မေကာင္းမျဖစ္ရံုမွ်မက ကုသိုလ္ပင္ရေပဦးမည္။

ယခုဤေနရာတြင္ ရွဳိက္သာန္ေခ်ာင္းေျမာင္းေနသည့္ တံခါးမ်ားအနက္မွ "တဏွာ" အေၾကာင္းကို တင္ဆက္မည္ျဖစ္သည္။ တဏွာ၏ အဓိပၸါယ္မွာ တပ္မက္ျခင္းျဖစ္၍ ရာဂဟူသေသာစကားလံုးသည္လည္း ယင္းအဓိပၸါယ္သာျဖစ္ပါသည္။ တဏွာရာဂဟူသည့္စကားလံုးကို ဆန္႔က်င္ဖက္လိင္ကို လိုလားလာသည့္အခါတြင္ အသံုးမ်ားသည္။ လူသားအေနျဖင့္ မိမိတြင္ရွိေသာ တဏွာကို ရွဳိက္သာန္၏ အသံုးခ်ခံမျဖစ္ေအာင္ အဘယ္သို႔ ကာကြယ္မည္နည္း။

*တဏွာႏွင့္ နိကာ 
အစၥလာမ္တြင္ လူသား၏တဏွာစိတ္ကို မွန္ကန္ေသာနည္းစနစ္ျဖင့္ အသံုးခ်ရန္၊ တနည္း ဆန္႔က်င္ဖက္လိင္ျခင္း လိုလားတပ္မက္လာသည့္အခါ က်င့္သံုးႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းကို နိကာ(တာဝန္ယူမႈအျပည့္ျဖင့္ ထိမ္းျမားျခင္း) ျဖင့္ ျပသထားသည္။ အစၥလာမ့္၏ နိကာစနစ္တြင္ ေယာက်ာ္းျမင္တိုင္း မိန္းမျမင္တိုင္းလည္း နိကာျပဳခြင့္မရွိသူမ်ားကို အတိအက်ျပသထားသည္။ ထို႔အတူ လိင္တူလည္း နိကာလုပ္ခြင့္မရွိပါ။ မုစ္လင္မ္ေယာက်္ားျဖစ္ေစ မိန္းမျဖစ္ေစ မိမိတြင္ရွိသည့္ တဏွာစိတ္ကို အစၥလာမ့္နည္းက် နိကာျဖင့္ အသံုးခ်ပါက ၎၏ေလာကီတြင္လည္း အက်ဳိးရလဒ္ေကာင္းမ်ားရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေလာကုတၱရာအတြက္လည္း ကုသိုလ္ေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ခ်ယ္သေပးထားႏိုင္မည္ျဖစ္ေပသည္။ နိကာရွိထားေသာ လင္မယားအဖို႔ အျပန္အလွန္ ၾကည့္ျခင္း၊ အၿပံဳးမ်ားဖလွယ္ျခင္း၊ လက္ေဆာင္ေပးျခင္း၊ တစ္ဦးႏွစ္သက္ေအာင္ ေနာက္တစ္ဦးကႀကိဳးစားျခင္းစသည္တုိ႔သည္ ကုသိုလ္ရရန္အေၾကာင္းခံမ်ားပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ထို႔အတူ နိကာျဖင့္ကေလးရလွ်င္လည္း မိဘႏွစ္ပါးအဖို႔ မရည္မတြက္ႏိုင္ေသာ ကုသိုလ္မ်ားကိုလည္း ရရွိေပမည္။ နိကာ၏ ေလာကီအက်ဳိးအျမတ္ကား စိတ္တည္ၿငိမ္ျခင္း၊ လူက လူပီသလာျခင္း၊ တာဝန္ယူတတ္ျခင္း၊ တာဝန္သိစိတ္ရွိျခင္း၊ မ်ဳိးရုိးမွန္သည့္ ကေလးကို ရရွိျခင္း၊ မ်ဳိးရိုးသန္႔ျပန္႔ျခင္း၊ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ေစျခင္း၊ စိတ္၏ခံစားမႈမ်ားကုိ မွန္ကန္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ မွ်ေဝေပးႏိုင္ျခင္း စသည့္ရလဒ္ေကာင္းမ်ားကို ရရွိမည္ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ တဏွာကို မွန္ကန္သည့္ နိကာနည္းျဖင့္ အသံုးခ်ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

*တဏွာႏွင့္ ဇိနာ 
နိကာ၏ ဆန္႔က်င္ဖက္သည္ ဇိနာျဖစ္သည္။ ဇိနာဟူသည္ ဆန္႔က်င့္ဖက္လိင္ကို တာဝန္ယူစိတ္ျဖင့္မဟုတ္ဘဲ စိတ္ေျဖေဖ်ာ္ရာသက္သက္အျဖစ္သာ အသံုးခ်ျခင္းျဖစ္သည္။ ဇိနာသည္ နိကာ၏ဆန္႔က်င့္ဖက္ျဖစ္ရာတြင္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာႏွစ္ခုလံုးတြင္ ရရွိမည့္ရလဒ္တို႔အထိ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္သြားသည္။ ဇိနာသည္ မေကာင္းမႈျဖစ္သည္။ မေကာင္းျခင္းအေပါင္းကို ဆြဲေဆာင္၏။ ေလာကီတြင္လည္း စိတ္တည္ၿငိမ္မႈမရွိျခင္း၊ ဆန္႔က်င္ဖက္လိင္ကို တန္ဖိုးမထားျခင္း၊ ကုမရသည့္ေရာဂါဆိုးမ်ားရရွိျခင္း၊ မ်ဳိးရုိးမစစ္သည့္ ကေလးမ်ားေမြးလာျခင္း၊ စိတ္ေျဖေဖ်ာ္ျခင္းျဖစ္ရာ ကေလးရခဲ့လွ်င္လည္း လူသားျခင္းမစာနာစြာျဖင့္ သတ္ျပစ္ျခင္း စသည့္မေကာင္းျခင္းမ်ားကို ရရွိၿပီး ေလာကုတၱရာတြင္မူကား ဆိုဖြယ္ရာမရွိေအာင္ပင္ ငရဲမ်ားကို ခံရမည္သာျဖစ္ေပသည္။

*ဇိနာ၏အစ 
ခ်စ္ျခင္းအစ မ်က္စိကဟု ဆိုလွ်င္ ဇိနာအစ မ်က္စိကဟုပင္ ထပ္ဆိုရမည္သာျဖစ္၏။ ဇိနာ၏ အစပ်ဳိးရာေနရာသည္ မ်က္စိျဖစ္၍ တစ္နည္း ၾကည့္ျခင္းက အစျပဳေပသည္။ အီမာန္ရွင္တို႔ကို ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဇိနာ၏မေကာင္းမႈအတြင္း မသက္ဆင္းရန္ ဇိနာ၏အစျဖစ္ေသာ မ်က္စိ၏အၾကည့္ကိုထိန္းသိမ္းဖို႔ ကုရ္အာန္တြင္ ဤသို႔မိန္႔ထားသည္။ {{ ကုလ္လိလ္ မုအ္မီနီးန ယဂြတ္ဒူးန မင္န္အဗ္ဆြာရိဟိမ္}} အုိတမန္ေတာ္ (ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္) အသင္သည္ အီမာန္ယံုၾကည္သူမ်ားကုိ ေဟာၾကားပါ။ ၎တု႔ိသည္ မိမိတို႔၏ မ်က္လႊာကုိခ်ထားၾကရမည္။ ထပ္မံ၍ {{ဝကုလ္လိလ္မုအ္မိနားသိ ယဂ္ဒုဒ္န မင္န္အဗ္ဆြာရိဟင္န္န}} အုိတမန္ေတာ္ (ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္) အသင္သည္ အီမာန္ယံုၾကည္သူ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိ ေဟာၾကားပါ။ သူမတို႔သည္ မိမိတို႔၏မ်က္လႊာကို ခ်ထားၾကရမည္ဟု အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးသီးသန္႔ျပဳလွ်က္ အထူးပင္မိန္႔ထားသည္။ မုစ္လင္မ္ျဖစ္ေသာ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးသည္ မိမိတို႔၏ အၾကည့္ျဖစ္မည့္ မ်က္လႊာကိုထိန္းသိမ္းရမည္။
ဤေနရာ၌ တစ္ခုကြဲျပားရမည္မွာ ျမင္ျခင္း ႏွင့္ ၾကည့္ျခင္းသည္ မတူညီပါ။ ျမင္ျခင္းဟူသည္ မ်က္လံုးမွ တခဏတာ ျမင္လိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ လူလား ႏြားလား ေယာက်္ား မိန္းမ စသျဖင့္ ခြဲျခားလိုက္သည္။ ျမင္ျခင္းဟူသည့္အဓိပၸါယ္ ျပည့္စံုၿပီ။ ၾကည့္ျခင္းသည္ ျမင္ၿပီးေနာက္ ဆက္လက္၍ လိုက္လံခြဲျခားစိတ္ျဖာ ၾကည့္ရွဳေနျခင္းျဖစ္သည္။ မိန္းမဟု ျမင္ၿပီးလၽွင္ မ်က္လံုးမလႊဲဘဲ ဆက္ၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေယာက်္ားဟု ျမင္ၿပီးလွ်င္လည္း ဆက္ၾကည့္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို အၾကည့္ဟုေခၚသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အခြင့္မပိုင္ေသာ အရာမ်ားကုိၾကည့္႐ႈေနၾကသူမ်ားသည္ ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ယတိျပတ္တားျမစ္ခ်က္ကုိ ဆန္႔က်င္သူမ်ားျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္၏ တားျမစ္ခ်က္ကို ေက်ာခိုင္းလွ်က္ ဟရာမ္ကို က်ဴးလြန္ေဖာက္ျပားသူမ်ားျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မုစ္လင္မ္ေယာက္်ားမိန္းမတိုင္းသည္ မိမိနိကာျပဳထားသူမွအပ အျခားသူမ်ားကို အၾကည့္မေရာက္ရန္ မ်က္လႊာကိုထိန္းရမည္။ နိကာမရွိသူမ်ားသည္ နိကာျပဳခြင့္ရွိသည့္ သူစိမ္းမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းမွ အျပည့္အဝေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။

*အၾကည့္သည္ ရွဳိက္သာန္၏ ျမႇားတစ္ခုျဖစ္ျခင္း 
အၾကည့္ဟူသည္ ရွဳိက္သာန္၏ အဆိပ္လူးထားေသာျမႇားမ်ားအနက္မွ ျမႇားတစ္ခုျဖစ္၏။ စိတ္မွ ၾကည့္လိုစိတ္ျဖစ္ေနပါလွ်က္ မ်က္စိ၏အၾကည့္ကို လႊဲလိုက္လွ်င္ ထိုသူသည္ ယင္းလုပ္ရပ္၏ရလဒ္အျဖစ္ ၿမဲၿမံေသာအီမာန္ကို ခ်ီးျမႇင့္မည္။ ၎သည္ ထိုအီမာန္၏ ႏွစ္သက္ဖြယ္အရသာကို စိတ္အတြင္းမွခံစားရရွိမည္ျဖစ္သည္ ဟု တမန္ေတာ္ျမတ္က မိန္႔ေတာ္မူထားေပသည္။
အလီသခင္၏ ဆင့္ျပန္မႈတြင္ ... ျမင္ျခင္းကို ခြင့္လႊတ္ထားသည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ၾကည့္ျခင္းက ျပစ္မႈျဖစ္သည္ဟု ပါရွိသည္။ သေဘာမွာ ပထမဦးဆံုးျမင္ျခင္းသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ။ ရုတ္တရက္ျမင္သြားျခင္းျဖစ္၍ ခြင့္လႊတ္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ကတည္းက ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ (ျမင္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ) ၾကည့္ျခင္းျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ခြင့္လႊတ္မႈရမည္မဟုတ္ပါ။ ျပစ္မႈေျမာက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိမ်က္စိ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ ျမင္ျခင္းလား၊ ၾကည့္ျခင္းလားဟူသည္ကို ကိုယ္တိုင္သာလွ်င္ အသိဆံုးျဖစ္ေပသည္။ ဇိနာအစ မ်က္စိကျဖစ္သျဖင့္ လူသားသည္ ၾကည့္ျခင္းမွစ၍ ထိန္းသိမ္းမွသာလွ်င္ အဆံုးသတ္ဇိနာျဖစ္ေသာ အရွက္အဂၤါ၏ ဇိနာအမႈကို ထိန္းႏိုင္မည္သာျဖစ္သည္။

*အပ္ႏွံသည့္အရာကို အလြဲသံုးစားျပဳသူ 
ခြင့္မပိုင္သည့္အရာကို ၾကည့္ရွဳသူသည္ အလႅာဟ္အရွင္က လႊဲအပ္ထားသည့္ အမာနသ္ကို ခယာနသ္ျပဳရာေရာက္ေပသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ မိန္႔ထားသည္မွာ {{ယအ္လမုိ႔ ခါအိနသလ္ အအ္ယုနိ ဝမာသုခ္ဖိွ ဆုဒူးရ္}} အလိုသေဘာမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ရွဳလွ်က္ က်ဴးလြန္ေဖာက္ျပားေသာ အလြဲသံုးစားျပဳျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ႏွလံုးသားအတြင္းမွ လွ်ဳိ႕ဝွက္စြာႀကံစည္ေသာ ရမၼက္ဆႏၵမ်ားကိုလည္းေကာင္း အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူသည္။ အလႅာဟ္ကိုယ္တိုင္ညႊန္းဆိုေနသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏မ်က္စိမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ အပ္ႏွံခံရသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ေလာကတြင္ပင္ မိမိက လူတစ္ဦးကိုယံုၾကည္၍ ပစၥည္းအခ်ဳိ႕အပ္ႏွံထားၿပီး လက္ခံထားသူက တလြဲအသံုးခ်၍ ဖ်က္ဆီးျပစ္လိုက္လွ်င္ အသင္မည္သုိ႔အေရးယူမည္နည္း။ ယခုအသင့္ကို အလႅာဟ္ကိုယ္တိုင္ အပ္ႏွံေနျခင္းျဖစ္၍ အလႅာ့ဟ္၏အပ္ႏွံပစၥည္းကို အလြဲသံုးစားလုပ္လွ်င္ အဘယ္မွ်အထိအေရးယူခံရမည္ကို စဥ္းစားရေပမည္။

*က်ိန္စာထိုက္သည့္ လုပ္ရပ္ 
ခြင့္မပိုင္သည့္အရာကို ၾကည့္သူမ်ား၊ ျပသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တမန္ေတာ္ျမတ္က {{လအ္နလ္လာဟြန္(န) နာဇြိရ၊ ဝလ္မန္(န)ဇူးရ အိလိုင္းဟ္}} ၾကည့္႐ွဳသူႏွင့္ ၾကည့္႐ွဳခံရသူ ႏွစ္ဦးစလံုးအေပၚသို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏လအ္နသ္ က်ေရာက္ေစေတာ္မူပါ ဟုမိန္႔ထားသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ၾကည့္ပိုင္ခြင့္မရွိေသာအရာကို ၾကည့္သူအေပၚသို႔လည္း အလႅာ့ဟ္လအ္နသ္က်ပါေစ၊ အၾကည့္ခံရန္အတြက္ ျပင္ဆင္သူ၊ ျပသသူအေပၚသို႔လည္း လအ္နသ္က်ပါေစသား။ အကယ္၍သာ ၾကည့္ရွဳျခင္းသည္ သာမာန္မွ်ေသာ ျပစ္မႈမ်ဳိးျဖစ္ပါက ကမာၻ႕ကရုဏာရွင္က ဤသို႔က်ိန္စာမ်ဳိးကို ေပးလိမ့္မဟုတ္ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ က်ိန္စာျပဳျခင္းသည္ အဆိုပါအျပဳအမူမွာ အဆံုးစြန္အထိ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားျဖစ္ေစသည္။
လအ္နသ္သည္ ရဟ္မသ္မွ ေဝးကြာေစျခင္းျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္ရဟ္မသ္မွေဝးလွ်င္ အီမာန္ရွင္အဖို႔ အီမာန္ကိုပင္ ထိန္းသိမ္းရန္ အင္မတန္ခက္ခဲေပလိမ့္မည္။
ယေန႔ကာလတြင္ မုစ္လင္မ္အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ အထက္ပါ ၾကည့္ျခင္းႏွင့္ ျပျခင္းအမႈကို အတိုင္းအဆမရွိက်ဴးလြန္ေနၾကေပသည္။ ရုပ္ရွင္အျဖစ္ၾကည့္ေနၾကသည္။ ေန႔စဥ္ညတိုင္းပင္။ ဓါတ္ပံုအျဖစ္ျပေနၾကသည္။ ဓါတ္ပံုအျဖစ္ျပျခင္းကို ျပစ္မႈဟုပင္မမွတ္ယူေတာ့ပါ။ ယခု အထက္ပါတမန္ေတာ္၏မိန္႔ေခၽြမႈကို တမန္ေတာ့္အခ်စ္ျဖင့္ ျပသည့္အလုပ္မ်ား၊ ၾကည့္သည့္အလုပ္မ်ားကို အလႅာဟ္ႏွစ္သက္ရန္ စြန္႔လႊတ္ၾကပါဟု ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။ အခြင့္မရွိသည့္အရာတိုင္းကို ၾကည့္ျခင္း၊ ျပျခင္းတုိင္းသည့္ အလႅာ့ဟ္အမ်က္ေတာ္ လအ္နသ္ထိေနသည့္ကိစၥျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည့္ အလႅာ့ဟ္လအ္နသ္ကို ေန႔စဥ္ခံယူ၍ ေဘးဒုကၡမ်ားခံရသည့္အခါ ငါတုိ႔မုစ္လင္မ္ေတြပဲျဖစ္ရသလားဟု မေၾကမခ်မ္းျဖစ္ၾကသည္။ ငါတုိ႔မုစ္လင္မ္ေတြပဲ မျဖစ္ျခင္လွ်င္ ရဟ္မသ္မွေဝးမည့္ လအ္နသ္မ်ားကုိ ေရွာင္ပါ။ ရွဟ္ဝသ္(တဏွာ)၏ေတာင္းဆိုမႈကို နိကာ၏စနစ္ျဖင့္သာ ျဖည့္စည္းၾကပါ။

*အၾကည့္မထိန္းရာမွ ေက်းဇူးကန္းသည္အထိ ျဖစ္သြားျခင္း 
တားျမစ္ထားေသာ စည္းကမ္းကိုေက်ာ္၍ မၾကည့္ပိုင္ေသာအရာကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးကန္းျခင္းျဖစ္ေပၚလာသည္။ မိန္းမေခ်ာကိုေတြ႕၍ အိမ္ရွိနိကာျပဳထားေသာ ဇနီးကို အျမင္မၾကည္ေတာ့ေပ။ ရုပ္ရွင္ထဲမွ မင္သားကိုၾကည့္ရင္းျဖင့္ နိကာျပဳထားေသာခင္ပြန္းအေပၚ စြဲလမ္းျမတ္ႏိုးမႈေလ်ာ့ပါးလာသည္။ နိကာဟူသည္ လူကေရးသားႏိုင္သည့္ ဖူးစာမဟုတ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ခ်ီးျမႇင့္မႈေၾကာင့္ရရွိေသာ စံုတြဲျဖစ္၏။ အလႅာ့ဟ္ခ်ီးျမႇင့္မႈကို ယခုၾကည့္ခြင့္မရွိသည့္ ေယာက္်ားမိန္းမတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး မလွဘူး၊ မေခ်ာဘူးဟု ေက်းဇူးကန္းေတာ့သည္။ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ အဖ်က္ပိုးဝင္လာေတာ့သည္။ စည္းေဖာက္ထားေသာ မ်က္လံုးမွတဆင့္ ေက်းဇူးကန္းေသာႏွလံုးသားအထိ ေရာက္ရွိသြားၿပီး လအ္နသ္ထိသူအျဖစ္ ရွင္သန္ေနေပေတာ့သည္။ အိမ္ေထာင္ေရးတစ္ခုတြင္ ခင္ပြန္းက ဇနီးကို အေကာင္းမျမင္ေတာ့လွ်င္၊ ဇနီးက ခင္ပြန္းကို မစြဲလန္းမႏွစ္သက္ေတာ့လွ်င္ ယင္းအိမ္ေထာင္ေရးသည္ စစ္ေျမျပင္၏ အစပ်ဳိးရာေနရာပင္ျဖစ္ေပေတာ့မည္။ မိသားစုအတြင္း စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈရလိုလွ်င္ လင္မယားျခင္း အခ်စ္မေလ်ာ့လိုလွ်င္ ေယာက္်ားမိန္းမႏွစ္ဦးစလံုးသည္ အလႅာဟ္အရွင္တားျမစ္ထားသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားမွေရွာင္ၾကဥ္၍ လအ္နသ္ထိုက္မည့္ အျဖစ္မ်ဳိးမွ မိမိကိုယ္ကိုထိန္းသိမ္းရေပမည္။

*အတြင္းမ်က္စိကုိလည္း ထိန္းသိမ္းပါ 
အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ မ်က္စိအရွဳကိုေတာ့ ထိန္းသိမ္းၾကသည္။ စိတ္ႏွလံုးသားကမူ ကစားေနၾကသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ စိတ္ႏွလံုးသားက အလွအပ အေကာင္းအမြန္မ်ားကို လိုလားေတာင့္တေနသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ စိတ္ကူးျဖင့္ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ားသည္ ရင္တြင္းမွေနကာ အတြင္းပိုင္းကို အလြန္ပင္ပ်က္စီးေစေပသည္။ ထိုသို႔ စိတ္ႏွလံုးပ်က္စီးရာမွတဆင့္ အျပင္မ်က္စိမ်ားလည္း လိုက္ပါပ်က္စီးရသည္။ စိတ္ႏွလံုးႏွင့္ မ်က္စိတို႔သည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ထူးျခားေသာဆက္သြယ္မႈရွိသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မ်က္စိႏွစ္ကြင္း၏ အျမင္အာရံုကုိ ထိန္းသိမ္းရန္ အေရးႀကီးတာဝန္ျဖစ္သည့္နည္းတူ အတြင္းမ်က္စိျဖစ္ေသာ စိတ္ႏွလံုး၏ အျမင္အာရံုကိုလည္း ထိန္းသိမ္းရန္ အေရးႀကီးေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မ်က္စိကို အလြဲသံုးျခင္းႏွင့္ ႏွလံုးသားကုိ အလြဲသံုးျခင္း ႏွစ္ခုစလံုးသည္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္လာ ဟရာမ္တားျမစ္ခ်က္ အမိန္႔ပညတ္မ်ားခ်ည့္ျဖစ္ေလသည္။

*မ်က္စိမထိန္းသူ၏ အနံ 
တစ္ခါက အုစ္မာန္သခင္(ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု)ထံသို႔ မ်က္စိမထိန္းသူတစ္ဦးေရာက္ရွိလာရာ သခင္ႀကီးက မ်က္စိမွ ကာေမသုဇိနာ ဖိတ္ယိုက်ေနေသာသူမ်ား၏အေျခအေနကား မည္သုိ႔ရွိပါအံ့နည္းဟု မိန္႔ဆိုခဲ့သည္။ အလႅာဟ္အခ်စ္ထားရွိသူ သူေတာ္စင္မ်ား၏ မ်က္စိမွ အလႅာ့ဟ္၏ႏူရ္ေရာင္ျခည္ကြန္႔ျမဴးသည္ကို သိရွိခံစားႏိုင္ပါသည္။ ေလာကီကိုအခ်စ္ထားသူ ခ်စ္သူမ်ား၏မ်က္ဝန္းမွမူကား လူေသေကာင္ပုပ္နံ႔သာ ထြက္ပါသည္။

*ဇိနာ၏ ျပစ္ဒဏ္ 
ကိယာမသ္ေန႔တြင္ ဇိနာက်ဴးလြန္ေသာ အမ်ဳိးသားအမ်ဳိးသမီးတို႔၏ အရွက္အဂၤါမ်ားတြင္ မီးေလာင္ေနမည္။ လည္ပင္းမ်ားတြင္ မီးကြင္းမ်ားႏွင့္ ေျခေထာက္မ်ားတြင္ မီးသံႀကိဳးမ်ား ရွိေပမည္။ တာဝန္ခံေကာင္းကင္တမန္သည္ ၎တို႔ကို ဂ်ဟႏၷမ္ဘက္သို႔ဆြဲေခၚလာရာ ဟရွရ္ကြင္းရွိလူတိုင္းသည္ ယင္းတို႔၏ ဆိုးရြားလွေသာ အနံ႔ဆိုးႏွင့္ပတ္သက္၍ တိုင္တန္းမႈျပဳၾကမည္။ ထိုအခါ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားက ယင္းအနံဆိုးသည္ ေလာကတြင္ ဇိနာျပဳခဲ့ေသာသူတို႔၏ အရွက္အဂၤါမွထြက္ေသာ အနံဆိုးပင္ျဖစ္၏ ဟု ေျဖလိမ့္မည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မိအ္ရာဂ်္ညတြင္ ဂ်ဟႏၷမ္၏ အခ်ဳိ႕ေသာ ေၾကးနီဖိုမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ယင္းဖိုမ်ား၏အဝသည္ က်ဥ္း၍ ဝမ္းဗိုက္သည္ အလြန္က်ယ္ဝန္းသည္။ ယင္းဖိုထဲတြင္ ေျမာက္ျမားစြာေသာသူတို႔သည္ ေျမြ၊ ကင္းမ်ားႏွင့္အတူ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း ခံထားရေပသည္။

*ဇိနာမွေရွာင္လွ်င္
ကိယာမသ္ေန႔၏ ျပင္းထန္မႈတို႔မွ လူ ခုႏွစ္မ်ဳိးသည္ လြတ္ကင္းၾကမည္။ ၎တို႔သည္ အရရွ္၏အရိပ္ေအာက္တြင္ ခိုလႈံခြင့္ရၾကမည္။ ၎ခုႏွစ္မ်ဳိးအနက္မွ တစ္မ်ဳိးသည္ အလြန္ေခ်ာေမာလွပေသာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက အျခားမည္သူမွ်မရွိခ်ိန္တြင္ သူမ၏အလိုဆႏၵျဖည့္ဆည္းရန္ အၾကပ္ကိုင္ျမဴဆြယ္ေသာ္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေၾကာက္စိတ္ျဖင့္ အလြတ္ရုန္းထြက္ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္သူျဖစ္ေပသည္။ ဇိနာမွ အတတ္ႏိုင္ဆံုးနည္းျဖင့္ ေရွာင္သူတို႔ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကလည္း အေကာင္းဆံုးေသာ ဆုလာဘ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေပးရန္ အဆင္သင့္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္ေပးသည့္ ဆုကိုရရွိရန္ ႀကိဳးစားရေပမည္။

*မ်က္စိ၏တဏွာ၊ အၾကည့္၏ ဇိနာမွေရွာင္ရန္ နည္းလမ္း 
ၾကည့္႐ွဳရန္မထိုက္ေသာ အရာမ်ားကို ၾကည့္ရွဳျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္အတြက္ "ဤသည္မွာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ယတိျပတ္တားျမစ္ခ်က္ကို ဆန္႔က်င္ျခင္းျဖစ္သည္" ဟူေသာအခ်က္ကို အစဥ္တစိုက္စဥ္းစားေတြးေတာျခင္းသည္ပင္လွ်င္ လံုေလာက္ေပသည္။ တဏွာ၏အေၾကာင္းတြင္ အၾကည့္ကို အထူးတင္ျပရျခင္းမွာ အၾကည့္သည့္ ဇိနာ၏အစပင္ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဇိနာ၏အနီးသို႔ပင္မခ်ဥ္းကပ္ၾကႏွင့္ဟု မိန္႔ထားသည္။ လူသားအေနျဖင့္ အလြယ္ကူဆံုးထိန္းသိမ္းႏိုင္သည့္ မ်က္စိကို ၾကည့္မပိုင္သည့္အရာမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းမွ ထိန္းသိမ္းသြားမည္ဆိုပါက အဆံုးသတ္၏ဇိနာကို က်ဴးလြန္ေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။ ထို႔အတူ ၾကည့္ျခင္း၊ ျပျခင္း၊ အၾကည့္ခံရေအာင္ျပဳျခင္းအေပါင္းသည္လည္း အလႅာ့ဟ္လအ္နသ္ထိုက္သည့္ကိစၥျဖစ္သည့္အျပင္ ယင္းအမႈကို က်ဴးလြန္ရန္ မ်က္စိ၏အၾကည့္ကိုသာ အသံုးခ်မည္ျဖစ္သျဖင့္ အရင္းခံျဖစ္ေသာ အၾကည့္ကိုထိန္းမည္ဆိုပါက က်န္ရွိေသာ မေကာင္းမႈမ်ားႏွင့္ စိတ္၏မတည္ၿငိမ္မႈမ်ားကို ခံစားရေတာ့မည္မဟုတ္သလို အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္မည့္ အီမာန္၏အရသာကိုပါ စံစားရရွိမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်က္စိဇိနာမ်ားမွတဆင့္ လက္ေတြ႕ဇိနာမ်ားသို႔မကူးမီ မိမိတို႔၏ မ်က္လံုးမ်ားကို ဇိနာက်ဴးလြန္းျခင္းမွ ထိန္းသိမ္းၾကပါ ..ဟုေရးသားရင္း အဆံုးသတ္လိုက္ပါသည္။

[က်မ္းကိုး။ မအာရိဖုလ္ကုရ္အာန္၊ တဏွာမ်က္လံုးအရွဳံး ၁၄ခု၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ထိုင္ဝိုင္းမ်ား(စူဖီပုလဲကံုးစာစဥ္၄)၊ သြရီကသ္၏သရုပ္မွန္ အစစ္အမွန္ႏွင့္ အတုအေယာင္၊ ဟရွရ္ဂ်ႏၷသ္၊ ဂ်ဟႏၷမ္အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ]

အလ္မုဖီးဒ္
ဇိလ္ကအ္ဒါ/၁၃/ေယာင္မုလ္စဗ္သိ/ဟိဂ်ရီ၁၄၃၆


အလ္မုဖီးဒ္၏ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။