Friday, July 25, 2014

အီးဒ္ေန႔ဆိုင္ရာ မဆ္အလဟ္ ဓမၼသတ္မ်ား


ဓမၼသတ္အေမး/အေျဖ
ေမး။ အီးဒ္ေန႔၌ ကဗ္ရပ္စ္သာန္သုိ႔ သီးသန္႔သြား၍ဇိယာရသ္ျပဳျခင္း မည္သို႔ပါနည္း။
ေျဖ။ အီးဒ္ေန႔၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၌နစ္မြန္းေနၿပီး တမလြန္အေရးကို ေမ့ေနတတ္ၾကသည္။ ကဗ္ရပ္စ္သာန္သို႔ သြား၍ဇိယာရသ္ျပဳျခင္းျဖင့္ တမလြန္အားသတိရႏိုင္စရာ အေၾကာင္းရွိသျဖင့္ အီးဒ္ေန႔၌ ကဗ္ရပ္စ္သာန္သို႔ သြား၍ဇိယာရသ္ျပဳသင့္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဤသို႔ျပဳကိုျပဳလုပ္ရမည္ဟု ယူဆျခင္းႏွင့္ အျခားသူမ်ားအား ဤသို႔ျပဳလုပ္ရန္ ထင္ျမင္ေစျခင္း မပိုင္ပါ။ အလားတူ အီးဒ္ေန႔၌ ကဗရ္အားဇိယာရသ္မျပဳသူမ်ားအား ရွဳတ္ခ်ျခင္းႏွင့္ ေသးသိမ္ေသာအျမင္ထားရွိျခင္းလည္း မပိုင္ပါ။ ထိုလုပ္ရပ္မ်ားမွ ဆင္ျခင္ရန္ အေရးႀကီးသည္။

မဆ္အလဟ္
အီးဒ္ေန႔၌ မုန္႔အခ်ဳိျပဳလုပ္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးသည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေနၾကသည္။ တရားေတာ္အရ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မဟုတ္ပါ။ ျပဳလုပ္လိုပါက ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။ ေခ်းငွား၍ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ အက်ဳိးမဲ့အခ်ည္းအႏွီးလုပ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ဒုကၡလည္းျဖစ္ေစသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤကဲ့သုိ႔လုပ္ရပ္မ်ားအား လုပ္ရမည္ဟူ၍ တစ္ထစ္ခ်မွတ္ယူထားျခင္းမ်ားအား စြန္႔လႊတ္သင့္သည္။

မဆ္အလဟ္
အီးဒ္ဂါဟ္၌ နမားဇ္ဖတ္ျခင္း စြႏၷသိမုအကၠဒဟ္ျဖစ္၏။ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္ေနသူမ်ား မမာမက်န္းျဖစ္ေနသူမ်ား (အီးဒ္ဂါဟ္ႏွင့္ အလြန္႔အလြန္ေဝးလံေသာအရပ္၌ ေနထိုင္သူမ်ားသည္ မိမိတို႔အရပ္ေဒသရွိ ဗလီ၌ပင္ အီးဒ္နမားဇ္ဝတ္ျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားက ခြင့္ေပးခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမဲ့ အီးဒ္ဂါဟ္သုိ႔သြား၍ အီးဒ္နမားဇ္ဝတ္မျပဳျခင္းသည္ စြႏၷသ္ေတာ္အား ဆန္႔က်င္ရာေရာက္၏။

ဓမၼသတ္အေမး/အေျဖ
ေမး။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ေဒသ၌ အီးဒ္နမားဇ္မတိုင္မီ လူတစ္ဦးႏွစ္ဦးသည္ မင္မ္ဗရ္ေဘး၌ရပ္၍ က်ယ္ေလာင္စြာျဖင့္ သကၠဗီရ္တိုင္ေပးသည့္အခါ ထိုင္ေနသူမ်ားကလည္း ညီညာစြာျဖင့္ သံျပိဳင္လိုက္၍ သကၠဗီးရ္ဆိုၾကသည္။ ၎တို႔၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မည္သူမွ်နမားဇ္မလြတ္ေစရန္ ေစာင့္ဆိုင္းသည့္ သေဘာဟုဆုိသည္။ ဤသို႔ျပဳျခင္းအတြက္ ျပစ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ပါသလား။
ေျဖ။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ခုလာဖာေအရာရွီဒီးန္မ်ား၏ေခတ္၊ ဆြဟာဗာမ်ား၏ ေခတ္ႏွင့္ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ား၏ ေခတ္အဆက္ဆက္၌ ဤလုပ္ရပ္မ်ဳိးျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အေထာက္အထား တစ္စံုတစ္ရာမရွိပါ။ တရားေတာ္၌ အေထာက္အထား အေျခအျမစ္မရွိေသာ ကိစၥမ်ားအား မိမိဘာသာထည့္သြင္းျပဳလုပ္ျခင္းသည္ မွားသည္။ သာသနာသည္ မည္သူ၏ေနာက္လိုက္မွ မဟုတ္ပါ။ သာသနာ၏ ေနာက္သို႔သာ အားလံုးလိုက္ၾကရမည္။
သာသနာေတာ္၌ ျဖည့္စြက္ျခင္းႏွင့္ ေလွ်ာ့ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ရန္ မည္သူ႔တြင္မွ် အခြင့္အေရးမရွိ။ သာသနာေတာ္၌ ဆင့္ျပန္ခ်က္၊ မိန္႔ဆိုခ်က္လာရွိသည့္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္ေဆာင္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ ဥပမာ ဂ်ဳမုအဟ္ေန႔၌ ဂ်ဳမုအဟ္နမားဇ္အတြက္ အဇာန္္ဆိုရေသာ္လည္း အီးဒ္ေန႔အတြက္ အဇာန္မရွိပါ။ အဇာန္ဆိုရေၾကာင္း အေထာက္အထားမရွိ၍သာ အဇာန္မဆိုရျခင္းျဖစ္သည္။ ဂ်ဳမုအဟ္နမားဇ္အတြက္ အိကာမသ္ဆိုရေသာ္လည္း အီးဒ္နမားဇ္အတြက္ အိကာမသ္ဆိုရေၾကာင္း အေထာက္အထားဆင့္ျပန္ခ်က္မရွိ၍ မဆိုရျခင္းျဖစ္သည္။
ဟဇရသ္အလီသည္ အီးဒ္ဂါဟ္ကြင္းျပင္၌ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအား အီးဒ္နမားဇ္မဖတ္မီ နိဖိလ္နမားဇ္ဖတ္ေနသည္ကို ေတြ႕၍ တားျမစ္လိုက္ရာ ၎ပုဂၢိဳလ္က နဖိလ္နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္းသည္ အျပစ္ထိုက္သည့္ အလုပ္မဟုတ္ပါဘဲလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္အသင္တားရသနည္းဟု ျပန္လည္ေမးျမန္းသည္။ ဟဇရသ္အလီက တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္လည္း ျပဳလုပ္ေတာ္မမူဘဲ အျခားသူမ်ားကိုလည္း ျပဳလုပ္ရန္ႏိႈးေဆာ္ျခင္းမျပဳခဲ့သည့္အလုပ္သည္ ကုသိုလ္အက်ဳိးစဝါးဗ္ရမည့္ အလုပ္မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္၏ဤနမားဇ္သည္ အက်ဳိးမဲ့ေသာနမားဇ္သာျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅာဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ စြႏၷသ္ဓေလ့ေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္မႈျပဳလုပ္ျခင္းအေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အဇားဗ္ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းခံရမည္ကို စိုးရိမ္ရသည္ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္အသင္တုိ႔ေဒသ၌ ျပဳလုပ္ေနၾကေသာလုပ္ရပ္မ်ားမွာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားသာျဖစ္ၿပီး မွားယြင္းေနသည္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏စြႏၷသ္ႏွင့္လည္း ဆန္႔က်င္သည္။ ဤသုိ႔ေသာလုပ္ရပ္မ်ားအား စြန္႔လႊတ္ရန္ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။

မဆ္အလဟ္
ရြာငယ္မ်ား၌ အီးဒ္နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္း မကၠရူဟ္သဟ္ရီမီျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အီးဒ္နမားဇ္ပိုင္ျခင္း၏ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားသည္ ဂ်ဳမုအဟ္နမားဇ္၏ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားအတိုင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ဖတ္လိုက္ပါက အီးဒ္နမာဇ္မျဖစ္ဘဲ နဖိလ္နမားဇ္ျဖစ္သြားသည္။ နဖိလ္နမားဇ္အား လူအမ်ားစုရံုး၍ ဝတ္ျပဳျခင္းမကၠရူဟ္ျဖစ္သည္။
အီးဒ္ဂါဟ္၌ ေျမာက္ျမားစြာေသာပညတ္ခ်က္မ်ားသည္ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္၏ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ားအတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အီးဒ္ဂါ၌ ကစားခုန္စားမႈျပဳျခင္း၊ အတီးအမႈတ္ျပဳျခင္း၊ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။ အီးဒ္ဂါဟ္၏ မုသဝလ္လီမ်ားအေနျဖင့္ ထုိကိစၥရပ္မ်ားအား လံုးဝခြင့္မျပဳရပါ။ မုသဝလ္လီမ်ားကိုယ္တိုင္လည္း ထိုကိစၥရပ္မ်ားအား အီးဒ္ဂါဟ္၌ျပဳလုပ္ျခင္းမပိုင္ပါ။

မဆ္အလဟ္
ဗလီကအခင္းမ်ား၊ ဖ်ားမ်ား၊ စသည္တို႔ိကုိယူ၍ အီးဒ္ဂါဟ္၌ ခင္းျခင္းမပိုင္ပါ။
မဆ္အလဟ္ ဟဇရသ္ဂ်ာဗိရ္သခင္က ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ အီးဒ္ေန႔၌ လမ္းေျပာင္း၍ သြားေတာ္မူေလ့ရွိသည္ဟု ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ အီးဒ္နမားဇ္အတြက္ အီးဒ္ဂါဟ္သို႔ တစ္လမ္းကသြားၿပီး အျပန္တြင္ အျခားလမ္းတစ္လမ္းက ၾကြျမန္းေတာ္္မူေလ့ရွိသည္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသို႔ အသြားလမ္းႏွင့္ အျပန္လမ္းမတူညီျခင္းအေၾကာင္းအရင္းကို သံုးသပ္ရာ၌ အိုလမာသာသနာ့ပညာရွင္မ်ားအၾကား၌ ကြဲလြဲေသာအဆိုမ်ား ရွိၾကသည္။
အခ်ဳိ႕ပညာရွင္မ်ား၏ အဆိုမွာ အကယ္၍ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ တစ္လမ္းတည္းမွ သြားၿပီး တစ္လမ္းတည္းမွ ျပန္ၾကြေတာ္မူသည္ဆိုပါက ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ ဤစြႏၷသ္အားလိုက္နာရန္ အာလံုးအေပၚ၌ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္ျဖစ္သြားမည္။ ဆြဟာဗဟ္မ်ားသည္လည္း ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ လမ္းခြဲရန္ အျခားလမ္းမွသြားၾကရန္ ခက္ခဲသြားေပလိမ့္မည္။ ဤအတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ အုမၼသ္၏လြယ္ကူမႈအတြက္ ျပဳလုပ္ျပသေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔မွသာ လူတို႔သည္ အီးဒ္နမားဇ္အစီအစဥ္အၿပီး၌ မိမိတို႔အလိုရွိရာလမ္းမွ သြားႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။

မဆ္အလဟ္
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ အီဒုလ္ဖိသြ္ရ္ေန႔၌ စြန္ပလြံသီးစားသံုးေတာ္မမူဘဲ အီးဒ္ဂါဟ္သို႔ ၾကြျမန္းေတာ္မူေလ့မရွိေပ။ စြန္ပလြံသီးအား မ အေရအတြက္စားသံုးေတာ္မူေလ့ရွိသည္ ဟု ဟဇရသ္အနတ္စ္သခင္က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ အီးဒ္ေန႔၌ အီးဒ္ဂါဟ္သို႔မသြားမီအလ်င္ စြန္ပလြန္သီး စားသံုးေတာ္မူေလ့ရွိသည္။ သို႔မွသာ ရမဇာန္လ၏ ယခင္ရက္မ်ားႏွင့္ ျခားနားမႈျဖစ္မည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရမဇာန္လျမတ္၌ စားေသာက္ျခင္းမျပဳရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သကဲ့သို႔ အီးဒ္ေန႔၌ စားေသာက္ျခင္းျပဳရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။

မဆ္အလဟ္
အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ကေလးမ်ား အီးဒ္နမားဇ္တြင္ျဖစ္ေစ အျခားနမားဇ္တြင္ျဖစ္ေစ ဂ်မာအသ္၌ပါဝင္လိုလွ်င္ ေနာက္ဆံုးအတန္း၌ ရပ္ၾကရမည္။ အကယ္၍ အီးဒ္ဂါဟ္ကဲ့သို႔ ခက္ခဲသည့္ေနရာမ်ဳိး၌ ဂ်မာအသ္အတြင္း နမာဇီလူႀကီးမ်ားေရွ႕၌ ထိုင္လ်က္ျဖစ္ေစ၊(သို႔) ညာဘက္ဘယ္ဘက္၌ ရပ္လ်က္ျဖစ္ေစ ပါဝင္ခဲ့လွ်င္လည္း နမားဇ္ပိုင္၏။ မကၠရူးဟ္သန္ဇီဟီးျဖစ္မည္။ (အလြန္ငယ္ရြယ္သည့္ကေလးမ်ားအား အီးဒ္ဂါဟ္သို႔ေခၚေဆာင္လာျခင္း မျပဳရပါ။)

မဆ္အလဟ္
အီးဒ္၏ ခုသ္ြဗာဖတ္ျခင္းႏွင့္ နားေထာင္ျခင္း စြႏၷသိမုအကၠဒဟ္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ခုသြ္ဗာဖတ္သည့္အခ်ိန္၌ အသင့္ရွိေနေသာသူသည္ ခုသြ္ဗာအား နားေထာင္ျခင္းသည္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သြားသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ စကားေျပာျခင္း၊ ဆူညံျခင္းမ်ား လံုးဝမျပဳလုပ္ရပါ။ ဆူညံျခင္းျဖင့္ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ဂုနာထိုက္မည္။

မဆ္အလဟ္
အီးဒ္မ်ား၏ ခုသြ္ဗာမွာ စြႏၷသ္ျဖစ္ေသာ္လည္း နားေထာင္ျခင္း ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ၾကားရသည္ျဖစ္ေစ၊ မၾကားရသည့္ျဖစ္ေစ၊ နားေထာင္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။

မဆ္အလဟ္
အီးဒ္၏ ခုသြ္ဗာအခ်ိန္၌ နမာဇီမ်ားသည္ အတန္းမ်ားစီလ်က္ မိမိေနရာတြင္ ထိုင္ေနျခင္း အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ ဆြဟာဗာသခင္မ်ားသည္ ဤအတိုင္းပင္ အတန္းမ်ားစီလ်က္ မိမိတို႔ေနရာတြင္ ထိုင္ေလ့ရွိခဲ့ၾကသည္။

မဆ္အလဟ္
ခသြီးဗ္ (ခုသ္ဗာဟ္ဖတ္သူ) သည္ အီးဒ္၏ ခုသြ္ဗာ၌ သကၠဗီးရ္မ်ားရြတ္ဆိုသည့္အခါ အသင့္ရွိေနသူမ်ားအေနျဖင့္ သကၠဗီရ္ကို စိတ္တြင္းမွ ဆိုခြင့္ရွိသည္။ တစ္ဖန္ "အင္န္နလႅာဟဝမလာအိကသဟူ ယုစြလ္လူးန အလန္နဗီးယိ" အဆံုအထိအား ခုသ္ြဗာဖတ္သူက ရြတ္ဆိုသည့္အခါ၌လည္း အသင့္ရွိေနသူမ်ားသည္ စိတ္ထဲကပင္ ဒရူးဒ္ရွရီးဖ္ဖတ္ရြတ္ခြင့္ရွိသည္။

ဓမၼသတ္အေမး/အေျဖ
ေမး။ အိဒုလ္ဖိသြ္ရ္နမားဇ္၏ ဒုတိယရကအသ္၌ အိမာမ္သည္ ေမ့ေလ်ာ့၍ သကၠဗီရ္အပိုမ်ားမဆိုမိဘဲ ရုကုအ္ျပဳလုပ္လိုက္သည္။ မုက္သဒီမ်ား ရပ္လ်က္သာရွိေန၏။ အိမာမ္စဂ်္ဒါျပဳေသာအခါမွ မုက္သဒီမ်ားလည္း စဂ်္ဒါျပဳၾက၏။ မုက္သဒီအမ်ားစုမွာ စဂ်္ဒါမျပဳခဲ့ရပါ။ အီမာမ္က ေနာက္ဆံုး၌ စဂ်္ဒဟ္စဟူ ျပဳလုိက္သည္ဆိုလွ်င္ ရုကုအ္မျပဳခဲ့သည့္ မုက္သဒီမ်ား၏ နမားဇ္ပိုင္ပါမည္လား။
ေျဖ။ ထိုအေျခအေနတြင္ အီမာမ္ႏွင့္ ရုကုအ္၌ပါဝင္သူ မုက္သဒီမ်ား၏ နမားဇ္ပိုင္ၿပီး အိမာမ္ႏွင့္အတူ ရုကုအ္၌ မပါဝင္ဘဲရပ္ေနသူ မုက္သဒီမ်ား၏ နမားဇ္မပိုင္ပါ။

ဓမၼသတ္အေမး/အေျဖ
ေမး။ 
(၁)။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလာ၌ အီးဒ္နမားဇ္အစီအစဥ္ၿပီးသည့္ေနာက္ မုဆြာဖဟာ (လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ျခင္းအား) အစဥ္အလာတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။ ယင္းသုိ႔ျပဳလုပ္ျခင္း ပိုင္ပါသလား။ မပိုင္ဟုဆိုလွ်င္  လူတို႔အား ထိုလုပ္ရပ္မွ တားျမစ္ပိတ္ပင္ရန္ အေရးၾကီးပါသလား။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းအေပၚ မည္သည့္ တားျမစ္ခ်က္ရွိပါသနည္း။ ၎တားျမစ္ခ်က္သည္ မည္သည့္အဆင့္၌ ရွိပါသနည္း။
(၂)။ ဤတားျမစ္ခ်က္သည္ နမာဇ္အစီအစဥ္ ျပီးျပီးခ်င္းအတြက္သာ ျဖစ္ပါသလား။ (သို႔) အီးဒ္ေန႔ တစ္ေန႔လုံုးအတြက္လား။
(၃)။ မုအာနကဟ္ ရင္ခ်င္းအပ္ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းသည္လည္း ထိုအမိန္႔၌ ပါဝင္ပါသလား။

ေျဖ။ 
(၁) ။ ဤနည္းလမ္းမ်ားအား ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဗိဒ္အသ္ႏွင့္ မကၠရူဟ္ ျဖစ္သည္။
(၂) ။ ဤတားျမစ္ခ်က္သည္ နမာဇ္အစီအစဥ္ ျပီးျပီးခ်င္အတြက္သာျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤလုပ္ရပ္အား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅလႅာဟုအလိုက္ဟိဝစလႅမ္) ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အထားမရွိ၍ ျဖစ္သည္။
(၃) ။ မုအာနကဟ္ (ရင္ခ်င္းအပ္၍ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း) သည္လည္း ဤအမိန္႔၌ ပါဝင္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ နမာဇ္အစီအစဥ္ ျပီးလွ်င္ျပီးခ်င္း မုအာနကဟ္ လည္းမျပဳပိုင္ပါ။ အီးဒ္ေန႔ တစ္ေန႔လံုးအတြင္း မုဆြာဖဟဟ္ (လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ျခင္း) ႏွင့္ မုအာနကဟ္ (ရင္ခ်င္းအပ္၍ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း) မ်ား ျပဳပိုင္သည္။ ဗိဒ္အသ္ သို႔မဟုတ္ အျပစ္ဂုနဟ္ျဖစ္ေစေသာ လုပ္ရပ္အား အေၾကာင္းတစ္ခုခုကို ေရွ႕ရႈ၍ ျပဳလုပ္ျခင္း လံုးဝမပိုင္ပါ။ သို႔ရာတြင္ အျခားသူမ်ားအား တားျမစ္ရာတြင္ လက္ခံႏိုင္မည့္သူအား တားျမစ္ရန္အေရးၾကီးျပီး လက္ခံႏိုင္မႈ မရွိသူအား တားျမစ္ရန္ အေရးမၾကီးပါ။
အခ်ဳပ္မွာမိမိကိုယ္တိုင္ အီးဒ္နမာဇ္အစီအစဥ္ ျပီးသည္ႏွင့္ မည္သူႏွင့္မွ် မုဆြာဖဟဟ္ႏွင့္ မုအာနကဟ္ မျပဳဘဲ ေနလိုက္ရမည္။ အကယ္၍ (ခရီးသည္တစ္ဦးဦးႏွင့္ ယခုမွ ေတြ႕ဆံုျခင္းျဖစ္လွ်င္၊ ခရီးထြက္ေနသူႏွင့္ ယခုမွ ေတြ႕ဆံုျခင္းျဖစ္လွ်င္ စသည္ျဖင့္) တစ္စံုတစ္ဦးႏွင့္ နမာဇ္အစီအစဥ္အျပီး၌ ေတြ႕ဆံုမိျခင္းျဖစ္လွ်င္ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ျပဳပိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဗိဒ္အသ္ႏွင့္ တူဆင္မႈအေပၚ အားေပးရာေရာက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ထိုအေျခအေနတြင္လည္း မျပဳလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္၏။
(အဟ္စႏုလ္ဖသာဝါက်မ္း အတြဲ ၁ - စာ ၃၅၄)

မဆ္အလဟ္
အီးဒ္ေန႔၌ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအားထုတ္ေဖာ္ျခင္း၊ ဆြဒ္ကဟ္ေပးျခင္း၊ ေကာင္းမြန္ေသာ စကားျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ "အီးဒ္မုဗာရပ္က္" "အီးဒ္ေန႔မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ" "ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အီးဒ္ကို အလႅာဟ္အရွင္ လက္ခံပါေစ။" စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုႏိုင္သည္။ ေျပာဆိုပိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အီးဒ္မုဘာရပ္က္ တစ္ခုတည္းကိုသာ သတ္မွတ္ ေျပာဆိုျခင္းသည္ (တရားေတာ္၏ရႈေထာင့္အရ) ႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္ေကာင္းေသာ လုပ္ရပ္မဟုတ္ပါ။ (အဟ္စႏုလ္ဖသာဝါက်မ္း အတြဲ ၁ - စာ ၃၈၄)
မုဖ္သီမုဟမၼဒ္ဂ်မီးလ္ (မဇြာေဟရီ)
ရမဇာန္၏မဆ္အလဟ္မ်ားမွစ၍ ယခုတင္ျပခဲ့သည့္ မတ္စ္အလဟ္မ်ားအားလံုးကို ရမဇာန္အထူးထုတ္ အလ္မီဇားန္မွ ျပန္လည္ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပပါသည္။

အလ္မုဖီးဒ္
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။