Sunday, June 29, 2014

အစၥလာမ္သာသနာေတာ္ႏွင့္ ဆြီယာမ္ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ျခင္းအေၾကာင္း (၂)


ေတာင္းဆုဒိုအာမ်ားလက္ခံျခင္းႏွင့္ ႐ိႈင္သြာန္မ်ားအား ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားျခင္း

ဟဇ္ရသ္အလီ (ရသီြ႕) သခင္က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ ရမ္ႆြာန္လ၏ ပထမညသို႔ေရာက္ေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ တရားစကားမ်ားမိန္႔ၾကားေတာ္မူရန္အတြက္ မတ္တပ္ရပ္ေတာ္မူသည္။ ၿပီးေနာက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ခ်ီးမႊမ္းေထာပနာျပဳၿပီး မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္မွာ အို . . . . လူသားတို႔ အသင္တို႔ဘက္မွ အသင္တို႔ရန္သူ (ဂ်င္န္နာသ္၊ ႐ႈိင္သြာန္)မ်ားအတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လံုေလာက္ေပသည္။ ၎ေနာက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လံုေလာက္ေပသည္။ ၎ေနာက္အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ လံုေလာက္ေပသည္။ ၎ေနာက္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔၏ ေတာင္းဆုဒိုအာမ်ားအား လက္ခံရန္ ကတိျပဳထားၿပီးျဖစ္သည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲတြင္ အရွင္ျမတ္ကမိန္႔ျမြတ္ထားသည္မွာ ငါအရွင့္ထံေတာ္ပါး၌ ေတာင္းဆိုၾကကုန္ေလာ့၊ ငါအရွင္အသင္တုိ႔၏ ေတာင္းဆုဒိုအာမ်ားကို လက္ခံေတာ္မူအံ့။ (ကုရ္အာန္)
ေကာင္းစြာနားဆင္ၾကေလာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဆိုးသြမ္းေသာ႐ႈိင္သြာန္တိုင္းအေပၚ၌ ဖရစ္ရွ္သာ (၇)ပါးအား ထိ္န္းသိမ္းရန္အတြက္ သက္မွတ္ေပးထားသည္။ ဤသည္ေၾကာင့္ ယခုမွစ၍ ရမ္ႆြာန္ ကုန္ဆံုးသည္အထိ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားျခင္းခံရေပမည္။ ၎ေနာက္ဤသည္ကိုလည္း နားဆင့္ေလာ့ . . . ရမႆြာန္လျမတ္ရဲ႕ ပထမဆံုးညမွေနာက္ဆံုးညတိုင္ေအာင္ မိုးေကာင္းကင္၏ တံခါးမ်ားကို ဖြင့္လွစ္ေပးထားမည္။ ၎ေနာက္ဤလျမတ္၌ ေတာင္းဆုဒိုအာမ်ား လက္ခံသည္။ ရမ္ႆြာန္လရဲ႕ ေနာက္ဆံုး (၁၀)ရက္၏ ပထမညကို ေရာက္ေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိမိ၏အခ်ိန္အား ေအဗာဒသ္၌သာေမႊ႕ေလ်ာ့ေနရန္အတြက္ မိမိ၏ အိမ္သူသက္ထားမ်ားႏွင့္ တသီးတျခား ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ညလံုးေပါက္ႏိုးၾကားေနရန္ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။

ေန႕ႏွင့္ည လူဦးေရသိန္းေပါင္းမ်ားစြာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးျခင္း

ဟဇရသ္ အဗ္ဒြလႅာဟ္ဗင္န္မတ္စ္အူးဒ္ (ရသြီ႕)သခင္က ဆင့္ျပန္သည္။ ရစူလ္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္မွာ ရမႆြာန္လ၏ ပထမညသို႔ေရာက္ေသာအခါ ဂ်ႏၷသ္၏ တံခါးေပါက္မ်ား ဖြင့္ျခင္းခံရေပမည္။ (၎ေနာက္ တစ္လလံုးလံုး ဤတံခါးမ်ားအား ဖြင့္လွစ္ထားမည္။) ထိုတံခါးမ်ားမွ တစ္ခုတစ္ေလမွ်ပင္ ရမ္ႆြာန္လမကုန္ဆံုးမီ ပိတ္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ၎ေနာက္ ဂ်ဟႏၷမ္ တံခါးေပါက္မ်ား ပိတ္ျခင္းခံရမည္။ (၎ေနာက္တစ္လလံုးလံုး ဤတံခါးမ်ားအား ပိတ္ထားမည္။) ဤလအတြင္း၌ ဂ်ဟႏၷမ္၏ တံခါးေပါက္တစ္ခုတစ္ေလမွ်ပင္ ဖြင့္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ၎ေနာက္ဆိုးသြမ္းေသာ ႐ိႈင္သြာန္မ်ားအား ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားလိမ့္မည္။ ၎ေနာက္ ရမ္ႆြာန္လ၏ ညတိုင္း၌ အသံျပဳသူတစ္ဦးက တစ္ညလံုး အာ႐ုဏ္ဦးေရာက္သည္အထိ အသံျပဳေနမည္မွာ အို . . . ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရန္ လိုလားသူအေပါင္းတို႔ ေကာင္းမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ရင္း ေပ်ာ္ရႊင္ေနပါေလာ့။ အို . . . မေကာင္းမႈျပဳလုပ္သူတို႔ မေကာင္းမႈမ်ားမွ ၾကဥ္ေရွာင္ၾကကုန္ေလာ့။ ၎ေနာက္ ဤကဲ့သို႔လည္း အသံျပဳေနမည္ျဖစ္သည္။ ျပစ္မႈမ်ားမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရယူလိုသူရွိပါ၏ေလာ! ထိုသူ၏ ျပစ္မႈမ်ားကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူအံ့။ ေသာင္ဗဟ္အမွား၀န္ခံလိုသူရွိပါ၏ေလာ!့ ထိုသူ၏ ေသာင္ဗဟ္ အမွား၀န္ခံမႈကို ငါအရွင္လက္ခံေတာ္မူအံ့။ ဆုမြန္ဒိုအာေတာင္းခံလိုသူရွိပါ၏ေလာ!့ ထိုသူ၏ ေတာင္းဆုဒိုအာကို လက္ခံေတာ္မူအံ့။ ငါအရွင္ထံမွ တစ္စံုတစ္ရာ ေတာင္းခံလိုသူရွိပါ၏ေလာ့!ထိုသူ၏ေတာင္းဆိုမႈကို ျပည့္ဝေစေတာ္မူအံ့။ ၎ေနာက္ ရမ္ႆြာန္လ၏ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ဝါလႊတ္သည့္အခ်ိန္၌ ေျခာက္ေသာင္းေသာ လူဦးေရကို ဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္မူအံ့။ အီဒြလ္ဖိသိရ္ေန႔သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ရမ္ႆြာန္လအစမွ အဆံုးတိုင္ ေန႔စဥ္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးခဲ့သည့္အေရအတြက္အားလံုးကို ေပါင္း၍ တစ္ရက္တည္း၌ပင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူအံ့။ (ဆိုလိုသည္မွာ အီးဒ္ေန႔တြင္ ေျခာက္ေသာင္း အႀကိမ္သံုးဆယ္ စုစုေပါင္း (၁၈)သိန္းကို တစ္ရက္တည္းတြင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူေပမည္။) (စုဗဟာနလႅာဟ္)

လျမတ္ရမဇာန္၏ ထြတ္ျမတ္မႈ

ရမႆြာန္လျမတ္သည္ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ လတစ္လျဖစ္႐ံုသာမက ၎လျမတ္၌ျပဳက်င့္ေသာ အမလ္ေအဗာဒသ္တိုင္းသည္လည္း အလြန္အက်ဳိးထူးေပသည္။ ၎လျမတ္၏ ေအဗာဒသ္မ်ားအနက္ သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳျခင္းသည္လည္း အလြန္အေရးႀကီး၍ အက်ဳိးစဝါးဗ္အေျမာက္အျမားရရွိေသာ ေအဗာဒသ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ၎ဆြလားသ္သည္ရကအသ္ (၂ဝ) ျဖစ္ေလသည္။ သရာဝီးဟ္ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳျခင္းသည္ စြႏၷသ္မုအကၠဒဟ္ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသား/အမ်ဳိးသမီးအားလံုးအတြက္ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္တစ္ခုတည္းပင္ျဖစ္သည္။ သရာဝီးဟ္ဆြလားသ္သည္ ရကအသ္ (၂ဝ) ျဖစ္သည္။ ၎ျပင္ ဤရကအသ္ (၂ဝ)သည္လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ႏွင့္ အဆြ္ဟာဗ္ေတာ္သာဝကႀကီးမ်ားမွ အတည္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဒ့ီအတြက္ေၾကာင့္ သာဗိအီးန္မ်ား၊ အအိမ္မာေအမုဂ်္သဟိဒီးန္ အိမာမ္အဘူဟနီဖဟ္(ရဟ)၊ အိမာမ္ရွာဖိအီ(ရေဟ့)၊ အိမာမ္အဟ္မဒ္ဗင္န္ဟန္ဗလ္(ရေဟ့) တို႔ထံတြင္ သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္သည္ ရကအသ္ (၂ဝ) ျဖစ္သည္။ အိမာမ္မာလိက္(ရေဟ့)၏ အဆိုတစ္ခုအရလည္း သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္သည္ ရကအသ္ (၂ဝ) ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုမဇ္ဟဗ္ႀကီးေလးခု၏ အိမာမ္ႀကီးေလးပါးသည္ သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္အား 
ရကအသ္ (၂ဝ)ထက္ေလ်ာ့နည္း၍ မေရြးခ်ယ္ခဲ့ေပ။ ဤအဆိုသည္ ေဖကာဟ္ဓမၼသတ္ပညာရွင္အမ်ားစု၏ အဆိုျဖစ္သည္။ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ကမာၻ႔အေရွ႕ဖ်ားမွကမာၻ ့အေနာက္ဖ်ားတိုင္ေအာင္ ေလာကတစ္ခြင္လံုးတြင္  အြမၼသ္အမ်ားအျပား ညီညြတ္ေသာ အမလ္ျဖစ္သည္။ ယေန႔တိုင္ေအာင္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္ဟရာမ္ကအ္ဗဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးႏွင့္ မဒီနဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ မတ္စ္ဂ်ိဒီနဗဝီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတို႔တြင္ သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္ရကအသ္ (၂ဝ)သာလွ်င္ ဝတ္ျပဳၾကသည္။ သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္(၈) ရကအသ္ဝတ္ျပဳသူသည္ အလြန္နည္းပါး၍ ဤသည္လည္း မွားယြင္းမႈတစ္ခုသာျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အၾကင္ရိ၀ါယသ္တြင္(၈)ရကအသ္ဟုလာရွိသည္။ ထိုရိ၀ါယသ္သည္သဟ္ဂၽြဒ္ဆြလားသ္ကို ဆိုလိုသည္။ သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္ကိုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ေပ။ ဤဆြလားသ္ (၂)မ်ဳိးသည္ သီးျခားစီျဖစ္သည္။
ဟဒီးစ္ ဟဇရသ္အိဗ္ႏုအဗ္ဗါးစ္ (ရသြီ)သခင္က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ ရမ္ႆြာန္လျမတ္တြင္ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္ ရကအသ္(၂ဝ)ႏွင့္ ဝိသ္ရ္ဆြလားသ္အား ၀တ္ျပဳေလ့ရွိခဲ့သည္။ ၾကည့္ - ဖိက္ဟီးမစာအိလ္က်မ္း၊ စာမ်က္ႏွာ၊ ၂၇၇-၂၇၈၊ တြဲ-၁
သရာဝီးဟ္ဆြလာသ္သည္ ရကအသ္ (၂ဝ) ျဖစ္ေၾကာင္းလာရွိသည့္အျခားေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္ အေျမာက္အျမားလာရွိေပေသးသည္။ဟဒီးစ္က်မ္းႀကီးမ်ားတြင္ေလ့လာႏိုင္သည္။

ရိုဇဟ္ ပ်က္ေစေသာအခ်က္မ်ား

ရိုဇဟ္ ပ်က္ေစေသာအခ်က္မ်ားမွာ နွစ္မ်ိဳးရိွ၏။ တစ္မ်ိဳးမွာ - ရိုဇဟ္ပ်က္၍ ထို(၁)ရက္အစား ကႆြာ(၁)ရက္သာ ျပန္ျဖည့္ရ၏။ ဒုတိယတစ္မ်ဳိးမွာ ရိုဇဟ္ပ်က္၍ ကႆြာျဖည့္ရမည့္အျပင္ ကဖြာရာဟ္လည္း ထိုက္၏။
ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားျဖင့္ ''ရိုဇဟ္'' ပ်က္၍ ကႆြာသာျဖည့္ရ၏။(၁) ရိုဇာေစာင့္ထိန္းေသာသူ၏ ပါးစပ္အတြင္းသို႔ အျခားသူတစ္ဦးဦးက စားစရာတစ္ခုခု အတင္း ထိုးထည့္၍ လည္ေခ်ာင္းအတြင္း ဝင္သြားျခင္း။
(၂) ရိုဇာေစာင့္ထိန္းထားေၾကာင္း သတိရိွလ်က္ႏွင့္ ဝူဇူလုပ္ေနစဥ္ (သို႔) ေရခ်ဳိးစဥ္လည္ေခ်ာင္းအတြင္း ေရဝင္သြားျခင္း။
(၃) အန္ထြက္လာေသာ အန္ဖတ္မ်ားကို ျပန္လည္မ်ိဳခ်ျခင္း။
(၄) လက္ထိုး၍ ပါးစပ္အျပည့္ အန္ခ်ျခင္း။
(၅) ေက်ာက္ခဲ (သို႔)ေျမႀကီး (သို႔) အုတ္ခဲစ (သို႔) သစ္ေစ့ (သို႔) စကၠဴစ စသည့္ လူသားမ်ား စားေလ့ မရိွေသာအရာကိုမ်ိဳခ်ျခင္း။
(၆) သြားၾကားညႇပ္ေနေသာ ကုလားပဲေစ့ခန္႔မွ် (သို႔) ထိုထက္ႀကီးေသာ အစားအစာ တစ္ခုကို လွ်ာျဖင့္ ကေလာ္၍ မိ်ဳခ်ျခင္း။
(၇) ေရာဂါတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ ဤမွ်ခန္႔ေသြးမ်ား (သို႔) ျပည္မ်ား သြားမွထြက္လာ၍ လည္ေခ်ာင္းထဲဝင္သြားျခင္း၊ အၾကင္ေသြး (သို႔) ျပည္သည္ အခ်ိန္အဆ၌ တံေတြးႏွင့္တန္းတူျဖစ္သြားျခင္း၊ (သို႔) တံေတြးထက္ပို၍မ်ားသြားျခင္း။
(၈) ေမ့ေလ်ာ့၍ စားေသာက္မိၿပီး ရိုဇဟ္ပ်က္ၿပီဟုထင္၍ ထပ္မံစားေသာက္ျခင္း။
(၉) အရုဏ္တက္ခိ်န္ (စြတ္ဗ္ဟိစြာဒစ္က္) ေရာက္ၿပီးေသာအခါ မိုးေသာက္ခိ်န္ မေရာက္ေသးဟု ထင္၍ စားေသာက္မိျခင္း။
(၁ဝ) ရမ္ႆြန္လမွအပ အျခားရက္တြင္ထားေသာ နဖစ္လ္ရိုဇဟ္ကို တမင္ဖ်က္ျခင္း။
(၁၁) ေန႔အခိ်န္မကုန္ေသးဘဲ မိုးသားမ်ားေၾကာင့္ ေနဝင္ၿပီဟုထင္၍ အိဖ္သာရီ ျပဳမိျခင္း။
(၁၂) မိမိ၏ဇနီးသည္အား နမ္း႐ႈံ႕ျခင္းေၾကာင့္ သုတ္ရည္ထြက္သြားျခင္း။
(၁၃) နားႏွင့္ႏွာေခါင္းတြင္းသို႔ စိုေသာေဆးအားထည့္ျခင္း၊ (သို႕) ေျခာက္ေသြ႕ေသာ ေဆးမႈံ႕ထည့္ျခင္း၊ ၎ေဆးသည္ လည္ေခ်ာင္းႏွင့္ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ ေရာက္သြားရန္ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိေနျခင္း။
(၁၄) အိမ္ေပ်ာ္ေနသူ ေအဟ္ေသလာမ္ (အိမ္မက္မက္ၿပီး) ျဖစ္၍႐ိုဇာဟ္ပ်က္ၿပီထင္၍ဝါေျဖလိုက္ျခင္း။
(၁၅) ပါးစပ္အျပည့္အံျခင္း။
(၁၆) ေလာဘန္ (သို႔) အေမႊးတိုင္၊ ျခင္ေဆးေခြ၊ ေဆးတံအခိုး၊ ေဆးလိပ္အေငြ႕ အစရွိသည့္အရာမ်ား၏ အေငြ႕ကိုရည္ရြယ္ၿပီး ႏွာေခါင္းတြင္းသို႔ ႐ႈ႐ႈိက္ျခင္း၊ လည္ေခ်ာင္းတြင္းသို႔ဝင္သြားျခင္း။
(၁၇) ပါးစပ္ထဲသို႔ မ်က္ရည္(သို႔) ေခၽြးစက္မ်ားဝင္ေရာက္သြားျခင္း၊ ၎အရာမ်ား၏ အရသာကို သိရွိခံစားရၿပီးေနာက္ မ်ဳိခ်လိုက္ျခင္း။
(၁၈) မိမိ၏လက္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မိမိ၏ ရွဟ္ဝသ္ (ရမၼက္ဆႏၵ) အားျဖည့္ဆည္းျခင္း။
(၁၉) ေသးသည္ျဖစ္ေစ၊ ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ ျပင္ပရွိအရာတစ္ခုခုကို ပါးစပ္တြင္ထည့္၍ မ်ဳိခ်ျခင္း။
(၂၀) ဂက္(စ)ပန္႔ (INHALER) ရင္ၾကပ္ပန္းနာ ေဝဒနာရွင္မ်ားအေရးေပၚအသံုးျပဳရေသာ ႐ႈသြင္းေဆးအသံုးျပဳျခင္း။
(၂၁) နစ္ဝါးရ္ (ကြမ္းစားေဆး) ငံုထားျခင္း။

(ရိုဇာကဖၹာရာထားရျခင္းသည္ အခ်က္ ၂ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ 
(၁) ရမဇာန္လျမတ္၏ ရိုဇာအား တမင္တကာ (မည္သည့္အေၾကာင္းခံမွ မရွိဘဲ) ဖ်က္လိုက္ျခင္းႏွင့္ (၂) ရိုဇာရိွသည္ကို သိလွ်က္ႏွင့္ ဇနီးေမာင္ႏွံေပါင္းသင္းဆက္ဆံလိုက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။)

*********************************
ရမ္ဇာန္လျမတ္၏ ရိုဇာဆိုင္ရာ မတ္စ္အလာမ်ားကို အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ထပ္မံတင္ျပပါ့မည္။ ေရးသားသူႏွင့္ ဖတ္ရွဳသူအားလံုးကို ရမဇာန္လျမတ္၏ အခြင့္ထူးမ်ားကို အျပည့္အဝရရွိႏိုင္ခြင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါေစ။ အာမီးန္

အလ္မုဖီးဒ္
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။