Thursday, June 12, 2014

သယမုမ္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ပညတ္ခ်က္မ်ား (၃)

(( ဆက္လက္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္ ...... ))
ပညတ္ခ်က္ (၂၁)။ ေၾကးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားသည့္ ပန္းကန္၊ ခြက္၊ ေခါင္းအံုး၊ အိပ္ယာခင္း၊ အဝတ္၊ ပိတ္စ အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ သယမုမ္ျပဳခြင့္မရွိေပ။ သုိ႔ေသာ္ ထိုအရာမ်ားအေပၚတြင္ လက္ျဖင့္ရိုက္လိုက္ပါက ဖုန္မႈန္႔မ်ား ျပန္ခါထြက္လာၿပီး လက္ဖဝါးႏွစ္ဖက္လံုးအေပၚ ဖုန္မ်ားလူးေပသြားႏိုင္သည္အထိ ဖုန္ရွိေနလွ်င္ သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ ဖုန္အနည္းငယ္သာရွိလွ်င္ သယမုမ္ျပဳခြင့္မရွိေပ။ ေျမအိုး၊ ေျမေရတေကာင္း၊ စသည့္ေျမျဖင့္ျပဳလုပ္ထားသည့္ အိုးခြက္တို႔အေပၚမွလည္း သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ ထိုအရာမ်ားထဲတြင္ ေရရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ။ သို႔ေသာ္ စဥ့္ရည္၊ အေရာင္တင္ဆီ စသည့္ အရည္တစံုတရာ သုတ္လိမ္းထားျခင္း မရွိရေပ။ သုတ္လိမ္းထားပါက သယမုမ္ျပဳခြင့္မရွိပါ။

ပညတ္ခ်က္ (၂၂)။ ေက်ာက္တုံး၊ ေက်ာက္ခဲအေပၚတြင္ ဖုန္လံုးဝမရွိသည့္အခါတြင္လည္း ထိုေက်ာက္ျဖင့္ သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ ထို႔အတူ ေရျဖင့္ေကာင္းစြာေဆးထားပါကလည္း သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိေပသည္။ လက္အေပၚဖုန္ေပကပ္ရန္ အေရးမႀကီးပါ။ ဤအတိုင္းပင္ အုတ္က်က္ အေပၚမွလည္း သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ ဖုန္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ။

ပညတ္ခ်က္ (၂၃)။ ရႊံျဖင့္ သယမုမ္ျပဳပိုင္ေသာ္လည္း မသင့္ေလ်ာ္ေပ။ အကယ္၍ ရႊံမွအပ တျခားအရာမရရွိပါက ဤကဲ့သို႔ျပဳလုပ္ပါ။ မိမိ၏ အဝတ္အစားေပၚတြင္ ရႊံမ်ားသုတ္လိမ္းလိုက္ပါ။ ထိုရႊံေျခာက္သြားေသာ္အခါမွ သယမုမ္ျပဳလုိက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ရႊံေျခာက္သည္အထိေစာင့္ဆိုင္းပါက နမားဇ္အခ်ိန္ ကဇြာျဖစ္သြားမည္စိုးရိမ္ရလွ်င္ ရွိသည့္အေျခအေနအတိုင္းပင္ သယမုမ္ျပဳလိုက္ပါ။ နမားဇ္ကို ကဇြာမျပဳပါႏွင့္။

ပညတ္ခ်က္ (၂၄)။ ေျမေပၚတြင္ က်င္ငယ္ အစရွိသည့္ မသန္႔သည့္အရာမ်ားေပက်ံေနသည္။ သို႔ေသာ္ ေနေရာင္ေၾကာင့္ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီး အနံအသက္လည္း မရွိေတာ့ပါက ထိုေျမသည္ သန္႔ေပသည္။ ထိုေနရာတြင္ နမားဇ္ဝတ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းေျမျဖင့္ သယမုမ္ျပဳခြင့္မရွိပါ။ သယမုမ္ျပဳခြင့္မရွိျခင္းဟူသည္ ထိုေျမေနရာက ယင္းသို႔မသန္႔ျဖစ္ထားသည္ကို သိရွိထားမွသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ သိရွိထားျခင္းမရွိပါက မည္သည့္သံသယမွ်ထားရန္ မလိုအပ္ေပ။

ပညတ္ခ်က္ (၂၅)။ ဝုဇူျပဳျခင္း၏ အစားတြင္ သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသလို ေရခ်ဳိးျခင္းကို မတတ္စြမ္းႏိုင္သည့္ အခါတြင္လည္း သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ ဤအတိုင္းပင္ အမ်ဳိးသမီးအေနျဖင့္ ရာသီေသြးကာလၿပီးဆံုးသြားျခင္း၊ မီးတြင္းေသြး ၿပီးဆံုးသြားသည့္အခါ ေရခ်ဳိးရန္ အခက္အခဲရွိပါက သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ (ေရကိုမသံုးစြဲႏိုင္ျခင္း၏ စည္းကမ္းခ်က္တို႔ႏွင့္ကိုက္ညီရေပမည္။) ဝုဇူႏွင့္ ဂုစူလ္၏ သယမုမ္ျပဳနည္းမွာ နည္းစနစ္တစ္ခုတည္းပင္ျဖစ္သည္။

ပညတ္ခ်က္ (၂၆)။ သင္ၾကားေပးရန္အတြက္ သယမုမ္ျပဳလုပ္ျပသည္။ စိတ္ထဲတြင္ မိမိအတြက္ သယမုမ္ျပဳလုပ္သည္ဟု ရည္စူးထားျခင္းမရွိ။ သင္ၾကား၊ ျပသရန္အတြက္သာ ရည္ရြယ္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ထိုသူ(သင္ၾကားေပသူ) အတြက္ သယမုမ္အထမေျမာက္ေပ။ သယမုမ္အထေျမာက္ရန္ ရည္စူးခ်က္သည္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္သည္။ မိမိအတြက္ သယမုမ္ျပဳလုပ္သည္ဟု ရည္စူးခ်က္မရွိဘဲ တျခားသူအား သင္ၾကားျပသေပးသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္သာရွိလွ်င္ သယမုမ္အထမေျမာက္ပါ။

ပညတ္ခ်က္ (၂၇)။ သယမုမ္ျပဳလုပ္သည့္အခ်ိန္ စိတ္ထဲမွ " ကၽြႏ္ုပ္သည္သန္႔ရွင္းမႈ ရရန္အတြက္ သယမုမ္ျပဳပါသည္။ (သို႔) နမားဇ္ဝတ္ျပဳရန္အတြက္ သယမုမ္ျပဳပါသည္။" ဟု ရည္စူးျခင္းျဖင့္ လံုေလာက္သည္။ သယမုမ္ အတည္ျဖစ္သည္။ ဝုဇူ၏အစား၊ ေရခ်ဳိးျခင္း၏အစား သယမုမ္ျပဳပါသည္ဟု ရည္စူးရန္မလိုအပ္ေပ။

ပညတ္ခ်က္ (၂၈)။ ကုရ္အာန္ကိုင္တြယ္ရန္အတြက္ ျပဳလုပ္ထားေသာ သယမုမ္ျဖင့္ နမားဇ္ဖတ္ခြင့္မရွိပါ။ နမားဇ္တစ္ႀကိမ္အတြက္ ျပဳလုပ္ထားေသာ သယမုမ္ျဖင့္ ေနာက္ထပ္နမားဇ္ဖတ္ခြင့္ရွိသည္။ ထိုသယမုမ္ျဖင့္ ကုရ္အာန္ကိုလည္း ကိုင္တြယ္ခြင့္ရွိသည္။

ပညတ္ခ်က္ (၂၉)။ ေရခ်ဳိးျခင္း၊ ဝူဇူျပဳျခင္း ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးဝါဂ်ိဗ္ထိုက္ေနသူအတြက္ ႏွစ္ခုလံုး၏အစား သယမုမ္တစ္ႀကိမ္ျပဳလွ်င္ လံုေလာက္ေပသည္။ ႏွစ္ခုအတြက္ သီးျခားစီသယမုမ္ျပဳရန္ မလိုအပ္ေပ။

ပညတ္ခ်က္ (၃၀)။ သယမုမ္ျပဳလုပ္၍ နမားဇ္ဝတ္ျပဳလုိက္သည္။ ၿပီးေနာက္ နမားဇ္အခ်ိန္မကုန္ဆံုးမီမွာပင္ ေရရရွိလာသည္ဆိုလွ်င္ နမားဇ္ကိုျပန္လည္ဝတ္ျပဳရန္ ဝါဂ်ိဗ္မျဖစ္ေပ။ သယမုမ္ျဖင့္ဖတ္ခဲ့သည့္ နမားဇ္သည္မွန္ကန္ေပသည္။

ပညတ္ခ်က္ (၃၁)။ ေရရွိသည့္ေနရာသည္ ရွရ္အီတစ္မိုင္ထက္မေဝးေပ။ သို႔ေသာ္နမားဇ္အခ်ိန္ကုန္ရန္ အလြန္နီးကပ္ေနသည္။ ေရယူရန္သြားပါက နမားဇ္ကဇြာျဖစ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ၿပီး သယမုမ္ျပဳခြင့္မရွိေပ။ ေရရေအာင္သြားယူရမည္။ ထို႔ေနာက္ ကဇြာနမားဇ္ဖတ္ရမည္။

ပညတ္ခ်က္ (၃၂)။ ေရရွိပါလွ်က္ ေရကိုသံုးစြဲႏိုင္ပါလွ်က္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကိုင္တြယ္ရန္ သယမုမ္ျပဳခြင့္မရွိပါ။

ပညတ္ခ်က္ (၃၃)။ အခ်ိန္အနည္းငယ္ေစာင့္ဆိုင္းလွ်င္ ေရရႏုိင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါက အေကာင္းဆံုးပံုစံမွာ နမားဇ္ကို ပထမဦးဆံုးမုစ္သဟဗ္အခ်ိန္တြင္ ဝတ္မျပဳပါႏွင့္။ ေရရသည္အထိ ေစာင့္ပါ။ သို႔ေသာ္ မကၠ႐ူးဟ္အခ်ိန္အထိ မေရာက္ရွိေစပါႏွင့္။ ေရရသည္အထိမေစာင့္ပဲ ပထမဆံုးအခ်ိန္မွာပင္ ဝတ္ျပဳလိုက္ပါကလည္း နမားဇ္ပိုင္ေပသည္။

ပညတ္ခ်က္ (၃၄)။ ေရသည္ အနီးအနား၌ပင္ရွိေနသည္။ ေရသြားယူပါက ကား၊ ရထားထြက္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ရသည္။ ထိုအေျခအေနမ်ဳိးတြင္လည္း သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ (ဥပမာ ကားျဖင့္သြားရာတြင္ ခရီးတေထာက္ရပ္နားသည္။ ရထားသည္ ဘူတာတစ္ခုခုတြင္ရပ္လိုက္သည္။ ထိုအခါ မိမိအေနျဖင့္ ေရရွိသည့္ေနရာသို႔သြား၍ ေရယူသည့္အခ်ိန္ ကား၊ ရထားတို႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားမည္ကို စိုးရိမ္ရပါက ထိုအခါ သယမုမ္ပင္ျပဳလိုက္ၿပီး နမားဇ္ဖတ္ႏိုင္သည္ကို ဆိုလိုပါသည္။) ေႁမြအစရွိသည့္ အသက္အႏၲရာယ္ျပဳမည့္ အရာမ်ားေၾကာင့္ ေရကိုရယူႏိုင္ျခင္း မရွိပါကလည္း ထိုအေျခအေနတြင္ သယမုမ္ျပဳခြင့္ရွိေပသည္။

ပညတ္ခ်က္ (၃၅)။ ခရီးေဆာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္အတူ ေရကိုထား ထားသည္။ ေရရွိေနသည္ကို သတိမရဘဲ သယမုမ္ျဖင့္ နမားဇ္ဝတ္ျပဳလိုက္သည္။ ၿပီးမွ မိမိ၏ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္အတူ ေရရွိသည္ကိုသတိရလွ်င္ သယမုမ္ျဖင့္ ဖတ္ခဲ့ေသာနမားဇ္ကို ျပန္ဖတ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္မျဖစ္ေပ။

သယမုမ္ပ်က္ေစသည့္အခ်က္မ်ား
ပညတ္ခ်က္ (၃၆)။ ဝုဇူပ်က္ေစသည့္အခ်က္အားလံုးျဖင့္ သယမုမ္လည္း ပ်က္ေပသည္။ ထို႔အတူ ေရသုံးစြဲႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္လည္း သယမုမ္ပ်က္ေစသည္။ ဤအတိုင္းပင္ သယမုမ္ျပဳ၍ (ခရီးတြင္) ေရွ႕ဆက္သြားရာ ရွရ္အီတစ္မိုင္အတြင္း ေရေတြ႕ရွိျခင္းျဖင့္လည္း သယမုမ္ပ်က္သြားေပသည္။

ပညတ္ခ်က္ (၃၇)။ ဝုဇူအတြက္ျပဳထားေသာသယမုမ္သည္ ဝူဇူျပဳႏိုင္သည္ခန္႔ေရရရွိပါက သယမုမ္ပ်က္မည္။ ဂုစုလ္၏အစားျဖစ္မူ ဂုစုလ္ျပဳႏိုင္သည္ခန္႔ ေရရရွိလွ်င္ သယမုမ္ပ်က္၏။ ေရအနည္းငယ္သာရရွိျခင္းျဖစ္ပါက သယမုမ္မပ်က္ေပ။ (ဝုဇူျပဳႏိုင္သည္ခန္႔၊ ဂုစုလ္ျပဳႏိုင္သည္ခန္႔ဟု ဆိုရာဝယ္ ဖရ္ဇ္အခ်က္ကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည္ကို ဆိုလိုသည္။ ဝုဇူ၏ ဖရ္ဇ္ ေလးခ်က္ကို တစ္ႀကိမ္ဆီေဆးေၾကာႏိုင္လွ်င္ ဝုဇူျပဳႏိုင္သည္ဟု မွတ္ယူမည္။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး ဆံခ်ည္မွ်င္တစ္မွ်င္မက်န္ ေရတစ္ႀကိမ္ခ်ဳိးႏိုင္လွ်င္ ဂုစုလ္အတြက္ လံုေလာက္သည္ဟု မွတ္ယူမည္။)

ပညတ္ခ်က္ (၃၈)။ လမ္းခရီးတြင္ ေရရသည္။ သို႔ေသာ္ သယမုမ္ျပဳထားသူသည္ ေရရသည္ကို မသိရွိေပ။ ထို႔အတူ ၎ေရာက္ေနသည့္ေနရာတြင္ ေရရရွိေနသည္ကိုလည္း မသိရွိမူ ထိုသူ႔၏ သယမုမ္မပ်က္ေပ။ ဤအတိုင္းပင္ လမ္းခရီးတြင္ ေရရရွိသည္။ ေရရသည္ကိုလည္းသိရွိသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ကား၊ ရထား အစရွိသည့္ စီးနင္းေနသည့္ယာဥ္မွ ဆင္းသက္ရန္ အခြင့္အေရးမရပါကလည္း ထိုသူ႔၏ သယမုမ္မပ်က္ေပ။

ပညတ္ခ်က္ (၃၉)။ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ သယမုမ္ျပဳသည္။ က်န္းမာမႈရရွိလာသည့္အခါ ေရခ်ဳိးျခင္း၊ ဝုဇူျပဳျခင္းတုိ႔က ထိခိုက္မႈမျဖစ္ေစေတာ့သည့္အခ်ိန္တြင္ သယမုမ္ပ်က္၏။ ဝုဇူ၊ ဂုစုလ္ျပဳရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။

ပညတ္ခ်က္ (၄၀)။ ေရမရသည့္အတြက္ သယမုမ္ျပဳလိုက္သည္။ တဖန္ ေရသံုးစြဲလွ်င္ ပိုမိုဆုိးရြားႏိုင္သည့္ ေရာဂါမ်ဳိးျဖစ္လာသည္။ ထိုေရာဂါရရွိၿပီးသည့္ေနာက္မွ ေရရရွိလာလွ်င္ ေရမရွိျခင္းေၾကာင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ သယမုမ္သည္ ပ်က္သြားမည္ျဖစ္သည္။ သယမုမ္အသစ္ျပန္လုပ္ရမည္။

ပညတ္ခ်က္ (၄၁)။ ေရခ်ဳိးရန္ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေရခ်ဳိးလိုက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ေနရာတြင္ ေရမေရာက္ရွိဘဲ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီးက်န္ေနခဲ့သည္။ ေရလည္းကုန္သြားၿပီျဖစ္သည္။ ယခုထိုသူသည္ သန္႔ျပန္သူမျဖစ္ေသးေပ။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ သယမုမ္ျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ တစ္ေနရာရာမွ ေရရရွိပါက ထိုေျခာက္ေသြ႕ေနသည့္ေနရာကို ေဆးေၾကာလိုက္ပါ။ အစအဆံုး ေရျပန္ခ်ဳိးရန္ မလိုအပ္ပါ။

ပညတ္ခ်က္ (၄၂)။ (အေပၚပညတ္ခ်က္ႏွင့္ တဆက္တည္းျဖစ္သည္။) ဝုဇူပ်က္သြားၿပီးသည့္ေနာက္မွ ေရရရွိလာသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဦးစြာေျခာက္ေသြ႕က်န္ခဲ့သည့္ေနရာကို ေဆးေၾကာလိုက္ပါ။ အကယ္၍ေရသည္ ဝုဇူအတြက္သာလံုေလာက္ၿပီး ေျခာက္ေသြ႕က်န္ခဲ့သည့္ေနရာကို ေဆးေၾကာရန္မလံုေလာက္ပါက ဝုဇူသာလွ်င္ျပဳလိုက္ပါ။ ထိုေနရာအတြက္ ဂုစုလ္၏ သယမုမ္သာျပဳလိုက္ပါ။ အကယ္၍ ဂုစုလ္အတြက္ သယမုမ္ကို ျပဳၿပီးျဖစ္ပါက ထပ္မံျပဳလုပ္ရန္မလိုအပ္ေတာ့ေပ။ ပထမျပဳထားသည့္ သယမုမ္သည္ လံုေလာက္ပါသည္။

ပညတ္ခ်က္ (၄၃)။ အဝတ္အစား (သုိ႔) ခႏၶာကိုယ္သည္ ညစ္ေပေနသည္။ ဝုဇူျပဳရန္လည္း လိုအပ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ေရအနည္းငယ္သာရွိေပသည္။ (ႏွစ္မ်ဳိးလံုးျပဳလုပ္ရန္ မလံုေလာက္ေပ။) သို႔ဆိုလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္၊ အဝတ္အစား၏ ညစ္ေပမႈကို ေဆးေၾကာလိုက္ပါ။ ဝုဇူအစား သယမုမ္ျပဳလုပ္ပါ။
*********
က်မ္းကိုး။ ။ ဗဟစ္ရွ္သီးေဇဝရ္က်မ္း(အခ္သရီ) ပထမတဲြ အခန္း(၂) စာ၊ ၆၆ မွ ၇၁
((အလ္မုဖီးဒ္ မွ ဘာသာျပန္ဆိုသည္ / အမွားအယြင္းႏွင့္ ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈ တစံုတရာေတြ႕ရွိပါက ဘာသာျပန္ဆိုသူ၏ အားနည္းမႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အီးေမးလ္ (သုိ႔) Page ခ်က္ေဘာက္စ္ မွ ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။))
အလ္မုဖီးဒ္
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။