Sunday, June 29, 2014

လျမတ္ ရမႆြာန္ႏွင့္ ႐ုိဇဟ္ (ဥပုသ္)ဆိုင္ရာ ထူးျမတ္မႈမ်ား


• ဤလျမတ္၌ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ က်ေရာက္၏။ (ကုရ္အာန္)

• ဤလျမတ္၌ အရွင္ျမတ္က အထူးရဟ္မသ္ေတာ္ကို ခ်ေပးေတာ္မူ၏။ (သုဗ္ရာနီ)

• ဤလျမတ္၌ ဂ်နၷသ္၏တံခါးမ်ား ဖြင့္ထား၏။ (အဟ္မဒ္က်မ္း)

• ဤလျမတ္၌ ဂ်ဟနၷမ္၏တံခါးမ်ား ပိတ္ထားလိုက္၏။ (သိရ္ေမဇီက်မ္း)

• အရ္ရိုင္ယာန္မည္ေသာ ဂ်နၷသ္တံခါးကို ရိုဇဟ္ထားသူအဖို႔ ဖြင့္ေပးထားေလသည္။ ရိုဇဟ္သည္ အိဗာဒသ္ အေပါင္း၏ တံခါး ျဖစ္သည္။

• ဤလျမတ္၌ ႐ိႈင္သြာန္ႏွင့္ ဆိုးသြမ္းေသာ ဂ်င္န္မ်ား ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းခံရ၏။ လဆန္းမွ လကုန္အထိ၊ ဖဂ်ရ္ခိ်န္မွ ေနဝင္ခိ်န္ထိ မလာအိကဟ္ (၇)ေသာင္းသည္ ရိုဇဟ္ထားသူမ်ား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရရန္ ဆုပန္ၾကသည္။ (ဗိုင္ဟကီက်မ္း)

• ဤလျမတ္၌ ေန႔ညျပဳေသာ ဒုအာတစ္ရပ္ကို မုခ်အတည္ျပဳမည္။ (ဗဇၨာရ္)

• ဤလျမတ္၌ မုအ္မင္န္၏ စားနပ္ရိကၡာကို ျမႇင့္တင္တိုးပြားေပးသည္။ (ဗိုင္ဟကီက်မ္း)

• ဤလျမတ္၌ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ဂ်ဟနၷမ္ အက်ဥ္းသားမ်ားကို လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ျပဳေလသည္။ (အဟ္မဒ္က်မ္း)

• ဤလျမတ္သည္ ကိယာမသ္ေန႔၌ ရိုဇဟ္ထားသူမ်ားအဖို႔ အတည္ျပဳျခင္းခံရေသာ ရွဖာအသ္ (ၾကားဝင္ အသနားခံ၊ ပန္ၾကားခြင့္) ျပဳေပးမည္။

• ဤလျမတ္၏ ေနာက္ဆံုးည၌ ရိုဇဟ္ေစာင့္သူအေပါင္းအား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျပဳေလသည္။

• ရိုဇဟ္ေစာင့္သူသည္ အရွင္ျမတ္၏ဧည့္သည္ျဖစ္ရာ လူအမ်ားစစ္ေဆးခံရခိ်န္တြင္ ၄င္းတို႔သည္ စားေသာက္လ်က္ သာယာခ်မ္းေျမ့စြာရိွေနၾကမည္။

• ဤလျမတ္၌ အရရွ္ေတာ္ထိန္း ဖရိရွ္သာမ်ားသည္ မိမိတို႔အိဗာဒသ္ကိုစြန္႔၍ ရိုဇဟ္သည္မ်ား၏ ဒိုအာတြင္ အာမီးန္ဆိုၾကရန္ အမိန္႔ေပးျခင္းခံရ၏။ (ဗိုင္ဟကီက်မ္း)

• ဤလျမတ္၏ ပထမ (၁ဝ)ရက္သည္ ရဟ္မသ္၊ ဒုတိယ (၁ဝ)ရက္သည္ မဂ္ဖိရသ္၊ ေနာက္ဆံုး (၁ဝ)ရက္သည္ ဂ်ဟနၷမ္မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

• ဤလျမတ္၌ နဖိလ္ဖတ္ျခင္းသည္ အျခားလ၌ဖရပ္ဇ္ကဲ့သို႔၊ ဖရပ္ဇ္ (၁)ႀကိမ္သည္ အျခားလ၏ ဖရပ္ဇ္(၇ဝ)ႀကိမ္ ဖတ္သည္ထက္ပို၍ အကိ်ဳးရ၏။ (ဗိုင္ဟကီက်မ္း)

• ရိုဇဟ္သည္ ငါအရွင္ျမတ္အတြက္ျဖစ္သည္။ ငါအရွင္ျမတ္ကပင္ ယင္းရိုဇဟ္၏ အကိ်ဳးစဝါးဗ္ကို ခီ်းျမႇင့္ေတာ္မူမည္။ (ဟဒီေစကြဒ္စီ)

• ရိုဇဟ္သည္ အျပစ္ဒဏ္ကို ကာကြယ္စရာ ဒိုင္းျဖစ္သည္။

• ရိုဇဟ္ေစာင့္ျခင္းေၾကာင့္ ႏွလံုးသား လင္းဝင္းသည္။

• ရိုဇဟ္ထားၾက။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာေပမည္။

• ရိုဇဟ္ေစာင့္သူ အိပ္ျခင္းသည္လည္း အိဗာဒသ္၊ တိတ္တဆိတ္ ေနျခင္းျဖင့္ သစ္ဗီးဟ္ ဖတ္သည့္ အကိ်ဳးကိုရ၏။ သို႔ရိွရာ ရိုဇဟ္၏ ဒိုင္းကို မုသား၊ အတင္းစကားတို႔ျဖင့္ မဖ်က္ဆီးၾကႏွင့္။

• ေန႔စဥ္ အိဖ္သာရီဝါေျဖခ်ိန္က်တိုင္း ရိုဇဟ္ဥပုသ္သည္၏ဒိုအာ ကဗူလ္ျဖစ္သည္။

• ေနာက္ဆံုး( ၁ဝ)ရက္ အိအ္သိကာဖ္ ထိုင္သူသည္ ဟဂ်္ (၂)ႀကိမ္၊ အြမ္ရဟ္ (၂)ႀကိမ္ျပဳက်င့္သည့္ အကိ်ဳးရ၏။

• အီမာန္ႏွင့္ စဝါးဗ္ကိုေမွ်ာ္ကိုး၍ သရာဝီဟ္ ဖတ္သူသည္ ေမြးကင္းစကေလးပမာ အျပစ္မ်ား ကင္းစင္သြားသည္။ (နစာအီ)

• ႐ႈိင္သြာန္ ေလွ်ာက္တတ္ေသာ ေသြးေၾကာမ်ားကို ဆာေလာင္မႈ (ရိုဇဟ္)ျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ၾက။

• ဝါလႊတ္ရန္ စီစဥ္ေပးသူသည္ ဂိုနဟ္ကၽြတ္၊ ငရဲမွလြတ္ၿပီး၊ ရိုဇဟ္ထားသူကဲ့သို႔ အကိ်ဳးစဝါးဗ္ရရိွေပမည္။

• ရိုဇဟ္သည္ အီမာန္ရွင္ အရြယ္ေရာက္ အမိ်ဳးသား၊ အမိ်ဳးသမီးတိုင္း အေပၚဖရဇ္ျဖစ္သည္။

(ဆြိယာမ္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရန္အတြက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ေန႔ ရက္မ်ားသည္ ရမႆြာန္လပင္ျဖစ္သည္။ (ထိုလ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အထံေတာ္မွ) ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ က်ေရာက္လာခဲ့ ေလသည္။ (ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္) လူသား ခပ္သိမ္း တို႕အဖို႕တရားလမ္းၫႊန္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ တရား လမ္းမွန္ရေစေသာ အမွားအမွန္ကို ခြဲျခားသိေစေသာ ထင္ရွားလွသည့္ သက္ေသခံလကၡဏာမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း (က်ေရာက္လာ ေသာက်မ္းေတာ္ျမတ္ပင္တည္း)။ [၂]

• လျမတ္ရမႆြာန္၌ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ ေလာင္ေဟမဟ္ဖူးဇ္ မွ မိုးေကာင္းကင္ ပထမထပ္သို႕ အစအဆံုး က်ေရာက္ခဲ့၏။ ၄င္းအျပင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လျမတ္ရမ္ဇာန္သည္ အလြန္ပင္ အပ္စပ္မႈရွိသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဤလျမတ္၌ အခ်ိန္မ်ားစြာကို က်မ္းျမတ္ရြတ္ဖတ္ျခင္းတြင္ တတ္ႏိုင္သမွ်ကုန္ဆံုးေစသင့္သည္။ [၃]

• ရွရ္ေဟေအဟ္ယာအုလ္ အုလူမ္က်မ္းတြင္ အိမာမ္အဘူဟနီဖဟ္သခင္က တစ္ႏွစ္လွ်င္ (၂)ႀကိမ္ အစ-ဆံုး ခသမ္ၿပီး ေအာင္ဖတ္ရန္မွာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ရပိုင္ခြင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။ [၃]

• တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ လျမတ္ရမဇာန္တြင္ ဟဇ္ရသ္ဂ်ိဗ္ရာအီလ္ႏွင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကုိ အစအဆံုး ျပန္လည္ ဖတ္ရြတ္ေတာ္မူေလ့ရွိခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ မိမိစြမ္းႏိုင္သမွ် ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို ဖတ္ရြတ္ရမည္။

• အၾကင္သူသည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ အကၡရာတစ္လံုးကို ရြတ္ဖတ္လွ်င္ ၄င္းသည္ ေကာင္းမႈတစ္ခုကို ရရွိေပသည္။ ၄င္းေကာင္းမႈတစ္ခု၏အစား အက်ိဳးစ၀ါးဗ္ (၁၀)ခုျဖစ္သည္။ အလစ္ဖ္လာမီမ္မွာ အကၡရာ တစ္လံုးဟု ကၽြႏ္ုပ္ မဆိုလို။ အလစ္ဖ္သည္ အကၡရာ တစ္လံုး၊ လာမ္သည္ အကၡရာ တစ္လံုး၊ မီမ္သည္ အကၡရာ တစ္လံုးျဖစ္ေပသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ၄င္းသည္ အကၡရာ သံုးလံုးျဖစ္၍ ေကာင္းမႈ အက်ိဳးစ၀ါးဗ္ (၃၀)ကို ရရွိေပသည္။ [၄]

• အိမာေမအအ္ဇမ္ အိမာမ္အဘူဟနီဖဟ္သည္ ရမ္ဇာန္လျမတ္၌ ေန႔တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ညတြင္ တစ္ႀကိမ္၊ တစ္လလံုးအတြင္း သရာ၀ီဟ္၌ တစ္ႀကိမ္၊ ေပါင္း ေျခာက္ဆယ့္ တစ္ႀကိမ္ ခသမ္ျပဳေလ့ရွိေၾကာင္း လာရွိ၏။ အလားတူ အိမာမ္ရွာဖိအီသည္လည္း လျမတ္ရမဇာန္၌ ေန႔စဥ္ ခသမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ျပဳေလ့ရွိသည္။ [၅]

က်မ္းကိုး။ ။
[၁] အလ္မအာရစ္ဖ္ စာေစာင္ ဟစ္ဂ်ရီ ၁၄၂၄။
[၂] (ကုရ္အာန္ စူရဟ္ ဗကရဟ္ ၂း ၁၈၅) ကုရ္အာန္ အလင္းျပက်မ္း။
[၃] လျမတ္ရမဒြါန္ (လက္ကမ္း စာေစာင္)၊ အလ္ဟာဂ်္ေမာ္လာနာ ယအ္ကူးဗ္ ႏူးရ္မုဟမၼဒ္ ဟဘီးဘ္။
[၄] (သိရ္ေမဇီက်မ္း၊ ဟဒီးဆ္ အမွတ္ ၂၉၁၀) မြန္သခဗ္ အဟာဒီးဆ္က်မ္း ျမန္မာဘာသာျပန္။
[၅] ဖဇာေအေလ အအ္မာလ္က်မ္း၊ ျမန္မာဘာသာျပန္၊ စာ-၈၆-၈၇

‪#‎ရမႆန္‌လက္‌ဆြဲမွ တဆင္‌့ျပန္‌လည္‌တင္‌ျပပါသည္‌။

Imran Kĥaň