Wednesday, October 28, 2015

မီးတြင္းေသြးႏွင့္ ေရာဂါေသြးအေၾကာင္း


မိမိတို႔၏ မိတ္ေဆြမ်ားကို ဤလင့္မွ ရွဲေပးႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/almufeed.mm/posts/838958896224701:0

အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ သားဖြားၿပီးေနာက္ ေသြးဆင္းသည္။ မဆင္းသည္လည္းရွိ၏။ ကိုယ္ဝန္ပ်က္သည္လည္း ရွိ၏။ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနတို႔၌ ဆင္းသက္လာေသာေသြးတို႔တြင္ မည္သည့္ေသြးသည္ မီးတြင္းေသြးျဖစ္၍ မည္သည့္ပံုစံတြင္ ေရာဂါေသြးျဖစ္သည္ကို ဆက္လက္တင္ဆက္ပါမည္။ မီးတြင္းေသြးဟူသည္ ရိုးရုိးေမြးသည္ျဖစ္ေစ၊ ခြဲေမြးသည္ျဖစ္ေစ အားလံုး၌ အက်ဳံးဝင္ပါသည္။
မီးတြင္းေသြးကို နိဖွားစ္ဟုေခၚ၍ မီးတြင္းေသြးဆင္းသူကို ႏုဖွာစာဟု ေခၚပါသည္။

၁။ မီးတြင္းေသြးဆင္းျခင္း၏ အမ်ားဆံုးကာလသတ္မွတ္ခ်က္မွာ ရက္ေပါင္း ၄ဝျဖစ္သည္။ မီးတြင္းေသြးဆင္းျခင္း၏ အနည္းဆံုးကာလအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိပါ။ ေသြးတစ္စက္ ႏွစ္စက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို နာရီပိုင္းမွ် မိနစ္ခန္႔မွ်ႏွင့္လည္း ၿပီးတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသြးဆင္းျခင္း ရပ္ဆိုင္းသြားလွ်င္ ေရခ်ဳိး၊ သန္႔စင္မႈရယူ၍ နမားဇ္ဖတ္ရမည္။ ကေလးေမြးၿပီးသည္ႏွင့္ ရက္ေလးဆယ္ျပည့္သည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းရမည္ဟူ၍ မရွိပါ။ (အယူအဆအမွားမ်ားကုိ ေအာက္တြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ အင္န္ရွာအလ္လာဟ္)

၂။ ကေလးသည္ တစ္ဝက္၊ တစ္ဝက္ထက္ပို၍ထြက္ေနသည့္အခ်ိန္ ေသြးဆင္းလွ်င္ မီးတြင္းေသြးျဖစ္သည္။ တစ္ဝက္မတိုင္ခင္ ေသြးဆင္းပါက ေရာဂါေသြးသာ ျဖစ္သည္။

၃။ ကေလးေမြးၿပီးေနာက္ ေသြးလံုးဝမဆင္းခဲ့လွ်င္လည္း သန္႔ျပန္႔ေစရန္အတြက္ ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္(မျပဳမေနရ) တာဝန္ျဖစ္ပါသည္။ ေသြးဆင္းခဲ့သည္ရွိေသာ္ ေသြးဆင္းျခင္း၏ သတ္မွတ္ကာလျပည့္ခ်ိန္မွ ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္မည္။

၄။ မီးတြင္းေသြးဆင္းရာ၌ ရက္ေပါင္းေလးဆယ္ထက္ ေက်ာ္လာလွ်င္ ထိုအမ်ဳိးသမီးသည္ ယခုမွ ကေလးေမြးသူျဖစ္ပါက ရက္ေလးဆယ္အထိကို မီးတြင္းေသြးဟု သတ္မွတ္လိုက္ရမည္။ က်န္ရွိရက္မ်ားတြင္ ေရာဂါေသြးဆင္းသည္ဟု မွတ္ယူမည္။ အမ်ဳိးသမီးသည္ ယခင္ကလည္း ကေလးေမြးဖူးသူ ျဖစ္ပါက သူ႔၏မီးတြင္းေသြးဆင္းသည့္ ပံုမွန္ရက္အေရအတြက္ကိုသာ မီးတြင္းေသြးဟု မွတ္ယူ၍ က်န္ရက္တြင္ ဆင္းေသာေသြးတို႔ကို ေရာဂါေသြးဟု သတ္မွတ္မည္။
ဒုတိယပံုစံ၏ ဥပမာ ပထမကေလးေမြးၿပီးေနာက္ ၂၅ရက္ ေသြးဆင္းသည္။ ယခုေမြးေသာအခါ ရက္ငါးဆယ္ေသြးဆင္းေနသည္ဆိုလွ်င္ ေသြးစဆင္းသည့္ေန႔မွစ၍ ၂၅ရက္အထိကို မီးတြင္းေသြးဟု သတ္မွတ္မည္။ က်န္၂၅ရက္ကို ေရာဂါေသြးဟု သတ္မွတ္မည္။

၅။ ကေလးေမြးဖူးသူအေနျဖင့္ (ဥပမာ) ရက္ေပါင္း သံုးဆယ္ မီးတြင္းေသြးဆင္းေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ယခု ရက္သံုးဆယ္ထက္ ပို၍ဆင္းေနသည္ဆိုလွ်င္ ရက္ေလးဆယ္ျပည့္သည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းပါ။ (ခ်က္ခ်င္း ေရခ်ဳိးသန္႔စင္ျခင္း မျပဳလုိက္ပါႏွင့္။) အကယ္၍ ရက္ေလးဆယ္တြင္ ေသြးရပ္သြားလွ်င္ မီးတြင္းေသြးသာ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔မဟုတ္ဘဲ ရက္ေလးဆယ္ ေက်ာ္သည္အထိ ေသြးဆင္းေနလွ်င္ မိမိ၏ပံုမွန္ရက္ျဖစ္ေသာ ရက္သံုးဆယ္အထိသာ မီးတြင္းေသြးဟု သတ္မွတ္၍ က်န္ရက္မ်ားကို ေရာဂါေသြးဟု မွတ္ယူရမည္။

၆။ ေျခာက္လမျပည့္မီအတြင္း ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ ကေလးေမြးခဲ့သည္ရွိေသာ္ ပထမကေလးေမြးၿပီးခ်ိန္ ဆင္းေသာေသြးကိုသာ မီးတြင္းေသြးဟု မွတ္ယူမည္။ စည္းကမ္းခ်က္မွာ.... ေမြးသည့္ကေလးႏွစ္ဦးသည္ ေျခာက္လမျပည့္မီအတြင္းသာ ျဖစ္ရမည္။ ဥပမာ ပထမကေလးကို ေမြးၿပီးေနာက္ ရက္ေလးဆယ္ (သို႔မဟုတ္ မိမိ၏ မီးတြင္းေသြး ပံုမွန္ရက္အတိုင္း) ေသြးဆင္းသည္။ ထို႔ေနာက္ သံုးလခန္႔ျခား၍ ေနာက္ကေလးတစ္ဦး ထပ္ေမြးလာခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္ဆင္းေသာေသြးကို မီးတြင္းဟု မသတ္မွတ္ပါ။ ေရာဂါေသြးတြင္သာ အက်ဳံးဝင္မည္။ ထို႔အတူ ဆယ္ရက္ ဆယ့္ငါးရက္ျခားေမြးလွ်င္လည္း မီးတြင္းေသြးဆင္းရက္ကို ပထမကေလးေမြးၿပီးခ်ိန္မွ စတင္သတ္မွတ္သည္။
(မွတ္ခ်က္) ဒုတိယကေလးေမြးၿပီးခ်ိန္တြင္ သန္႔ျပန္႔မႈအတြက္ ေရခ်ဳိးရေပမည္။ ၿပီးေနာက္ နမားဇ္၊ သိလာဝသ္မ်ား စတင္ျပဳလုပ္ရပါမည္။

၇။ ေျခာက္လ၊ ေျခာက္လေက်ာ္မွ ဒုတိယကေလးေမြးလွ်င္ ကိုယ္ဝန္ႏွစ္ခုဟုသတ္မွတ္ၿပီး မီးတြင္းေသြးသည္လည္း သီးျခားစီသာ ျဖစ္သည္။

၈။ ရက္ေလးဆယ္မျပည့္မီ ေသြးမလာေတာ့လွ်င္ ရက္ေလးဆယ္ျပည့္သည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းရန္ မလိုအပ္ပါ။ ေရခ်ဳိးသန္႔စင္ၿပီး နမားဇ္ေဆာက္တည္ပါ။ ေရခ်ဳိးျခင္းတြင္ ေရေအးမကိုင္ႏိုင္လွ်င္ ေရေႏြးျဖင့္လည္း ခ်ဳိးႏိုင္ပါသည္။ ေရေႏြးပါမကိုင္ႏိုင္လွ်င္ သယမြမ္ျပဳ၍ နမားဇ္ေဆာက္တည္ပါ။ မသန္႔သည့္အျဖစ္ႏွင့္ေနျခင္း၊ နမားဇ္လႊတ္ျခင္းမ်ား မျပဳပါႏွင့္။

၉။ မီးတြင္းေသြးႏွင့္ ရာသီေသြး၏ ၾကားကာလမွာ အနည္းဆံုး ၁၅ရက္ျဖစ္သည္။
၁ဝ။ မီးတြင္းေသြးဆင္းသည့္ကာလအတြင္း အျဖဴမွအပ က်န္အေရာင္အားလံုးသည္ မီးတြင္းေသြး၏ အေရာင္မ်ားျဖစ္သည္။

ကေလးပ်က္သည့္အခ်ိန္ ဆင္းသည့္ေသြးအေၾကာင္း 
၁။ ပ်က္က်သည့္ကေလးသည္ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္း တစ္ဝက္အထိ ေပၚလြင္ေနသည္ ျဖစ္လွ်င္ ဆင္းသည့္ေသြးသည္ မီးတြင္းေသြးျဖစ္မည္။ ကေလးပ်က္က်သည္ျဖစ္ေစ၊ ဖ်က္ခ်သည္ျဖစ္ေစ အမိန္႔အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ (ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္း ေပၚလြင္ေနသည္ဟူသည့္ သေဘာမွာ လက္၊ ေျခမ်ား၊ လက္သည္း၊ ဆံပင္စသည္တို႔ ေပၚလြင္ေနျခင္းျဖစ္၏။)

၂။ ကိုယ္ဝန္ပ်က္သည့္အခ်ိန္ ေသြးတံုးေသြးခဲ၊ အသားတံုးမ်ားသာျဖစ္လွ်င္ ထိုပံုစံမ်ဳိးတြင္ ဆင္းသည့္ေသြးသည္ မီးတြင္းေသြးမဟုတ္ပါ။ ၎ေသြးသည္ ရာသီေသြး၏ သတ္မွတ္မႈအတြင္း ဆင္းခဲ့လွ်င္ ရာသီေသြးျဖစ္မည္။ သို႔မဟုတ္ ေရာဂါေသြးျဖစ္မည္။
ဥပမာ သံုးေန႔သံုးညအျပည့္ သို႔မဟုတ္ ဆယ္ရက္တုိင္တိုင္ ျဖစ္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ ပထမ ရာသီလာၿပီးသည့္ကာလႏွင့္ ယခုျဖစ္စဥ္၏ ၾကားကာလသည္ ၁၅ရက္ျပည့္ၿပီးလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုေသြးသည္ ရာသီေသြးျဖစ္မည္။
ဤသုိ႔မဟုတ္ပဲ ေသြးဆင္းရက္သည္ သံုးေန႔သံုးညထက္ နည္းေနမည္။ သုိ႔မဟုတ္ ပထမရာသီလာၿပီးသည့္ကာလသည္ ဆယ့္ငါးရက္မျပည့္ေသးလွ်င္ ယခုဆင္းသည့္ေသြးသည္ ေရာဂါေသြးျဖစ္မည္။

၃။ ကုိယ္ဝန္မပ်က္က်ခင္ကတည္းက ေသြးဆင္းေနသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ပ်က္က်သည့္ကေလး၏ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ တစ္ဝက္အထိေပၚေနသည္ဆိုလွ်င္ ပထမဆင္းသည့္ေသြးသည္ ေရာဂါေသြးအျဖစ္ အက်ဳံးဝင္ၿပီး ကေလးပ်က္ၿပီးမွ ဆင္းသည့္ေသြးသည္ မီးတြင္းေသြးျဖစ္မည္။

၄။ ကုိယ္ဝန္မပ်က္ခင္ကတည္းက ေသြးဆင္းေနသည္။ ကုိယ္ဝန္ပ်က္ၿပီးသည့္အခါ ေသြးတံုးေသြးခဲမ်ားသာျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ကိုယ္ဝန္မပ်က္မီ ဆင္းသည့္ေသြးႏွင့္ ပ်က္ၿပီးမွ ဆင္းသည့္ေသြးတုိ႔သည္ အမိန္႔တစ္မ်ဳိးတည္းျဖစ္ပါသည္။ ရာသီေသြး၏ သတ္မွတ္မႈႏွင့္ ကိုက္ညီလွ်င္ ရာသီေသြးျဖစ္မည္။ သို႔မဟုတ္ ေရာဂါေသြးျဖစ္သည္။ (အမွတ္စဥ္ ၂၏ ပံုစံႏွင့္ တူညီပါသည္။)

မီးတြင္းေသြး၏ အမိန္႔
မီးတြင္းေသြးတြင္လည္း ရာသီေသြးကဲ့သို႔ပင္ နမားဇ္ဖတ္ျခင္းကို ရပ္ဆိုင္းေပးထားသည္။ ရိုဇာေစာင့္ခြင့္မရွိ။ ထို႔အတူ ဇနီးေမာင္ႏွံ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း၏အမႈကို ျပဳခြင့္မရွိပါ။ ကအ္ဗာကို သြဝါးဖ္ျပဳျခင္း၊ ကုရ္အာန္ဖတ္ျခင္း၊ ကိုင္ျခင္းမ်ား မျပဳရပါ။
မီးတြင္းဆင္းေနသူ၊ ရာသီေသြးဆင္းေနသူတို႔သည္ နမားဇ္အခ်ိန္ေရာက္တိုင္း ဇိကိရ္၊ ဒရူးဒ္မ်ား၊ ဒုအာမ်ားျပဳရမည္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိနမားဇ္ဖတ္သည့္အခ်ိန္ခန္႔မွ် ထိုင္လွ်က္ ဇိကိရ္ျပဳရမည္။ ထိုသို႔ျပဳျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သလို နမားဇ္ႏွင့္ ေဝးသြားျခင္းေၾကာင့္ သန္႔ျပန္႔သည့္အခ်ိန္သို႔ ျပန္ေရာက္သည့္အခါ နမားဇ္ဖတ္ရန္ ပ်င္းေနမည္လည္း မဟုတ္ေတာ့ပါ။

ရာသီေသြး၊ မီးတြင္းေသြးတို႔မွ သန္႔ျပန္႔မႈရယူျခင္းအေၾကာင္း 
အထက္တြင္ ရာသီေသြး၏ သတ္မွတ္ကာလမ်ားႏွင့္ မီးတြင္းေသြး၏ သတ္မွတ္ကာလမ်ားကို ပံုစံအစံုျဖင့္ ျပသခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုသတ္မွတ္ကာလမ်ား ျပည့္သြားလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ကို ေရခ်ဳိးျခင္းျဖင့္ သန္႔ျပန္႔မႈရယူ၍ နမားဇ္၊ ကုရ္အာန္သိလာဝသ္၊ သြဝါးဖ္ႏွင့္အတူ ဇနီးေမာင္ႏွံေပါင္းသင္းျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ၿပီျဖစ္ေပသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ ေန႔စဥ္လည္း ေရခ်ဳိးၾကသည္။ ထိုသို႔ ေန႔စဥ္ေရခ်ဳိးျခင္းဟူသည္ ရွရီအသ္၏ သတ္မွတ္မႈအရ မျပဳမေနရ ေရခ်ဳိးျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ ခႏၶာကိုယ္ေအးေစရန္ အနံအသက္ကင္းေစရန္ ေရခ်ဳိးၾကျခင္းသာျဖစ္၏။ ရွရီအသ္၏ သတ္မွတ္မႈအရ ေရခ်ဳိးရန္တာဝန္ရွိသည့္ ပံုစံေလးမ်ဳိးရွိသည္။ ဝါဂ်ိဗ္(မျပဳမေနရ)၊ စြႏၷသ္၊ မုစ္သဟဗ္ႏွင့္ မုဗဟ္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ၎ေလးမ်ဳိးတြင္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္ထိုက္သည့္အေျခအေန၌ ေရခ်ဳိးျခင္းမျပဳပါက နမားဇ္ ကုရ္အာန္ စသည့္ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳခြင့္မရေပ။ က်န္သံုးမ်ဳိးတြင္မူ ေရမခ်ဳိးလွ်င္လည္း ၎ေကာင္းမႈတို႔တြင္ မည္သို႔မွ် ထိခိုက္မႈမရွိပါ။
ယခုရာသီေသြးႏွင့္ မီးတြင္းေသြးတို႔၏ သတ္မွတ္ကာလျပည့္သြားလွ်င္ ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္တြင္တင္ျပခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာတို႔တြင္ ရာသီေသြးႏွင့္ မီးတြင္းေသြးဟုသတ္မွတ္လိုက္သည့္ ကာလျပည့္ၿပီးေနာက္ အမ်ဳိးသမီးအေနျဖင့္ သီးသန္႔ေရခ်ဳိးသန္႔စင္မႈျပဳလုပ္ရေပမည္။ ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္ေနသူသည္ သန္႔ျပန္႔မႈမယူဘဲ အခ်ိန္ဆြဲၾကန္႔ၾကာေနလွ်င္ အျပစ္ထိုက္၏။ ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္သည့္ေရခ်ဳိးျခင္းႏွင့္ အျခားေသာ စြႏၷသ္မုစ္သဟဗ္ဟု သတ္မွတ္သည့္ေရခ်ဳိးျခင္းမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ပါက ကုသိုလ္ရေပသည္။

ေရခ်ဳိးျခင္းတြင္ ျပဳလုပ္ၾကသည့္အမွားမ်ား
အမ်ဳိးသမီးတို႔တြင္ ရာသီေသြးကာလၿပီးသြား၍ျဖစ္ေစ၊ မီးတြင္းေသြး ၿပီးသြား၍ျဖစ္ေစ ေရခ်ဳိးျခင္းျပဳလွ်င္ နိယသ္ဖတ္ရန္ ဖရဇ္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူထားၾကသည္။ နိယသ္မဖတ္ဘဲ ေရခ်ဳိးၿပီးသြားလွ်င္ အစအဆံုး ေရျပန္ခ်ဳိး၏။ ထိုသို႔ နိယသ္မဆိုဘဲေရခ်ဳိးထားသူသည္ နမားဇ္မဖတ္ပိုင္ဟု ယူဆထားသည္။ ဤသည္မွာ လံုးဝမွား၏။ ေရခ်ဳိးျခင္းတြင္ နိယသ္သည္ ဖရဇ္မဟုတ္ပါ။ နိယသ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္သည့္ေရခ်ဳိးျခင္းတြင္ ပါဝင္ရမည့္ ဖရဇ္သံုးခ်က္ျပည့္စံုလွ်င္ ေရခ်ဳိးျခင္းပုိင္သည္။ ၎တုိ႔မွာ ၁။ ႏွာေခါင္းအတြင္းသုိ႔ ေရထည့္ေဆးျခင္း၊ ၂။ ပါးစပ္အျပည့္ပါးလုတ္က်င္းျခင္း၊ ၃။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး (ဦးေခါင္းမွ ေျခရင္းအထိ) ဆံခ်ည္မွ်င္တစ္မွ်င္မက်န္ ေရစိုေအာင္ (အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္) ေရေလာင္းခ်ဳိးျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုဖရဇ္သံုးခ်က္တြင္ နိယသ္မပါဝင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ နိယသ္၏စာသားမ်ား ဆိုသည္ျဖစ္ေစ မဆိုသည္ျဖစ္ေစ ၎ဖရဇ္သံုးခ်က္ျပည့္စံုလွ်င္ ေရခ်ဳိးျခင္းျပည့္စံုပါသည္။ ျပန္ခ်ဳိးရန္ မလိုအပ္ေတာ့ပါ။
အမ်ဳိးသမီးတို႔တြင္ ရာသီေသြးကာလၿပီးသြား၍ျဖစ္ေစ၊ မီးတြင္းေသြးၿပီးသြား၍ျဖစ္ေစ ေရခ်ဳိးရာတြင္ ဒုအာမ်ား ကလိမာ စူရာမ်ားဖတ္၍ မန္းမႈတ္ၿပီး သီးသန္႔ေရတစ္ခြက္ေလာင္းသည့္ ပံုစံရွိသည္။ ထိုသို႔ျပဳမွ ေရခ်ဳိးျခင္းပိုင္သည္။ ထိုသို႔ မန္းမႈတ္ထားသည့္ေရျဖင့္ မခ်ဳိးခဲ့ပါက ေရျပန္ခ်ဳိးခိုင္းျခင္းမ်ား၊ မန္းထားသည့္ေရကို မခ်ဳိးခဲ့သျဖင့္ နမားဇ္ဖတ္ခြင့္မျပဳျခင္း စသည့္လုပ္ရပ္မ်ား ရွိၾကသည္။ ဤသည္မွာ လံုးဝအမွားတစ္ခုျဖစ္သည္။ ရွရီအသ္တြင္ မရွိသည့္ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ အစၥလာ့မ္ရွရီအသ္၏ သတ္မွတ္မႈတြင္ မပါဝင္သည့္ကိစၥကို တီထြင္ျခင္းဟူသည့္ ျပစ္မႈေျမာက္ပါသည္။ သန္႔ျပန္႔မႈရရန္အတြက္ မည္သည့္စာမွ် မန္းမႈတ္ရန္မလိုအပ္ပါ။ စူရာ၊ ဒုအာဖတ္တာပဲ ေကာင္းတာလုပ္တာပဲ ဟူသည့္အေတြးျဖင့္ ျပဳလုပ္ခြင့္လည္း မရွိပါ။ မုစ္လင္မ္ဟူသည္ အစၥလာမ္မွ သတ္မွတ္လုိက္သည့္ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္၊ ျပဳရန္ မျပဳရန္မ်ားကို မိမိစိတ္ ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစ နာခံလိုက္နာသူကုိ ေခၚဆိုေပသည္။ ထိုေၾကာင့္ ထိုလုပ္ရပ္မ်ား ျပဳေနသူျဖစ္ပါက စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါ။ ျပဳလုပ္သူမ်ားေတြ႕ပါက တားျမစ္ပါ။
ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္သည့္ေရခ်ဳိးျခင္းပံုစံတြင္ အမွားတစ္ခုမွာ ေရစခ်ဳိးကတည္းက ျပည့္ဝစြာေရခ်ဳိးၿပီးျဖစ္သည္ကို သီးသန္႔တစ္ႀကိမ္ က်မသည္ ကိုယ္သန္႔ရန္ ေရခ်ဳိးပါ၏ဟု ေျပာ၍ ေရတစ္ခြက္ေလာင္းလိုက္သည္။ ထိုသို႔ျပဳၿပီးမွ ကိုယ္သန္႔သည့္ေရခ်ဳိးမႈ ၿပီးေျမာက္သည္ဟု ယူဆထားသည္။ ဤသည္လည္း အမွားပင္ျဖစ္ပါသည္။ အထက္တြင္ဆိုခဲ့သလို နိယသ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ ေရခ်ဳိးရာတြင္ ပါဝင္ရမည့္ ဖရဇ္အခ်က္သံုးခ်က္ျပည့္လွ်င္ ေရခ်ဳိးမႈ အထေျမာက္သည္။ သီးသန္႔ေရတစ္ခြက္ထပ္ေလာင္းေနရန္ မလိုအပ္ပါ။
ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္သည့္ေရခ်ဳိးျခင္းကို ျပဳျခင္းသည္ သာမန္ေန႔စဥ္သန္႔စင္ေအာင္ ေရခ်ဳိးသည္ႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္၏။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးႏွင့္ ႏွာေခါင္းေဆး၊ ပါးလုတ္က်င္းျပဳၿပီးလွ်င္ ေရခ်ဳိးမႈျပည့္ဝပါသည္။ နာရီဝက္၊ တစ္နာရီခန္႔အခ်ိန္ကုန္ခံ၍ အထူးတလည္ ဖတ္ရြတ္မန္းမႈတ္ၿပီးေရခ်ဳိးရန္မလိုအပ္ပါ။

ေရာဂါေသြး၏ အမိန္႔မ်ား
၁။ ေရာဂါေသြးဆင္းသူသည္ နမားဇ္၊ ရိုဇာတို႔ကို အျပည့္အဝေဆာက္တည္ရပါမည္။ ကုရ္အာန္သိလာဝသ္၊ သြဝါးဖ္၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္းအားလံုးျပဳခြင့္ရွိသည္။
၂။ ေရာဂါေသြးဟု ေနာက္မွသတ္မွတ္ရသည့္ပံုစံမ်ား အထက္တြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ (ပထမပို႔စ္တြင္လည္း ပါဝင္ပါသည္။) ထိုသို႔ ေရာဂါေသြးဟု သတ္မွတ္လိုက္သည့္ ေန႔ရက္မ်ားမွ နမားဇ္မ်ားကို အစားျပန္ျဖည့္ရပါမည္။ (ရာသီေသြးႏွင့္ မီးတြင္းေသြးဟု သတ္မွတ္သည့္ကာလမ်ား၏ နမားဇ္မ်ားကို ျပန္ျဖည့္ရန္ မလိုအပ္ပါ။)
၃။ ေရာဂါေသြးဆင္းသူအတြက္ ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္မထိုက္ပါ။

ေရာဂါေသြးဆင္းၿပီးေနာက္
ရာသီေသြးႏွင့္ မီးတြင္းေသြးဟုသတ္မွတ္သည့္ကာလၿပီးေနာက္ ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္သည့္ေရခ်ဳိးျခင္းကို ျပဳၿပီးပါက ဆက္၍ ေရာဂါေသြးဆင္းေနလွ်င္လည္း သန္႔ျပန္႔သူသာျဖစ္၏။ ထိုေရာဂါေသြးရပ္သြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္မထိုက္ပါ။ ထို႔အတူ ေရာဂါေသြးဟုသတ္မွတ္သည့္ ေသြးမ်ားဆင္းၿပီးလွ်င္လည္း ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္မထိုက္ပါ။ ဝုဇူျပဳ၍ နမားဇ္ေဆာက္တည္ႏိုင္သည္။

သတိျပဳရန္ 
ေရာဂါေသြးဆင္းေနသူသည္ ဖရဇ္နမားဇ္အခ်ိန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ဝုဇူျပဳရမည္။ ထိုဝုဇူျဖင့္ ယင္းနမားဇ္အခ်ိန္မကုန္မျခင္း ႀကိဳက္သေလာက္ နမားဇ္ဖတ္ႏိုင္သည္။ ၎ ဖရဇ္နမားဇ္အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ေနာက္တစ္ခ်ိန္ကူးသြားလွ်င္ ယခုျပဳထားေသာဝုဇူသည္ ပ်က္သြားၿပီျဖစ္၏။ ဖရဇ္နမားဇ္ေနာက္တစ္ခ်ိန္အတြက္ ဝုဇူအသစ္ျပဳလုပ္ရပါမည္။
ဥပမာ ဇုဟုရ္အခ်ိန္အတြက္ ဝုဇူျပဳထားလွ်င္ အစြရ္အခ်ိန္မေရာက္မီအထိ ၎၏ ဝုဇူမပ်က္ပါ။ အစြရ္အခ်ိန္ဝင္သြားလွ်င္ ဝုဇူပ်က္သြားမည္။ ဝုဇူအသစ္ျပန္ျပဳလုပ္ရမည္။ နမားဇ္အခ်ိန္တိုင္း ဤသုိ႔ပင္ ျပဳသြားရပါမည္။

*ဖဂ်ရ္နမားဇ္အတြက္ ျပဳလုပ္ထားေသာဝုဇူသည္ ေနထြက္လွ်င္ ၎ဝုဇူပ်က္သြားသည္။ ေနထြက္ၿပီးေနာက္ ဝုဇူအသစ္ျပန္ျပဳလုပ္ၿပီး ဇုဟုရ္အခ်ိန္ မဝင္မီအထိ ႏွစ္သက္ရာနမားဇ္မ်ား ေဆာက္တည္ႏိုင္ပါသည္။

*နမားဇ္အခ်ိန္တစ္ခုမွ ေနာက္တစ္ခုသို႔ေျပာင္းသြားလွ်င္ ဝုဇူပ်က္သလို သာမန္ ဝုဇူပ်က္သည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္လည္း ဝုဇူပ်က္ပါမည္။ ေရာဂါေသြးဆင္းျခင္းေၾကာင့္ ဝုဇူမပ်က္ပါ။

ရာသီေသြး၊ မီးတြင္းေသြးဆင္းေနသူႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ယူဆခ်က္အမွားမ်ား
ရာသီေသြးဆင္းသူ၊ မီးတြင္းေသြးဆင္းေနသူကို သူ႔တစ္ကိုယ္လံုးမသန္႔ျဖစ္ေနသည္ဟု မွတ္ယူထားျခင္းသည္ မွား၏။ အစၥလာမ္မွ သတ္မွတ္သည့္ ျပဳခြင့္မရွိသည့္ အမလ္တခ်ဳိ႕မွအပ က်န္ကိစၥရပ္မ်ားအားလံုး ျပဳလုပ္ခြင့္ရွိပါသည္။ ထမင္းဟင္းခ်က္ျခင္း၊ ခင္ပြန္းႏွင့္ ထိကိုင္ျခင္း စသည္မ်ားအာလံုးျပဳလုပ္ခြင့္ရွိသည္။
ကေလးေမြးထားသည့္အိမ္မ်ားတြင္ မီးတြင္းေသြးဆင္းသည္ျဖစ္ေစ မဆင္းသည္ျဖစ္ေစ ရက္ေလးဆယ္မျပည့္မခ်င္း နမားဇ္မဖတ္ ရိုဇာမထားပဲေနၾကသည္။ ဤသို႔မဟုတ္ပါ။ သတ္မွတ္ကာလျပည့္ရန္မလိုအပ္ပါ။ ေသြးဆင္းမႈရပ္ဆိုင္းလွ်င္ ရက္ေလးဆယ္ ျပည့္သည္ျဖစ္ေစ မျပည့္သည္ျဖစ္ေစ ေရခ်ဳိး၍ သန္႔ျပန္႔မႈရယူလိုက္ရမည္။
ထို႔အတူ ရက္ေလးဆယ္ျပည့္သည့္ေန႔တြင္ တစ္အိမ္လံုးေရပတ္သုတ္ျခင္း၊ မီးဖြားထားသူေနသည့္အခန္းကို အထူးတလည္ သန္႔ရွင္းမႈမ်ားျပဳျခင္းကို မျပဳမေနရတာဝန္အျဖစ္မွတ္ယူထားသည္။ ဤသည္မွာ မွား၏။ ကေလးေမြးသည့္အခန္းပင္ျဖစ္ပါေစ သန္႔ပါသည္။ ထိုေနရာ၌ နမားဇ္ဖတ္ျခင္းလည္း ျပဳႏိုင္သလို တျခားေသာသန္႔ျပန္႔ေနသူမ်ား လာေရာက္ပါကလည္း မသန္႔ျခင္း မျဖစ္သြားပါ။
ကေလးေမြးထားသည့္ အမ်ဳိးသမီးသည္ ရက္ေလးဆယ္မျပည့္မျခင္း ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို အနီးကိုပင္ ကပ္ခြင့္မေပးၾကေပ။ အိပ္ယာေပၚလည္း ထိုင္ခြင့္မေပးၾကေပ။ ၎ယူဆခ်က္သည္မွားပါသည္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူႏွင့္ ဇနီးအၾကား မည္သူမွ် ထိုသို႔သတ္မွတ္၍ ခြဲထားခြင့္ လံုးဝမရွိပါ။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူထံ မသန္႔မ်ားကူးစက္သြားသည္လည္း မရွိပါ။ ကေလးေမြးထားသည့္ဇနီးႏွင့္အတူ ေနထိုင္စားေသာက္ႏိုင္သည္။ အိပ္ယာေပၚ ထိုင္ရံုတင္မက အတူတကြ လွဲေလ်ာင္းႏိုင္ပါသည္။ ခင္ပြန္းကို ေခါင္းၿဖီးေပးျခင္း၊ ခင္ပြန္းက ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနျဖစ္ေနသည့္ ဇနီး၏ ရင္ခြင္အတြင္း ဦးေခါင္းထား၍ အိပ္စက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။

ေရခ်ဳိးျခင္းတြင္...
ေရခ်ဳိးျခင္းဟု ဆိုရာတြင္ က်န္းမာေရးအရ ပံုမွန္ေရကိုမသံုးစြဲႏိုင္လွ်င္ ေရေႏြးကို သံုးစြဲႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အတူ ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္သည့္ေရခ်ဳိးျခင္းတြင္ သတ္မွတ္ထားသေလာက္ ခ်ဳိးလိုက္ပါကလည္း သန္႔ျပန္႔သြားပါသည္။ အကယ္၍ လံုးဝေရမကိုင္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ သယမြမ္ျပဳ၍ သန္႔ျပန္႔မႈရယူကာ နမားဇ္ရိုဇာတို႔ကို ေဆာက္တည္ရပါမည္။

[က်မ္းကိုး ... ဗဟစ္ရွ္သီးေဇဝရ္၊ အမ်ဳိးသမီးအစၥလာမ့္လမ္းညႊန္က်မ္း၊ ခဝါသီးန္ေက ဂ်ဒီးဒ္မစာအိလ္၊ ခဝါသီးန္ အိစ္လာမီအင္ဆိုက္ကလိုပီဒီယား]

အလ္မုဖီးဒ္
ဇုလ္ဟိဂ်္ဂ်ာ/ ၂၇/ ေယာင္မုလ္အိစ္ႏိုင္းန္/ ဟိဂ်ရီ ၁၄၃၆
စာသား ေကာ္ပီယူသူမ်ား အလ္မုဖီးဒ္၏ အမည္အတိုင္း ထည့္ေရးပါ

----
အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။