Wednesday, October 28, 2015

မုစ္လင္မ္အမ်ဳိးသမီးတိုင္း သိထားရမည့္ ရာသီေသြးႏွင့္ ေရာဂါေသြးမ်ားအေၾကာင္း

မိမိတို႔၏ မိတ္ေဆြမ်ားကို ဤလင့္မွ ရွဲေပးႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/almufeed.mm/posts/830245673762690:0

အစၥလာမ္ဘာသာသည္ သန္႔ရွင္းမႈကို အထူးဦးစားေပးထားသလို စည္းစနစ္တိက်သည့္ သန္႔ရွင္းနည္းကိုလည္း ျပထားေပသည္။ ထို႔အတူ ခဝပ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားတြင္လည္း သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈရွိရမည္ဟူေသာ စည္းကမ္းခ်က္လည္း ရွိေပသည္။ ယင္းခဝပ္မႈတို႔သည္ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဦးစလံုးအေပၚဝယ္ မျပဳမေနရတာဝန္မ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အမ်ဳိးသမီးတို႔တြင္ ေသြးဆင္းျခင္းဟူသည့္ က႑တစ္ရပ္သည္ အထူးပါဝင္သည္။ ထိုက႑အတြက္ စည္းစနစ္တက် သန္႔သည့္အခ်ိန္ မသန္႔သည့္အခ်ိန္၊ သန္႔လွ်င္ မည္သည္တို႔ျပဳခြင့္ရွိၿပီး မသန္႔လွ်င္ မည္သုိ႔လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားသည္တို႔ကို အေသးစိတ္ ျပသထားေပသည္။

ေသြးဆင္းျခင္းတြင္ လစဥ္သဘာဝအရ ေသြးဆင္းျခင္းလည္း ရွိသလို ကေလးမီးဖြားၿပီးေနာက္ ဆင္းသည့္ ေသြးလည္း ရွိေပသည္။ ထိုေသြးႏွစ္မ်ဳိး၏ ၾကားတြင္ ေရာဂါဟု သတ္မွတ္သည့္ ေသြးဆင္းျခင္းလည္း ပါရွိေပသည္။ မုစ္လင္မ္အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ မည္သည့္ပံုစံေသြးဆင္းျခင္းျဖင့္ ေရာဂါေသြးျဖစ္မည္နည္း၊ မည္သည့္ပံုစံတြင္ ရာသီေသြးဟု သတ္မွတ္မည္နည္း။ ထို႔အတူ မီးတြင္းေသြးသည္ ကာလမည္မွ်ရွိမည္။ ထိုသို႔ေသြးဆင္းေနခ်ိန္တြင္ အစၥလာမ္၏ အမိန္႔မ်ား မိမိအတြက္ မည္သို႔ေျပာင္းလဲသြားသည္ စသည္မ်ားကို မုစ္လင္မ္အမ်ဳိးသမီးတိုင္း ျပည့္ျပည့္ဝဝ သိရွိထားရန္ အထူးလိုအပ္လွပါသည္။ အစၥလာမ္ဘာသာ၏ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားသည္ လြယ္ကူမႈမ်ားကို ဦးစားေပးထားသလို အမိန္႔နာခံျခင္းဟူသည့္ စိတ္ဓါတ္ကိုလည္း အထူးေတာင္းဆိုထားေပသည္။ လူသားဖက္က ေကာင္းသည္ဟု ျမင္ေသာ္လည္း အစၥလာမ္၏ သတ္မွတ္မႈတြင္ မေကာင္းဟုျပထားလွ်င္ ထိုအတိုင္းနာခံမည့္ စိတ္ထားရွိေနရေပမည္။ ဤသို႔နာခံျခင္းကိုပင္ မုစ္လင္မ္ဟုေခၚသည္။ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ပါဟု အမိန္႔ေပးခ်ိန္တြင္ လိုက္နာျခင္းႏွင့္ မျပဳလုပ္ရဟု အမိန္႔ေပးခ်ိန္တြင္ လိုက္နာျခင္း၊ ထိုႏွစ္ခုစလံုးသည္ မုစ္လင္မ္တစ္ဦး၏အသိဉာဏ္ႏွင့္ ႏွလံုးသားတြင္ ရွိေနရမည့္စိတ္ဓါတ္တစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ယခုဤေနရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အထူးက႑တစ္ရပ္ျဖစ္သည့္ ေသြးဆင္းျခင္းႏွင့္ ယင္းႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အစၥလာ့မ္ရွရီအသ္၏ အမိန္႔မ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳံ၍ တင္ျပသြားပါမည္။ ဗဟစ္ရွ္သီးေဇဝရ္က်မ္းႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ အထူးေရးသားထားသည့္ အျခားေသာက်မ္းမ်ားကို ကိုးကား၍ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဦးစြာ ၎ေသြးမ်ား၏ အရဗီအေခၚအေဝၚကို တင္ျပမည္။
ရာသီေသြး = ဟိုင္း(ဇြ္)။ ရာသီလာေနသူ = ဟာေအဇြာ
မီးတြင္းေသြး = နိဖား(စ္)။ မီးတြင္းေသြးဆင္းေနသူ = ႏုဖာစာ
ေရာဂါေသြး = အိ(စ္)သိဟာဇြာ။ ေရာဂါေသြးဆင္းေနသူ = မု(စ္)သဟာဇြာ

ရာသီေသြးသည္ ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ႏွင့္ ကေလးႏို႔တိုက္ခ်ိန္မွအပ က်န္အခ်ိန္တိုင္းတြင္ လစဥ္ပံုမွန္ဆင္းေပသည္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္ ရာသီေသြးသည္ သေႏၶသားအတြက္ ျဖစ္သြားသည္။ ကေလးေမြးၿပီးေနာက္ သားအိမ္အတြင္း က်န္ရွိေသြးမ်ားသည္ နိဖား(စ္)ေခၚ မီးတြင္းေသြးအျဖစ္ ဆင္းသြားသည္။ ကေလးကို ႏို႔ခ်ဳိတိုက္ေကၽြးခ်ိန္တြင္ ရာသီေသြးသည္ မိခင္၏ ႏို႔ရည္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ဤသည္မွာ ဟိုင္း(ဇြ္)ေခၚ ရာသီေသြးႏွင့္ မီးတြင္းေသြးတို႔၏ ပံုမွန္ ပံုစံျဖစ္ေပသည္။ ေရာဂါေသြးဟူသည္မွာ လစဥ္ရာသီဆင္းျခင္းႏွင့္ မီးတြင္းေသြးဆင္းျခင္းတို႔တြင္ ပံုမွန္သတ္မွတ္ကာလထက္ ေက်ာ္လြန္၍ ဆင္းေသာေသြး ျဖစ္သည္။ ဟိုင္း(ဇြ္)ႏွင့္ နိဖား(စ္)တြင္ အမိန္႔မ်ားတူေသာ္လည္း အိ(စ္)သိဟာဇြာေခၚ ေရာဂါေသြးတြင္မူ အမိန္႔မ်ား မတူညီေတာ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သို႔ေသာအေျခအေန၌ အမ်ဳိးသမီးတြင္ ဆင္းေနေသာေသြးတို႔သည္ ေရာဂါေသြးအမိန္႔တြင္ ပါဝင္သြားသည္ကို သတိျပဳရေပမည္။

ရာသီေသြးႏွင့္ ေရာဂါေသြး
၁။ ရာသီေသြး စဆင္းသည့္ အေစာဆံုး အသက္အရြယ္ကို အစၥလာမ္တြင္ ကိုးႏွစ္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းကေလးငယ္တစ္ဦးသည္ အသက္ကိုးႏွစ္မတိုင္ခင္ ေသြးဆင္းခဲ့သည္ရွိေသာ္ ၎ေသြးသည္ ရာသီေသြးတြင္ အက်ဳံးမဝင္ေပ။ ေရာဂါေၾကာင့္ ဆင္းေသာေသြးဟု သတ္မွတ္သည္။
(အစၥလာမ္ဘာသာ၌ မိန္းကေလးတစ္ဦးသည္ ရာသီေသြးစတင္ဆင္းၿပီဆိုလွ်င္ အရြယ္ေရာက္ၿပီဟု စတင္သတ္မွတ္လိုက္ပါသည္။ အရြယ္ေရာက္သြားသည့္ မုစ္လင္မ္ မိန္းကေလး၊ ေယာက်္ားေလးတိုင္းတြင္ ေန႔စဥ္မျပဳမေနရ ဖရဇ္နမားဇ္မ်ား၊ ထို႔အတူ ရိုဇာ၊ ဇကားသ္၊ ဟဂ်္၊ လံုၿခံဳစြာဖံုးအုပ္၍ ဝတ္ဆင္သြားလာျခင္း၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္လွ်င္ အျပစ္ထိုက္ျခင္း စသည့္အမိန္႔မ်ားသည္ တာဝန္က်လာၿပီျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကို အုပ္ထိန္းသူ လူႀကီးသူမမ်ားေကာင္းစြာ သတိခ်ပ္ရပါမည္။ အသက္ငယ္ေသးတယ္ဟု ကိုယ့္စိတ္ကူးျဖင့္ သတ္မွတ္၍ ရိုဇာ၏တာဝန္မ်ား နမားဇ္၏ တာဝန္မ်ားလြတ္ေနသည္ကို မသိက်ဳိးကၽြံျပဳေနပါလွ်င္ ျပစ္ဒဏ္ခံရပါက ထိုသုိ႔ေသာလူႀကီးမ်ားပါ အျပစ္ခံရမည္ျဖစ္ပါသည္။)

၂။ ေသြးဆံုးသည့္ ေနာက္ဆံုးအသက္အရြယ္ကို ၅၅ႏွစ္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။ အကယ္၍ အသက္ ၅၅ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေသြးဆင္းျခင္း ရွိခဲ့ေသာ္ .... ေသြး၏ အေရာင္သည္ အနီျဖစ္လွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ အမဲျဖစ္လွ်င္ ရာသီေသြးဟုသာ သတ္မွတ္မည္။ ေသြးအေရာင္သည္ အဝါ၊ အစိမ္း သို႔မဟုတ္ ေျမႀကီးအေရာင္ျဖစ္ေနလွ်င္ ေရာဂါေသြးဟု သတ္မွတ္မည္။ သို႔ေသာ္ သတိျပဳရမည္မွာ ယခင္ကတည္းကေသြးဆင္းလွ်င္လည္း ထို အဝါ၊ အစိမ္း သို႔မဟုတ္ ေျမႀကီးအေရာင္မ်ား ဆင္းခဲ့သည္ဆိုလွ်င္ ယခုဆင္းသည့္ေသြးကိုလည္း ရာသီေသြးဟုသာ သတ္မွတ္သည္။

၃။ ရာသီေသြးဆင္းသည့္ အနည္းဆံုးရက္အေရအတြက္မွာ သံုးေန႔ႏွင့္ သံုးညတိတိျဖစ္သည္။ အမ်ားဆံုးရက္အေရအတြက္မွာ ဆယ္ေန႔ ဆယ္ညအထိ ျဖစ္သည္။ (ေန႔ႏွင့္ ညႏွစ္ခုေပါင္းမွ တစ္ရက္ဟု သတ္မွတ္သည္။)
အနည္းဆံုးရက္ထက္ ေလ်ာ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမ်ားဆံုးရက္ထက္ ပိုလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း (နည္းေသာရက္၏ေသြးႏွင့္ ပိုေသာရက္တြင္ ဆင္းသည့္ေသြးတို႔ကို) ေရာဂါေသြးဟု သတ္မွတ္သည္။

၄။ အျဖဴေရာင္မွအပ က်န္အေရာင္မ်ားသည္ ရာသီေသြး၏အေရာင္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဥပမာ အနီ၊ အညိဳ၊ အမဲ၊ ေျမႀကီးအေရာင္၊ အစိမ္း၊ အဝါ။

၅။ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ရာသီေသြးဆင္းသည့္ ရက္အေရအတြက္ မတူညီပါ။ တခ်ဳိ႕သည္ သံုးရက္သာလာသည္။ တခ်ဳိ႕သည္ ဆယ္ရက္အျပည့္လာသည္။ တခ်ဳိ႕သည္ ေလးရက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ငါးရက္၊ ခုႏွစ္ရက္၊ ကိုးရက္ စသည္ျဖင့္ ေသြးဆင္းရက္ပံုမွန္ရွိသည္။ တခ်ဳိ႕သည္ လတစ္လႏွင့္ တစ္လ မတူညီပဲ သံုးရက္ျဖစ္လိုက္၊ ခုႏွစ္ရက္ျဖစ္လိုက္၊ ေလးရက္ျဖစ္လိုက္ .... စသည့္ပံုစံမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ ပံုမွန္လာသည့္ရက္ဟူ၍ မရွိဘဲ ရက္အေရအတြက္ ေျပာင္းလဲေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သိမွတ္ထားရမည္မွာ ရာသီေသြးဆင္းရာတြင္ ဆယ္ရက္အတိ ျပည့္ရမည္ဟူ၍လည္း မရွိသလို အၿမဲတန္း ငါးရက္သာလာရမည္၊ ခုႏွစ္ရက္သာလာရမည္ဟူ၍လည္း မရွိပါ။

၆။ ရာသီေသြးဆင္းသည့္ ကာလအတြင္းတြင္ တခ်ဳိ႕ရက္မ်ား၌ ေသြးမဆင္းသည့္ရက္မ်ားလည္း ရွိေပသည္။ ထိုသို႔ေသြးမဆင္းသည့္ ရက္ကို သန္႔သည့္ရက္ဟု မသတ္မွတ္ပါ။ ေသြးနားရက္သာ ျဖစ္မည္။
ဥပမာ သံုးရက္ေသြးဆင္းၿပီး ေလးရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ လံုးဝေသြးမဆင္းေတာ့ေပ။ ငါးရက္ေျမာက္ေန႔တြင္လည္းမဆင္း။ ေျခာက္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ေသြးျပန္ဆင္းမည္။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ ေလးရက္ေျမာက္ေန႔ႏွင့္ ငါးရက္ေျမာက္ေန႔တို႔သည္ ေသြးနားရက္သာ ျဖစ္သည္။ သန္႔သြားသည့္ရက္မ်ား မဟုတ္ပါ။

ရာသီလာသည့္ရက္မ်ားအတြင္း ထိုသို႔ေသြးမဆင္းသည့္ရက္မ်ားႏွင့္ ႀကံဳသည့္အခါ သန္႔ၿပီဟု မွတ္ယူ၍ ေခါင္းေလွ်ာ္ ေရခ်ဳိးၿပီး နမားဇ္ဖတ္လိုက္သည္မ်ား မျပဳပါႏွင့္။ က်န္းမာေရးလည္း ထိခိုက္ႏိုင္သလို ရွရီအသ္၏ သတ္မွတ္မႈအရ သန္႔ရွင္းမႈ မရွိသည့္အေျခအေနႏွင့္ နမားဇ္ေဆာက္တည္သည့္ပံုစံျဖစ္သြားေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးအေနျဖင့္ မိမိ၏ ပံုမွန္ေသြးဆင္းေနက်ရက္ျပည့္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းရပါမည္။ မိမိတြင္ ရာသီလာရက္သည္ ပံုမွန္မည္သုိ႔ရွိသည္ကို သိထားရပါမည္။

၇။ ရာသီလာသည့္ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ေန႔စဥ္ ညတိုင္း အခ်ိန္ျပည့္ ေသြးဆင္းေနရမည္ဟူသည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိပါ။

၈။ ရာသီေသြးၿပီးသြားျခင္း၏ လကၡဏာတစ္ခုမွာ လစဥ္သံုးဂြမ္းစတြင္ မည္သည့္အေရာင္အဆင္းမွ မေပက်ံေတာ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ အျဖဴဆင္းလာလွ်င္လည္း ရာသီေသြးၿပီးဆံုးျခင္း၏ လကၡဏာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။

၉။ ရာသီေသြးႏွစ္ႀကိမ္၏အၾကား သန္႔ျပန္႔သည့္ကာလမွာ အနည္းဆံုး ၁၅ရက္ျဖစ္သည္။ အမ်ားဆံုးရက္မွာ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္လတြင္ရာသီေသြးဆင္းၿပီးေနာက္ ေလး၊ ငါးလအထိ ေသြးမဆင္းလွ်င္လည္း ထိုလအားလံုးသည္ သန္႔သည့္ကာလမ်ားျဖစ္ပါသည္။

၁ဝ။ ရာသီေသြးဆင္းရာတြင္ ပံုမွန္ သံုးရက္၊ သို႔မဟုတ္ ေလးရက္၊ ခုႏွစ္ရက္ စသည္ျဖင့္ ေသြးဆင္းသည္။ သို႔ေသာ္ လတစ္လတြင္ ပံုမွန္လာေနက်ရက္ထက္ ပိုဆင္းလာသည္။ သို႔ေသာ္ ဆယ္ရက္ထက္ မေက်ာ္လြန္လွ်င္ ထိုပိုဆင္းသည့္ေသြးတို႔သည္ ရာသီေသြးသာ ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ဆယ္ရက္ထက္ေက်ာ္သည္ဆိုလွ်င္ မိမိပံုမွန္လာေနက်ရက္ကို ရာသီေသြးဟုသတ္မွတ္ၿပီး (ပံုမွန္ရက္ထက္) ေက်ာ္လြန္သည့္ ရက္အားလံုး၏ေသြးကို ေရာဂါေသြးဆင္းသည္ဟု သတ္မွတ္မည္။
ဥပမာ .... လစဥ္ ငါးရက္ ပံုမွန္ေသြးဆင္းသည္။ လတစ္လတြင္ ငါးရက္ထက္ေက်ာ္၍ ခုႏွစ္ရက္လာသည္။ သို႔မဟုတ္ ကိုးရက္လာမည္။ ဆယ္ရက္မေက်ာ္မခ်င္း ထိုေသြးတို႔သည္ ရာသီေသြးသာျဖစ္မည္။ သို႔ေသာ္ ကိုးရက္၊ ဆယ္ရက္တြင္ ေသြးမရပ္သြားဘဲ ၁၁ရက္ေျမာက္အထိ ေသြးဆင္းေနသည္ဆိုလွ်င္ ပံုမွန္ေသြးဆင္းေနက် ငါးရက္ကို ရာသီေသြးဟုမွတ္ယူၿပီး က်န္ေျခာက္ရက္ကို ေရာဂါေသြးဟု မွတ္ယူပါမည္။ (ဤအမိန္႔မွာ ရာသီလာရာတြင္ ပံုမွန္ ရက္သတ္မွတ္ခ်က္ရွိသူအတြက္ ျဖစ္၏။)

၁၁။ ရာသီေသြးဆင္းရာတြင္ ပံုမွန္ရက္ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိသည့္ အမ်ဳိးသမီးသည္ လတစ္လတြင္ ဆယ္ရက္ထက္ေက်ာ္၍ ေသြးဆင္းလာပါက (ဆယ္ရက္ထက္ေက်ာ္သည့္ လ၏) အရင္လတြင္ ေသြးဆင္းခဲ့သည့္ရက္အေရအတြက္ကိုသာ ယခုလ၌ ရာသီေသြး၏ရက္ဟု သတ္မွတ္ၿပီး ပိုသည့္ရက္အားလံုးကို ေရာဂါေသြး၏ ရက္မ်ားဟု သတ္မွတ္မည္။
ဥပမာ ပထမတစ္လတြင္ သံုးရက္ ရာသီလာသည္။ ဒုတိယလတြင္ ငါးရက္လာသည္။ တတိယလတြင္ ဆယ္ရက္လာသည္။ စတုတၳလတြင္ ငါးရက္လာသည္။ ပဥၥမလတြင္ ဆယ္ႏွစ္ရက္လာသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ပဥၥမလ၏ရာသီလာရက္ကို စတုတၳလႏွင့္ ကိုက္ညီ၍ ငါးရက္လာသည္ဟု မွတ္ယူၿပီး က်န္သည့္ ခုႏွစ္ရက္၏ ေသြးဆင္းျခင္းကို ေရာဂါေသြးဟု မွတ္ယူမည္။ (ဤအမိန္႔မွာ ရာသီလာရာတြင္ ပံုမွန္ရက္ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိသူမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္။)

၁၂။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ လစဥ္ ေလးရက္ ပံုမွန္ရာသီေသြးဆင္းသည္။ ထိုရက္အတုိင္း ကာလၾကာရွည္စြာ ရာသီလာေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ လတစ္လတြင္ ခုႏွစ္ရက္အထိ ေသြးဆင္းသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္လည္း ရာသီေသြးသာျဖစ္၏။ ထိုသုိ႔ ခုႏွစ္ရက္အထိေသြးဆင္းသည့္လၿပီးေနာက္ ေနာက္တစ္လတြင္ ဆယ္ငါးရက္ေသြးဆင္းသည္ဆိုလွ်င္ ခုႏွစ္ရက္အထိကို ရာသီေသြးဟု မွတ္ယူၿပီး က်န္သည့္ ရွစ္ရက္၏ ေသြးဆင္းျခင္းကို ေရာဂါေသြးဟု မွတ္ယူရမည္။ ေလးရက္မွ ခုႏွစ္ရက္သို႔ေျပာင္းသြားျခင္းကို မိမိ၏ပံုမွန္ရက္ ေျပာင္းလဲသြားၿပီဟု သတ္မွတ္လိုက္ရပါမည္။
(ေလးရက္၊ ခုႏွစ္ရက္တုိ႔သည္ ဥပမာျပျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဆိုလိုရင္းမွာ အမ်ဳိးသမီး၏ ကာလၾကာရွည္စြာ ပံုမွန္ရာသီလာရက္သည္ ေျပာင္းသည္လည္း ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိအတြက္ ေျပာင္းသြားသည့္ ရာသီလာရက္သည္ ဆယ္ရက္အတြင္းရွိပါက ရာသီလာျခင္းသည္ျဖစ္၏။ ဆယ္ရက္ထက္ေက်ာ္ပါက ေနာက္ဆံုးေျပာင္းသြားသည့္ ပံုမွန္ရက္ကိုသာ ရာသီလာရက္အျဖစ္ အတည္ယူရပါမည္။ ယခင္ပံုမွန္လာေနက်ရက္ကို အတည္မယူေတာ့ပါ။)

၁၃။ မိန္းကေလးတစ္ဦးသည္ ယခုမွ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ရာသီလာ၏။ ဆယ္ရက္အျပည့္လာလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထို႔ထက္နည္းလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ရာသီေသြးဟုသာ မွတ္ယူပါမည္။ ဆယ္ရက္ထက္ေက်ာ္လာလွ်င္ ဆယ္ရက္အထိကို ရာသီေသြးဟုမွတ္ယူၿပီး ပိုသည့္ရက္မ်ား၏ေသြးကို ေရာဂါေသြးဟု မွတ္ယူမည္။

၁၄။ ရာသီလာရာတြင္ လံုးဝမရပ္ေတာ့ဘဲ တစ္လလံုးဆက္တိုက္ေသြးဆင္းေနလွ်င္ ရာသီစလာသည့္ရက္မွစ၍ ဆယ္ရက္အထိကို ရာသီေသြးဆင္းသည့္ကာလဟု သတ္မွတ္ၿပီး က်န္ရက္အကုန္ကို ေရာဂါေသြးဟု မွတ္ယူရမည္။ အကယ္၍ ေလးငါးလဆက္တိုက္ ေသြးဆင္းေနလွ်င္လည္း ၎နည္းအတိုင္းပင္ လတိုင္းသတ္မွတ္သြားရပါမည္။ ((ဤသုိ႔ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္လဆက္တုိက္ ေသြးဆင္းျခင္းမ်ဳိးရွိသည္။ ႏွစ္ခ်ီ၍ဆင္းသည္လည္း ရွိသည္။ ႐ႈိက္သာန္ေႏွာင့္ယွက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္ပါသည္။))

၁၅။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားခ်ိန္ ေသြးဆင္းလွ်င္ ၎ေသြးသည္ ေရာဂါေသြးသာျဖစ္သည္။ ရာသီေသြးမဟုတ္ပါ။ ထို႔အတူ ကေလးေမြးသည့္အခ်ိန္ ကေလးမထြက္မီ ဆင္းေသာေသြးသည္လည္း ေရာဂါေသြးသာ ျဖစ္၏။ ကေလးသည္ တစ္ဝက္ထက္ပို၍ မထြက္ေသးသည့္အခ်ိန္ ဆင္းေသာေသြးကိုလည္း ေရာဂါေသြးဟုသာ သတ္မွတ္ပါသည္။

ရာသီေသြးဆင္းသည့္ကာလတြင္ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္
ရာသီေသြးဆင္းသည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ကာလတြင္ နမားဇ္ဖတ္ခြင့္ႏွင့္ ရိုဇာထားခြင့္မရွိပါ။ အကယ္၍ ဆယ္ရက္အျပည့္လာသူျဖစ္လွ်င္ ဆယ္ရက္လံုး ဖတ္ခြင့္မရွိပါ။ ဤသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သတ္မွတ္ေပးထားသည့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ဖတ္ခြင့္မရျခင္းကို အထူးတလည္ စိတ္ညစ္ေနျခင္း၊ စိတ္ပ်က္ေနျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚရန္ မလိုအပ္ပါ။ ရာသီလာသည့္ကာလအတြင္း ပ်က္သြားသည့္ နမားဇ္မ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သခင္က ခြင့္လႊတ္ေပးထားသည္။ သေဘာမွာ ကဇြာ အစားျပန္ျဖည့္ရန္ မလိုအပ္ေပ။ ရိုဇာကိုမူ ကဇြာျပန္ျဖည့္ရမည္။ ထို႔အတူ ကုရ္အာန္ဖတ္ျခင္း မျပဳပိုင္ပါ။ ကုရ္အာန္၌ပါသည့္ ဒုအာမ်ားကို ဒုအာ၏နိယသ္ျဖင့္ ဖတ္ရြတ္ႏိုင္သည္။ ဒုအာေအကုႏူးသ္ ဖတ္ခြင့္ရွိသည္။ "လာေဟာင္းလာ ဝလာကူဝသ အိလ္လာဗိလာဟိလ္ အလီယစ္လ္ အဇြီးမ္" ဖတ္ခြင့္ရွိသည္။ ကုရ္အာန္ကို လက္ခ်ည္းသက္သက္ျဖင့္ ကိုင္တြယ္ခြင့္ မရွိပါ။ ကုရ္အာန္ကို အေရးေပၚကိုင္ရမည္ဆိုလွ်င္ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ထိကပ္မေနသည့္ အဝတ္စျဖင့္ ကိုင္တြယ္ရမည္။ ဥပမာ အက်ႌလက္ကို ဆြဲဆန္႔၍ကိုင္ျခင္း၊ ေခါင္းတြင္ေဆာင္းထားသည့္ ပုဝါအနားစျဖင့္ ကိုင္တြယ္ျခင္းမ်ား မပိုင္ပါ။ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္မထိကပ္ေနသည့္ သီးသန္႔အဝတ္၊ လက္ကိုင္ပုဝါ စသည္တို႔ျဖင့္ ကိုင္တြယ္ရမည္။ ကုရ္အာန္အာယသ္မ်ားေရးထားသည့္ ေၾကးျပားမ်ား၊ သအ္ဝီးဇ္မ်ားကိုလည္း ကိုင္ခြင့္မရွိပါ။ ကုရ္အာန္အာယသ္ ေရးသားခြင့္မရွိပါ။ ကအ္ဗာေက်ာင္းေတာ္ကို သြဝါးဖ္လွည့္ျခင္း ျပဳခြင့္မရွိပါ။ ထို႔အတူ ရာသီလာေနစဥ္ကာလအတြင္ လင္မယားေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္၏။ ((ေပါင္းသင္းျခင္းမွအပ က်န္သည့္အေျခအေနမ်ား ဥပမာ ခါး၊ လက္ စသည္တုိ႔ထိကိုင္ျခင္း၊ အတူတကြစားေသာက္ျခင္း၊ နမ္းျခင္း၊ က်ီစယ္ျခင္း၊ အိပ္ယာတစ္ခုတည္းတြင္ အတူလွဲေလ်ာင္းျခင္းမ်ား ျပဳပိုင္ပါသည္။))

ရာသီလာသည့္ကာလတြင္ ေဆာင္ရန္မွာ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ဝုဇူျဖင့္ အခ်ိန္ျပည့္ေနသင့္သည္။ နမားဇ္အခ်ိန္က်ေရာက္တိုင္း ဂ်ာနမားဇ္ခင္း၍ထိုင္ၿပီး ဇိကိရ္၊ အိ(စ္)သိဂ္ဖာရ္၊ ဒရူးဒ္၊ ဒုအာ၊ မုနာဂ်ာသ္မ်ားကို ဖတ္ရမည္။ ဤသို႔ျပဳျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္ပါသည္။ နမားဇ္ဖတ္ခြင့္မရွိေတာ့သည္ႏွင့္ လြတ္ၿပီ ကၽြတ္ၿပီဟူသည့္ပံုစံျဖင့္ အလႅာဟ္ကို ေမ့သြားသည္မ်ဳိးမျဖစ္ေစရပါ။ ထို႔အတူ ရာသီလာသည့္ရက္မ်ားတြင္ ဂုနာျဖစ္ေစသည့္ကိစၥရပ္မ်ားကုိ က်ဴးလြန္ပါကလည္း အျပစ္ထိုက္ပါမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္မ်ားေရွာင္ျခင္းႏွင့္အတူ ဇိကိရ္၊ ဒုအာတုိ႔ကို ေဆာင္ၾကပါ။

အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ....... ေရာဂါေသြးတြင္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္အမိန္႔မ်ား၊ မီးတြင္းေသြးအေၾကာင္းႏွင့္ ကိုယ္သန္႔သည့္အခ်ိန္ႏွင့္ ကိုယ္မသန္႔သည့္အခ်ိန္ ျပဳလုပ္ၾကသည့္ အမွားမ်ားအေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္တင္ဆက္ပါမည္။

အလ္မုဖီးဒ္
ဇုလ္ဟဂ်္/ ၆/ ဟိဂ်ရီ ၁၄၃၆

---
အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။