Saturday, April 11, 2015

ပညာရွာေဖြေသာ လူတန္းစား (၄) မ်ဳိး


(၁) ပညာရွာေဖြစဥ္ ေလာက၏ဥစၥာပစၥည္းကို လိုသည္ထက္ပို၍ စုေဆာင္းျခင္းမျပဳေသာဆင္းရဲသားႏွင့္ သာသနာ့ပညာရွာေဖြစဥ္ ပညာကိုသင္ယူ၍ ဥစၥာပစၥည္းတို႔ကိုလည္း နည္းမ်ားမဆို တစ္နည္းတစ္ဖံုျဖင့္ စုေဆာင္းျခင္းျပဳေသာဆင္းရဲသား၊ ဤဆင္းရဲသားတို႔ ဆည္းပူးရယူထားေသာပညာသည္ ဥစၥာပစၥည္းကို ေစာင့္ထိန္းရန္ အေၾကာင္းခံတစ္ခုပင္ျဖစ္၏။ ထိုပညာေၾကာင့္ ေလာကတြင္ဂုဏ္က်က္သေရ စံတင္ေလာက္ေသာ အရည္အေသြးတစ္ခုရရွိသည္သာမက အာခိရသ္တမလြန္အခါ၌လည္း မိမိအတြက္ အက်ဳိးထူးခံစားရမည္ျဖစ္သည္။
(၂) ရိကၡာအသင့္အတင့္ပင္ ဖူလုံျခင္းမရွိေသာ္လည္း ရွိသမွ်ႏွင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္စြာေနထိုင္ၿပီး သာသနာ့ပညာရွာေဖြေသာဆင္းရဲသား၊ ၎သည္ မုစ္လင္မ္တို႔ေစာင့္စည္းအပ္ေသာ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ျခင္း၏ အက်ဳိးအျမတ္ကို သိရွိနားလည္ၿပီး မိမိသည္ဓနၾကြယ္ဝသူမ်ားထက္ ႏွစ္ေပါင္း (၅ဝဝ) အလ်င္ ေစာ၍ ဂ်ႏၷသ္သို႔ဝင္ေရာက္ရမည္ကို ယံုၾကည္သူျဖစ္၏။ ထိုသူဆည္းပူးတတ္ေျမာက္ထားေသာ ပညာသည္ ေလာကတြင္ သာယာတင့္တယ္ေစၿပီး အာခိရသ္တြင္ အက်ဳိးထူးခံစားရမည္ျဖစ္သည္။
(၃) သာသနာ့ပညာကို သင္ယူေသာ ေက်ာင္းသား၊ ၎သည္ သာသနာ့ပညာသင္ယူေနစဥ္ ဟလာလ္ရိုဇီကိုသာစားသံုး၍ လိုအပ္ေသာေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ားကို မုစ္လင္မ္လူထုထံမွ သို႔မဟုတ္ သာသနာ့ဘ႑ာေတာ္မွ ရယူမည္။ သာသနာ့ပညာတတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ္ ဟရာမ္ရိုဇီရွာေဖြေရးမွ ေရွာင္က်ဥ္မည္။ ၎ျပင္ သာသနာပ်က္ သူႂကြယ္မ်ားထံ မည္သည့္အခ်ိန္မွ လက္မျဖန္႔ဟူေသာ ခံယူခ်က္အျပည့္အဝထားရွိခဲ့ေသာ္ ၎သည္ အာခိရသ္တြင္ အက်ဳိးထူးခံစားရမည္ ျဖစ္၏။ အထက္ပါလူတန္းစား သံုးမ်ဳိးတို႔၏ သာသနာ့ပညာသင္ယူျခင္း ေလာကီလုပ္ငန္းႏွင့္ သာသနာ့ေရးရာမ်ားတြင္ အမြန္ျမတ္ဆံုးႏွင့္ အက်ဳိးစဝါးဗ္အမ်ားဆံုး ရရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
(၄) အလုပ္လက္မဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ၎က အာလင္မ္ျဖစ္ေျမာက္လာလွ်င္ ထိုပညာျဖင့္ ေလာကီစည္းစိမ္ရွာေဖြမည္ဟု ရည္ရြယ္ခ်က္ထားရွိသူျဖစ္၏။ ၎သည္ တရားမဲ့က်င့္သံုးေနထိုင္ေသာ ဘုရင္တို႔၏ တံခါးဝတြင္ျဖစ္ေစ၊ ထိုေခတ္အခါရွိ တိုင္းျပည္၏ ဘ႑ာန္ေတာ္ဝင္ေငြမ်ားမွာ ေသရည္အရက္ေရာင္းခ်ရာမွ ျဖစ္ေစ၊ မတရားအခြန္ေကာက္ခံ၍ ျဖစ္ေစ၊ ဟရာမ္လုပ္ငန္းမ်ား၏ ဝင္ေငြမ်ားမွျဖစ္ေစ ရရွိထားေစကာမူ မိမိသာပိုင္ဆိုင္ရမည္ဆိုပါက သာသနာ့ပညာမ်ားအေပၚ ေသးသိမ္ေသာ အမူအရာကို ျပကာ ၎တို႔ထံမွ ပစၥည္းရရွိေရးအတြက္ သြားေရာက္၍ မတ္တပ္ရပ္မည္သာ ျဖစ္ေပသည္။
၎သည္ ဤသို႔ေသာပညာျဖင့္ နာမည္ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားလိုမည္။ ဤသို႔ေသာ ပညာျဖင့္ ဂုဏ္သိကၡာႀကီးမားထည္ဝါလိုမည္ဆိုပါက ဤသို႔ေသာသာသနာ့ပညာကို ဆည္းပူးရယူျခင္းထက္ အျခားလက္မႈပညာတစ္ခုခုကို ျဖစ္ေစ၊ အေရာင္းအဝယ္တစ္ခုခုကို ျဖစ္ေစ၊ သင္ယူလုပ္ကိုင္ျခင္းက ပို၍ေကာင္းေပသည္။
အေၾကာင္းကား ဤသို႔ေသာလူတန္းစားမ်ားသည္ လူ႔ရွဳိက္သာန္တစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္၏။ ပညာမဲ့တို႔သည္ ၎တုိ႔ကိုၾကည့္၍ လမ္းမွားသို႔ ေရာက္သြားႏိုင္ၾကသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ပညာမဲ့အသိဉာဏ္ေခါင္းပါးသူတို႔က ဤအာလင္မ္ႀကီးမ်ားသည္ ဟရာမ္လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳ၍ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကလွ်င္ ငါတုိ႔ဂ်ာဟိလ္မ်ားအတြက္မူ မည္သည့္အျပစ္မွ ထိုက္မည္မဟုတ္ဟု မွတ္ခ်က္ခ်ကာ ယင္းအျပစ္မ်ားကို အသက္ထက္ဆံုး က်ဴးလြန္မိုက္မွားၾကမည္မွာ မုခ်မလြဲေပ။
ဤသို႔ သိကၡာမေစာင့္စည္းၾကေသာ အာလင္မ္ဆိုး အာလင္မ္ည့ံတို႔သည္ ေလာကတြင္ နည္းပါးႏုိင္သမွ် ေကာင္းမည္ျဖစ္၏။ ဤသို႔ေသာ အာလင္မ္ဆိုးတို႔အား ေျပာလိုသည္မွာ ေလာက၏ ရမၼစည္းစိမ္တို႔ကို ေလာကပညာျဖင့္သာ ရွာေဖြၾကပါကုန္။ သာသနာ့ပညာကို ခုတံုးလုပ္၍ သာသနာ့အေရၿခံဳၿပီး သာသနာ့လုပ္ငန္းမ်ားကို အလြဲသံုးစားျပဳလ်က္ မသမာေသာ နည္းမ်ဳိးစံုတို႔ုျဖင့္ စီးပြားရွာေဖြျခင္း မျပဳၾကေလကုန္ႏွင့္။
အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကၽြႏ္ုပ္၏ပညာသည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ေလာကီရမၼကိုျဖစ္ေစမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမွ ဖယ္ရွားေစခဲ့သည္။ ၎ျပင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္ ပညာကုိ ဆည္းပူးသင္ယူခဲ့ရာ ထိုပညာသည္ ကၽြႏ္ုပ္အား အရွင့္လမ္းသို႔တြန္းပို႔ေပးခဲ့သည္ဟု ေျပာဆိုခဲ့ေသာ္ ထိုသူ၏ပညာရပ္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ စြႏၷသ္လမ္းစဥ္၏ ပညာရပ္မ်ားသည္ျဖစ္၏။ ထိုသူတို႔သည္ ထိုပညာရပ္ကုိ ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိ၏။ ေလာကီစည္းစိမ္ႏွင့ ေလာဘေဒါသေမာဟမ်ားကိုလည္း ရြံရွာမည္ျဖစ္၏။ ထိုသူတို႔သည္ ေလာကီစည္းစိမ္ကို ေက်ာခိုင္းခဲ့ၾကေသာ သူေတာ္စင္တို႔အား ေတြ႕ဘူး၊ ႀကံဳဘူးၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾက၏။ ၎တို႔၏ စိတ္တြင္းဝယ္ သူေတာ္စင္မ်ား၏ ေနာက္လိုက္မ်ားသာ ျဖစ္လိုၾကေပသည္။
ဤသို႔ ပညာ၏တန္ဖိုးအနဂၣကို သိရွိၾကလွ်င္ သာသနာ့ပညာႏိုးၾကားေသာေခတ္၌ ပညာဂုဏ္ႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသူတစ္ဦး ျဖစ္ႏိုင္၏။ ထိုအခါပညာသည္ သင့္ေနာက္သို႔မလိုက္ဘဲ အသင္သည္ ပညာေနာက္သို႔သာ လိုက္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုေခတ္တြင္ ဆိုက္ေကာ္ေလာ္ဂ်ီႏွင့္ ဖီလိုေဆာ္ဖီ စသည့္ပညာရပ္မ်ားကို သင္ယူပို႔ခ်ေနေသာ ဆရာသမားႏွင့္ ေက်ာင္းသားတု႔ိသည္ ထိုပညာရပ္မ်ားကို ေလာက၏ညႊတ္ကြင္းအျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားၾကေပသည္။ ထိုသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္း၊ ထိုသူတို႔ထံမွ ပညာသင္ယူျခင္းသည္လည္း ေလာဘႏွင့္ ေလာကီစည္းစိမ္ကို စြန္႔လႊတ္ေပးႏိုင္စြမ္းမရွိေပ။
ထုိပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ ေလာကုတၱရာ အက်ဳိးျပဳပညာရွင္မ်ားမဟုတ္။ ေလာကီေရးေခတ္ပညာရွင္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ၎တို႔၏ အာခိရသ္အေရးကို ေတြးဆလွ်င္ အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ား လံုးဝပါဝင္ျခင္းမရွိ။ ဆံုးရွဳံးမႈတြင္ နစ္မြန္းေနၾကသည္မွာ ထင္ရွားေပသည္။
အကယ္၍ ထိုသူသည္ သာသနာကိုျမတ္ႏိုးမည္။ သာသနာ့ပညာရွင္ သူေတာ္စဥ္မ်ား၏ လမ္းစဥ္ကို က်င့္သံုးၿပီး တစ္ပါးသူအား ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ေလာကီေထာင္ေခ်ာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ သတိေပးျခင္း၊ ကယ္တင္ျခင္းျပဳလွ်င္ ေကာင္းေလစြ။ သို႔ျဖစ္ရာ ထိုသုိ႔ေသာသူႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္းသည္ အက်ဳိးရွိ၏။ ထိုသူ႔ထံမွ ပညာသင္ယူျခင္းသည္ သင့္ေလ်ာ္မြန္ျမတ္လွ၏။ ထိုသူထံမွ အက်ဳိးျပဳအတတ္ပညာကို သင္ယူျခင္းသည္ အမြန္ျမတ္ဆံုးလုပ္ငန္းပင္ ျဖစ္၏။ သို႔သာမက အိဗာဒသ္အေပါင္းတြင္ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး အိဗာဒသ္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ (အိမာမ္ဂဇာလီရဟ္မသုလႅာဟ္)

(ေမာ္လာနာကမၼရြဒ္ဒီးန္ ဦးသန္းေမာင္(ဂ်ာမိအီ) ဘာသာျပန္ထားသည့္ "အစၥလာမ့္ပညာေရး" စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာကို အလ္မုဖီးဒ္က ျပန္လည္တင္ဆက္သည္။)

*** သတိေပးခ်က္ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာကို ကူးယူလွ်င္ စာသားအျပည့္အစံု မူရင္းက်မ္းရွင္ ဘာသာျပန္သူႏွင့္ အလ္မုဖီးဒ္၏ Link ကိုပါ ထည့္သြင္းကူးယူပါ။ မိမိလိုသေလာက္ကူးယူးၿပီး ကိုယ္ပိုင္နာမည္တပ္ေနသူမ်ားကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ထိုသူတို႔သူ ၎တို႔မလုပ္သည္ကို လုပ္သေယာင္ေဆာင္ထားသျဖင့္ လိမ္လည္ မုသားဆိုသူပင္ျဖစ္၏။***

Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။