Saturday, June 13, 2015

အိမ္ရွင္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ စည္းကမ္းမ်ား



၁။ ထမင္းစားသံုးေနသည့္ ဧည့္သည္အား ဇြတ္အဓမၼ ထပ္မထည့္ေပးသင့္။ ဇြတ္အတင္း မစားခိုင္းသင့္။
၂။ ထမင္းစားပြဲတြင္ ဟင္းပန္းကန္မ်ား၌ ဟင္းလ်ာမ်ား လိုအပ္ပါက ဟင္းထပ္ျဖည့္ရန္အတြက္ ဟင္းပန္းကန္မ်ားကို ယူေဆာင္မသြားရ။ အျခား ပန္းကန္လြတ္တြင္ ဟင္းလ်ာမ်ား ထည့္၍ ယူလာကာ ဟင္းပန္းကန္မ်ားတြင္ ျဖည့္ထည့္ရမည္။
၃။ မိမိ၏ အႀကီးအကဲမ်ားကုိ ထမင္းစားဖိတ္ရာတြင္ ၎၏အသိုင္းအဝိုင္းရွိ ပုဂၢဳိလ္မ်ား၊ သက္ဆိုင္ပတ္သက္သူမ်ားကိုပါ ဖိတ္ၾကားလိုေသာ္ အႀကီးအကဲအား သက္ဆိုင္သူမ်ားကုိပါ ေခၚလာရန္ မေျပာသင့္ေခ်။ သက္ဆိုင္သူမ်ားကိုေခၚလာရန္ အႀကီးအကဲမွာ ေမ့ေကာင္း ေမ့သြားႏိုင္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အႀကီးအကဲမွ တဆင့္ဖိတ္ၾကားေစျခင္းသည္ အရိုအေသကင္းမဲ့ရာ ေရာက္သည္။ အကယ္၍ မိမိအႀကီးအကဲႏွင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ားကိုပါ ဖိတ္ၾကားလိုပါက အႀကီးအကဲထံ ခြင့္ပန္ၿပီးမွ ဖိတ္ၾကားသင့္သည္။ အႀကီးအကဲႏွင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ားကလည္း မိမိတို႔၏ အႀကီးအကဲထံတြင္ ခြင့္ပန္ၿပီးမွ အဆိုပါဖိတ္ၾကားျခင္းကို လက္ခံသင့္ေပသည္။
၄။ ဧည့္သည္အား ဧည့္ဝတ္ျပဳရာတြင္ ပ်ဴပ်ဴငွာငွာ လိွဳက္လွဳိက္လွဲလွဲျပဳပါ။ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အစားအေသာက္မ်ား ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြး ဧည့္ခံပါ။ သံုးရက္တိုင္ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံျခင္းမွာ အိမ္ရွင္ျပဳက်င့္ရမည့္ ဝတၱရားျဖစ္သည္။
၅။ ဧည့္သည္ထံသို႔ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား ေပးပို႔သည့္အခါ ဖံုးအုပ္၍ ေပးပို႔ပါ။
၆။ ဧည့္သည္ျပန္သည့္အခါတြင္ အိမ္တံခါးေပါက္အထိ ဧည့္သည္အား အိမ္ရွင္က လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ျခင္းမွာ စြန္နသ္ျဖစ္သည္။
၇။ အိမ္ရွင္သည္ ဧည့္သည္ထမင္းစားသံုးေနသည့္အခါ ဧည့္သည္မည္သုိ႔မည္ပံု စားသံုးေနသည္၊ မည္မွ်စားသံုးေနသည္ကို အေပၚစီးမွ ေခ်ာင္းေျမာင္းၾကည့္မေနရ။ ဧည့္သည္ လြတ္လပ္စြာစားသံုးႏိုင္ရန္ ထားသင့္သည္။ အခ်ဳိ႕အိမ္ရွင္မ်ားသည္ ဧည့္သည္အနီးတြင္ ရစ္သီရစ္သီလုပ္ကာ ဧည့္သည္မည္မွ် စားသံုးေနသည္။ မည္သုိ႔မည္ပံုစားသံုးသည္ကို ၾကည့္တတ္ၾကေပသည္။ အိမ္ရွင္၏ ဤသို႔ေသာ အျပဳအမူေၾကာင့္ ဧည့္သည္စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစသျဖင့္ ဤသို႔မျပဳသင့္ေခ်။
၈။ ထမင္းစားရန္ လက္ေဆးသည့္အခါ ဦးစြာဧည့္သည္လက္ကို ေဆးေၾကာေပးရမည္။ အိမ္ရွင္၏ လက္ကိုေနာက္မွေဆးေၾကာသင့္သည္။ ထိုနည္းတူပင္ ထမင္း၊ ဟင္း၊ အစားအစာ စသည္တို႔ကို ဧည့္သည္ေရွ႕သို႔ ဦးစြာခ်ေပးရမည္။ ၿပီးမွ အိမ္ရွင္၏ေရွ႕သို႔ ခ်ေပးရမည္။
၉။ ထမင္းစားဝိုင္း၌ ဧည့္သည္မ်ားကို ေနရာယူေစသည့္အခါ အသိုင္းအဝိုင္းအုပ္စုတစ္စုတည္းမွာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို တစ္စုတစ္ဝိုင္းတည္းတြင္ ေနရာယူေစသင့္၏။ ထမင္းဝိုင္းတြင္ အားမနာရသည့္ အသိုင္းအဝိုင္း၊ မိမိႏွင့္ရင္းႏွီးသည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားႏွင့္ အတူထိုင္ကာ စားေသာက္ရသည္မွာ ေက်နပ္စရာ ေကာင္း၏။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အားနာစရာလည္း မလိုေတာ့ေခ်။ အသိုင္းအဝိုင္းမတူညီသည့္ အခ်င္းခ်င္း မရင္းႏွီးသည့္ ပုဂၢဳိလ္တို႔အား တစ္စုတည္း တစ္ဝိုင္းတည္းေနရာယူေစပါက စားေသာက္ရာတြင္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အားနာေနရၿပီး အားရေက်နပ္စြာ စားသံုးႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အိမ္ရွင္သည္ ေဖၚျပပါအခ်က္ကို ဂရုျပဳသင့္သည္။ လူစိမ္းဧည့္သည္တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား ၎ႏွင့္ မရင္းႏွီးသည့္ ဧည့္သည္အသိုင္းအဝိုင္းတစ္ခုခု၏ ဝိုင္းတြင္ ေနရာခ်ထားေပးလိုပါက ဧည့္သည္ေဟာင္းအုပ္စု၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ကိုယူၿပီးမွ ျပဳလုပ္သင့္သည္။ အေၾကာင္းကား တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ရင္းႏွီးမႈမရွိပါက စားေသာက္ရာတြင္ စိတ္မလြတ္လပ္ဘဲ ရွိေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
၁ဝ။ မုအာဝိယဟ္သခင္(ရသြီ)၏ ထမင္းဝိုင္းမွာ လြန္စြာႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွ၏။ ဆင္းရဲသား ေက်းေတာသား ၿမိဳ႕သား ခရီးသည္ မိဘမဲ့ အားလံုးကို ထမင္းဝိုင္းသုိ႔ ပင့္ဖိတ္ကာ ေကၽြးေမြးေလ့ရွိ၏။ တစ္ခါက ေက်းေတာသားတစ္ေယာက္သည္ အဆိုပါထမင္းဝိုင္း၌ စားသံုးေနစဥ္ ထမင္းကို ပလုပ္ပေလာင္း စားေသာက္ေနေလသည္။ ထိုအခါ မုအာဝိယဟ္သခင္က အဆိုပါေက်းေတာသားအား ထမင္းလုတ္ေသးေသးစားေသာက္ရန္ႏွင့္ အလုတ္ႀကီးႀကီး စားေသာက္ပါက လည္ပင္းတြင္နင္ကာ ဒုကၡေတြ႕တတ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုဆံုးမေလသည္။ ေက်းေတာသားမွာ မုအာဝိယဟ္သခင္၏ ဆံုးမစကားကုိ ၾကားလွ်င္ၾကားခ်င္း ဆက္လက္မစားေတာ့ဘဲ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ထမင္းဝိုင္းမွာ လူရည္မြန္ သိကၡာရွိသူေတြထိုင္ၿပီး ထမင္းမစားသင့္ဘူး။ ခင္ဗ်ားဟာ ဧည့္သည္ေတြ ထမင္းလုတ္ႀကီးႀကီးစားသလား၊ ငယ္ငယ္စားသလားဆိုတာကို တစ္ခ်ိန္လံုး ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ လူပဲ။ ဟုဆိုကာ ထျပန္ေသာအခါ မုအာဝိယဟ္သခင္က အဆိုပါေက်းေတာသားအား ကၽြႏ္ုပ္ယခုလုိ ေျပာဆိုဆံုးမျခင္းဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို လိုလား၍သာ ေျပာဆိုဆံုးမျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဟု ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေျပာျပနားခ်ေသာ္လည္း ေက်းေတာသားမွာ မုအာဝိယဟ္သခင္၏ စကားကုိ လက္မခံေတာ့ဘဲ ခင္ဗ်ားမည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ေျပာေျပာ ကၽြႏ္ုပ္လက္မခံႏိုင္၊ အဆံုးမွာေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ ဧည့္သည္ေတြ မည္၍မည္မွ် မည္သို႔မည္ပံု စားေနသည္ကို လိုက္ၾကည့္ေနသူပဲ။ အမွန္မွာ အိမ္ရွင္ဟာ ဧည့္သည္ေတြ လြတ္လပ္စြာစားပါေစေတာ့ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ဧည့္သည္ေတြစားေနၾကတာကို လႊတ္ထားသင့္တယ္။ သို႔ေသာ္ ဧည့္သည္ေတြ ဘာလိုအပ္ေနတယ္ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ၾကည့္ေပါ့ ဘယ္ဧည့္သည္က ထမင္းလုတ္ ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီးစားတယ္။ ဘယ္ဧည့္သည္က ဘယ္ေလာက္ထမင္းလုတ္ ငယ္ငယ္စားတယ္ဆိုတာကို ၾကည့္စရာ ဘာလိုလဲ ဟုဆိုကာ ေက်းေတာသားသည္ ထမင္းဝိုင္းမွာ ထြက္ခြာသြားေလေတာ့သည္။
၁၁။ ဧည့္သည္ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။ ပထမဧည့္သည္ကား တကူးတက တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံ ရည္ရြယ္၍ လာသည့္ဧည့္သည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းဧည့္သည္မ်ဳိးအား ဧည့္ခံရန္ အိမ္ရွင္အေပၚ မျပဳမေနရတာဝန္ျဖစ္၏။ ဒုတိယဧည့္သည္ကား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံ ရည္ရြယ္၍လာသည့္ ဧည့္သည္မဟုတ္ဘဲ တစ္ေနရာရာသို႔ အလုပ္တစ္ခုခုျဖင့္လာရင္း လမ္းႀကံဳ၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံ ဝင္လည္သည့္ ဧည့္သည္ျဖစ္၏. ဤသို႔ေသာသူမွာ ဧည့္သည္မဟုတ္ ခရီးသည္မွ်သာ ျဖစ္သျဖင့္ ၎အား ဧည့္ခံရန္မွာ ၎ဝင္လည္သည့္အိမ္ရွင္အေပၚ တာဝန္မရွိ။ လမ္းခုလပ္ရွိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ တစ္အိမ္အိမ္မွ ဧည့္ခံလိုက္ရံုျဖင့္ အားလံုးအတြက္ တာဝန္ေက်သြားေလသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ ဤသို႔ေသာဧည့္သည္အား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ဧည့္ခံလိုက္ျခင္းမွာ ဖရ္သြိကိဖာယာ တာဝန္ျဖစ္၏။
၁၂။ ကၽြႏ္ုပ္အား ဒါကာၿမိဳ႕ပိုင္က ဖိတ္၍ ဒါကာေရာက္ခဲ့စဥ္က ဘဂၤလားျပည္နယ္အႏွံတြင္ရွိသည့္ အာလင္မ္ပညာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရန္ လာၾကေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရန္ လာသည့္ပုဂၢဳိလ္အားလံုးကုိ ကၽြႏ္ုပ္က ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရန္ လာၾကသူအားလံုး ေစ်းမွာထမင္းဝယ္စားၾကပါ။ ဟုေျပာသည္ကုိ ၿမိဳ႕ပိုင္ကသိေသာအခါ စီမံခန္႔ခြဲရန္ တာဝန္ယူထားသည့္ ဦးေလးေတာ္စပ္သူအား ၿမိဳ႕ပိုင္က ဆရာႀကီးႏွင့္ လာေရာက္ေတြ႕ဆံုသူအားလံုးကို မိမိအိမ္က တာဝန္ယူေကၽြးေမြးလိုက္ပါဟု ဆိုေလသည္။ စီမံခန္႔ခြဲသူ ၿမိဳ႕ပိုင္ဦးေလးက ကၽြႏ္ုပ္ထံ လာေရာက္ခြင့္ပန္သည့္အခါ ကၽြႏု္ပ္က ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြဟာ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ လာေတြ႕သူေတြပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တပည့္ေနာက္လိုက္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ကုိ ထမင္းေကၽြးေမြးဧည့္ခံလိုက ခင္ဗ်ားကုိယ္တိုင္ သူတို႔ဆႏၵကိုေမးၿပီး ဧည့္ခံေကၽြးေမြးႏိုင္ပါတယ္ ဟု ေျပာသျဖင့္ ဧည့္သည္အားလံုးကို တစ္ေယာက္ခ်င္း လိုက္လံရွာေဖြဖိတ္ေခၚၿပီး ထမင္းေကၽြးေမြးဧည့္ခံေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္အတူထိုင္လ်က္ ထမင္းစားသံုးၾကေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္ကသာ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္လာေတြ႕သည့္ဧည့္သည္အားလုံး ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ အတူမစားၾကဘဲ ေစ်းသြားၿပီး ဝယ္စားၾကပါဟု မေျပာခဲ့လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ေတြ႕ရန္လာသည့္ ဧည့္သည္အားလံုးလိုလုိ အတူထမင္းစားၾကမည္မွာ အမွန္ပဲ။ အိမ္ရွင္ေတြက ကၽြႏု္ပ္ထံလာၿပီး ဧည့္သည္အားလံုးကိုပါ ဧည့္ခံပါရေစဟု ခြင့္ပန္ၾက၍ ကၽြႏု္ပ္ကလည္း ခြင့္ျပဳခဲ့၏။ ထိုအခါ ကၽြႏ္ုပ္က ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ လာေရာက္ေတြ႕ဆံုသူအားလံုးအား ကဲၾကည့္ပါဦး။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ကပ္ေျမႇာင္လုပ္ၿပီး ထမင္းဝိုင္းဝင္စားတာနဲ႔ ခုလို ထမင္းဖိတ္ေကၽြးခံရတာနဲ႔ ဘယ္အရာက ပိုၿပီး သိကၡာရွိသလဲ ဟု ေမးလိုက္၏။
၁၃။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုးသည္ အရာရာတြင္ အစၥလာမ့္အဆံုးအမအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးသင့္၏။ ဧည့္သည္အား ပ်ဴငွာစြာဆက္ဆံရာတြင္လည္း အစၥလာမ့္စည္းေဘာင္ကို မေက်ာ္လြန္သင့္။ အပိုမျဖဳန္းတီးသင့္။ အစၥလာမ့္အဆံုးအမအတိုင္းလိုက္နာမွ မုစ္လင္မ္တို႔ သိကၡာရွိၾကလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ဥေရာပတိုက္သားမ်ားကုိ အထင္ႀကီးၿပီး သူတို႔၏ ဝတ္စားဆင္ယဥ္မႈ၊ သူတို႔၏ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ သူတို႔၏ လူေနမႈစနစ္ သူတို႔၏ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားမႈစနစ္၊ စသည္တို႔ကို အတုယူကာ တိုးတက္မႈရယူလိုၾကသည္။ တိုးတက္လိုၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ မုစ္လင္မ္တို႔၏ သိကၡာ၊ မုစ္လင္မ္တို႔၏ တိုးတက္ေရးလမ္းေၾကာင္းသည္ အစၥလာမ့္စည္းစနစ္ထဲမွာသာရွိသည္ကို မုစ္လင္မ္တို႔ သတိမမူမိၾကေပ။
၁၄။ အဆင့္အတန္းတူ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ဧည့္သည္အျဖစ္ တၿပိဳင္တည္းလာေရာက္သည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဆိုပါဧည့္သည္ႏွစ္ဦးအား ဧည့္ခံေကၽြးေမြးသည့္အခါ တစ္ေျပးညီ၊ တန္းတူရည္တူ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံေလ့ရွိ၏။ ခြဲျခား၍ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံျခင္းကို မသင့္ေလ်ာ္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ထင္၏။ တစ္ေယာက္ကို တစ္မ်ဳိးမျဖစ္ရေလေအာင္ အၿမဲဂရုစိုက္ကာ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးေလ့ရွိ၏။
၁၅။ အိမာမ္ရွာဖိအီသခင္သည္ တစ္ခါက ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးထံ ဧည့္သည္အျဖစ္ ေရာက္ရွိေလသည္။ အိမ္ရွင္ပုဂၢဳိလ္၏ အေလ့အထမွာ ဧည့္သည္လာသည့္အခါတိုင္း ဧည့္သည္အတြက္ခ်က္ျပဳတ္ရမည့္ စားဖြယ္ရာမ်ား၏ စာရင္းကုိ ႀကိဳတင္ေရး၍ မိမိ၏ေက်းကၽြန္အား ခ်က္ျပဳတ္ရန္ ေစခိုင္းတတ္၏။ အိမာမ္ရွာဖီအီသခင္က အဆိုပါစာရင္းကုိ ေက်းကၽြန္လက္မွ ရယူလ်က္ မိမိႏွစ္သက္ရာ စားဖြယ္တစ္မ်ဳိးကုိ ခ်က္ျပဳတ္မည့္စာရင္းတြင္ ျဖည့္စြက္ေရးသားလိုက္ေလသည္။ ခ်က္ျပဳတ္၍ ၿပီးစီးေသာအခါ အိမ္ရွင္သည္ မိမိအေလ့အထအတိုင္း စားဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ စာရင္းကိုၾကည့္ေသာအခါ စားဖြယ္ရာတစ္မ်ဳိးကို အပိုေတြ႕ရွိေလသည္။ အိမ္ရွင္ပုဂၢဳိလ္က မိမိေက်းကၽြန္းအား ေမးေသာအခါ ေက်းကၽြန္က ဧည့္သည္အိမာမ္ရွာဖီအီသခင္ကိုယ္တိုင္က ျဖည့္စြက္ေရးေပးသည့္အတြက္ ခ်က္ျပဳလာရေၾကာင္း ေျဖၾကားလွ်င္ အိမ္ရွင္သည္ အိမာမ္ရွာဖီအီသခင္၏ အမိန္႔ကိုနာခံသည့္ ေက်းကၽြန္အား လြန္စြာေက်နပ္သျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဝမ္းေျမာက္အားရလွသျဖင့္လည္းေကာင္း ေက်းကၽြန္အား သူေကာင္းျပဳလိုက္ေလေတာ့သတည္း။
၁၆။ ကၽြႏ္ုပ္ထံတြင္ ရံဖန္ရံခါ ဧည့္သည္မ်ား စုၿပံဳေရာက္လာတတ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ဧည့္သည္မ်ားမွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မသိကၽြမ္းၾက။ မရင္းႏွီးၾက။ ယခုမွ ေတြ႕ႀကံဳၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံသည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္စားေသာက္ျခင္း မျပဳႏိုင္ပါက အခ်င္းခ်င္း သိကၽြမ္းရင္းႏွီးျပီးေသာ ဧည့္သည္မ်ားကုိ တစ္သုတ္၊ မသိကၽြမ္းမရင္းႏွီးသူမ်ားကို တစ္သုတ္ ခြဲ၍ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးေလ့ရွိသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဧည့္သည္တို႔၏ သဘာဝစိတ္ဓါတ္မ်ားသည္ မတူညီတတ္ၾက။ အခ်ဳိ႕ဧည့္သည္မ်ားသည္ မိမိႏွင့္ မသိသူမ်ား မရင္းႏွီးသူမ်ားအတူထိုင္လ်က္ စားသံုးရသည္ကို မလြတ္လပ္သလိုျဖစ္ၿပီး တစ္စံုတစ္ေယာက္ မိမိကိုတားဆီးထားသည့္ႏွယ္ ခံစားၾကရတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
ကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္ ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ ပါဝင္စားေသာက္သည့္ အခါတြင္မူ အခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးသည့္ဧည့္သည္ မရင္းႏွီးသည့္ဧည့္သည္ဟူ၍ ခြဲမေနေတာ့ဘဲ တစ္သုတ္တည္းတြင္ ထိုင္ေစကာ အားလံုးကို ဧည့္ခံေကၽြးေမြးေလ့ရွိ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဧည့္သည္မ်ားအခ်င္းခ်င္း မရင္းႏွီးမသိကၽြမ္းေစကာမူ ကၽြႏ္ုပ္အိမ္ရွင္ကိုယ္တိုင္ အားလံုးႏွင့္အတူပါဝင္စားေသာက္ေနသျဖင့္ အားလံုးအတြက္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ သိကၽြမ္းစရာ အေၾကာင္းခံျဖစ္၍ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထိုအခါတြင္ ဧည့္သည္အားလံုးႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္အိမ္ရွင္ကိုယ္တိုင္ အစကပင္ သိကၽြမ္းၿပီးျဖစ္ရကား စားေသာက္ရာတြင္လည္း မည္သူ႔အတြက္မွ အားနာစရာ ရွက္အမ္းအမ္းျဖစ္စရာ မလိုေတာ့ေခ်။
ဤသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္ထံလာေသာ ဧည့္သည္မ်ားအား ေထာက္ထားငဲ့ညႇာ ဦးစားေပးျခင္းျဖစ္၏။ သုိ႔ရွိရာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဆက္ဆံရာ၌ၾကမ္းတမ္းေၾကာင္း ၾကမ္းတမ္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းသာလွ်င္ ျပင္ပတြင္ ေက်ာ္ၾကားေနၿပီး ဤသို႔ေသာ ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ ညႇာတာစြာ၊ ေထာက္ထားစြာ ဦးစားေပးကာ ဆက္ဆံျခင္းမ်ားကို မည္သူမွ သိလည္းသိၾကမည္မဟုတ္။ ၾကားပင္ၾကားဖူးၾကမည္ မဟုတ္ေပ။

 ဧည့္သည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အိမ္ရွင္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ဝတၱရားမ်ား 
၁။ ဧည့္သည္မ်ားကို ဧည့္ဝတ္ေက်ပြန္ျခင္းမွာ အစၥလာမ္ဘာသာ၏ စည္းကမ္းခ်က္ျဖစ္၏။ ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္လည္းျဖစ္၏။ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္မ်ား သူေတာ္စင္သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ က်င့္ထံုးလည္း ျဖစ္သည္။ ဧည့္သည္လာသည့္အခါ ပ်ဴငွာၿပံဳးရႊင္စြာ ခရီးဦးႀကိဳျပဳပါ။
၂။ ဧည့္သည္ မိမိအိမ္သို႔ေရာက္လာၿပီးေနာက္ ၎အတြက္ ေနရာထိုင္ခင္းကို စီစဥ္ခင္းက်င္းပါ။
၃။ ဧည့္သည္စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ရွိေစရန္ ဂရုစိုက္ပါ။ ဧည့္သည္ မိမိအိမ္သုိ႔ ေရာက္လာသည့္အခါ လိုအပ္လာပါက အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ အိမ္သာ၊ ေရခ်ဳိးခန္းတို႔ကို လိုက္ျပထားပါ။
၄။ ဧည့္သည္ မိမိအိမ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ျခင္း အိမ္တြင္အသင့္ရွိသည့္ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ ဦးစြာဧည့္ဝတ္ျပဳပါ။ ေနာက္တြင္ (ေခ်ာင္လည္သူ၊ တတ္ႏိုင္သူျဖစ္ပါက) အျခားစားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားျဖင့္ ထပ္ဆင့္ဧည့္ခံျခင္းမွာ ဧည့္ဝတ္ေက်သည့္ အစဥ္အလာေကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္၏။
၅။ ဧည့္သည္အား ဧည့္ခံေကၽြးေမြးရာတြင္ အဖိုးတန္စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကို စီစဥ္ရန္ အေရးမႀကီးေပ။ လြယ္လင့္တကူ စီမံခ်က္ျပဳတ္ႏိုင္သည့္ အစားအစာမ်ားကို ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးလိုက္လွ်င္ လံုေလာက္၏။
၆။ အိမ္ရွင္သည္ ဧည့္သည္ေရွ႕တြင္ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကို ခ်ေပးရံုျဖင့္ မလံုေလာက္ေပ။ ဧည့္သည္စားသံုးသည္၊ မစားသံုးသည္ကိုလည္း တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္ေနသင့္ၿပီး ဧည့္သည္ကို အားမနာဘဲ စားသံုးဖို႔ ေျပာရန္လည္းေကာင္း၊ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးရန္လည္းေကာင္း ဧည့္သည္၏အနားတြင္ ရွိေနသင့္သည္။ သို႔ေသာ္ ဧည့္သည္မည္မွ် စားသံုးေနသည္။ မည္ကဲ့သို႔ စားသံုးေနသည္ကို ေခ်ာင္းေျမာင္းမၾကည့္ရေပ။ ဤသို႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းၾကည့္ျခင္းမွာ ဧည့္ခံျခင္း၏ စည္းကမ္းႏွင့္လည္း မညီညြတ္၊ ဧည့္သည္အတြက္လည္း ရွက္စရာအေၾကာင္းျဖစ္ေပသည္။
--------။--------။--------
အလ္မုဖီးဒ္
ရွအ္ဗာန္/ ၂၆/ ေယာင္မုလ္အဟဒ္/ ဟစ္ဂ်္ရီ ၁၄၃၆

**သတိေပးခ်က္
(မုဖ္သီႏူးရ္မိုဟမၼဒ္ဆြာဟိဗ္ ဘာသာျပန္ေသာ အစၥလာမ္ႏွင့္ လူမႈဆက္ဆံေရး စာအုပ္မွ ကူးယူတင္ဆက္သည္။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ကူးယူသူမ်ားအေနျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ အစမွ အဆံုးအထိ ကူးယူျပီး အလ္မုဖီးဒ္မွ ကူးယူေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပပါ။ မူလ စာေရးသူႏွင့္ ဘာသာျပန္ဆိုသူအပါအဝင္ အလ္မုဖီးဒ္၏ စာမ်က္ႏွာလင့္ခ္တို႔ကိုပါ ပူးတြဲ ေဖာ္ျပပါ။ တျခားပံုစံ လံုးဝခြင့္မျပဳပါ။ တဝက္တပ်က္ လိုသေလာက္ကူးယူးကာ ကိုယ္ပိုင္အမည္တပ္ျခင္း၊ ကုိယ္တုိင္ေရးသေယာင္ ပံုစံလုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားကုိ ေတြ႕ရွိေနပါသည္။ ထိုသူတို႔သည္ မိမိကိုယ္တိုင္လုပ္ေဆာင္ျခင္းမရွိသည့္အရာကို ဟန္ေဆာင္ထားသျဖင့္ လိမ္လည္သူမ်ား၊ အမာနသ္ကို အလြဲသံုးသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဒီးန္ျပန္႔ပြားလိုလွ်င္ မွန္ကန္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ျဖန္႔ခ်ိပါ။)

အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။