Wednesday, May 14, 2014

မိအ္ရားဂ်္အေၾကာင္း ႏွင့္ ရဂ်ဗ္လတြင္ ျပင္ဆင္ရမည့္ အရာမ်ား

မိအ္ရာဂ်္ညအေပၚသံုးသပ္ျခင္း အယူအဆမ်ားအေပၚ ဆံုးျဖတ္ျခင္း။ 

မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ဤေလာကႀကီးအတြင္းဝယ္ (၁၈)ႏွစ္ၾကာသည္အထိ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ထို(၁၈)ႏွစ္တာကာလအတြင္း မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဤညဥ့္ျမတ္အား အေလးထားရန္ အထူးတလည္မိန္႔ၾကားျခင္း (သုိ႔) ဤညဥ့္ျမတ္တြင္ ကဒရ္ညကဲ့သုိ႔ ႏိုးၾကားေနျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးစဝါးဗ္ ပိုမိုရရွိေစမည္ဟု မိန္႔ၾကားခဲ့ျခင္းမ်ဳိးမရွိခဲ့ပါ။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ၏ အခါသမယတြင္ ထိုညဥ့္၌မအိပ္ပဲ ႏိုးၾကားေနျခင္း၊ အေလးအနက္ျပဳျခင္းမ်ားလည္း မရွိခဲ့ပါ။
ရဂ်ဗ္လႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လူတို႔အတြင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ မွားယြင္းသည့္အယူအဆမ်ား ပ်ံႏွံလ်က္ရွိေနသျဖင့္ ထိုလျမတ္၏ ဇစ္ျမစ္ကို သေဘာေပါက္ရန္ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ရဂ်ဗ္လ၏ ဆန္းဦးစလကို ေတြ႕ျမင္ျခင္းအေပၚ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ က်င့္စဥ္

ဤရဂ်ဗ္တစ္လလံုးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆြဟီးစနဒ္ (ကြင္းဆက္မိတိက်စြာ ဆင့္ျပန္သူမ်ား၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားျဖင့္) တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ထံေတာ္မွ အတည္ျဖစ္သည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ရဂ်ဗ္လ၏ ဆန္းဦးစလကို ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူေသာအခါ
"အလႅာဟြမၼ ဗာရိက္လနာ ဖီရဂ်ဗ ဝရွအ္ဗာန ဝဗလ္လိဂ္နာ ရမႆြန္"
" အိုအလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႔အား ရဂ်ဗ္လႏွင့္ ရွအ္ဗာန္လမ်ား၌ ဗရကသ္မဂၤလာေတာ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတုိ႔အား ရမဇာန္လျမတ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေတာ္မူပါ။" ဟူေသာ ဒုအာကို ေတာင္းခံေတာ္မူေလ့ရွိသည္။ ဆိုလုိသည္မွာ " ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႔၏ သက္တမ္းကို ရမဇာန္လျမတ္အထိ တိုးျမႇင့္ေပးေတာ္မူပါ " ဟု ေတာင္းခံျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ရမဇာန္လျမတ္အား ႀကိဳဆိုျခင္းအေပၚ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေစရန္ ေစ့ေဆာ္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ဤဒုအာသည္ ဆြဟီးစနဒ္မ်ားအရ အတည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ဤဒုအာကုိ ေတာင္းခံျခင္းသည္ စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ ရဂ်ဗ္လအစ၌ ဤဒုအာမေတာင္းျဖစ္ခဲ့ပါက ယခု(စတင္သိရွိသည့္အခ်ိန္တြင္) ေတာင္းလိုက္ရပါမည္။ ထိုအရာမွအပ လူတို႔တြင္ ေက်ာ္ၾကားေနသည့္ ရဂ်ဗ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အျခားကိစၥမ်ားမွာ ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ မည္သို႔မွ် အေျခအျမစ္မရွိပါ။ 

မိအ္ရားဂ်္ညဥ့္ ႏွင့္ အိဗာဒသ္

ဆိုလုိသည္မွာ ရဂ်ဗ္လ ၂၇ ရက္ညဥ့္သည္ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္သည္ဟု ေက်ာ္ၾကားေနၿပီး ဤညဥ့္တြင္လည္း ကဒရ္ကဲ့သုိ႔ပင္ က်င့္ေဆာင္ၾကရမည္။ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္ကဲ့သုိ႔ ထူးျမတ္မႈမ်ား မိအ္ရားဂ်္ညဥ့္၌လည္း ရွိသည္ဟု ယူဆရံုသာမက မိအ္ရားဂ်္ညဥ့္၏ ထူးျမတ္မႈမ်ားသည္ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္ ထူးျမတ္မႈမ်ားထက္ပိုသည္ဟူ၍ တစ္ေနရာ၌ေရးသားထားသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္(မြဖ္သီသကီး) ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူးသည္။

တစ္ဖန္ မိအ္ရားဂ်္ည၌ ရကအသ္မည္မွ်ဖတ္ရမည္။ ရကအသ္တိုင္းတြင္ မည္သည့္စူရဟ္မ်ားသာ ဖတ္ရသည္ဟူေသာ သီးသန္႔နမားဇ္မ်ားလည္း တီထြင္ထားၾကသည္။ လူတို႔အတြင္း၌ ဤကဲ့သို႔ေသာနမားဇ္မ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မည္သုိ႔တြင္က်ယ္လာသည္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာ သိေတာ္မူလိမ့္မည္။

ဤယူဆခ်က္အားလံုးသည္ ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ မည္သုိ႔မွ် အေျခအျမစ္မရွိေၾကာင္း ေကာင္းစြာ မွတ္သားထားၾကရပါမည္။

မိအ္ရားဂ်္ညဟာ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔လား

တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မိအ္ရားဂ်္ေကာင္းကင္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရဂ်ဗ္လ ၂၇ ရက္ည၌ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) သည္ မိအ္ရားဂ်္ေကာင္းကင္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္ဟူ၍ အတိအက် မေျပာႏိုင္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤညျမတ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရိဝါယသ္ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား ကြဲလြဲေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

အခ်ဳိ႕ရိဝါယသ္မ်ား၌ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ရဗီအြလ္ေအာက္ဝလ္လ၌ မိအ္ရားဂ်္ခရီးၾကြျမန္းသည္ဟု ပါရွိၿပီး အခ်ဳိ႕ရိဝါယသ္မ်ား၌မူ ရဂ်ဗ္လဟု တင္ျပထားသည္။ ထို႔ျပင္ အခ်ဳိ႕ရိဝါယသ္မ်ားတြင္ အျခားလမ်ားကိုလည္း တင္ျပထားသည့္အတြက္ မည္သည့္ညသည္ မိအ္ရားဂ်္ညျဖစ္သည္ဟူ၍ ယတိျပတ္မေျပာႏိုင္ပါ။

မိအ္ရားဂ်္ည၏ က်င့္စဥ္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မွတ္တမ္းမရွိခဲ့ရသနည္း ?

အကယ္၍ မိအ္ရားဂ်္ညသည္လည္း ကဒရ္ကဲ့သို႔ အထူးသတ္မွတ္ျခင္းခံရေသာညျဖစ္ၿပီး ကဒရ္ညျမတ္ကဲ့သို႔ အထူးပညတ္ေတာ္မ်ားရွိခဲ့ရိုးမွန္လွ်င္ ထုိည၏ ေန႔ ရက္ႏွင့္ လတို႔ကို မွတ္တမ္းတင္ ထိန္းသိမ္းရန္ အေရးႀကီးသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုည၏ ေန႔ရက္ႏွင့္ လတို႔အား မွတ္တမ္းတင္ ထိန္းသိမ္းထားျခင္းမရွိခဲ့ပဲ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ညအား မိအ္ရားဂ်္ည ဟူ၍ (ယတိျပတ္) သတ္မွတ္ျခင္းကား မပိုင္။

မိအ္ရားဂ်္သည္ ထူးျမတ္ခဲ့သည္ မွန္ေသာ္လည္း

ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) သည္ မိအ္ရားဂ်္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္္မူခဲ့သည္။ ထိုညဥ့္၌ပင္ ႀကီးက်ယ္ထူးကဲေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ထိုညဥ့္၌ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အား အနီးကပ္ဆံုးေသာ အဆင့္ကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ မိမိထံေတာ္ပါး၌ ခစားျခင္းဟူေသာ အခြင့္ထူးကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူခဲ့၏။ အုမၼသ္အတြက္ နမားဇ္မ်ားကုိပါ လက္ေဆာင္ပါးေတာ္မူခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ၾကြျမန္းထားသည့္ ထိုညသည္ ထူးျမတ္ၾကီးက်ယ္သည့္ည မုခ်ျဖစ္ၿပီး ထိုညဥ့္၏ ႀကီးျမတ္ထူးကဲမႈအေပၚ မည္သည့္မုစ္လင္မ္ကမွ် ဒြိဟသံသယ ျဖစ္ရန္မလိုပါ။ သို႔ေသာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့ေသာ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္ရပ္ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာညသည္ ထြတ္ျမတ္ခဲ့သည္။ ရဂ်ဗ္ (၂၇) ရက္ကို ထြတ္ျမတ္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။

ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) သည္ မိအ္ရားဂ်္ ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္း (၁၈) ႏွစ္တိုင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ……

ဤ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္ရပ္သည္ နဗဝီသကၠရာဇ္ (၅) ခုႏွစ္၌ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ဆိုလုိသည္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) နဗီျဖစ္ေတာ္မူၿပီး (၅) ႏွစ္ေျမာက္ေသာႏွစ္တြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ေလာက၌ (၁၈)ႏွစ္တိုင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဤ (၁ဂ)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ဤ မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အထူးမိန္႔ၾကားျခင္း၊ ဤည၌ ကဒရ္ညကဲ့သို႔ ႏိုးၾကားေနျခင္းျဖင့္ ဆဝါးဗ္အက်ဳိးမ်ားျပားႏိုင္သည္ ဟူေသာ မည္သည့္မိန္႔ၾကားခ်က္မွ် မိန္႔ၾကားေတာ္မမူခဲ့ပါ။ ထိုေခတ္ထိုအခါက ဤည၌ႏိုးၾကားျခင္း၊ အေလးထားျခင္းမ်ားလည္း မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း ႏိုးၾကားျခင္း ျပဳေတာ္မမူခဲ့ပါ။ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား ႏိုးၾကားရန္ မိန္႔ၾကားျခင္းလည္း မျပဳခဲ့ပါ။

နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ကြယ္လြန္ေတာ္မူၿပီး ေနာက္ႏွစ္ ၁၀၀ အထိ ဤေလာကတြင္ ဆြဟာဗာမ်ား ရွိေနၾကေသးသည္။ ထိုရာစုတခုလံုးအတြင္း ဆြဟာဗဟ္မ်ားက ရဂ်ဗ္လ (၂၇)ရက္ညတြင္ အထူးအေလးထားသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား မရွိခဲ့ပါ။

ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ႏွင့္ ဆြဟာဗာမ်ားျပဳေတာ္မူျခင္းမရွိခဲ့ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို သာသနာ့အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္သတ္မွတ္ျခင္း (သို႔) စြႏၷသ္ဟုသတ္မွတ္ျခင္း (သို႔) ထိုလုပ္ရပ္အား စြႏၷသ္ကဲ့သုိ႔ အေရးတယူျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားမွာ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္၏

ထိုညဥ့္တြင္ အေရးတယူအိဗာဒသ္ျပဳျခင္း ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္
အထက္ပါအေၾကာင္းမ်ားအရ ထိုညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း အေလးအနက္ထားျခင္းမွာ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။ ညတိုင္း ညတိုင္းတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳႏိုင္စြမ္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါက အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆံုးပင္ျဖစ္သည္။ ညစဥ္ႏိုးၾကားလွ်က္ အိဗာဒသ္ျပဳၿပီး အလားတူ (၂၇)ရက္ညတြင္လည္း ႏိုးၾကားလ်က္ အိဗဒသ္ျပဳမည္ဆိုပါက မည္သို႔မွ်ဆိုရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။

ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ ႐ိုဇာဟ္ရွိ / မရွိ

အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ "ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔၏ ရိုဇာဟ္ကို အာရွဴရဟ္ ႏွင့္ အရာဖဟ္ေန႔မ်ား၏ ရိုဇာဟ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ထူးျမတ္မႈရွိသည္ " ဟု ယူဆေနၾကသည္။ ထိုေန႔၏ ရိုဇာဟ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆြဟီးစနဒ္ျဖင့္ ဆင့္ျပန္ထားေသာ မည္သည့္ရိဝါယသ္ ဆင့္ျပန္ခ်က္မွ် မရွိပါ။

ဟဇရသ္အုမရ္ (ရေသြ႕)က ဗိဒ္အသ္ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္းတားျမစ္ျခင္း

ဟဇရသ္အုမရ္(ရေသြ႕)လက္ထက္တြင္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔ ရိုဇဟ္ကို အထူးအေလးထား၍ ေစာင့္ထိန္းေနေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။ ဟဇရသ္အုမရ္သည္ ခ်က္ျခင္းအိမ္မွ ထြက္၍ လူတစ္ဦးျခင္းကို ေတြ႕ဆံုၿပီး " အသင္ကၽြႏ္ုပ္ေရွ႕၌ စားေသာက္ၿပီး ရိုဇဟ္မရွိေၾကာင္း သက္ေသျပ " ဟု ေျပာၿပီး ဇြတ္အတင္း စားေသာက္ေစသည္။ ထိုသုိ႔ တိတိက်က် လူတို႔အား စားေသာက္ေစမွသာ လူတို႔က ယေန႔အတြက္ ရိုဇဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထူးသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ထူးျမတ္မႈမ်ားမရွိပဲ အျခားေသာေန႔မ်ား၌ နဖိလ္ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သကဲ့သို႔ ဤေန႔တြင္လည္း နဖိလ္ရိုဇဟ္ထားႏိုင္ၿပီး မည္သို႔မွ် ကြာျခားခ်က္မရွိ ဟု သိရွိလာၾကေစရန္ျဖစ္သည္။ ဟဇရသ္အုမရ္သည္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းအား ဗိဒ္အသ္ဟု အတိအလင္းတားျမစ္ခဲ့ၿပီး သာသနာေတာ္အတြင္း မိမိဘက္မွ အပိုလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

ထိုည၌သာ ႏိုးၾကားလိုသူတို႔၏ ေစာဒက

အခ်ဳိ႕သူတို႔က " အဲ့ဒီညမွာ ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ အိဗာဒသ္ျပဳလုပ္ၿပီး ေန႔ဘက္မွာ ရိုဇဟ္ထားတာပဲ၊ အျပစ္က်ဴးလြန္တာမွ မဟုတ္ပဲ၊ ခိုးမႈက်ဴးလြန္တာမွ မဟုတ္ပဲ၊ အရက္ေသာက္တာမွ မဟုတ္ပဲ၊ ဓားျပတိုက္တာမွ မဟုတ္ပဲ၊ အိဗာဒသ္ျပဳၾကတာပဲ၊ ေန႔ဘက္မွာ ရိုဇဟ္ထားရင္လည္း မေကာင္းတာလုပ္တာမွ မဟုတ္ပဲ " ဟု ေစာဒက တတ္ၾကသည္။

သာသနာဟူသည္ " နာခံျခင္း " ၏ အမည္ျဖစ္သည္

ဟဇရသ္အုမရ္(ရေသြ႕)က ထိုေန႔၌ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ေတာ္မူျခင္းမရွိပဲ မိမိဘက္မွ ဖန္တီးၿပီး အေလးအနက္ထားေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အဓိက မေကာင္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

သာသနာတစ္ခုလံုး၏ အခ်ဳပ္မွာ " အမိန္႔နာခံ " ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ နမားဇ္ဝတ္ျပဳပါဟု မိန္႔ၾကားသည့္အခါ နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္း အိဗာဒသ္ျဖစ္သည္။ နမားဇ္ဝတ္မျပဳႏွင့္ဟု မိန္႔သည့္အခါ နမားဇ္ဝတ္မျပဳျခင္းမွာ အိဗါဒသ္ျဖစ္သည္။ ရိုဇဟ္မထားႏွင့္ဟု မိန္႔လွ်င္ ရိုဇဟ္မထားျခင္း အိဗာဒသ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထိုအခ်ိန္၌ ရိုဇဟ္ထားလိုက္မည္ဆိုပါက ဒီးန္သာသနာႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္းျဖစ္သြားမည္။ သာသနာ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟူသ၍တို႔သည္ အမိန္႔နာခံျခင္းအတြင္း၌သာ ရွိ၏။

သာသနာေတာ္၌ အပိုကိစၥမ်ား

အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ ထိုေန႔၏ ရိုဇဟ္ကို မ်ားစြာအေလးထားျခင္းျပဳေနလွ်င္ ထိုသူသ္ည မိမိဘက္မွ အပိုကိစၥမ်ားကို သာသနာေတာ္အတြင္း သြတ္သြင္းျဖည့္စြက္ေနသူျဖစ္သည္။ သာသနာေတာ္အား မိမိနည္း မိမိဟန္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနသူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤပံုစံျဖင့္ ရိုဇဟ္ထားျခင္း မပိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ အျခားရက္မ်ား၌ ရိုဇဟ္ထားသကဲ့သို႔ ထိုေန႔၌လည္း ရိုဇဟ္ထားလိုပါက ထားပါ။ ထုိသူ႔အတြက္ တားျမစ္ခ်က္မရွိပါ။ သို႔ရာတြင္ ထိုေန႔၏ ရိုဇဟ္သည္ ပို၍ထူးျမတ္သည္၊ ပို၍ ကုသုိလ္ဆဝါဗ္းရရွိမည္ဟု ယူဆၿပီး ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ (သို႔) ထိုည၌သာ ႏိုးၾကား၍ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္းျဖစ္လွ်င္ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။

မုန္႔အခ်ဳိမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း

ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔၌ အျခားေသာ ဓေလ့တစ္ခုရွိေနျပန္သည္။ ယင္းညတြင္ နဇရ္ကုိး၍ မုန္႔အခ်ဳိမ်ားျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထိုေန႔တြင္ လူတစ္ဦးသည္ မုန္႔အခ်ဳိမျပဳလုပ္ပါက ထိုသူသည္ နမားဇ္ဖတ္သူျဖစ္ေစ၊ ရိုဇဟ္ထားသူျဖစ္ေစ၊ မထားသူျဖစ္ေစ၊ အျပစ္ေရွာင္ၾကဥ္သူျဖစ္ေစ၊ မေရွာင္ၾကဥ္သူျဖစ္ေစ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သကဲ့သို႔ပင္။ အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ ကိုယ္တိုင္မုန္႔အခ်ဳိမျပဳလုပ္ပဲ (သို႔) မုန္႔အခ်ဳိျပဳလုပ္သူမ်ားအား မျပဳလုပ္ရန္တားျမစ္ပါက ထိုသူ႔အေပၚ လအ္နသ္က်ိန္ဆဲျခင္း၊ မေကာင္းေျပာျခင္း မ်ားျဖင့္ ရွဳတ္ခ်ၾကေတာ့၏။ ဤကိစၥသည္ မည္သည့္ေနရာမွ ထြက္ေပၚလာသည္ကို မသိရ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာ သိပါလိမ့္မည္။ ဤကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆြဟာဗဟ္မ်ား၊ သာဗိအီးန္မ်ား၊ သဗၺအ္သာဗီအီးန္မ်ားႏွင့္ သာသနာ့ေရွ႕ေဆာင္ၾကီးမ်ား၏ မည္သည့္ၫႊန္ၾကားမိန္႔ဆိုခ်က္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ခုမွ်မရွိခဲ့ပါ။

ဤအုမၼသ္သည္ အက်ဳိးမဲ့ကိစၥမ်ားအတြင္း နစ္ျမႇပ္သြားၿပီး

ဤကိစၥမ်ားက ကၽြႏ္ုပ္တို႔အုမၼသ္သားမ်ားအား အက်ဳိးမဲ့ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၌ နစ္ျမႇပ္သြားေစခဲ့ပါၿပီ။ အက်ဳိးမဲ့ကိစၥမ်ားကို အေရးႀကီးသည္ဟု မွတ္ယူလိုက္ၾကသျဖင့္ အစစ္အမွန္ကိစၥရပ္မ်ား ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့၏။ ထုိအခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မိမိေနာင္ေတာ္ မုစ္လင္မ္မ်ားအား တျဖည္းျဖည္းျခင္း သေဘာေပါက္သည္အထိ ရွင္းျပရန္လိုအပ္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕သူတို႔မွာ နားမလည္ၾကျခင္းေၾကာင့္သာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎တို႔စိတ္အတြင္း၌ မည္သို႔မွ် အတိုက္အခံျပဳလိုမႈ မရွိၾကပါ။ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားအရ မည္သုိ႔မွ် အေျခအျမစ္မရွိေသာ ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ လူတို႔အား ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစိတ္ျဖင့္ သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ရွင္းျပရမည္။ ထိုအခမ္းအနားမ်ား၌ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ျခင္းကိုလည္းေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမည္။

နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပရလွ်င္ ရဂ်ဗ္လသည္ ရမဇာန္လ၏ အၾကိဳလျဖစ္သည့္အတြက္ ရမဇာန္လအတြက္ မိမိကိုယ္တိုင္ ကနဦးကပင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားၾကရန္လိုအပ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ရမဇာန္မေရာက္မီ ႏွစ္လအရင္ကပင္ ဒုအာေတာင္းခံခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ဤလျမတ္ရမဇာန္အတြက္ မိမိကိုယ္မိမိ ယခုကတည္းက ျပင္ဆင္ၾက၊ ဤလျမတ္သို႔ေရာက္ရွိလာလွ်င္ မိမိတို႔၏ အခ်ိန္မ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သတိရတသရာတြင္ မ်ားေျမာင္စြာ သံုးစြဲရန္၊ အိဗာဒသ္အတြက္ သံုးစြဲရန္ အခ်ိန္ဇယားဆဲြ၍ အသင့္ျပင္ၾက ဟူ၍ လူတုိ႔အား ႀကိဳတင္လွံဳေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိ၏ ဂရုဏာေတာ္ျဖင့္ ဖတ္႐ႈသူတို႔အား နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္စြမ္း ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါေစ။ မွန္ကန္ေသာနည္းျဖင့္ အမလ္ေဆာက္တည္ႏိုင္စြမ္း ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါေစ။ (အာမီးန္) 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
((မုဖ္သီသကီး (အုဆ္မာနီ) ဒု-ဥကၠဌ၊ ကမာၻ႕ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေရးသားသည္ကုိ မုဖ္သီအာဒမ္
(မဇြာေဟရီ) ျပန္ဆိုတင္ျပထားသည့္ အလ္မီဇားန္ အတြဲ-၈၌ပါဝင္သည့္ေဆာင္းပါးအား အလ္မုဖီးဒ္မွ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းျဖစ္ပါသည္။))

(အလ္မုဖီးဒ္)

Website:        http://aaitee.blogspot.com
Email:           haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။