Tuesday, October 11, 2016

အာ႐ွဴရာ၏အမလ္




မုအ္မင္န္တို႔၏ မိခင္မြန္ႀကီး ဟဇရသ္အာအိရွဟ္ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟာထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လာသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္က မိန္႔ထားသည္မွာ ရမႆြာန္၏ ရုိဇဟ္ၿပီးလွ်င္ အာရွဴရာေန႔ (မုဟရ္ရမ္လ ဆယ္ရက္ေန႔) ၏ ရိုဇဟ္သည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေပသည္။ (မစ္ရွ္ကားသ္က်မ္း)

ဟဇရသ္အိဗ္ေနအဗ္ဗါးစ္ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟုမာက ဆင့္ျပန္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္သည္ နဖိလ္ရိုဇဟ္မ်ားတြင္ အာရွဴရာေန႔၏ ရိုဇဟ္ကို အထူးပင္ အေလးအနက္ထားေပသည္။
(အစၥလာမီမဟီႏြန္းေကး ဖဇာေအလိုအဟ္ကားမ္)

ဟဇရသ္အိဗ္ေန႔အဗၺားစ္ ရသြီယလႅာဟု အန္ဟုမာသခင္က ဆင့္ျပန္ထားသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္သည္ မဒီနာၿမဳိ႕သို႔ ၾကြျမန္းလာေသာအခါ ယဟူဒီတို႔ အာ႐ႈရာ႐ိုဇာထားၾကသည္ကို ေတြ႕ေလသည္။ ၎တို႔ ရိုဇာထားရျခင္းအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းရာ ဤအာ႐ႈရာေန႔ျမတ္၌ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မူစာ အလိုင္ဟိစၥလာမ္အား ဖိရ္ေအာန္အေပၚ အႏုိင္ရမႈကို ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ဤအတြက္ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္ယဟူဒီတို႔သည္ ထိုေန႔ကို တန္ဖိုးထား ေလးစားသည့္အေနျဖင့္ ႐ိုဇာထားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာျပေပသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္က မိန္႔သည္မွာ ငါတို႔သည္ မူစာ အလိုင္ဟိစၥလာမ္ႏွင့္ နီးစပ္မႈတြင္ အသင္တို႔ထက္ သာပိုေပသည္။ ၎ေနာက္ ထိုေန႔တြင္ ႐ိုဇာထားရန္ အမိန္႔ေပးေတာ္မူသည္။

ဟဇရသ္အာအိရွဟ္ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟာ၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္တစ္ခုကို အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္ႏွင့္ ကုရိုက္ရွ္အမ်ဳိးသားတို႔သည္ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္ မက်ေရာက္မီကတည္းက အာ႐ႈရာရိုဇာကို ထားခဲ့ၾကသည္။ မဒီနာၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ၾကြျမန္းလာၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ကိုယ္တိုင္ အာ႐ႈရာရိုဇာ ထားသလို အျခားသူမ်ားကိုလည္း ရိုဇာထားၾကရန္ တိုက္တြန္းသည္။ ရမသြာန္ရိုဇာ ဖရဇ္ျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ရမသြာန္၏ရိုဇာသာလွ်င္ ဖရဇ္ျဖစ္ေတာ့သည္။ အာရႈရာရိုဇာထားရန္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္အျဖစ္ မရွိေတာ့ေပ။ အၾကင္သူသည္ အာရႈရာရိုဇာကို ထားလိုက ထားႏိုင္ၿပီး၊ မထားလိုပါကလည္း မထားခြင့္ရွိသည္။ (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း)

အစၥလာမ္၏ အစကနဦးပိုင္း၌ ရမသြာန္လတြင္ ရိုဇာထားျခင္းအား ဖရဇ္အျဖစ္မသတ္မွတ္မီက အာရႈရာေန႔တြင္ ရိုဇာထားရန္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ရမသြာန္၏ အမိန္႔က်ေရာက္ၿပီးေနာက္ အာ႐ႈရာရိုဇာသည္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္အျဖစ္ မက်န္ရွိေတာ့ေပ။

ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတြင္ အဗ္ဒြလႅာဟ္ဗင္န္မူစာ ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္ကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားသည္မွာ ရစူလြလႅာ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္သည္ အာ႐ႈရာေန႔၏ ရိုဇာကို အျခားေန႔မ်ား၏ ရိုဇာထက္၊ ရမသြာန္လျမတ္၏ ရိုဇာကို အျခားလမ်ား၏ ရိုဇာထက္ သာပို၍ ဦးစားေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတြင္ ဟဇရသ္ဂ်ာဗိရ္ဗင္န္စမုရဟ္ ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္သည္ ကိုယ္တိုင္လည္း အာ႐ႈရာ၏ ရိုဇာကို ထားေတာ္မူသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကိုလည္း ထိုေန႔တြင္ ရိုဇာထားၾကရန္ တိုက္တြန္းေတာ္မူသည္။ ၎ေနာက္ ကၽြႏု္တို႔အား ထိုေန႔တြင္ရိုဇာထားမည္ဟု ဝန္ခံခိုင္းေလသည္။ သို႔ေသာ္ ရမသြာန္လ၏ရိုဇာ ဖရဇ္ျဖစ္ၿပီးေနာက္တြင္ ကိုယ္ေတာ္သည္ အာ႐ႈရာရိုဇာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမိန္႔မေပးေတာ့ေပ။ တားျမစ္ေတာ္မူျခင္းလည္း မရွိ။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ထံမွာ အာ႐ႈရာရိုဇာႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သည့္ဝန္ခံခ်က္မွ ယူျခင္းလည္း မရွိေတာ့ေပ။ ေဖာ္ျပပါရိဝါယသ္မ်ားျဖင့္ သိရသည္မွာ အာ႐ႈရာေန႔ျမတ္၏ ရိုဇာသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဝါဂ်ိဗ္၊ ဖရ္ဇ္ေတာ့မဟုတ္ေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ျမတ္နဗီ (ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္)၏ စြႏၷသ္ေတာ္ ႏွင့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားလွေသာ အမလ္တစ္ခုေတာ့ မုခ်ျဖစ္ေပသည္။

အာရွဴရာ၏ ရိုဇဟ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ စြဲၿမဲစြာ ထားခဲ့သည့္ စြႏၷသ္ရိုဇဟ္မ်ားထဲမွ ျဖစ္ပါသည္။ စြႏၷသ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္အေနျဖင့္ မုစ္လင္မ္တိုင္း စြႏၷသ္ကို က်င့္သံုးရပါမည္။ အာရွဴရာကို ရိုဇာႏွစ္လံုးထားရျခင္းအေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

ဟဇရသ္အိဗ္ေနအဗ္ဗါးစ္ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟုမာက ဆင့္ျပန္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္သည္ ဟစ္ဂ်္ရီ ဆယ္ခုႏွစ္တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိဝစလႅမ္သည္ ကိုယ္တိုင္ ရိုဇာထားသည္။ အဆြ္ဟာဗ္ေတာ္မ်ားကိုလည္း ရိုဇဟ္ထားၾကရန္ အမိန္႔ေပး၏။ တဆက္တည္း မိန္႔သည္မွာ ေရွ႕ႏွစ္တြင္လည္း ဤေန႔ႏွင့္ ႀကံဳရပါမူ မုဟ္ရ္ရမ္လ၏ ကိုးရက္ႏွင့္ ဆယ္ရက္ သို႔မဟုတ္ ဆယ္ရက္ႏွင့္ ဆယ့္တစ္ရက္တို႔တြင္ ရိုဇဟ္ထားမည္။ သုိ႔မွသာ ယဟူဒီႏွင့္ မုစ္လင္မ္တို႔တြင္ အာရွဴရာရိုဇဟ္ထားပံုျခင္း ကြာျခားသြားပါမည္။ (အစၥလာမီမဟီႏြန္းေကး ဖဇာေအလိုအဟ္ကားမ္)

အာရွဴရာရိုဇာကို ႏွစ္လံုးထားရျခင္းမွာ မုစ္လင္မ္ႏွင့္ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သူမ်ားတြင္ ကြဲျပားမႈ၊ ျခားနားမႈရွိေစရန္ ျဖစ္ေပသည္။

ဟဇရသ္အဗူကသာဒဟ္ ရသီြယလႅာဟုသအာလာအန္ဟုထံမွ ဆင့္ျပန္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္မိန္႔သည္မွာ အရဖာေန႔၏ ရိုဇဟ္သည္ ထိုေန႔တြင္ ရိုဇဟ္ထားသူ၏ ႏွစ္ ႏွစ္စာ (ရိုဇဟ္ထားသည့္ ႏွစ္ႏွင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္၏) ျပစ္မႈငယ္မ်ားအတြက္ အစားေပးေခ်မႈျဖစ္ေစသည္။ အာရွဴရာရိုဇဟ္သည္ တစ္ႏွစ္စာ ျပစ္မႈမ်ားအတြက္ အစားေပးေခ်မႈ ျဖစ္ေစပါသည္။ (မုစ္လင္မ္က်မ္း)
(အစၥလာမီမဟီႏြန္းေကး ဖဇာေအလိုအဟ္ကားမ္)

** အာရွဴရာအမလ္မွ သင္ယူစရာ
အာရွဴရာ၏ အထူးအမလ္မွာ ရိုဇဟ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းရိုဇဟ္ကို ယဟူဒီမ်ားလည္း ထားေၾကာင္း အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရိုဇဟ္ထားတာျခင္း တူေသာ္လည္း ထားပံုျခင္းမတူေအာင္ တမန္ေတာ္ျမတ္က လမ္းညႊန္ခဲ့သည္။ ေကာင္းမႈျပဳပံုျခင္းပင္ အျခားေသာဘာသာတစ္ခုႏွင့္မတူေပ။ အဓိကမွာ အစၥလာမ့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အားလံုးသည္ အျခားဘာသာတစ္ခုခုႏွင့္ မတူညီေၾကာင္းကိုပင္ ဤအာရွဴရာရိုဇဟ္က ျပသထားသည္။ ယေန႔အခါတြင္ အမ်ားစုေသာ အစၥလာမ့္ေကာင္းမႈမ်ားသည္ မုစ္လင္မ္တို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ အျခားေသာ ဘာသာမ်ားႏွင့္ တူသြားရေပေတာ့သည္။ ပမာဆုိရေသာ္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္တြင္ နမားဇ္ဖတ္ခိုင္းထားျခင္းသည္ တစ္ေန႔ငါးႀကိမ္၊ တစ္ပတ္ သံုးဆယ့္ငါးႀကိမ္ျဖစ္သည္။ ဗလီသို႔ တစ္ပတ္ သံုးဆယ့္ငါးႀကိမ္ေရာက္ရမည္။ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ ဗလီတက္ျခင္းလုပ္ရပ္မ်ဳိး အစၥလာမ္တြင္ မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ တစ္ပတ္ တစ္ႀကိမ္၊ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႀကိမ္မွ်သာ ဗလီတက္ရမည္ဟု ခံယူထားသည္။ ဤသည္မွာလည္း အစၥလာမ္က ကြဲျပားေအာင္ ခြဲျခားထားေပးမႈအား မုစ္လင္မ္တို႔က ေရာေႏွာလိုက္သည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ဒုတိယပမာကို ျပရေသာ္ ဗလီသို႔ သြားရန္၊ ဗလီတြင္ နမားဇ္ဖတ္ရန္တာဝန္သည္ ေယာက်္ားသားမ်ားအတြက္ျဖစ္ၿပီး မိန္းမသားတြင္ ယင္းတာဝန္မရွိပါ။ အျခားသူမ်ားတြင္  ဝတ္ေက်ာင္းမ်ား၌ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ ေရာေႏွာကာ ဘုရားဝတ္ျပဳၾကသည္။ အစၥလာမ္က ေနရာတစ္ခုခုတြင္ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ ေရာေနျခင္းကို မႏွစ္သက္ေပ။ ထို႔ျပင္ တာဝန္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ကုသိုလ္ရပံုျခင္းတို႔တြင္ ေယာက်္ားမိန္းမတို႔အား ေပးအပ္ထားသည့္ တာဝန္အတိုင္း ေက်ပြန္လွ်င္ ကုသုိလ္ရမည္ဟု မိန္႔ၿပီးသားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေယာက်္ားမ်ားနည္းတူ မိန္းမမ်ားလည္း ဗလီသုိ႔လာ၍ နမားဇ္ဖတ္ေနရန္ မလိုေပ။ အျခားသူမ်ား၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦးမ်ားတြင္ ဤသို႔ျခားနားထားမႈလည္း မရွိ။ ေယာက်္ားမ်ား မိန္းမမ်ား အားလံုး ေရာႁပြန္းေနသည္။ အစၥလာမ္ကို ဤပံုစံမ်ားကို မႏွစ္သက္ပါ။ သို႔ေသာ္ မုစ္လင္မ္အမည္ခံ အုပ္စုတို႔က မတူေအာင္ ျခားထားသည္မ်ားကို တူေအာင္ လုိက္တူေနၾကသည္။ ဟဂ်္ကဲ့သို႔ေသာ မြန္ျမတ္သည့္ ခဝပ္မႈမ်ဳိးတြင္ပင္ မိန္းမသားမ်ားသည္ ေယာက်္ားမ်ားအၾကား တိုးေဝွ႕ေနျခင္းထက္ မိမိအခန္းတြင္း၌ နမားဇ္ေဆာက္တည္ျခင္းက ပိုျမတ္ေၾကာင္း ဖိကဟ္ပညာရွင္တုိ႔က ေဖာ္ျပထားသည္။ မုစ္လင္မ္တို႔ကမူ အစၥလာမ္က ျခားနားေပးထားသည္မ်ားကို အားလံုးႏွင့္တူေအာင္ ေရာေႏွာၾကသည္။

တူသြားတိုင္း ေကာင္းသည္မဟုတ္ပါ။ တန္ဖိုးျမင့္သည့္အရာက တန္ဖိုးနိမ့္သည္အရာႏွင့္ တူသြားလွ်င္ တန္ဖိုးရွိသည့္ပစၥည္းက တန္ဖိုးက်သြားသည္သာ ျဖစ္၏။ တန္ဖိုးတက္လာျခင္း မရွိပါ။ ဤသည္ကို မုစ္လင္မ္တုိ႔ ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ထားရမည္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာတြင္လည္း ထိုနည္းတူပင္ျဖစ္၏။ မုစ္လင္မ္တစ္ဦး၏ ဟန္ပန္သ႑ာန္သည္ အျခားသူတစ္ဦးႏွင့္ လံုးဝမတူညီေပ။ တူလည္း မတူႏိုင္ေပ။ အစၥလာမ္ကို အေသြးအသားထဲက လက္ခံလာပါမူ မုစ္လင္မ္ပံုေပါက္ေအာင္ ေနရသည္ကို ႏွလံုးသားထဲကပင္ လိုလား ႏွစ္သက္လာေပလိမ့္မည္။ အေတြးအေခၚမ်ားတြင္ သူတစ္ပါးထံ ေအာက္ႀကိဳ႕ေရးကိုသာ ဦးစားေပးေနသျဖင့္ ကိုယ္လက္ခံက်င့္သံုးေနသည့္ အစၥလာမ္သည္ အဘယ္မွ် ထယ္ဝါခန္းနားေၾကာင္း မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ေပ။ မုစ္လင္မ္တစ္ဦး၏ သ႑ာန္ျဖင့္ အစၥလာမ္ကို ေဖာ္ျပရန္ ေသြးမရွိေတာ့။ ကိုယ့္အစၥလာမ္ကို ကိုယ္တိုင္အထင္မႀကီး၊ ေသးသိမ္နိမ့္က်သည္၊ လူရာမဝင္ရဲ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဗမာျပည္ရွိ မုစ္လင္မ္တို႔၏ အစၥလာမ္သည္လည္း တျခားသူမ်ား၏ အသံုးခ်ခံ ေဘာလံုးတစ္လံုး ျဖစ္ေနရသည္။ အနင္းခံဘဝမွ ဦးေဆာင္သူသို႔ ေရာက္ဖို႔ရန္ အစၥလာမ္တရားေဒသနာမ်ားကို ေဟာရံု၊ ေျပာရံုသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာ့သည္။ မုစ္လင္မ္တြင္ အစၥလာမ္၏ အေရာင္အဆင္းမရွိသျဖင့္ သံုးမရသည့္ ဒုိက္ပံုႀကီးကဲ့သုိ႔ပင္ ေပၚေလာေပၚေနေပေတာ့သည္။

ေရာမ ေရာက္ရင္ ေရာမလိုက်င့္ျခင္းဟူသည္မွာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ရာသီဥတုစသည္တုိ႔တြင္သာ အႀကံဳးဝင္မည္။ အစၥလာမ္တြင္ ပါဝင္သည့္ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ခဝပ္မႈ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ အေရာင္းအဝယ္ပံုစံ၊ စားေသာက္ပံုစံ စသည္မ်ား အားလံုးသည္ မည္သည့္ဘာသာႏွင့္မွ် မတူသည့္ စည္းကမ္း၊ နည္းစနစ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ယံုၾကည္ခ်က္မွစ၍ ေသသူအား လုပ္ကိုင္ေပးရသည္အထိ အစၥလာမ္၏ လုပ္ကိုင္ပံုႏွင့္ တျခားသူတို႔၏ လုပ္ကိုင္ပံုသည္ မတူပါ။ မတူေအာင္ ခြဲထားသည္မ်ားအား မတူသည့္အတိုင္းသာ ထားရပါမည္။ ထုိ႔ျပင္ မုစ္လင္မ္တုိ႔သည္ မိမိတို႔ လက္ခံက်င့္သံုးေနသည့္ အစၥလာမ္တြင္ မည္သုိ႔ေသာ နည္းစနစ္မ်ား၊ စည္းကမ္းမ်ားရွိသည္ကို အခ်ိန္တိုင္း ေလ့လာရပါမည္။

အာရွဴရာ၏အမလ္က အစၥလာမ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ နည္းနည္းေလးမွ မတူေၾကာင္း၊ မတူေအာင္လုပ္ရေၾကာင္းကို သင္ေပးေနပါသည္။ ေကာင္းမႈလုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္ကိုင္ပံုျခင္း မတူေအာင္ ခြဲျခားေပးခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခြဲျခားရမည့္ ေနရာတြင္ ခြဲျခားရမည္။ ကြဲျပားရမည့္ ေနရာတြင္ ကြဲျပားရပါမည္။ မတူရမည့္ေနရာတြင္ မတူျခင္းသည္ အျပစ္မဟုတ္ပါ။ သိမ္ငယ္နိမ့္က်စရာလည္း မဟုတ္ပါ။ ယေန႔အခါသမယတြင္ မတူေအာင္ လုပ္သည္။ ထို႔အတူ ေရွးရိုးက်သည့္ နည္းမ်ားက ပို၍ေအာင္ျမင္ေနေၾကာင္း ဗဟုသုတအစံု ေလ့လာဖူးပါက သိပါလိမ့္မည္။ ပိုေဟာင္းသည့္အရာက ပို၍ေစ်းႀကီးပါသည္။ အစၥလာမ္သည္ ကမာၻ႕လူသားထုအားလံုးအတြက္ လူေနမႈလမ္းညႊန္စနစ္ ျဖစ္သည္ကို မုစ္လင္မ္တို႔ကိုယ္တုိင္ အခ်က္အလက္ တစ္ခုျခင္းစီကို ယံုၾကည္ လက္ခံရပါမည္။

**အာရွဴရာမွာ ရိုဇဟ္ထားပါ ...
အာရွဴရာေန႔တြင္ ေဖာသီစြာသံုးျခင္းဟူသည့္ အမလ္တစ္ခုလည္း လူအမ်ားၾကားတြင္ ေက်ာ္ၾကားသည္။ လူအမ်ားၾကားတြင္သာမက ပညာရွင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဟဒီးစ္က်မ္းမ်ားတြင္ပါ ေဖာ္ျပထားသည္။ ယင္းသို႔ ေဖာသီစြာသံုးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆန္းစစ္ခ်က္ႏွစ္ခုကို ဤေနရာတြင္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။ မုဟရ္ရမ္လသည္ ျမင့္ျမတ္ ထူးျမတ္သည့္ လတစ္လျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က်မ္းတြင္ အတိအလင္း ပါထားသလို အာရွဴရာ၏ ရိုဇဟ္သည္လည္း အလြန္မြန္ျမတ္ေၾကာင္း တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္ကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႕ က်င့္သံုးျပခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ဤမုဟရ္ရမ္လ၌ပင္ အစၥလာမ္၏ ေဒါက္တိုင္၊ ရန္သူအေပါင္း ေၾကာက္ရသူမ်ားအား လုပ္ႀကံခဲ့ၾကသည္။ အစၥလာမ္ကို ဆန္႔က်င္သည္ အုပ္စုမ်ား ေပၚလာၾကသည္။ အခ်စ္ႀကီးသူမ်ားႏွင့္ အမုန္းႀကီးသူမ်ား ဆံုၾကသည့္ လတစ္လ ျဖစ္ပါသည္။ စာရွဴသူမ်ား အားလံုးအသိျဖစ္ေသာ ကရ္ဗလာျဖစ္ရပ္အပါအဝင္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ေျမးမ်ား ရွဟီးဒ္ျပဳခံသလို ခလီဖာစနစ္စတင္ပ်က္စီးက မုစ္လင္မ္မ်ားအတြင္း သေဘာထားမ်ား ကြဲခဲ့ၾကသည့္ လတစ္လျဖစ္သည္။ ကရ္ဗလာျဖစ္ရပ္ကို ဝမ္းနည္းလြန္သူမ်ားရွိသလို ယင္းျဖစ္ရပ္ကိုပင္ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္သူမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ အဲဟ္ေလဗိုင္သ္မ်ား ရက္ရက္စက္စက္ အသတ္ခံရသည္ကို ေပ်ာ္သူမ်ားဘက္ကလည္း ၎တို႔၏အေပ်ာ္သည္ အဲဟ္ေလစြႏၷသ္မ်ားအတြင္း ကူးစက္သြားေစရန္၊ ေပ်ာ္သည့္ သ႑ာန္ကိုေဆာင္သည့္ အမလ္မ်ားျဖစ္ေစရန္ လုပ္ႀကံဟဒီးစ္မ်ားကို ျဖန္႔ခဲ့သည္။ ဝမ္းနည္းသူမ်ား၏ လုပ္ရပ္ကမူ အထင္အရွားပင္၊ ရင္ထုသည္။ ဓါးႏွင့္ မႊန္းသည္။ ငိုသည့္ အခမ္းအနားမ်ား လုပ္ၾကသည္။ အဲဟ္ေလစြႏၷသ္သည္ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အေပ်ာ္လြန္ရန္လည္း မလိုအပ္သလို ဝမ္းနည္းပိုျပရန္လည္း မလိုအပ္ေပ။ လုပ္ကိုင္ရမည့္ နည္းစနစ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္က က်င့္သံုးျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူ အဲဟ္ေလစြႏၷသ္၏ ဓမၼသတ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားကလည္း အခ်ိန္တိုင္း စမ္းစစ္ ၾကည့္ရွဳကာ သင့္ေတာ္သည့္ ဓမၼသတ္မ်ားကို ထုတ္ျပန္ေပးေနခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအာရွဴရာအမလ္တြင္ ေဖာသီစြာသံုးျခင္းဟူသည္ အဲဟ္ေလဗိုင္သ္၊ ကရ္ဗလာျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ ဝမ္းသာလြန္ေနသူတို႔က လုပ္ႀကံေပးလိုက္သည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုမ်ား ျဖစ္ေနမည္လားဟူသည္ကို ဟဇရသ္မုဖ္သီရရွီးဒ္အဟ္မဒ္ ေဟာထားေသာ (منکرات محرم ) အမည္ရွိ ေဟာၾကားမႈမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

** ဤေန႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ စြႏၷသ္ (ဟဒီးစ္)ျဖင့္ အတည္ျဖစ္ထားသည့္အမလ္မွာ တစ္ခုသာရွိၿပီး ယင္းမွာ ရိုဇဟ္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္က မိန္႔သည္မွာ မုဟရ္ရမ္ဆယ္ရက္ေန႔တြင္ ရိုဇဟ္ထားျခင္းျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္စာ ျပစ္မႈငယ္မ်ားအား ပလပ္မႈခ်ီးျမႇင့္သည္။ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးက အို တမန္ေတာ္၊ ဤေန႔တြင္ ယဟူဒီမ်ားလည္း ရိုဇဟ္ထားၾကပါသည္ဟု ေျပာရာ တမန္ေတာ္က အကယ္၍ ေရွ႕ႏွစ္တြင္ အသက္ရွင္လွ်က္ရွိေသးပါမူ ေနာက္ထပ္ရိုဇဟ္တစ္လံုးျဖင့္ ထပ္တြဲထားမည္ဟု မိန္႔ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မုဟ္ရမ္ ကိုးရက္ႏွင့္ ဆယ္ရက္ သို႔မဟုတ္၊ ဆယ္ရက္ႏွင့္ ဆယ့္တစ္ရက္ကို ရိုဇဟ္ထားရမည္။ ဤသည္မွာ အာရွဴရာ၏ အမလ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္အမလ္တစ္ခုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟဇရသ္က ေအာက္ပါအတိုင္း ဆက္လက္ေျပာထားသည္။ (ထိုဆင့္ျပန္မႈမွ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ႐ိုဇဟ္ထားျခင္း အမလ္ကို အထူးအေလးထားေၾကာင္း သိရသည္။)


အာရွဴရာေန႔တြင္ မိမိ၏ မိသားစုအတြက္ ေဖာသီစြာသံုးစြဲလွ်င္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စားနပ္ရိကၡာ ေခ်ာင္လည္မည္ျဖစ္သည္။ (အထက္ပါစာသားကို ဟဒီးစ္ဟုအမည္တပ္ထားသည္) ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားက ယင္းစာသားကို အေခ်အျမစ္မရွိေသာ ဆင့္ျပန္ခ်က္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။ ထို႔ျပင္ လူအမ်ားၾကးတြင္ ယင္းသို႔လုပ္ေဆာင္ျခင္းက စဝါးဗ္ ကုသိုလ္ရမည့္လုပ္ရပ္ဟု ထင္ေနသည္။ ထိုသို႔ ကုသုိလ္ရမည့္ လုပ္ရပ္ဟု ထင္ျမင္ျခင္း၊ ယင္းသုိ႔ယူဆ၍ လုပ္ေဆာင္ျခင္းကို ေရွာင္ရန္၊ မိမိ၏ အေတြးထဲမွ ထုတ္ရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ ရွရီအသ္က ယင္းသို႔ ေဖာ္သီစြာသံုးစြဲျခင္းကို စဝါးဗ္ရမည္ဟု မေျပာထားေပ။ စဝါးဗ္ရမည္ဟု ထင္ျမင္လိုက္ျခင္းကပင္ ဗိဒ္အသ္ ျဖစ္သြားေပသည္။ ဗိဒ္အသ္တိုင္းသည္ လမ္းမွားမႈခ်ည္းသာျဖစ္၍ လမ္းမွားမႈ၏ အဆံုးသည္ ဂ်ဟႏၷမ္ ငရဲသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။

ယင္းလုပ္ရပ္အား စဝါးဗ္ရမည္ဟု မရည္ရြယ္ဘဲ ရိုဇီေခ်ာင္လည္ရန္သာ ရည္ရြယ္၍ လုပ္ေဆာင္ပါသည္ဟု ဆိုလွ်င္လည္း စဝါးဗ္ရမည္ဟု ရည္ရြယ္၍ လုပ္ေနသူမ်ား၏ လုပ္ရပ္ကို ဝိုင္း၍ ေထာက္ခံေပးသည္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ လုပ္ရပ္တစ္ခုခုသည္ စြႏၷသ္ႏွင့္ ဗိဒ္အသ္အတြင္း ဆင္တူျဖစ္လာပါက ထိုအလုပ္ကို မလုပ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ရုိဇီက်ယ္ဝန္းျခင္း၊ ရိကၡာၾကြယ္ဝရန္ အျခားေသာ နည္းစနစ္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ရိုဇီၾကြယ္ဝရန္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အထိေရာက္ဆံုးေသာ အမလ္မွာ ျပစ္မႈ(မေကာင္းမႈ) ႀကီးငယ္ဟူသေရြ႕မွ ေရွာင္ျခင္း၊ ေသာင္ဗဟ္၊ အိစ္သိဂ္ဖာရ္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအမလ္မွာ တိုေတာင္းလြယ္ကူၿပီး ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးစ္တို႔တြင္ ထင္ရွားစြာ ေဖာ္ျပထားသည္။ ရိုဇီေပါမ်ားေစရန္အတြက္ ထိုသုိ႔ေသာ အမလ္မ်ားကိုမူ မက်င့္သံုးဘဲ စားရမည့္ အမလ္ကိုမူ က်င့္သံုးၾကသည္။ စားရသည္ကို ဦးစားေပးၾကသည္မွာလည္း လွ်ာေပၚတြင္ အရသာေတြ႕ကာ ကိုယ့္ဗိုက္ထဲေရာက္မည့္ အမလ္မ်ဳိးျဖစ္သျဖင့္ လိုလိုလားလား မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနျခင္း ျဖစ္၏။ အိစ္သိဂ္ဖာရ္လုပ္ျခင္း၊ ဂုနာဟ္စြန္႔လႊတ္ျခင္းတို႔သည္ အမွန္တကယ္ ရိုဇီေခ်ာင္လည္ေစသည္ မွန္ေသာ္လည္း လူသားဗိုက္ထဲ ဘာမွမေရာက္၊ ထပ္၍ပင္ အနစ္နာခံ စြန္႔စား စြန္႔လႊတ္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လူသိမမ်ားေပ။ ယင္းအမလ္တြင္လည္း ရိုဇီေပါမ်ားေစမည့္ အစြမ္းသတၱိမ်ားပါေၾကာင္း မေဖာ္ျပၾကေပ။ စားရမည့္အမလ္ကိုမူ လိုလားသည္။......။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တားထားသည္မ်ားကို မေရွာင္၊ ခိုင္းထားသည္မ်ားကုိမလုပ္ဘဲ ရိုဇီ၏ ပိုင္ရွင္ကို စိတ္ဆိုးေအာင္လုပ္ထားလွ်င္ အဘယ္မွ်ေကာင္းသည့္ က်င့္စဥ္အညႊန္းပင္ ျဖစ္ပါေစ ရိုဇီေခ်ာင္လည္လာမည္မဟုတ္ပါ။ (ရိုဇီေခ်ာင္လည္ျခင္းဟူသည္မွာ ပိုက္ဆံရေနျခင္း တစ္ခုတည္းကို မဆိုလိုပါ။) ရိုဇီၾကြယ္ဝလိုလွ်င္ အဓိက အေရးႀကီးဆံုးက်င့္စဥ္မွာ ရိုဇီ၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ေက်နပ္ေအာင္ ႏွစ္သက္ေအာင္ ေနထိုင္ျခင္း၊ ျပစ္မႈအတြင္း သက္ဆင္းေနခဲ့သည့္ သက္တမ္းအတြက္  ေသာင္ဗဟ္ျပဳ၍ ဂုနဟ္စြန္႔ျခင္းသာ ျဖစ္ပါမည္။ (منکرات محرم، فقیہ العصر مفتی اعظم حضرت اقدس مولآنا رشید احمد)

အာရွဴရာ၏အမလ္တြင္ စြႏၷသ္ျဖင့္ အတည္ျဖစ္ၿပီး တမန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ တစိုက္မတ္မတ္ က်င့္သံုးျပခဲ့သည္မွာ ရိုဇဟ္၏ အမလ္သာျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါစကားမ်ားအျပင္ အေပၚဆံုးတြင္ တင္ျပခဲ့သည့္ ဟဒီးစ္မ်ားမွ သိရပါသည္။ နဖိလ္ရိုဇဟ္ျဖစ္ေသာ္လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလုိင္းဟိ ဝစလႅမ္ စြဲၿမဲစြာေစာင့္ထိန္းခဲ့သည့္ စြႏၷသ္ရိုဇဟ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရိုဇဟ္၏အမလ္သည္ ပို၍ျပည့္စံုခိုင္လံုၿပီး က်င့္သံုးရန္ အထူးသင့္ေလ်ာ္ပါသည္။ မစားျခင္းအမလ္ႏွင့္ စားျခင္းအမလ္ ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွစ္ခု တစ္ေန႔တည္းတြင္ က်င့္သံုးႏိုင္ေၾကာင္း ဆင့္ျပန္ထားသည့္ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားအေပၚ ဟဒီးစ္၊ ဖိကဟ္ပညာရွင္တို႔၏ သံုးသပ္ခ်က္အခ်ဳိ႕ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

ကာမူစြလ္ဖိက္ဟ္ တြဲ ၄၊ စာ ၃၆၅တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ အာရွဴရာေန႔တြင္ မိမိ၏ မိသားစုအတြက္ ေဖာသီစြာသံုးစြဲလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုသူ႔၏ စားနပ္ရိကၡာကို တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေခ်ာင္လည္ေပးမည္ျဖစ္သည္။ (ဤေနရာတြင္ ဟဒီးစ္ပညာရွင္တို႔၏ ဟဒီးစ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆန္းစစ္မႈကို ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါမည္။ လိုရင္းသာ ေဖာ္ျပမည္။) အိဗ္ေနေဂ်ာင္ဇီက ယင္းဟဒီးစ္ကို လုပ္ႀကံဟဒီးစ္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။ မုဂ်ဒ္ဒိဒီးန္ ဖီရိုးဇ္အာဗာဒီက ယင္းစာသားသည္ ဟဇရသ္ ဟုစိုင္းန္ ရသီြယလႅာဟုအန္ဟုကို သတ္လိုက္သည့္ အုပ္စုတို႔ဘက္က လုပ္ႀကံေပးလိုက္သည့္ ယုတ္မာမႈတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားသည္။ ထို႔ျပင္ အာရွဴရာေန႔တြင္ မ်က္စိ၌ စုရ္မာစြဲလွ်င္ အက်ဳိးရမည္ဟူသည့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္လည္း ဟဇရသ္ဟုစိုင္းန္ကို သတ္လိုက္သည့္ အုပ္စုတို႔ဘက္က တစ္နည္း အဲဟ္ေလဗိုင္းသ္ ဒုကၡေရာက္သည္ကို ဝမ္းသာသူတို႔ဖက္က ထြင္ေပးလိုက္သည့္ ယုတ္မာခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အာရွဴရာေန႔ျမတ္အတြက္ အစၥလာမ္ရွရီအသ္အရ အတည္ျဖစ္သည့္ အမလ္မွာ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္း တစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး တျခားမည္သည့္လုပ္ရပ္မွ အတည္သတ္မွတ္ထားျခင္း၊ ေစခိုင္းထားျခင္း လံုးဝမရွိပါ။ အဲဟ္ေလဗိုင္းသ္ကို အခ်စ္လြန္သူမ်ားက ရင္ထုပြဲ ဝမ္းနည္းပြဲမ်ား က်င္းပသည္ကို ဆန္႔က်င္ေသာအားျဖင့္ တစ္ဖက္တြင္ ထုိ႔ေန႔မွပင္ ထူးထူးျခားျခား ေပ်ာ္ရႊင္ ေဖာ္သီစြာ သံုးစြဲျခင္း တစ္နည္း ေပ်ာ္ျပသည္ဟူသည့္ နည္းနည္းလမ္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ၾကေပသည္။ ထိုသို႔ေသာ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား (အာရွဴရာတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုထုတ္ေဖာ္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ား)၏ ဇစ္ျမစ္ကိုလိုက္လွ်င္ အဆံုးတစ္ေနရာတြင္ အဲဟ္ေလ့ဗိုင္းသ္ကို မုန္းသူမ်ား၏ လက္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္းကို တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း ေတြ႕ရေပသည္။ (အဲဟ္ေလဗိုင္းသ္အေပၚ မလိုဆႏၵထားသူမ်ားထံသို႔ အလႅာဟ့္ လအ္နသ္သည္ ကိယာမသ္ေန႔တိုင္ေအာင္ က်ပါေစ) ထို႔ျပင္ အာရွဴရာ၌ စားေသာက္ရာတြင္ ေဖာ္သီစြာ သံုးပါဟူသည့္ စကားသည္ ထိုေန႔၌ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းၾကပါဟူသည့္ အမိန္႔ေပးခ်က္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနသည္ကို အထင္အရွား ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ( قاموس الفقہ)

စားျခင္းဆိုင္ရာ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားသည္လည္း အလြန္ခိုင္မာသည့္ ဆင့္ျပန္သူအမည္မ်ားျဖင့္ လာထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စတင္ လုပ္ႀကံလိုသူမ်ားအဖို႔ ယင္းအမည္မ်ား ထည့္သြင္း သံုးစြဲရန္ ဝန္ေလးမည္မဟုတ္ပါ။ မိသားစုအား အာရွဴရာတစ္ရက္ေရာက္မွ ေဖာ္သီစြာ သံုးေပးရမည္မဟုတ္ပါ။ အခ်ိန္တိုင္း ေန႔တိုင္းတြင္ ေကာင္းမြန္သည့္ ကိစၥမ်ဳိးေတြ႕လွ်င္ ေဖာ္သီစြာ သံုးေပးရပါမည္။ တစ္ရက္တည္း မကန္႔သတ္ထားပါ။ စားရမည္ဟူသည့္ ေန႔ကိုလည္း ရွရီအသ္က ျပေပးထားသည္။ စားရမည့္ေန႔မ်ားမွာ ေရွာက္ဝါလ္ တစ္ရက္ေန႔ (အီဒြလ္ဖိသိရ္) ဇုလ္ဟဂ်္လ ၁ဝရက္ (အီဒြလ္အႆြ္ဟာ) ၁၁၊ ၁၂၊ ၁၃ (အိုက္ယာေမ့သရွ္ရီးက္) ရက္မ်ား ျဖစ္သည္။ ယင္းေန႔မ်ားတြင္ ရိုဇဟ္ထားခြင့္ လံုးဝမရွိေပ။ က်န္ရွိရက္မ်ားတြင္ ရိုဇဟ္၏အမလ္လုပ္ရန္ ညႊန္ၾကားထားသည္။ စားရန္ မညႊန္ထားေပ။ စားရမည့္ရက္ႏွင့္ ရိုဇဟ္ထားရမည့္ရက္ တစ္ထပ္တည္း မေဖာ္ျပထားပါ။ အာရွဴရာ၏ အမလ္တြင္မူ တစ္ဖက္တြင္ ရိုဇဟ္၏အမလ္လုပ္ရန္ အလြန္ထင္ရွားခိုင္မာစြာ ညႊန္ထားသည္။ တၿပိဳင္တည္း ေကာင္းေကာင္းစားရန္လည္း ညႊန္ထားသည္မွာ စဥ္းစားစရာျဖစ္၏။ ေကာင္းေကာင္းစားၿပီးလွ်င္လည္း တစ္ႏွစ္လံုးအတြက္ အာမခံခ်က္ ေပးထားျပန္သည္။ ပမာတစ္ခုႏႈိင္းျပရလွ်င္ ေသသူကို စဝါးဗ္ပို႔ရာ၌ ကိုယ္တိုင္ ထမင္းဟင္းမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ကာ ကိုယ္တိုင္ျပန္စားၿပီး သို႔မဟုတ္ သူေဌးမ်ားကိုပင္ ျပန္ဖိတ္ေကၽြးၿပီး ေသသူက ကုသိုလ္ရမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္သည့္ပံုစံျဖစ္ေန၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤသို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္အမလ္ႏွစ္ခု ဆံုေနျခင္းက အဲဟ္ေလဗိုင္းသ္ကို မုန္းတီးသူတို႔က သူတို႔၏ အေပ်ာ္ကို က်န္သူမ်ားပါ လိုက္လုပ္ၾကရန္ ယဥ္ယဥ္ေလး ရိုက္သြင္းေပးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္မည္ဟု ယူဆပါသည္။

အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ အာရွဴရာႏွင့္ပတ္သက္၍ အမလ္လုပ္လိုပါက အာရွဴရာ ဆယ္ရက္ေန႔ကို ၾကားခံ၍ ကိုးရက္ႏွင့္ ဆယ္ရက္ သို႔မဟုတ္ ဆယ္ရက္ႏွင့္ ဆယ့္တစ္ရက္ ရိုဇဟ္ထားႏိုင္သည္။ ထားႏိုင္သူမ်ားအတြက္ ထားျခင္းက အေကာင္းဆံုးျဖစ္၍ မထားသူမ်ားက အထူးတလည္ ေပ်ာ္ျပေနရန္ လံုးဝမလိုအပ္ပါ။ မိမိ၏ တစ္ေန႔တာ ပံုမွန္အတိုင္း ေနထိုင္သြားလာ စားေသာက္သကဲ့သို႔သာ ေနရပါမည္။ ထို႔ျပင္ အခ်ိန္တိုင္း မွန္ကန္သည့္ က်င့္ေဆာက္တည္မႈမ်ားကိုသာ က်င့္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ အမွားဘက္က ထြင္လိုက္သည္မ်ားကို အမွန္ထင္လ်က္ လုပ္မိျခင္းမွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထိန္းသိမ္းပါရန္ အခ်ိန္တိုင္း ဆုေတာင္းျပဳပါ။ အာရွဴရာအပါအဝင္ မုဟရ္ရမ္လ ကုန္သည္အထိ ဤလ၏ မြန္ျမတ္မႈ ထူးျမတ္မႈမ်ား ရွိေနသည္ျဖစ္ရာ ျပစ္မႈမ်ားမွ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ရပါမည္။ ရင္ထုပြဲ၊ ဓါးမႊန္းပဲြမ်ားအပါအဝင္ ဘာသာျခင္းတို႔၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပြဲမ်ားကို ၾကည့္ျခင္း၊ အားေပးျခင္းတို႔လည္း မလုပ္ပါရန္ အထူးတားျမစ္ပါသည္။ မေကာင္းမႈကို အားေပးပါက ယင္းမေကာင္းမႈ၏ျပစ္ဒဏ္ကို အားေပးသူလည္း ေရာခံရပါမည္။ လူငယ္အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ကေလးငယ္မ်ားအား အထူးထိန္းသိမ္း သြန္သင္ပါ။ အလႅာဟ့္ရန္သူမ်ား၊ အစၥလာမ္ရန္သူမ်ားကို အားေပးသည့္ မုစ္လင္မ္ အသင္တို႔ႏွင့္ အသင္တို႔၏ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား မျဖစ္ၾကပါႏွင့္ ေျပာရင္းျဖင့္ ဤအေၾကာင္းအရာကို အဆံုးသတ္လိုက္ပါသည္။

Credit; အလ္မုဖီးဒ္
၁ဝ၊ မုဟရ္ရမုလ္ဟရာမ္၊ ဟစ္ဂ်္ရီ ၁၄၃၈
11.10.2016 အဂၤါ