Tuesday, September 6, 2016

ကေလးငယ္ကို ေခါင္းရိတ္ေပးျခင္း စြႏၷသ္အေၾကာင္း


ဤအေၾကာင္းအရာ ေရးသားရျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အစၥလာမ္တြင္ရွိသည့္ အစၥလာမ့္နည္းလမ္းမ်ားကို မုစ္လင္မ္ႏွင့္ လူအမ်ား သိေစရန္ရည္ရြယ္သည္။ ကေလးငယ္ကို ေခါင္းရိတ္ျခင္းအေၾကာင္းကို အဓိကဦးစားေပးရျခင္းမွာ ယေန႔အခါတြင္ ကေလးကို ေခါင္းရိတ္ျခင္းသည္ မသင့္ေတာ္ေၾကာင္း မခိုင္လံုသည့္ စကားရပ္မ်ားသည္ လူအမ်ားၾကားတြင္ အလြန္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနေပရာ မုစ္လင္မ္မ်ားကိုယ္တိုင္ ယင္းစကားရပ္မ်ားကို လက္ခံသူမ်ားရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ အစၥလာမ္ဘာသာေရးကို တတ္သိပညာရွင္မ်ားကိုယ္တိုင္ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားကို လက္လြတ္စပယ္ ျဖန္႔ေနသည္ကို ၀မ္းနည္းဖြယ္ေတြ႕ရသည္။ အမွန္တကယ္ဆိုလွ်င္ ယင္းစကားရပ္သည္ စြႏၷသ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း၊ စြႏၷသ္မည္သို႔ရွိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ ျပန္လည္ ေရးသားသည္ကို မေတြ႕ရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ့္၏ နည္းႏွင့္ ယင္း၏ေကာင္းက်ဳိးကို သိျမင္ေစရန္ အလ္မုဖီးဒ္မွ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ မည္သူမဆို အစၥလာမ္တြင္ရွိသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို က်င့္သံုးပါက ေလာကီတြင္ ဆိုးက်ဳိးကင္းစင္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ကေလးေမြးရာတြင္ ျပဳက်င့္ရသည့္ အစၥလာမ့္နည္းမ်ားကို မိတ္ဆက္သေဘာမ်ဳိး တင္ျပထားပါသည္။ ေလ့လာပါ။ က်င့္သံုးပါ။ မွ်ေ၀ပါ။ တုိက္တြန္းပါ။

အစၥလာမ္တြင္ ကေလးငယ္တစ္ဦးေမြးဖြားလာပါက လုပ္ေဆာင္ေပးရမည့္ တာ၀န္မ်ားရွိသည္။ အက်ဥ္းခ်ဳံေဖာ္ျပရေသာ္
(၁) ကေလးေမြးေမြးၿပီး အညစ္အေၾကးမ်ားမွ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ၿပီးေနာက္ ကေလး၏ ညာဘက္နားတြင္ အဇာန္ဆိုရမည္၊ ဝဲဘက္နားတြင္ သပ္က္ဗီးရ္ဆိုေပးရမည္။ အဇာန္မွာ ဆြလာသ္အတြက္ ဖိတ္ေခၚသည့္အဇာန္အတိုင္းပင္ ျဖစ္၏။

(၂) تَحْنِيْكٌ သဟ္နီးက္ျပဳေပးျခင္း ( ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ၿပီး ဘာသာေရးကိုင္းရွဳိင္းလိုက္နာသူက စြန္ပလြံေျခာက္ သို႔မဟုတ္ အခ်ဳိတစ္ခုခုကို ေက်ေအာင္၀ါး၍ ၎မွအစိတ္အပိုင္းအနည္းငယ္ကို လက္ညႇဳိးျဖင့္ယူ၍ ေမြးၿပီးၿပီးခ်င္းကေလးငယ္၏ ပါးစပ္အတြင္းသို႔ ထည့္ေပးျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔သုိ႔ထည့္ေပးရာတြင္ လက္ညႇဳိးကို လက္ဝဲ လက္ယာဘက္မ်ားသို႔ ေျဖးညႇင္းစြာ လွဳပ္ေပးရမည္။ ဤသည္မွာ စြႏၷသ္က်င့္စဥ္ျဖစ္၏။ ရင္ေသြးငယ္ေလးအား ခြံ႕ေပးရန္ အေကာင္းဆံုးအဟာရမွာ စြန္ပလြန္သီးေျခာက္ျဖစ္၏။ မရပါက အစိုကို အသံုးျပဳႏုိင္သည္။ ယင္းလည္း မရႏိုင္ပါက အခ်ဳိတစ္ခုခုကို အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ အျခားေသာအခ်ဳိတြင္ ပ်ားရည္သည္ အေကာင္းဆံုး အစားအစာျဖစ္၏။ ယင္းလည္းမရပါက မီးႏွင့္က်ဳိခ်က္မထားသည့္ အစားအစာတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို အသံုးျပဳပါ။

(၃) ကေလးေမြးၿပီးေနာက္ ကေလးကို ေကာင္းေသာအမည္နာမ မွည့္ေပးျခင္းျဖစ္၏။ အစၥလာမ္တြင္ အမည္ေပးရန္အတြက္ အခမ္းအနားက်င္းပရန္ မသတ္မွတ္ထားပါ။ အမည္ကို အေစာဆံုးေပးျခင္းက အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏။ ခုႏွစ္ရက္ျပည့္မွသာ အမည္ေပးရသည္မဟုတ္ပါ။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာလွ်င္လည္း အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါ။

(၄) အကီကဟ္ျပဳျခင္း
အကီကဟ္ကို ခုႏွစ္ရက္ျပည့္ၿပီးေနာက္ ျပဳေပးျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္၏။ ခုႏွစ္ရက္တြင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါက ခုႏွစ္ရက္စီတိုး၍ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္။ ၁၄ရက္၊ ၂၁ရက္ စသည္ျဖင့္။ ခုႏွစ္ရက္ထက္ေက်ာ္ၿပီး တျခားမည္သည့္ေန႔တြင္မဆို အကီကဟ္ျပဳပါက ေမြးသည့္ေန႔ထက္ တစ္ရက္ေစာ၍ အကီကဟ္ျပဳရမည္။ ကေလးက တနဂၤေႏြေမြးလွ်င္ စေနကို အကီကဟ္ျပဳရမည္။ ေသာၾကာေမြးလွ်င္ ၾကာသပေတးကို အကီကဟ္ျပဳရမည္။ အကီကဟ္ျပဳခြင့္သည့္ အခ်ိန္ကာလ ကုန္ဆံုးသည္ဟူ၍ မရွိပါ။ အကီကဟ္ကုိ ယခုအခါသမယတြင္ ေဆြမ်ဳိးအားလံုး၊ မိတ္ေဆြမ်ားပါ ဖိတ္ေကၽြးသည္အထိ ႀကီးက်ယ္စြာျပဳၾကသည္။ တတ္ႏိုင္လို႔ လုပ္သည္က ဘာမွျပႆနာမရွိ။ သို႔ေသာ္ အားလံုးလိုလို ထိုပံုစံအတိုင္း လုပ္လာသျဖင့္ ယင္းသို႔မေကၽြးေမြးပါက အကီကဟ္မဟုတ္သလို အထိ ယူဆသကဲ့သုိ႔ျဖစ္လာျခင္းသည္ မွား၏။ အစၥလာမ့္၏ တာ၀န္မ်ားသည္ လူအမ်ား လိုက္နာရာတြင္ လြယ္ကူမႈကို အထူးဦးစားေပးထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတ္မွတ္ထားသေလာက္သာ လုပ္ေဆာင္ျခင္းက ေကာင္း၏။ အကီကဟ္အတြက္ ဖိတ္ေခၚေကၽြးေမြးရန္ တာ၀န္မရွိပါ။ သားေကာင္ကို ဇဗဟ္ျပဳၿပီးပါက မိမိအတြက္၊ မိမိေဆြမ်ဳိးမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ႏွင့္ သူဆင္းရဲမ်ားအတြက္ဟု သံုးပံု ပံု ေ၀ငွလိုက္လွ်င္ တာ၀န္ေက်ပါသည္။

(၅) ေခါင္းရိတ္ေပးျခင္း၊ (၆) ခသ္နဟ္ျပဳေပးျခင္း။ ယခု ေခါင္းရိတ္ျခင္းအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပမည္။

ကေလးေမြးၿပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ကေလး၏ဦးေခါင္းမွ ဆံပင္ကိုရိတ္လိုက္ရမည္။ ရိတ္ၿပီးသားဆံပင္ႏွင့္ အညီ ေငြသားကိုခ်ိန္တြယ္၍ ဆင္းရဲသားကို ေပးလွဴလုိက္ရမည္။ ယင္းစြႏၷသ္ကို အတည္ျပဳထားေသာ ဟဒီးစ္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ေျမးေတာ္ဟစန္သခင္အတြက္ အကီကဟ္ျပဳေပးၿပီးေနာက္ ဟဇရသ္ဖာသိြမဟ္သခင္မအား အို ဖာသြိမဟ္ အသင္မသည္ ဟစန္၏ ဆံပင္မ်ားကို ရိတ္၍ ေငြသားျဖင့္ ခ်ိန္တြယ္ပါ။ ရရွိလာသည့္ ေငြသားကို ဆင္းရဲသူမ်ားကို ေပးလွဴပါဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ဖာသိြမဟ္သခင္မမိန္႔သည္မွာ ကၽြန္မသည္ ဟစန္၏ ဆံပင္မ်ားကို ေငြသားျဖင့္ ခ်ိန္တြယ္ရာ ေငြဒဂၤါးတစ္ျပား သုိ႔မဟုတ္ တစ္ျပားထက္ နည္း၍ ရရွိသည္ဟု ဆိုသည္။

ဖာသြိမဟ္သခင္မသည္ မိမိ၏ သားေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဟစန္သခင္၊ ဟုစိုင္းန္သခင္၊ သမီးမ်ားျဖစ္ေသာ ဇိုင္နဗ္သခင္မ၊ အြမ္ေမ့ကုလ္စူးမ္သခင္မတို႔၏ ဆံပင္မ်ားကို ရိတ္၍ ေငြသားျဖင့္ ခ်ိန္တြယ္ကာ ယင္းေငြသားကို ဆင္းရဲသူမ်ားအား ေပးကမ္းေတာ္မူသည္။

မတ္စ္အလဟ္အရ ေယာက်္ားေလး၊ မိန္းကေလး ႏွစ္ဦးလံုး၏ ဆံပင္ကို ရိတ္ရမည္။ တစ္ဦးခ်င္းဆံပင္ႏွင့္ အေလးခ်ိန္တူေငြသားကို လွဴဒါန္းလိုက္ပါ။ ဆံပင္ရိတ္ရာတြင္ ေခါင္းတစ္လံုးရွိ ဆံပင္အားလံုးကို ရိတ္လိုက္ရမည္။ အခ်ဳိ႕က ဆံပင္အခ်ဳိ႕ကိုရိတ္ၿပီး အခ်ဳိ႕ကို ခ်န္ထားသည္။ ယင္းလုပ္ရပ္ကို အရဗီလုိ ကဇအ္ဟုေခၚသည္။ ယင္းပံုစံကို တမန္ေတာ္က တားထား၏။
ေခါင္းရိတ္ၿပီးေနာက္ ဦးေခါင္းကို ကံုကုမံ၊ အေမႊးနံသာ စသည္တို႔ျဖင့္ သုတ္လိမ္းရမည္ဟု အစၥလာမ့္တရားေတာ္က လမ္းညႊန္ထား၏။

ဆံပင္ရိတ္လိုက္ျခင္း၏ အက်ဳိးေက်းဇူး
* ကေလး၏ ေမြးရာပါဆံပင္သည္ မိခင္၀မ္းတြင္းရွိအရာတို႔ေၾကာင့္ ညစ္ေပေနသည္။ ထိုညစ္ညမ္းေသာဆံပင္ကို ဖယ္ရွား၍ သန္႔ရွင္းမႈရရွိေစရန္ ျဖစ္သည္။
* ေမြးရာပါဆံပင္သည္ အလြန္အားနည္းသည္။ ၎ကို ရိတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ သန္မာေသာဆံပင္မ်ား ေပါက္လာသည္။
* ေမြးရာပါဆံပင္ကို ဖယ္ရွားလိုက္ျခင္းျဖင့္ ဆံပင္၏ အရင္းအျမစ္မ်ား ပြင့္လာၿပီး ကေလး၏ က်န္းမာေရးအေပၚမွာ အထူးေကာင္းေသာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။
* ဆံပင္ရိတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ျမင္ျခင္း၊ ရွဳရွဳိက္ျခင္း၊ စဥ္းစားႏိုင္ျခင္း၊ ခြန္အား၊ စြမ္းအားမ်ားပါ တိုးလာသည္။

ဒုတိယအက်ဳိးေက်းဇူးမွာ ဆံပင္၏ အေလးခ်ိန္ႏွင့္အတူ ေငြသားလွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္၏။ မိမိတြင္ ကေလးေမြးဖြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတြင္ ႏြမ္းပါးသူမ်ားကိုပါ ပါ၀င္ေစျခင္းျဖစ္၏။ မိသားစုတစ္ခု၊ အိမ္တစ္အိမ္တည္း၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမဟုတ္ေတာ့ဘဲ အျခားေသာသူမ်ားတြင္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈျဖစ္ရသည္။ ထို႔ျပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ခ်ီးျမႇင့္မႈကို ထုတ္ေဖာ္ရာေရာက္ေပသည္။

ထိုသုိ႔ေသာ ေကာင္းျခင္းမ်ားရွိသည့္ ေခါင္းရိတ္ျခင္းအား အခ်ဳိ႕ ကဓားထိ၍ ပိုးဝင္မည္။ ပိုးဝင္လွ်င္ ေသမည္။ အသင့္ကေလးကို မသတ္ပါႏွင့္ဟူသည့္ ခိုင္မာခ်က္မရွိသည့္ စကားရပ္ျဖင့္ စြႏၷသ္တစ္ခုကို ဖ်က္ဆီးလိုက္သည္။ အယူလြဲမွားေအာင္ လုပ္ထားေပသည္။ ဓားမထိေအာင္ ဂရုျပဳလွ်င္ သို႔မဟုတ္ ကၽြမ္းက်င္သူထံ ေခါင္းတံုးခိုင္းလွ်င္လည္း ရ၏။ အဓိကမွာ စြႏၷသ္၊ အစၥလာမ့္နည္းကို က်င့္သံုးလိုစိတ္ရွိရန္ျဖစ္၏။ ကေလးေပါင္းမ်ားစြာ၊ စာေရးသူတုိ႔ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ေဆြမ်ဳိးမ်ားအားလံုး၊ ရွိရွိသမွ်ေသာ မုစ္လင္မ္မိသားစုမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ားအား ေခါင္းတံုးေပးခဲ့ၾကသည္။ ေမြးၿပီး ခုႏွစ္ရက္တြင္ ေခါင္းတံုးေပးလိုက္သည္။ တစ္ေယာက္မွ် ေခါင္းတံုးစဥ္ ဓားထိၿပီး ေသသည္ဟူ၍ မၾကားဖူးပါ။ အသက္ ခုႏွစ္ဆယ္ ရွစ္ဆယ္၊ ကိုးဆယ္ေနထိုင္သြားခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မေသခ်ာသည့္ စကားရပ္ျဖင့္ ေသခ်ာၿပီးသာ က်င့္စဥ္တစ္ခုကို မစြန္႔လႊတ္ၾကပါႏွင့္ဟု ေျပာရင္းျဖင့္ အဆံုးသတ္လုိက္ပါသည္။

[ အစၥလာမ္ႏွင့္ သားသမီးျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရး (မြဖ္သီႏူးရ္မုဟမၼဒ္ဆြာဟိဗ္)။ ျပန္႔က်ဲေနေသာ ပုလဲလံုးမ်ား အတြဲ ၅ တို႔မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပသည္။]
Credit: အလ္မုဖီးဒ္က ေရးသားသည္။