Saturday, September 3, 2016

ဇိလ္ဟဂ်္လ ပထမ (၁ဝ) ရက္၏ ထြတ္ျမတ္မႈႏွင့္ သပ္က္ဗီေရသပ္ရွ္ရီးက္


ဇိလ္ဟဂ်္လတြင္ ရရွိမည့္ ကုသိုလ္မ်ား

ဇိလ္ဟဂ်္လသည္ ထြတ္ျမတ္သည့္ လေပါင္း ေလးလတြင္ တစ္လအပါအဝင္ျဖစ္ပါသည္။ ဇိလ္ဟဂ်္လ၏ ထြတ္ျမတ္မႈကို လအမည္မွပင္ စတင္သိရွိႏိုင္သည္။ ဇိလ္ဟဂ်္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ဟဂ်္ျပဳရသည့္လ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ အစၥလာ့မ္၏ မ႑ိဳင္ႀကီးငါးခုအနက္ ေနာက္ဆံုးမ႑ိဳင္ျဖစ္ေသာ ဟဂ်္အမိန္႔ကို ဤလတြင္ လုပ္ေဆာင္ရသည္။ ဟဂ်္ဟူသည့္ က်င့္ေဆာက္တည္မႈကို ႀကိဳက္သည့္အခ်ိန္၊ ႀကိဳက္သည့္ေနရာတြင္ က်င့္ေဆာင္ခြင့္မရွိေပ။ သတ္မွတ္ထားသည့္အခ်ိန္ႏွင့္ သတ္မွတ္ထားသည့္ေနရာမွာသာလွ်င္ က်င့္ေဆာက္တည္ခြင့္ ရွိေပသည္။

**ဇိလ္ဟဂ်္လပထမဆယ္ညအတြက္ ကုရ္အာန္၌ပါရွိျခင္း
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဖဂ်္ရ္ (က႑အမွတ္ ၈၉) ၌ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သခင္က "ဝလယားလင္န္ အရွ္ရင္န္" ညဆယ္ည၏ ကစမ္ဟူ၍ က်ိန္ဆိုမိန္႔ၾကားထားသည္။ ယင္းဆယ္ညဟူသည့္ ဇိလ္ဟဂ်္လ၏ ပထမဆယ္ရက္၏ ညမ်ားကိုဆိုလိုေပသည္။ ဤဆယ္ည၏ ထူးျမတ္မႈ ဗရကသ္ရွိမႈတုိ႔ကို ျမတ္နဗီဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ကလည္း မိန္႔ထားျခင္းမ်ား ရွိေပသည္။

**ဇိလ္ဟဂ်္လ ပထမ (၁ဝ) ရက္တြင္ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း
အစၥလာ့မ္ပညာရွင္မ်ား အမိန္႔ရွိသည္မွာ အိဒြလ္အႆြ္ဟာလ (ဇိလ္ဟဂ်္လ)၏ ပထမ(၁ဝ)ေန႔ သည္ ရမႆြာန္လ၏ ေနာက္ဆံုး(၁ဝ)ေန႔ထက္ျမတ္သည္။ ရမႆြာန္လ၏ ေနာက္ဆံုး (၁ဝ) ည သည္ အီဒြလ္အႆြဟာ လျမတ္၏ ေနာက္ဆံုး (၁ဝ) ည ထက္ ျမတ္ေပသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ရမႆြာန္လျမတ္၏ ေနာက္ဆံုး (၁ဝ) ရက္ပင္ျဖစ္ေစ၊ ဇိလ္ဟဂ်္လ၏ ပထမ (၁ဝ) ရက္ပင္ ျဖစ္ေစ။ ယင္း (၁ဝ) ရက္၏ ေန႔ ညအပါအဝင္ အခ်ိန္တိုင္းသည္ အလြန္မွပင္ ဗရကသ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ကာလျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်ားစြာအိဗာဒသ္ ျပဳရပါမည္။
ဟဇရသ္အဗ္ဒြလႅာဟ္ဗင္န္အဗၺားစ္ (ရသီြယလႅာဟုသအာလာအန္ဟု)ထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လာရွိသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အီဒြလ္အႆြ္ဟာလ ပထမ (၁ဝ) ရက္တြင္ ျပဳမူေသာ ေကာင္းမႈအမလ္ကို ပို၍ႏွစ္သက္ေတာ္မူေပသည္။ (ယင္းကာလသည္ အျခားေသာေန႔ ရက္မ်ားထက္ သာပိုထြတ္ျမတ္ေပသည္။)
ဟဇရသ္အဗူဟုရိုင္ရာ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု ထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လာရွိသည္။ ျမတ္နဗီဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ ဇိလ္ဟဂ်္လ ပထမ ၁ဝ ရက္တြင္ ရိုဇာထားျခင္းျဖင့္ ရိုဇာတစ္လံုး၏ အက်ဳိးစဝါးဗ္သည္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ရိုဇာထားျခင္းႏွင့္ ညီမွ်စြာ ရရွိမည္။ ဇိလ္ဟဂ်္လ ပထမ ၁ဝ ရက္၏ ညမ်ားတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း၏စဝါးဗ္မွာ ကဒရ္ညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳသည္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္၏။ (သိရ္မီဇီ)

**ကုရ္ဗာနီျပဳမည့္သူမ်ားသည္....
ကုရ္ဗာနီျပဳမည့္ဟု ရည္ရြယ္ထားသူမ်ားသည္ ဇိလ္ဟဂ်္လ တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ လက္သည္းေျခသည္း၊ ဆံပင္၊ အေမြးအမွင္တုိ႔ကို ညႇပ္ျခင္းရိတ္ျခင္းမျပဳပါႏွင့္။ ကုရ္ဘာနီျပဳၿပီးမွ သန္႔ရွင္းမႈ ျပဳပါ။
ကုရ္ဗာနီျပဳမည့္သူသည္ အီးဒ္နမားဇ္မတိုင္မီ ဘာမွမစားဘဲ မိမိ၏ သားေကာင္ဇဗာျပဳၿပီးမွ ယင္းအသားကို ဦးစြာစားသင့္ပါသည္။

**အီးဒ္ညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း
မနက္အီးဒ္ျဖစ္မည့္ မတိုင္ခင္ည (အီးဒ္ည)တြင္ တစ္ညတာလံုး နမားဇ္ေဆာက္တည္ျခင္းႏွင့္ ဇိကိရ္ သိလာဝသ္ျပဳေနျခင္းတို႔ျဖင့္ ညအခ်ိန္ကို ႏိုးၾကားစြာရွိေနေစျခင္းသည္လည္း အလြန္အက်ဳိးစဝါးဗ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ား လာရွိထားေပသည္။
ဟဇရသ္ အဗူအိုမာမဟ္သခင္ထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လာရွိသည္။ ျမတ္နဗီမိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္မွာ အၾကင္သူသည္ အီးဒ္ည ႏွစ္ညတြင္ စဝါးဗ္ရရွိမည္ဟု ယံုၾကည္ခ်က္ထား၍ တစ္ညတာလံုး (အရွင့္အား အိဗာဒသ္ျပဳျခင္းတို႔ျဖင့္) ႏိုးၾကား (ရွင္သန္) လွ်က္ရွိေနခဲ့သည္။ လူအမ်ား၏ ႏွလံုးသားေသမည့္ေနတြင္ ထိုသူသည္ ႏွလံုးသားေသမည္ မဟုတ္ေပ။ (ဆိုလိုသည္မွာ ကိယာမသ္ေန႔၏ ေၾကာက္မယ္ဖြယ္ အေျခအေနမ်ားမွ ထိန္းသိမ္းမႈ ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ (အသ္သရ္ဂီးဗုဝသ္သရ္ဟီးဗ္ လိလ္မန္ဇုရီ)

**သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္
သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ - အလႅာဟုအပ္က္ဗရ္ အလႅာဟ္ဟုအပ္က္ဗရ္ လာအိလာဟ အိလ္လလႅာဟု ဝလႅာဟုအပ္က္ဗရ္ အလႅာဟုအပ္က္ဗရ္ ဝလစ္လ္လာဟိလ္ ဟမ္ဒ္ ။

**သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ ရြတ္ဆိုျခင္း
သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ ရြတ္ဆိုရမည့္ ကာလမွာ အရဖဟ္ (ဇိလ္ဟဂ်္လ ၉ ရက္) ေန႔ ဖဂ်ရ္အခ်ိန္မွ စတင္ၿပီး ဇိလ္ဟဂ်္လ ၁၃ ရက္ေန႔ အဆြရ္ၿပီးသည့္ အခ်ိန္ထိျဖစ္ေပသည္။ ( ၅ ရက္ ရြတ္ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။)
သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ကို နမားဇ္ငါးႀကိမ္၏ ဖရ္ဇ္နမားဇ္ဝတ္ျပဳၿပီးေသာအခါ တစ္ႀကိမ္ရြတ္ဆိုရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ တိုးတီးစြာ ရြတ္ဆိုရမည္။

**သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ရြတ္ဆိုရန္ ေမ့သြားေသာ္
ဖရ္ဇ္နမားဇ္ဝတ္ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ ခ်က္ျခင္းပင္ သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ ရြတ္ဆိုလိုက္ရမည္။ အကယ္၍ ေမ့ေလ်ာ့သြားမည္။ သို႔မဟုတ္ တမင္သကာ မရြတ္ဆိုဘဲ ေနခဲ့မည္။ အမ်ဳိးသားအေနျဖင့္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္အျပင္သို႔ ထြက္သြားလိုက္မည္။ မိမိေဆာက္တည္လိုက္သည့္ နမားဇ္အခ်ိန္အတြက္ သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ မရြတ္ဆိုျဖစ္ခဲ့ပါက ယင္းအတြက္ ကဇြာလည္း မရွိေပ။ ေသာဝ္ဗာျပဳျခင္းျဖင့္သာ သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္လႊတ္လိုက္ျခင္း၏ ဂုနာမွ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ရႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ နမားဇ္ၿပီး ၿပီးျခင္း ဝုဇူပ်က္သြားပါက အေကာင္းဆံုးမွာ ယင္းအေျခအေနႏွင့္ပင္ သပ္က္ဗီရ္ ရြတ္ဆိုလိုက္ပါ။ ဝုဇူျပဳၿပီးမွ ဖတ္လွ်င္လည္း ဖတ္ခြင့္ရွိေပသည္။

**အိမာမ္သည္ သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ ရြတ္ဆိုရန္ ေမ့သြားလွ်င္
အိမာမ္သည္ နမားဇ္ဝတ္ျပဳၿပီးေနာက္ သပ္က္ဗီရ္ရြတ္ဆိုရန္ ေမ့ေနလွ်င္ မုက္သဒီမ်ားသည္ ခ်က္ျခင္းပင္ သပ္က္ဗီရ္ရြတ္ဆိုလိုက္ရမည္။ အိမာမ္ (အၾကာႀကီးေနမွ သတိရ၍ စတင္) ဆိုသည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းမေနရေပ။

**သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ ကို အႀကိမ္မည္မွ် ရြတ္ဆိုရမည္နည္း။
သပ္က္ဗီေရသရွ္ရီးက္ ကို ဖရ္ဇ္နမားဇ္၏ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ရြတ္ဆိုရန္ အမိန္႔ရွိထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နမားဇ္ၿပီးေနာက္တြင္ တစ္ႀကိမ္ထက္ ပို၍ဆိုျခင္းသည္ စြႏၷသ္နည္းလမ္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေပသည္။
[ ဟစ္ဂ်္ရီ ၁၄၂၆ ထုတ္ စအာဒသ္စာေစာင္မွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပသည္။ ]

**နမားဇ္အခ်ိန္မွ အပ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ သပ္က္ဗီရ္ရြတ္္ဆိုျခင္း
ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ား၏ အဆိုအရ သပ္က္ဗီေရသပ္ရွ္ရီးက္ ရြတ္ဆိုျခင္းသည္ ေန႔၊ ရက္ကို အေၾကာင္းခံ၍ ရြတ္ဆိုျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ႀကိဳက္သေလာက္ ရြတ္ဆိုခြင့္ရွိေပသည္။ နမားဇ္ၿပီး အခ်ိန္တြင္တစ္ေခါက္ရြတ္ဆိုၿပီးသည့္ေနာက္ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္လည္း မိမိႏွစ္သက္သလို ရြတ္ဆိုေနခြင့္ရွိေပသည္။ ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားထံတြင္ ထိုအဆိုသည္ ပို၍ေကာင္းမြန္ေသာ အဆိုတစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။

**ဇိလ္ဟဂ်္လအတြင္းမွ အခ်ဳိ႕ရက္မ်ား၏ အေခၚအေဝၚ
ဇိလ္ဟဂ်္လ (၈) ရက္ေန႔ကို ေယာင္မြသ္သရ္ဝီယဟ္
ဇိလ္ဟဂ်္လ (၉) ရက္ေန႔ကို ေယာင္မြလ္အရဖဟ္
ဇိလ္ဟဂ်္လ (၁ဝ) ရက္ေန႔ကို ေယာင္မြန္နဟရ္ ဟု ေခၚဆိုေပသည္။

**သရွ္ရီးက္ ဟု အမည္တြင္ရသည့္အေၾကာင္း
သပ္ရွ္ရီးက္ဟု ေခၚရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေၾကာင္းအရာ ႏွစ္မ်ဳိးကို တင္ျပထားေပသည္။
(၁) အိုက္ယာေမသပ္ရွ္ရီးက္ (သပ္ရွ္ရီးက္၏ေန႔ရက္မ်ား) ဇိလ္ဟဂ်္လ ၁၁/၁၂/၁၃ ရက္မ်ားကို ဆိုလိုသည္။ သပ္ရွ္ရီးက္ဟူသည့္စာလံုးျဖင့္ ယင္းေန႔မ်ားေခၚဆိုရျခင္းမွာ လူတို႔သည္ ကုရ္ဗာနီအသားမ်ားကို အတံုးမ်ားၿပဳလုပ္ၿပီးသည့္ေနာက္ (အေျခာက္သိမ္းဆည္းရန္) ေနပူလွမ္းလိုက္သည္။ ယင္းသုိ႔ ေန၏အပူရွိန္ျဖင့္ ေျခာက္ေသြ႕သြားေသာ အသားကို "သပ္ရွ္ရီကုလ္ လဟမ္" ဟု ေခၚေပသည္။ ဤသည္ကို အေၾကာင္းခံ၍ အိုက္ယာေမသပ္ရွ္ရီးက္ ဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ (ဗဟ္ရြရ္ရာအိက္ တြဲ ၂၊ စာ ၆၄)
(၂) ပညာရွင္အခ်ဳိ႕မွ တင္ျပသည္မွာ …. အီးဒ္နမားဇ္ကို ေနထြက္သည့္အခ်ိန္မွ ဖတ္ရြတ္ရသည့္အတြက္ အီးဒ္နမားဇ္ႏွင့္ ကုရ္ဗာနီေန႔ကို သပ္ရွ္ရီးက္ ဟု ေခၚဆိုသည္။ အီးဒ္နမားဇ္ဖတ္သည့္ နမာဇီမ်ားကိုလည္း သပ္ရွ္ရီးက္ဟုမုရွ္ရိက္ ဟု ေခၚတြင္သည္။ အေၾကာင္းမွာ နမားဇ္ဝတ္ျပဳရန္အတြက္ ေနထြက္သည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေလသည္။ ယင္းအေၾကာင္းအခ်က္တို႔ေၾကာင့္ အီးဒ္ေန႔ကို သပ္ရွ္ရီးက္ ဟု ေခၚတြင္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဖသ္ဟုလ္ကဒီးရ္က်မ္းတြင္ ပါရွိသည္မွာ ေယာင္ေမနဟ္ရ္ အပါအဝင္ က်န္ရက္မ်ားအား သပ္ရွ္ရီးက္ဟုေခၚရျခင္းမွာ အီဒြလ္အႆြဟာ ၏ အမလ္မ်ားျဖစ္သည့္ သပ္က္ဗီရ္ရြတ္ဆိုျခင္း၊ ဇဗာျပဳျခင္း၊ အသားမ်ားကို အပိုင္းမ်ား ၊ အတံုးမ်ားျပဳျခင္းတို႔ကို ေနထြက္ၿပီးေနာက္မွသာ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ရသည့္အတြက္ သပ္ရွ္ရီးက္၏ ေန႔ရက္မ်ားဟု ေခၚတြင္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

**အိုက္ယာေမသပ္ရွ္ရီးက္တြင္ ရုိဇာထားခြင့္မရွိျခင္း
အိုက္ယာေမသပ္ရွ္ရီးက္ ရက္မ်ားျဖစ္သည့္ ဇိလ္ဟဂ်္လ ၁၁/၁၂/၁၃ ရက္မ်ားတြင္ ရိုဇာထားခြင့္မရွိေပ။ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးတြင္ အီဒြလ္ဖသြ္ရ္၊ အီဒြလ္အႆြဟာႏွင့္ အိုက္ယာေမသပ္ရွ္ရီးက္ရက္မ်ားတြင္ ရိုဇာထားျခင္းကို တားျမစ္ထားသည္။ ။ ယင္းငါးရက္မွအပ က်န္မည္သည့္ေန႔ရက္တြင္မဆို ရိုဇာထားႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရဗီလမ်ား၏ အလယ္ရက္ျဖစ္ေသာ ၁၁၊ ၁၂၊ ၁၃တြင္ နဖိလ္ရိုဇာေစာင့္ထိန္းသူမ်ားသည္ ဤဇိလ္ဟဂ်္လ၏ အလယ္ရက္တို႔တြင္ ရိုဇာမထားရပါ။

**သပ္က္ဗီရ္ ႏွင့္ပတ္သတ္သည့္ မွတ္သားဖြယ္တစ္ခု
ဟဇရသ္အိဗ္ရာဟီးမ္ ခလီလြလႅာဟ္သည္ မိမိ၏ သားေတာ္ေမာင္ ဟဇရသ္အိစၥမာအီးလ္ အလိုင္ဟိစၥလာမ္အား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ျဖင့္ ဇဗဟ္ျပဳသည့္အခါ ေကာင္းကင္တမန္ ဟဇရသ္ဂ်ိဗ္ရအီးလ္သည္ ဂ်ႏၷသ္မွ ဟဇရသ္အိစၥမာအီလ္၏ ဖိဒ္ယဟ္ (ဒြန္ဗာ) အား ယူေဆာင္ဆင္းသက္လာေလသည္။ ဟဇရသ္ဂ်ိဗ္ရအီးလ္သည္ အိဗ္ရာဟီးမ္ခလီလြလႅာဟ္အေနျဖင့္ ခ်က္ျခင္းပင္ ဟဇရသ္အိစၥမာအီးလ္အား ဇဗဟ္ျပဳမည္ကို စိုးရိမ္၍ "" အလႅာဟ္ဟုအပ္က္ဗရ္ အလႅာဟ္ဟုအပ္က္ဗရ္ "" ဟု ႏႈတ္လွ်ာမွ ထြက္ေပၚလာေလသည္။ ဟဇရသ္အိဗ္ရာဟီးမ္သည္ ဟဇရသ္ဂ်ိဗ္ရအီးလ္အား ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ""လာအိလာဟ အိလႅလႅာဟု ဝလႅာဟုအပ္က္ဗရ္"" ဟု ေျပာဆိုလိုက္သည္။ ၿပီးေနာက္ ဟဇရသ္အိစ္မာအီးလ္သည္ ဖိဒ္ယဟ္ေရာက္ရွိလာေၾကာင္း သိရွိသြားေသာအခါ "" အလႅာဟုအပ္က္ဗရ္ ဝလစ္လ္လာ ဟိလ္ဟမ္ဒ္ "" ဟု ဆက္လက္မိန္႔ၾကားလုိက္ေလသည္။ ဤသည္မွာ သပ္က္ဗီရ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ မွတ္သားဖြယ္အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို တင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ သမိုင္းအေၾကာင္းအရာျဖစ္သည့္ အတြက္ ကြဲလြဲမႈမ်ားလည္းရွိႏိုင္ပါသည္။ ဗဟုသုတအေနျဖင့္သာ ဖတ္ရွဳေလ့လာထားေစလိုပါသည္။

**ကုရ္ဗာနီျပဳခ်ိန္ ရြတ္ဆိုရမည့္ ဒုအာမ်ား
ကုရ္ဗာနီသားေကာင္ကို ကစ္ဗလာဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမလွည့္မီ ဦးစြာ ဤဒုအာကို ဖတ္ပါ။
အင္နီဝဂ်္ဂ်ဟ္သု ဝဂ်ဟိယ လိလ္လဇီ ဖသြရဆ္ ဆမားဝါးသိ ဝလ္အရ္ဒြ ဟနီးေဖွာင္း ဝမားအန မိနလ္မုရွ္ရိကီးန္၊ အင္န္န ဆြလားသီ၊ ဝႏုစုကီ၊ ဝမဟ္ယားယ လိလ္လားဟိလ္ ရဗ္ဗိလ္အားလမီးန၊ လာရွရီးက လဟု၊ ဝဗိဇားလိက အုမိရ္သု ဝအနား မိနလ္ မုစ္လိမီးန္။ အလႅာဟြမၼ မင္(န)က ဝလက။
ထို႔ေနာက္ ဗိစ္မိလ္လာ အလႅာဟုအပ္(က)ဗရ္ ဟုဆို၍ ဇဗာျပဳပါ။ ဇဗာျပဳၿပီးေနာက္ ဤဒုအာကို ရြတ္ဆိုပါ။
အလ္လာဟြမ္မ သကဗ္ဗလ္ဟု မင္(န)နိ ကမာသကဗ္ဗလ္သ မင္(န)ဟဗီးေဗ့က မုဟမၼဒင္(န) ဝခလီးေလ့က အိဗ္ရာဟီးမ အလိုင္းဟိမဆြ္ ဆြလာသုဝစၥလာမ္။ (ေကာ္မန္႔တြင္ ပံုျဖင့္ျပေပးထားသည္။)

** ကုရ္ဗာနီကို ေသဆံုးကြယ္လြန္သူ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားဘက္မွလည္း ျပဳေပးခြင့္ရွိသည္။ ကုရ္ဗာနီကို အလႅာဟ္အတြက္ ျပဳပါသည္။ ရရွိသည့္ကုသိုလ္စဝါးဗ္ကို ကြယ္လြန္သူ မည္သူမည္ဝါအတြက္ ပို႔သပါ၏ဟု ရည္စူးရမည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ဘက္မွ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ မိခင္မြန္မ်ား (ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ ၾကင္ယာေတာ္မ်ား) ဘက္မွ ျပဳေပးခြင့္ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဘက္မွ ကုရ္ဗာနီျပဳေပးလွ်င္ ဇဗာျပဳၿပီးေနာက္ ရြတ္ဆိုသည့္ ဒုအာတြင္ "အလ္လာဟြမ္မ သကဗ္ဗလ္ဟု မင္(န)နိ" ေနရာ၌ အလ္လာဟြမ္မ သကဗ္ဗလ္ဟု မင္(န)ဖုလာနင္(န) ဟုဆိုရမည္။ အမည္သိရွိပါက ဖုလာနင္(န) ေနရာ၌ အမည္ကို ထည့္ပါ။
(ဗဟစ္ရွ္သီးေဇဝရ္)

**ကုရ္ဗာနီ၏ရက္မ်ား၌ အျမတ္ဆံုးက်င့္စဥ္
ကုရ္ဗာနီရက္မ်ားျဖစ္ေသာ ဇိလ္ဟဂ်္လ ၁ဝ၊ ၁၁၊ ၁၂ တြင္ အျမတ္ဆံုးေသာ က်င့္စဥ္မွာ ကုရ္ဗာနီျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ကုရ္ဗာနီရက္မ်ားအတြင္း ကုရ္ဗာနီမျပဳဘဲ တျခားေသာအရာမ်ားျဖင့္ ဆြဒကာ၊ ခိုင္ရားသ္ျပဳလွ်င္ ကုရ္ဗာနီ၏ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္ေက်ပြန္မည္ မဟုတ္ပါ။ ကုရ္ဗာနီဟူသည္ သီးသန္႔အိဗာဒသ္တစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္၏။ နမားဇ္၏ တာဝန္ကို ရိုဇာထားျခင္းျဖင့္ မေက်ပြန္ႏိုင္သလို၊ ရိုဇာ၏ တာဝန္ကို ဇကားသ္ေပးျခင္းျဖင့္လည္း မေက်ပြန္ပါ။ ထို႔အတူ ဇကားသ္၏ တာဝန္ကို ဟဂ်္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေက်ပြန္မႈ မရႏိုင္ပါ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ကုရ္ဗာနီ၏ တာဝန္ကို ဆြဒကာေပးျခင္းျဖင့္ အဘယ္မွာ ေက်ပြန္ႏိုင္မည္နည္း။ အခ်ဳိ႕က ကုရ္ဗာနီထက္ ဆြဒကာျပဳျခင္းျဖင့္ ဆင္းရဲသားတုိ႔တြင္ ပို၍ အက်ဳိးရွိသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထိုဆင္းရဲသားတို႔အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ဇကားသ္၊ ဖိသ္ရာမ်ား သတ္မွတ္ၿပီးသား ျဖစ္၏။ ကုရ္ဗာနီဟူသည္ က်င့္စဥ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ခ်စ္ေၾကာင္း၊ အလႅာဟ္အတြက္ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ေၾကာင္း တမန္ေတာ္အိဗ္ရာဟီမ္ႏွင့္ အိစ္မာအီးလ္ (အလိုင္ဟိမစၥလာမ္)တို႔က ေဖာ္ထုတ္သကဲ့သို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကလည္း ေဖာ္ထုတ္ျပျခင္း ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္ဗာနီ၏ရက္မ်ားတြင္ ကုရ္ဗာနီျပဳျခင္းသာလွ်င္ အျမတ္ဆံုးေသာ အမလ္က်င့္စဥ္ျဖစ္ေပသည္။

အလ္မုဖီးဒ္
ဇိလ္ကအ္ဒဟ္/ ၂၉/ ေယာင္မုလ္အိစ္ႏိုင္းန္/ ဟိဂ်ရီ ၁၄၃၆