Friday, August 23, 2013

ဝတ္စားဆင္ယင္မႈလည္း အေရးၾကီးတယ္



ဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ေသာ ရွရီအသ္မ်ား ( 1 )
**************************************

အစၥလာမ္က လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔ ဘဝသက္တမ္းေနထိုင္က်င့္သံုးမႈ အားလံုးရွဳေထာင့္အားလံုးမွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံု သင္ၾကားျပသေပးထားတယ္ ။ ေနထိုင္မႈ စားေသာက္မႈကို ဘာတစ္ခုမွ မက်န္ေအာင္ အစစသြန္သင္ျပသေပးထားပီးျဖစ္တယ္ ။ အဝတ္ထည္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ပီးေတာ့လည္း သင္ျပေပးထားပီးျဖစ္တယ္ ။ ဒီေခတ္မွာ လူေတြက မိမိတို႔ေဒသ မိမိတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ဝတ္ဆင္မႈေတြရွိၾကတယ္ ။ အဲဒီဝတ္စားဆင္ယင္မႈေတြမွာ ရွရီအသ္ရဲ ႔ အမိန္႔ကိုသြတ္သြင္းလာရင္ ဒီလူဟာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းသူလို႔ အမ်ားက ေဝဖန္သတ္မွတ္ၾကတယ္ ။ ရွရီအသ္က ဒီေလာက္မခက္ခဲဘူး ။ အလြန္လြယ္ကူတယ္ ။ ဒီမြလႅာေတြက တမင္လုပ္ၾကံဖန္တီးပီး စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ျပဠာန္းပီး ကန္႕သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေနၾကတယ္ လို႔ အျပစ္ျမင္ၾကတယ္ ။ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ဝတ္ဆင္လိုၾကတယ္ ။

တကယ္ေတာ့ ဒီအဝတ္အစားက လူတေယာက္ရဲ ႔သာသနာ ၊ သူ႔ရဲ ႔ကိုယ္က်င့္သီလ ၊ သူ႔သက္တမ္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔အေရးကိစၥေတြမွာ လႊမ္းမိုးမႈမရွိဘူး ဆိုတဲ့ အဝတ္အထည္ေလာကမွာ မရွိဘူး ။ ဒီအယူအဆကို သိပၸံပညာရွင္ေတြလူမႈေဗဒပညာရွင္ေတြကအစ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားရတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အဝတ္အထည္ဝတ္ဆင္ျခင္းကို ရိုးရိုးသာမန္အလုပ္တခုလို မေအာင့္ေမ့လိုက္ပါနဲ႔ ။ သူရဲ ႔ေနာက္ကြယ္မွာ လူ႕ဘဝရဲ ႔ က်ယ္ဝန္းတဲ့ နယ္ပယ္အေရးကိစၥေတြ ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္ေနၾကတယ္ ။

ဟဇရသ္အုမရ္ဖာရူးက္ ( ရေသြ ႔ ) သခင္ တေန႔အလြန္ေတာက္ပသစ္လြင္တဲ့ ဂြ်တ္ဘာတစ္ထည္ဝတ္ပီး မဒီနာဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ခြသ္ဘာတရား မိန္႔ၾကားေနေတာ္မူတယ္ ။ ပီးတဲ့ေနာက္ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဂြ်တ္ဘာကိုခြ်တ္ပီး " ဒီဂြ်တ္ဘာကို ေနာက္ေနာင္ဘယ္ေတာ့မွမဝတ္ေတာ့ဘူး ။ ဒီဂြ်တ္ဘာကို ဝတ္လိုက္တဲ့အတြက္ မိမိစိတ္ထဲမွာ မိမိကိုမိမိအထင္ႀကီး ဘဝင္ျမင့္စိတ္ေတြနဲ႔ မာနေထာင္လႊားတဲ့စိတ္ေတြ ဝင္လာခဲ့တယ္ " လို႔ အမိန္႔ရွိေတာ္မူတယ္ ။

ဆိုလိုခ်င္တာက ဒီဂြ်တ္ဘာဟာ ဟရာမ္ပစၥည္းမဟုတ္ဘူး ။ သို႔ေသာ္လည္း အရွင္ျမတ္က ဒီပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြရဲ ႔ႏွလံုးသားကို သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးထားတယ္ ။ မေကာင္းမႈအနည္းအက်ဥ္းပင္ျဖစ္ပါေစ ဒီလူေတြဟာ သိျမင္ခံစားၾကရတယ္။ ပမာအားျဖင့္ အလြန္ျဖဴေဖြး သန္႔ရွင္းေနတဲ့ အဝတ္စတခုေပၚ အညစ္အေထး အစြန္းအထင္တစက္မွ် စြန္းထင္သြားရင္လည္း ဒီအညစ္အေထးက အဝတ္စအေပၚမွာ ထင္ရွားေပၚလြင္ေနတယ္ ။ ကြ်န္မတို႔ရဲ ႔ ႏွလံုးသားက မေကာင္းမႈေတြ အျပစ္ဂိုနဟ္ေတြနဲ႔ ယဥ္ပါသြားပီး ။ ရိုးသြားပီး ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ရွရီအသ္နဲ႔ဆန္ ့က်င္တဲ႔ မေကာင္းမႈတစ္စံုတစ္ရာ က်ဴးလြန္မိပီးဆိုရင္လည္း ရင္ထဲမွာ ဘာမွမခံစားရရံုသာမက အျပစ္ကို အျပစ္လို႔ေတာင္မျမင္နိုင္ေတာ့ဘူး ။ ပမာအေနနဲ႔ အစြန္းအထင္း အညစ္အေၾကးမ်ဳိးစံု ညစ္ေပးေနတဲ့ အဝတ္စအေပၚ အမဲေပ်ာက္ အစြန္းအထင္းတခု ထပ္စြန္းရင္လည္း ဒီအဝတ္စအေပၚမွာ ဒီအစြန္းအထင္းက ေပၚလြင္လာမွာ မဟုတ္ရံုသာမက တခါတခါ ဒီအစြန္းအထင္းကို ျပဆိုရင္ေတာင္ ရွာလို႔ေတြ႔ေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ။ မူလအညစ္အေထး အစြန္းအထင္းနဲ႔ ေရာသြားလို႔ ျဖစ္တယ္ ။

ဒါေၾကာင့္ဟဇရသ္အုမရ္ ( ရေသြ႔အလႅာဟိုအန္ဟူ ) သခင္ဟာ ဒီအဝတ္အထည္ရဲ ႔ လူ႕စိတ္အေပၚ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္လာမႈကို မိမိရင္ထဲက သိျမင္ခံစားလာရလို႔ ဒီလိုစကားဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အဝတ္အထည္ဝတ္ဆင္ျခင္း အလုပ္ကို ရိုးရိုးသာမန္အေလးမထား ဂရုမစိုက္ေလာက္တဲ့ အလုပ္တခုလို႔ သေဘာမထားၾကနဲ႔ ။ ရွရီအသ္ရဲ ႔ အမိန္႔ဥပေဒေတြကို ေလ့လာမွတ္သား က်င့္သံုးၾကရမယ္ ။

ကြ်န္မတို႔က ဆင္ေျခေပးေနၾကတယ္ ။ ကြ်န္မတို႔ရဲ ႔အတြင္းႏွလံုးသားျဖဴစင္ၾကတယ္ ။ နီယသ္ေတြမွန္ကန္ၾကတယ္ ။ စိတ္က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နဲ႔ အျမဲတမ္းအဆက္အသြယ္ထားၾကတယ္ ။ အဝတ္အစားနည္းနည္းေလး ပံုစံေျပာင္းသြားတာနဲ႔ ကြ်န္မတို႔အတြက္ဘာျဖစ္မွာလဲ လို႔ ဆိုေနၾကတယ္ ။ မွတ္ထားပါ ။ သာသနာရဲ ႔အမိန္႔ပညတ္ခ်က္ေတြက ဝိညာဥ္အေပၚသာမက ရုပ္ကလာပ္အေပၚမွာလည္း သက္ဆိုင္တယ္ ။ ဘာေသြနီ ( အတြင္းပိုင္း ) ေရာ ၊ ဇြာေဟရီ ( အျပင္ပိုင္း ) ေရာ ႏွစ္ပိုင္းစလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္ေနတယ္ ။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ စူရဟ္အန္န္အာမ္ အာယသ္ နံပါတ္၁၂၀ မွာလာရွိတယ္ ။ ဆိုလိုတာက ဇြာေဟရီ ( အျပင္ပိုင္း ) အျပစ္ဂိုနာဟ္မွလည္း ေရွာင္ၾကပါ ။ ဘာေသြနီ ( အတြင္းပိုင္း ) အျပစ္ဂိုနဟ္မွလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ပါ တဲ့ ။

တစ္ခုသိထားရမွာက လူတစ္ေယာက္မွာ အျပင္ပိုင္း ပ်က္စီးခ်ဳိ ႔ယြင္းမႈ တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေပၚလာပီဆိုရင္ ရွဳိင္သာန္က ဒီလူကို ခင္ဗ်ားရဲ ႔ ဘာေသြနီ ( အတြင္းပိုင္း ) စိတ္ႏွလံုးကေတာ့အေျခအေနအလြန္ေကာင္းေနတယ္ ။ နီယသ္ေတြ အားလံုးမွန္ကန္ေနတယ္ ။ ခံယူခ်က္ ယံုၾကည္ခ်က္ အီမာန္ပိုင္းေတြလည္း အားလံုးမွန္ကန္ေနတယ္ ။ မစိုးရိမ္နဲ႔လို႔ လွည့္ျဖားလိမ္ညာထားလိုက္တယ္ ။ ဒီလူသားကလည္း လွည့္ျဖားခ်က္ထဲ ၿငိပီး စိတ္ထဲမွာ ဝမ္းသာအားရေပ်နပ္ေနလိုက္တယ္ ။ သိထားရမွာက အတြင္းပိုင္း ဘာေသြနီမွာ ပ်က္ဆီးခ်ဳိ ႔ယြင္းလာပီးဆိုရင္ အဲ့ဒါရဲ ႔ နမိတ္လကၡဏာဟာ ခႏၶာကိုယ္ ရုပ္ကလာပ္အေပၚမွာ ထင္ရွားေပၚလြင္လာတတ္တယ္ ။ သစ္သီးတလံုးရဲ ႔အတြင္းပိုင္းမွာ ပိုးက်လာပီး ပုပ္သိုးလာပီးဆိုရင္ အဲ့ဒါရဲ ႔ နမိတ္လကၡဏာဟာ သစ္သီးရဲ ႔အခံြအေပၚမွာ အစြန္းအထင္း အကြက္အေပ်ာက္ေတြအျဖစ္နဲ႔ ထင္ရွားေပၚလြင္လာတတ္ၾကတယ္ ။ အတြင္းမွာ ဘာအျပစ္အနာအဆာမွ မရွိရင္ေတာ့ အျပင္ဖက္အခံြမွာ ဘာနမိတ္လကၡဏာမွ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ဘူး ။

ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္က အျပင္ပိုင္းေရာ အတြင္းပိုင္းကိုေရာ ႏွစ္ခုစလံုးကို ဂရုစိုက္ခိုင္းတယ္ ။ အတြင္းပိုင္းေကာင္းရင္ ပီးေရာ အျပင္ပိုင္း ဘယ္လိုေနေနဆိုပီး ဂရုမစိုက္ရင္ လူမိုက္ျဖစ္သြားမယ္ ။ ကားတစ္စီးမွာ အင္ဂ်င္တို႔ ဂီယာေဘာက္တို႔ပါရံုနဲ႔ ကားတစ္စီးမျဖစ္ဘူး ။ အျပင္ပိုင္းဘီးေတြ ေဘာ္ဒီေတြ အစံုအလင္ပါမွ ကားလို႔ေခၚမယ္ ။ အတြင္းပိုင္းေကာင္းရံုနဲ႔ မုစ္လင္မ္မျဖစ္ဘူး ။ အတြင္းအျပင္ ႏွစ္ပိုင္းစလံုးေကာင္းမွ မုစ္လင္မ္ျဖစ္မယ္ ။

( ခြသ္ဗားသ္ )

Sheereen

အလ္မုဖီးဒ္