Saturday, August 8, 2015

ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးႏိုင္တာကုိ လုပ္ေပးလိုက္ပါ


လူတစ္ဦးက သူ႔အခက္အခဲေျပလည္ဖို႔ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ေပးပါရန္ ေျပာလာသည္။ ကိုယ့္ထံတြင္ ကူညီရန္ေငြေၾကးအဆင္သင့္ရွိေနလွ်င္ ကူညီလိုက္ပါ။ မရွိလွ်င္ သူ႔ကိုအကူအညီေပးႏိုင္မည့္ အျခားေနရာကို ၫႊန္ျပေပးလိုက္ပါ။ ဤသို႔လည္း မကူညီႏိုင္ပါက ခ်ဳိသာစြာျဖင့္ပင္ မိမိမကူညီႏိုင္ေသးေၾကာင္း ေျပာလိုက္ပါ။ .... ခ်က္ခ်င္းေပးႏိုင္သည့္ အၿပံဳးခ်ဳိတစ္ခုေတာ့ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္ပါ။ ခ်ဳိသာစြာေျပာဆိုမႈက သူ႔အတြက္ စိတ္သက္သာမႈရႏိုင္သည္။ အခက္အခဲျဖစ္ေန၍ စိတ္အားငယ္ေနခ်ိန္ ကိုယ္ကပါ ေအာ္ ေဟာက္ ေငါက္ေနလွ်င္ ပို၍အားငယ္သြားပါမည္။ ကိုယ့္အပူေသာက သူမသိပါ။ သူသိသည္မွာ သူ႔အပူေသာကသာ ျဖစ္၏။

ေရကူးကန္၏ ေရနက္ပိုင္းတစ္ေနရာတြင္ လူတစ္ေယာက္ ျမဳပ္ခ်ည္ေပၚခ်ည္ျဖစ္ကာ ေရနစ္ေနသည္။ လူတစ္ေယာက္ ကန္အစြန္းသို႔ အျမန္ေျပးလာ၍ အသက္ေအာင့္ထား အသက္ေအာင့္ထားဟု ေအာ္ေျပာလိုက္သည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကလည္း ပက္လက္လွန္ၿပီး ကိုယ္ကိုေဖာ့ထားဟု ဝိုင္းေအာ္ေပးသည္။ ယင္းအသံတို႔က ေရကူးကန္အသက္ကယ္သမားကို သတိျပဳမိသြားေစ၏။ လွ်ပ္ျပက္သကဲ့သုိ႔ တစ္ဟုန္ထိုးေျပးလာၿပီး ေရထဲခုန္ခ်၍ ေရနစ္ေနသူကို ဆြဲယူကယ္ဆယ္လိုက္သည္။ ... ဒီအခ်ိန္မွာ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးႏိုင္ျခင္းက ေရနစ္ေနသူကို ေရထဲမွကယ္ထုတ္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေရနစ္ေနစဥ္ ေရကူးသင္ေနခ်ိန္မရပါ။

လူႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ မၾကာခင္လူႀကီးျဖစ္မည့္ ငါးႏွစ္သားကေလးပါ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာသည္။ ကေလးလက္ကို တစ္ေယာက္ကကိုင္ထားသည္။ လူႀကီးေလာင္းေလး လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ခလုတ္တိုက္ ေမွာက္ရက္လဲသြားေတာ့သည္။ ၿဗဲကနဲ ငို၍ ႐ွဳံမဲ့ေန၏။ လက္ကိုင္ေပးထားသည့္ တစ္ေယာက္က ကေလးကို ျပန္ေပြ႕ထူေပးၿပီး ထိခိုက္သြားျခင္းရွိမရွိၾကည့္ေပးကာ ေျခေထာက္၊ လက္တို႔ကို ပြတ္သပ္ေပးလိုက္သည္။ ကေလးကိုလည္း အငိုတိတ္ေအာင္ အျမန္ပင္ အာရံုေျပာင္းေပးလိုက္သည္။ .... ကေလးက ခလုပ္တိုက္ ေမွာက္ရက္လဲခ်ိန္ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးႏိုင္သည္မွာ သူ႔ကိုဂရုစိုက္ေပးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ခလုပ္တိုက္ေတာ့မွ လမ္းၾကည့္မေလွ်ာက္ဘူးလားဟု ဆိုၿပီး ေခါင္းေခါက္၊ ရိုက္ႏွက္၍ လမ္းေလွ်ာက္သင္ရမည့္ အခ်ိန္မဟုတ္ပါ။

ေက်ာင္းသားတစ္ဦး မိမိခြဲတမ္းရရွိသည့္ ႏို႔ခြက္ကိုကုိင္၍ လာေနစဥ္ မေတာ္တဆ ႏို႔ခြက္ေမွာက္က်သြားေတာ့သည္။ တစ္ေယာက္က ခ်က္ခ်င္းေျပးလာၿပီး ဖိတ္စင္ေပက်ံသြားသည္မ်ား သုတ္ေပးလိုက္သည္။ ဆရာမက နေမာ္နမဲ့ႏိုင္ရသလားဟု ဆူႀကိမ္းသည္။ က်န္ရွိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဝါးဟားဟားပြဲကို အသံထြက္ေပးလိုက္သည္။ ေက်ာင္းသားေလးကေတာ့ တစ္ခုခုဆံုး႐ွံဳးသြားသည့္ပံုစံျဖင့္ ထိုေနရာ၌ပင္ မလႈပ္မယွက္ရပ္ေနသည္။ ဘာမွလည္း ၾကားရပံုမေပၚပါ။ အနားရွိေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ေကာင္တာသို႔သြား၍ သူ႔မုန္႔ဖိုးျဖင့္ ႏို႔တစ္ခြက္ထပ္ဝယ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းလက္ထဲ ထည့္ေပးလိုက္သည္။ ထိုအခါမွ ေက်ာက္ရုပ္ျဖစ္သြားသည့္ ေက်ာင္းသားေလးမွာ အနည္းငယ္စိတ္သက္သာရဟန္ျဖင့္ ေက်းဇူးတင္သည့္ အၿပံဳးေလးတစ္ခုေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေတာ့သည္။ သူ႔တြင္ ႏို႔ျပန္ဝယ္ေသာက္ရန္ ပိုက္ဆံမရွိေတာ့ပါ။ ..... သူ႔၏ အခက္အခဲကို ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးႏိုင္သည္မွာ သူ႔ထံမွ ဆံုး႐ွဳံးသြားသည့္အရာကို ျပန္၍ျဖည့္စည္းေပးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ျပစ္တင္ျခင္းႏွင့္ ႐ႈံခ်ျခင္းက ဆံုး႐ွံဳးသြားသည့္အရာကို တစ္ဖန္ျဖစ္လာေစသည္မဟုတ္ပါ။

အက်ပ္အတည္းေတြ႕ေနခ်ိန္ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မည့္အရာကို သတိရၾကရပါမည္။ တစ္ခုခုပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးသြားလွ်င္ ခ်က္ျခင္းဘာျပန္လုပ္လို႔ရမည္ကို စဥ္စားရမည္။ ျပစ္တင္ေန၍ ဆံုး႐ွံဳးသည့္အရာက ျပန္ျဖစ္မလာပါ။ အခက္အခဲျဖစ္ေနလွ်င္ လြယ္ကူေပါ့ပါးသြားေအာင္ မည္သို႔လုပ္ေဆာင္လိုက္လွ်င္ ရမည္ကို ရွာေဖြရမည္။ ထိုင္၍စိတ္ညစ္ေနလွ်င္  အခက္အခဲက လြယ္ကူသြားမည္မဟုတ္။ စိတ္ညစ္ျခင္းတြင္သံုးစြဲမည့္ အင္အားႏွင့္အခ်ိန္ကို ေျပလည္မႈရွာေဖြရာတြင္ အသံုးခ်လိုက္ပါ။ အက်ဳိးရွိမည္။ မိမိတြင္ျဖစ္ေပၚသည္ ျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးတြင္ ျဖစ္ေပၚသည္ ျဖစ္ေစ ျဖစ္လာသည့္ အေျခအေနအတြက္ မိမိဘက္မွ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးႏိုင္တာကို လုပ္ေပးလိုက္ပါ။

အခက္အခဲ ျဖစ္ေနေသာ ေဒသတစ္ခုသို႔ မိတ္ေဆြတစ္စု ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ႏိုင္သည့္ပစၥည္းမ်ားကို တစ္အိမ္တက္ တစ္အိမ္ဆင္း လိုက္လံေဝငွ၏။ အိမ္တစ္အိမ္သို႔ေရာက္သည့္အခါ အိမ္ရွင္ျဖစ္သူက လံုးဝမယူပါဘူးဟု တြင္တြင္ႀကီးကို ျငင္းဆိုလိုက္သည္။ အားလံုးက အ့ံၾသျခင္း စိတ္မေကာင္းျခင္းတို႔ျဖင့္ ျပန္လာလိုက္သည္။ ထိုအိမ္ရွင္အားလည္း မာနရွိသူဟု ခံစားလိုက္ရသည္။ သို႔ေသာ္ မိတ္ေဆြမ်ားထဲမွ တစ္ဦးကေတာ့ မယူဘူးဆိုတာ မလိုအပ္လို႔လား တျခားအခက္အခဲေၾကာင့္လားဆိုတာကုိ ရေအာင္ျပန္သြားေမးခဲ့သည္။ ထိုအခါမွ အိမ္ရွင္ျဖစ္သူက အိမ္မွာ ခ်က္ျပဳတ္ဖို႔ အိုးခြက္၊ မီးဖိုန႔ဲ မီးေမႊးဖို႔ဘာမွမရွိေၾကာင္း ေျပာသည္။ ကူညီသူတို႔က စားေသာက္ဖြယ္ရာတို႔ကို ဟင္းအျဖစ္ခ်က္ျပဳတ္၍ ထိုအိမ္သို႔ ျပန္သြားေပးလိုက္သည္။

မိမိေပးသည့္ အႀကံဉာဏ္ျဖစ္ေစ၊ ပစၥည္းျဖစ္ေစ၊ လက္ေဆာင္ျဖစ္ေစ တစ္ဖက္ကလက္မခံလွ်င္ စိတ္အတြင္း မခံခ်ိမခံသာ မျဖစ္ပါႏွင့္။ ကိုယ့္ဘက္က လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္သည့္ အျခားအရာတစ္ခုရွိေကာင္း ရွိႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ... ခ်က္ခ်င္းေမးလိုက္ပါ။ တအံုေႏြးေႏြးခံစားေနျခင္းထက္ ခ်က္ခ်င္းေမး၍ ေျဖရွင္းလိုက္ျခင္းက ပိုေကာင္း၏။

ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ညဖက္မို႔ ခရီးသည္မ်ား အိပ္ေမာက်ေနခိုက္ ေဘးခုံမွ လူငယ္ေလးက စကားေျပာခြင့္ျပဳပါဟု တိုးညင္းစြာ ပန္ၾကားသံကို ၾကားလိုက္ရ၏။ ေျပာေစဟု ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္သည္။ သူ႔ဘဝ၏ႀကံဳဆံုခံစား ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ရသည္မ်ား၊ ယခုသြားမည့္ေနရာမွာ သူ႔ေမြးရပ္ေျမျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔၏ စိတ္ညစ္ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာမ်ား၊ သူ႔၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို ေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာေတာ့သည္။ စိတ္ပါဝင္စားစြာ နားေထာင္ေပးလိုက္သည္။ စကားဟူသည္ နားေထာင္မည့္သူရွိျခင္းေၾကာင့္ ေျပာရသည္ပဲမဟုတ္ပါလား။ ရင္ထဲမွခံစားခ်က္မ်ား ပြင့္ထြက္ရာ ေဖာ္ျပရာသည္ စကားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ေျပာလိုက္ရလွ်င္ ေပါ့ပါးသြားသည္။ ထိုလူငယ္သည္ စစ္ျပန္တစ္ဦးျဖစ္ရာ စစ္၏နာက်ည္းျပင္းျပဖြယ္ရာမ်ား ေျပာရင္းျဖင့္ စိတ္ခံစားမႈအရွိန္ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း သူ႔၏ တုန္ေနေသာလက္မ်ားကို ၾကည့္၍သိႏိုင္သည္။ တျဖည္းျဖည္း စစ္ျပန္ကေလးဆင္းရမည့္ ေလဆိပ္သို႔ေရာက္ရန္နီးကပ္လာေနၿပီ။ သူ႔ခံစားခ်က္၏ ရုပ္လံုးေဖာ္စကားမ်ားကလည္း အရွိန္ေကာင္းဆဲျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူ႔ေမြးရပ္ဇာတိကို ခြဲခြာခဲ့ရသူ စစ္ျပန္ကေလး ..... ေလယာဥ္က ေျပးလမ္းေပၚတြင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ေနၿပီျဖစ္၏။ စစ္ျပန္ကေလး ထိတ္လန္႔တၾကား ထေအာ္သည္။ အို .... ၿမိဳ႕ႀကီးက ဒီေလာက္ေတာင္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီလား။ ေလယာဥ္မယ္က ဆင္းရမည့္ေနရာေရာက္ၿပီျဖစ္၍ ေလယာဥ္ေပၚမွ ဆင္းႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း လာေျပာ၏။ စစ္ျပန္ကေလးက ငုတ္တုပ္။ မလႈပ္မယွက္။ ဒီမယ္ စစ္ျပန္ ရွင္ဆင္းရေတာ့မယ့္ေနရာေလ၊ ေလယာဥ္မယ္တြင္ စိတ္တိုသံစြက္လာသည္။ အျခားခရီးသည္တို႔မွလည္း ပူညံ ပူညံအသံမ်ား၊ ဒီေကာင္ေလး ဘာလို႔ေအးတိေအးစက္လုပ္ေနတာလဲ ..... ရိုက္မိေတာ့မယ္ ဟု ခရီးသည္ အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္က ေျပာသည္။ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခဏသည္းခံၾကပါဦးဟု သူတို႔ကို ကၽြႏ္ုပ္ေျပာလိုက္ၿပီး လူငယ္ေလးဘက္သို႔လွည့္၍ အလ်င္အျမန္ပင္ ႏွလံုးေရာဂါေဖာက္လာလို႔ ေလယာဥ္ေပၚကဆင္းဖို႔ ကူတြဲေပးပါဦး ဟု ေျပာလိုက္သည္။

အထေျမာက္သြားပါၿပီ။ အလိုက္သိ လိမၼာလိုက္သည့္ လူငယ္ပင္တည္း။ ခ်က္ျခင္းပင္ သူသည္ ေနရာမွထ၍ ထိုင္ခံုမ်ားအၾကားမွ ဂရုတစိုက္ေခၚလာေပးသည္။ ေလယာဥ္ေပၚမွ အဆင္းမွာလည္း သတိထား​၍ ညင္ညင္သာ ဆင္းေစသည္။ ကြင္းအတြင္းသုိ႔ ေျခခ်မိသည္ဆိုရင္ပဲ သူ႔အမည္ကိုေခၚ၍ လူတစ္ခ်ဳိ႕ အၿပံဳးႏွင့္ပန္းတို႔ ေပါင္းစပ္လွ်က္ ေျပးလာၾကသည္။ ...... ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးႏုိင္သည္မွာ သူ ထိုင္ေနရာမွ ထၿပီး ကြင္းအတြင္းဆင္းသြားဖို႔ျဖစ္သည္။

မထင္မွတ္သည့္ဆံုရွံဳးမႈ၊ ဆိုးက်ဳိးတို႔ျဖစ္လာလွ်င္ ထိုအရာတို႔ ေကာင္းမြန္အစဥ္ေျပရန္ ခ်က္ခ်င္းဘာမ်ားလုပ္ေပးႏိုင္မည္ကိုသာ စဥ္းစားရန္ရွိသည္။ လူတို႔အားကူညီရန္ ပံုေသနည္း တစ္ခုမွ်မရွိပါ။ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္သည္ကို အနီးစပ္ဆံုးစဥ္းစား၍ လုပ္ေပးလိုက္ရမည္ ျဖစ္၏။ ရုတ္တရက္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အခက္အခဲအတြက္ သင္ၾကားမႈမ်ား၊ ဆံုးမမႈ၊ ျပစ္တင္ေျပာဆိုမႈ၊ ရွဳံခ်မႈတို႔ျပဳေနလွ်င္ အသံုးဝင္မည္မဟုတ္ပါ။ လူတစ္ဦး စိတ္ပ်က္ အားငယ္ေနခ်ိန္ အျပစ္မ်ားသာ ေျပာဆိုေနလွ်င္ ပို၍စိတ္ညစ္ရမည္သာ ျဖစ္၏။ မွားခဲ့သည့္တိုင္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေလးမ်ား ရွိေသးေၾကာင္း ခ်ျပေပးလွ်င္ အနည္းႏွင့္အမ်ား စိတ္သက္သာရာ ရေပမည္။ ေက်ာင္းစာေမးပြဲမွာ မေအာင္လိုက္သူကို ျပစ္တင္ႀကိမ္းေမာင္းေနမည့္အစား သူ႔ကို စာေမးပြဲက်ေစသည့္အရာက ဘာေတြလဲဆိုသည္ကို ေလ့လာၿပီး ေျဖရွင္းေပးလိုက္ျခင္းက ပို၍အသံုးဝင္သည္။ .... ေရနစ္ေနခ်ိန္ ေရကူးသင္လို႔ မရသလို ..... ကေလးတစ္ေယာက္ ခလုပ္တိုက္လဲက်ခ်ိန္ လမ္းေလွ်ာက္သင္လို႔မရပါ။ သူတို႔ႀကံဳလိုက္ရသည့္ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းေပးရန္သာ ရွိ၏။ ..... ကူညီေနခ်ိန္ ျငင္းဆိုလိုက္ျခင္းက မာနႀကီးျခင္းမဟုတ္။ တျခားအကူအညီကို ပို၍လုိအပ္ေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ..... စိတ္ခံစားခ်က္ ျပင္းထန္၍ မွင္ေသေနသူကို ခိုင္းေစ၍မရပါ။ ၎သူစိတ္ပါလာမည့္ အျခားကိစၥတစ္ခု ေျပာင္းေျပာျခင္းျဖင့္သာ လႈပ္ရွားေစႏိုင္ပါသည္။ ...... မထင္မွတ္ထားသည့္ အေျခအေန၊ အေၾကာင္းကိစၥတို႔ကို ႀကံဳဆံုလိုက္ရလွ်င္၊ ေတာင္းဆိုလာလွ်င္ ....... ခ်က္ခ်င္း လုပ္ေပးႏိုင္တာကို လုပ္ေပးလိုက္ပါ။

{ "ေရနစ္ေနစဥ္ ေရကူးသင္ေနခ်ိန္မရ" ေဆာင္းပါးကို ကိုးကားတင္ဆက္ပါသည္။}

အလ္မုဖီးဒ္
ေရွာက္ဝါလ္/ ၂၂/ ေယာင္မုလ္အဟဒ္/ ဟိဂ်ရီ၁၄၃၆

အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။