Friday, June 1, 2018

ဂ်ႏၷသ္ကို ဆင္ျမန္းနည္း


အလႅာဟ္လမ္းတြင္ သံုးစဲြျခင္းျဖင့္ ဂ်ႏၷသ္ကိုဆင္ျမန္းပါ

ပဥၥမေျမာက္အရည္အခ်င္းမွာ အလႅာဟ္လမ္းတြင္ သံုးစြဲျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသံုးစြဲမႈက ဂ်ႏၷသ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးသည္။ လူတုိင္းသည္ ေလာကတြင္ စီးပြားရွာၾကသည္။ ဝင္လာသည့္ ေရကို ထြက္ရပ္ေပါက္မထားဘဲ တစ္ေနရာတည္းတြင္ စုထားမည္ဆိုပါက ၾကာလွ်င္ ေျခာက္ေသြ႔ကုန္ခန္းသြားေပမည္။ ထြက္ေပါက္တစ္ခုခု ရွိမည္ဆိုပါက ေျခာက္ခန္းသြားမည္မဟုတ္သလို ေရသည္ စီးဆင္းမႈ ရွိေနသည့္အတြက္ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေနမည္လည္း ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူပင္ အာခိရသ္ကို စည္ကားသာယာရန္အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ နည္းလမ္းမွာ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ထားသည့္ ေငြေၾကးကို အလႅာဟ္လမ္းတြင္ လွဴဒါန္းျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ပိုက္ဆံကို မလိုရာတြင္ မျဖဳန္းလိုက္ပါႏွင့္။ လိုအပ္ခ်က္အတြက္ သံုးခြင့္ရွိသည္။ လိုအပ္ခ်က္အတြက္သံုးျခင္းကိုလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သခင္က တားျမစ္မထားေပ။ မိမိ၏မိသားစုအတြက္ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ ျဖည့္စည္းခြင့္ေပးထားေပသည္။ လိုအပ္ခ်က္ျဖည့္ျခင္းကို မတားထားေပ။

မူစာနဗီေခတ္က ကာရူးန္ကို အာလင္မ္တို႔က အသင္ ေလာက၏ေဝစုတို႔ကို ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္းအား မေမ့ပါႏွင့္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အသင့္အား ဥစၥာဓနမ်ားေပးထားသည္။ ယင္းတို႔မွ မိမိ၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္စည္းရန္အတြက္ သံုးပါ။ က်န္သည့္အရာမ်ားကို အလႅာဟ္လမ္းတြင္ သံုးစြဲပါ။ အလႅာဟ္လမ္းတြင္ သံုးစြဲလိုက္သည့္အရာမ်ားသည္ မိမိအတြက္ သံုးလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္ဟု ေဖ်ာင္းဖ်နားခ်ခဲ့သည္။

အာခိရသ္ကို လွပေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ား

အိဗာဒသ္ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။ ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ရသည့္ အိဗာဒသ္ႏွင့္ ဥစၥာဓနျဖင့္ ျပဳလုပ္ရသည့္ အိဗာဒသ္တို႔ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ အိဗာဒသ္တို႔၏ မူရင္းအမ်ဳိးအစားပင္ျဖစ္သည္။ လူတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ျပဳရသည့္ အိဗာဒသ္မ်ားကိုမူ လြယ္ကူစြာျပဳလုိက္ၾကသည္။ ပိုက္ဆံသံုးရမည့္ အိဗာဒသ္၏ အခ်ိန္သို႔ေရာက္လွ်င္မူ ထပ္ကာထပ္ကာ အႀကိမ္မ်ားစြာ စဥ္းစားၾကေပသည္။ မိမိ၏လိုအပ္ခ်က္မ်ား မျပည့္ေသး၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၿပီး သံုးစြဲျခင္းျဖစ္မူ စဥ္းစားသံုးသပ္ျခင္းက ေကာင္းေပသည္။ ဤသို႔မဟုတ္ဘဲ ဇကားသ္ထုတ္ရေလာက္သည့္ ဥစၥာဓနကို ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး ယင္းကို လွဴဒါန္းေပးကမ္းရမည့္အခ်ိန္တြင္ တြန္႔တိုစဥ္းစားေနသည္ဆိုလွ်င္ ဂ်ႏၷသ္ကို မည္သုိ႔ရယူမည္နည္း။ (ဂ်ႏၷသ္ဟူသည္ ရက္ေရာစြာေပးကမ္းခဲ့သူတို႔အား အစားျပန္ေပးမည့္ေနရာ ျဖစ္ေပသည္။)

ပိုက္ဆံသံုးရန္ ခက္ေနရသည့္အေၾကာင္းအရင္း

ဂ်ႏၷသ္ရရန္အတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားတြင္ ဥစၥာဓနကို လွဴဒါန္းေပးကမ္းျခင္းလည္း ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္းဥစၥာဓနကို လွဴဒါန္းရန္ ခက္ေနသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ လူသည္ ဥစၥာဓနကို အလြန္မက္ေမာတြယ္တာသူ ျဖစ္သည္။ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာျခင္း၊ ဥစၥဓနမ်ားျပားျခင္းဟူသည္ လူသားအဖို႔ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းလူသားက ဥစၥာဓနကို မ်ားသည္ထက္မ်ားေအာင္ စုေဆာင္းသိမ္းဆည္းထားလုိေပသည္။ ဥစၥာမ်ားျခင္းကသာလွ်င္ အားလံုးထက္ အျမင့္ဆံုးသုိ႔ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးႏိုင္မည္ဟု မွတ္ထင္ေပသည္။

တစ္ဖန္ လူသားသည္ လက္ရွိလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ေနာင္ေရးဟူသည့္ လိုအပ္ခ်က္ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို ရင္ဝယ္ပိုက္ထားသည္။ လက္ရွိလိုအပ္ခ်က္ကိုမူ ရွရီအသ္၌ပင္ ခြင့္ျပဳၿပီးသားျဖစ္၏။ ဤသို႔ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနသူအေပၚ ဇကားသ္တာဝန္လည္း မသတ္မွတ္ေပ။ ဇကားသ္တာဝန္ထိုက္သူသည္ လိုအပ္ခ်က္ထက္ပို၍ ပိုင္ဆိုင္မႈ ရွိသူျဖစ္သည္။ ထို အပိုပိုင္ဆိုင္မႈသည္လည္း တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ပိုေနျခင္း ျဖစ္ရမည္။ ထိုအပိုပိုင္ဆိုင္မႈကိုလည္း လူသားက ေနာင္ေရးအတြက္ ရင္ေလးကာ ဘယ္ေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာမ်ား သံုးဆြဲရဦးမည္နည္းဟူသည့္ ေသာကရွိေနေသး၏။ ရွရီအသ္က ဤေနာင္ေရးအတြက္ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးထားသည္။ ဇကားသ္ေပးထိုက္သြားသူသည္ မိမိပိုင္ဆိုင္သည့္အပိုထဲမွ အလြန္နည္းပါးသည့္ပမာဏကိုသာ ဇကားသ္ထုတ္ရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။

မွ်တစြာသံုးစြဲရန္
လက္ဗလာျဖစ္ၿပီး ေသာကေရာက္ရသည္အထိ မသံုးစြဲရန္လည္း ရွရီအသ္က ညႊန္ၾကားထားေပသည္။ ထို႔အတူ လံုးဝသံုးစြဲျခင္းမရွိဘဲ ျခစ္ကုတ္စုေဆာင္းထားျခင္းမ်ဳိးလည္း မျပဳရေပ။ ပိုက္ဆံတစ္ရြက္ကို ႏွစ္ရြက္ခြာသည္အထိ ေစးကပ္တြန္႔တိုျခင္းလည္း မျပဳရ။ အလယ္အလတ္ပံုစံျဖင့္ မွ်တစြာ သံုးစြဲရပါမည္။

ဥစၥာဓနသည္ လူသားအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ျခင္း
စူရဟ္နိဆာအ္၏ ပထမရုကူတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဥစၥာသည္ လူ႔ဘဝ၏ အရိပ္၊ လူတို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳရာ တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ထားေပသည္။ ပမာဆိုေသာ္ တုိင္မ်ားသည္ ေခါင္မိုးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳရာျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔ပင္ ဥစၥာဓနဟူသည္ လူသားအတြက္ အေထာက္အကူျပဳေပးသည့္ အရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ဥစၥာဓန လံုးဝမရွိလွ်င္လည္း လူသားသည္ စိတ္ဓာတ္က်သြားမည္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေခါင္မိုးတစ္ခု၏ေအာက္တြင္ တိုင္ကို လိုအပ္သေလာက္သာ ထားေပသည္။ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုေနသည့္တိုင္မ်ားကို ဖယ္ရွားလိုက္သည္။ အပိုတိုင္မ်ားထုတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ဘာမွ်ဆိုးက်ဳိးမရွိလာေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကလည္း ဥစၥာဓနကို ထိုပမာကဲ့သုိ႔ သံုးစြဲရန္ ညႊန္ၾကားထား၏။

အလႅာဟ္ပိုင္ ပစၥည္းကို ကို္ယ္စားလွယ္ရထားသည့္ လူသား
ကုရ္အာန္က်မ္းတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ မိန္႔ထားသည္မွာ وَاَنْفِقُوْا مِمَّاجَعَلَكُمْ مُسْتَخْلَفِيْنَ فِيْهِ အသင္တို႔သည္ အၾကင္ဥစၥာပစၥည္းအနက္မွ သံုးစြဲလွဴဒါန္းၾကေလကုန္၊ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား ယင္းပစၥည္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္ေတာ္မူခဲ့၏။ (စူရဟ္ဟဒီးဒ္၊ အာယသ္ ၇) ဆိုလိုသည္မွာ ဥစၥာဓန၏ ပုိင္ရွင္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာျဖစ္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ယင္းဥစၥာအေပၚတြင္ မန္ေနဂ်ာအျဖစ္ ခန္႔အပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခု ပိုင္ရွင္အစစ္ျဖစ္သည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အမိန္႔ေပးေနသည္မွာ အသင္တို႔ထံတြင္ရွိသည့္ ငါအရွင္ျမတ္၏ ဥစၥာဓနတို႔မွ ဤေရြ႕ ဤမွ် သံုးစြဲပါ။ ပိုင္ရွင္က သံုးခုိင္းေနသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔က ဘာ့ေၾကာင့္ တြန္႔ဆုတ္ေနရပါသနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အပိုင္ ဘာမ်ားရွိပါသနည္း။

တစ္ဖန္ ထိုထဲမွ အသင္တို႔သံုးစြဲလုိက္သည့္ အရာမ်ား၏အစားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပန္လည္ခ်ီးျမႇင့္ေပမည္။ وَمَاأَنْفَقْتُمْ مِنْ شَيْئٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ (စူရာစဗာ ၃၉) အစားသည္ မည္သည့္ေနရာမွရမည္ကုိ မည္သူမွ်မသိၾကေပ။ ကုရ္အာန္တြင္ မိန္႔ထားသည္မွာ يَرْزُقُهُ مِنْ حَيْثُ لَايَحْتَسِبْ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၎သူမထင္မွတ္ထားသည္ေနရာမွ ရိုဇီကိုခ်ီးျမႇင့္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ (စူရဟ္သြလားက္ ၃)

အလႅာဟ္လမ္းတြင္ သံုးစြဲျခင္းဟူသည္ ဗလီတြင္လွဴျခင္း၊ ေက်ာင္းမွာလွဴျခင္း၊ ရမႆြာန္မွာ ဟလင္အိုးလိုက္လွဴျခင္း၊ ဆရာႀကီးမ်ားလာလွ်င္ လွဴျခင္းကိုသာ ဆိုလိုသည္မဟုတ္။ အလႅာဟ္ႏွစ္သက္မႈရရန္ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုတည္းျဖင့္ မိမိ၏ေငြကို ေနာက္တစ္ေယာက္အတြက္ သံုးစြဲေပးလုိက္ျခင္းသည္လည္း အလႅာဟ္လမ္းတြင္ သံုးစြဲျခင္းတစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အမည္ေကာင္းတပ္ျခင္းမခံရမည့္ ေနရာမ်ားစြာတြင္ အလွဴမ်ား အကူအညီမ်ားလုိအပ္ေနေပသည္။ သို႔ရာတြင္ လွဴမည့္ ကူမည့္သူမရွိေပ။ နာမည္ေကာင္းရမည့္ ေနရာမ်ားတြင္မူ ေႂကြျပားကပ္ျခင္း၊ မင္ဗရ္ကို မလိုအပ္ဘဲ သိန္းရာခ်ီတန္ သစ္မ်ားျဖင့္ ခ်ယ္သျခင္း၊ အမည္ရမည့္ ေက်ာင္းဒကာခံလိုက္ျခင္းတို႔တြင္သာ လွဴမည့္သူမ်ား ပံုေနေပသည္။ အမွန္ေတာ့ အစၥလာမ္သည္ ရုပ္ဝတၳဳမ်ား တိုးတက္လာျခင္းကို ခိုင္းထားသည့္ ဘာသာမဟုတ္ေပ။ အစၥလာမ္၏ အဓိကေတာင္းဆိုခ်က္မွာ လူသားတိုးတက္ေရး၊ လူ႔စိတ္ဓာတ္တိုးတက္ေရးႏွင့္ လူကို လူျဖစ္ေစရန္ ကူညီျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အစၥလာမ္မွ ဖရ္ဇ္အျဖစ္သတ္မွတ္ထားသည့္ ဇကားသ္၊ ဖိသ္ရဟ္၊ ကုရ္ဗာနီ စသည့္အလွဴမ်ားကို စဥ္းစားပါ။ လူက လူကို လူျဖစ္ေစရန္ ကူညီခိုင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ ရုပ္ဝတၳဳယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး အေကာင္းတကာ့အေကာင္းဆံုးရွိေနျခင္းကို အစၥလာမ္က မလိုလားေပ။ ယေန႔ အစၥလာမ္ကိုလက္ခံထားသည့္ မုစ္လင္မ့္ကမာၻသည္ ရုပ္ဝတၳဳမ်ားယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း၊ ရုပ္ဝတၳဳမ်ားအတြက္ လွဴဒါန္းျခင္းတို႔တြင္ အားသာလွ်က္ပင္ ရွိေနသည္။ လူ လူျခင္း လူျဖစ္ေအာင္ကူညီျခင္းကို အလႅာဟ္အတြက္သံုးစြဲျခင္း ကုသိုလ္ရမည့္လုပ္ရပ္တစ္ခုဟုပင္ ယူဆျခင္းမရွိေတာ့ေပ။ မြစ္လင္မ္အခ်င္းခ်င္း ပိုက္ဆံေခ်းလွ်င္ အတိုး၊ အျမတ္ရမွ ေပးလိုသည္။ မြစ္လင္မ္တစ္ဦးကို အိမ္ပိုင္၊ ကားပိုင္၊ လုပ္ငန္းပိုင္ျဖစ္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးလိုသူ အေတာ့္ကိုရွားပါးသည္။ ဗလီတြင္ ေႂကြျပားတစ္ခ်ပ္ကို ဆယ့္ငါးသိန္း သိန္းႏွစ္ဆယ္တန္ ၀ယ္ကပ္လိုက္ျခင္း၊ သိန္းရာခ်ီတန္သည့္ ေကာ္ေဇာ္မ်ားခင္းလိုက္ျခင္းကိုသာ ကုသိုလ္ရမည့္အရာဟု မွတ္ယူထားသည္။ အမွန္ေတာ့ ရိုးရိုးေကာ္ေဇာ္တစ္ခ်ပ္သည္လည္း လိုအပ္ခ်က္ ျပည့္သည္။ လိုအပ္ခ်က္မျပည့္ဘဲ လိုအပ္လ်က္ရွိေနသည့္ မြစ္လင္မ္ အခ်င္းခ်င္းအား အလွဴမဟုတ္ဘဲ ျပန္ဆပ္ပါမည္ဆိုလွ်င္ေတာင္ ပိုက္ဆံမေခ်းလိုၾကေပ။ အခ်ဳိ႕က ေခ်းၿပီး ျပန္မဆပ္သည္ကို အျပစ္တင္သည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ျပန္မဆပ္ရသနည္းကို စံုစမ္းျခင္းမရွိ။ အစၥလာမ္က သင္ျပသည့္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ တည္ေဆာက္ေရးစနစ္သည္ တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္းမ်ားအေပၚ အေျခမခံထားေပ။ တန္ဖိုးရွိသည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ားအေပၚတြင္သာ အေျခခံထား၏။

အတိုးႏွင့္ အတိုးျဖင့္အက်ဳိးအျမတ္ခံစားသည့္ အေပးအယူ၊ အေရာင္းအဝယ္တို႔သည္ မပိုင္ေပ။ အလုပ္အကိုင္တစ္ခုသည္ ဟရာမ္ျဖစ္ျခင္း၊ ဟရာမ္ႏွင့္ဆက္ႏြယ္ေနျခင္းတု႔ိေၾကာင့္ မလုပ္ဘဲ လက္လႊတ္လုိက္သည္။ ဒုကၡအခက္အခဲကိုသာ သည္းခံၿပီးေနလိုက္သည္။ ထိုသုိ႔ေနလိုက္ျခင္း၏ အစားကိုလည္း ထိုသူမထင္မွတ္ထားသည့္ေနရာမွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခ်ီးျမႇင့္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

အျပစ္လြတ္ရန္ အခ်က္သံုးခ်က္

အျပစ္မ်ားမွ ခြင့္လႊတ္မႈရရွိရန္ စည္းကမ္းခ်က္သံုးခ်က္ ရွိသည္။ ယင္းသံုးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာလွ်င္ ေသာင္ဗဟ္ျဖစ္မည္။ သုိ႔မဟုတ္ပါက အေျပာတစ္မ်ဳိး အလုပ္တျခားသာ ျဖစ္ေပမည္။ 

စည္းကမ္းခ်က္ (၁) ျပစ္မႈက်ဴးလြန္မိျခင္းေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းမႈရွိရမည္။
စည္းကမ္းခ်က္ (၂) ေနာက္ေနာင္ကို ျပစ္မႈမက်ဴးလြန္ေတာ့ပါဟု ကတိျပဳရမည္။
စည္းကမ္းခ်က္ (၃) အလႅာဟ္ထံပါးတြင္ စကားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ရပ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ ခြင့္လႊတ္မႈေတာင္းခံရမည္။ စကားျဖင့္ ခြင့္လႊတ္မႈေတာင္းခံျခင္းကိုမူ အားလံုးနားလည္ၾကေပမည္။ လုပ္ရပ္ျဖင့္ ခြင့္လႊတ္မႈေတာင္းခံျခင္းဟူသည္မွာ မိမိ၏ဘဝရွင္သန္မႈကို ေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္။ မေကာင္းမႈမ်ားကို စြန္႔၍ ေကာင္းမႈမ်ားျဖင့္ ဘဝသစ္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသံုးခ်က္ျဖင့္ ေသာင္ဗဟ္ျပဳျခင္းသည္သာလွ်င္ ေသာင္ဗဟ္အစစ္ျဖစ္ေပမည္။ ဘဝဦးတည္ခ်က္မ်ား၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မေျပာင္းလဲပဲ ပါးစပ္က သိုဗာ သုိဗာ လုပ္ေနျခင္းသည္ အဓိပၸါယ္မဲ့ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္ေပသည္။

စာ႐ွဳသူမိတ္ေဆြတို႔ ......
မိမိတို႔ ဘဝကို အဓိပၸါယ္ရွိသည့္ ဘဝတစ္ခုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပါ။ ခဝပ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ ေလ်ာ့နည္းခဲ့သည္မ်ား၊ အေပးအယူပိုင္း၊ ေရာင္းဝယ္မႈ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ စိတ္ထားျဖဴစင္မႈတို႔တြင္ ေလ်ာ့နည္းခဲ့သည္မ်ား၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈတြင္ ရွရီအသ္ႏွင့္မကိုက္ညီခဲ့သည္မ်ား၊ မ်က္ႏွာတစ္ခုလွဖို႔ ရွရီအသ္အမိန္႔မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ခဲ့သည္မ်ား။ ယင္းလုပ္ရပ္မ်ားကို ေနာင္တရ မ်က္ရည္က်ပါ။ မိမိတို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို အစၥလာမ့္ညႊန္ၾကားမႈမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ ျပဳျပင္ပါ။ ျပစ္မႈျဖစ္ေစသည့္ကိစၥရပ္မ်ား၊ လမ္းမွားေစသည့္လုပ္ရပ္မ်ားမွ ေဝးစြာေရွာင္ၾကဥ္ပါမည္ဟု အလႅာဟ့္ထံပါး ကတိျပဳၾကပါ။ အလႅာဟ္ထံတြင္ ေသာင္ဗဟ္ျပဳၾကပါ။ ေသာင္ဗဟ္တံခါး ဖြင့္ထားလွ်က္ ရွိေနေသး၏။ အလႅာဟ္၏တံခါးသည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ရမည့္ တံခါးမ်ဳိးမဟုတ္ေပ။ အလႅာဟ္၏တံခါးကိုေခါက္သူအတြက္ မုခ်ဖြင့္ေပးမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္ေရွ႕သို႔ေရာက္သြားသူအား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သိကၡာခ်၍ ျပန္ေမာင္းထုတ္မည္မဟုတ္ပါ။ “ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသာင္ဗဟ္၏ကတိကို ခ်ဳိးခဲ့မိသူအတြက္လည္း အလႅာဟ္ထံပါးမွ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မမဲ့ရပါ။”

ကၽြႏု္ပ္တို႔ အထင္ႀကီး တြယ္တာလွသည့္ ဤေလာက၊ အလြန္လွပေကာင္းမြန္ပါသည္ဟု မွတ္ထင္ေနသည့္ ဤေလာက၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အသက္မ်ား၊ အခ်ိန္မ်ား၊ သက္တမ္းမ်ားသံုးစြဲေနသည့္ ဤေလာက၊ စီမံကိန္းမ်ားေရးဆြဲကာ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လမ္းမအတြင္း မိန္းေမာေလွ်ာက္လွမ္း ေနသည့္ ဤေလာကထက္ ဂ်ႏၷသ္သည္ အဆေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ သာပို၍ လွပ ေကာင္းမြန္ပါသည္။ ဂ်ႏၷသ္သည္ အၿမဲရွိေနမည့္အရာ ျဖစ္ေပသည္။ ဂ်ႏၷသ္တြင္ သန္႔ရွင္းလွပသည့္ ဟူရ္မ်ားကို ရရွိၾကမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သခင္၏ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈသည္ ဂ်ႏၷသ္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာသာေပသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ယင္းစည္းစိမ္မ်ားကို .... ျပစ္မႈမ်ားမွ ခြင့္လႊတ္မႈေတာင္းခံသူ၊ ဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ေျမာက္မႈ ေတာင္းခံသူ၊ ဆြဗရ္ကို လက္ကိုင္ထားသူ၊ သစၥာသမာဓိရွိစြာျဖင့္ အမွန္ေျပာသူ၊ ပိုက္ဆံေငြေၾကးကို သံုးစြဲသူ၊ ည၏ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္တြင္ ထ၍ ျပစ္မႈတို႔မွ ခြင့္လႊတ္ျခင္းကို ေတာင္းခံသူတို႔သာ ရရွိေပမည္။ အာခိရသ္၏ စည္းစိမ္မ်ားသည္ ေလာကတြင္ အသက္ရွင္စဥ္က ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စားသူတို႔အတြက္ မဟုတ္၊ ေလာက၌ရွိစဥ္ အာခိရသ္အတြက္ အဆင္သင့္ျပဳ၍ ႀကိဳးပမ္းေနသူမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ျပင္ ေလာကရွိ ပစၥည္းဥစၥာေငြေၾကးတို႔သည္ ေလာက၏အသံုးအေဆာင္ အျဖစ္ႏွင့္သာ အၿမဲရွိေနသည္ မဟုတ္။ အာခိရသ္၏ အသံုးအေဆာင္မ်ားလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ေလာကီအသံုးအေဆာင္မ်ား ေလာကီ၏ ပိုက္ဆံမ်ားျဖင့္ အာခိရသ္ကို ၀ယ္ယူရမည္သာ ျဖစ္၏။

ခ်စ္လွစြာေသာ အီမာန္ရွင္ မိတ္ေဆြ .......
စဥ္းစားပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဤေလာက၏ လွပသာယာမႈအေၾကာင္းခံျဖင့္ အီမာန္ရွင္ မြစ္လင္မ္တို႔၏ဒ အာခိရသ္ကို စည္ကားေအာင္ျပဳႏိုင္ရန္ ေပးထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ဤသေဘာတရားမ်ားကို နားလည္းသေဘာေပါက္ႏိုင္သည့္ ေသာင္ဖီးက္ကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ။ ကၽြႏု္ပ္တို႔အား ဤေလာကကို တပ္မက္တြယ္တာသူမ်ား မျပဳလုပ္ပါႏွင့္။ ေလာက၏အေၾကာင္းခံျဖင့္ အာခိရသ္ကို လွပသာယာေအာင္ ျပဳႏိုင္သည့္ေသာင္ဖီးက္ကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ။ (အာမီးန္)
واخردعوانا عن الحمدلله رب العالمين

[[ Credit, အလ္မီးခြသ္ဗားသ္ တြဲ၊ ၁။ စာ၊ ၂၆၉ မွ ၂၈၃
ေဟာၾကားသူ၊ ဟဇရသ္ေမာ္လာနာ မုဖ္သီစအီးဒ္အဟ္မဒ္ ပါလန္ပူရီ (မဒ္ဒဇိြလ္လုဟူ)
စာစီ၊ မုဟမၼဒ္စအီးဒ္ ပါလန္ပူရီ
ဘာသာျပန္၊ အလ္မုဖီးဒ္ ]]
စာသားေကာ္ပီယူသူမ်ား အမည္အျပည့္အစံုကူးယူပါ။ Credit ျဖဳတ္၍ အေယာင္ေဆာင္မလုပ္ပါႏွင့္။

အလ္မုဖီးဒ္ Link မ်ား
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။