Sunday, January 1, 2017

ဟဇရသ္အလီ ရသီြယလႅာဟုအန္ဟု၏ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုအေၾကာင္း


ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပမည့္အေၾကာင္းအရာသည္ ဟဇရသ္အလီ ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု ခလီဖဟ္ျဖစ္ခ်ိန္က မြတ္စ္လင္မ္တို႔အား အိလ္မ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မည္သို႔သင္ၾကား ျပသေပးသည္ကုိ အထူးေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ကစမ္ (က်ိန္ဆိုျခင္း)အား ေနရာတကာ မသံုးရန္ သတိေပးျခင္းလည္း ပါဝင္သည္။ ဆြဟာဗဟ္မ်ားသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္၏ ေနထိုင္မႈ၊ သင္ၾကားမႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအတိုင္း မြတ္စ္လင္မ္တို႔အား လမ္းညႊန္ခဲ့ၾကသည္။ ဆြဟာဗဟ္မ်ား၏ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ လုပ္ပံုကိုင္ပံုမ်ားထဲမွ တစ္စိတ္တစ္ေဒသမွ် ယေန႔ေခတ္၏ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားတြင္ ပံုတူက်င့္သံုးျခင္းမႈ ရွိခဲ့လွ်င္ အႏုိင္ရလႊမ္းမိုးေအာင္ျမင္ျခင္း၏ အလံတိုင္ကို မြတ္စ္လင္မ္တို႔ ျပန္လည္လႊင့္ထူလာႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ (အလ္မုဖီးဒ္)

ဟဇရသ္အဗူမုသိြရ္ ရဟ္မသုလႅာဟ္ဟိအလိုင္းဟ္က ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေျပာျပခဲ့သည္။

(၁) တစ္ရက္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္(ဟဇရသ္အဗူမုသိြရ္) ဗလီမွ ထြက္လာခ်ိန္ ေနာက္ဖက္မွ လူတစ္ဦးက ကၽြႏ္ုပ္ကို ရည္ညႊန္းၿပီး ပုဆိုးကို အေပၚကို ထပ္ျမႇင့္ၿပီး ဝတ္လိုက္၊ အဲ့ဒီလို ဝတ္လိုက္ရင္ အသင္က မိမိရဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ပိုၿပီး ရိုေသခန္႔ညားသူ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သိႏိုင္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ အသင့္ရဲ့ပုဆိုးက (ေအာက္ေျခနဲ႔ လြတ္လြတ္ကင္းကင္းရွိတာေၾကာင့္) ပိုၿပီး သန္႔ရွင္းေနမယ္။ ဒါ့ျပင္ အသင္ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦး ျဖစ္ရင္ ေခါင္းက ဆံပင္ေတြကို သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္ လုပ္ပါ လို႔ေျပာတဲ့စကားသံေတြကို ဆက္တိုက္ဆိုသလို ၾကားလိုက္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘယ္သူမ်ားေျပာတာလဲဆိုၿပီး ေခါင္းလွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဟဇရသ္အလီ ရသြီယလႅာဟု အန္ဟု ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ လက္ထဲမွာ ၾကာပြတ္လည္း ကိုင္ထားတယ္။

(၂) ကၽြန္ေတာ္ကို ဆံုးမစကားေျပာၿပီးေနာက္မွ ဟဇရသ္က ကုလားအုတ္ေတြကို အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ေနတဲ့ ေစ်းတန္းဘက္ကို သြားတယ္။ ေရာက္တာနဲ႔ အသင္တုိ႔ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ၾကပါ၊ ဒါေပမယ့္ က်ိန္ၿပီး မေရာင္းနဲ႔။ က်ိန္ၿပီး အေရာင္းအဝယ္လုပ္ရင္ (ဝယ္သူက က်ိန္တာကိုၾကည့္ၿပီး) အေရာင္းအဝယ္ေတာ့ ျဖစ္သြားေပမယ့္ ရလာတဲ့ဝင္ေငြမွာ ဗရကသ္မရွိေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး မိန္႔တယ္။

(၃) ကုလားအုတ္ေစ်းတန္းက ထြက္တာနဲ႔ စြန္ပလြံသီးတန္းဘက္ကို သြားတယ္။ အဲ့ဒီမွာ စြန္ပလြံသီးေရာင္းေနသူတစ္ဦးရဲ့ ေဘးနားမွာ မိန္းကေလးငယ္တစ္ဦးက ငိုေနတာကိုေတြ႕ရတယ္။ ဟဇရသ္အလီက ကေလးမေလးကို ဘာျဖစ္လို႔ငိုေနတာလည္းလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ ကေလးမေလးက ကၽြန္မက ဒိရ္ဟမ္တစ္ျပားဖိုး စြန္ပလြံသီးေတြ ဝယ္သြားတာ အိမ္က အုပ္ထိန္းသူက ဒါေတြမလိုခ်င္ဘူးဆိုၿပီး ျပန္လဲခိုင္းလိုက္လို႔ပါဆိုၿပီး ေျပာတယ္။ ဒါန႔ဲ ဟဇရသ္က ေရာင္းေနသူကို စြန္ပလြံသီးေတြျပန္ယူၿပီး ကေလးမေလးကို သူ႔ပိုက္ဆံျပန္ေပးလိုက္၊ ခုအေျခအေနက မရည္ရြယ္ဘဲ ျဖစ္လာရတာ ဆိုၿပီးေျပာတယ္။(လိုက္ေလ်ာေပးလိုက္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ညႊန္ၾကားရျခင္းျဖစ္သည္။) ဒါေပမယ့္ ေစ်းသယ္က အဲ့ဒီ အခ်ိန္မွာေတာ့ ျပန္မလဲေပးႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ျငင္းေနေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ (ဟဇရသ္အဗူမုသိြရ္)က ဒါဘယ္သူလဲဆိုတာ မင္းသိရဲ့လားလို႔ စကားေထာက္လိုက္ေတာ့ ေစ်းသယ္ကလည္း မသိဘူးတဲ့။ မသိဘူးဆိုေတာ့လည္း ေျပာျပလိုက္တယ္။ ဒီသူဟာ လက္ရွိ မြတ္စ္လင္မ္ေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ သမၼတႀကီး အလီပဲ။ ေစ်းသယ္က ဟဇရသ္အလီရဲ့ အမည္ကိုၾကားတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ကေလးမေလးရဲ့ လက္ထဲက စြန္ပလြံသီးေတြကို ျပန္ယူလိုက္ၿပီး ဒိရ္ဟမ္တစ္ျပားကို ျပန္ေပးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဟဇရသ္အလီကို ေတာင္းပန္စကားဆိုတယ္။ သမၼတႀကီးရယ္ ကၽြန္ေတာ္ကို ခြင့္လႊတ္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အခုလိုျပန္လဲေပးလိုက္တာကိုလည္း ေက်နပ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဟဇရသ္အလီက အသင္တုိ႔အေနနဲ႔ ဝယ္သူေတြကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ (ခ်ိန္တြယ္) ေပးမယ္ဆိုရင္ အသင္တု႔ိက ငါက ပိုၿပီး ေက်နပ္အားရမွာပါ ဆုိၿပီး ေျပာလိုက္တယ္။

စြန္ပလြံသီးသယ္ထံကေန ျပန္ထြက္လာရင္းနဲ႔ ဟဇရသ္က ေန႔ဖို႔ညစာမရွိတဲ့ ဆင္းရဲသားေတြကို ေကၽြးေမြးပါ။ အဲ့ဒီလိုေကၽြးေမြးျခင္းက အသင္တု႔ိမွာရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြ မျပည့္ဝတာေတြမွာ ျပည့္ဝမႈ ရလာလိမ့္မယ္လို႔ မိန္႔တယ္။

(၄) ၿပီးေနာက္မွာ ငါးတန္းဘက္ကို သြားတယ္။ တစ္ဆက္တည္း ေရထဲမွာေသၿပီး ေရေပၚ ေပၚေနတဲ့ငါးေတြကို ေစ်းထဲမွာ မေရာင္းပါနဲ႔ဆိုၿပီး ညႊန္ၾကားတယ္။

(၅) အထည္တန္းဘက္ကိုလည္း သြားတယ္။ အထည္ဆုိင္တစ္ဆိုင္မွာ ဒိရ္ဟမ္သံုးျပားတန္ အက်ႌတစ္ထည္ေရာင္းဖို႔ ဟဇရသ္က ေျပာေတာ့ ေစ်းေရာင္းသူက ဟဇရသ္ကို သိတဲ့သူျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီ့ဆိုင္မွာမဝယ္ေတာ့ဘဲ ေနာက္တစ္ဆိုင္ကို သြားတယ္။ အဲ့ဒီဆိုင္ကလည္း ဟဇရသ္အလီကို သိေနတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဆိုင္ႏွစ္ဆိုင္ သံုးဆိုင္ကေန မဝယ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ ထြက္လာလိုက္တယ္။ တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ထံကေန ဒိရ္ဟမ္သံုးျပားနဲ႔ အက်ႌတစ္ထည္ ဝယ္လုိက္တယ္။ အဲ့ဒီလူငယ္ေလးက ဟဇရသ္ကို သမၼတႀကီးအလီမွန္း မသိဘူး။ ဝယ္ၿပီး ျပန္ထြက္လာလိုက္တယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ခုနေရာင္းလိုက္တဲ့ လူငယ္ေလးရဲ့ ဆိုင္ပိုင္ရွင္က ဆိုင္ကိုျပန္ေရာက္လာေတာ့ ေဘးက လူေတြက မင္းရဲ့သားက သမၼတႀကီးအလီကို ဒိရ္ဟမ္သံုးျပားနဲ႔ အက်ႌတစ္ထည္ေရာင္းလိုက္တယ္လို႔ ေျပာျပလိုက္ၾကတယ္။ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူ ဖခင္က သားကို မင္း ဘာလို႔ ဒိရ္ဟမ္ႏွစ္ျပားနဲ႔ မေရာင္းတာလဲလို႔ ေျပာၿပီး အပိုျဖစ္သြားတဲ့ ဒိရ္ဟမ္တစ္ျပားကို ကိုင္ၿပီး ဟဇရသ္အလီရဲ့ေနာက္ကို လိုက္လာၿပီး ဒိရ္ဟမ္တစ္ျပားျပန္ယူပါဆိုၿပီး ျပန္ေပးတယ္။ ဘာလို႔ျပန္ေပးေနရတာလဲလို႔ ဟဇရသ္က ေမးေတာ့ သမၼတႀကီးဝယ္သြားတဲ့ အက်ႌက ဒိရ္ဟမ္ႏွစ္ျပားတန္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္သားက သံုးျပားဆိုၿပီးေရာင္းလိုက္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အပိုေငြကို ျပန္လာေပးတာပါဆိုၿပီး ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ ဟဇရသ္က ေရာင္းသူကလည္း သူ႔စိတ္တိုင္းက် ဒိရ္ဟမ္သံုးျပားဆိုၿပီး ေရာင္းလိုက္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အဲ့ဒီ့တန္ေၾကးကို သေဘာတူလို႔ပဲ သံုးျပားနဲ႔ဝယ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီလို႔ ျပန္မိန္႔လိုက္ပါတယ္။ حياةالصحابه\ جلد2\صفحه 712-713
(بکهرےموتی/جلد چہارم/صفحہ 453،واقعہ نمبر 140)

အထက္အေၾကာင္းအရာတြင္ လက္ရွိ အာလင္မ္မ်ား က်င့္သံုးရမည့္ နည္းလမ္းႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႔ သတိမထားမည့္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။ အေၾကာင္းအရာ အမွတ္တစ္တြင္ မြတ္စ္လင္မ္ေယာက္်ားသားမ်ား အေနျဖင့္ ေအာက္ပိုင္းဝတ္အထည္မ်ားကို မည္သုိ႔ဝတ္ရမည္ကို သင္ေပးထားသည္။ ထို႔အတူ မြတ္စ္လင္မ္သည္ ေခါင္းစ ေျခဆံုး သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေနသူျဖစ္ရန္လည္း ညႊန္ၾကားထားသည္။ အေၾကာင္းအရာ အမွတ္ႏွစ္တြင္ က်ိန္ျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္ကို မိန္႔ထားသည္။ ရွရီအသ္တြင္ အခ်ဳိ႕ေသာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား၏ သေဘာမွာ လုပ္ပါဟု ခိုင္းထားျခင္းမဟုတ္။ အကယ္၍ ထိုသို႔ေသာအေျခအေနႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ ဤသုိ႔ ျပဳလုပ္ပါဟု နည္းစနစ္တစ္ခုကို ခ်ျပေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသေဘာကို မြတ္စ္လင္မ္တို႔ နားလည္ထားပါ။ က်ိန္ျခင္းအေၾကာင္းကို ေျပာရလွ်င္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အတြင္း၌ မက်ိန္လွ်င္ မယံုစရာအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ က်ိန္ျပမွ ယံုၾကည္မည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေရွ႕ကလူ၏ ေျပာစကားကို ဒီအတိုင္းလက္မခံဘဲ က်ိန္ခိုင္းျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း က်ိန္ျခင္းဟူသည့္ စကားရပ္ကို အေျခအေနတိုင္းတြင္ သံုးေနၾကသည္။ ယင္းအက်င့္သည္ မေကာင္းပါ။ လူတစ္ေယာက္၏ ေျပာစကားကို ယံုၾကည္ထိုက္သည့္ အေျခအေနတစ္ခုထိ အေႏွာင္အဖြဲ႕မ်ား မသံုးစြဲဘဲ ယံုၾကည္ေပးရမည္။ တစ္ခုခုဆို က်ိန္ခိုင္းျခင္း၊ က်ိန္လိုက္ျခင္း၊ က်ိန္ေျပာျခင္းတို႔သည္ မေကာင္းပါ။ ယခုျဖစ္ရပ္တြင္လည္း အေရာင္းအဝယ္လုပ္ရာတြင္ က်ိန္တတ္သည့္အက်င့္ မလုပ္ရန္ တားထားသည္။ က်ိန္ျခင္းကေတာ့ ပိုင္သည္။ က်ိန္ၿပီးေရာင္းလိုက္သည့္ အေရာင္းအဝယ္သည္လည္း ပိုင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ က်ိန္ျခင္းကို အေျခခံၿပီး ရရွိလာသည့္ ဝင္ေငြတြင္ ဗရကသ္ရွိမည္မဟုတ္ေၾကာင္းကို ဟဇရသ္အလီ ရသြီယလႅာဟု အန္ဟုက မိန္႔ထားသည္။


ဟဇရသ္အလီ ရသြီယလႅာဟု အန္ဟုသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟု အလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္ရွိစဥ္ကတည္းက အဆြ္ဟားဗ္ေတာ္မ်ားထဲမွ မုဖ္သီမ်ားတြင္ တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္သာမက အိလ္မ္၏ တံခါးေပါက္ဟု ရည္ညႊန္းမႈကို ရရွိထားေသာ ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဟဇရသ္၏ မစာအိလ္ သင္ၾကားပံုသည္ အလြန္ထိေရာက္သည္။ လက္ေတြ႕တိုက္ရိုက္ ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ ယေန႔အခါသမယတြင္လည္း မုဖ္သီမ်ားစြာ ေပၚထြန္းေနပါၿပီ။ မတ္စ္ဂ်ိဒ္မ်ားစြာလည္း အဆင္သင့္ရွိေနသည္။ မုဖ္သီမ်ား၏ အိလ္မ္ကို မတ္စ္ဂ်ိဒ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ မြတ္စ္လင္မ္ထုအတြင္း တစ္ေန႔ နည္းနည္းစီ ပို႔ခ်သြားမည္ဆိုလွ်င္ စည္းကမ္းရွိသည့္ မြတ္စ္လင္မ္ေကာင္းမ်ားစြာ ေပၚထြက္လာပါမည္။ တစ္ပတ္တြင္ တစ္ရက္၊ တစ္ႏွစ္တြင္ တစ္လမွ် ေဟာၾကားရံုျဖင့္ မြတ္စ္လင္မ္ထု၏ အိလ္မ္လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္စည္းေပးႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ သမိုင္းမ်ားမွ မစာအိလ္မ်ား ေကာက္ႏႈတ္ျပေပးရမည္။ အေရာင္းအဝယ္ အထူးျဖစ္ထြန္းသည့္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအတြင္းတြင္ အေရာင္းအဝယ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ မစာအိလ္မ်ားကို တစ္ဦးတိုင္း သိေနေအာင္ သင္ေပးထားရမည္။ လယ္ယာက႑ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ မစာအိလ္မ်ားဆိုလွ်င္လည္း အက်ယ္တဝင့္ ရွိေနသည္။ မြတ္စ္လင္မ္ လယ္သမားမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ လုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အစၥလာမ္က ဘာေတြသတ္မွတ္ထားသည္ကို သိေအာင္ အာလင္မ္တို႔က ေျပာျပရပါမည္။


ရိုဇဟ္ဆိုင္ရာ မစာအိလ္မ်ားကို ရမႆြာန္ေရာက္မွ၊ ဇကားသ္မစာအိလ္ကို ဇကားသ္ေပးခါနီးမွ သင္ေပးျခင္း၊ ေမးျမန္းျခင္းတို႔သည္ ၿပိဳင္ပြဲေန႔ေရာက္မွ ေလ့က်င့္သည္ႏွင့္ တူေနသည္။ ၿပိဳင္ပြဲမေရာက္မီကတည္းက သက္ဆိုင္ရာ အားကစားကို ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ရသည္။ သုိ႔မွသာ ၿပိဳင္ပြဲေန႔ေရာက္လွ်င္ အဆင္သင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္၏။ မြတ္စ္လင္မ္တို႔၏ အေျခအေနမွာမူ ရမႆြာန္ေရာက္မွ ရိုဇဟ္ကို သတိရၿပီး ထိုအခါမွ မစာအိလ္မ်ားကို အတုံးအရံုး ထေမးၾကသည္။ အမွန္ျဖစ္ရမည္မွာ ရမႆြာန္မေရာက္မီ ႏွစ္လခန္႔အလိုကတည္းက မတ္စ္ဂ်ိဒ္တိုင္း မတ္စ္ဂ်ိဒ္တိုင္းတြင္ ရိုဇဟ္၏ မစာအိလ္မ်ားကို အာလင္မ္မ်ားက ဦးစီးၿပီး မြတ္စ္လင္မ္ထုကို သင္ၾကား ရွင္းျပရမည္။ နမားဇ္အခ်ိန္ ငါးခု၌ တစ္ခ်ိန္လွ်င္ ဘာသာရပ္တစ္မ်ဳိး သင္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ တစ္ေန႔လွ်င္ အိလ္မ္ငါးခုကို တတ္ကၽြမ္းမည္။ ထို႔အတူ နမားဇ္တစ္ခ်ိန္ၿပီးေနာက္ ေနာက္တစ္ခ်ိန္တြင္လည္း မတ္စ္ဂ်ိဒ္ကိုလာရန္ ဆႏၵရွိေနေပမည္။ မစာအိလ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စာအုပ္၊ စာေပ၊ ဖသ္ဝါက်မ္းမ်ား မ်ားစြာရွိေနသည္။ အိမ္တိုင္း အိမ္တိုင္းတြင္လည္း စာအုပ္စင္မ်ားႏွင့္ ခန္႔ညားထည္ဝါစြာ ရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းစာအုပ္မ်ားထဲမွ ပညာရပ္မ်ားသည္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔၏ ရင္ထဲသုိ႔ ဝင္မလာေသးပါ။ စာအုပ္က စာအုပ္ေနရာတြင္ ရွိၿပီး လူက လူေနရာတြင္ရွိေနသည္။ စာအုပ္ထဲက အိလ္မ္ကို မြတ္စ္လင္မ္၏ ရင္ထဲသို႔ ေရာက္လာရန္၊ ၎၏ ဦးေႏွာက္တြင္ မစာအိလ္၏ အသိတရားမ်ား ရွိလာရန္ ေပါင္းကူးတံတားမွာ မတ္စ္ဂ်ိဒ္မ်ားျဖစ္ၿပီး အာလင္မ္က ဦးစီးၿပီး ပို႔ေဆာင္ သင္ၾကားေပးရပါမည္။ ယခုအေၾကာင္းအရာတြင္ပင္ ဟဇရသ္အလီသည္ သက္ဆိုင္ရာေနရာတြင္ လိုအပ္သည့္ မစာအိလ္မ်ားကို လူထုအတြင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မိန္႔ၾကားသည္။ သင္ျပသည္။ လိုအပ္သည့္ အမိန္႔ကို ျပတ္သားစြာ ေျပာသည္။ ဆြဟာဗဟ္တို႔၏ နမူနာကို စံထားၿပီး မြတ္စ္လင္မ္မ်ား၊ အာလင္မ္မ်ားလည္း အစၥလာမ္ကို အဓြန္႔ရွည္ တည္ၿမဲေအာင္၊ ျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကရန္ရည္ရြယ္ရင္း ဤအေၾကာင္းအရာကို နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။


3/ ရဗီအြတ္စာနီလ/ ဟစ္ဂ်္ရီ 1438 (ِيَومُ الاِثنَين)
2.1.2017 (တနလၤာေန႔)
အလ္မုဖီးဒ္