Monday, May 23, 2016

ရိုဇဟ္မထားသူျဖင့္ ရိုဇဟ္ထားသူက မဂ္ဖိရသ္ရျခင္း



ဟဇရသ္အြမ္ေမ့အုမရဟ္သခင္မထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လာရွိသည္။ သခင္မက အေၾကာင္းတစ္ရပ္ကို ေျပာျပခဲ့သည္မွာ တစ္ခါက တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ကၽြန္မထံသို႔ အလည္အပတ္ ႂကြျမန္းလာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မက စားေသာက္ဖြယ္ရာတုိ႔ျဖင့္ ဧည့္ခံ၏။ တမန္ေတာ္က အသင္မလည္း လာစားလွည့္ပါဟု ဖိတ္ေခၚေလသည္။ ထိုအခါ ကၽြန္မက အို တမန္ေတာ္ ကၽြန္မ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းထားပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္က ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းသူအနီး စားေသာက္ပါက ေကာင္းကင္တမန္တို႔သည္ စားေသာက္သူ ၿပီးသည္အထိ ရိုဇဟ္ထားသူအတြက္ မဂ္ဖိရသ္ရရန္ ဆုေတာင္းေပးေနၾက၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူေပသည္။ အထက္ပါဟဒီးစ္ကို အဟ္မဒ္က်မ္း၊ သိရ္မီဇီက်မ္းတို႔တြင္ ဆင့္ျပန္ထားၿပီး မိရွ္ကားသ္တြင္လည္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ဤဟဒီးစ္ကို ေဖာ္ျပရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းထားသူ တစ္ဦးဦးေရွ႕တြင္ ေနာက္တစ္ေယာက္က စားေသာက္ပါက မေကာင္းျဖစ္သည္။ အားနားစရာ၊ သို႔မဟုတ္ မားအ့္ဖ္ျပဳပါ စသည့္ခံယူခ်က္အခ်ဳိ႕ မြတ္စ္လင္မ္အမ်ားစုအတြင္း ရွိၾကပါသည္။ အမွန္ရွိသည္မွာ ထိုသို႔မဟုတ္ပါ။ ရိုဇဟ္ထားသူအနီး မထားသူက စားေသာက္ျဖစ္ပါက ယင္းစားေသာက္ေနသူ၏ အေၾကာင္းခံျဖင့္ ေကာင္းကင္တမန္တို႔၏ မဂ္ဖိရသ္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ပန္ၾကားေပးျခင္းကို အနီးရွိ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းသူက ရရွိေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွိရင္းစြဲခံယူခ်က္မွ ရွရီအသ္၏ သင္ျပမႈသို႔ ေျပာင္းလဲခံယူႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။

ဤသို႔ စားေသာက္ေနသူေၾကာင့္ တစ္ဖက္က ရိုဇဟ္ထားသူ မဂ္ဖိရသ္ရသည္ဟု ဆိုလိုက္ျခင္းျဖင့္ တမင္သကာ လိုက္လံစားျပေနျခင္း၊ ရုိဇဟ္ထားသူမ်ားအား အစားအေသာက္ပံုမ်ားျဖင့္ ပြဲခံျခင္းမ်ား ျပဳခုိင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ ထို႔အတူ ရမႆြာန္လျမတ္တြင္ လူတကာေရွ႕ ေပၚေပၚတင္တင္ ရမႆြာန္လျမတ္ကို ဂရုမစိုက္သည့္ပံုျဖင့္ စားေသာက္ခိုင္းသည္လည္း မဟုတ္ပါ။ အေျခအေနအရ ရိုဇဟ္ထားသူေရွ႕တြင္ စားေသာက္ျဖစ္ပါက အားနားစရာမဟုတ္ေၾကာင္း ယင္းသို႔စားေသာက္ျဖစ္သြားျခင္းျဖင့္ ရိုဇဟ္ထားသူအတြက္ ေကာင္းကင္တမန္တို႔၏ မဂ္ဖိရသ္ပါ ရရွိေၾကာင္း သိရွိႏိုင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တု႔ိအေနျဖင့္ အေျခအေနအရ ရိုဇဟ္ထားသူႏွင့္ မထားသူတို႔ ေတြ႕ဆံုျဖစ္ၿပီး စားေသာက္ၾကပါကလည္း မည္သုိ႔မွ အားနားစရာမရွိဘဲ ရိုဇဟ္ထားသူကလည္း အနားတြင္ရွိေနကာ မဂ္ဖိရသ္ကို ရယူႏိုင္ပါေၾကာင္း အသိတစ္ခု လက္ေဆာင္ပါးလိုက္ပါသည္။

Thursday, May 19, 2016

ဗရားသ္ညမွာ ဆုယူပါ


ဗရားသ္ညမွာ ခြင့္လႊတ္မႈ ယူရန္

မၾကာမီရက္အနည္းငယ္အတြင္းမွာပင္ မြတ္စ္လင္မ္အားလံုး အလြန္ႏွစ္သက္ လိုလားၾကသည့္ ညထူးညျမတ္ တစ္ခု ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ အလ္ဟမ္ဒုလစ္လႅာဟ္ မြတ္စ္လင္မ္အားလံုးနီးပါး ယင္းညျမတ္ကို အထူးတန္ဖိုးထားၾက၊ ယခုကတည္းကပင္ ထြတ္ျမတ္မႈမ်ားကို အသိေပး မွ်ေ၀မႈမ်ား ရွိေနၾကေပသည္။ ထိုညတြင္ ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရန္၊ ဗိဒ္အသ္ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္တြင္ သတ္မွတ္မထားသည္မ်ား မလုပ္မိၾကရန္ တိုက္တြန္း အသိေပးခ်က္မ်ားလည္း အမ်ားအျပား ရွိေနၾကေပၿပီ။ စာသားမ်ား၊ စကားလံုးမ်ားအေနျဖင့္ အားလံုး အသင့္ရွိေနၿပီျဖစ္၍ ယင္းတို႔အား မြတ္စ္လင္မ္တို႔က ျပင္ပတြင္ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ အသက္သြင္း ရွင္သန္ေစရပါမည္။ ဒီအတိုင္း စာသားမ်ား စကားမ်ားျဖင့္ ရွိေနျခင္းက အျမတ္မရေသးေပ။ အျမတ္ရရန္မွာ လက္ေတြ႕ ေဆာင္ရြက္မွသာလွ်င္ အျမတ္ရမည္။ တစ္နည္း ယင္းသို႔ ဖတ္ရွဳထားေသာ စာမ်ား၊ နားေထာင္ထားေသာ စကားမ်ားအား လက္ေတြ႕ က်င့္သံုးရမည္။ ေနာက္တစ္ဦးအားလည္း က်င့္သံုးပါရန္ ဖိတ္ေခၚရမည္။ ဖိတ္ေခၚမႈရရွိသူကလည္း လက္ခံရေပမည္။ သို႔မွသာ ယင္းေရးသားခ်က္၊ ေဟာေျပာခ်က္စကားမ်ားသည္ ၿပီးျပည့္စံုသည့္ အျမတ္အစြန္းကို ရရွိမည္ျဖစ္၏။

ဗရားသ္

ရွအ္ဗာန္လ၏ ဆယ့္ငါးရက္ညအား လိုင္လသြလ္ ဗရား(အ)သ္ ဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ကင္းမႈေပးေသာည၊ လိုင္လသြဆ္ဆြက္ကိ မွတ္တမ္းစာရင္းစာရြက္ေပးအပ္သည့္ည၊ လိုင္လသြလ္ မုဘာရကဟ္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအျဖာျဖာ က်ေရာက္သည့္ည ဟူ၍ အမည္မွည့္ေခၚၾကသည္။ လိုင္လသြလ္ ဗရား(အ)သ္ဟူေသာအမည္သည္ လူသိအမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။ လူသိအမ်ားဆံုးအမည္၏ အဓိပၸါယ္ကို ၾကည့္ပါ။ ဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ကင္းမႈေပးေသာညဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဂ်ဟႏၷမ္ဟူသည္ ဂ်ႏၷသ္၏ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ၿပီး ဆိုးရြားမႈအစံုႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ေပးေနသည့္ေနရာပင္ျဖစ္၏။ လူသားတို႔သည္ ယင္းဂ်ဟႏၷမ္၏ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွ အနိမ့္ဆံုးျပစ္ဒဏ္တစ္ခုပင္ ခံႏိုင္ရည္မရွိပါ။ ကမာၻဦးအစ အာဒမ္နဗီမွစ၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ခ်စ္တမန္ေတာ္ႀကီး နဗီခ်ဳပ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အခ်စ္ဆံုး ေက်းကၽြန္ျဖစ္သူ မုဟမၼဒ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိ၀စလႅမ္အထိ၊ ကမာၻေပၚရွိ လူသားအားလံုးတြင္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေသာ ဆြဟာဗဟ္မ်ား၊ အလႅာဟ္အခ်စ္ကိုသာ ဦးစားေပးကာ ေလာကတြင္ ေအာင္ျမင္မႈသရဖူေဆာင္းထားသည့္ အလႅာဟ္အခ်စ္ကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ထားၾကသည့္ ၀လီမ်ား အားလံုး အားလံုးသည္ ယင္းဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ေတာင္းခံခဲ့ၾကသည္။ ဆုပန္ခဲ့ၾကသည္။ ဆုေတာင္းျပည့္သည့္ေနရာတိုင္းတြင္ ဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ရပါေစသားဟု ဆုမြန္ေတာင္းခဲ့ၾကေပသည္။ ထိုသို႔ေသာ သူမ်ားပင္လွ်င္ ဂ်ဟႏၷမ္တြင္ ဆန္ေစ့ခန္႔မွ်ပင္ မေနရရင္ အလႅာဟ္ေပးသည့္ျပစ္ဒဏ္ကို အနည္းငယ္ေလးပင္ မခံရရန္ အေလးအနက္ ေတာင္းခံခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ယေန႔ေခတ္လူသား မြစ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ ယင္းဂ်ဟႏၷမ္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ အလႅာဟ္ခတ္သည့္ ျပစ္ဒဏ္မွ လြတ္ကင္းရန္ အဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ေတာင္းခံရပါမည္နည္း။ စမ္းစစ္ပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိ၏ အထူးဗႏၵာဟ္ အီမာန္ရွင္တို႔အား အလြန္႔အလြန္ ခ်စ္ခင္ေတာ္မူသည္။ အီမာန္ရွင္တို႔အား ျပစ္ဒဏ္ခတ္ရန္၊ ဂ်ဟႏၷမ္ခ်ရန္ မလိုလားပါ။ အထူးသျဖင့္ အြမၼေသမုဟမၼဒီယာဟူသည့္ ကမာၻ႕လူသားထုအတြင္း နဗီမ်ားပင္ ေတာင့္တ၍ မရခဲ့သည့္ ဘြဲ႕ထူးကို ရထားေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ပို၍ပင္ ျပစ္ဒဏ္မခတ္၊ ဂ်ဟႏၷမ္သို႔ မခ်လိုပါ။ ထို႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္၌ ေန႔စဥ္၊ အပတ္စဥ္ တစ္ႏွစ္တြင္လည္း ရက္ေပါင္း လေပါင္းမ်ားစြာ ခြင့္လႊတ္မႈေပးျခင္းဟူသည္ ဆုထူးခ်ီးျမႇင့္သည့္ အခ်ိန္ေပါင္း ေန႔ေပါင္း ညေပါင္းမ်ားစြာ ပါရွိပါသည္။ ယခု မၾကာမီေရာက္ရွိမည့္ညသည္လည္း ယင္းဆုထူးမ်ား ေပးသနားမည့္ အခ်ိန္မ်ားထဲမွ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထိုဆုထူးကို ေတာင္းခံသူအား ေပးမည္ဟူသည့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတာ့ ရွိသည္။ ယင္းညတြင္ အီမာန္ရွိေနသူတိုင္းအား အလကားလိုက္ေပးသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ျပင္ ဆုေပးရာတြင္လည္း စံျပ၊ အေကာင္းဆံုး၊ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ၊ ႏွစ္သိမ့္ စသျဖင့္ အဆင့္ဆင့္လည္း ကြဲျပားပါဦးမည္။ ေပးေတာ့ေပးသည္။ သို႔ရာတြင္ ယူတတ္သူအား ေပးမည္။ ယူတတ္သူမွ ရပါမည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ တာ၀န္မွာ ဆုေပးသည့္ညတြင္ ဆုရေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမည္။ ဤဆုကို ရဖို႔ လာဘ္ထိုးရန္မလိုပါ။ ရုပ္ေခ်ာ ပိုက္ဆံရွိ ကားပိုင္ ေျမပိုင္ အိမ္ပိုင္ဖို႔မလိုပါ။ ေတာ္ကီေကာင္းဖို႔ အက်ႌအ၀တ္အစား လွပဖို႔ ဖက္ရွင္ျဖစ္ဖို႔ အသားေကာင္းဖို႔ ဒါေတြမလိုပါ။ ထို႔အတူ ဆုရရန္ တိုးႀကိတ္ေနဖို႔လည္း မလိုအပ္ေပ။ မိမိေနအိမ္တြင္ပင္ ေအးေအးသက္သာ ဆုရရန္ ႀကိဳးပမ္းႏိုင္ပါသည္။

အထူးဆု

ဗရားသ္ညတြင္ ေပးသည့္ဆုမွာ အထူးဆုႀကီးျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားတိုင္းအား အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အရာမ်ား ခ်ီးျမႇင့္သည္။ တခ်ဳိ႕ကို မေတာင္းဘဲႏွင့္လည္း ေပးထားသည္။ အခ်ဳိ႕ကို ေတာင္းမွေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ အခ်ဳိ႕ကို အီမာန္ရွင္တိုင္းအား ေပးထားသည္။ တခ်ဳိ႕ကိုမူ အီမာန္ရွင္တို႔ထဲမွ ေတာင္းခံသူအား ေပးသည္။ ယင္းသုိ႔ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားသည့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အရာမ်ားအနက္ မဂ္ဖိရသ္ဟူသည့္ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ျပစ္မႈမ်ားအား အျပစ္မယူဘဲ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးျခင္းဟူသည့္ ဆုသည္ အလြန္ႀကီးက်ယ္ေသာ ဆုထူးတစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဂ်ႏၷသ္ရျခင္းဟူသည္မွာပင္ ဂ်ႏၷသ္မေရာက္ခင္ ျပစ္ဒဏ္ခတ္ ခံရမည္လား၊ ဂ်ဟႏၷမ္မက်ျခင္းတြင္ ဂ်ဟႏၷမ္မေရာက္မီ ေလာကမွ အျပစ္ယူခံေနရမွာလား၊ ကဗရ္မွာ အျပစ္ခံရမွာလား၊ ေရာဂါ ေသာကေတြထဲမွာ အျပစ္ေတြကို ေဆးေၾကာခံရမွာလား စသည္တုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မဂ္ဖိရသ္ဟူသည့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ဆုထူးသည္ ယင္းသို႔ေသာ တျခားပံုစံမ်ားျဖင့္ပင္ ျပစ္ဒဏ္ခတ္ ခံရေတာ့မည္မဟုတ္ဘဲ က်ဴးလြန္မိခဲ့သမွ်အား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိမိ၏အသနားေတာ္ျဖင့္ ျပစ္ဒဏ္မခတ္ေတာ့ဘဲ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္က လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးလိုက္လွ်င္ တျခားဘယ္သူမွ အျပစ္ေပးရန္ မထိႏိုင္ေတာ့ပါ။ အလႅာဟ္ေပးသည့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရထားသူအား ဂ်ဟႏၷမ္သို႔လည္း ထည့္လို႔မရပါ။ ကဗရ္မွာ ျပစ္ဒဏ္ခတ္လို႔မရပါ။ ထိုသုိ႔ေသာ လြတ္လပ္မႈမ်ဳိးကို ရရွိမည့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဤညျမတ္မဟာတြင္ အထူးတလည္ ခ်ီးျမႇင့္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အီမာန္ရွင္တုိင္းသည္ ယင္းဆုထူးကို ရေအာင္ ယူၾကရပါမည္။ မဂ္ဖိရသ္ကို ပိုင္ဆိုင္သြားပါက အလြန္ပင္ ၾကည္ႏူး ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းဆုထူးကို ရေအာင္ ယူၾကပါ။ တျခားေသာ မြစ္လင္မ္က ရသည္ဆိုလွ်င္ အသင္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္ ဘာ့ေၾကာင့္ မရ ရပါမည္နည္း။ အလႅာဟ္ေပးသည့္ ဆုကို ရဖို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကပ္ရန္မလိုပါ။ အလႅာဟ္ကိုသာ ကပ္ဖို႔လိုမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အလႅာဟ္က မိမိအား ႏွစ္သက္ၿပီး ေပးခ်င္လာေအာင္ အလႅာဟ္ထံပါးတြင္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းခံရပါမည္။ လူလူခ်င္းတြင္ ေအာက္က်ဳိ႕၍ ေလာကီခ်မ္းသာမႈကို ရယူသည့္ အက်င့္ရွိသူမ်ားအဖို႔ ဗရားသ္ညက ေတာင္းဆိုေနပါသည္။ အလႅာဟ္ထံတြင္ ေအာက္က်ဳိ႕ပါက သိကၡာလည္းမက်၊ လူျမင္အရွက္ကြဲရသည္လည္း မျဖစ္ပါ။ အဆံုးဆိုရလွ်င္ လူ႔သည္းေျခႀကိဳက္ ပိုက္ဆံပင္ ကုန္ဖို႔မလိုအပ္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္ထံပါးေအာက္က်ဳိ႕ၿပီး အထူးဆုျဖစ္သည့္ မဂ္ဖိရသ္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာမႈအား ရယူေတာင္းခံၾကပါ။

အျငင္းမ်ားႏွင့္ ဗရားသ္

ယေန႔အခါသမယရွိ မြစ္လင္မ္အသိုင္းအ၀ိုင္း အထူးဆိုရလွ်င္ အြန္လိုင္း မြစ္လင္မ္အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ အလြန္အျငင္းသန္ေသာ အုပ္စုတစ္ခုျဖစ္သည္။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ ေရွ႕လူ ေနာက္လူ ဘာမွမၾကည့္ဘဲ၊ မိမိေျပာလိုသည္ကိုသာ တစ္စိုက္မတ္မတ္ ျငင္းၾကသည္။ အျငင္းအခံုအျဖစ္ဆံုးေသာ အုပ္စုပင္ ျဖစ္၏။ မိမိတို႔ ျငင္းေနသည့္အရာသည္ ရွရီအသ္၏ မည္သည့္အဆင့္အတန္းတြင္ ရွိသည္။ ျငင္းလုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ဖတ္ရွဳေနသူမ်ားတြင္ ခံစား၊ မွတ္ယူသြားသည့္ အသိမ်ား အဘယ္ကဲ့သုိ႔ ရွိသြားမည္။ ကိုယ္ျငင္းလိုက္လို႔ မြစ္လင္မ္တို႔ထဲမွ အသိနည္းသူမ်ား အယူအဆေျပာင္းသြားႏုိင္ျခင္း ရွိ မရွိ စသည္တို႔အား လံုး၀စဥ္းစား ဆင္ျခင္ျခင္း မရွိေပ။ အာရံုရွိသည္မွာ ျငင္းရန္သာျဖစ္၏။ ဒီအေၾကာင္းအရာေရာက္လွ်င္ ဒါျငင္းရမည္ဟု ေလွနံဓါးထစ္ မွတ္ယူထားသူ အမ်ားအျပား ရွိၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ အျငင္းမ်ားသည္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိး အလြန္မ်ားလွသည္။ ယခု ဗရားသ္တြင္လည္း စၿပီး ျငင္းၾကမည္သာ ျဖစ္၏။
ျမန္မာျပည္တြင္ ယခင္ ရွိခဲ့ဖူးေသာ အာလင္မ္ႀကီးမ်ားကို ျပန္လည္ တမ္းတမိပါသည္။ လက္ရွိ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနသည့္ အာလင္မ္ႀကီးမ်ားအားလည္း တမ္းတပါ၏။ ၎တို႔သည္ မည္သည့္အခါမွ လုပ္ရပ္တစ္ခုအား တစ္ဆံုးပုတ္ခတ္ေျပာဆို ကန္႔ကြက္သည္ဟု မရွိပါ။ သူ႔က႑ႏွင့္ သူ ေျပေျပလည္လည္ ရွင္းျပသည္။ တစ္ဖက္သား လက္ခံခ်င္လာေအာင္ ေျပာျပတတ္သလို ျမန္မာျပည္ရွိ မြစ္လင္မ္တို႔၏ စရိုက္ႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္လည္း သင္ျပေပးသည္။ ဗရားသ္အေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ယခင္ဆရာႀကီးမ်ား၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို နားေထာင္ရပါလွ်င္ အိမ္ျပန္သည္ႏွင့္ တစ္ညလံုး ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ား ျပဳလုိစိတ္ ထက္သန္သြားမည္။ လိုလားစြာ အိဗာဒသ္ျပဳၾကမည္။ ယခုေခတ္ အျငင္းအုပ္စု၏ စကားမ်ားကို ဖတ္လိုက္ပါက လုပ္မည္ဟု စဥ္းစားထားသည္မ်ားပါ အကုန္ေပ်ာက္၍ ဖြင့္ထားသည့္ ကုရ္အာန္ပါပိတ္ အိပ္ရမည့္အတိုင္း ျငင္းၾကေပသည္။ အစၥလာမ္မွ သြန္သင္သည္မွာ ျငင္းရန္မဟုတ္။ သင္ျပရန္သာ ျဖစ္သည္။ မျငင္းခိုင္းထားေပ။ ဗရားသ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မြစ္လင္မ္ထုအတြင္း အုပ္စုအခ်ဳိ႕ရွိသည္။ တစ္ခုမွာ ရွရီအသ္မွ မသတ္မွတ္သည္ကို သတ္မွတ္သည္ဟု မွတ္ယူ၍ က်င့္စဥ္မ်ားသတ္မွတ္သည့္ အုပ္စုျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္စုမွာ ျပဳလုပ္ခြင့္ရွိသည္ႏွင့္ မရွိသည္မ်ားအား ေရာသုတ္၍ မပိုင္ ဗိဒ္အသ္ပါဟု တစ္ညလံုး ထိုင္ျငင္းသည့္ အုပ္စု ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္စုမွာ အိဗာဒသ္လည္းမလုပ္၊ ျငင္းသည္လည္းမဟုတ္၊ ဗရားသ္တြင္ သႀကၤန္ကားႏွင့္ပတ္သလုိ တစ္ၿမိဳ႕လံုး လိုက္ပတ္ေနသူမ်ားျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္စုမွာ အိပ္ပုပ္အုပ္စုျဖစ္သည္။ ထိုအုပ္စုမ်ား၏ လုပ္ရပ္တု႔ိသည္ အေရမရ အဖတ္မရႏွင့္ အသြားမေတာ္လွ်င္ အျပစ္ထိုက္မည့္ လုပ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ကုသုိလ္ပိုေပးသည္ဟု ျပထားသည့္ ေနရာမ်ား၊ အခ်ိန္မ်ား ညမ်ား ရက္မ်ားတြင္ ေကာင္းမႈလုပ္ပါက ကုသိုလ္ပိုရသလို ျပစ္မႈလုပ္ပါကလည္း ျပစ္ဒဏ္ပိုႀကီး၏။ ဗရားသ္ဟု ဆိုသည္ႏွင့္ ဘာလုပ္လုပ္ ခြင့္လႊတ္ေပးမည္ဟု မဆိုလိုပါ။ ထုိ႔ျပင္ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခု မွားေၾကာင္း ေျပာလိုပါကလည္း တစ္ဖက္သူ နားလည္ေအာင္ လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ေျပာပါ။ ထိုသုိ႔မွ လက္မခံလွ်င္ သူ႔ထုိက္ႏွင့္ သူ႔ကံသာ ျဖစ္၏။ ဒီ့ထက္ပို၍လည္း တာ၀န္မေပးထားေပ။ ျငင္းဖုိ႔မလိုအပ္။ ထို႔အတူ ေကာင္းမႈျပဳသူမ်ားအား ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားရန္လည္း မလိုပါ။

ဗရားသ္မွာ က်င့္စဥ္ မသတ္မွတ္ထားျခင္း

ဗရားသ္ညတြင္ မည္သို႔ေသာ ေကာင္းမႈျပဳရမည္ဟု အတိအက် မသတ္မွတ္ထားပါ။ ထိုသို႔မသတ္မွတ္ထားျခင္းမွာ လူတို႔ လြယ္ကူ သက္သာေစရန္ ျဖစ္၏။ ဒါမွမလုပ္လွ်င္ ဗရားသ္မျဖစ္ဟု ယူဆဖို႔မလိုအပ္ေပ။ ဗရားသ္တစ္ညတြင္သာ ေကာင္းမႈမ်ား ပံုေအာလုပ္ၿပီး က်န္ေန႔မ်ားတြင္မူ ဖဂ်ရ္မထ၊ ရုပ္ရွင္မဖ်က္ အတင္းမပ်က္ ဓါတ္ပံုရိုက္မျပတ္ျဖစ္ေနလွ်င္ ေထာပတ္ေပၚတြင္ ငပိအုပ္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါမည္။ ဗရားသ္ညဟူသည္ အလႅာဟ္ထံပါးမွ ေတာင္းခံရမည့္ ညျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘယ္သူေတာင္းမလဲ ငါအရွင္ေပးမည္ဟု မိန္႔ေနသည့္ ညျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းညမွစ၍ ေနာက္ေန႔တိုင္းတြင္ ျပစ္မႈမ်ားမွ ေရွာင္ႏိုင္စြမ္းေပးပါဟု ေတာင္းခံရပါမည္။ အစၥလာမ့္၏ ထူးျမတ္သည့္ ညမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိန္႔ထားမႈမ်ားတြင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေတာင္းရန္ကိုသာ အဓိကထားသည္။ တျခား ေထြေထြထူးထူး ဘာမွမျပထားေပ။ ထိုသို႔ မျပထားျခင္းမွာ လံုး၀မလုပ္ရဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္သည္ကို နားလည္ရပါမည္။ သတ္မွတ္ခ်က္ မထားရျခင္းမွာ လူသားတို႔လြယ္ကူရန္အတြက္သာ ျဖစ္ၿပီး လုပ္လွ်င္ ရမည္။ ပိုလုပ္သူက ပိုရမည္ ျဖစ္၏။ တခ်ဳိ႕က မလုပ္လည္း ရသည္ဟု မွတ္ယူထားသည္။ မလုပ္လွ်င္ မရပါ။ လုပ္သူကဲ့သို႔ ကုသိုလ္မ်ား ပိုမရႏိုင္ေတာ့ပါ။ အဓိက သိထားရမည္မွာ ဗရားသ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ က်င့္စဥ္မ်ား ဘာဖတ္မွ ရမည္ဟုသည့္ စာသားမ်ား မရွိျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
လူတစ္ဦးသည္ ဗရားသ္တြင္ နဖိလ္နမားဇ္မ်ား ဖတ္မည္။ ဖတ္ႏိုင္သည္။ ကုရ္အာန္မ်ား ဖတ္ႏိုင္သည္။ ဟာဂ်သ္ဖတ္၊ စူရဟ္ယာစီးန္ဖတ္၍ ေတာင္းဆုမ်ား ျပဳႏိုင္သည္။ ဘာမွမဖတ္ဘဲ ဒီအတိုင္း ေတာင္းဆုမ်ားျပဳေနမည္။ ထုိပံုစံလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဇိကိရ္မ်ား၊ ဒ႐ူးဒ္မ်ား၊ အိစ္သိဂ္ဖာရ္မ်ား ျပဳေနမည္။ ဒီလိုလည္း ျဖစ္သည္။ အဓိကမွာ ဒါလုပ္မွ ဗရားသ္ျဖစ္မည္၊ ဗရားသ္မွာ ဒါေတြပဲ ဖတ္ရမည္ဟု မယူဆထားရန္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ အလႅာဟ္ထံမွ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ရရန္ ေတာင္းခံပါ။ ကုသိုလ္မ်ား ရရန္ ေကာင္းမႈမ်ားျပဳပါ။ ျငင္းျခင္းသည္ ေကာင္းမႈတြင္မပါ။ တခ်ဳိ႕ က အိပ္လိုက္ အိပ္လိုက္ဟု တိုက္တြန္းၾကသည္။ ပမာတစ္ခုျပမည္။ သမၼတတစ္ဦးက ငါ့အေနနဲ႔ ဒီကေန႔ညမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ဘဏ္တိုက္ကို တစ္ညလံုး ဖြင့္ေပးထားမယ္။ မည္သူမဆို ႀကိဳက္သေလာက္ လာယူပါဟု ေၾကျငာထားလွ်င္ ထိုညကို တစ္ညလံုးအိပ္မည္လား၊ သို႔မဟုတ္ ေခါက္တံု႔ ေခါက္ျပန္ တစ္ညလံုး သယ္ထုတ္မည္လား။ စဥ္းစားပါ။ ဗရားသ္ည၊ ထုိ႔အတူ ညထူးညျမတ္မ်ားအေၾကာင္းေရာက္လွ်င္ အမ်ားအားျဖင့္ ေခၽြးသိပ္စကား အိပ္လိုက္ပါဟု ေျပာၾကသည္။ အိပ္လည္း အိပ္ၾကသည္။ အလႅာဟ္အရွင္က ငါ့ထံက ဘယ္သူ လာယူမလဲ ငါ့ထံက ဘယ္သူလာယူမလဲဟု မိန္႔ေနသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က အိပ္ေကာင္းျခင္း အိပ္ေနၾကသည္။ အိပ္သင့္ပါသလား။ ထိုသို႔အိပ္ေနရမည့္ ညျဖစ္ပါသလား။ မက်န္းမာသူ အခက္အခဲရွိသူမ်ားျဖစ္လွ်င္မူ မဆိုပါ။ အိပ္ႏိုင္ နားႏိုင္သည္။ ယခုမူ အေကာင္းအတုိင္းႀကီးႏွင့္ အျငင္းအခံု အစံုလုပ္ၿပီးပါက အိပ္လိုက္သူမ်ား၊ သူတစ္ပါး ေကာင္းမႈုလုပ္သည္ကို ပုတ္ခတ္ၿပီး အိပ္ခိုင္းသူမ်ား၊ ဘာမွမလုပ္ဘဲ အိပ္ျခင္းကို စြဲကိုင္က်င့္သံုးေနသူမ်ားအေနျဖင့္ စဥ္းစားပါ။ အျခားေသာ ညမ်ားတြင္လည္း အိပ္ၾကသည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ညတြင္လည္း အိပ္ေနပါမည္လား။

မိန္းကေလးမ်ား ပိုယူပါ

ဗရားသ္အပါအ၀င္ ညထူးညျမတ္၊ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မ်ားေရာက္လာလွ်င္ မြစ္လင္မ္အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႕တို႔မွာ ေသာကျဖစ္ၾကသည္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကသည္။ ငါေတာ့ ဗရားသ္ကို ကိုယ္မသန္႔သည့္အျဖစ္ႏွင့္ ျဖတ္သန္းရေတာ့ပါမည္လားဟု ေတြးေနၾကရသည္။ ယင္းအေတြးသည္ မွားပါသည္။ အလႅာဟ္က အမ်ဳိးသမီးတို႔ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း သတ္မွတ္ေပးထားသည့္အရာသည္ သူ႔ကာလႏွင့္သူ ဆင္းသက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းျဖစ္စဥ္တြင္ ဘာမွ ၀မ္းနည္း ေသာကေရာက္ရန္မလိုအပ္ပါ။ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ အထူးကာလတြင္ ျပဳလုပ္ခြင့္ မရွိသည္မွာ အနည္းငယ္သာ ျဖစ္၏။ နမားဇ္ မဖတ္ရ၊ ကုရ္အာန္မဖတ္ရ။ ရိုဇဟ္မထားရ။ ဒီေလာက္သာ ျဖစ္သည္။ ကအ္ဗဟ္ေရာက္ေနသူမ်ား သြ၀ါးဖ္မလုပ္ရ။ လုပ္ႏုိင္သည့္ ေကာင္းမႈမ်ား အလြန္မ်ားျပားစြာ ျပန္႔က်ဲလ်က္ ရွိေနသည္ကို သတိျပဳရပါမည္။ အစၥလာမ္တြင္ နမားဇ္ဖတ္မွ ကုသုိလ္ေပးမည္ဟု မျပထားေပ။ သပ္စ္ဗီမ်ားစိပ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ျပင္ ဗရားသ္ဟူသည္ ဆုေတာင္းရမည့္ည ဒုအာမ်ား ေတာင္းခံရမည့္ညျဖစ္ပါသည္။ အစၥလာမ့္မွ လြယ္ကူမႈျပဳေပးထားသည္။ ဒုအာေတာင္းဖို႔ ေနရာ ဌာန အခ်ိန္ သန္႔ျပန္႔မႈ မည္သည့္စည္းကမ္းခ်က္ တစ္ခုမွ် မသတ္မွတ္ေပးထားပါ။ (မသတ္မွတ္ျခင္းမွာ မလုပ္ႏွင့္ေျပာသည္မဟုတ္ပါ။ လုပ္ႏုိင္ပါက ပိုေကာင္းသည္။ မလုပ္လည္း ရသည္။) ေတာင္းဆုဒုအာျပဳဖို႔ သန္႔ျပန္႔ရန္ စည္းကမ္းခ်က္မပါ၀င္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္းဆုမ်ား ျပဳပါ။ ၀ုဇူျပဳၿပီး အခင္းခင္း၍ သပ္စ္ဗီစိတ္ အိစ္သိဂ္ဖာရ္ျပဳ ေတာင္းဆုမ်ားျပဳပါ။ မုနာဂ်သိ မက္ဗူးလ္ကို ဖတ္ႏိုင္သည္။ မိမိရသည့္ ဇိကိရ္မ်ား ဖတ္ႏိုင္သည္။ တစ္မ်ဳိးဖတ္ေနရသည္ကို ၿငီးေငြ႕လာလွ်င္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးေျပာင္းဖတ္ပါ။ ထုိညကို ျဖတ္သန္းဖို႔ တားေဆးမ်ား ေသာက္ျခင္း၊ ေသြးဆင္းေနသည္ကို ရပ္ေအာင္လုပ္ျခင္းမ်ား မျပဳရပါ။ အကယ္၍ မိမိလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္တြင္ ေရာဂါတစ္ခုခုျဖစ္လာလွ်င္ ျပစ္မႈပါထိုက္ပါမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွိကို အရွိအတိုင္းသာ ထားပါ။ အစၥလာမ့္၏ လြယ္ကူ သက္သာမႈကို ေဖာ္ေဆာင္ က်င့္သံုးပါ။ သူမ်ားထက္ပိုၿပီး ဇိကိရ္ဖတ္လိုက္ပါ။ သူမ်ားထက္ပိုၿပီး ဒုအာမ်ားေတာင္းပါ။ ကိုယ္လိုခ်င္သမွ် အားလံုးကို အလႅာဟ္ထံက ေတာင္းပါ။

ရိုဇဟ္ကုသုိလ္ ပိုရနည္း

ဗရားသ္ညၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ နဖိလ္ရိုဇဟ္မ်ား ထားၾကသည္။ ဗရားသ္၏ ရိုဇဟ္ကို တစ္လံုးတည္းလည္း ထားႏိုင္သည္။ ဗရားသ္သည္ အရဗီရက္စြဲအရ ၁၅ရက္တြင္ က်ေရာက္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ အရဗီလစဥ္ အလယ္ရက္ျဖစ္ေသာ ၁၃၊ ၁၄၊ ၁၅တြင္ နဖိလ္ရိုဇဟ္ ေစာင့္ထိန္းေလ့ရွိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုလတြင္လည္း စာဖတ္သူအေနျဖင့္ ကုသုိလ္ပိုလိုခ်င္ပါက တမန္ေတာ္၏ ယင္းစြႏၷသ္ေလးကိုပါ ယူေဆာင္ က်င့္သံုးလိုက္ပါ။ ကုသိုလ္ပိုရပါမည္။ ရွအ္ဗာန္လတြင္ တမန္ေတာ္သည္ ရိုဇဟ္မ်ားစြာထားျခင္းကို က်င့္သံုးျပခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္လည္း တမန္ေတာ္စြႏၷသ္ကို အလြန္ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ က်င့္သံုးေလ့ ရွိပါသည္။ ပမာ ၀လီမာကို စြႏၷသ္ျဖစ္၍ မရမက က်င့္သံုးၾကသည္။ ဒါ၀သ္ဖိတ္လွ်င္ သြားရမည္ဟူသည့္ စြႏၷသ္ကို အျပည့္အ၀အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကသည္။ ယခုလည္း တမန္ေတာ္၏ စြႏၷသ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ လစဥ္သံုးရက္ ရိုဇဟ္ထားျခင္းကုိလည္း က်င့္သံုးႏိုင္ပါသည္။ စြႏၷသ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းလည္းျဖစ္သလို နဖိလ္ရိုဇဟ္၏ ကုသုိလ္လည္း ရပါမည္။ နဖိလ္သည္ အလြန္တန္ဖိုးႀကီးလွေသာ ေကာင္းမႈတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္ၿပီး အလႅာဟ္အလိုတူမွ က်င့္သံုးႏိုင္ပါသည္။ ဗရားသ္တစ္ရက္တည္းထားမည့္အစား သံုးရက္ထားႏိုင္ပါက ပိုေကာင္းပါသည္။

ေရွ႕ႏွစ္အတြက္ ႀကိဳျပင္ပါ

ဗရားသ္ညတြင္ ေရွ႕တစ္ႏွစ္စာ အစီအစဥ္မ်ား သတ္ဆိုင္ရာေကာင္းကင္တမန္မ်ားထံသို႔ အပ္ႏွင္းသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ေရွ႕တစ္ႏွစ္ကို မည္သုိ႔ျဖစ္လိုသည္ကို အလႅာဟ္ထံ ေျပာပါ။ ျဖစ္ခ်င္သည္မ်ားကို ေတာင္းပါ။ ရေအာင္ေတာင္းလွ်င္ ရပါမည္။ မရ တရ ေတာင္းလွ်င္ မရ တရ ျဖစ္မည္။ လံုး၀မေတာင္းလွ်င္ ဘာမွလည္း မရပါ။ ထုိမွ်သာ ကြာျခားပါသည္။

ျပစ္မႈ ထူလွသည့္ ယေန႔အခါသမယမ်ဳိးတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ရရွိသည့္ အခ်ိန္ေလးကို အလြန္တန္ဖိုးထား၍ ျဖတ္သန္းရပါမည္။ သူမ်ားအိပ္တိုင္း မိမိလိုက္အိပ္သင့္ပါသလား ဟူသည္ကို ကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္က ဗရားသ္၏ ခ်ီးျမႇင့္မႈႏွင့္ ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရရွိမည့္ ဗရားသ္၏ ခ်ီးျမႇင့္မႈတို႔သည္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ရွိခ်ိန္ မို႔လို႔ ပိုေပးသည္။ ငမိုက္သားေတြ ေပါမ်ားေနလို႔ ေလွ်ာ့ေပးသည္ဟူ၍ မရွိပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပးမည္ဟု မိန္႔ထားျခင္းမ်ားသည္ မိန္႔သည္အခ်ိန္မွ စ၍ ယေန႔အထိ၊ ကိယာမသ္အထိ ထိုအတိုင္း ရွိေနပါမည္။ ကြာျခားသြားသည္မွာ ယင္းဆုလာဘ္ကို ရယူႏိုင္သူ အရည္အခ်င္းမ်ား ကြာသြားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ေပးျခင္းက ဒီအတုိင္းသာ ရွိပါသည္။ ယူႏုိင္သူမ်ားသာ ကြာျခားသြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ ဗရားသ္၏ အထူးဆုမ်ားကုိ ရေအာင္ယူႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို အရယူႏိုင္ေအာင္ ေတာင္းခံပါ။ ေရွ႕ႏွစ္အတြက္ ႀကိဳျပင္ၾကပါ။ ကုသိုလ္ေတြ ပိုရေအာင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးပမ္းၾကပါဟု အလ္မုဖီးဒ္၏ ခ်စ္ပရိတ္သတ္ႀကီးအား တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။

ရွအ္ဗာန္၊ ၁၂၊ ေယာင္မုလ္ဂ်ဳမုအဟ္၊ ၁၄၃၆။
19.May.16

ဤလင့္မွ ရွဲေပးႏိုင္ပါသည္။
https://web.facebook.com/almufeed.mm/posts/977926825661240:0

Wednesday, May 4, 2016

မိအ္ရားဂ်္ည


မိအ္ရားဂ်္ညသည္ ထူးျမတ္မႈရွိသည့္ ညမ်ားတြင္ ပါ၀င္သလား၊ ယင္းညတြင္ မည္သည့္ေကာင္းမႈမ်ား အထူးတလည္ က်င့္ရမည္နည္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္က မိအ္ရားဂ်္ညတြင္ အဘယ္သို႔ က်င့္ႀကံခဲ့ပါသနည္း၊ မိအ္ရားဂ်္သည္ ရဂ်ဗ္ ၂၇ရက္တြင္သာ အတိအက်ျဖစ္ခဲ့သလား စသည္တို႔အား ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မိအ္ရားဂ်္ကို အထူးအိဗာဒသ္ျပဳရာ ညတစ္ညအျဖစ္မသတ္မွတ္မီ သိရွိရန္ လိုအပ္ပါသည္။

တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္က မိအ္ရားဂ်္တြင္ က်င့္ႀကံခဲ့ပံု

မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ဤေလာကႀကီးအတြင္းဝယ္ (၁၈)ႏွစ္ၾကာသည္အထိ သက္ရွိထင္ရွား ရွိခဲ့သည္။ ထို(၁၈)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ယင္းညအား အေလးထားရန္ အထူးတလည္မိန္႔ၾကားျခင္း (သုိ႔) ဤညတြင္ ကဒရ္ညကဲ့သုိ႔ ႏိုးၾကားေနျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးစဝါးဗ္ ပိုရမည္ဟု မိန္႔ၾကားျခင္းမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိေနစဥ္တြင္ ယင္းည၌ မအိပ္ဘဲ ႏိုးၾကားေနျခင္း၊ အေလးအနက္ျပဳျခင္းမ်ားလည္း မရွိခဲ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္က မိအ္ရားဂ်္ညတြင္ အထူးအိဗာဒသ္ျပဳျခင္း မရွိသည္ကို သိရပါသည္။

မိအ္ရားဂ်္ညသည္ ထူးျမတ္မႈရွိသည့္ ညမ်ားတြင္ ပါ၀င္မႈ ရွိ၊ မရွိ

ရဂ်ဗ္လ ၂၇ ရက္ညသည္ မိအ္ရားဂ်္ညျဖစ္သည္ဟု ေက်ာ္ၾကားၿပီး ဤညတြင္လည္း ကဒရ္ကဲ့သုိ႔ပင္ က်င့္ေဆာင္ၾကရမည္။ ကဒရ္ညျမတ္ကဲ့သုိ႔ ထူးျမတ္မႈမ်ား မိအ္ရားဂ်္ညတြင္လည္း ရွိသည္ဟု ယူဆရံုသာမက ကဒရ္ညထက္ပင္ ပိုသည္ဟူ၍ တစ္ေနရာ၌ေရးသားထားသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္(မြဖ္သီသကီး) ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူးသည္။ ထို႔ျပင္ မိအ္ရားဂ်္ည၌ ရကအသ္မည္မွ်ဖတ္ရမည္။ ရကအသ္တိုင္းတြင္ မည္သည့္စူရဟ္မ်ားသာ ဖတ္ရသည္ဟူေသာ သီးသန္႔နမားဇ္မ်ားလည္း ထြင္ထားသည္။ ထိုယူဆခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအားလံုးသည္ မွားပါသည္။ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္တြင္ ယင္းယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား လုံး၀မပါ၀င္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သိမွတ္ထားရပါမည္။ ထို႔ျပင္ ထူးျမတ္သည့္ ညမ်ားဟု သတ္မွတ္သည့္ညမ်ားတြင္ မိအ္ရားဂ်္ မပါ၀င္ပါ။

မိအ္ရားဂ်္သည္ ရဂ်ဗ္ ၂၇ရက္တြင္သာ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းလား

တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မိအ္ရားဂ်္ ေကာင္းကင္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရဂ်ဗ္လ ၂၇ ရက္ညတြင္ မိအ္ရားဂ်္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္ဟူ၍ အတိအက် မေဖာ္ျပထားပါ။ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္သည့္ ညႏွင့္ပတ္သက္၍ မတူညီေသာ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားစြာ လာရွိထားသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား၌ ရဗီအြလ္ေအာက္ဝလ္လတြင္ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္သည္ဟု ပါရွိၿပီး အခ်ဳိ႕ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား၌မူ ရဂ်ဗ္လဟု တင္ျပထားသည္။ သို႔သာမက မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ က်န္ရွိေသာ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား၌ အျခားလမ်ားတြင္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားသည့္အတြက္ မည္သည့္ညသည္ မိအ္ရားဂ်္ညျဖစ္သည္ဟူ၍ တိက်စြာမေျပာႏိုင္ပါ။

မိအ္ရားဂ်္ည၏ က်င့္စဥ္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မွတ္တမ္းမရွိခဲ့ရသနည္း

မိအ္ရားဂ်္ညသည္လည္း ကဒရ္ကဲ့သို႔ အထူးသတ္မွတ္မႈရွိေသာ ညျဖစ္ၿပီး ကဒရ္ညျမတ္ကဲ့သို႔ အထူးပညတ္ေတာ္မ်ား ရွိခဲ့ရိုးမွန္လွ်င္ ထုိည၏ ေန႔ ရက္ႏွင့္ လတို႔ကို မွတ္တမ္းတင္ ထိန္းသိမ္းရန္ အေရးႀကီးသည္။ ယခုမူ ထိုည၏ ေန႔ရက္ႏွင့္ လတို႔အား မွတ္တမ္းတင္ ထိန္းသိမ္းထားျခင္း မရွိထားေသာေၾကာင့္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ညသာလွ်င္ မိအ္ရားဂ်္ညျဖစ္သည္ ဟူ၍ အတိအက် သတ္မွတ္ခြင့္မရွိပါ။ ရက္ကာလကို မွတ္တမ္းတင္ထားမႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းညသည္ အီမာန္ရွင္တို႔အတြက္ ထူးျခားသည့္ တာ၀န္မ်ား သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေၾကာင္းကို သိရပါသည္။

မိအ္ရားဂ်္သည္ ထူးျမတ္ခဲ့သည္ မွန္ေသာ္လည္း

တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မိအ္ရားဂ်္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္္မူခဲ့သည္။ ထိုည၌ပင္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ျမတ္အား အနီးကပ္ဆံုးေသာ အဆင့္၊ အပါးေတာ္၌ ခစားျခင္းဟူေသာ အခြင့္ထူးကို ေပးသနားျခင္း၊ အုမၼသ္အတြက္ နမားဇ္မ်ားအား လက္ေဆာင္ပါးေတာ္မူခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ႂကြျမန္းထားသည့္ ထိုမိအ္ရားဂ်္သည္ ထူးျမတ္ႀကီးက်ယ္သည့္ည မုခ်ျဖစ္ၿပီး ထိုည၏ ႀကီးျမတ္ထူးကဲမႈအေပၚ မည္သည့္မုစ္လင္မ္ကမွ် သံသယမျဖစ္ရပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ၾကြျမန္းခဲ့သည့္ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာညသည္ ထြတ္ျမတ္ခဲ့သည္။ ရဂ်ဗ္ (၂၇) ရက္ညက ထြတ္ျမတ္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မြစ္လင္၏တာ၀န္မွာ တမန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သြားခဲ့သည့္ မိအ္ရားဂ်္ညသည္ အမွန္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔သြားခဲ့သည့္ ညက ထူးကဲေၾကာင္းကိုသာ စိတ္တြင္ စြဲမွတ္ယံုၾကည္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းညတြင္ အိဗာဒသ္မ်ား၊ တစ္ညလံုး မအိပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ တာ၀န္မရွိပါ။

တမန္ေတာ္ျမတ္ နဗီျဖစ္ၿပီး (၅) ႏွစ္ေျမာက္တြင္ မိအ္ရားဂ်္ကို ရရွိခဲ့သည္။ ဤျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ေလာက၌ (၁၈)ႏွစ္တိုင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိခဲ့သည္။ ယင္း(၁၈)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အထူးမိန္႔ၾကားျခင္း၊ ဤည၌ ကဒရ္ညကဲ့သို႔ ႏိုးၾကားေနျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္မ်ားျပားစြာ ရမည္ စသည္တုိ႔ မိန္႔ခဲ့ျခင္း မရွိပါ။ ထိုေခတ္ထိုအခါက ဤည၌ႏိုးၾကားျခင္း၊ အေလးထားျခင္းမ်ားလည္း မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ႏိုးၾကားျခင္း မျပဳခဲ့။ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား ႏိုးၾကားရန္ မိန္႔ျခင္းလည္း မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ အထိ ဤေလာကတြင္ ဆြဟာဗာမ်ား ရွိေနၾကေသးသည္။ ထိုရာစု တစ္ခုလံုးအတြင္း မည္သည့္ဆြဟာဗဟ္ကမွ် ရဂ်ဗ္လ (၂၇)ရက္ညအား အထူးအေလးထားသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆြဟာဗာမ်ားမလုပ္ခဲ့သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအား အစၥလာမ့္အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း၊ စြႏၷသ္ဟုသတ္မွတ္ျခင္း၊ ထိုလုပ္ရပ္အား စြႏၷသ္ကဲ့သုိ႔ အေရးတယူျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္၏။

မိအ္ရားဂ်္ဟု ယူဆသည့္ညတြင္ သီးသန္႔အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း ဗိဒ္အသ္
ထိုညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း၊ ယင္းညအား အေလးအနက္ထားျခင္းမွာ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ညတိုင္း ညတိုင္းတြင္ တစ္ညလံုး မအိပ္ဘဲ အိဗာဒသ္ျပဳႏိုင္စြမ္း ခ်ီးျမႇင့္ပါက အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆံုးပင္ျဖစ္သည္။ ညစဥ္ႏိုးၾကားလွ်က္ အိဗာဒသ္ျပဳၿပီး အလားတူ (၂၇)ရက္ညတြင္လည္း ႏိုးၾကားလ်က္ အိဗဒသ္ျပဳမည္ဆိုပါက မည္သို႔မွ်ဆိုရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။

ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ ႐ိုဇာဟ္ရွိ / မရွိ
အခ်ဳိ႕သူတို႔က ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔၏ ရိုဇာဟ္သည္ အာရွဴရဟ္ႏွင့္ အရာဖဟ္ေန႔မ်ား၏ ရိုဇာဟ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ထူးျမတ္မႈရွိသည္ဟု ယူဆထားသည္။ ထိုေန႔၏ ရိုဇာဟ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆြဟီးစနဒ္ျဖင့္ ဆင့္ျပန္ခ်က္မရွိပါ။

ဟဇရသ္အုမရ္က ဗိဒ္အသ္ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္းတားျမစ္ျခင္း
ဟဇရသ္အုမရ္ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္က လူအခ်ဳိ႕သည္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔ ရိုဇဟ္ကို အထူးအေလးထား၍ ေစာင့္ထိန္းေနေၾကာင္း ၾကားသျဖင့္ ခ်က္ျခင္းအိမ္မွ ထြက္၍ လူတစ္ဦးျခင္းကို ေတြ႕ဆံုၿပီး အသင္ကၽြႏ္ုပ္ေရွ႕၌ စားေသာက္ၿပီး ရိုဇဟ္မရွိေၾကာင္း သက္ေသျပဟု ေျပာၿပီး ဇြတ္အတင္း စားေသာက္ေစသည္။ ထိုသုိ႔ တိတိက်က် လူတို႔အား စားေသာက္ေစျခင္းမွာ လူတို႔က ယေန႔အတြက္ ရိုဇဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထူးသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ထူးျမတ္မႈမ်ားမရွိဘဲ အျခားေသာေန႔မ်ား၌ နဖိလ္ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သကဲ့သို႔ ဤေန႔တြင္လည္း နဖိလ္ရိုဇဟ္ထားႏိုင္ၿပီး မည္သို႔မွ် ကြာျခားခ်က္မရွိ ဟု သိရွိလာၾကေစရန္ျဖစ္သည္။ ဟဇရသ္အုမရ္သည္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းအား ဗိဒ္အသ္ဟု အတိအလင္းတားျမစ္ခဲ့ၿပီး အစၥလာမ္အတြင္း ကုိယ့္ယူဆခ်က္ျဖင့္ အပိုလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

ထိုည၌သာ ႏိုးၾကားလိုသူတို႔၏ ေစာဒက 
အခ်ဳိ႕က အဲ့ဒီညမွာ ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ အိဗာဒသ္ျပဳလုပ္ၿပီး ေန႔ဘက္မွာ ရိုဇဟ္ထားတာပဲ၊ အျပစ္က်ဴးလြန္တာ၊ ခိုးမႈက်ဴးလြန္တာ၊ အရက္ေသာက္တာ၊ ဓားျပတိုက္တာမွ မဟုတ္ပဲ၊ အိဗာဒသ္ျပဳၾကတာပဲ၊ ေန႔ဘက္မွာ ရိုဇဟ္ထားရင္လည္း မေကာင္းတာလုပ္တာမွ မဟုတ္ပဲဟု ေစာဒက တတ္ၾကသည္။

အစၥလာမ္က အမိန္႔နာခံရန္ ေတာင္းဆိုထားျခင္း
ဟဇရသ္အုမရ္က ထိုေန႔၌ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ေတာ္မူျခင္းမရွိပဲ မိမိဘက္မွ ဖန္တီးၿပီး အေလးအနက္ထားေနျခင္းသည္ အဓိက မေကာင္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ အစၥလာမ့္မိန္႔မွာခ်က္အားလံုး၏ အခ်ဳပ္မွာ အမိန္႔နာခံျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ နမားဇ္ဝတ္ျပဳပါဟု မိန္႔သည့္အခါ နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္း အိဗာဒသ္ျဖစ္သည္။ နမားဇ္ဝတ္မျပဳႏွင့္ဟု မိန္႔သည့္အခါ နမားဇ္ဝတ္မျပဳျခင္းမွာ အိဗါဒသ္ျဖစ္သည္။ ရိုဇဟ္မထားႏွင့္ဟု မိန္႔လွ်င္ ရိုဇဟ္မထားျခင္း အိဗာဒသ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထိုအခ်ိန္၌ ရိုဇဟ္ထားလိုက္မည္ဆိုပါက ဒီးန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အားလံုးသည္ အမိန္႔နာခံျခင္း အတြင္း၌သာ ရွိ၏။

အစၥလာမ္အတြင္း အပိုလုပ္ရပ္မ်ား ထည့္သြင္းျခင္း

လူတစ္ဦးသည္ ထိုေန႔၏ ရိုဇဟ္အား အလြန္အေလးထားေနလွ်င္ ၎သည္ အစၥလာမ္အတြင္း မိမိဘက္မွ အပိုလုပ္ရပ္မ်ား ျဖည့္စြက္သူပင္ ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္အား မိမိနည္း မိမိဟန္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနသူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤပံုစံျဖင့္ ရိုဇဟ္ထားျခင္း မပိုင္ပါ။ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ အမ်ားအားျဖင့္ အျခားရက္မ်ားတြင္လည္း ရိုဇဟ္ထားေလ့ရွိၿပီး ရိုဇဟ္ထားေနက်ရက္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနပါက ထားပါ။ ထုိသူ႔အတြက္ တားျမစ္ခ်က္မရွိ။ သို႔ရာတြင္ ထိုေန႔၏ ရိုဇဟ္သည္ ပို၍ထူးျမတ္သည္၊ ပို၍ ကုသုိလ္ဆဝါဗ္းရရွိမည္ဟု ယူဆၿပီး ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ (သို႔) ထိုည၌သာ ႏိုးၾကား၍ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္းျဖစ္လွ်င္ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။

မုန္႔အခ်ဳိမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း

ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔ ဓေလ့တစ္ခုမွာ နဇရ္ကုိး၍ မုန္႔အခ်ဳိမ်ား လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေန႔တြင္ မုန္႔အခ်ဳိမျပဳလုပ္ပါက မည္မွ်ပင္ နမားဇ္ဖတ္သူ၊ ရိုဇဟ္ထားသူ၊ အျပစ္ေရွာင္ၾကဥ္သူပင္ ျဖစ္ပါေစ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သကဲ့သို႔ပင္။ ကိုယ္တိုင္လည္း မုန္႔အခ်ဳိမလုပ္၊ မုန္႔အခ်ဳိလုပ္သူမ်ားအားလည္း မလုပ္ရန္ တားျမစ္ပါက ၎အား လအ္နသ္ပို႔ျခင္း၊ မေကာင္းေျပာျခင္းမ်ားျဖင့္ ရွဳတ္ခ်ၾကေတာ့၏။ ထုိသို႔ မုန္႔မ်ားျပဳလုပ္ၾကရန္ ဆြဟာဗဟ္မ်ား၊ သာဗိအီးန္မ်ား၊ သဗၺအ္သာဗီအီးန္မ်ားႏွင့္ အိမာမ္ႀကီးမ်ား၏ ၫႊန္ၾကားမိန္႔ဆိုခ်က္၊ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ခုမွ်မရွိခဲ့ပါ။

အက်ဳိးမဲ့ကိစၥမ်ားအတြင္း နစ္သြားေသာ အုမၼသ္
ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ အုမၼသ္သည္ အထက္ပါကဲ့သို႔ အက်ဳိးမရွိသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ နစ္သြားၿပီ ျဖစ္၏။ အက်ဳိးမဲ့ကိစၥမ်ားကို အေရးႀကီးသည္ဟု မွတ္ယူေနသျဖင့္ အမွန္တကယ္ အက်ဳိးရွိ အေရးႀကီးသည့္ တာ၀န္မ်ား ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့၏။ ထုိအခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မိမိေနာင္ေတာ္ မုစ္လင္မ္မ်ားအား တျဖည္းျဖည္းျခင္း သေဘာေပါက္သည္အထိ ရွင္းျပရန္လိုအပ္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕သူတို႔မွာ နားမလည္သျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎တို႔စိတ္အတြင္း၌ မည္သို႔မွ် အတိုက္အခံျပဳလိုမႈ မရွိၾကပါ။ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားအရ မည္သုိ႔မွ် အေျခအျမစ္မရွိေသာ ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ လူတို႔အား ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစိတ္ျဖင့္ သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ရွင္းျပရမည္။ ထိုအခမ္းအနားမ်ား၌ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ျခင္း၊ အျခားသူမ်ားအား သြားဖို႔တိုက္တြန္းျခင္းကိုလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပရလွ်င္ ရဂ်ဗ္လသည္ ရမဇာန္၏ အႀကိဳလျဖစ္ၿပီး ရမဇာန္အတြက္ မိမိကိုယ္တိုင္ ယခုကတည္းက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား လုပ္ထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ရမဇာန္မေရာက္မီ ၂ လအရင္ကပင္ ဒုအာျပဳခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ လျမတ္ရမဇာန္အတြက္ မိမိကိုယ္မိမိ ယခုကတည္းက ျပင္ဆင္ၾက၊ ရမဇာန္သို႔ေရာက္ရွိလာလွ်င္ မိမိတို႔၏ အခ်ိန္မ်ားအား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို သတိရတသရာတြင္ မ်ားစြာ သံုးစြဲရန္၊ အိဗာဒသ္အတြက္ သံုးစြဲရန္ အခ်ိန္ဇယားဆဲြ၍ အသင့္ျပင္ၾက ဟူ၍ လူတုိ႔အား ႀကိဳတင္အသိေပး လွံဳေဆာ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္း တမန္ေတာ္ျပသလမ္းညႊန္ခဲ့သည့္အတုိင္း ဘ၀ရွင္သန္ အမိန္႔နာခံရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

((ကမာၻ႕ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒု-ဥကၠဌျဖစ္ေသာ မုဖ္သီသကီး (အုဆ္မာနီ) ေရးသားသည္ကုိ မုဖ္သီအာဒမ္ (မဇြာေဟရီ) ျပန္ဆိုတင္ျပထားသည့္ အလ္မီဇားန္ အတြဲ-၈၌ပါဝင္သည့္ "မိအ္ရားဂ်္အေၾကာင္း ႏွင့္ ရဂ်ဗ္လတြင္ ျပင္ဆင္ရမည့္အရာမ်ား" ေဆာင္းပါးကို မွီျငမ္းေရးသား၍ အလ္မုဖီးဒ္၏ ခ်စ္ပရိသတ္အတြက္ ျပန္လည္တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။))