Saturday, March 12, 2016

အစၥလာမ့္ပညာေရးစနစ္တစ္ခု လိုအပ္ေနျခင္း


ဤလင့္မွ ရွဲႏိုင္သည္။
https://www.facebook.com/almufeed.mm/posts/927385464048710:0

ျမန္မာျပည္ရွိ မြစ္လင္မ္လူတန္းစားအားလံုး မိမိတုိ႔ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို သင္ယူႏိုင္မည့္ အစၥလာမ့္ပညာေရးစနစ္တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာရန္ အလြန္လိုအပ္ေနပါသည္။ လူတန္းစားအားလံုးဟူသည္မွာ ကေလး၊ လူငယ္၊ လူႀကီး၊ စီးပြားေရးသမားမ်ား၊ အိမ္ေထာင္ရွင္၊ သက္ႀကီးရြယ္အို၊ ၀န္ထမ္း၊ အိုင္တီပညာရွင္မ်ား၊ ဆရာ၀န္မ်ား၊ ေခတ္ပညာရပ္မ်ားတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ား စသျဖင့္ အေျခအေနအစံုတြင္ ပံုစံမ်ဳိးစံုုျဖင့္ က်င္လည္ရုန္းကန္ ေနရသူအားလံုး အစၥလာမ့္ပညာရပ္မ်ားကို သင္ယူႏိုင္မည့္ စနစ္တစ္ခု မြစ္လင္မ္တို႔အတြင္း ေပၚထြက္လာရန္ အေရးတႀကီးလိုအပ္ပါသည္။

ျမန္မာျပည္၏ ယခုလက္ရွိ အစၥလာမ့္ပညာေရးစနစ္တြင္ လူတန္းစား ႏွစ္မ်ဳိးသာ သင္ယူႏိုင္သည္။ တစ္မ်ဳိးမွာ ကေလးငယ္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္မ်ဳိးမွာ ေမာ္လ၀ီ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား ျဖစ္သည္။ ကေလးငယ္ သင္ယူမႈတြင္ အမ်ားဆံုး အသက္ဆယ့္ႏွစ္ ဆယ့္သံုးခန္႔အထိသာ သင္ယူႏိုင္သည္။ မိန္းကေလးျဖစ္၍ အပ်ဳိေဘာ္၀င္လွ်င္ အစၥလာမ့္ပညာေရးကို ဆက္လက္သင္ယူဖို႔ မလြယ္ကူေတာ့ပါ။ ဤလူတန္းစားႏွစ္ခုသည္ အမွန္အားျဖင့္ နည္းပါးေသာ လူတန္းစားျဖစ္ၿပီး လူ႔ဘ၀ရပ္တည္မႈတြင္ အလြန္နည္းပါးေသာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုသာ ျဖစ္၏။ လူတစ္ဦးသည္ အၿမဲတန္း ကေလးျဖစ္ေနသည္ မဟုတ္ပါ။ ကေလးဘ၀မွ ႀကီးလာမည္။ အရြယ္ေရာက္လာမည္။ စီးပြားေရးလုပ္မည္။ အိမ္ေထာင္ျပဳမည္။ ၿပီးေနာက္တြင္ မိဘ ဟူသည္ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းရမည္။ မိဘဟူသည့္ ဘ၀သက္တမ္းသည္ လူ႔ဘ၀တြင္ အၾကာရွည္ဆံုးႏွင့္ ဘ၀ေနာက္ဆံုးအထိ ရွိေနသည့္ ပံုစံျဖစ္သည္။ ထိုအေတာအတြင္း အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား ပမာအားျဖင့္ ဗလီေဂါပက၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခု၏ ဥကၠဌ၊ ဆရာသမား၊ ပညာရွင္၊ ဆရာ၀န္ ၊ ရံုးဝန္ထမ္း စသည္ျဖင့္ ျဖတ္သန္းဦးမည္။ လူေပါင္းစံုႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေျပာဆို ဆက္ဆံေနရမည္။

ပထမဆိုခဲ့သည့္ ကေလးလူတန္းစား ပညာေရးတြင္ အထက္ပါ လူ႔ဘ၀တြင္ က်င္လည္ႀကံဳေတြ႕ရမည့္ အေျခအေနအားလံုးကို အစၥလာမ့္နည္းက် သင္ေပးလို႔ မရေပ။ ကေလးဘ၀ သင္ယူမႈတြင္ ကေလးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြသည္မ်ားကိုသာ သင္ေပးလို႔ရသလို ကေလးသည္လည္း ထိုမွ်သာ နားလည္သူ ျဖစ္၏။ ကေလးတစ္ဦးကို စီးပြားေရးဆိုင္ အစၥလာမ့္အမိန္႔မ်ား၊ အိမ္ေထာင္ဆိုင္ရာ အမိန္႔မ်ား သြားေျပာလို႔မရေပ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ယင္းအေျခအေနမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိေနသည့္ မြစ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔ထမ္းေဆာင္ေနရသည့္ ဘ၀တာ၀န္မ်ားကုိ အစၥလာမ့္နည္းက် သင္ယူဆည္းပူးလိုလွ်င္ အဘယ္မွာ သင္ယူရမည္နည္း။ တဖန္ကေလးဟူသည္ မိသားစုတစ္ခုတြင္ အေရးပါ အရာေရာက္သူ မဟုတ္ေပ။ ကေလးသည္ စီးပြားရွာသူမဟုတ္။ အိမ္ေထာင္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနသူမဟုတ္။ ကေလးကို ေက်ာင္းခ်ိန္ ေလးနာရီခန္႔တြင္ ကုရ္အာန္အသံ ကလိမဟ္အသံမ်ား ထည့္ေပးလိုက္သည္။ အိမ္တြင္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ သီခ်င္းသံ ရုပ္ရွင္သံ ဗီဒီယိုအသံ ဆဲသံ ဆိုသံမ်ား သြင္းေပးေနသည္။ မည္သည့္အသံက ထိုကေလးကို ပို၍ စြဲေစမည္နည္း။ အိမ္တစ္အိမ္တြင္ ကေလးဦးေရထက္ လူႀကီးဦးေရက ပိုမ်ားၿပီး ကေလးထက္ လူႀကီးက အေရးကိစၥေပါင္းစံုႏွင့္ သာပိုႀကံဳေတြ႕ရေပသည္။ အစၥလာမ္တြင္လည္း အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ ကေလးအတြက္ အမိန္႔မ်ား သတ္မွတ္ျပဌာန္းျခင္း မရွိေသးေပ။ အရြယ္ေရာက္ၿပီးမွသာ အမိန္႔မ်ားလိုက္နာရန္ တာ၀န္ရွိလာသည္။ ယခု တာ၀န္ထမ္းရန္ပင္ မရွိသည့္ကေလး၊ နားလည္သံုးသပ္ႏိုင္စြမ္း နည္းပါးသည့္ကေလးကို စာသင္သည္။ ၎ကေလး အရြယ္ေရာက္ လာသည့္အခါ ဆက္သင္ျခင္းမရွိေတာ့ေပ။ ယင္းကေလးငယ္ အရြယ္ေရာက္ စဥ္းစားသံုးသပ္ႏိုင္ခ်ိန္တြင္ မက္သဗ္ၿပီးသြားၿပီျဖစ္၏။ အရြယ္ေရာက္ၿပီးခ်ိန္ ဆက္သိရမည္မ်ားကို သင္ယူႏိုင္မည့္ေနရာ ရွိရမည္။ ထိုသို႔သင္ယူႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္တစ္ခု ရွိရမည္။

ယခုလက္ရွိ သင္ယူႏိုင္သည့္ လူတန္းစားအနက္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည့္ ေမာ္လ၀ီေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားလူတန္းစား သင္ယူႏိုင္မႈတြင္ လူတစ္ဦးအေနျဖင့္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကို အၿပီး ေပးဆပ္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ပညာရမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းပံုစံ သင္ယူရမည္။ ေန႔အခ်ိန္တစ္ခုလံုးတြင္ သင္ယူရမည္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ ႏွစ္ကာလအျပည့္ အခ်ိန္ေပးႏိုင္မွသာလွ်င္ သင္ယူဆည္းပူးႏိုင္ေပမည္။ ထိုသင္ယူေနမႈတြင္ ပါ၀င္သူမ်ားကို ၾကည့္ပါ။ ၎တို႔က ပညာတစ္ခုကို အေျခခံမွစ၍ အဆင့္တစ္ခု ေရာက္သည္အထိ သင္ယူေနသည္။ အိမ္ေထာင္ေရးတာ၀န္၊ စီးပြားေရးတာ၀န္၊ လူမႈေရးတာ၀န္၊ မိသားစုအေရးတာ၀န္ ႏိုင္ငံေရးတာ၀န္ ရံုးတာ၀န္ အိမ္တာ၀န္၊ ဆိုင္တာ၀န္ စသည့္တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္သူမ်ား မဟုတ္ေပ။ အကယ္၍ ထိုသို႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သူမ်ားက မိမိတို႔ တာ၀န္ပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အစၥလာမ့္အသိမ်ား သို႔မဟုတ္ အေျခေနအေၾကာင္းေၾကာင့္ အစၥလာမ့္အေျခခံပညာ မသင္ခဲ့ရ၍ ယခု ထိုတာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ရင္း သင္ယူလိုသည္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ေနရာတြင္ သင္ယူရမည္နည္း။ ၎တို႔အား ေက်ာင္းတတ္ေပါ့ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ အစၥလာမ္က ေက်ာင္းတတ္မွ ပညာရမွာလား၊ အစၥလာမ္မွာ သည္လို ေန႔ဘယ္အခ်ိန္မွ ဘယ္အခ်ိန္အထိ သင္ယူမွ ပညာရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားပါသလားဟု ေမးခြန္းမ်ား ထုတ္ႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ျပင္ ယင္းလူတန္းစား သင္ၾကားမႈတြင္ အိမ္ေထာင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ပါ၀င္ သင္ယူႏိုင္ျခင္းမရွိေပ။ အစၥလာမ့္သည္ ေလာကီကိုစြန္႔ၿပီး ပညာႀကီးပဲသင္ အိလိမ္ႀကီးပဲသင္ဟု လံုး၀မျပဌာန္းထားေပ။ အစၥလာမ့္ပံုစံမွာ ေလာကီကို အေၾကာင္းခံၿပီး အာခိရသ္အတြက္ စ၀ါးဗ္ကို ရွာေဖြရန္ျဖစ္သည္။ ေခတ္၏ပညာရပ္မ်ား လက္မႈပညာ စီးပြားရွာေဖြပညာမ်ားကို သင္ၿပီး ထိုအရာမ်ားကို အစၥလာမ့္နည္းႏွင့္ ကိုက္ညီစြာက်င့္သံုးရမည္သာျဖစ္၏။ ဆရာ၀န္ အင္ဂ်င္နီယာ ေရွ႕ေန အိုင္တီပညာ အဆံုးဆိုရေသာ္ အဂၤါၿဂိဳလ္အထိ သြားခြင့္ရွိသည္။ ထိုအရာမ်ားကို အစၥလာမ့္နည္းက် အသံုးခ်ရမည္ကိုလည္း ေတာင္းဆိုထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စီးပြားလည္း အစၥလာမ္ကိုလည္း သင္ယူႏိုင္မည့္ ပံုစံ၊ အိမ္ေထာင္လည္းျပဳ အစၥလာမ္ကိုလည္း သင္ယူႏိုင္မည့္ပံုစံ၊ ေခတ္ပညာရွင္လည္းလုပ္ အစၥလာမ္ကိုလည္း သင္ယူႏိုင္မည့္ပံုစံ စနစ္တစ္ခု ရွိရေပမည္။

အစၥလာမ္၏ အဓိပတိပညာရွင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ အလႅာဟ့္အခ်စ္ေတာ္ ဆြဟာဗာဟ္ ဆြဟာဗီယဟ္ႀကီးမ်ား ေခတ္က မည္သို႔ ပညာသင္ယူသည္ကို အနည္းငယ္ ေလ့လာၾကည့္မည္။ ဆြဟာဗာဟ္တို႔သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားအလိုင္းဟိ၀စလႅမ္ထံမွ အစၥလာမ့္ပညာကို တိုက္ရိုက္ ဆည္းပူးခဲ့ရသူမ်ားျဖစ္သည္။ ဆြဟာဗဟ္တို႔သည္ အလုပ္လည္း လုပ္သည္။ အိမ္ေထာင္လည္း ျပဳသည္။ သားသမီးလည္း ေမြးဖြားၾကသည္။ စီးပြားလည္း ရွာေဖြသည္။ ထိုေလာကီကိစၥရပ္မ်ားအားလံုးကို ေဆာင္ရြက္ေနသလို တစ္ဖက္တြင္ ပညာ သင္ယူသည္။ သင္ယူသူတိုင္းသည္ ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ ျပန္သင္ေပးသူလည္း ျဖစ္၏။ ဆြဟာဗဟ္တို႔တြင္လည္း ေက်ာင္းသား လူတန္းစား ရွိခဲ့ပါသည္။ အဆြ္ဟာေဗစုဖ္ဖဟ္ဟု ေခၚသည္။ ၎တုိ႔သည္ ပညာသင္ယူသူ သီးသန္႔သာ ျဖစ္၏။ အခ်ိန္ျပည့္ ပညာကိုသာ ဆည္းပူးေနသည္။ အဓိကေျပာလိုသည္မွာ ဆြဟာဗဟ္တို႔တြင္လည္း ေက်ာင္းသား လူတန္းစားရွိသလို လူတန္းစားအစံု သင္ယူဆည္းပူးႏိုင္သည့္ အေျခအေနလည္း ရွိခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္မူ ေက်ာင္းသားလူတန္းစား တစ္ခုသာ သင္ယူႏိုင္သည့္ ပံုစံျဖစ္ၿပီး က်န္သည့္ လူတန္းစားအစံု သင္ယူႏိုင္သည့္ အေျခအေနမရွိပါ။

အမ်ဳိးသမီးပိုင္းဆိုင္ရာကို ဆိုရလွ်င္ တမန္ေတာ္ေခတ္ကတည္းက အာလိမဟ္ ဟာဖိဇဟ္ မုဖ္သီယဟ္မ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။ တမန္ေတာ္ေခတ္မွစလို႔ ဆြဟာဗဟ္ေခတ္ အိမာမ္ႀကီးမ်ား၊ မုဟဒၵိစ္၊ မုဖစ္စိရ္မ်ား ေခတ္အထိ အစၥလာမ့္ပညာကို ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္စြာတတ္သည့္ အမ်ဳိးသမီးအုပ္စုရွိခဲ့သည္။ ယင္းအမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ တစ္ဖက္တြင္ အိမ္ေထာင္ပိုင္းဆိုင္ရာတာ၀န္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ၿပီး ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ အစၥလာမ္ကို သင္ယူသူ၊ သင္ေပးသူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ယေန႔လည္း မိန္းကေလးေက်ာင္းမ်ား ရွိေနသည္။ ကြာျခားမႈမွာ ယခင္က အမ်ဳိးသမီး လူတန္းစားအစံု သင္ယူႏိုင္ၿပီး ယေန႔တြင္မူ ေက်ာင္းသူလူတန္းစား တစ္မ်ဳိးသာ သင္ယူႏုိင္သည့္ ပံုစံျဖစ္ေနသည္။

အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သလို လူတန္းစားအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည့္အနက္ အနည္းပါးဆံုးေသာ လူတန္းစားအတြက္သာ အစၥလာမ့္ပညာကို သင္ယူႏိုင္ၿပီး က်န္လူတန္းစားမ်ားအတြက္ သင္ယူႏိုင္သည့္ ပံုစံ ေနရာဌာနတို႔ မရွိေပ။ ျမန္မာျပည္တြင္ ထိုသို႔ မရွိခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေပသည္။

ေက်ာင္း မ်ားစြာရွိသည္။ သို႔ေသာ္ လူတန္းစား အစံု သင္ယူႏိုင္သည္မဟုတ္ေပ။ ေက်ာင္းတြင္ အခ်ိန္ေပးႏိုင္မွ ပညာရမည္။ ထိုပညာတြင္လည္း အဓိကႏွင့္ အဓိကကို အကူေပးသည့္ ပညာရပ္မ်ား ပါ၀င္လ်က္ရွိရာ ေက်ာင္းသားအတြက္မူ အဓိကႏွင့္ အဓိကကို အကူေပးသည္မ်ား အားလံုးသိထားရန္ အေရးႀကီးၿပီး ေက်ာင္းသား မဟုတ္သူအတြက္ အဓိကကိုသာ သိရန္ အေရးႀကီးသည္။ ပမာအားျဖင့္ ၀ုဇူျပဳျခင္းေၾကာင္းကို ေက်ာင္းသားတစ္ဦး သင္ယူရန္ ဦးစြာ အရဗီ၊ အရဗီသဒၵါ၊ ၀ုဇူအမိန္႔ကို ထုတ္ႏႈတ္သည့္ အာယသ္၊ ယင္းအာယသ္မွ အမိန္႔ထုတ္သည့္ အုစူလ္၊ ဟဒီးစ္မွ ျပဆိုမႈ၊ တဖန္ အသံုးအႏႈန္းပညာရပ္၊ အိမာမ္မ်ား၏ အဆိုကြဲမ်ား၊ အဆိုကြဲမ်ား၏ အေထာက္အထားမ်ား။ က်င့္သံုးမႈ သမိုင္း စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္ သင္ယူရမည္။ လုပ္ရပ္တစ္ခု ပိုင္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ ပိုင္ေၾကာင္း ဘယ္သူက ဘာအေထာက္အထားနဲ႔ ဘယ္လိုစကားလံုးသံုးၿပီး ေျပာသလဲ စသည္ျဖင့္ သင္ယူရမည္။ ေက်ာင္းသားလူတန္းစားမဟုတ္သူအတြက္ ထိုအခ်က္အားလံုးသိရန္ မလိုအပ္ေပ။ အဓိကျဖစ္သည့္ ၀ုဇူ မည္သုိ႔လုပ္ရသနည္း။ ဘယ္အရာက ပ်က္ေစ၍ ဘယ္အရာက ၀ုဇူမပ်က္ေစသနည္း။ စသည္ျဖင့္ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးရန္ အဓိကက်သည့္ အခ်က္သာ လိုအပ္သည္။

အစၥလာမ္သည္ ေမြးရာမွ ေသသည္အထိ ေတြ႕ႀကံဳရမည့္ ကိစၥရပ္တိုင္းအတြက္ ပညတ္ခ်က္မ်ား ရွိသည္ဟု ဆိုထား၏။ တဖက္တြင္ ေမြးရာမွ ေသသည္အထိ ပညာ သင္ယူဟု ေျပာထားသည္။ ေနာက္တဖက္တြင္ မြစ္လင္မ္ေယာက်္ား မိန္းမတိုင္း ပညာသင္ယူရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္၏ မိန္႔ထားျပန္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လက္ရွိ ပညာေရးစနစ္သည္ ထို ညႊန္ၾကားမႈအားလံုးကို ေဖာ္ေဆာင္ပါရဲ႕လားဟူသည္ကို ၾကည့္ရပါမည္။ ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းစားတတ္သူသာ ပညာသင္ရမည္။ အိမ္ေထာင္မရွိသူသာ ပညာသင္ရမည္။ စီးပြားေရးမလုပ္သူသာ ပညာသင္ရမည္ဟု မကန္႔သတ္ထားေပ။ ေမြးရာမွ ေသသည္အထိ ပညာသင္ယူဟုဆိုထားရာ လူသည္ အခ်ိန္တိုင္း ေက်ာင္းသား၊ ကေလး အျဖစ္ႏွင့္သာ ရပ္ေနသည္မဟုတ္ပါ။ ကေလးဘ၀မွ လူရြယ္ လူငယ္ လူႀကီး စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲသြားပါသည္။ ထိုအဆင့္တိုင္းတြင္ မြစ္လင္မ္သည္ ပညာသင္ေနရမည္။ ထိုသုိ႔ ပညာသင္ေနရန္ သင္ယူႏိုင္သည့္ ေနရာ၊ သင္ေပးႏိုင္မည့္ ေနရာတို႔ အလြန္လိုအပ္ေပသည္။

ယခုေလာေလာလတ္လတ္ ျဖစ္ထားသည့္ အေျခအေနတစ္ခုႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ေဖာ္ျပရေသာ္ သိပ္မၾကာခင္က ကုရ္အာန္ကို တျခားဘာသာစကားျဖင့္ မဖတ္ပိုင္ မေရးပိုင္ မထုတ္ေ၀ပိုင္ဟု အစၥလာမ့္ပညတ္ခ်က္ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ေထာက္ခံသူ မေထာက္ခံသူ ေ၀ဖန္သူ ျပစ္တင္သူ ရွဳံခ်သူ အားလံုးရွိခဲ့ၾကသည္။ အာလင္မ္မဟုတ္သည့္ လူတန္းစားအတြင္း ထိုပညတ္ခ်က္ကို လက္မခံသူမ်ားသည္ဟု ယူဆသည္။ ယခုေျပာလိုသည္မွာ အာလင္မ္မဟုတ္သည့္ လူတန္းစားမ်ားအတြင္း လက္မခံသူမ်ား ဘာ့ေၾကာင့္ လက္မခံၾကသနည္း။ အေျဖမွာ ရွင္းပါသည္။ အရဗီကို မူရင္းအတိုင္း ၾကည့္၍ပင္ မဖတ္တတ္သူမ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အကယ္၍သာ မြစ္လင္မ္အားလံုး မိမိတို႔၏ က်မ္းျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္ကို မူရင္းအတိုင္း ဖတ္တတ္ၾကပါလွ်င္ ထိုသို႔ အရဗီအသံထြက္ကို ထည့္ေရးေပးသူ ရွိလာမည္မဟုတ္။ အသံထြက္ ထည့္မေရးလွ်င္ ရိုက္ႏွိပ္ရန္လည္း မလိုအပ္ေတာ့ေပ။ အသံထြက္လည္း ထည့္မေရး ရိုက္ႏွိပ္ျခင္းလည္း မရွိေတာ့လွ်င္ ထိုအသံထြက္ကို ၾကည့္ဖတ္မည့္သူလည္း မရွိပါ။ ကုရ္အာန္ကို အရဗီမူရင္းအတိုင္းမဟုတ္ဘဲ အသံထြက္ျဖင့္ ဖတ္သူမရွိလွ်င္ ထို ဖသာ၀ါလည္း ထြက္လာစရာအေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။ ယင္းဖသာ၀ါမထြက္ခဲ့လွ်င္ ယခုကဲ့သို႔ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ျခင္း၊ ရွဳတ္ခ်ျခင္း တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ စကားတိုက္ပြဲမ်ား ျပဳေနရျခင္းတို႔လည္း မရွိေတာ့ေပ။ ထိုသို႔မျဖစ္ မရွိရျခင္းတို႔သည္ ပင္မလုပ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္ကို အရဗီမူရင္းအတိုင္း ဖတ္တတ္ျခင္းဟူသည့္ ပညာရပ္ မြစ္လင္မ္တိုင္းတြင္ ရွိေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ယခု ထိုသို႔ မဖတ္တတ္သူမ်ား ရွိေနသျဖင့္ အေပၚက ကိစၥရပ္အားလံုး၏ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေသာ အသံထြက္မ်ားေရးျခင္း ရိုက္ႏွိပ္ျခင္း ဖတ္ျခင္း ဖသာ၀ါေပးရျခင္းတို႔ ျဖစ္လာၿပီး အဆံုးတြင္ အကုသိုလ္ျဖစ္သည့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မေကာင္းေျပာျခင္း လြဲမွားေနေသာ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားျဖင့္ စြတ္စြဲျခင္းတို႔ ျဖစ္လာရသည္။ ဤအေျခအေနတစ္ခုကို အစၥလာမ့္ကိစၥရပ္တိုင္းတြင္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ပါ။ သက္ဆိုင္ရာ အသိပညာကို သင္ယူႏိုင္သည့္ေနရာ မရွိသျဖင့္ ရရာကို ဆြဲကိုင္ လိုက္ၾကေပသည္။ ျမန္မာျပည္ရွိ အစၥလာမ့္ပညာေရးစနစ္တြင္ လူတန္းစားအစံုအတြက္ သင္ၾကားေရးမ်ား အလြန္ပင္ လစ္ဟေနပါသည္။ ထိုသို႔ ပညာေရးလစ္ဟျခင္းေၾကာင့္ မြစ္လင္မ္အမ်ားစု အကုသိုလ္ႏြံတြင္ နစ္ေနရသည္။ အေၾကာင္းအရင္းမွာ သက္ဆိုင္ရာပညာရပ္ကို မသင္ယူထားေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ သကၠလီးဒ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ အသိပညာမရွိသျဖင့္ သကၠလီးဒ္ကို ပုတ္ခတ္သူတို႔က ႏွစ္ခြန္းေျပာလိုက္လွ်င္ စစ္မွန္သည့္မြစ္လင္မ္တို႔ ေၾကာင္သြားရ၏။ ေယာင္သြားရ၏။ ေနာက္ဆံုး အေမာင္ ေတာင္မွန္း ေျမာက္မွန္းမသိဘဲ အိမာမ္ကိုလက္ခံသူတို႔က အိမာမ္ကို ေစာ္ကားသူ ပုတ္ခတ္သူတို႔ျဖစ္သြား၏။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။ သကၠလီးဒ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အသိပညာရပ္မ်ား မရွိ၍ ျဖစ္ေပသည္။

အထက္က ကုရ္အာန္ပိုင္းဆိုင္ရာဖတ္ရြတ္မႈကို ဆက္ရေသာ္ ကုရ္အာန္ကို ျမန္မာျပည္ရွိ မြစ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ မက္သဗ္တန္းတြင္သာ သင္ယူႏိုင္ၿပီး အျခားေသာ အသက္အရြယ္ အေျခအေနတို႔တြင္ သင္ယူႏိုင္သည့္ စနစ္မရွိေပ။ ကုရ္အာန္တတ္ျခင္ရင္ အရင္ကတည္းက မက္သဗ္တတ္ေပါ့ ဟု ေျပာမရပါ။ အေျခအေနအရ မက္သဗ္ကို မတတ္ႏိုင္သူရွိသလို မက္သဗ္ေတာ့တတ္ခဲ့ၿပီး ယခုအသက္ ငါးဆယ္။ စီးပြားေရးေတြလုပ္လိုက္တာ အခု ကၽြန္ေတာ္ ကုရ္အာန္မဖတ္တတ္ေတာ့ဘူး။ ျပန္သင္ခ်င္တယ္ ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေနရာတြင္ သင္ယူရမည္နည္း။ သက္ႀကီးကုရ္အာန္သင္တန္းရွိတယ္။ ဗလီမွာေမးေပါ့ ဆရာေခၚသင္ေလ စသည္တို႔သည္ စည္းစနစ္မက်သည့္ အေျဖမ်ားသာျဖစ္၏။ ယခုဆိုလိုခ်င္သည့္ အစၥလာမ့္ပညာေရးစနစ္မွာ အခ်ိန္တိုင္း လူတန္းစားအစံု မိမိသိလိုသည္မ်ားကို သင္ယူႏိုင္မည့္ ပံုစံျဖစ္သည္။ ေနရာကြက္တိကြက္ၾကား လက္တို႔ၿပီး သင္ၾကသည့္ ပံုစံမဟုတ္ပါ။

မြစ္လင္မ္တို႔က အစၥလာမ့္ပညာသင္ျခင္းဟု ယူဆထားသည့္ ပံုုစံအခ်ဳိ႕ ရွိေနေသးသည္။ ဗယာန္၊ သဗ္လီးဂ္ (ဂ်မာအသ္ထြက္ျခင္း)ႏွင့္ ေႏြရာသီသင္တန္းတို႔ ျဖစ္၏။ ဗယာန္ဟူသည္ ပညာသင္ျခင္းမဟုတ္။ အေျခအေနတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဆံုးမျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဗယာန္သည္ လူတု႔ိ၏ ႏွလံုးသားအတြင္း မွ ေရာဂါဆိုးမ်ားကို ကုသေပးသည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္၏။ ပညာသင္ျခင္းႏွင့္ ေရာလို႔မရေပ။ ပင္မရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား မတူညီပါ။ ပညာသင္ျခင္းဟူသည္ ပမာအားျဖင့္ နမားဇ္ဆိုလွ်င္ နမားဇ္တြင္ရွိသည့္ ဖရ္ဇ္၊ ၀ါဂ်ိဗ္၊ စြႏၷသ္၊ မြစ္သဟဗ္၊ မကၠရူဟ္၊ ဟရာမ္၊ နမားဇ္ပိုင္ျခင္း မပိုင္ျခင္း ပ်က္ျခင္း ဖ်က္ျခင္း အခ်ိန္က်ျခင္း မက်ျခင္း ခရီးသည္နမားဇ္ ေရာဂါျဖစ္ေနလွ်င္ မည္သို႔နမားဇ္ဖတ္ရမည္ ထိုင္ဖတ္ျခင္း မတ္တပ္ရပ္ဖတ္ျခင္း နမားဇ္တစ္ခုပိုင္ဖို႔ ဘာေတြလိုသလဲ စသည္ျဖင့္ပါ၀င္ျခင္းကို ပညာရပ္ဟုေခၚသည္။ ဗယာန္ကို ပမာျပရလွ်င္ ထိုနမားဇ္ကို ေဆာက္တည္ရမည့္အေၾကာင္း မြစ္လင္မ္ျဖစ္လွ်င္ နမားဇ္ဖတ္ရန္ မည္မွ်အေရးႀကီးျခင္း၊ နမားဇ္ဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိမည့္ ကုသိုလ္ မဖတ္လွ်င္ ခံရမည့္အျပစ္ နမားဇ္ဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေလာကီအက်ဳိးရလဒ္ ႏွလံုးသားအတြင္း အက်ဳိးျပဳပံု စသည္တို႔ပါ၀င္မည္။ ဗယာန္တြင္ ပညာရပ္ကဲ့သို႔ အစံုေျပာျခင္းမရွိသလို ဗယာန္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္လည္း မကိုက္ညီေပ။ ဗယာန္ဟူသည္ လူတို႔ အေၾကာင္းအရာ၊ ကိစၥတစ္ခု လုပ္ေဆာင္လာရန္ တရားေဟာျခင္း၊ တရားေရးေအးကို ပူေလာင္ေနသည့္ရင္တြင္းသို႔ ထည့္သြင္းေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ပညာသင္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ တဖန္ သဗ္လီးဂ္ကို လူတို႔က ပညာသင္သည္ဟု ထင္ေနၾကသည္။ သဗ္လီးဂ္ဟူသည့္ အဓိပၸါယ္က ပို႔ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး သင္ယူျခင္းဟူသည့္ အဓိပၸါယ္မပါ၀င္ပါ။ သဗ္လီးဂ္တြင္ လူတို႔ကို နမားဇ္ဖတ္လာေအာင္ ဖိတ္ေခၚမည္။ ဗလီေရာက္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္။ အိမ္တြင္း ဘာသာေရးလုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရန္ ေျပာျပမည္။ မြစ္လင္မ္ဟုသာ ေျပာတတ္ၿပီး အစၥလာမ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ နကန္းတစ္လံုးမွ် နားမလည္သူကို အစၥလာမ္မွာ ဘာေတြ ဘာေတြရွိတယ္။ မြစ္လင္မ္ဆိုတာ နမားဇ္ဖတ္ရတယ္။ ရိုဇဟ္ထားရတယ္။ ဗုရ္ကအ္၀တ္ရတယ္။ စသည္ျဖင့္ အမိန္႔မ်ားကုိ သိလာေအာင္ ပို႔ေပးသူ ဗလီလာေအာင္ ဖိတ္ေခၚသူျဖစ္၏။ သဗ္လီးဂ္လုပ္ငန္းအတြင္း နမားဇ္၏ ဖရ္ဇ္မ်ား စြႏၷသ္မ်ား ၀ါဂ်ိဗ္မ်ား မေျပာေပ။ ေျပာျခင္းကလည္း သဗ္လီးဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ မကိုက္ညီေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္ ဗယာန္ရွိသည္။ သဗ္လီးဂ္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအရာႏွစ္ခု၏ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေသာ ပညာ မရွိေပ။ ထိုပညာကို လူတန္းစားအစံု သင္ယူႏိုင္သည့္အေျခအေန မရွိေပ။ လုပ္ရပ္တိုင္းတြင္ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ သူ႔စံမ်ား ရွိသည္။ နည္းစနစ္မက်သည့္အရာသည္ ပံုထြက္လည္း မေကာင္းသလို အသံုးလည္း မ၀င္ေပ။ ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဖဇီလသ္ကို ရွာေနၾကသည္။ ဘာလုပ္ရင္ ဘာဖဇီလသ္ရမည္ကို သိလုိၾကသည္။ ဖဇီလသ္ကို ရွရီအသ္ႏွင့္ကိုက္ညီမွသာ ရမည္ျဖစ္ၿပီး ရွရီအသ္ႏွင့္ မကိုက္ညီလွ်င္ ဖဇီလသ္မွ အဇားဗ္ျဖစ္သြားေပမည္။

ေႏြရာသီသင္တန္းသည္လည္း လူအခ်ဳိ႕သာ တတ္ေရာက္ႏိုင္ၿပီး လူတန္းစားအစံု တတ္ႏိုင္သည္မဟုတ္။ တဖန္ ေႏြရာသီသင္တန္းတြင္ တတ္သည့္အခ်ိန္သည္ က်န္အခ်ိန္မ်ားႏွင့္ စာလွ်င္ နည္းသလား မ်ားသလားဟူသည္ကို ယခုၾကည့္မည္။ ေႏြရာသီသင္တန္းကို အမ်ားအားျဖင့္ အစိုးရေက်ာင္းသား လူတန္းစားမ်ားသာ တတ္သည္။ တစ္နည္း ေက်ာင္းသား လူတန္းစား တတ္ႏိုင္သည့္ သင္ၾကားမႈပံုစံျဖစ္၏။ အခ်ိန္အားျဖင့္ တေန႔ သံုးနာရီခန္႔သာျဖစ္သည္။ ထို႔ထက္လည္း အနည္းငယ္ ပိုခ်င္ ပိုေပမည္။ တစ္ေန႔ ၂၄နာရီတြင္ ပ်မ္းမွ်အိပ္ခ်ိန္ ရွစ္နာရီကို ဖယ္လိုက္ပါ။ ၁၆နာရီ က်န္မည္။ ယင္းမွ တစ္ကိုယ္ေရသံုးႏွင့္ မိသားစုပိုင္းဆိုင္ရာအခ်ိန္ ၅နာရီခန္႔ဖယ္လိုက္လွ်င္ ၁၁နာရီက်န္မည္။ ထို ၁၁နာရီစာ အခ်ိန္ပိုေနသည့္ လူငယ္မ်ားကို သံုးနာရီေက်ာ္ေက်ာ္သာ အစၥလာမ့္အသိပညာေပးသည္ဆိုလွ်င္ လံုေလာက္ပါမည္။ ေန႔ေရာ ညပါ အစၥလာမ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ စာေပအသံမ်ားႏွင့္သာ ရင္းႏွီးၿပီး အစၥလာမ့္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အခ်ိန္ေပးတတ္လာသူမ်ားပင္ တလြဲလုပ္သည္က မ်ား၏။ ယခုလို အစိုးရေက်ာင္းမ်ား အသံေပါင္းစံုအၾကား ေနသူမ်ားကို တစ္ေန႔သံုးနာရီ သံုးလမွ်သင္ေပးသည္ဆိုလွ်င္ မည္မွ်ထိေရာက္မည္နည္း။ ေလာကီပညာရပ္မ်ားကို တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ၃၆၅ရက္ရွိသည္အနက္ ရက္သံုးရာစာေလာက္ ေန႔ေရာညပါ နားထဲ၀င္ေနသူမ်ားကို သံုးလမွ် တစ္ခါသင္ သံုးနာရီဆိုလွ်င္ ဆင္ပါးစပ္ ႏွမ္းပတ္သည္ႏွင့္ တူေနမည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ အစၥလာမ့္ပညာေရးစနစ္ကို မြစ္လင္မ္လူတန္းစားအစံု သင္ယူႏိုင္သည့္ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ အစၥလာမ္တြင္ က႑တိုင္းအတြက္ နည္းစနစ္မ်ား ျပသထားသည္။ ထိုနည္းမ်ားကို အထူးျပဳသင္ယူထားသည့္ ေမာ္လ၀ီ မုဖ္သီ အာလင္မ္ႀကီးမ်ားက ဦးစီးကာ စည္းစနစ္က်သည့္ ပညာသင္စနစ္တစ္ခု ျပဳလုပ္ရပါမည္။ ယခုဆိုလွ်င္ မ်ားမၾကာမီ ကမာၻ႕ႏိုင္ငံတကာသို႔ လွည့္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ ဒီမိုကေရစီသည္ ျမန္မာျပည္သို႔လည္း လာေရာက္ပါေတာ့မည္။ ဒီမိုကေရစီသည္ ဧည့္သည္မဟုတ္။ သူေရာက္သြားသည့္ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ အၿမဲေနသည့္သူ ျဖစ္၏။ ထိုစနစ္သည္ လူတိုင္း လူတိုင္းထံသုိ႔ ေရာက္ရွိလာေပမည္။ ယင္းဒီမိုကေရစီေရာက္ရွိလာမႈကို အစၥလာမ္နည္းက် လက္ခံက်င့္သံုးမလား သို႔မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီအတိုင္း ေမ်ာပါသြားၾကမလားဟူသည္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္သည့္ အသိပညာ မြစ္လင္မ္တိုင္းတြင္ အသင့္ရွိေနရပါမည္။ အစၥလာမ့္အသိပညာတြင္ မြစ္လင္မ္တိုင္းသိရမည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာလူမ်ားသာ သိရမည့္ အသိပညာဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။ ခ၀ပ္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ လူမႈဆက္ဆံေရးပိုင္းသည္ လူတိုင္းသိရမည့္ အရာျဖစ္သည္။ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးသူက လယ္ယာႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အမိန္႔၊ အေရာင္းအဝယ္ျပဳသူက အေရာင္းအဝယ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ဆရာဝန္က ကုသမႈပိုင္းဆိုင္ရာ ေဂါပကလုပ္သူက ေဂါပကႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ပညာ၊ ေမာ္ဇင္က အဇာန္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ပညာ အိမာမ္လုပ္သူက အိမာမ္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ပညာ စသည္တို႔သည္ သက္ဆိုင္ရာလူမ်ားသာ သိရမည့္ ပညာရပ္မ်ား ျဖစ္၏။ ယခုေခတ္ဆိုလွ်င္ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ စေတာ့ရွယ္ရာလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေငြေခ်းလုပ္ငန္းမ်ား၊ အိုင္တီ၊ ဖုန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဒီဇိုင္း အင္တာနက္ ေဖ့ဘြတ္ စသည္မ်ား အလြန္ကို တြင္က်ယ္လာၿပီ ျဖစ္သလို ျမန္မာႏိုင္ငံမွ မြစ္လင္မ္မ်ားလည္း ထိုတြင္က်ယ္မႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေနၿပီ ျဖစ္၏။ ၎တို႔ပါ၀င္ေနသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ အစၥလာမ္မွ မည္သို႔သင္ၾကားျပသထားသည္ဟူသည္ ပညာရပ္မ်ား အလြန္လိုအပ္ေနေပသည္။

ပညာေရးစနစ္တစ္ခု ေပၚထြန္းလာရန္ အခ်ိန္၊ လူ၊ ေငြႏွင့္ ေနရာတို႔ လိုအပ္သည္။ သင္ၾကားမည့္ အာလင္မ္တို႔ စိတ္ေအးစြာ သင္ေပးႏိုင္ရန္ ၎တို႔၏ ဘ၀အတြက္ သီးသန္႔ စီးပြားရွာေနရန္ မလုိအပ္သည့္ စီစဥ္မႈမ်ဳိး ရွိရမည္။ လူတန္းစားအစံုက အခ်ိန္စံုတြင္ လာေရာက္သင္ယူႏိုင္မည့္ ပံုစံ၊ အဓိကအခ်က္မ်ားပါ၀င္သည့္ မိခင္ဘာသာစကားျဖစ္ေသာ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ သင္ေပးႏို္င္မည့္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းတို႔ပါရွိရပါမည္။

ယခုဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိက က႑တစ္ခုျဖစ္ေသာ အစိုးရပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ တိုးတက္မႈမ်ားစြာပါ၀င္သည့္ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုျဖစ္ေနသည္ကို မြစ္လင္မ္အာလံုးအသိပင္ ျဖစ္၏။ ထိုေျပာင္းလဲမႈကို အမွီျပဳၿပီး နိမ့္က်ခဲ့ရသည့္ မြစ္လင္မ့္ပညာေရးစနစ္ႀကီးကို လူတန္းစားအစံု ပါ၀င္သင္ယူႏိုင္မည့္ အေျခအေနတစ္ခု ျဖစ္ေပၚေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုလွ်င္ မြစ္လင္မ္တို႔အတြင္း အစၥလာမ့္အသိပညာမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚရသည့္ ဆိုးက်ဳိးမ်ားစြာ ေလ်ာ့သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားရင္း .... အဆံုးသတ္လိုက္ပါသည္။

အလ္မုဖီးဒ္

Tuesday, March 8, 2016

ေနၾကတ္ လၾကတ္လွ်င္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔ ျပဳလုပ္ရန္


ဤလင့္မွရွဲေပးႏိုင္ပါသည္

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၉/၃/၂၀၁၆ အဂၤါေန႔တြင္ ေနၾကတ္ျခင္း ျဖစ္စဥ္ကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ဟု ေၾကျငာထားသည္ကုိ ဖတ္ရွဳလိုက္ရပါသည္။ ေနၾကတ္လွ်င္ အစၥလာမ္က ဘာလုပ္ခိုင္းထားသနည္းကို အမ်ားမြတ္စ္လင္မ္ သိေစလိုသည့္ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚလာသျဖင့္ သိမွတ္ထားသမွ်ေလးကို စုစည္း၍ အလ္မုဖီးဒ္၏ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေရွ႕၀ယ္ ေရးသား တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ ထိုအေၾကာင္းအရာကို ဖတ္ရွဳၿပီးေနာက္ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ က်င့္သံုးၾကပါမည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္အပ္ပါသည္။

ေနၾကတ္ျခင္းကို အရဗီဘာသာျဖင့္ ကုဆူးဖ္ (ကားဖ္(အႀကီး)၊ ဆီးန္၊ ေ၀ါင္၊ ဖွာ) ဟု ေခၚဆိုသည္။ ကုဆူးဖ္၏ အဘိဓာန္အဓိပၸါယ္မွာ အလင္းေရာင္ ကင္းမဲ့သြားျခင္း ဟု ျဖစ္သည္။ အမ်ားအသံုးအႏႈန္းတြင္ ေနၾကတ္ျခင္းကို ေခၚဆိုေပသည္။

လၾကတ္ျခင္းကို ခုဆူးဖ္ (ခါ၊ ဆီးန္၊ ေ၀ါင္၊ ဖွာ) ဟုေခၚဆိုၿပီး အဘိဓာန္အဓိပၸါယ္မွာ ဆံုးရွံဳးျခင္းဟု ျဖစ္သည္။ အမ်ားသံုးတြင္ လၾကတ္ျခင္းကို ေခၚဆိုသည္။

ေနၾကတ္ခ်ိန္ နမားဇ္ေဆာက္တည္ျခင္း
ေနၾကတ္ခ်ိန္ ဂ်မာအသ္ျဖင့္ နမားဇ္ေဆာက္တည္ျခင္းသည္ အိမာမ္အားလံုးထံတြင္ အဆိုတညီတည္း ျဖစ္ေပသည္။ အိမာမ္ႀကီးေလးပါးထံတြင္ ေနၾကတ္ခ်ိန္ နမားဇ္ေဆာက္တည္ျခင္းသည္ စြႏၷေသမုအပ္က္ကဒဟ္ ျဖစ္၏။

တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိ၀စလႅမ္ ရွိခ်ိန္တြင္ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ခဲ့ျခင္း
တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိ၀စလႅမ္ ရွိစဥ္ကာလ ဟစ္ဂ်ရီ ငါးခုႏွစ္တြင္ ပထအႀကိမ္ ေနၾကတ္ခဲ့သည္။ ဒုတိယအႀကိမ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ သားေလး အိဗ္ရာဟီးမ္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ ျဖစ္၏။ ထိုဒုတိယအႀကိမ္သည္ ဟစ္ဂ်ရီ ဆယ္ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္သည္ဟု အဆိုေက်ာ္ၾကားေပသည္။

ဟစ္ဂ်ရီ ေလးခုႏွစ္၊ ဂ်မာဒြလ္အြခ္ရာလတြင္ လၾကတ္ျခင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ခ်ိန္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔ ျပဳလုပ္ရမည့္အရာ
ေနၾကတ္ လၾကတ္ျခင္း ျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔ ဘာလုပ္ရမည္ကို အစၥလာမ္ကို ယူေဆာင္လာသည့္ ျမတ္နဗီ ဆြလႅလႅာဟုအလိုင္းဟိ ဝစလႅမ္က က်င့္သံုး လုပ္ေဆာင္ျပခဲ့ေပသည္။ ထိုလုပ္ေဆာင္ခ်က္ကိုပင္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား က်င့္သံုးရပါမည္။ အစၥလာမ္မဟုတ္သူမ်ားကဲ့သုိ႔ အတိနမိတ္ေကာက္ျခင္းမ်ား၊ တခ်ိန္လံုး ေနကို ထိုင္ၾကည့္ေနျခင္းမ်ား မျပဳရေပ။ အစၥလာမ္သည္ ကမာၻတြင္ျဖစ္မည့္ အေၾကာင္းကိစၥအားလံုးႏွင့္ ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ခ်ျပေပးၿပီးျဖစ္ရာ ယင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔ကို အစၥလာမ္ကိုလက္ခံထားသည့္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔က ေဖာ္ေဆာင္ က်င့္သံုးရေပမည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိ၀စလႅမ္သည္ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ခ်ိန္တြင္ နမားဇ္၀တ္ျပဳေတာ္ မူခဲ့သည္။ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ ဤအေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္တြင္ တမန္ေတာ္စြႏၷသ္ လိုက္နာကာ နမားဇ္ေဆာက္တည္၍ အလႅာဟ္ထံပါး ဒုအာျပဳျခင္းသည္ အလြန္သင့္ေတာ္ ေကာင္းမြန္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေနၾကတ္ လၾကတ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ၿပီးပါက ရာသီဥတုဆိုင္ရာ ငလ်င္ဆိုင္ရာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေလ့ရွိသည္ဟု သက္ဆိုင္ရာပညာရွင္တို႔က ဆိုထားၾက၏။ ယခု မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ ေနၾကတ္ေနခ်ိန္၊ လၾကတ္ေနခ်ိန္တြင္ နမားဇ္ဖတ္၍ အလႅာဟ္ထံပါးမွ ထိုဆိုးက်ဳိးမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ ကင္းေ၀းရန္ ဆုပန္မည္ဆိုပါက မေကာင္းပါ၏ေလာ၊ ထို႔ေၾကာင့္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ ေနၾကတ္လၾကတ္ခ်ိန္တြင္ ဖတ္သင့္ ဖတ္ထိုက္သည္ကို ဖတ္၍ တစ္ဖက္တြင္ စြႏၷသ္ေတာ္တစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းကို ကုသိုလ္ကို ရယူပါ။ ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ မိမိေနထိုင္ရာ ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားအား ရာသီဥတု၏ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား က်ေရာက္ရျခင္းကေန မိမိတို႔၏ ဒုအာျဖင့္ ကာကြယ္ပါ။ ယခု ေနၾကတ္ လၾကတ္လွ်င္ ဖတ္သည့္ နမားဇ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ားကို တင္ျပပါမည္။

(၁)၊ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ခ်ိန္တြင္ နဖိလ္နမားဇ္ ႏွစ္ရကအသ္ဖတ္ျခင္းသည္ စြႏၷသ္ျဖစ္၏။

(၂) ေနၾကတ္နမားဇ္ကို ဂ်မားအသ္ႏွင့္ဖတ္ျခင္း၊ ေနၾကတ္ခ်ိန္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္သို႔သြားျခင္း၊ လၾကတ္ခ်ိန္ တစ္ဦးျခင္း နမားဇ္ဖတ္ျခင္းတို႔သည္ စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။

(၃) ေနၾကတ္နမားဇ္အတြက္ အဇာန္ႏွင့္ အိကာမသ္ေပးရန္ မလိုအပ္ေပ၊ လူအမ်ားစုရံုးေစလိုပါက “အဆြ္ဆြလားသု ဂ်ာမိအဟ္” ဟုေျပာ၍ ဖိတ္ေခၚႏိုင္ေပသည္။

(၄) ေနၾကတ္နမားဇ္တြင္ စူရဟ္အရွည္မ်ား (စူရဟ္ဗကရဟ္ကဲ့သုိ႔) ကို တြဲဖတ္ျခင္း၊ ရုကူအ္၊ စဂ်္ဒဟ္ ၾကာရွည္စြာျပဳျခင္းသည္ စြႏၷသ္ျဖစ္၏။ ကိရာအသ္ကို တီးတိုးစြာ ဖတ္ရမည္။ မြတ္က္သဒီမ်ား စိတ္ၿငီးေငြ႕သြားမည္ကို စိုးရိမ္ရပါက အသံျဖင့္ ဖတ္ႏိုင္သည္။

(၅) နမားဇ္ၿပီးသည္မွ စ၍ ေနၾကတ္ျခင္း ၿပီးဆံုးသည္အထိ အိမာမ္သည္ ဒုအာျပဳေနရမည္။ မြတ္က္သဒီမ်ားက အာမီးန္ဆိုရမည္။ ထိုသို႔ ဒုအာေတာင္းေနခ်ိန္ သက္ဆိုင္ရာ နမားဇ္အခ်ိန္ က်ေရာက္လာပါက ဒုအာကို အဆံုးသတ္ၿပီး အခ်ိန္က်သည့္ နမားဇ္ကို ေဆာက္တည္ရပါမည္။

(ေကာက္ႏႈတ္သည့္ က်မ္း။ ဗဟစ္ရွ္သီးေဇ၀ရ္၊ တြဲ ၁၁၊ စာ ၃၇။ အန္(န)၀ါရြလ္ကုဒူရီ၊ တြဲ ၁၊ စာ ၂၁၅။ သက္ဆိုင္ရာ က်မ္းႀကီးမ်ားကို ထိုစာအုပ္မ်ားမွ တဆင့္ၾကည့္ရွဳပါ။)

မွတ္သားရန္
ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ျခင္းဟူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ကြဒ္ရသ္ေတာ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ နမားဇ္ေဆာက္တည္ရမည္။ ဒုအာေတာင္းေနရပါမည္။ အခ်ဳိ႕ က ကိုယ္၀န္ေဆာင္မ်ားသည္ ေနၾကတ္ လၾကတ္ခ်ိန္တြင္ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထိုင္ေနရမည္။ တစ္ခုခု လုပ္လိုက္ပါက ကေလးကို ေဘးဥပဒ္ သက္ေရာက္သည္ဟု အယူရွိၾကသည္။ အစၥလာမ္တြင္ ထိုသို႔ယူဆခ်က္မ်ား လံုး၀မရွိေပ။ အတိတ္နမိတ္ ေကာက္ျခင္းသည္ ရွစ္ရ္က္ အမ်ဳိးအစားမ်ားထဲမွ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ေနၾကတ္လၾကတ္ျခင္းသည္ အလႅာဟ္ဘက္မွ ျဖစ္ေပၚေစျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ မြတ္စ္လင္မ္ အလႅာဟ္ဘက္သို႔သာ လွည့္ၾကရမည္။ သေဘာမွာ နမားဇ္ေဆာက္တည္ရမည္။ ဒုအာျပဳေနရမည္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ရွိ္ပါကလည္း နမားဇ္ေဆာက္တည္ပါ။ နဖိလ္၏ နိယသ္ျဖင့္ မိမိရသည့္စူရဟ္ကုိ တြဲ၍ ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။ ေနၾကတ္ လၾကတ္ေနခ်ိန္တြင္ အလႅာဟ္ဟုအပ္က္ဗရ္ကို ရြတ္ဆိုပါ။ ထိုသို႔ဆိုရျခင္း၏ သေဘာတစ္ခုကို ဖြင့္ဆိုရေသာ္ ဤ ေန၊ လၾကတ္ေနျခင္းတြင္ မည္သည့္စြမ္းအားမွ် မရွိ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး စြမ္းအား အရွိဆံုးပင္ျဖစ္သည္ကို ေဖာ္ၾကဴးျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ နမားဇ္မေဆာက္တည္ႏိုင္သူတို႔သည္ ဒုအာျပဳေနလွ်င္ ရေပသည္။ နမားဇ္သည္ နဖိလ္နိယသ္ျဖစ္၏။ စူရဟ္အရွည္မရသူမ်ားအဖို႔ မိမိရသည္ကိုလည္း ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႔အေနျဖင့္ စြႏၷသ္တစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခြင့္ ႀကံဳဆံုခ်ိန္၀ယ္ ကုသုိလ္စ၀ါးဗ္ကို အမိအရ ရယူၾကပါဟု အလ္မုဖီးဒ္မွ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။