Saturday, August 16, 2014

ဝူဇူ၏ ဒုအာမ်ား စုစည္းမႈ

ဝုဇူျပဳလုပ္သည့္အခါ ရြတ္ဆိုႏိုင္သည့္ ဒုအာမ်ားကို တင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းဒုအာမ်ားသည္ မဆ္ႏူးန္မဟုတ္ပါ။  ဝုဇူတြင္ဖတ္ရြတ္ရမည့္ဒုအာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဆင့္ျပန္ခ်က္အရ ဝုဇူျပဳလုပ္ၿပီးဆံုးသြားေသာ အခါ ဖတ္ရသည့္ ဒုအာတစ္ခုသာလွ်င္ ဟဒီးစ္ေတာ္၌ ပါရွိေပသည္။ က်န္သည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကုိ ေဆးေၾကာသည့္အခါ ရြတ္ဖတ္သည့္ ဒုအာမ်ားသည္ ဟဒီးစ္ႏွင့္ဆင့္ျပန္မႈမရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ဆုေတာင္းသည့္ ဒုအာ၏နိယသ္ျဖင့္ ဖတ္ရြတ္ႏိုင္ပါသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ဖတ္ခဲ့သည္ဟု မွတ္ယူ၍ မဖတ္ရပါ။
ဝုဇူသည္ အစၥလာမ့္၏အမွတ္အသား တစ္ခုျဖစ္သလုိ အက်ဳိးထူးမ်ားစြာျဖစ္သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝုဇူျပဳေနသည့္ အခ်ိန္ ဒုအာေတာင္းသည့္အေနျဖင့္ ရြတ္ဆိုႏိုင္သည့္ စာသားမ်ားကို အာလင္မ္ပညာရွင္မ်ားက ျပသထားေပသည္။ တိုေတာင္းလြယ္ကူၿပီး ၿပီးျပည့္စံုသည့္ ဆုေတာင္းမႈပါဝင္သည့္ ဒုအာမ်ားကို ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္။ ဖတ္ရႈသူမိတ္ေဆြမ်ားအေနႏွင့္ မိမိ၏တစ္ေန႔တြင္ အနည္းဆံုး ငါးႀကိမ္ခန္႔ျပဳလုပ္ေနရသည့္ ဝုဇူတြင္ ဒုအာမ်ားကိုပါ တြဲစပ္လိုက္မည္ဆိုပါက သာပို၍ လွပျပည့္စံုသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဒုအာစုစုေပါင္း ၁၃ ပုဒ္ရွိပါသည္။ ဝုဇူတစ္ခါျပဳရာတြင္ ဒုအာတစ္ပုဒ္ကို က်က္မွတ္လိုက္ပါက တစ္ေန႔တြင္ အနည္းဆံုး ငါးပုဒ္ခန္႔ရရွိသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ က်က္မွတ္ၿပီး က်င့္သံုးၾကပါရန္ အႀကံျပဳလိုပါသည္။
ဝုဇူျပဳသည့္အခါ ရြတ္ဆိုႏိုင္သည့္ ဒုအာမ်ားကို ဆရာသခင္ႀကီးဟဇရသ္ေမာ္လာနာမဟ္မူးဒ္မမ္ဆာ(မဒၵဇြစ္လ္ဟုအာလီ) ေရးသားျပဳစုထားသည့္ " တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ေတာင္းဆုေတာ္မ်ား" စာအုပ္အပါအဝင္ အျခားေသာ ဆရာသခင္မ်ားျပဳစုထားသည့္ ဒုအာစာအုပ္ငယ္မ်ားစာတြင္လည္း ဖတ္ရွဳေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ ယင္းစာအုပ္မ်ားတြင္ပါရွိသည့္ ဒုအာမ်ားႏွင့္ ယခုတင္ျပထားသည့္ ဒုအာတို႔မွာ စာသားအနည္းငယ္ ကြာျခားသည္။ သို႔ေသာ္ အဓိပၸာယ္အားျဖင့္ မ်ားစြာျခားနားမႈ မရွိပါ။ ယခုတင္ျပထားသည့္ဒုအာမွာ ဟာရွိယာႏူရြလ္အီႆြ ၌ပါရွိသည့္ ဒုအာမ်ားျဖစ္သည္။ တိုေတာင္းသည့္အတြက္ ယင္းဒုအာကိုပင္ ေရြးခ်ယ္တင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ အရဗီစာသားႏွင့္ ဖတ္ရႈမွတ္သားရလြယ္ကူမႈတို႔ကို ဦးစားေပးထားေသာေၾကာင့္ အဓိပၸာယ္မေဖာ္ျပထားပါ။ ထို႔ေၾကာင့္အဓိပၸာယ္ကိုပါ သိရွိလုိပါက ဆရာသခင္မ်ားေရးသားထားသည့္ စာအုပ္ငယ္မ်ားကို ဖတ္ရွဳေလ့လာေစလိုပါသည္။
ဝူဇူျပဳျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ နီးကပ္ေစသည့္အရာ၊ ေႏွာင့္ယွက္သူရွိဳက္သြာန္ႏွင့္ ဝဆ္ဝစာသံသယစိတ္မ်ားကိုပါ ကင္းကြာေစသည့္အရာျဖစ္သျဖင့္ အၿမဲတေစ ဝုဇူျဖင့္ေနႏိုင္ရန္ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ရပါမည္။ ထို႔အတူ ဝူဇူ၏အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုကို ေဆးေၾကာသည့္အခါတိုင္း အာခိရသ္အတြက္ အက်ဳိးရွိေစမည့္ ဒုအာတစ္ခုကိုပါ တြဲစပ္ရြတ္ဆုိသြားမည္ဆိုပါက မိတ္ေဆြ၏ဝုဇူသည္ သာပိုေကာင္းမြန္ၿပီး စိတ္တည္ၿငိမ္မႈေပးႏိုင္သည့္ ဝုဇူတစ္ခုအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်ားစြာမရွည္လ်ားသည့္ ဒုအာအနည္းငယ္ကို ၂၄နာရီထဲမွ အခ်ိန္အနည္းငယ္မွ်ထုတ္ကာ က်က္မွတ္ေစလိုပါသည္။ 


( "ဝုဇူျပဳသည့္အခ်ိန္ရြတ္ဖတ္ႏိုင္သည့္ဒုအာမ်ား" ကို အလ္မုဖီးဒ္မွ တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

အလ္မုဖီးဒ္
Website: http://aaitee.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။

Friday, August 15, 2014

ငါးသတၱဝါအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ


  ((ဟူးသြန္)) ငါး  
 အာရဗီဘာသာရပ္၌ ငါးသတၱဝါအား ဟူးသ္ ဟူ၍ ေခၚဆိုပါသည္။ ၎၏အမ်ားကိန္းမွာ အဟ္ဝါးသ္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ အလႅာမဟ္ဒမီရီသခင္(ရဟမသုလႅာအလိုင္) အမိန္႔ရွိသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကမာၻဦးဖခင္ႀကီး ဟဇရသ္အာဒမ္သခင္(အလိုင္ဟစၥလာမ္)အား ေျမျပင္ေပၚသို႔ ခ်လိုက္ေသာအခါ ပထဝီေျမႀကီးေပၚ၌ လင္းတငွက္ႏွင့္ ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲ၌ ငါးသတၱဝါမွလြဲ၍ အျခားမည္သည့္တိရိစာၦန္မွ် မရွိေသးေခ်။ ထိုစဥ္က လင္းတငွက္သည္ ညစဥ္ညတိုင္း ပင္လယ္ကမ္းစပ္နားသို႔ လာေရာက္၍ ငါးသတၱဝါႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေလသည္။ တမန္ေတာ္အာဒမ္(အလိုင္ဟစၥလာမ္)အား လင္းတငွက္မွ ျမင္ေတြ႕သြားရာမွ ငါးထံ လာေရာက္၍ အေၾကာင္းၾကားေလ၏။ " ယေန႔ အေဆြ(ငါး)အား သတင္းအဆန္းတစ္ရပါေျပာၾကားလိုသည္မွာ ပထဝီေျမႀကီးေပၚ၌ အရာတစ္ခုက်ေရာက္လာသည္။ ၎သည္ ေျခေထာက္ျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္၍ လက္မ်ားျဖင့္ ကိုင္တြယ္သည္ကို ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည္။ " ဤသတင္းစကားကို ၾကားၿပီး ငါးႀကီးက အကယ္၍ အသင္၏စကားသာ မွန္ကန္သည္ဆိုပါက သမုဒၵရာအတြင္းမွ ကၽြႏု္ပ္လည္း ထိုေျခႏွစ္ေခ်ာင္းသတၱဝါႏွင့္ လြတ္ကင္းႏိုင္မည္မဟုတ္သလို ကုန္းေျမေပၚရွိအသင္လည္း ထိုသူႏွင့္ လြတ္ျငိမ္းမႈရရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ဟု ေျဖၾကားလိုက္ေလသည္။

 ဟဒီးစ္ေတာ္တစ္ရပ္ 
သတိခ်ပ္ဖြယ္ ------- အိမာမ္သုဗ္ရာနီသခင္က မိမိ၏ မုအ္ဂ်မုလ္ေအာဝ္စသ္ြက်မ္းတြင္ ဟဇရသ္အိဗ္ေနအဗၺါးစ္သခင္(ရသီြယလႅာဟုအန္ဟု)၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္တစ္ရပ္တင္ျပထားသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅလႅာဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္သခင္ မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူသည္မွာ " ဤအုမၼသ္အုပ္စုတြင္ အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိေပမည္။ ပထမအုပ္စုအာလင္မ္မွာ ထိုသူတို႔ျဖစ္ၾကမည္။ ၎တို႔ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သာသနာ့အသိပညာခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူထားၿပီး ၎တို႔က ျပန္လည္၍ လူမ်ားကို တစ္ဆင့္ပို႔ခ်ၾကမည္။ ထိုသုိ႔ပို႔ခ်ရာတြင္ မည္သုိ႔ေသာအခေၾကးေငြတစ္စံုတစ္ရာကို မယူဘဲ ထိုသာသနာ့အသိပညာကိုလည္း ဝမ္းေရးအတြက္ အသံုးခ်သူမ်ား အဟုတ္ၾကေပ။ ဤအာလင္မ္အုပ္စုသာလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထံေတာ္ပါး လမ္းျပေရွ႕ေဆာင္ႏွင့္ ရစူလ္တမန္ေတာ္မ်ား၏ အေမြစားအေမြခံမ်ား ျဖစ္ၾကမည္။ ဒုတိယအုပ္စုအာလင္မ္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုသူတို႔အား အိလ္မ္သာသနာ့အသိပညာျဖင့္ ခ်ီးျမႇင့္ေျမႇာက္စားေတာ္မူခဲ့ေသာ္လည္း ထိုသူတို႔သည္ ယင္းပညာရပ္အား ျပန္လည္ပို႔ခ်ျခင္းမျပဳသလို ထိုသာသနာ့ပညာကို အေၾကာင္းခံျပဳၿပီး ဒြႏၷယာအား ရွာေဖြၾကသည္။ အခေၾကးေငြအေပၚ မစာအိလ္အား တလြဲတေခ်ာ္ တင္ျပၾကသည္။ ထိုအာလင္မ္အုပ္စုသည္ ကိယာမသ္ကမာၻ႕တရားခြင္ေန႔တြင္ ပါးစပ္၌ မီးပါးခ်ပ္ႀကိဳးတပ္ဆင္လွ်က္ ရွင္ျပန္ထၾကရမည္။" (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထိန္းသိမ္းေတာ္မူပါေစ အာမီးန္)

 တမန္ေတာ္ယူႏြတ္စ္အလိုင္ဟစၥလာမ္၏ ျဖစ္ရပ္ 
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တမန္ေတာ္ယူႏြတ္စ္အား ငါး၏ဝမ္းဗိုက္အတြင္း ပို႔ေဆာင္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ထိုငါးႀကီးအား "ငါအရွင္ျမတ္သည္ နဗီယူႏြတ္စ္အား အသင့္အဖို႔ရာ ရိုဇီရိကၡာအျဖစ္ ျပဳလုပ္ပို႔ေဆာင္လိုက္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ အသင္၏ ဝမ္းဗိုက္အတြင္း ေခတၱခိုေအာင္းရာေနရာအားျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္ " ဟု ဗ်ာဒိတ္ေတာ္မူေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုၾကာျမင့္ၿပီးေသာအခါ ယူႏြတ္စ္နဗီအား ငါး၏ဝမ္းဗိုက္အတြင္းမွ ထုတ္ေပးေတာ္မူေလသည္။ နဗီအေနျဖင့္ ငါး၏ဝမ္းဗိုက္အတြင္း ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာအခ်ိန္ကာလႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မုကာသိလ္သခင္က ရက္ေပါင္း(၄ဝ) ဟုအဆုိရွိၿပီး ရွအ္ဗီသခင္က တစ္ေန႔တာဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

  (( ဟူးသုလ္ဟိုင္းဇ္ )) Wale / ပင္လယ္ေဝလငါးတစ္မ်ဳိး   
ယင္းငါးႀကီးသည္ အဏၰဝါသမုဒၵရာရွိ အလြန္ႀကီးမားေသာ ငါးတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားကို ဟန္႔တားေစတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံပင္လယ္ခရီး၌ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရပါက ထိုငါးႀကီးမ်ားရွိရာဖက္သုိ႔ အမ်ဳိးသမီးဓမၼတာလာထားေသာ ဟိုင့္ဇ္ေသြးလူးထားသည့္ အဝတ္ျဖင့္ ပစ္ေပါက္ၾကသည္။ ထိုအခါမွသာ ၎ငါးၾကီးသည္ အေဝးတစ္ေနရာသို႔ ေရွာင္ကြင္းသြားေလသည္။ 

 တမန္ေတာ္မူစာအလိုင္ဟစၥလာမ္အား လမ္းျပခဲ့ေသာ ငါးသတၱဝါ 
တမန္ေတာ္မူစာသခင္ႏွင့္ ယူရွအ္သခင္တို႔မွာ တမန္ေတာ္ခိသြိရ္အား ေတြ႕ဆံုရန္ခရီးထြက္စဥ္ ၎တို႔ႏွင့္အတူ ငါးကင္တစ္ေကာင္ပါရွိခဲ့၏။ ထိုငါးသည္ တစ္ကိုက္အရွည္ရွိၿပီး ကိုယ္လံုးပတ္လည္ တစ္ထြာရွိသည္။ ယင္းငါးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အိမာမ္ဗုခါရီသခင္က အိဗ္ေနအဗၺါးစ္ရသီြယလႅာဟုသခင္၏ အဆိုကို ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ အိဗ္ေနအဗၺါးစ္သခင္က အမိန္႔ရွိသည္မွာ တမန္ေတာ္မူစာသခင္ယူေဆာင္ခဲ့ေသာ ငါးကင္သည္ တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ အာေဗ့ဟယာသ္ ေရရွင္ႏွင့္ ငါးကင္မွာ လူးထိခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ငါးမွာ အသက္ရွင္ၿပီး ပလိုင္းအတြင္းမွ ခုန္ခ်သြားေလသည္။ ထိုေရ၏ထူးျခားခ်က္မွာ မည္သည္အေသေကာင္မဆို ၎ေရႏွင့္လူးထိသြားပါက အသက္ျပန္ရွင္လာသည္။ ငါးကူးခပ္သြားသည့္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီး လႈိင္ေခါင္းပမာျဖစ္ရွိသြား၏။ ထိုလမ္းမွေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရာ မူစာနဗီသခင္ႏွင့္ အေဖာ္ယူရွအ္သခင္တို႔မွာ တမန္ေတာ္ခိသြ္ရ္ရွိေနသည့္ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။

ဟဇရသ္မူစာ၏ငါးမွာ မဂ်္မအုလ္ဗဟရိုင္းန္ေခၚ ျမစ္ႏွစ္သြယ္ဆံုဆည္းေပါင္းစပ္ စီးေတြသည့္ေနရာ၌ ခုန္ခ်သြားခဲ့သည္။ ယင္းျမစ္ႏွစ္ခုဆံုဆည္းရာေနရာႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း အဆိုကြဲျပားလွ်က္ရွိ၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ အနက္သေဘာဖြင့္ဆိုေသာ အခ်ဳိ႕မုဖစ္စိရ္ပညာရွင္မ်ားက အုရ္ဒြန္ျမစ္ႏွင့္ ကြလ္ဇုမ္ျမစ္ႏွစ္သြယ္ ဆံုဆည္းရာေဒသျဖစ္၏။ အခ်ဳိ႕ကမူ ဖါရစ္ျမစ္ႏွင့္ ရူးမ္ျမစ္ပင္လယ္တို႔ ဆံုဆည္းရာေနရာေဒသကို ေဖာ္ၫႊန္းၾကသည္။

 ဟဇရသ္ခိသြ္ရ္သခင္၏ အမည္အရင္း  
ခိသြိရ္သခင္၏ အမည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အဆိုအမ်ဳိးမ်ဳိးလာရွိေသာ္လည္း အမွန္ကန္ဆံုးအဆိုအရ သခင္၏အမည္အရင္းမွာ ဗလ္ယာဗင္န္ မလ္ကာန္ ျဖစ္သည္။ သမိုင္းသုေတသီမ်ား၏ အဆိုအရ ခိသြိရ္နဗီသခင္သည္ ဗနီအစၥရာအီးလ္အမ်ဳိးအႏြယ္ဝင္ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ပညာရွင္မ်ားက သခင္သည္ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္အဆက္မွ ဖြားျမင္လာသူဟု ဆိုၾကသည္။ ဟဇရသ္ခိသိြရ္ နဗီျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း အိုလမာသာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၏ အဆို ကြဲျပားမႈရွိ၏။ အမွန္ကန္ဆံုးအဆိုမွာ ခိသိြရ္သခင္သည္ နဗီတမန္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္မူစာႏွင့္ ခိသိြရ္သခင္တို႔၏ ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ရပ္မ်ားမွာ အလြန္ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ အေၾကာင္းအရာရွည္လ်ားသြားမည္ကိုစိုး၍ ခ်န္လွပ္ခဲ့သည္။

မူစာနဗီႏွင့္ ခိသြိရ္သခင္တို႔ လမ္းခြဲခါနီးအခ်ိန္တြင္ ခိသိြရ္သခင္က " အိုမူစာ အကယ္၍အသင္သည္ ကၽြႏု္ပ္ျပဳမူခဲ့သည္မ်ားအေပၚ ေစာဒကမတတ္ပဲ ေအာင့္အည္းသည္းခံခဲ့မည္ဆိုကပါက ယခုအသင္ႀကံဳႀကိဳက္ခဲ့ရသည့္ျဖစ္ရပ္ထက္ ျဖစ္ရပ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီမက အသင္သိရွိသြားမည္ျဖစ္သည္။ ဤစကားရပ္ကိုၾကားၿပီး တမန္ေတာ္မူစာသည္ ခိသိြရ္သခင္ႏွင့္ ခြဲခြာရမည့္အေပၚ ဝမ္းနည္းမိေလသည္။ ၎ေနာက္ မိမိအား ဆံုးမစကားအခ်ဳိ႕ကို ႁမြက္ၾကားရန္ အမိန္႔ရွိလိုက္ေလသည္။ သို႔ျဖင့္ ခိသိြရ္နဗီသခင္က ေအာက္ပါၾသဝါဒေတာ္အခ်ဳိ႕ကို မိန္႔ႁမြက္ခဲ့သည္။
(၁) မိမိ၏ေနာင္တမလြန္အေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေသာကထားၿပီး အခ်ည္းအႏွီးစကားမ်ားမွ ေရွာင္ရွားပါ။
(၂) ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈ ရရွိေနသည့္အခ်ိန္၌လည္း စိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံမႈအား မေမ့ေလ်ာ့ထားေလႏွင့္။
(၃) ကိစၥရပ္တိုင္းတြင္ ေတြးေတာႀကံဆမႈအား ေရွ႕တန္းတင္ထားပါ။
(၄) မလိုအပ္ဘဲ ခရီးထြက္ျခင္းမျပဳေလႏွင့္။
(၅) မိမိထံမွ အမွားတစ္စံုတစ္ရာက်ဳးလြန္မိသြားပါက အရွက္အေၾကာက္ျဖင့္ ေနာင္တရ၍ ငိုယိုပါ။ 

ထို႔ေနာက္ ဟဇရသ္ခိသြိရ္သည္ မူဆာနဗီသခင္အား ၎ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍လည္း ဆံုးမစကားမိန္႔ၾကားရန္ ေျပာၾကားရာ တမန္ေတာ္မူဆာက ဤသို႔ ဆံုးမစကားမိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
(၁) အမ်က္ေဒါသကို ေရွ႕ဝယ္မထားေလႏွင့္။
(၂) အကယ္၍ ေဒါသျဖစ္ပါကလည္း ဒီးန္သာသနာ့ကိစၥရပ္မ်ား၌သာ ေဒါသျပႏိုင္သည္။
(၃) တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္သာ ခ်စ္စိတ္ထားပါ။
(၄) ဒြႏၷယာေလကအား တြယ္တာမႈမထားသကဲ့သို႔ မုန္းတီးစိတ္လည္း မထားရွိေလႏွင့္ ..။ စသျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆံုးမစကားအသီးသီး အျပန္အလွန္မိန္႔မွာႁမြက္ၾကားၿပီး ဆုမြန္ဒုအာေပးလွ်က္ လမ္းခဲြလိုက္ၾကေလသည္။

** ရွရီအသ္၏ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္ 
(၁) အဆိုပါေဝလငါးမ်ဳိးသည္ အျခားေသာငါးအမ်ဳိးအစားမ်ားကဲ့သို႔ပင္ စားသံုးျခင္း (ဟလာလ္)ျဖစ္၏။
(၂) ငါး၏ေသြးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အဆိုႏွစ္ရပ္လာရွိ၏။ အခ်ဳိ႕အိမာမ္မ်ားက မသန္႔ဟုဆိုၿပီး အခ်ဳိ႕က သန္႔ျပန္႔သည္ဟု ဆို၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ငါးေသြးသည္ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီးေသာအခါ အျခားေသြးကဲ့သုိ႔ မည္းမေနဘဲ အျဖဴေရာင္ျဖစ္သြားေလသည္။

 အိပ္မက္သေဘာ 
(က) အကယ္၍တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ အိပ္မက္တြင္ ဟိုင္းဇ္ဓမၼတာလာေနသည္ဟု အိပ္မက္ပါက - ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ဟရာမ္ကိစၥရပ္က်ဴးလြန္သူ ျဖစ္၏။
(ခ) အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက မိမိကုိယ္မိမိ ဟိုင္းဇ္လာေနၿပီး ေရခ်ဳိးေနသည္ဟု အိပ္မက္ပါက - သူမခံစားေနရသည့္ ပူေဆြးေသာကမ်ားမွ ကင္းလြတ္မႈရရွိအံ့။
(ဂ) အကယ္၍ သူမသည္ ဓမၼတာလာေနၿပီး မရပ္ေတာ့ဘဲ အဆက္မျပတ္လာေနသည္ဟု ျမင္မက္ပါက - ထိုအမ်ဳိးသမီးသည္ အျပစ္မ်ားစြာ က်ဴးလြန္သူ ျဖစ္၏။

  ((အဒ္ဒိလ္ဖီးန္)) လင္းပိုင္ငါးႀကီးအေၾကာင္း  
လင္းပိုင္ငါးအား အရဗီဘာသာရပ္၌ ဒိလ္ဖီးန္ဟု ေခၚဆို၏။ လင္းပိုင္ငါးသည္ ပင္လယ္ငါးႀကီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ေရနစ္ေနသူမ်ားကို ကယ္တင္ေလသည္။ အီဂ်စ္ျပည္၊ ႏိုင္းျမစ္ဝွမ္း၌ ၎ငါးႀကီးမ်ားကုိ အမ်ားအားျဖင့္ေတြ႕ရတတ္သည္။ လင္းပိုင္ငါး၏ ဦးေခါင္းမွာ ေသးငယ္ၿပီး အျခားငါးသတၱဝါမ်ားႏွင့္မတူဘဲ တစ္မူထူးျခားစြာ အဆုတ္ပါရွိေလ၏။ ယင္းအဆုတ္ျဖင့္ အသက္ရွဳေလသည္။ အကယ္၍တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ေရနစ္ေနခ်ိန္တြင္ ကံအားေလ်ာ္စြာ ထိုလင္းပိုင္ငါးႏွင့္ဆံုမိပါက ယင္းငါးသည္ ထိုသူ႔အား ကမ္းစပ္အထိတြန္း၍ ပို႔ေဆာင္လိုက္သည္။ ဤငါးသည္ မည္သူ႔ကိုမွ် ဒုကၡေပးျခင္းမရွိပါ။ ၎သည္အျခားငါးငယ္မ်ားကို အစာအျဖစ္စားသံုးေလသည္။ လင္းပိုင္မ်ားသည္ ႏို႔တိုက္သတၱဝါမ်ားအနက္ တစ္မ်ဳိးပါဝင္ေလ၏။
လူမ်ား၊ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ တစ္ရင္းတစ္ႏွီးေနတတ္ၾကသည္။ ငါးအထီးသည္ အမႏွင့္ မကင္းကြာဘဲ အၿမဲတမ္း အတူတကြ ေနတတ္ေလသည္။

 ** ရွရွီအသ္တရားေတာ္၏ ပညတ္ခ်က္ 
လင္းပိုင္ငါးအား စားသံုးျခင္းမွာ ႁခြင္းခ်က္မရွိ (ဟလာလ္)ျဖစ္၏။

  ေဆးဖက္ဝင္အသံုးက်ပံု  
(က) လင္းပိုင္ဆီအား မီးအပူေပးၿပီး နားထဲသုိ႔အစက္ခ်ေပးပါက နားထိုင္းျခင္း၊ နားအူျခင္းမ်ားအတြက္ အလြန္ထိေရာက္မႈရွိ၏။
(ခ) လင္းပိုင္ငါး၏ အသားမွာ စားသံုးရာ၌ ဝမ္းကိုေအးေစၿပီး အစာေၾကေႏွာင့္ေႏွး၏။
(ဂ) လင္းပိုင္ငါး၏ သြားကို ကေလးမ်ား၏ လည္ပင္း၌ ခ်ည္ဆြဲေပးပါက ေၾကာက္လန္႔တတ္ျခင္းမွ ေပ်ာက္ကင္းမႈရွိေပမည္။
(ဃ) ကိုယ္ခႏၶာအဆစ္အျမစ္မ်ား နာက်င္ကိုက္ခဲပါက လင္းပိုင္ငါး၏ အဆီကို လိမ္းပါ။
(င) အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးသည္ လင္းပိုင္ ဆီႏွင့္ ျပဒါးကို ေရာ၍ မီးကင္ၿပီး မ်က္ႏွာတြင္လိမ္းက်ံမည္ဆိုပါက သူမ၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူသည္ သူမအား ခ်စ္ခင္ေနမည္။

 အိပ္မက္သေဘာ 
လင္းပိုင္ငါးအား အိပ္မက္၌ ျမင္မက္ပါက ေအာက္ပါအတုိင္း သေဘာအဓိပၸာယ္ရ၏။
(၁) လင္းပိုင္ငါးအား အိပ္မက္ျခင္းျဖင့္ - မိုးမ်ားစြာ ရြာသြန္းမည့္ နမိတ္ျဖစ္၏။
(၂) ယင္းငါးအား အိပ္မက္ျခင္းျဖင့္ - ရံဖန္ရံခါ လူလိမ္လူေကာက္မ်ားျဖင့္ ႀကံဳရအံ့။
(၃) အကယ္၍ ပူေဆြးေသာက ေရာက္သူတစ္ဦးက ၎အား အိပ္မက္ခဲ့ပါက - ေသာကအေပါင္းမွ ကင္းေဝးမႈရရွိအ့ံ။

  ေဝလငါးႀကီးအေၾကာင္း  
ဤကဲ့သို႔ငါးႀကီးမ်ဳိးသည္ ပင္လယ္သမုဒၵရာအတြင္း ေနထိုင္က်က္စားၿပီး ကိုက္ (၁ဝဝ)ခန္႔ ရွည္လ်ားေသာ ပင္လယ္ေဝလငါးတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕က ထိုပင္လယ္ငါးႀကီးမ်ဳိးကို (အန္ဗရ္) ဟု အမည္ေပး၏။ ငါးႀကီးအန္ဖတ္ဆိုသည္မွာ ထိုငါးမွရရွိေသာ ကတိုးတစ္မ်ဳိးျဖစ္၏။ အိမာမ္ကဇ္ေဝနီသခင္က အမိန္႔ရွိသည္မွာ ဗားလ္အမည္ရွိ ငါးႀကီး၏အရွည္မွာ ကိုက္ (၅ဝဝ) ထိ ရွိတတ္၏။ ထိုငါးႀကီး၏ ကိုယ္အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ေရျပင္တြင္ေပၚေနပါက ကၽြန္းငယ္တစ္ခုပမာ ထင္မွတ္သည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ သြားလာေနေသာ သေဘၤာမ်ားအတြက္ အႏၲရာယ္ရွိေပသည္။ ၎ငါးႀကီးမ်ဳိးကို အသားမည္းလူတစ္မ်ဳိးက ဖမ္းဆီးၾကၿပီး ငါးဗိုက္ကိုခြဲ၍ ငါးႀကီးအန္ဖတ္ကတိုးကို ထုတ္ယူၾကသည္။

  ငါးသတၱဝါအေၾကာင္း  
အရဗီဘာသာအရ ငါးသတၱဝါအား စမတ္(က္)ဟု ေခၚ၏။ ယင္း၏ အမ်ားကိန္းမွာ အဆ္မားက္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ငါးအမ်ဳိးအစားေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာရွိေလသည္။ ၎တို႔အနက္ အခ်ဳိ႕ငါးမ်ားမွာ မ်က္စိတစ္ဆံုးရွည္လ်ားၿပီး၊ အခ်ဳိ႕မွာမူ မ်က္စိျဖင့္အားစိုက္၍ ၾကည့္ရေလာက္ေအာင္ ေသးငယ္၏။ ငါး၏အစာအိမ္သည္ ဦးေခါင္းပိုင္းႏွင့္ နီးကပ္စြာရွိသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ပင္လယ္သမုဒၵရာအတြင္း၌ မေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွသည့္ ထူးဆန္းဖြယ္ရာမ်ားအား ဖန္ဆင္းထားသည္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မုစ္လင္မ္တစ္ေယာက္၏ ဒုကၡအား အခ်ည္အႏွီးျပဳေတာ္မူမည္မဟုတ္ေခ်။ ပမာအားျဖင့္ အခါတစ္ပါး၌ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦး ငါးဖမ္းထြက္ခဲ့ၾကသည္။ တစ္ဦးမွာ မုစ္လင္မ္ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ဦးမွာ ကာဖိရ္ျဖစ္၏။ ျမစ္ကမ္းနဖူးနားေရာက္ေသာအခါ ကာဖိရ္ျဖစ္သူက မိမိယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာ ဘုရားသခင္၏ အမည္ကို တမ္းတ၍ ပိုက္ကြန္ပစ္လိုက္ရာ အခါတိုင္းတြင္ ငါးမိေလသည္။ သို႔ေသာ္ မုစ္လင္မ္က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ကို တသ၍ ပိုက္ကြန္ပစ္ေသာ္လည္း တစ္ေန႔သာ ကုန္သြားသည္။ ငါးမရေခ်။ ညေနေစာင္းျပန္ခါနီးအခ်ိန္ တံငါသည္မုစ္လင္မ္၏ပိုက္ကြန္၌ ငါးတစ္ေကာင္ပါလာေသာ္လည္း ျပန္၍ ျပဳတ္က်သြားသည္။ ေနာက္ဆံုး ငါးတစ္ေကာင္မွ်မရဘဲ အိမ္သို႔ျပန္လာလိုက္ရသည္။ ကာဖိရ္ျဖစ္သူမွာေတာ့ ပလိုင္းအျပည့္ ငါးမ်ားရရွိသြားေလသည္။ ထိုအခ်င္းအရာကိုေတြ႕ျမင္ၿပီး ေကာင္ကင္တမန္ဖရိရွ္သာမ်ားက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္ပါးဝယ္ ဤသို႔ေလွ်ာက္ထားၾက၏။ အို ေမြးျမဴဖန္္ဆင္းေတာ္မူေသာအရွင္ျမတ္ ျဖစ္ရပ္ကား ဆန္းၾကယ္လွပါတကား၊ မုအ္မင္န္ဗႏၵာဟ္က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏နာမေတာ္ကို တသ၍ ငါးဖမ္းေသာ္လည္း ငါးမရဘဲ ျပန္သြားရသည္။ သုိ႔ေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ျငင္းပယ္သူကာဖိရ္ကမူ အျခားအရာကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ၿပီး ငါးဖမ္းရာ ပလိုင္းအျပည့္ ငါးမ်ားရရွိေလသည္။ အဘယ္သို႔ပါနည္း။ ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ထိုအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခုနကေလွ်ာက္တင္ခဲ့ၾကေသာ ဖရိရွ္သာမ်ားအား (ဂ်ႏၷသ္)သုခဘံု၌ရွိေသာ ထိုတံငါသည္သူဆင္းရဲမုစ္လင္မ္ရရွိမည့္ စံအိမ္ေတာ္ႏွင့္ ထိုကာဖိရ္သြားေရာက္ရမည့္ဂ်ဟႏၷမ္ ငရဲကို ျပသ၍ အမိန္႔ရွိသည္မွာ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုရွိ ဤစံအိမ္ေတာ္ကို ေတြ႕ျမင္သြားမည္ဆိုပါက သူဆင္းရဲမုစ္လင္မ္သည္ မိမိဒြႏၷယာ၌ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ဒုကၡဆင္းရဲမႈမ်ားကို ေမ့ေပ်ာက္သြားေပမည္။ ကာဖိရ္အေနႏွင့္လည္း ၎အတြက္သတ္မွတ္ထားေသာ ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲကိုေတြ႕ျမင္လိုက္ရမည္ဆိုပါက ဒြႏၷယာ၌ရရွိထားေသာ လက္တေလာ ခ်မ္းသာသုခသည္ ၎အတြက္မည္သုိ႔မွ် အက်ဳိးမျပဳႏိုင္ေခ်။ ဟု အမိန္႔ေတာ္ရွိလိုက္ေလသည္။

** ရွရီအသ္၏ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္ 
(၁) ရွိရွိသမွ်ေသာ ငါးသတၱဝါအားလံုးကို ဇဗဟ္ မျပဳဘဲ စားသံုးပိုင္၏။
(၂) ဟဒီးစ္ေတာ္၌ ဆင့္ျပန္ခ်က္လာရွိသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ငါတို႔အတြက္ အေသေကာင္ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္သည့္ ငါးႏွင့္ က်ဳိင္းေကာင္အား ဟလာလ္ျပဌာန္းထားေတာ္မူသည္။ ၎ျပင္ ေသြးခဲႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ေသာ အသည္းႏွင့္ သရက္ရြက္အား ဟလာလ္ျပဳထားေတာ္မူသည္ဟု ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သခင္က မိန္႔ေႁခြေတာ္မူခဲ့သည္။

မတ္စ္အလဟ္ (၁) ငါးအား ဇဗဟ္ျပဳလည္လွီးျခင္းမွာ မကၠရူးဟ္ (မႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္ရာ)ျဖစ္၏။ အကယ္၍ အလြန္ႀကီးမားေသာ ငါးျဖစ္ပါက ဇဗာျပဳျခင္း အေရးမႀကီးေသာ္လည္း ထိုသို႔ျပဳလုပ္ပါက မုစ္သဟဗ္ႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္ရာျဖစ္၏။
မတ္စ္အလဟ္ (၂) အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ငါးအား ဗိုက္မခြဲဘဲ ထိုအတိုင္း ခ်က္ျပဳတ္လုိက္ပါကလည္း ၎အား စားပိုင္၏။
မတ္စ္အလဟ္ (၃) ကုန္းေပၚတြင္ စားပိုင္ေသာ သတၱဝါမ်ားႏွင့္ ဆင္တူေသာေရသတၱဝါမ်ားအား စားပိုင္၏။ ဝက္၊ ေခြး၊ ဖားႏွင့္ဆင္တူေသာ ေရသတၱဝါမ်ားမွာ ဟရာမ္ျဖစ္၏။

ေဆးဖက္ဝင္အသံုးက်ပံု
(က) ငါး၏အသားသည္ ကိုယ္ခႏၶာ၌ အေအးဓာတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ အပူဓာတ္မ်ားသူမ်ားႏွင့္ လူငယ္မ်ားအတြက္ အလြန္အက်ဳိးရွိသည္။ ၎ျပင္ကာမအားကို တိုးပြားေစသည္။
(ခ) ငါးအမ်ဳိးအစားမ်ားစြာရွိသည့္အနက္ အဝါေရာင္၊ အနက္ေရာင္ႏွင့္ အသားစားငါးမ်ားအား စားသံုးျခင္းမွာ ေကာင္းမြန္ျခင္းမရွိေခ်။
(ဂ) သမားေတာ္ႀကီး အိဗ္ေနဆိုင္နာ၏ အဆိုအရ ငါး၏အသားကို ပ်ားရည္ႏွင့္အတူေရာ၍ စားသံုးပါက မ်က္လံုးတိမ္ျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေစၿပီး မ်က္စိအျမင္အားေကာင္း၏။
(ဃ) လတ္ဆတ္ေသာ ငါးအား မီးကင္၍ ၾကက္သြန္နီအစိမ္းျဖင့္ ေရာ၍စားသံုးပါက သုတ္ကိုပြားမ်ားေစသည္။
(င) အကယ္၍ အရက္သမားတစ္ေယာက္သည္ ငါးအစိမ္းအား ရွဳရွိဳက္လိုက္ပါက အမူးေျပသြားမည္။
(စ) ငါး၏သည္းေျခကို ေရတြင္ေရာေႏွာ၍ ေဖ်ာ္ၿပီးေသာက္သံုးျခင္းျဖင့္ ႏွလံုးေရာဂါအား ေပ်ာက္ကင္းေစသည္။ ယင္းသည္းေျခကို သၾကားတြင္ေဖ်ာ္ေသာက္ပါကလည္း အလားတူ အက်ဳိးရွိ၏။ 

 အိပ္မက္သေဘာ  
(၁) တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ အိပ္မက္၌ ငါးမ်ားကို ျမင္မက္ပါက - အိပ္မက္သေဘာေကာက္ယူသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ အေျခအေနကို သတိျပဳရေပမည္။ အကယ္၍ ထိုသူသည္ ငါးအေကာင္ေရ ၃ - ၄ ေကာင္ကိုျမင္မက္ပါက ထိုအေရအတြက္ႏွင့္အမွ် ဇနီးၾကင္ယာရရွိအံ့။
(၂) ေရေနာက္ထဲမွငါးမ်ားကို ဖမ္းယူသည္ဟု အိပ္မက္ပါက - ထိုသူ႔အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမည္။ (သုိ႔မဟုတ္) ေပ်ာ္ရႊင္စြာ သက္တမ္းေမြးျမဴအံ့။
(၃) ခရီးသည္တစ္ဦးက ငါးကို အိပ္မက္ေသာ္ - ပူေဆြးေသာကမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕အ့ံ။
(၄) အၿမဲတမ္းလိုလို ငါးအား အိပ္မက္ျခင္းသည္ - ေရနစ္ျခင္း၏ နမိတ္ကိုေဆာင္၏။
(၅) အကယ္၍ ေရၾကည္ထဲမွ ငါးဖမ္းေနသည္ဟု အိပ္မက္ပါက ထိုသူ႔အတြက္ သားေကာင္းရတနာေပၚထြန္းမည့္ နိမိတ္သေဘာျဖစ္၏။
(၆) ေရငန္ပိုင္းမွ ငါးအား အိပ္မက္ျခင္းသည္ အဏာရွင္ အႀကီးအကဲမ်ားထံမွ ေသာကျဖစ္စရာကိစၥမ်ဳိး ေပၚေပါက္တတ္သည္။ ရံဖန္ရံခါ ၎၏ဆန္႔က်င္ဖက္လည္း ျဖစ္တတ္သည္။
(၇) ငါးေၾကာ္၊ ငါးကင္အား အိပ္မက္၌ျမင္မက္သူသည္ အိလ္မ္သာသနာ့ပညာအား ဆည္းပူးရန္ ခရီးေဝးထြက္ခြာရမည့္ နိမိတ္သေဘာေဆာင္သည္။
(၈) အကယ္၍တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ မိမိ၏အရွက္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းမွ ငါးထြက္လာသည္ဟု အိပ္မက္ေသာ္ အကယ္၍ဇနီးျဖစ္သူသည္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျဖစ္ပါက မၾကာမီ မိန္းကေလးဖြားျမင္အံ့။
(၉) ႀကီးမားေသာငါးမ်ားကို အိပ္မက္ျခင္းသည္ ဥစၥာပစၥည္းတိုးပြားရရွိမည့္ နိမိတ္သေဘာရ၏။
(၁ဝ) ေသးငယ္ေသာငါးမ်ားကို အိပ္မက္ျခင္းသည္ စိတ္ေသာကမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရမည့္ သေဘာအဓိပၸာယ္ရ၏။
(၁၁) အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ျမစ္ထဲမွ ငါးဖမ္းကိရိယာျဖင့္ ငါးဖမ္းမိသည္ဟု အိပ္မက္ပါက အိပ္မက္သူသည္ လူပ်ဳိ ၊ အပ်ဳိျဖစ္ပါက မၾကာမီ ရွာဒီမဂၤလာျဖစ္အံ့။ (သို႔မဟုတ္) အိပ္မက္သူသည္ အိမ္ေထာင္သည္ျဖစ္ပါက သားေကာင္း၊ သမီးေကာင္း ဖြားျမင္အံ့။
(၁၂) အကယ္၍ အရြယ္မေရာက္ေသးေသာ ကေလးတစ္ေယာက္က အိပ္္မက္၌ ငါးဖမ္းေနသည္ဟု ျမင္မက္ပါက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုကေလးအား ပညာတတ္တစ္ဦးအျဖစ္ ခ်ီးျမႇင့္ေျမႇာက္စားေတာ္မူအံ့။

ဤတြင္ ဟယာသုလ္ဟိုင္ဝါးန္က်မ္း၌ပါရွိသည့္ ငါးသတၱဝါအေၾကာင္းကို တင္ျပမႈၿပီးဆံုးပါၿပီ။
(အလ္မုဖီးဒ္)
Facebook: http://www.facebook.com/almufeed.mm
Email: haroonrangoni@gmail.com
google တြင္ရွာရန္ “ အလ္မုဖီးဒ္ ” ဟု ျမန္မာလိုရိုက္၍ရွာပါ။
မိမိဖုန္းထဲတြင္ ျပန္လည္ဖတ္ရႈရန္ သိမ္းထားလိုပါက Simple Islam.apk ဖုိင္ကို ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျပီး Install လုပ္ထားပါ။